Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Jan Tománek
Ve hře vás čekají celkem čtyři rozdílné úkoly a na každý z nich dostanete
k dispozici jinou postavičku z rozlehlé rodinky Blubů. Hra má mnoho variant
a řešení, to které vám nabízím, je pouze jedno z možných. Takže hurá do toho,
ať se můžete rychle vrátit domů na rodnou planetu.
1) THE BLUB THE RAT
V první obrazovce seberte sýr a jděte dvakrát nahoru až do jeskyně, kde
vezměte provaz a ostatní věci. Vraťte se zpět o jednu obrazovku a k okovu na
zemi přivažte provaz. Vlevo od okovu položte sýr, na ovládacím panelu nastavte
pomalý režim (SLOW) a zatáhněte za provaz. Myšák je chycen. Jděte úplně dolu
a seberte železo (POT). Nyní se vydejte vlevo nahoru, kde vezměte krajón
a náprstek. Krajón použijte na železo, a získáte tak vývěsní štít BAR. Vraťte
se do předchozí obrazovky a jděte vpravo nahoru. Vezměte všechny pilulky
(hlavně modré, které jsou schované za vaší postavou). Klikněte na hračku a po
teleportaci naberte do náprstku Whisku. Upusťte flašku a na jogurt použijte
nápis BAR - tím získáte "mobilní" hospodu. Do náprstku naházejte všechny
pilulky a vzniklý dryják dejte vypít obludě.
2) THE HYPNOTIC MACHINE
Nyní se musíte vcítit do role "matky rodu" a sestavit létající kolo. V první
obrazovce seberte záclonu a v místnosti vpravo štětec. Jděte do kuchyně
(místnost nahoře od obýváku), kde s vaší postavou odstupte mírně vlevo, abyste
mohli sebrat olej. Jděte do místnosti, kde jste začínali a odsuňte televizi,
čímž se vám odkryje tajný vchod. Ve sklepě seberte plechovku s barvou
a provaz. Vylezte ven okýnkem a objevíte se před domem, kde projíždějí podivná
stvoření na kolech. Polijte trávu olejem a seberte vše, co ze závodníků po
nehodě zbude. Vraťte se do domu a vyjeďte výtahem do třetího patra, kde
namalujte na stěnu díru. Nyní si uložte pozici a vstupte do "prostoru".
Vaším úkolem je vyhrát soutěž. Nevím, jestli se hra náhodně generuje, ale
odpovědi na otázky, které jsem dostal já, byly: MARIED, ..COUPONS.., OVER 10.
Jestliže budete mít jiné otázky, nejprve projděte soutěž "naslepo", čímž
získáte odpovědi, a pak loadněte pozici a odpovězte správně. Jestliže vše
proběhne tak jak má, získáte podivný hudební nástroj: FOG-HORNS.
Výtahem sjeďte do druhého patra, seberte mýdlo a použijte ho na podlahu. Nyní
zatrubte na FOG-HORN, čímž přilákáte synáčka, který bude chycen do pračky.
Nastavte poslední program (GROUND BLOOD).
Po animované sekvenci dostanete od dědy seznam věcí, které je potřeba sehnat.
Naštěstí všechny věci, kromě jedné, již máte. Vyjděte ven před dům a jděte dál
po cestě až k fénu, kde seberte dřívko od nanuku. Vraťte se do domu a vyjeďte
až úplně nahoru a předejte dědovi všechny ingredience na výrobu létajícího
kola (záclona, dřívko od nanuku, rám od kola a mechanického krtka). Další
scéna následuje.
3) THE ABOMIABLE ROBIN BLUB
Další část rakety dostal za úkol získat děda. Vejděte do hradu a ohlaste se
u sekretářky. Pokračujte nahoru velkými dveřmi a promluvte si s králem. Vaším
úkolem je ho přesvědčit, aby sponzoroval váš obchod. Jestli se vám to úspěšně
povede, pošle vás za Santa Clausem. Jděte za ním (dveře vpravo u sekretářky).
Promluvte si s ním a nic si nedělejte z toho, že nevypadá jako ukázkový Děda
Mráz, ale jako otrokář. Vyjděte ven z hradu a jděte na jih, kde nastupte do
vlaku a jeďte do lesa (FORREST). Jděte doleva a snažte se přejít přes potok.
Budete muset bojovat (používejte šipky na obrazovce pro vyvažování).
Pokračujte dál až k ohništi, kde se podívejte do truhly. Vraťte se ke vlaku
a jeďte k rybníku (POND). Jděte rovnou k iglú, uvnitř si promluvte s Eskymákem
a seberte rybářský prut. Vylezte ven a použijte prut na bruslící obludky, čímž
získáte brusle. Brusle si obujte...
Po animaci se ocitáte uvnitř ryby. Klikněte na krále, čímž získáte melodii,
kterou nyní musíte zahrát na píšťaly v pořadí (5,3,1,4,2). Tímto lišáckým
tahem jste zachránili starého krále.
Vlezte opět do iglú a spícímu Eskymákovi seberte oblek Santy. Jeďte vlakem do
lesa a promluvte si u ohně s králem, který vám ukáže tajný vchod do hradu. Než
vstoupíte do tajné chodby, prohlédněte si ještě portrét v bedně. Jděte vlevo
a v mučírně zatáhněte za třetí páku. Utečte otevřenými dveřmi a pokračujte
nahoru po schodech. V královské místnosti se pokuste otevřít zamčenou truhlu,
přes balkón přelezte do pokoje princezny. Nechte se od ní políbit, čímž
získáte klíč. Vraťte se do ložnice a odemkněte truhlu.
Po animaci se ocitáte na náměstí. Jděte vlevo, kde vezměte cukrovou vatu,
a promluvte si s ženskou v pokladně, čímž jste se přihlásili do podivné
soutěže.
Vaším úkolem je sestavit určeného sněhuláka (v mém případě to byl Král
Richard). Ač hra na první pohled vypadá složitě, velmi rychle se do ní
dostanete. Neuspějete-li hned napoprvé, nezoufejte, hra vám dá automaticky
další šanci.
4) THE BUMT
Poslední část hry je nejkomplikovanější, protože máte k dispozici dvě
postavičky. Postavy se přepínají pomocí ikonek v horním menu a pomocí tohoto
menu lze předávat i předměty z inventáře jedné k druhé. Vaším prvním úkolem je
dostat se do vlasů spícího houmelesáka (jestli jste to nepoznali, tak to,
kolem čeho chodíte, je člověk).
Začněte s holkou. Jděte do obrazovky vpravo, kde vlezte do tašky (vchod není
skoro vidět). Uvnitř seberte korek, vylezte ven a jděte k opilcově levé noze
(dvě obrazovky vlevo). Seberte prospekt a přečtěte si ho. Ze země vytáhněte
plaňku a použijte ji na korkový špunt, čímž postavíte pěknou houpačku.
Nyní vezměte kluka a jděte s ním k jezírku (2x vlevo a pak k sobě), kde
seberte pružinu. Vraťte se s ním k houpačce a vylezte si na její levou část.
Pomocí holky skočte na pravou část. Nahoře na houmelesákovi použijte na sebe
pružinu, čímž se dostanete do jeho ucha. Vlezte dovnitř a přesvědčte pavouka,
aby vás donesl do vlasů.
Kluk je už nahoře, takže zbývá holka. Jděte s ní opět do tašky, kde seberte
špulku s nití. Vylezte ven a jděte nahoru a použijte panenku na hráče karet,
čímž zachráníte červa Huberta. Promluvte s ním, seberte ho a přivažte ho na
špulku. Nyní chyťte ptáka, který vás zanese do hnízda. Huberta se špulkou
hoďte na hlavu bezdomovci, čímž se dostanete za bratrem do jeho špinavých
vlasů (houmlesákových, ne bratrových) :-)).
S klukem projděte celé "vlasy" a se všemi promluvte (důležité). Po cestě
posbírejte basketbalový míč, vojáčka, autíčko a chrastítko. U domku hlídaného
psem se pokuste projít, ale budete zastaveni podivnou hlídací rostlinou.
Použijte na ní míč a uvnitř si promluvte s matkou. Dozvíte se, že se jí
ztratilo dítě. Vyjděte ven a jděte do baru (jsou před ním motorky). S holkou
se stavte za matkou a slibte jí, že jí najdete ztracené dítě. Jděte za bratrem
do baru. S klukem dejte dítěti za barem všechny hračky (chrastítko, autíčko
a vojáčka), a jestliže je přítomna vaše sestra a vy jste si se všemi
promluvili, chytí dítě a donese ho k matce. Dostanete kazetu, se kterou se
vraťte do baru. Dejte jí bratrovi (pomocí ikony nahoře). S klukem jděte do
místnosti vpravo a strčte kazetu do zesilovače.
Po výbuchu seberte zesilovač a postupně ho ukažte všem (basketbalistovi,
Bobovi na houpačce, Elvisovi v baru a babám na zastávce). Nyní zajděte na
policii, promluvte si se strážníkem a přečtěte si vyhlášku na stole.
Jděte k pódiu (měly by zde být všichni vši) a prohlédněte si bednu vlevo, kde
najdete vypínač. Nyní použijte žvejkačku na zem a promluvte si s Elvisem.
Ukažte mu ještě jednou zesilovač a promluvte si s ním znovu.
Po animaci již můžete slézt k uchu vpravo od zastávky. Ve tmě nahmátněte
rumpál a zatáhněte. Na nestvůrku použijte elektrický šokovač a pokračujte
chodbou, dokud nenajdete část rakety - konečně.
KONEC.