1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Dungeon Keeper
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Dungeon Keeper - průvodce

Autor návodu : Sváťa Švec (Pidžej WotaN)



1) OBECNÝ ÚVOD


Při  pomyšlení  na  to,  kdo  Dungeon  Keepera  stvořil  a  které  projekty mu

předcházely,  si nemůžu  odpustit poznámku,  že se  ve své  podstatě na  první

pohled podobá hrám  řady Theme, tedy Theme Parku  nebo Theme Hospitalu. Obecně

pro mne  Theme znamená to, že  stavíte různé typy budov  nebo pokojů pro různé

typy pouťových návštěvníků  nebo pacientů. Ti po svezení  se na lochnesce nebo

po vyléčení  zaplatí příslušný obnos.  Zde je situace  mírně obrácená, stavíte

sice místnosti v jeskyni, ale peníze  nedostáváte a naopak je těžíte a platíte

jimi  stavbu  nových  místností,  cvičení  svěřenců  nebo  žold  pro  příšerky

(nechejte si na jejich placení vždy dostatek peněz, jinak vám všechny utečou).


Ovšem Dungeon Keeper jako takový je  natolik rozsáhlá hra, že tento návod bude

opravdu stručný.  V této hře  jde hlavně o  to, natěžit co  nejvíce zlata nebo

diamantů, ty  pak účelně použít  na vycvičení neporazitelné  armády příšer, se

kterou se buďto bráníte přicházejícím  lavinám hrdinů včetně jejich krále nebo

jdete  na nervy  vaší konkurenci  v podzemí.  Jedinou výjimkou  jsou speciální

mise, které  připomínají jednoagentové mise  z Command &  Conquer. Vaší hlavní

starostí je ochraňovat  srdce své jeskyně, které neustále  buší, ale po ranách

od nepřítele se zmenšuje až bouchne, a tím pro vás daná mise skončí (neúspěšně

pochopitelně). To  samé platí pro  konkurenci: pokud jinému  pánu jeskyně jeho

srdce takto zničíte,  balí si fidlátka a odchází na  věčnost. Dělníci - impové

dovedou  kromě  řady  jiných  věcí  kopat  skálu,  a  vytvářet tak chodby nebo

místnosti,  které  po  jejich  zabrání  (claim)  patří  vám  a  můžete na nich

provozovat,  co vás  napadne (a   peněženka dovolí).  Je obrovský  rozdíl mezi

čerstvě  prokopanou stěnou  a zpevněnou   stěnou (stěny  se zpevňují  v druhém

sledu, nejdříve se  kope). Přes zpevněnou stěnu se k  vám totiž nikdo, opakuji

NIKDO nedostane,  i kdyby čert na  koze jezdil. To je  důležité hlavně v době,

kdy  ještě nejste  tak vybaveni  potřebným počtem  úderných jednotek.  Pak jen

začít  těžit  zlato  a  opravdová  zábava  může  začít. S příšerkami pracujete

jednoduše.  Levým tlačítkem  myši je  berete, pravým  pouštíte. Takhle  můžete

nabrat až deset příšerek. To samé platí například i pro zlato, které se vysype

ze zabitých  hrdinů, stačí ho nabrat  a pustit v pokladnici.  Prvních pět misí

slouží k seznámení s  hrou a oťukání si pravidel. Zde se  dá s úspěchem použít

počítačový pomocník,  kterého můžete nastavit v  zásadě do obranného, útočného

nebo "pomoc  s přesuny" módu.  On na začátku  postaví nejdůležitější místnosti

a rovněž rozjede těžbu zlata, kterého je  zde dostatek. Od páté do desáté mise

je  záhodné použít  pomocníka jen  na odstartování  hry a  poté, co máte jádro

jeskyně hotovo, ho raději vypněte - nadělal by více škody než užitku. Zlata je

pořád ještě dost, ale protivníci, hlavně z řad ostatních pánů jeskyní, už jsou

houževnatější.  Od desáté  mise nahoru  už jsou  mapy postaveny  tak, že stačí

sebemenší  kopnutí  vedle  a  můžete  hrát  misi  znova.  Jinými  slovy zde už

pomocníka nelze  použít. Zlata je bud'to  málo, nebo je tak  daleko, že musíte

dlouho  koumat,  jak  se  k  němu  dostat.  Teprve  tyto  mise  prověří naplno

schopnosti  vás,  coby  pána  jeskyně.  Zbývají  speciální  mise,  při kterých

vysvobozujete hrdinu, který vám může  v dalších misích pomoci měrou převelikou

nebo se třeba  snažíte zabít co nejvíce vašich impů.  Pro ty je nejdůležitější

převést  si  pomocí  kouzla   "transfer  creature"  jednoho  vašeho  oblíbence

(nejčastěji draka nebo mistress) do tohoto kola. Pak jde všechno řádově lépe.


2) MÍSTNOSTI


Poté, co  pro vás impové  zaberou nové území,  můžete začít stavbu  místností,

základní  pilíře každé  jeskyně. Většina  z nich  slouží k  přilákání určitého

druhu příšerky do vaší jeskyně. K  jejich vybudování stačí tři věci: mít danou

místnost vynalezenu, mít  pro ni vykopané místo ve skále  a nakonec mít peníze

na její postavení. Hned na startu mise je tu již dříve zmiňované srdce jeskyně

- Dungeon hearth.  Druhou nejdůležitější místností  je Portál (brána),  kterou

vstupují do jeskyně  příšerky všeho druhu. Vůbec první  chodba nové jeskyně by

měla  vést  právě  k  portálu.  Další  důležitou  místností  je  Treasure room

(pokladna).  Sem nosí  impové natěžené  zlato a  diamanty, ze  kterých se  zde

stávají  tolik potřebné  peníze. I   krvelačné příšery  jsou bytosti  jako my,

a proto si občas  potřebují odpočinout. K tomu jim  slouží Lair (brloh, doupě,

jak chcete),  kde má každý  svoje odpočívadlo, vyvedené  podle jeho nátury  od

haldy kostí nebo hnoje plného masařek až k rakvi pro Drákulu nebo supersedátko

pro  našeho superhrdinu  (je jim  reaper  -  pracovně kombajn).  A pokud  jsou

příšery krvelačné, musíme  jim dopřát trochu toho krvavého  žvance. Autoři asi

mají  hrozně  rádi  kuřata.  Jinak  by  těžko  pro  občerstvení  svých miláčků

vymysleli Hatchery (pracovní název "u plukovníka Sanderse"), kam chodí všichni

papat. Tuto místnost doporučuji udělat dostatečně velkou (aspoň 5x5), jinak by

začaly  z nedostatku  jídla příšerky  dezentýrovat. Library  (knihovna) slouží

k vyvíjení  nových vynálezů,  tedy nových  kouzel a  místností. Nic  jiného se

nevyvíjí,  ale i  tohle bohatě  stačí. Pak  je tu  veledůležitý Training  room

(cvičiště)  ke zvyšování  úrovně mnoha  příšerek a  k přilákání dalších. Pokud

máte dost  peněz, postavte ho  co největší (minimálně  5x5) a uvidíte,  jak se

bude síla vaší armády rapidně zvětšovat. Za  to se ale musí platit takže pokud

máte málo peněz.  nebudou vaši svěřenci moc na úrovni,  což se neblaze projeví

při boji.  Nakonec ještě jedna základní  místnost, a tou je  Workshop (dílna).


Zde  se  za  vedení  Trollů  (které  tato  místnost přitahuje) vyrábí pastičky

a dveře,  důležité součásti  vaší jeskyně.  Je jich  několik typů,  podle síly

pastiček  a  odolnosti  dveří.  Zbytek  místností  slouží  jednak  k přilákání

speciálních  druhů příšerek,  druhak k  jejich tréninku  a občas  se tu najdou

i takové,  ve  kterých  se  dělají  nové  příšerky.  Vezmeme  to  rychle. Jail

(vězení): pokud dáte svým svěřencům příkaz, aby brali zajatce, tito se po boji

odeberou do  vězení, kde se  z nich po  určité době stanou  vaši lidé. Torture

chamber  (mučírna): slouží  pro zvyšování  úrovně (hlavně  mistressek) nebo na

"výrobu" ghoulů (duchů). Pod pojmem výroba se zde samozřejmě myslí umučení. Je

nutno ji postavit alespoň o rozměrech  3x3, jinak se neobjeví mučící stolek se

ctihodným  inkvizitorem.  Barracks  (kasárna)  mají  dvojí  úlohu, lákají Orky

a navíc je v  nich možno vytvářet skupiny - oddíly  pro boj. Nakonec následují

tři místnosti nejvyšší úrovně. Temple (kostel) je nutno chápat spíše ve smyslu

obětiště, zde pro  bohy temnot. Pokud obětujete zajatce  nebo v případě jejich

nedostatku člena  vlastní partaje, budou  vám dobře nakloněni,  což se projeví

zvýšením  nadšení vašich  jednotek (občas  to také  nevyjde, ale  nic zlého se

přitom  nestane). Graveyard  (hřbitov)  je  moje nejoblíbenější  místnost. Zde

dochází k přeměně  zemřelých kreatur tím správným směrem  (moment, kdy po boji

přiběhne stádo impů a začne mrtvoly  odtahovat na hřbitov, je prostě báječný).


Po  určité době  po vložení  těla do  hrobu nám  ze hřbitůvku vyběhne pohledný

upírek. Poslední  v řadě je Scavenger  room (vyberte si překlad:  buďto metař,

nebo  zvíře živící  se mrtvolami).   Je velice  potřebný při  převýchově upírů

a skeletonů, reaperů a vůbec všech super hrdinů, protože jinak by za a) začali

byt nerudní a vymlátili  by celou vaši jeskyni a za b)  by si nezvyšovali svou

úroveň. Ke stejnému účelu ostatně slouží  i Temple a Torture room. Proto nikdy

nezapomeňte  tyto  místnosti  okamžitě  po  jejich  vynalezení  postavit.  Dvě

speciální místnosti jsou Bridge (most) a Sentry point (strážní místo). Most je

jasný - slouží k překlenuti vody a lávy (jinak neobydlíte další části podzemí,

příšerky můžete vypouštět  pouze na vašem území.) Strážní  místo postavte tam,

kde  se často  objevují nájezdníci  od ostatních  pánů jeskyní.  Pokud na  něj

postavíte jednotky, budou  tohle místo strážit a odrážet  jejich útoky. Slouží

také  jako lákadlo  pro Orky,  takže jeho  stavbu nepodceňujte  a rozhodně  ho

pokaždé postavte aspoň o rozměrech 3x3.


3) PŘÍŠERKY, ANGLICKY : CREATURES


Je  jich tu  dost. Až  moc. Každá  má svou  náladu, každé  se musí čas od času

vyplatit žold. Některé  jsou určeny pro rozběhnutí levelu,  jiné se dokonce se

svou zvyšující úrovní mohou učit kouzla. Maximální dosažitelný počet úrovní je

deset,  to už  je opravdová  elita. S  popisem začneme  od nejmenší, nejslabší

a současně nejroztomilejší. Ano,  je to imp, něco jako  sluha nebo dělník. Bez

něho  byste to  mohli okamžitě  zabalit. Proráží  nové chodby  ve skále,  těží

zlato, zpevňuje  stěny jeskyně, prozkoumává nové  prostory, zabírá nové území,

nosí zlato do pokladnice, prostě holka pro všechno. A přitom je to takové malé

a milé stvoření  s ranečkem na  zádech. Když je  vyčerpaný, položí si  ruce na

motyčku a chvilku oddychuje. Když  vytvoříte nového, ozve se "ma-chaha- haha",

když umírá, ozve se známé "aůů- ůakííí". A jak krásně při chůzi cupitá! Každou

příšerku  můžete takto  povzbuzovat k  vyšším výkonům,  ale já  jsem se prostě

k mlácení do  těchto božích stvoření  nepřinutil. Zato počítačový  pomocník to

dělá skoro  pořád! Fly (moucha)  přichází z portálu  mezi prvními. Jako  každá

dotěrná  moucha se  díky křídlům  dostane všude,  takže pořád  létá sem  a tam

a prozkoumává  okolí.  Je  předurčena  k  průzkumu,  a  tak  obvykle narazí na

nepřítele jako první.  A také jako první umře.  Pokud chcete prozkoumat rychle

cizí  jeskyni,  je  nejlepší  si  do  mouchy  vlézt  (o tomto kouzlu viz další

odstavec),  rychle s  ní ten  prostor  prolétat  křížem krážem,  a tak  o svém

protivníkovi získat okamžitý přehled. Následuje Beetle (chrobák!), který dobře

poslouží  k  obraně  před  hrdiny  v  úvodních  misích.  Také rád zkoumá okolí

jeskyně.  Největší borec  prvních levelů  je Demon  spawn (démonův zplozenec),

ještěrka  ne  málo  podobná  Herrmanovi,  opravdu  ostrému  hochovi z kapitána

jeskyňáka.  Potřebnou součástí  nejen začátečních  misí je  Warlock (čaroděj),

jehož nejužitečnější činností je vymýšlení  nových kouzel a místností. Bojovat

pomocí  magických střel  ale umí   také. Začátek  uzavírá Troll,  jehož hlavní

pracovní náplní je vyrábět v dílně dveře a pastičky. Od pátého levelu přichází

na scénu veteráni. Je to Bille demon  (démon, ale jaký!), který je znám hlavně

svým způsobem  boje, prděním, svou tloušťkou  a tím, že má  na rozích zavěšené

koule  s bodáky.  Mistress umí  vrhat na  dálku ohnivé  koule a nahlas křičet,

a hodí se  proto do misí,  kde je třeba  vyruchat co nejvíce  nepřátel hned na

začátku nebo do speciálních misí. Zdokonaluje se přetahováním bičem v mučírně.


Orka přiláká strážní  místo. kde po výcviku s oblibou  vyčkává na svou kořist.

Je to dobrý  bojovník na blízkost. V posledních  levelech vás bude navštěvovat

Hound (ošklivý pes  s dvoje hlava), odolný průzkumník,  který se dobře uplatní

i při obraně,  a Tentacle (zelené kyvadélko,  připomínající hvězdici), u které

její malý  vzrůst ostře kontrastuje  s bojovností. Na  hřbitově lze vypěstovat

z mrtvol Vampíra, který ale nadělá spíše  neplechu, protože se dost často bije

s warlocky. Hoďte ho proto do první  mely, která se strhne. Dalším dárečkem je


Skeleton (kostlivec), který  toho zvládne moc a moc a  je odolný jako málokdo.

Ghosta (ducha) získáte umučením některé kreatury, co moc remcala. Je to taková

směsice vampíra a skeletona. Je moc dobrý a umí létat. Předposledním mohykánem

je  Dragon (drak),  super odolný  a  super  bojovný metač  ohně. Pokud  nemáte

mistress,  použijte ho.  Jeho jediná  nevýhoda je  to, že  útočí jen  zblízka.

Nakonec jsem  si nechal mňamůstku  v podobě Reapera  (zmiňovaný kombajn) -  má

kopyta, kosu  a neustále usměvavý  obličej. Je to  nejlepší bojovník podsvětí,

ale jak  už to chodí, má  jednu obrovskou nevýhodu. Nesnese  se s nikým, takže

vám nezbude nic jiného než pro něj postavit speciální kobky s brlohem a jídlem

a chovat  si ho  tam pro  ty  nejtvrdší  bitvy. Pokud  to neuděláte,  radši ho

umučte,  nebo  vám  vymlátí  celou  jeskyni.  Nebo  obětujte bohům, podle vaší

libovůle.  O  nepřátelských  bojovnících,  kteří  k  vám  přeběhnou ve vyšších

levelech, se netřeba  moc zmiňovat, jsou to různí  lučištníci, kouzelníci nebo

snad jediní  dobří - samurajové, kterých  je stejně vždy tak  málo, že je nemá

cenu popisovat.  Jediná nepříjemná je  "báječná žena na  křídlech", která může

prohodit  vaše kreatury  stěnou než  bys  řekl  švec. Platí  na ně  na všechny

jedině: hladit a hladit, až do totálního vyhlazení.


4) PROTIVNÍCI


Těmi  jsou buďto  výše zmiňovaní  "normální" lidé,  nebo příšerky  podobné těm

vašim se stejnými vlastnostmi. Pokud máte dobře vycvičené jednotky, netřeba se

jich bát.


5) KOUZLA


Tomu, kdo  se je naučí používat,  přinesou užitek hlavně v  posledních misích,

kde  se  s  jejich  pomocí  dá  ušetřit  hodně  práce  a času. Od začátku jsou

k dispozici dvě: Posses creature a Create imp. První z nich tvoří jakýsi další

rozměr  hry, protože  umožňuje převtělení   do příšerky  a poté  její ovládání

hráčem.  Můžete se  tak na  svoji jeskyni  podívat z  reálného pohledu  vašich

svěřenců  nebo   dělat  věci,  které   by  příšerky  nikdy   nedělaly  (moucha

- průzkumnice  by se  zastavila u  prvního protivníka  a nechala  by se od něj

zabít.  Pod vašim  vedením kolem  něj prolétne  a prozkoumá celou protivníkovu

jeskyni). Druhé  je jasné - vytvoří  jednoho impa, přitom platí  pravidlo: čím

více  máte impů,  tím dražší  je dalšího  vytvořit. Sight  of evil  vám umožní

koukat se  na krátkou dobu do  míst, kam jste ještě  nepronikli. Můžete se tak

vyvarovat  nastražených pastí,  dopředu zjistit  sílu nepřítele,  nebo odhalit

jeho slabá místa.  Speed monster zrychlí na chvíli  pohyby cíle, takhle můžete

zvyšovat výkonnost  vašich impů. Většina  vyspělejších monster se  toto kouzlo

naučí a  pak ho dokáže úspěšně  používat. Supermani (kolem úrovně  10) dokonce

ovládají vylepšenou verzi, Teleport pro přesuny bez pohybu. Call to arms svolá

všechny příšerky na určené místo. Ale  pozor, pokud toto místo nepatří do vaší

jeskyně,  stojí to  moc peněz.  Conceal monster  je chvilkové  zneviditelnění,

výhodné pro  průzkumné oddíly. Protect  monster zvyšuje obranu.  Hold audience

použijte  ve chvílích  největší nouze.  Svolá totiž  všechny vaše  příšerky do

místnosti se srdcem jeskyně, a je  proto vhodné při jeho obraně. Útočná kouzla

začíná Cave  in, které způsobí  mírný sesuv půdy  a následné uvolnění  většího

množství kamení, které na postiženou  oblast spadne. Lightning strike bude asi

nejpoužívanější,  protože  způsobí  blesk,  který  zasáhne  cíl. Je výhodné ho

používat  společně se  Sight of  evil na  ničení jednotek  skrytých v  částech

podzemí, kam ještě nemůžete, nebo  k ničení nepřátelských impů (většinou stačí

jeden  zásah). Musíte  na to  ale mít,  jeden blesk  vás totiž  přijde na  600

penízků.  Také je  třeba mířit  spíše  pod  cíl, což  poznáte jednoduše  podle

zapraskání. Pokud se dostaví, cíl byl  zasažen, v opačném případě jste minuli.


Chicken udělá z nepřítele kuře, Disease ho nakazí smrtelným morem, ale pro obě

kouzla platí, že mohou byt použita jen  na vašem území. Velice potřebné a také

velice drahé (10 000 peněz) je Destroy walls, které dokáže zrušit protivníkovu

zpevněnou zeď. Při bojích také hodně používejte Heal, léčení. Udělejte to tak,

že  ukážete přímo  na ikonku  dané  příšerky  v bojovém  menu (po  kliknutí na

svítící meč,  oznamující boj). Posledním kouzlem  je Armageddon, které přesune

všechny jednotky do místnosti se srdcem jeskyně. Použít jen v případě, že jste

si jisti vítězstvím !


6) BOJE A TAKTIKA


Taktika je  různá podle typu  mise. Vždy  jde  o to, co  nejrychleji se dostat

k portálu a zajistit  si přísun zlata. Proto nejprve  projeďte celou mapu myší

a zjistěte, zda se někde náhodou nenachází diamantová žíla (na rozdíl od zlaté

je  fialově zbarvená).  Ta má  tu  výhodu,  že je  nevyčerpatelná. Pokud  u ní

postavíte  také  pokladnici,  máte  o  přísun  peněz  na celou misi vystaráno.

Dávejte  pozor  na  to,  abyste  v  úvodu  neotevřeli  svoji  jeskyni  tím, že

probouráte zeď směrem k velkým prostorám.  Raději si uložte na začátku pozici,

prozkoumejte  terén  a  teprve  pak  zvolte  tu  správnou taktiku. Nejlepší je

nakoupit hodně impů a s jejich  pomocí si pro sebe ohradit nepropustnou stěnou

co největší flák podzemí nebo to  udělat tak, že využijete nezničitelných stěn

a rozdělíte  mapu  na  dvě  půlky.  Pro  mise,  kde  na vás útočí hrdinové, je

nejdůležitější  mít jeskyni  bez jediné  skulinky. Hrdinové  totiž chodí kolem

a snaží se  probourat dovnitř. Pokud  nemáte všechny venkovní  stěny zpevněné,

tak se  jim to určitě podaří  Proto jestli vám hrozí  bezprostřední nebezpečí.

jednoduše naberte impy a naházejte je  na místa ke stěnám. Impové totiž dělají

to, co je  v daném terénu nejlogičtější. Pokud ho  hodíte na začátek nezabrané

půdy, začne ji zabírat. Pokud ho postavíte ke stěně. začne ji zpevňovat. Pokud

ho  postavíte  k  diamantové  žíle,  začne  ji  těžit.  Obecně vzato má u impů

nejvyšší prioritu kopání skály, ostatní  činnosti jsou si rovnocenné. Pro boje

se vyplatí vybrat  vhodný terén. kde budete moci  přepadnout útočníky ze všech

stran.  Rovněž  je  dobré  si  promyslit,  kde  uděláte  díru v případě, že se

rozhodnete  na  hrdiny  obořit.  Ta  už  se  totiž  nedá ničím zahradit. Dveře

používejte v  případě, že chcete  někomu z vašich  svěřenců (hlavně reaperovi)

zabránit  ve vchodu  do dalších  částí jeskyně  nebo zpomalit  postup nepřátel

dovnitř. Hodně  zabere prokopat dlouhou chodbu,  kde instalujete několik dveří

(se  vzrůstající odolností  samozřejmě), mezi  nimiž nastražíte  pasti. Než se

k vám  protivníci přes  tuto soustavu  dveří probourají,  je jich  už většinou

sotva  polovina. Speciálním  typem pasti  je tzv.  Boulder trap,  nic víc  než

kamenná koule,  která se valí  a zabiji vše,  co ji stojí  v cestě. Pokud tedy

prokopáte dlouhou chodbu  a pomocí jednoho impa do  ni nalákáte větší množství

nepřátel...  Nebude se  pak čemu  divit. Jak  jsem již  řekl, misi je přehršel

a pro každou platí úplně jiná taktika. Někdy  se vyplatí čekat, až jste na sto

procent  silní, někdy  se musí  vyrazit okamžitě  i za  cenu porušení těsnosti

vlastních stěn.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.