Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod dodal : Ing. Tomáš Vohnout
I. Lesy Transylvánské a hospoda
Stojíte čelem k hostinci - nemeškejte a vejděte. Shlédněte filmeček
a pokecejte se staříkem a s hostinskou. Poté vyjděte ven, zahněte doleva ke
studni a odtud pokračujte až k mostu - narazíte zde na hlídače, a problém č.1
- jak se ho zbavit - je zde. Vydejte se do lesa a na hřbitov podle latinských
rozcestníků :
Hřbitov = Cuementerium
Hostinec (Zlatá koruna) = Capuorum aurae corona
Kalvárie (boží muka) = Calvarium
Jezero = Lacus
Most = Pons
Na hřbitově si povšimněte tajemné záře napravo, obejděte hrobku a z přístřešku
seberte krumpáč. Aplikujte ho na hrob, ze kterého vychází záře, a máte
veledůležitý předmět - kruh ve tvaru draka. (Latiníci se ještě mohou pobavit
nápisy na hrobech, např. "zemřel na náhlou chudokrevnost"...) Jděte na
kalvárii, a za křížem seberte ze země prak.
Zpět do hostince, o nových předmětech pokecat s hostinskou a se staříkem. Nyní
nasaďte směr jezero, kde se střetnete se druhým hlídačem. O kousek zpátky je
odbočka k velkému stromu, vylezte na něj a prakem vyplašte ptáky poletující
nad jezerem. Zpět k boudě, seberte o stěnu opřený obušek, a o krok dál s ním
majzněte Draculova přisluhovače. V otevřeném sudu tu je flétna, ve víku
zavřeného trčí nůž. S obojím se vraťte do hostince na klasický pokec
(potřebujete hlavně staříkovu radu ohledně flétny).
Za přepážkou nalevo vlezte do sklepa, kde ze skříně vezměte dalekohled. Pak po
schodech nahoru, a ještě výš až do vašeho pokoje. Odsuňte truhlici u okna,
a pak na ní (ode dveří) vylezte. Za trámem je bílá rukojeť, kterou použijte na
poklop ve stropě. Na půdě vražte dalekohled do trojnožky a podívejte se jím.
Na spatřeného hlídače mostu použijte flétnu, pak se otočte napravo a lano od
cedule přeřízněte nožem. Zpátky ve vašem pokoji z hostinské mimo jiné vypadne,
že musí zavřít hospodu. Zadními, dříve zavřenými dveřmi se dostanete na
balkón, ze kterého slezte dírou v podlaze.
Jděte dopředu a pak doleva, a omráčenému chlapíkovi seberte klíče. Pokuste se
přejít po mostě (nepůjde to), a tak si odemkněte zámek na studnici a vlezte do
tajné chodby. Na jejím konci jsou schůdky do malé místnůstky, kde seberte ze
stěny svítilnu. Sejděte ze schodů a zahněte doprava k temné zdi. Při bližším
pohledu odhalíte na stěně háček, na který zavěste lampu. Z takto osvíceného
výklenku uzměte lano s hákem. Vylezte ven ze studny a vraťte se k hostinci,
respektive k díře, kterou jste slezli z balkónu. Použijte na ni kotvičku,
dostanete se zpět do pokoje. Dolů, a opět si promluvte se starcem
a s hostinskou, která vám dá klíček (leží na pultu). Patří k šupleti ve velké
skříni za vámi. Vezměte z něj zapalovač a rezavý klíč, a pročtěte si
hospodského deník. A nyní sejděte opět do sklepa, a zapalovačem zažhněte
svíčku v malém okénku nad schody (musíte seshora). U velkého sudu prozkoumejte
rytinu, a odemkněte zámek rezavým klíčem. Na mechanismus pak vložte dračí
kroužek (který si po otevření chodby nezapomeňte vzít zpátky). Projděte jí až
k velkým dřevěným vratům, která se otevírají zařízením ukrytým v reliéfu
napravo, opět dračím kruhem.
Objevíte se opět v lesích. Jděte k boudě u jezera, kterou si odemknete druhým
klíčem od hlídače. Vevnitř přistupte k hromadě sudů, podívejte se k podlaze,
a zatáhněte za prkno. Vstupte do výtahu a stiskněte páku na levé stěně.
II. Opuštěné doly
Přes drtivý dopad jste nezraněni, takže jděte doleva a na řetěz nad propastí
použijte páčidlo. Seberte spadlý trám a postavte se na kraj propasti, před
černou díru ve stěně. Použijte na ni trám, a projděte do další části štol. Na
hromadu kamenů u stěny použijte opět páčidlo. Kostlivci seberte jednu ruku,
pak se podívejte ke mříži, kde zapalte lampu (zapalovačem). Na hůl za mříží
dosáhnete pomocí kostlivcovy ruky. Sejděte po schodišti k šachtě, dostanete se
přes ní použitím hůlky na okolní řetězy. Pokračujte dolů až na dno šachty
a chodbou za hromadou kamení (nalevo od stolu) projděte na křižovatku chodeb
s kolejemi. Jděte po koleji, která zatáčí doprava, až k důlnímu vozíku na
který nasedněte a zatáhněte za páku na jeho levém boku. Následuje krátká
projížďka; po ní znovu vylezte na vozík, a podívejte se na stěnu nad vámi.
Z kladky seberte háček. Vysedněte z vozíku a známou cestou (kolem stolu)
projděte zpět na kolejiště. Prozkoumejte výhybku nalevo u kolejí, a opravte ji
hákem. Pak už ji může te přehodit. Vraťte se tam, kde jste nechali důlní
vozík. Opět na něj vylezte a odbrzděte pákou v jeho zadní části. Následuje
kouzelná jízda do další části dolů.
Udělejte jeden krok dopředu, odvalte rozbité dveře a vejděte do tajné chodby.
Na jejím konci je jakési zařízení - otevřete ho a na mechanismus použijte
dračí kruh (který posléze zase seberte). Nahoru po schodech se vraťte do
chodby s kolejemi. Udělejte krok dopředu, prozkoumejte lampu ležící na zemi
u trámu, zapalte ji zapalovačem a seberte. Pokus přejít po kolejích díru vám
zhatí hejno netopýrů - je třeba je odstrašit vhozením lampy na louži petroleje
(vytéká z rozbitého sudu na dně díry. Na druhé straně zahněte doprava a jděte
až ke schůdkům k páce - zatáhněte za ni, lanovka vás zaveze do pekla, a vy
máte možnost vychutnat si jednu z nejlepších videosekvencí ve hře.
III. Draculův hrad
Přejděte nádvoří až ke kruhové vížce. Dejte se dolů po točitých schodech.
Panel na levé stěně je vám jistě už povědomý - použijte na něj dračí kroužek,
a vejděte do vězení. Co je nutno udělat se zhasnutou lampou na prostředním
sloupu jistě také uhodnete. Pak si promluvte s uvězněnou čarodějnicí Dorko,
a zeptejte se jí na Minu. Po točitém schodišti poté vystoupejte až nahoru, do
patra, kde vám nová spolupracovnice otevře dveře do vstupního sálu. Projděte
jím na druhou stranu a do krátké chodby - na jejím konci jsou dveře,
z jejichž zámku seberte klíč. Vraťte se do haly a vyjděte po schodech nahoru,
kde se skrze další dveře a další chodbičku dostanete do ložnice. Prozkoumejte
kouli na podstavci uprostřed místnosti, a seberte ji. U čela postele vezměte
z truhly obraz a mechanické oko. Odejděte dveřmi na druhé straně, než jste
přišli. Čeká vás ochoz nahoře v knihovně, zahněte doprava a za dveřmi
prozkoumejte zařízení. Otočením klikou se zvedá lustr ve vstupní hale. Pak
jděte po ochozu až na jeho druhý konec, kde je schodiště do přízemí.
V knihovně jednak jděte až na konec, kde na jedné z polic chybí štítek. Na to
místo vložte mechanické oko. Poté se vraťte k žebříků, a prozkoumejte jeho
vršek. Přečtěte si dopis od Draculy (a shlédněte animaci).
Klikou nahoře posuňte žebřík k prostřední poličce. Mezi knihami uvidíte
tlačítko - stiskněte ho, a oltářík naproti ozáří paprsek světla. Běžte se na
něj prohlédnout Draculův rodokmen, a sebrat ikonu sv. Jiřího, klíček, odznak
Dračího řádu a kamennou rukojeť (a v inventáři si prohlédněte si nápis na ní).
Dveřmi napravo od pracovního stolu opusťte knihovnu a dalšími dveřmi projděte
do horního patra vstupního sálu. Sejděte po schodech do přízemí haly,
přistupte k hromadě sutin na místě lustru, a po od stranění štítu seberte
železnou rukavici. Vyjděte po schodech do patra a v místě, kde jste dříve
vyzvedli lustr, vejděte do malého průchodu s točitými schody. Dveře na druhém
konci dlouhé chodby pak odemknete šedým klíčem, a jste venku na nádvoří. Běžte
znovu do vězení promluvit si s čarodějnicí o všech důležitých předmětech a pro
malou praktickou ukázku magie.
Pak jděte znovu do ložnice (přes nádvoří a první patro haly). Na stěně nalevo
od vstupu zavěste obraz Draculy na jeho místo. Pak vložte do podstavce nyní
již křišťálovou kouli - skrze ní uvidíte zvětšeně symboly na kartách na
obraze. Jsou to symboly znamení zvěrokruhu, ale pokud nejste zrovna
astrologové, nezoufejte a obejděte stojan. V přihrádce zde naleznete karty,
podle nichž symboly snadno určíte (pro pořádek, jsou to lev, kozoroh a panna).
Na kruhovém reliéfu na krbu pak musíte stisknout tlačítka odpovídající těmto
znamením. Otevřou se tajné dveře.
Na konci tajné chodby prozkoumejte panel nalevo od sloupu, a na tradiční
mechanismus použijte dračí kruh (který posléze seberte, jako vždy). Jděte
k soše démona a z otevřené tajné přihrádky seberte nůž.
Opět prozkoumejte panel, kam jste vložili dračí kruh - tentokráte tam však
vsuňte nůž a zatáhněte za něj. Na sloupu napravo se otevřou ústa, do kterých
musíte vrazit železnou rukavici a skrze ni se dobrat k táhlu, jehož vytažení
způsobí otočení sloupu. Do oltáře vložte ikonu sv. Jiří, vyjede královské
jablko. Otevřete ho klíčkem z knihovny. Seberte další klíček a drahokam, a pak
z panelu ve zdi nalevo vytáhněte nůž.
Zpátky do knihovny, k další pěkné hádance. V jejím přízemí jsou hodiny,
otevřete kryt ciferníku a použijte právě získaný klíček. Na oltáříku se otočil
Draculův obrázek - jděte na objevené místo vložit odznak Dračího řádu. Na
globusu uprostřed místnosti se tím odblokují číselníky. Poté na pracovním
stole odsuňte těžítko (také má tvar globusu). Odhalí se mapa souhvězdí draka,
do jehož jednotlivých kvadrantů můžete pokládat dračí kruh. Levý uprostřed je
ten správný - dračí pařáty v něm svírají čísla černá 40 a rudá 25. Přesně
tato čísla musíte nastavit na šoupátkách na velkém globusu. Skrývá se v něm
socha démona, do jehož zad promptně vražte nůž. Pak prozkoumejte jeho vršek,
a do otevřeného stříbrného pařátu vložte diamant. Pokud jsou všechny odrazové
plochy (včetně mechanického oka) na svém místě, otevře se tajný vchod do
Draculovy pracovny.
Blížíme se k závěru. Nahoře nad schodištěm prozkoumejte všechny části stolu
- nalevo si přečtěte stránku z deníku, napravo odsuňte knihu a seberte
lahvičku kyseliny. Konečně uprostřed vložte do znaku nad knihou kamennou
rukojeť. Poté seberte hex a otevřete dvířka. Jak praví nápis na kříži, musíte
z kuliček sestavit "TENET", vyznání víry. Jde o slova SATOR ROTAS z kamenné
rukojeti - SATOR musí být nahoře a vlevo, ROTAS pak logicky dole a vpravo.
Poté už můžete sebrat zlatý kříž. Ten patří do výklen ku napravo od paty
schodiště, a otvírá dveře do krypty.
V hrobce se dejte k malému oltáříku vlevo a uložte si hru (aby jste si mohli
následující videoscénu vychutnat několikrát). Na řetízek držící mříž použijte
kyselinu, a seberte kouzelný amulet. Objeví se tři víceméně nahé upířice. Až
kolem vás přestanou tancovat, bleskově udělejte krok napravo a zatáhněte za
páku na stěně. Slunce upírky odežene a vy si můžete na chvíli vydechnout.
Projděte na opačnou stranu krypty, kde do kamenného výklenku vložte kříž.
Otevře se točité schodiště, po kterém vystoupáte nahoru do věže. Tam už vás
čeká Dorko a několik nepříjemných zjištění. Projděte věží až k fresce na pravé
stěně, do které vložte hex a klikněte na něj. Na nově se objevivší obrazec
použijte dračí kruh, a pak už jenom vemte Minu do náručí a modlete se, aby vše
mělo zdárný konec...
KONEC.