Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Jan Eisler (ICE)
Promluvte s farmářem, z vozíku seberte meč a za domem najděte kladivo. Vyjděte
ze zahrady, dejte se doprava a pokračujte okolo ohrady až na pastvu, v altánku
seberte kost. Tou nakrmte Trogga, seberte nádobu a vraťte se zpět na farmu,
kde nádobu dejte farmáři. Vstupte do domu a seberte štít, brnění (obojí
oblékněte), provaz, křesadlo, sáček síry, hůl a láhev na vodu. Vyjděte ven
a vyrazte doleva, provazem chytněte kravičku Daisy a doveďte ji zpět na
pastvu, tam ji přivažte ke stromu. Znovu se vraťte a promluvte s farmářem
- dostanete rodový Dračí prsten a píšťalku. Vyrazte tedy do světa cestou
nalevo a Trogga odežeňte píšťalkou. Dojděte až ke kamennému pohřebišti
a vstupte do levé krypty, kde najděte Starý klíč. Vyjděte ven a vstupte do
pravé krypty, dveře odemkněte nalezeným klíčem, odežeňte kostlivého bojovníka
(pokud ho dobijete, potom co odstoupí z boje, ztratíte nějaké body za
moudrost) a stiskněte tlačítko na stěně. Prohledejte tříšť z kamene a seberte
klíč od katakomb. Odemkněte dveře do katakomb, vstupte, dveře otevřete svým
prstenem, prohlédněte náhrobek a promluvte s drakem - ukažte mu svůj prsten
a dostanete kouzlo na otevírání dveří. Vyjděte ven a pokračujte dále do světa.
Narazíte na jeskyni, kde po úderu kladivem do zdi najdete magickou knihu.
Zapište do ní svoje kouzlo na otevírání dveří a s jeho pomocí otevřete dveře
do další části údolí. Vydejte se do hospody a po zdlouhavém rozhovoru
s hostinskými dostanete naběračku. Jděte naproti do včelího hnízda, zabijte
nestvůrnou včelu a do naběračky naberte trochu medu. Doneste jej do hospody
a dostanete zbraň, kterou husité nazývali řemdich (Britové mají suchý název
Morning Star), provaz a kouzlo Fireball. Zapište kouzlo a s jeho pomocí spalte
pavučinu bránící v průchodu. U přívozu narazíte poprvé na von Diakonova. Pošle
na vás monstrum, které zabijte a prohledejte (klikněte na jeho mrtvé tělo
pravým tlačítkem myši) - najdete vrhací sekeru a pádlo. Použijte pádlo na prám
a přeplujte na druhou stranu řeky. Projděte přístavními oblouky až k masožravé
rostlině. V hromadě kostí napravo najdete lebku a použijte ji na provaz.
Vzniklým hákem se přehoupněte přes květinu a jděte dále, přes vesnici z hub až
na rozcestí. Nejprve navštivte strom, ve kterém sídlí čarodějnice, která vám
věnuje ozubené kolečko. V horním patře jejího příbytku naleznete v šuplíku
šátek. Vydejte se teď do domku druhé čarodějnice, která sídlí uprostřed
jezírka, nakrmte jejího hlídače jablkem, které zde naleznete a zatáhněte za
páku - přenese vás až do jejího sídla. Když ji budete dostatečně dlouho
obtěžovat, věnuje vám klíč, který ovšem ke zdárnému dokončení hry vůbec
nepotřebujete. Co na tom. U studny na rozcestí namočte šátek a omotejte si jej
okolo úst. Vstupte do zahrádky s květinami a utrhněte jednu modrou a dvě žluté
rostliny. Ted' se vraťte do vesnice z hub a snězte modrou květinu. Po zmenšení
zabijte škorpióna a seberte uzdravovací lektvar (nepoužívejte jej, dokud
opravdu nepotřebujete). Vejděte do houbičky, ve které přebývá malý skřítek
- věnuje vám kouzlo Dispell lllusion. Opusťte jeho příbytek a najděte další
houbu, do které můžete teď vstoupit, uvnitř seberte zelený zvětšovací lektvar
(nachází se ve skříni s poličkami). Vyjděte z houby, vypijte lektvar a vraťte
se do své původní velikosti. Znovu projděte zahradou z hub a dojděte až ke
starému mlýnu. Doplňte chybějící kolečko od čarodějnice, na stěnu vpravo
použijte kouzlo Dispell lllusion a vstupte do podzemí. Podzemní bludiště není
velké a brzy se v něm zorientujete. Najděte tady vědro a naplňte je vodou ze
studny v jiné části podzemí. Vyjděte ven a pověste naplněné vědro na páčku
vedle ozubených koleček (nezapomeňte předtím doplnit ozubené kolečko). Vstupte
dovnitř a v místnosti seberte stříbrnou truhlu (druhý vchod do místnosti lze
odemknout klíčem od "zlé" čarodějnice, ale v druhé truhle není nic
podstatného). Vraťte se znovu do podzemí hlavním vchodem, najděte pochodeň
a dojděte do krypty s vystavenou kostrou. Na ruce kostlivce použijte nalezenou
stříbrnou truhlu a získáte prsten zesnulého rytíře jménem Fujimoto. Pochodní
si rozsviťte v temnotě vedoucí z krypty a vyjděte ven. Promluvte s dalším
z Rytířů a pokračujte v cestě. Když skočíte do řeky a pozře vás obrovská ryba,
seberte v jejím nitru velký diamant a pak ji polechtejte na žábrách žlutou
květinou (nebo vy nezvracíte, když vám do žaludku spadne pampeliška?). Až
dojdete k jezeru, otočte se a projděte vodopádem do skryté jeskyně - tady
nalákejte Kachnodraka na nalezený diamant a pak v jeho doupěti seberte jeho
vlastní drahokam. S drahokamem se vraťte zpět přes řeku k rytíři, který vás
pro něj poslal - získáte tak jeho hlas. Naučenou cestou se vraťte zpět
(použijete druhou žlutou květinu), Přeskákejte po kamenech v jezeře a na
planině vyšplhejte na kamenný vrcholek - přiletí Hellaynea na svém draku
a pokud ji ukážete svůj prsten, vyzve vás na přátelský souboj. Po jeho
skončení vás uzdraví a věnuje vám část svého rytířského věna - krumpáč. S jeho
pomocí se prokopete až do těsné blízkosti hradu. Tam opět narazíte na
Diakonova. Tentokrát vám bez boje věnuje vlastní sekyru, kterou porazíte
vysoký strom a přejdete přes propast. Zabijte oba zloděje a po prohledání
jejich těl najdete pytel. Kliknutím na něj pravým tlačítkem myši v inventory
odhalí vázu. Pokračujte až před brány hradu a vázu dejte jednomu se siamských
dvojčat - lhostejno kterému. Pak už nic nebrání tomu, abyste vstoupili na půdu
vlastního rodinného sídla. A vložili druhý disk!
Vstupujete do druhé části dobrodružství, která se odehrává výhradně
v prostorách hradu. Projděte strážnicí a draka hlídajícího kouli si zatím
nevšímejte. Před vstupem do hradu ukažte dráčkovi na padacím mostě svůj prsten
a pokračujte dál. Nejprve obligátně zabijte dotěrnou zombii a podívejte se na
trůn. Při prohledávání místností lemujících hlavní sál postupujte po směru
hodinových ručiček a začněte v místnosti nalevo od vchodu. Je to kaple, kde
najdete kropítko a v zadní místnosti ještě bibli a svíčku. Postavte svíčku na
oltář a získáte první část Rodinného znaku. V další místnosti najděte na stěně
dračí sošku a když kladivem rozbijete láhev na zdi, získáte kamenné oko. Ted'
si odskočte do místnosti vpravo od trůnu - jsou to schody spojující tři patra.
Sestupte dolů a pod schody najdete meč "Orna". Ten umístěte v místnosti nalevo
od trůnu na štít a získáte druhou část znaku. V ložnici zatáhněte za kroužek
u krbu a ve vedlejší místnosti najdete na lampě klíč od tuhly - v truhle se
skrývá poslední část znaku. Kdo snad nebude mít dost místa v inventáři, může
si čtyři předměty uložit do pytle od zlodějů a zvědavci si můžou v knihovně
vedle vchodu přečíst knihu na ozdobném podstavci, ale nutné to není. Ted' se
znovu vydejte ke schodům (vpravo od trůnu), sestupte dolů a dveře otevřete
sestaveným znakem. Ocitnete se v prvním sklepení zámku. Dejte se doleva do
vinného sklípku, vylezte po schodech nahoru a seberte Zlomený klíč. Vraťte se
a jděte doprava od vchodu. Pokud budete postupovat stejným způsobem jako
nahoře (tzn. po směru hodinových ručiček) dělejte zhruba toto: pohněte kostrou
na lůžku a získáte druhé kamenné oko. V jídelně naleznete páčidlo, v kuchyni
naběračku a pod dekou v jedné z místností třetí kamenné oko. Místnost naproti
dveřím, odkud jste přišli (a nalevo ode dveří, kterými odejdete) je kovárna.
Tady najdete kladivo a pilku na železo. V zadní místnosti seberte pytel
s uhlím a vysypte je na výheň. Použijte pazourek na síru a ohněm zapalte pec.
Zatáhněte za měch a oheň rozdmýchejte. Položte klíč nejprve do výhně a pak na
kovadlinu. Na klíč na kovadlině použijte kladivo a žlutý klíč zchlaďte vodou,
kterou naberete z blízké nádoby naběračkou. Ukutým klíčem odemkněte dveře do
dalšího patra (dveře v popředí v hale před kovárnou). Postupujte tradičně, od
vchodu doleva a po směru hodinových ručiček. Ve zbrojnici najděte poslední
kamenné oko. To, spolu se třemi zbývajícími, vložte do prázdných důlků lebek
na stěnách a z vitrín seberte klíč, meč, štít a kuš. V nádrži s vodou najděte
kliku, kterou použijete na ucho draka v hlavní místnosti a nadrž se tak
vyprázdní. V mučírně zabijte příšeru a seberte kleště (kdo chce, může ještě
cvičně mučit kostlivce a mrtvoly). V hlavní místnosti teď seberte malého
kostlivce v prostřední cele (nedotýkejte se opřeného meče!). Na upoutaného
kostlivce v pravé cele použijte nalezenou kostru, symbol draka, kropidlo
a bibli - získáte kouzelníkův klíč. V pokladnici vedle není nic jiného než
mapa, seberte ji. Patro opusťte dveřmi vedle chrliče, které odemkněte pomocí
kouzelníkova klíče. Projděte dračí zbrojnicí a promluvte si s drakem - získáte
magický prášek a uspávací prášek. Vraťte se tedy zpátky k hlavnímu vchodu, ve
vstupní věži použijte uspávací prášek na draka a seberte magickou kouli. Jděte
znovu ke schodům vedoucím do sklepení a použijte magický prášek na bariéru
před schodištěm vzhůru. V prvním patře se zatím ničím nerozptylujte a nic
nesbírejte - jen najděte místo, odkud je vidět hnízdo mladého dráčka. Okno
u hnízda překonejte pomocí pilky na železo, uvnitř položte žhavou magickou
kouli a potom ji rozbijte kleštěmi z mučírny. Dráčka, který se právě vyklubal,
doveďte k jeho tatínkovi do sklepení. Dávejte si pozor, abyste se předtím
nepaktovali s podivným trpaslíkem na balkóně za pracovnou, nebo se dráček
nevylíhne! Drak vás odnese do tajné místnosti (předtím mu dejte libovolný
předmět), kde najdete láhev Diakonovy krve a teleportační kouzlo. Zapište je
do knihy a teleportujte se do prvního patra zámku. V obytné části zámku
najdete čtyři železné koule, červenou láhev a větvičku. Větvička leží v krbu
v hodovní síni, červená láhev leží s první z koulí v dětském pokoji. Další
železné koule leží v květináči v místnosti naproti vchodu, mezi knihami
v pracovně a poslední je schována v malém nočním stolku v místnosti za
bojovným kostlivcem. Jděte před sochu ptáka, zapalte větvičku a ohněm ptáka
vystrašte. Na čtyři černá políčka položte čtyři železné koule a ptáka znovu
poplašte - získáte dráp na provázku. Jděte do vyššího patra (dveře sem
odemknete klíčem ze zbrojnice ve druhem sklepení), najděte místnost s hrnci
a podívejte se do jednoho z nich. Na jeho duté dno použijte nalezený dráp
a Dračí klíč je váš (celou tuto proceduru můžete ovšem také obejít - díky
chybě v programu je možné do třetího patra také vstoupit rovnou ze schodů
vedoucích k zamčeným dveřím - na schody však nesmíte vstoupit rovně, ale
šikmo, od středu místnosti a pak projít zdí - jak snadné!) Jděte po schodech
nahoru, odemkněte dveře a vstupte do svatyně dvorního mága. Podle jeho rady
položte všechny tři nalezené předměty na pentagram (meč, štít i kuši ze
zbrojnice) a pak se vydejte do nejvyššího patra hradu - na samém ochozu
nejvyšší věže najdete kýžený rubín. Sestupte dolů a znovu promluvte
s čarodějem - dostanete mapu říše a s její pomocí se budete moci teleportovat
přímo do královské hrobky vašeho otce (přiložíte-li ji před teleportováním
k ostatním mapám). Učiňte tak a položte rubín na rakev. Uvnitř najdete brnění
a štít Dračího rytíře, které si ihned oblečte. Teleportujte se zpět do
čarodějovy věže a opět s ním promluvte. Na jeho žádost mu dejte láhev
Diakonovy krve. Dostanete číši s amuletem uvnitř. Hoďte Diakonovu krev na
pentagram a až se objeví, vyjměte z číše amulet a hoďte jej na Diakonova.
Potom získáte dračí symbol a magickou kouli. Dračí symbol rozbijte kladivem
(zrušíte tak kouzlo, které svazuje vašeho draka) a teleportujte se do dračí
sluje. Osedlejte draka sedlem z vedlejší místnosti a seberte také kopí.
Nasedněte na draka a vydejte se na volby. Pokud jste postupovali podle tohoto
návodu, ve volbách budete úspěšně zvoleni Rytířem a pak...pak se můžete těšit
na další pokračování, na kterém se již pracuje.
KONEC.