Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Jó, jeden to nemá jednoduchý. Zvlášť, když je ten jeden jenom malej dráček.
A když se do toho připlete malá, pitomá, ale bohužel kouzelná hůlka. Ale co
chcete od dřeva. Teď abychom to dali spolu do pořádku.
Začínáme u stromu s dutinou. Pořádně ji prohledáme, najdeme prak a po dů-
kladnějším prohledání doutník. Vydáme se horní cestou, až dojdeme k Lenochově
domku. V kůlně najdeme cihlu.Promluvíme s Lenochem, potřebuje spravit stroj na
metání buchet. Pod jeho postelí najdeme nočník, a můžeme jít. Musíme jít honem
domů a slíbit mamince,že už nebudeme zlobit a dostaneme od ní na hraní solidní
nůž. Použijeme nočník na pavouka vlevo nahoře a dostaneme od něho nit. Ještě v
hrnečku pod oknem (vpravo) najdeme lžičku a pak už honem musíme běžet -kampak?
No samozřejmě - do hospody (vpravo od domova).
Chvíli jsem radil hráčům karet - na karty já jsem fakt dobrej ! No, radši
půjdem, dokud ještě nevstali od stolu. Od hospody cestou dolů dojdeme ke kome-
diantovi, když si s ním popovídáme, dá nám zkamenělou loutku. Ze země sebereme
jablko , vrátíme se k hospodě a cestou od hospody doprava dojdeme na mýtinu s
kouzelníkem. Popovídáme si s ním a potom vyměníme kámen na zemi před ním za
loutku od komedianta. Jdeme ke stromu s dutinou (kde jsme začínali) a spodní
cestou dojdeme na palouk, kde se pasou židle. Jestli něco nesnáším, tak je to
ukecanej nábytek.Ale dát řeč s nima musíme, dozvíme se o tajném vchodu do hra-
du, skrytém pod kořeny starých pařezů.Dojdeme se tam podívat, promluvíme s ni-
mi a zjistíme, že je svědí lišejník. Jejich starosti bych chtěl mít !
Horní cestou od dutého stromu najdeme místo, kde jsme potkali ježka.Nastra-
žíme mu jablko a odejdeme,abychom ho nevyplašili. Hned se ale vrátíme, a ježka
sebereme. Vrátíme se ke starým pařezům, použijeme ježka na kořeny a odkryje se
nám tajná chodba. Ještě prozkoumáme pařezy a najdeme ježčí bodlinu. Pak proj-
deme chodbou do hradu.
Dveřmi vpravo jdeme do kuchyně, kde se dá najít docela dost věcí.Na poličce
vlevo je trychtýř, na stole vpravo hadr. Po prozkoumání šuplíků najdeme kus
droždí a cukr.Ten vezmeme na lžičku a je to. Prozkoumáme jídelníček visící nad
šuplíky - taková surovost, jíst trpaslíky, hrnec na plotně a otevřeme si (pre-
ventivně) dvířka od kamen. Dveře vedle kuchyně jsou bohužel zamčené, takže se
o tom půjdeme poradit se židlí Agátou na palouk.
Zajdeme do hospody, vyleštíme zrcadlo (vlevo na zdi ) a promluvíme znovu s
hráči karet (divné, že mě ještě nemají plné zuby). Dostaneme od nich balíček
karet se samými esy a ještě jim ze stolu vezmeme džbánek s pivem. Půjdeme opět
na palouk k židlím a pořádně jim ho pvem pokropíme. Dozvíme se od Agáty, jak
otevřít zamčené dveře na hradě a můžeme to jít hned vyzkoušet.Za dveřmi je ho-
dovní síň a náčelnice židlí Karmela. Potřebovala by trochu opravit.
Vrátíme se do hospody, promluvíme s hospodským, dáme mu doutník a dostaneme
plakát. Dozvíme se o vrhači šipek, který se šel oběsit do lesa. Podíváme se za
ním - od dutého stromu horní cestou.Dáme se s ním do řeči, dozvíme se o šipko-
vníku a o mluvící kronice. Dostaneme od něho klíč od jeho domku a hned se tam
půjdeme podívat. Je to nalevo od našeho dračího domku.Najdeme tam mluvící kro-
niku, ale neřekne nám ani ň.Zajdeme tedy k šipkovníku, použijeme na něj trych-
týř a objeví se červíček.
Půjdeme znovu do hradu, do hodovní síně , vezmeme si výpůjční řád knihovny
a na zdi necháme plakát od hostinského.Půjdeme na mýtinu za kouzelníkem a uká-
žeme mu výpůjční řád. O jeho IQ svědčí to, že ho považuje za vysvědčení a mě
za kouzelníka. Bude teď ochoten s námi soutěžit v kouzlení. Použijeme balíček
es z hospody a on promění kamennou loutku v dřevěnou. Sebereme ji a doneseme
komediantovi. Ten nám za to prozradí, proč tak dobře mluví - použil kouzelnou
léčivou bylinu, která roste vysoko v horách. To by se nám hodilo pro kroniku,
takže jdeme do hor.
V horách bylinu utrhneme a promluvíme s kymácejícím se stromem,vlastně spíš
s větrem, který ve větvích stromu uvízl. Slíbíme , že mu pomůžeme (to můžeme -
slibovat) a jdeme do šipkařova domu rozpovídat mluvicí kroniku. Abychom to ne-
měli tak jednoduché, zjistíme, že ji někdo ukradl. Prozkoumáme stopy na zemi
a (důkladně a několikrát !) vykřičník na zemi. Je mezi stopami dost špatně vi-
dět. Ale právě z něj se dozvíme, že kroniku ukradli skřeti a také o místě, kde
se schovávají. Zajdeme se tam podívat a promluvíme s nimi.
Stavíme se v hospodě a promluvíme s trpaslíkem, který utekl obrovi skoro z
pekáče a má strach o své kamarády.Zajdeme tedy ještě k obrovi. Venku před věží
najdeme suchou větev a uvnitř u obra trpasličí šatičky -když důkladně prozkou-
máme láhev s naloženými trpaslíky. Promluvíme s obrem. Je sice velký a silný,
ale myšlenkově trochu pomalejší. Od obra půjdeme znovu do hradu.
V hodovní síti použijeme ježčí bodlinu coby jehlu, pavoučí niť jako....jako
niť a trpasličí šatičky jako záplatu a spravíme čalounění židle Karmely. Pak v
levé knihovně objevíme pohádkovou knihu. Abychom ji mohli vzít, dohodneme se s
Karmelou, že nám pomůže a abychom si nerozbili hubu, ústa, tlamu, nebo co to
vlastně draci mají, až na ní polezeme, tak ji vypodložíme cihlou, kterou jsme
našli u Lenochova domku. S pohádkovou knihou utíkáme ke skřetům.
Skřetům přečteme pohádku a oni nám krááásně usnou. Z knihy vypadne papír >>
divadelní scénář. Pužijeme nůž na pravého skřeta - né do něj !, jenom mu uříz-
neme vousy. Levému skřetovi prozkoumáme boty a z kroniky vezmeme pohrabáč.
Použijeme na ní kouzelnou květinu z hor a konečně s ní můžeme pokecat. žekne
nám něco o dračí jeskyni a taky o splašené hůlce Evelýně. Dozvíme se, že se dá
zlikvidovat mírným povařením ve zvláštní polévce. To jsou věci !
Půjdeme se podívat k dračí jeskyni.Před ní narazíme na rytíře,který se kle-
pe strachy. Na zemi najdeme druhý kámen a jdeme do jeskyně.Tam najdeme hromadu
pokladu a hlídá ji - kdo jiný než můj táta. On vždycky dal na dodržování dra-
čích tradic. V hromadě najdeme prsten a promluvíme s tátou. Nemůže prý usnout,
protože mu zvoní v uších. Pochopil jsem, že ten zvuk je skutečný a že ho vydá-
vá brnění klepajícího se rytíře.
Vrátíme se k dutému stromu,kde jsme začínali a spodní cestou dojdeme k mra-
veništi. Použijeme lžičku s cukrem a ulovíme mravence. Cestou nshoru z mýtiny
objevíme ležícího a flákajícího se trola. Rozpohybujeme ho tím, že na něj pu-
stíme mravence a on uteče na most dělat svou práci. Na místě,kde ležel, najde-
me třetí kámen a ještě zjistíme, že strom je upatlaný od smůly a můžeme jít k
šipkařovu domu. Začneme střílet prakem na ptáčka v hnízdě.Až se konečně trefí-
me a ptáček si naštvaně přestěhuje hnízdo, sebereme list, který spadl ze stro-
mu. Podíváme se do šipkařova domku a namočíme skřetí vousy do sazí, které se
vysypaly z komína.
A opět půjdeme do hradu. V kuchyni prohrábneme uhlíky v kamnech pohrabáčem
a přiložíme suchou větev. Tím parádně spálíme trpasličí guláš pro hradního pá-
na. Ještě než stačíme vylézt chodbou z hradu ven, dá hradní pán vyhlásit zákaz
pojídání trpaslíků. Tím jsme zachránili trpaslíky u obra a všineme si, že tru-
bačovi přitom spadne trubka . Dojdeme si pro ni a najdeme ji za dělem pod hra-
dem. Od žebráka se dozvíme, že má hlad. Skočíme tedy do hradu do hodovní síně
a přineseme mu rakvičku se šlehačkou , ale než se vrátíme , zbyde z něho jenom
kostra. Neměl být tak vybíravej ! V kostře najdeme kliku od našeho okna.
Půjdeme do jeskyně k otci a přemluvíme ho, aby zahrál na trubku.......no,
zahrál - o jeho uměleckých vlohách si uděláte představu , když se dozvíte, že
rytíř před jeskyní se po tom koncertu roztřásl ještě víc-i když bych si myslel
že to už snad ani nejde. Při tom z něho vypadla nějaká lesklá součástka. Sebe-
reme ji a skočíme si na most promluvit s trolem. Použijeme lesklou součástku a
pouštíme na něj prasátko, až mu začne být horko. Promluvíme s ním a on nám dá
své tričko.Tričko použijeme na rozklepného rytíře před jeskyní. Klepat se sice
nepřestane, ale aspoň už nezvoní a otec mohl klidně usnout. Půjdeme do jeskyně
začernit poklad dračími vousy. Teď by to chtělo ještě tátu znova probudit !
Zajdeme k obrovi, sebereme tam ozubené kolo a provázek. Dozvíme se od něho
recept na tu polévku pro uvaření hůlky a dostaneme bujón - základní přísada do
všech polévek. Je sice poněkud staršího data - ale pro takovou hůlku je dobrý
až dost. Půjdeme k Lenochovi , doplníme jeho stroj droždím a ozubeným kolem,
promluvíme s ním a dostaneme lahvičku s koncentrovanou leností (u postele).
Lenost použijeme u šipkovníku na červa.Na stromě vyrostly malé nezralé šip-
ky. Prozkoumáme je a taky zamračeno oblohu. Chtělo by to rozfoukat mraky, aby
bylo sluníčko a šipky mohly dozrát. Jdeme do hor , vysvobodíme vítr prstenem.
Použijeme na něj zelený list (může to chvíli trvat, protože se musíme na vítr
listem trefit), vítr se zviditelní a my ho požádáme , aby rozfoukal mraky nad
šipkovníkem. Vrátíme se k šipkovníku a sebereme spadlé šipky. Odneseme je šip-
kaři , který hned odběhne trénovat na terč na mostě. Jenže nepozná, že místo
terče už tam stojí skutečný trol a tak to pěkně schytá /vypadne mu přitom zvo-
neček, který zajdeme sebrat. Potom jdeme honem za otcem do jeskyně a probudíme
ho zvonečkem.
Když otec uvidí začerněný poklad,nebude ho chtít hlídat a půjde pěkně domů,
jak se na správného otce nakonec sluší, ne ?
Pro změnu zmizela maminka a jsme opět u dutého stromu (tam, co jsme byli na
začátku). Jdeme ke komediantovi,dáme mu scénář a přemluvíme ho, aby mě vzal za
pomocníka. Tím pádem nám dá klíč k truhle, ve které najdeme fakírskou píšťalu.
Skočíme ještě jednou ke skřetům, zahrajeme na píšťalu a levému skřetovi se z
boty vysoukají tkaničky. Tím získáme ponožku - poslední to ingredienci do hůl-
kové (ne Hůlkové !) polévky. Jdeme domů a do rendlíku s polévkou přidáme bujón
a skřetí ponožku. Na zlomenou vařečku použijeme provázek a polévku zamícháme.
Použijeme kliku na okno a okno otevřeme. Teď začne polévka pořádně vonět a ten
smrádek se může krásně roztáhnout oknem až do lesa....
Odejdeme z domku i z obrazovky před domkem a hned se vrátíme a načapáme
hůlku Evelýnu. Pomůžeme jí do hrnce s polévkou a sadisticky se díváme, jak se
topí. Huráááááá !
KONÉÉÉC