Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A. Pár triků a tipů, jak si chránit kůži i šupiny
Zde naleznete pár triků, které by vám mohly usnadnit dlouhou cestu za mladším bratrem, popis některých užitečných zbraní a bojových taktik. Co se týká plnění úkolů, systém Drakanu je vtomto ohledu velmi přátelský na mapě svám úkoly zapisují automaticky a po splnění se i samy odškrtnou. Navíc se na mapě při zadání úkolu zjeví lokace, kde se bude následující děj odehrávat, takže odpadá zběsilé prohledávání celé země. Nuže do práce.
Při otevřeném inventáři se nemůžete bránit, ale hra běží vklidu dál, na rozdíl od mnoha jiných. Vy se vklidu kocháte svojí výbavičkou a ohavný troll vás bez skrupulí sejme. Takže pozor.
Kromě tří nezničitelných zbraní se vám ostatní používáním opotřebovávají, nemlaťte bezdůvodně do všeho kolem sebe. Ale zbraní je celkem dost, tak se zase tolik krotit nemusíte. Nemusíte se bát ani zbraně odhazovat, stejně se vám do inventáře všechny nevejdou. Rozbíjení sudů a beden se vyplatí, často se vnich najdou léčivé elixíry nebo jiné potřebnůstky. Je lepší používat horší zbraně, jejichž ztráta vás nebude tolik trápit, protože při mlácení do sudů se zbraň poškozuje také. Léčivými lektvary se zezačátku snažte co nejvíc šetřit, vpozdějších fázích jich tolik kdispozici není a nepřátelé jsou mnohem tužší (a jejich dost).
Precizní lučištnickou prací uspoříte velkou spoustu lektvarů, na některé potvory bez luku a šípů raději zapomeňte. Na létající sukkuby nebo na ohnivé rytíře obývající vzdálené terasy (a metající ohnivá kopí) se raději proměňte ve Viléma Tella, ušetříte si čas i nervy. Různé typy luků se od sebe liší pouze výdrží, jinak jsou vdostřelu a ostatních atributech rovnocenné. Energetické luky nemají samostatné šípy, vystřelíte znich jen tolikrát, jaká je jejich „trvanlivost“ (durability). Co se týká šípů, je jich několik druhů od obyčejných po explozivní. Rozdíl je krom vizuálních efektů i ve způsobené škodě. Nedostatku šípů lze zčásti předejít sbíráním již použitých. Naneštěstí se většina z nich se zlomí při pokusu o jejich znovusebrání. Většinou se mi podařilo vzít jen ty, co uvízly buď v zádech nebo hlavě, jiné se polámaly už při pádu umírajícího netvora k zemi. Ze stěny se mi za celou hru podařilo vydloubnou snad jeden jediný šíp. Rychle si osvojte několik bojových manévrů, díky kterým zamotáte svým protivníkům hlavy. Pokud nejste omezení nízkým stropem, účinný manévr je skok se 180°otočkou přeskočíte svého nepřítele, dopadnete za jeho zády, ale jste kněmu obráceni čelem. A stačí ktomu stisknout pouze klávesy pro skok a kradmou chůzi vjediném okamžiku. Nezkoušejte to ale na obry, narazíte nak maximálně do jejich pupku. Salto vzad je standardním ústupovým manévrem, který vás dostane zmnohé šlamastiky, více se o něm nemá cenu zmiňovat. V otevřených prostorách je účinná taktika i „strafování“ dokolečka dokola a sekání nehlavička nehlava.
Vybírejte si zbraně, kterými budete útočit na ty které nepřátele. Na pavouky a jinou drobnou havěť je to vzásadě jednou, ale na chlápka sdvoumetrovým obouručákem je rychlé ale kraťoučké Žihadlo zbytečná frajeřina. Osobně jsem vůbec nepoužíval zbraně smalou rychlostí (prakticky všechny typy seker), ideálně se mi pracovalo sMithril great swordem dlouhý dosah + střední rychlost.
Bojová taktika na jednotlivá monstra se pochopitelně liší. Pavouci a scavengeři si pro ránu dojdou a vyplatí se na ně čekat vdřepu snějakou rychlejší zbraní, na škodu není nechat si za sebou trochu místa na ústup. Trollové, orci a podobní si rádi nechají předvést akrobatické kousky smečem či sekerou. U obrů na něco podobného zapomeňte, votevřeném prostoru proti nim nemáte šanci. Poté, co vyházejí všechnu dostupnou munici, vyšlápnou si na vás osobně. Naštěstí pro vás se většinou nevejdou za nějakou bednu, do jeskyně… a tak jen stačí podnikat výpady a včas zdrhnout před jejich padajícím tělem. Není-li vyhnutí, dají se použít šípy- miřte na hlavu, a pak je zkuste posbírat. Při bojích srytíři si hlavně vezměte do ruky zbraň označenou AP (armor piercing) a snažte se předvést tu nejlepší gymnastiku, co jste se naučili. Pokud byli rytíři dva, vyplatilo se mi udržovat „střeleckou vzdálenost“- často při vrhání hořícíchk opí zasahoval ten vzdálenější toho blíže ke mně a chvílemi se rubali mezi sebou. na toho, co zbyl, jsem se pak hrdinně vrhnul. Vnadné sukkuby jsem likvidoval zásadně šípy, většinou to ani jinak nešlo. Duchové jsou nepříjemní snad jedině tím, že vám občas zmizí ze zorného pole, a pak vás nemile překvapí. všechny tyhle taktiky platí samo sebou pro boj bez dračí pomoci. Jak je to jen možné, koste drakem všechno, co se hýbe. Proti jeho dechu je i ten největší gigant čajíček, co vydrží pár zásahů.
Pokud tedy sedíte na dračím hřbetě, udělejte si výlet po okolí a usmažte pár mávajících postaviček. Jen dávejte dobrý pozor, ze které něco vypadne. Je škoda přijít o líčivý elixír jenom proto, že na dračích zádech nejste vtak těsném kontaktu se svým sokem. Aby si drak nepřipadal jako pán světa, je tu i několik obtížnějších úkolů. Přerostlým komárům nebo vážkám (nebo co to je) stačí jediná rána a jsou pryč, takže jen když je jich víc (nebo současně sněčím jiným) se dají považovat za nepříjemnost. Hlídkové věže vrhající ohnivé střely jsou poměrně snadným soustem, stačí jen uhýbat do stran a po pár ranách je po problému. Pokud se neobratným manévrováním dostanete mezi dvě věže, raději rychle zmizte, protože přímý zásah znamená značnou ztrátu životní energie. Při konfrontaci sdraky se vyplatí měnit svou výšku, kroužit okolo a při spolehlivé možnosti zásahu použít plný výkon dračího dechu trefa rotujícím lávovým flusem (druhý mód dechu) je jistota.
U předposledního boje (s mečem RuneBlade) jsem vypil lahvičku nezranitelnosti a po souboji bylo dřív, než jsem se nadál. Závěrečná bitka vtrhlině, pokud nebyla nízká inteligence zrůdy odstraněna patchem, je spíše nudně dlouhá, než aby to byla ukázka vašeho bojového mistrovství. Stačí jen zaparkovat uprostřed a zlikvidovat postupně všechny hlavy. Ne vždycky je potřeba zabít všechny, kdo vám stojí vcestě. Nebo aspoň ne hned. Pokud použijete nápoj neviditelnosti, nezapomeňte si schovat zbraň, na ní se tohle kouzlo nevztahuje a i ti nejtupější nepřátelé pochopí, že je něco vnepořádku, když se knim vzduchem zvolna blíží krvavý meč. Využívejte věcí, které se povalují po okolí dobře poslaná kamenná lavina odvede vúdolí stejně dobrou práci jako tisíc mečů. Taky je dobré ukázat se gigantům na nějakém nedostupném místě, vzápalu boje na vás naházejí spoustu svých spolubojovníků a vám zas ubude práce. Nesnažte se zdrakem cpát do úzkých koridorů, několikrát se mi stalo, že se zaseknul a už snedostal zpátky, a to ani když jsem sRynn seskočil a pokus se Arokha přivolat. Stejně jako můžete využívat zasekávání soupeřů o překážky, mohlo by vás tohle zaseknutí pěkně otrávit (pokud často nesejvujete). Pokud se vám po dlouhých podzemních blouděních někam vytratil drak a neobjevuje se ani na volání, zkuste najít nějaké otevřené prostranství, kde může sjistotou přistát, a zkuste ho zavolat znovu.
B. Pár zbraní, které by neměly uniknout vaší pozornosti
1) Atimar´s Blade
Tak tuhle zbraň určitě neminete, protože ji máte od začátku. Zároveň by mohla mít i přívlastek nejhorší, a to přesto, že je nezničitelná. Můžete se jí klidně zbavit, hned jak najdete lepší.
2) Mithril Short Sword
Rychlá zbraň s krátkým dosahem. Najdete ji brzo po začátku, takže oceníte, že ubírá trojnásobek životů oproti Atiamrově čepeli.
3) Giant Slayer
Patří do skupiny great swords, a jak už název napovídá, můžete s ním lechtat chodidla obrům. Je sice pomalý, ale dosáhne daleko a s ničivou účinností.
4) Mithril Great Sword
Jednoznačně nejlepší volba mezi meči do získání MournBringeru. Dlouhý dosah, střední rychlost, velká výdrž. Navíc je Apod. tudíž se hodí na ty proklaté rytíře.
5) Duncan´s Battle Axe
Je sice smrtící, ale skoro zničená, pomalá, ani daleko nedosáhne. Tak proč se s ní tahat?
V době, kdy ji najdete, si nebudete moc vybírat. Tak proto.
6) Axe of Order
Asi jediná sekera, kterou jsem rád používal. Ale její stav jí nedovolil zůstat příliš dlouho. Škoda.
7) MournBringer
Nositel smutku si své jméno opravdu zaslouží. Dlouhý meč pronikající i brněním je totiž nezničitelný. Život prchající z nepřátel přitéká do Rynniných žil. A navíc je při jeho používání slyšet úpění duší. Co víc si přát.
8) RuneBlade
Jediná zbraň schopná způsobit zranění… Rynnina bratra. Typově je to stejný meč jako MournBringer. Moc dlouho si ho neužijete.
9) Sting
Krátký, rychlý, silný a velmi poškozený mečík. Pro čtenáře Tolkiena povinnost, ostatní podle vlastního uvážení.
KONEC.