Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
1.Budovy
1.1 Concrete slab
Pro začátek bych chtěl říct několik důležitých věci. Ve hře můžete stavět "dlaždice" - concrete slab. Mají hned několik výhod. Urychlují pohyb všech jednotek a zamezují poškození při stavbě budovy. Když totiž budovu postavíte na kamení, tak po postavení bude mít jen poloviny životů. Zamozřejmě že pak budovu můžete opravit, ale to stojí mnoho kreditů. Málo životů má také hned několik nevýhod. Budovy vyrábějí pomaleji a elekrárny měně elekřiny. Tak tedy, stvějte desky a vyděláte. V pozdějších misích, po vylepšení základný budovy budete moct stavět hned čtyři najednou. To zrychlí vaše rozšiřování.
1.2 Kdy co stavět ?
Teď uvedu pomyslné pořadí jak stavím budovy. Ihned vylepšit constuction yard (pokud můžete), abyste mohli stavět čtyřkové desky. Na jednu z těchto desek (už nebudu zdůrazňovat) postavím elektrárnu. Po ní následuje rafinérie, kdy co nejrychleji uvědte harvestr do práce. Důležitá budova je také radar. Ukáže vám i nejbližší území. Následuje Lehká a po ní těžká továrna. Výrobny jednotek stavte někam stranou od bojů. Zvlášte Těžkou továrnu si nepřátelé často vybírají jako svůj cíl. Teď by se mezi vaši výzbroj mělo zařadit pár raketových věží (jestli bojujete proti harkonenům můžete to odložit). Neměl by také chybět druhý harvestr. Teď už to záleží na vás. Ještě bych vás chtěl upozornit. Nestavte kasárny (v prvních misích ale stavte WOR). Jsou na nic.
1.3 Obrana s budovami
V dalším odstavci popíšu, jak by měla vypadat obrana základny složená z budov. Stavějte spousty raketových věží (ty druhé ne, mají malý dostřel). Jelikož nepřítel útočí jen z jedné strany, (jendou v osmé misi jsem si navolil území kde byl Ordos dole, Atreides nahoře útočily z obou stran, takže pozor nevybírejte) tak je stavte do chumlu. Když jich budete mít tak osm už vás nic nezastaví. Další výhodou je že jich můžete mít prakticky kolik chcete. U počtu budov totiž nejsou žádná omezení (jen v poslední misi). Zdi jsem moc nevyužil. Prakticky nic nevydrží.
1.4 Útok s budovami (!?)
Myslíte si že vtipkuji? Ne. S budovami se opravdu dá útočit. Dokonce to je velice výhodné. Ti kteří z vás nemají rádi podvody nechť přeskočí. V nějakých misích vedou kameny od vaší základny a do nepřítelelova nitra. Zde se dá požít útok s budovami. Postavte od vás dlaždice až k nepříteli. Nevím kolik to stojí, ale asi na cenu bojového tanku. Teď se můžete pořádně vyřádit. Se svými deskami dojděte (dostavte) až k nepřátelské atlerii. Teď postavte vež. Atlerie se pokusí na vaši věž vystřelit, na blízko to ale neumí a tak rakety se štestím terefí jejich budovu. Vy zatím bez strarostí atlerii ničte. Když vám věž zničí jiná jednotka, věž postavte znova a znova dokud atlerie nepadne. Pak hledejte další.... Dá se použít ale i jinak. Postavte věž tak aby byla před ní budova a před budovou jednotka. Vaše věž i jejich jednotka (to byste nevěřili, jak si užijete se sonickým tankem) začne střílet po budově, která takový nápor nevyrdží. A hledejte další...
1.5 Popis budov
Windtrap: Dodává eletřinu, čím víc je opravená tím víc vyrábí.
IX: Zpřístupňuje palác a speciální jednotku.
Barrack: Stavějí se zde ubozí vojáci.
Construction Yard: Zde se staví všechny budovy, neztraťte.
Light Factory: Tady se sestavují buginy a trojkolky.
Repair Facility: Oprava požkozených jednotek, když máte letadlo tak automaticky.
Palace: Zpřistupňuje zajímavou funkci.
Concrete slab: Zrychlují pohych a zamezují požkození budov
Starpoint: Dají se zde nakoupit jednotky za zajímavou cenu.
Refinery: Zpracovává se zde koření.
Rocket turret: Skvělá pomůcky (viz. obrana s budovami).
WOR: Staví se zde těžká pěchota, na začátku vyžijete.
Heavy factory: Těžké jednotky se staví zde, stavějte dál od hlavních bojů, nepřátelé na ni útočí.
Turret: Věž, nepoužívejte a počkejte na raketové věže.
High-tech factory: Všechny letecké jednotky.
Silo: Zásobárna koření.
Wall: Zeď, moc nevyužijete (někdy se ale hodí).
Outpost: Radar, ohlašuje jako první nedostatek energie.
1.6 Shrnutí a tipy
1. Pod budovy vždy stavějte desky.
2. Výrobdy jenotek stavte stranou od bojů.
3. Nestavte kasárny.
4. Nestavte kulometné věže.
5. Nestavte zdi.
6. Často využívejte raketové věže.
7. Stavte několik paláců.
8. Když se ve vesmírném doku prodává něco velmi levně tak neváhejte a nakute co můžete.
9. Budovy se samovolně poněčují, proto je průběžně opravujte.
10. Když budete mít 2000 kreditů musíte postavit silo nebo rafinéry nebo vám kredity budou propadat.
2.Jednotky
2.1 Obrana
V prvních misích je to jenoduché. Postavte řadu bugin a za ně hodně raketometčníků. Tak jsem dohrál prvních několika misích. V době kdy jsem se poprvé dostal k tankům naskytla se skvělá možnost. Všechny jednotky které mají pásy mohou zničit pěchotu pouhým přejetím. Udělejte tedy dlóóóóóóuhou řadu tanků a za ní několik kousků raketometčníků. Jakmile jedna střela zasáhne nepřátelský tank ihned přestává útočit a snaží se objet tu dlóóóóóóuhou řadu tanků, aby raketometčníka zajel. To se mu ale nepodaří a vy vyjdete ze souboje prakticky nezraněni. Velká možnost se nsakytne když se vám do ruky dostane vrhač raket. Postavte si jich pár za základnu a uvidíte jak se budou nepřátelské útoky bortit. Místo atlerií můžete také použít devastátory.Velmi výhodné jsou sonické tanky. Mají nejdelší dostřel ze všech jednotek. Když jich budete mít hodně tak k vám nepřítel ani nedojede.
2.2 Útok
V duně 2 se velmi špatně útočí. Můžete totiž označit pouze jendnu jednotku. Proto pro útok nepoužívejte hordy svých jednotek. Na útok stačí 3-4 jenotky. Ničte pouze bránící jenotky. Nepřítel si totiž nové jednotky do obrany nestaví. Až budou všechny jenotky hotové, zničte věže a úplně nakonec budovy. Někdy se ale vyplácí zničit třeba palác nebo těžkou továrnu. Budovy se nejlépe ničí skupinkou atlerií tak toho využijte.
2.3 Harvestr
Harvestr je ve hře tak důležitá jenotka že jsem jí věnoval celou kapitolu. V první misi a několika dalších vám bohatě stačí jen jeden. Pozdější potřeby ale nezvládne. V poslední misi jsem měl dokonce 5 harvestrů. Na začátku můžete jejich počet zvyšovat stavěním rafinérií. Později přibyde možnost stavění v heavy factory. Nejlepší způsob je počkat až se na letišti bude harvestr levně prodávat. Když stál 180 kreditů neváhal jsem a hned jsem asi tři nakoupil. Když budete mít hodně harvestrů počítejte s tím že melanžové zásoby okolo vás brzy zmizí a vy se budete muset vydat dál. Zde se hodí caryoly. Harvesrty nemusí překonávst tak velké vzdálenosti a je to poznat i na zisku.
2.4 Palácové jednotky
Každý rod má své zvláštní paláce a každý palác svou zvláštní jenotku. Nejlepší je podle mě raketová střela. Po zásahu zničí jakoukoliv budovu. Její velká nevýhoda je přesnost. Strefuje se asi jednou z deseti případů. Po raketě řadím Atreideské Fremeny. Na náhodném místě na mapě se objevý skupinka těžké pěchoty. Sama vyrazí k nejbližším nepřátelům. Tyto jednotky vůbec neútočí na budovy a ani budovy neútočí na ně (věže). Fremeny ale všetšinou zničí jediná jednotka - harvestr. Setkání to opravdu smrtelné. Navíc se ještě udělá ten trik se zastavením harvestru. Poslední ordoská jednotka je poměrně slabá. Po spuštění se okamžitě objevý neviditelná jednotka (vy ji nevidíte ale nepřítel ano), která vyrazí k nejbližší budově. Když do ni vstupí (mockrát se to nestane) budova se automaticky zničí. Sabotéra jako jedinou palácovou jednotkou můžete sami ovládat.
2.5 Vzduch
Letecké jednotky jsou v této hře velmi slabé. Jsou dvě transport a toptéra. Trasport jsem hojně využíval, ale zato toptéry jsem se ani nedotk. Jedna z nevýhod toptéry je že ji nemůžete ovládat. Prostě jen tak létá krajinou a dělá si co chce. Kdybych ji mohl ovládat jistě bych ji použil na průzkum. Další nevýhoda je že nepřítel má spoustu raketový věží. Ty toptéru sestřelí dřív než vůbec zaútočí. Trasporty naproti tomu mají spustu výhod. Rychle dovážejí harvestry a jednotky na opravu. Ono to má ale i své úskalí. Když transport doveze jenotu k opravně už ji nedonese zpět. A jednotka tak musí zpátky po svých na bojiště.
2.6 Pouštní červi
Pouštní červi jsou velice nebezpeční. Jsou citliví na tlukot. Jakmile vyšlete hodně velkou armádu, ihned vám začnou dělat společnost. Můžete si být jisti, že ješte než dorazíte k nepříteli, budete mít jen polovinu armády. Červ pak zmizí až se pořádně nají. Také se objevuje samovolně po určitých intervalech. Jakmile se dozvíte že červ se probudil, dojeďte se všemi jenotkami na kamení. To platí hlavně pro harvestry. Ztratit harvetr plný kořetní opravdu zabolí. Nědělejte si hlavu z toho že netěžítě. Raději strategicky vyčkávejte. Nepříteli pravděpodobně harvestr sežerou. Až bude po všech, můžete zas spokojeně těžit.
2.7 Popis jednotek
Missile Tank: Skvělí na dálku na blízko mizerný.
Combat Tank: První tank, zpočátku využijete pak ho nahradí Siegle tanky
Quad: Moc nevyužijete.
Ornitoptera: Jelikož má nepřítel raketové věže tak je tato jednotka skoro na nic
Harvester: Sklízeč koření. Pomalý a neohrabaný.
Light Inflatry: Lehká pěchota je úplně na nic.
MCV: S MCV můžete postavit další hlavní budovu. Nepoužival jsem.
Siegle Tank: Bezva tank. S Ordosy využijete až do konce. U ostatních nahradí speciální jednotky.
Heavy Troopers: Na začátku docela dobrá jednotka.
Carryall: Skvělá na přepravu harvestrů.
Trike: Slabá třikolka. Nestavte.
Ordos Raider Trike: Rychlejší tříkolka.
Sardaukar: Bojovník imperátora. Někdy vás může nečekaně napadnou na slabých místech.
Fremen: Stejně jako nahoře, ale ve službách Atreidů.
Death Hand: Skvělá raketa. Jedna rána a vše zničeno.
Devastator: Silnější a odolnější než Siegle tank.
Sand Worm: Velice nepříjemná neutrální jednotka. Může polknout jakokoliv jednotku na poušti.
Ordos Deviator: Může nepřátelské jednotky obrátit na vaši stranu.
Saboteur: Neviditelná jednotka která může ničit budovy.
Sonic Tank: Má nejdelší dostřel ze všech. Sonické vlny mohou zasáhnou i vaše jednotky.
2.8 Shrnutí a tipy
1. Všechny jenotky stavte na jedno místo, protože nepřítel úočí jen z jedné strany.
2. Pozor. Před prvním útokem mějte ješte jenotky všude na základně, protože přijde výsadek.
3. Nedělejte hromadné útoky.
4. Nejdřív zničte nepříteli obrané jednotky.
5. V pozdějších misích nestavte slabé jednotky.
6. Počet jenotek je omezen a v poslední misi i počet budov.
7. Mějte vždy několik harvestrů.
8. Mějte vždy transporty na přepravu harvestrů.
9. Nestavějte toptéry.
10. Dávejte si pozor na pouštní červy.
3. Mise
3.1 Začátek mise
Na začátku máte na výběr vždy ze tří misí později ze dvou a nakonec jedna samotná. Před výběrem misí si hru vždy "sejfněte". Zkuste mapu trochu prozkoumat. Takto opakujte se všemi. Budete vědět přibližné místo melanže a umístění nepřítelovi základny. Ve hře je to důležite proto, abyste věděli odkud bude nepřítel útočit. Vyberte si tu misi, která je podle vás nejvýhodnější.
3.2 Úkol Mise
V prvních dvou to znamená vytěžit určité množnoství melanže. Ve třetí misi je už podmínkou zničit všechny nepřítelovi budovy (zdi, věže a dlaždice ne). To je stále stěžováno. Na záčátku to je jeden protivník v předposlední misi dva a ve velkém finále dokonce tři!!
3.3 Shnutí a tipy
1. Vyzkoušejte všechny mise
2. Na začátku prozkoumejte okolí
4. Závěr
4.1 Pro zoufalce
Duna 2 se opravdu dá dohrát (dřív jsem tomu nevěřil)..
KONEC.