1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Dune 2000
Dune 2000 - stavby a jednotky

Text dodal : dkuracina@3zscv.cz



A.  STAVBY

1)  ZÁKLADNA


Požadavky      : žádné

Rozšiřitelnost : ano


Popis : Na začátku každé mise budete mít tuto základnu, nebo alespoň její mobilní verzi MVC k dispozici. Vytváří malé množství energie potřebné k rozběhnutí produkce a k vybudování základních budov, které s rozvinutím povedou k výzkumu pokročilejších technologií. Snažte se vždy budovat svoji  základnu tak, aby přístup k ní byl co nejtěžší, nebo dokonce nemožný, protože ztráta základny se rovná na 90 % ztrátě celé bitvy.


2) BETONOVÉ PODLOŽÍ


Požadavky      : Základna

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Toto betonové podloží zabraňuje tomu, aby budovy začaly po nějaké době chátrat a následně rozpadnout (pokud je nebudete stále opravovat).


3) ELEKTRÁRNA


Požadavky      : Základna

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Základní zdroj energie, potřebný k provozu celé báze. Je třeba si stále všímat, kolik máte energie, protože ztratíte-li energii, poklesne zároveň s funkčností radaru a raketových obranných systémů i všeobecná  výkonnost.


4) KASÁRNA


Požadavky      : Elektrárna

Rozšiřitelnost : ano


Popis : Slouží pro budování vašeho pozemního vojska. Potřebují kolem sebe volné místo, aby měli nově vytrénovaní pěšáci kudy vycházet. Po rozšíření můžete trénovat těžkou pěchotu a inženýry.


5) RAFINERIE


Požadavky      : Elektrárna

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Je srdcem vašich příjmů. Dokáže totiž přeměnit nasbírané koření na peníze. Vybudováním této struktury získáte rovněž jeden kombajn. Je také vlemi důležitá i z důvodů konstrukce ostatních pokročilejších technologií.


6) RADAR


Požadavky      : Kasárna

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Je nutností pro získání důležitého přehledu nad bojištěm. Jakmile poklesne napětí, je radar prvním systémem, který přejde na nouzový režim a vypne se. Vzhledem k tomu, že tohle je jeho jediná funkce, tak ho zakopejte v centru báze, protože bude patrně trnem v oku každého moudrého protivníka.


7) DĚLOVÁ VĚŽ


Požadavky      : Kasárna

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Základní obranná budova. Útočí na všechny znepřátelené jednotky, které se přiblíží na dostřel. Spojujte je s obrannými zdmi, s jejichž pomocí můžete těmto věžím zásadně prodloužit životnost. Není vhodná proti pěšákům.


8) RAKETOVÁ VĚŽ


Požadavky      : Radar a rozšířená základna

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Trošku pokročilejší verze dělové věže. Střílí mnohem rychleji a síla jejich zbraní je daleko mocnější. Může zaútočit i na letecké jednotky a její dostřel je delší. Mezi její nevýhody patří vysoké požadavky na energii, a v situaci, kdy vám dojde, vypíná všechny systémy, což se stává v nejedné situaci fatálním. Nezapomínejte proto na stavbu a údržbu elektráren.


9) SILO


Požadavky      : Rafinerie

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Jedná se o skladiště přebytečného koření. Přichází na scénu ve chvíli, kdy vaše rafinerie již nejsou schopny pobrat více koření. V situaci kdy obdržíte hlášku, že by bylo záhodno vybudovat skladiště, je již pozdě a ztratili jste nějaké to zrnko koření.


10) LEHKÁ TOVÁRNA


Požadavky      : Rafinerie

Rozšiřitelnost : ano


Popis : Je nutností při snaze produkovat Quady a Trajky. Stejně jako u kasáren potřebuje kolem sebe místo, aby měly nové jednotky kudy vyjíždět.


11) TĚŽKÁ TOVÁRNA


Požadavky      : Rafinérie

Rozšiřitelnost : ano


Popis : V této budově budete produkovat své nejtěžší bojové jednotky a kombajny. Z válečného hlediska je většinou stěžejní, protože bez těžkých tanků je vítězství zpravidla velmi komplikované a já osobně si ho nedokážu představit.


12) REKONSTRUKČNÍ RAMPA


Požadavky      : Rozšířená těžká továrna

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Bez této budovy nebudete schopni opravovat své poškozené jednotky. S její pomocí můžete téměř jakoukoliv jednotku za jistý poplatek zrekonstruovat do její plné funkčnosti. Tento poplatek je celkově nižší, než by stála koupě nové jednotky.


13) LETECKÁ TOVÁRNA


Požadavky      : Radar

Rozšiřitelnost : ano


Popis : S její pomocí budete moci vyrábět své neutrální letectvo v podobě Carryalls, či za rod Attreidů bojové moduly Ornitopther.


14) KOSMICKÉ LETIŠTĚ


Požadavky      : Radar

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Bude vašim jediným prostředkem pro kontaktování vesmírné obchodnické gildy CHOAM. S pomocí gildy si můžete nakupovat ty nejtěžší jednotky s velmi krátkou dobou dodání (v porovnání s výrobou). Ceny, za které můžete jednotky nakupovat, jsou proměnlivé a velice často o mnoho nižší, než za kolik byste je pořídili v továrnách. Ze strategického hlediska je velice důležitá a doporučuje se útoky vést právě tímto směrem.


15)  VÝZKUMNÉ STŘEDISKO


Požadavky      : Radar

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Výzkumné středisko umožňuje konstrukci nejvyspělejších technologií a budov. Vzhledem k tomu, že kolem sebe nepotřebuje žádný prostor a má velice slabou obranu, tak jej umísťujte někam do centra vaší základny, protože není příjemné o tuto budovu přijít, už vzhledem k vysokým nákladům na její pořízení.


16) PALÁC


Požadavky      : Výzkumné středisko

Rozšiřitelnost : ne


Popis : Je pýchou každého rodu a standardou moci vašich strategických schopností. Umožňuje konstrukci tajných jendotek typu fremeni, sardakauři, saboteři či strašlivých jaderných hlavic DeathHand. Potřebuje kolem sebe prostor a jakožto znak své moci ho chraňte všemi dostupnými prostředky.



B. VOJENSKÉ JEDNOTKY 


1) LEHKÁ PĚCHOTA


Požadavky : Kasárna

Rod           : všechny


Popis : Vaše základní pěší jednotka. Je velmi oblíbená vašimi nepříteli, který jich na vás bude posílat velká kvanta. Je však velice snadné ji přejet těžkými tanky. Neutočí na ni písečný červ.


2)  TĚŽKÁ PĚCHOTA


Požadavky : Rozšířená kasárna

Rod           : všechny


Popis : Trošku pokročilejší verze pěchoty, speciálně vycvičená pro vedení konfliktů s těžkými bojovými stroji. Není moc efektivní při boji s pěchotou, ale zato takto vycvičená skupina dokáže snadno zlikvidovat i ten nejtěžší tank. Neútočí na ni písečný červ.


3) INŽENÝR


Požadavky : Rozšířená kasárna

Rod          : všechny


Popis : Inženýři slouží primárně k okupování nepřátelských budov. Jedná se o jednotku, která nebyla v původní Duně k dispozici a tuto funkci mohla zastupovat jakákoliv pěchota. Získání nepřátelské budovy vám umožní konstruování cizích zbraní, ale občas je výhodnější budovu prostě prodat, ať z ní nemá nepřítel žádný užitek. Na inženýry rovněž neútočí písečný červ.


4) ÚDERNÍK


Požadavky : Rozšířená kasárna

Rod          : všechny - pouze u multiplayeru


Popis : Tato speciální jednotka je k dispozici pouze ve hře pro více hráčů. Slouží k vábení písečných červů k nepřátelským pozicím, nebo naopak k vašim, při snaze využít této přírodní, ale nevypočitatelné obrany. Na úderníky také neútočí písečný červ.


5) SARDAKAUŘI


Požadavky : Kasárna a Imperátorský palác

Rod          : Imperátor


Popis : Elitní pěší jednotky sloužící pod vlajkou imperátora. Jsou ukázkou perfektně vytrénovaných jednotek.



6) TROJKOLKY


Požadavky : Lehká továrna

Rod          : Attreidi a Harkoneni


Popis : Díky své vysoké rychlosti jsou ideálními průzkumníky, ale je možné je použít i při konfliktu s lehkou pěchotou. přesto nepočítejte s jejich větším bojovým využitím.


7) RAIDER


Požadavky : Lehká továrna

Rod          : Ordosové


Popis : Rodem Ordosů vylepšená verze klasické trojkolky. Je mnohem odolnější, rychlejší a z toho důvodu lépe využitelná při bojových a průzkumných misích.



8) ČTYŘKOLKY


Požadavky : Rozšířená lehká továrna

Rod          : všechny


Popis : O něco pomalejší než trojkolka, zato mnohem lépe bojově vybavená (raketami). Slouží zejména k defenzivním cílům a od některé z pozdějších misí patrně nenalezne většího uplatnění. Není špatná k překvapivým útokům na nepřátelské kombajny.



9) BOJOVÝ TANK


Požadavky : Těžká továrna

Rod          : všechny


Popis: Patrně se stane brzy vaší nejpoužívanější jednotkou. Není sice moc rychlý, ale zato funkční a efektivní. Ovšem ne moc dobrý proti nepřátelským raketovým věžím (ostatně s těmi si neporadí většina jednotek). V hojném počtu a při dobrém naplánování se skupince bojových tanků dokáže těžko postavit něco do cesty.


10) MCV - MOBILNÍ ZÁKLADNA


Požadavky : Těžká továrna

Rod          : všechny


Popis : S pomocí této mobilní jednotky můžete vybudovat základnu v jakémkoliv dostupném místě. Stačí na určené místo dojet a můžete stavět. Nevýhodami jsou pouze velké náklady na konstrukci a skutečně nízká rychlost.


11) RAKETOMETNÝ TANK


Požadavky : Rozšířená těžká továrna a výzkumné středisko

Rod          : všechny


Popis : Ekvivalent pohyblivé raketové věže. Může útočit na letecké jednotky, ale je zničitelný téměř jakoukoliv těžkou i lehčí jednotkou. Vyrábějte je s rozmyslem a umísťujte hlavně do zadních řad či jako likvidátory nepřátelských věží.


12) TĚŽKÝ TANK


Požadavky : Rozšířená těžká továrna

Rod          : všechny


Popis : Tento těžký tank používá explozivní munici s velkým dostřelem. Je neocenitelný zejména v boji proti velkým houfům pěchoty, kterou dokáže sfouknout lépe než vítr svíčku. Rovněž najde uplatnění při střelbě přes nepřátelská opevnění nebo proti dělovým věžím. Jeho nevýhodami jsou nízká rychlost a relativně vysoká "křehkost".


13) GILDOVNÍ FREGATA


Požadavky : Kosmické letiště

Rod          : Gilda CHOAM


Popis : Jedná se o mohutný dopravní kolos patřící gildě, s jehož pomocí jsou vám dopravovány objednané zásilky.


14) VZNÁŠEDLO


Požadavky : Letecká továrna

Rod          : všechny


Popis : Pomáhá přenášet kombajny na větší vzdálenosti, což se drasticky projeví ve vašich příjmech. Přestože by se na první pohled mohla tato jednotka jevit jako zbytečná (už vzhledem ke své vysoké ceně), počítejte s tím, že se vám náklady spojené s jejich výrobou mnohonásobně a velmi rychle vrátí. Též je schopna přenášet poškozené jednotky do rekonstrukčních ramp.


15) DEVASTATOR


Požadavky : Rozšířená těžká továrna a Výzkumné středisko

Rod          : Harkoneni


Popis : Když se Harkoneni pustili do vývoje svého vlastního tanku, nemohlo to dopadnout vlastně ani jinak než produkcí devastátoru. Jak již název napovídá, tak se jedná o nejstrašlivější jednotku, která se vyskytuje na Arrakisu. Používá ničivé plasmatické náboje způsobující fatální poškození. Nevýhodami jsou nízká rychlost a dlouhé intervaly mezi střelbou.


16) SMRTÍCÍ STŘELA


Požadavky : Palác

Rod          : Harkoneni


Popis : Jedná se o brutální ukázku využití atomové energie vložené do těch "správných" rukou. Harkoneni jsou na tento svůj produkt patřičně pyšní. Naštěstí jejich zaměřovací systémy nebyly přivedeny k dokonalosti, protože jinak by se jednalo o skutečně bezkonkurenční nástroj teroru.


17) ZVUKOVÝ TANK


Požadavky : Těžká továrna a Výzkumné středisko

Rod          : Attreidi


Popis : Jeho smrtící zvukové vlny jsou překvapivě efektivní. Nejlepší uplatnění najde hlavně při konfrontaci pěších a lehčích jednotek. Hlavní nevýhodou je, že jeho smrtonosné vlny poškozují i přátelské jednotky, pokud se vyskytují v jeho pásmu střelby. Tento tank mohou produkovat jen Attreidi.


18) FREMENI


Požadavky : Palác

Rod          : Attreidi


Popis : Jsou skrytou zbraní rodu Attreidů. Než se rozhodnou zaútočit, tak je nemůže vidět žádná jiná než pěší jednotka. Jsou mnohem silnější, odolnější a rychlejší než ostatní pěšáci. Jinými slovy : Na Arrakisu nenajdete lepší a statečnější bojovníky, než jsou právě fremeni.


19) LETECKÝ NÁLET


Požadavky : Rozšířená letecká továrna

Rod          : Attreidi


Popis : Přestože se tyto bojové letecké moduly vyrábí snad věčnost, finální produkt a efekt stojí většinou zato. Stačí určit cíl náletu a o zbytek se již postará počítač sám. Ovšem vybírejte svůj cíl rozumně, aby byl pokud možno mimo dosah všech raketových systémů oponenta. Mohou je konstruovat pouze Attreidi.


20) SABOTÉR


Požadavky : Palác

Rod          : Ordosové


Popis : Sabotéři jsou chloubou rodu Ordosů. Existuje zde jistá podobnost s inženýrem, ale finální výsledek je trošku jiný, protože jakákoliv budova, s kterou přijde do styku, bude nekompromisně zdemolována. Pro všechny jednotky kromě pěšáků je neviditelný, ale jen na omezenou dobu.


21) DEVIÁTOR


Požadavky : Těžká továrna a Výzkumné středisko

Rod          : Ordosové


Popis : Je bezpochyby nejzákeřnější jednotkou na Arrakisu. Vystřeluje rakety napuštěné nervovým plynem, který dokáže z jakékoliv jednotky udělat vašeho dočasného spojence, a tak může z mohutného útoku udělat sebevražedné fiasko. Velmi dobře uplatnitelný je rovněž při válce o koření, kdy několik kombajnů protivníka pracujících na naší straně může rozhodnout misi. Bohužel je však velmi křehký a zničitelný všemi jednotkami.


22) PÍSEČNÝ ČERV


Požadavky : žádné

Rod          :    -


Popis : Velmi bedlivě sledujte písečná podloží kvůli přítomnosti těchto téměř nezničitelných monster. Písečný červ je schopen pozřít jednotku libovolné velikosti a zvlášť časté ztráty kombajnů dokážou pěkně naštvat. Nepožírá jenom pěšáky. Jedinou efektivní obranou proti této hříčce přírody jsou pevná skalistá podloží.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.