Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Andrej Anastasov (ANDREW)
1) VRAŽDA 1
Ryan se pomalu probudil v cizím bytě s vědomím, že musí někoho zabít. Po
chvíli se mu začali vracet vzpomínky našeptávajíc, že dívka dřímající
v rozestlané posteli je jeho snoubenka Eden. Rozespale zvedl svou peněženku ze
stolu a prošel dveřmi do obýváku. Podíval se do mikrovlnky, zda Eden
nepřipravila snídani, ale našel jen podivný, pokroucený klíč, který strčil do
kapsy s tím, že se na něj Eden později zeptá. Před odchodem uviděl na pohovce
ležet pohozený datový cartridge a i když mu nálepka "SARTAN INDUSTRIES" nic
neříkala, strčil ho do kapsy předpokládaje, že je nejspíš jeho, protože Eden
ještě nemá terminál nainstalovaný a datová média tudíž nepoužívá. Otevřel
dveře a vyšel na chodbu. Naučeným ťuknutím na ovládací panel u dveří přivolal
výtah a sjel do garáže. Edenino auto bylo v těžce rozebraném stavu, všude
okolo rozházené různé nářadí a špinavé hadry. Ryan se rozhodl uklidit dva
nejkřiklavěji pohozené nástroje - francouzák a šroubovák, ale náhoda dala
tomu, že zrovna když je měl v ruce, se mu zazdálo, že venku vysvitlo slunce,
takže vyběhl ven před dům. Sluneční svit byl ale pouhou halucinací. Úplně
běžně lilo. Už se chtěl vrátit do garáže, aby uložil nástroje, ale zjistil, že
za ním dveře zapadli a on zapomněl nový vstupní kód, no nic, vezme zatím věci
k sobě domů. Vydal se tedy po ulici vlevo a zamířil městem domů (Your flat).
Dobře známým ušpiněným koridorem došel ke dveřím svého bytu a naťukal kód
5106 na číselníku (už párkrát tento kód, hlavně po změně, zapomněl a proto ho
měl pro jistotu naškrábaný na zadní straně kartičky v peněžence). Uvnitř svého
doupěte tupě přehlédl všudypřítomný binec a na krátký okamžik se cítil trochu
neozbrojený, takže popadl ušmudlaný nůž z postele a strčil ho do kapsy. Na
chvíli spočinul pohledem na spoustě poházeného harampádí a vida, červený
cartridge nadepsaný "IMPORTANT", popadl ho, otevřel čtecí jednotku (NETWORK
INTERFACE) a šoupnul ho dovnitř. Za použití velkého monitoru se nalogoval do
sítě příkazem LOGON RYAN a zadal heslo BLACKDRAGON. Podíval se na obsah
cartridge (LIST CARTRIDGE) a přečetl si zprávu (READ PRIVATE). Aha, tady máme
nové vstupní kódy k otevírání bytů Eden a kamaráda Luise, hned si je
poznamenáme. Než Ryan opustil síť (EXIT), ještě zběžně pročetl denní zprávy
(LIST, LIST jméno zprávy), situace ve městě a jiné informace. Nůž poskakující
v kapse kabátu mu připomněl, že si nejprve musí sehnat důstojnou zbraň nežli
začne někoho vraždit. S touto myšlenkou opustil garsonku, přivolal výtah
a vyšel do deštivých ulic směrem k bydlišti svého přítele Luise. V přízemí
oprýskaného Luisova domu se stala nepříjemná událost - jakýsi opilec ho obral
o boty. Bosý tedy dobelhal k Luisovým dveřím a na číselníku naťukal kód 5238.
Uvnitř garsonky nikdo nebyl a Ryan už se obracel ke dveřím, když uslyšel
sténání z WC. Vůbec se neostýchal a vstoupil na toaletu se slovy "Čau Lui". Po
krátké debatě vyzvěděl, na kterou adresu se má obrátit ohledně zbraně. Luis
měl evidentně prudké bolení, v jehož záchvatu odkopl tenisky, válející se teď
po celém WC. Ryan je pokradmu posbíral a obul si je, připadal si přitom docela
uboze. Podle Luisova popisu otevřel skřínku vedle monitoru a ze šuplíku vyndal
kartu ke kulečníkovému klubu. (POOL HALL CARD) a než ji strčil do kapsy
k ostatnímu harampádí, podíval se na ni a přečetl si adresu. Vyšel z domu
a uháněl do baru, kde pracoval (SPARKY'S BAR), vysvětlil šéfovi, proč jde zase
pozdě. Před budovou pololežel neznámý ožrala, jemuž se Ryan rozhodl odcizit
jednu prázdnou flašku, sám nevěděl proč. V baru se posadil na svou oblíbenou
stoličku u baru a než stačil Sparkymu vyklopit chabou lež, dostal padáka
s tím, aby si do platební karty načetl poslední výplatu a koukal padat.
Vyhrabal tedy kartu z peněženky a protáhl ji čtecím zařízením (požít CARD
SCANNER with CASH CARD). Letmý pohled na kartu mu stačil ke zjištění, že moc
peněz nedostal, ale aspoň něco. Nevěda co dál, dal se do řeči s chlápkem
sedícím vedle něj a vida, z chlápka se vyklubal příznivec velkého kytaristy,
ochotný sdělit komukoliv jméno i adresu, kde se jeho idol nachází. Tak tohle
by bylo, teď ještě zbraň. Vydal se tedy do kulečníkového klubu (POOL HALL).
Před domem promluvil s postrašeným hlídačem a přemluvil ho, aby mu odblokoval
výtah, pak projel kartou od Luise čtecím zařízením a vyjel nahoru do klubu.
Dal se do řeči s barmanem, vyptávaje se na osobu prodávající zbraně. Barman si
ho změřil pohledem a řekl mu, aby šel doleva až ke konci místnosti a vstoupil
do neoznačených dveří. Ryan tak učinil a po zadání kódu 5222 vstoupil do
zakouřené pracovny. Nebezpečně vyhlížející chlapík mu po krátkém rozhovoru
nabídl zbraň, kterou Ryan nejdříve zaplatil protažením karty čtecím zařízením
a teprve pak si ji vzal ze stolu. Potom prošel barem, sjel výtahem na ulici
a spěchal k hotelu splnit první úkol. V hale se zeptal recepční na volný pokoj
a po protažením karty čtečkou sebral z pultu maličkou kartu, která vypadla ze
čtecího boxu. Přivolal výtah a v kabině použil kartu z recepce na ovládání.
Výtah ho vyvezl do patra, kde se nacházelo jeho apartmá. Šel doleva a dolů,
zkusil dveře, ale jeho pokoj to nebyl. Zato z vitrínky na konci chodby se na
něj usmívala nádherná požární sekera. Hned si ji vzal a okolo výtahu prošel do
druhého křídla chodby, kde konečně nalezl své apartmá. Po jeho zběžné
prohlídce zjistil, že tudy cesta nevede a vrátil se do výtahu. Teprve v kabině
dostal zajímavý nápad. Zkusil zatáhnout za nouzové otvírání střechy výtahu,
ale nic se nestalo. Nožem tedy vylomil panel ovládání a přeřízl maličký zelený
drátek, aby výtah zablokoval. Nouzové otevírání střechy teď opravdu fungovalo,
takže Ryan vylezl na střechu a bez velkého přemýšlení vypáčil sekerou dveře
vedoucí do jakéhosi luxusního apartmá. Uvnitř ho zarazil párek ozbrojených
chlápků. Vida, ochranka, jsem tu správně, pomyslel si a vší silou mrštil
sekerou po chlápkovi u bazénu. Ostří chlapa doslova rozpáralo. Než se druhý
chlápek stačil vzpamatovat, vypálil mu už Ryan do hrudi svou pistolí velký
černý koláč. V pokoji vlevo nenašel Ryan nic, takže pokračoval dolů a tam
kytaristu konečně našel a to rovnou "IN FLAGRANTI DELICTO". Bez rozmýšlení ho
odstřelil a už se chystal, že uteče pryč, když...uh, oh !!
2) VRAŽDA 2
V Síti Snů si zmatený Ryan nechal vše vysvětlit od kněze a pak, veden neznámým
instinktem, šel chodbou dolů a doprava. V postranní hale se dotknul prvních
dveří, které se otevřely do zvláštní místnosti. Uvnitř, opět neznámo proč,
sáhl do kapsy a klíčem nalezeným v mikrovlnce odemkl podstavec uprostřed
pokoje. Svět se s ním zatočil a on najednou padal. Probudil se v zapadlé
uličce, nevěděl kde se nachází. Zkusil jít doprava a dolů a brzy se ocitl ve
známých končinách svého rodného města. Únava ho hnala domů. Ve svém pokoji se
připravil ke spánku, nalogoval se do sítě a přečetl si večerní zprávy (LIST
NEWSNET, READ TVSPECIAL, EXIT). Náhlé nutkání mu nedovolilo odpočívat. Věděl,
že musí zprovodit se světa dalšího nepřítele Dreamwebu, generála, jež bude mít
tento večer televizní projev. Po krátké úvaze se rozhodl jet rovnou k TV
studiu. Hlavní vchod byl samozřejmě uzavřený a všude hlídkovali vojenské
jednotky. Ryan šel doprava a dolů, stále podél stěny TV studia, dokud
nenarazil na vjezd pro personál. Stařičký hlídač nekooperoval, takže ho Ryan
musel odstranit výstřelem z pušky. Potom se nahnul do jeho budky a na
kontrolním panelu odblokoval vchod. Teď, když byla cesta volná, vešel do
studia. Zaslechl kroky, takže popadl časopis z recepčního pultu a dělal, že si
ho prohlíží. Kroky se vzdálily a Ryan už pokládal časopis zpět, když uviděl,
že pod ním ležela magnetická karta. Bez rozmýšlení si ji vzal. Nevěda kam,
vydal se chodbou doleva a všiml si malých dveří na jižní stěně, nadepsaných
sklad. Karta z recepce mu dveře lehce otevřela a on se ocitl v maličké
komůrce. Opět poháněn neznámou silou odšrouboval víko ze skřínky na stěně
a vyndal miniaturní elektrickou pojistku (FUSE). Vrátil se k recepci
a pokračoval doprava, tam chodba končila, takže prošel do další malé komůrky.
Vida žebřík, vylezl nahoru a zatajil dech vzrušením, protože se ocitl na úzké
servisní rampě přímo nad hlavami osob ve studiu. V prostředku místnosti
vévodil generál a miliónům posluchačů kázal o tom, jak potřebují jeho armádu
a podobné nesmysly. Ryan uviděl jakýsi jeřáb na jehož konci visely kovové
traverzy. Ovládání jeřábu však nefugovalo, takže ho Ryan otevřel a vyměnil
rozbitou pojistku za novou. Pak už šlo všechno lehce a náklad železa přistál
před očima diváků ne generálově hlavě. Dobrá práce.
3) VRAŽDA 3
V Síti Snů proběhla opět krátká rozmluva s knězem, kde byly podány jednoznačné
instrukce - najít a zabít šéfa společnosti Sartan Industries. Kněz však
vzpomenul ještě jednu věc, a to ochranný magický krystal, který Ryan našel na
konci severojižní chodby. Pak prošel prvními dveřmi vlevo a pomocí klíče opět
upadl v zapomnění, aby se probudil před Sparkyho barem ve stavu ne nepodobném
zbědovanému opilci. Rozhodl se vyhledat Eden. Do jejího domu vstoupil pomocí
kódu 2865, vyjel výtahem a našel ji rozvalenou ve vaně. Lákala ho k sobě, ale
on tušil, že je tu něco mnohem důležitějšího, co musí udělat. Zároveň také
tušil, že už ji nikdy neuvidí, ale rychle tuto myšlenku zamítl. Šel do její
ložnice a použil záznamník, ležící na posteli. Opakovaným tisknutím klávesy
"N" pomalu projížděl uložené adresy, dokud nenašel co hledal - Sartan
Industries. Pak se vydal k sobě domů a vložil do čtecího zařízení cartridge,
nalezený ještě před první vraždou v Edenině obýváku. Nalogoval se do sítě
a přečetl záznamy (LIST CARTRIDGE, READ MEETING), získal tajný kód pro
zaměstnance Sartan Industries, číslo 7833. Zajímavé také bylo pročtení
večerních zpráv, které detailně popisovaly jeho včerejší vraždu, to mu zvedlo
náladu. Když dočetl, vypnul monitor a vydal se do Sartan Industries. Vstoupil
do budovy. Pistolí rozstřílel počítač a šel doleva k výtahu. Vyjel nahoru
a jakmile vystoupil z kabiny, zjistil, že je v pěkné bryndě. Několik chlapů
s pistolemi se předvádělo, kdo ho sprovodí ze světa první. Ve velkém
zoufalství sáhl do náprsní kapsy a vytáhl krystal ze Sítě Snů. Přesně podle
slov kněze ho krystal zbavil všech nepřátel a Ryan se mohl vydat dolů chodbou.
Na zemi uviděl ležet kufřík v němž se nacházel svazek listin s nadpisem
"TAJNÉ". Zvedl ho a pozorně pročetl všechny informace. Dozvěděl se tam další
dvě adresy svých příštích obětí - ženy jménem Chapel a Underwood. Teď však
bylo třeba splnit tento úkol. Kdesi zezhora zazněl zvuk startujícího
antigravu. Ryan okamžitě vyběhl doprava na schodiště a za malou chvíli stál na
střeše domu. Kousek vlevo od něj právě odlétala jeho kořist. Rána z pistole
ale přišla včas a rychle uhasila nepřítelův život.
4) VRAŽDA 4
Následoval rozhovor s knězem a další použití záhadného klíče. Síť snů
tentokrát vyvrhla Ryana na odlehlé parkoviště. V levém horním rohu Ryan
zpozoroval štípací kleště pohozené v malé dodávce a vzal si je sebou. Jakmile
se vymotal z parkoviště, rozjel se rovnou za první ženou jménem Chapel.
Přelezl zeď na jih a strnul překvapením, když zjistil, že po Chapel a jejím
domě zbyl jen ohořelý kráter. Někdo už tu byl před ním a myslel to vážně.
V troskách domu ležel nepoškozený modrý cartridge, který Ryan odnesl domů
a vložil do čtecího zařízení. Zpráva byla šifrovaná, takže se nalogoval pod
jménem svého starého přítele, aby měl vyšší prioritu (LOGON BECKETT, heslo
SEPTIMUS) a záznamy přečetl (LIST CARTRIDGE, READ BRIEF).Získal adresu
neznámého opuštěného kostela, ale po krátké úvaze se vydal jinam a to k domku
své další oběti Underwood(Underwood's Boathouse).Cesta vede na pláž, kde tiše
šumělo dočerna zašpiněné moře. Zábradlí, kterého se Ryan držel sestupujíc na
pláž nevypadalo zrovna pevně, takže náš milý hrdina zařval a utrhl kus trubky
s vědomím, že tento cenný instrument se bude časem hodit. U rezaté trubky
vyčnívají z písku nad hladinou moře nabral Ryan trochu splašků do prázdné
lahve a šel doprava k pobřežnímu domku rýsujícímu se na tmavém nočním nebi.
V písku se něco zablesklo. Ryan poklekl a vyhrabal maličká kovová dvířka. Tyčí
ze zábradlí je vypáčil a odhalil tak složitý elektronický systém. Určitě
bezpečnostní zařízení, pomyslel si a vylil na obvody splašky z lahve. Došlo ke
zkratu a na chvíli ho oslepila jasná exploze. Teď už vzduch vypadal čistě,
takže Ryan prolezl dírou v terase a rozbitím oknem prolezl dírou do domku . Na
obyvatelku, či spíše na její zbytky byl nehezký pohled. Ještě než ji poslušná
bouchačka poslala do pekla, prohodil s ní Ryan pár zdvořilých slov jen tak,
aby řeč nestála. Pak už nebylo s kým povídat a záznamník tiše oznamoval "Nikdo
není doma, chcete-li, můžete zanechat vzkaz...".
5) VRAŽDA 5
Kněz byl spokojen s vykonanou prací a poslal našeho hrdinu na konferenci
s posledním nepřítelem Sítě Snů. Zpět do reálného světa vedly tentokrát dveře
na konci levé chodby, klíč odemykající ledový mramor po použití zčernal, ale
Ryan si toho nevšiml. Po chvíli zapomnění se probudil na opuštěné pláži, která
mu byla okamžitě povědomá. Chvíli bloumal městem, nevěda kam se vydat, ale
neznámá síla ho vedla přímo k opuštěnému kostelu, jehož adresa byla na
Chapelině datovém médiu. Štípačkami (nebo fr.klíčem) přeštípl řetěz na železné
brance a vešel do temné kostelní lodi. Čas se tu smísil s těžkým prachem
a když se Ryan shýbl k nehybné postavě ležící opodál, zůstal mu v ruce
zpráchnivělý pařát, který instinktivně putoval do teď již přecpané kapsy. Na
konci lodi se vyjímal neposkvrněný oltář. Ryan přejel po jeho povrchu rukou
a ucítil maličkou prohlubeň. Sundal tedy z oltáře plátno a oba svícny
a položil je na zem. Pozorně prohlédl prohlubeň v mramorové desce a opatrně do
ní vložil utrženou ruku. Kdesi dole něco cvaklo a po chvíli zkoušení Ryan
zjistil, že se oltář dá odtlačit. Díra v zemi vypadala sice nebezpečně, ale
budiž, náš hrdina se protáhl dovnitř. Spadl do těsné hrobky, kde nebylo nic
jen vyvýšený sarkofág, jehož víko Ryan po velkém úsilí odsunul. Uvnitř kromě
zpuchřelé mrtvoly našel dva zvláštní krystaly, dýku a kámen. V záchvatu
chamtivosti vzal všechny tyto předměty sebou a v duchu se modlil, aby mu
nepopraskaly kapsy. Z nádoby u paty sarkofágu vytáhl třetí krystal a hned ho
napadla souvislost mezi třemi krystaly a třemi otvory v zemi uprostřed
místnosti. Po uložení krystalů na místo se otevřel tajný vchod, kterým Ryan
prošel do úzké kamenné chodby. Na jejím severním konci se tyčila kamenná
socha. Ryan se na ni zblízka podíval a zjistil, že se jedná o jakousi
skládačku. Vůbec nad ní nepřemýšlel a rovnou vytáhl z kapsy manuál, který mu
jasně poradil, co dál. Skřípot kamene o kámen dal tušit jakémusi dění na jihu
chodby. A opravdu, v doposud kompaktní kamenné stěně se objevil pravidelný
otvor. Ale hned tu byly další dveře s nestandardním trojúhelníkovým zámkem.
Vida bezvýchodnou situaci, rozhodl se Ryan požít hrubou sílu, aby dveře
překonal. Do blízkého vozíku se jal snášet všechny kameny, které v okolí
našel. Když je posbíral všechny, to jest celkem osm, vší silou roztlačil vozík
dolů chodbou a vychytrale se usmál, když jím zpuchřelé dveře vyrazil. Vešel
dovnitř a proběhl pár bezvýznamných místností, až našel místnost, kde se
odehrávalo něco hrozného. Jakési zakuklení člověka a jeho přeměna v novou,
vyšší bytost. Ryan se hrůzou nemohl hnout. Teprve po delší chvíli se odpotácel
do rohu a propadl dírou do maličkého kumbálu. Vypotácel se ven a byl...
v metru ! Nevěda co dělá, dal se na sever po opuštěném nástupišti a pak šel
dál po kolejích potemnělého tunelu. Zanedlouho zpozoroval osvětlený otvor
v levé stěně. Vstoupil dovnitř a jeho zpola zatemnělé vědomí ho začalo
opouštět. Nějaký muž se ho snažil zabít. Jelikož věděl, že nemá zbraň,
vypotácel se zase ven, zakopl o kolejnici a padl na stěnu tunelu. A pak se
rozsvítily světla a přišel hluk. Ozval se výkřik a Ryan věděl, že poslední
úkol splnil. Pak světla pohasla a hřmění se vzdálilo a nastala tma. Čas se
ohnul do neviditelné křivky, přišli lidé, přinesli další světla, bolest a...
KONEC.