Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Omlouváme se za chyby, které byly v tomto návodu ve verzi 23 a které vznikly přeformátovávávním textu. Díky upozornění a naprosto perfektně zpracovanému přehledu Martina Přindiše jsme je nyní mohli opravit.
1) Stonebrook
Začínáš doma. Po rozhovoru s matkou seber krmení a jdi ven. Dej se na sever
a hned v následující obrazovce najdeš ohradu s prasaty. (Pozn. : na svých
cestách všude otevírej sudy a truhlice - úderem, většinou obsahují životy,
nebo peníze) Jdi do ohrady a nakrm prasata. Objeví se Milder. Až se vykecáte,
tak se vrať domů a promluv s matkou. řekne ti, aby sis šel promluvit se
sousedy. Na severovýchodním konci vesnice najdeš Ethelin domek. Uvnitř se
dozvíš, že Ethel postrádá svoji kachnu. Až na ni někde uprostřed vesnice
narazíš, tak na ni promluv a pošli ji domů. Potom se vrať zase domů a matka tě
pošle pro ořechy stromu Alktree. Jdi ven z vesnice. Na rozcestí pod lesem
potkáš čaroděje. Až zmizí, tak se dej doprava a potom dolů po břehu, až dojdeš
ke stromu Alktree. Boucháním na kmen stromu setřeseš ořechů, kolik chceš,
posbírej je a jdi domů. Zjistíš, že tvůj domek hoří. Po krátké animaci jdi
k východu z vesnice. Strážný ti řekne o dopisu. Vrať se do svého domku
a přečti si dopis, který leží na stole. Strážný mezitím odejde a ty můžeš jít
ven z vesnice.
Jsi na rozcestí pod lesem, kde jsi potkal čaroděje. Když půjdeš odtud na
sever, najdeš první sejfovací stroj. Potom jdi z rozcestí doleva a u vody se
dej na sever. Podle vody dojdeš k lesnímu průseku, který vede opět na sever.
Touto cestou dojdeš až k čarodějově chýši. Jdi dovnitř a promluv s čarodějem.
Dá ti první bojový úkol - zabít bestii Bonka ve skalách. Seber posilující
lektvar a jdi ven. Jdi dolů a na prvním rozcestí doleva. Najdeš truhlu, ve
které jsou životy navíc. Vrať se na rozcestí pod lesem a odtud pokračuj
doleva, tak daleko, až dojdeš ke skalám. Na jejich úpatí (1 obrazovku doprava
od řeky) najdeš ležet velký balvan. Strč do něj, balvan se odsune a odkryje
vchod do jeskyně. Jdi dovnitř a za prvním rohem vpravo najdeš bestii. Zabij ji
a utíkej zpět do čarodějovy chýše se zprávou o splněném úkolu. Čaroděj je pryč
a na stole najdeš 200 zlaťáků a dopis. Při jeho čtení se naučíš první kouzlo
- vrhání ohnivých koulí. Znovu jdi kolem vesnice doleva a nyní stále po cestě,
až dojdeš k mostu. Zaplať mýtné 100 zlaťáků a můžeš přejít na druhý břeh - do
Terrisu.
2) Terris
Nejdříve jdi do města - z rozcestí na jih. Hned první dům vlevo je velmi
zajímavý. V prvních dveřích bydlí léčitel, Za mírný poplatek tě vyléčí na plný
počet životů a také si tu můžeš koupit lahvičky s léčivými tinkturami. Za
rohem je obchodník, který prodává malé bomby a především dlouhý meč za 400
zlaťáků. Jakmile nasbíráš dost zlata, přijď si ho hned koupit, budeš ho
potřebovat. Za dalším rohem jsou dveře do hospody. Vpravo od léčitele je
baráček, ve kterém bydlí podivný muž (raději ho zatím moc nedráždi) s dívkou,
kterou jsi už potkal ve vesnici. V prvním patře tohoto domu je druhý sejfovací
stroj. Promluv s lidmi v hospodě, ale pozor ! Rozhovor s hostinským skončí
příchodem stráží, které budeš muset přemoci. Vlevo od hospody jsou dva malé
domky. Jeden je zatím zamčený a ve druhém bydlí žena, která hledá svoji dcerku
Mary. Projdi se po celém kraji a posbírej všechno, co se posbírat dá. Sejfni
si hru a vydej se jihozápadním směrem od města - najdeš vchod do opuštěného
dolu. Jdi dovnitř. Cesta do další obrazovky se ti otevře vždy po pozabíjení
všech nestvůr. Zcela vpravo najdeš zajatého muže. Promluv s ním. Osvobodíš ho
pomocí kouzla, které získáš od poustevníka. Vrať se do města a hostinský ti
řekne, kde poustevníka najdeš. Bydlí právě v tom zamčeném domku západně od
hospody. Aby se s tebou poustevník vůbec začal bavit, musíš mít ovšem magickou
úroveň nejméně na stupni 5. Pokud ji nemáš, vrať se do dolu a bojuj
s nestvůrami tak dlouho, až ji dosáhneš. Pak se vrať k poustevníkovu domku.
Zaklepej na dveře (mezerníkem) a poustevník ti otevře a dá ti kouzlo Jedovatý
déšť. Nyní můžeš jít do dolu a osvobodit zajatého muže. Objeví se stráže
a následuje krátká animace, při níž bude tvůj nový přítel smrtelně raněn. Až
stráže zmizí, stihne ti ještě předat kouzelný svitek a zemře.
Nyní jdi ven z dolu a rovnou ke hradu Goodheart. Můžeš si promluvit se
strážemi před hradem, ale dovnitř tebe stejně nepustí. Jdi doleva, obejdi hrad
dozadu a na severozápad odtud najdeš vstup do lesa, který je chráněn dvěma
ohni po stranách a mocným kouzlem. Kouzlo zlomíš přečtením svitku a můžeš
vstoupit do lesa. Jdi stále na sever, až se probojuješ ke srubu. Nyní jdi na
východ a opět na sever úzkou cestičkou mezi stromy. Zavede tě až na paseku,
kde se odehrává podivný obřad. Čtyři dívky sedí kolem dračí zdechliny, po
chvíli přijde podivný muž a přivede pátou dívku - ztracenou Mary. Tu musíš
zachránit a tak promluvíš, abys na sebe upozornil. Čtyři dívky se promění
v draky Bonkase, které musíš zabít. Potom se i muž promění ve velkého draka
Slayera, který ti už dá víc práce. Nejlépe je opatrně kroužit okolo a umlátit
ho ohnivými koulemi. Až ho přemůžeš, vrátíš se i se zachráněnou dívkou do
města.
3) Kernsin
Jdi z Terrisu po cestě na jih a na západ do Kernsinu. Tato cesta byla dříve
zatarasena velkými balvany, které po splnění úkolů zmizely. Za stromem
vyslechneš rozhovor strážců a na rozcestí před Kernsinem najdeš další
sejfovací stroj. Jdi doleva do města a na náměstí si promluv s dívkou. Zavede
tě ke knihkupectví, uvnitř si promluvíš s jejím otcem - starostou. řekneš mu
o spiknutí goblinů a dozvíš se, že budeš potřebovat jednak nějaký důkaz
a jednak luk. Musíš si sehnat dost peněz - luk stojí 1000 zlaťáků a umění
lukostřelby 1500 zlaťáků. Luk koupíš u obchodníka na náměstí, umění
lukostřelby se naučíš u poustevníka na pobřeží. Jdi stále na západ, až dojdeš
k moři. Najdi osamělý smrk a znič ho ohnivou koulí. Smrk shoří a na jeho místě
se objeví vchod do podzemí. Tam najdeš poustevníka, který tě naučí střílet
z luku. Pak se dojdi k léčiteli doléčit a kup si tolik lahviček s léčivou
tinkturou, kolik můžeš a jdi si hru sejfnout. Nyní jdi z města na jih, až
dojdeš k táboru goblinů. Vezmi do ruky luk a promluv se strážným u brány a on
tě pustí dovnitř. Zlikviduj dva gobliny za bránou a jdi na východ a na sever.
Tady posbírej několik lahviček, které zvýší tvé bojové schopnosti a jdi
doleva. Zde už na tebe čekají čtyři goblini a až je přemůžeš, objeví se
náčelník goblinů se dvěma hlavami. Nad ním nezvítězíš kouzly, ale pouze
obratným uhýbáním a rychlým používáním luku. Po krátké animaci se octneš mezi
strážemi, které musíš také zlikvidovat a potom už jdi rychle do města. Promluv
s dívkou na náměstí a jdi do knihkupectví, kde předáš starostovi nalezený
důkaz a promluvíš si se starým knihkupcem, který ti řekne, že most byl
opraven a cesta do Windemere je volná.
4) Windemere
Jdi na východ do Terrisu a odtud po opraveném mostě na jihovýchodě do
Windemere. Promluv se všemi lidmi. Bojuj s nestvůrami a našetři si 2000
zlaťáků na zubatý meč Clawsword. Budeš ho potřebovat. Až ho budeš mít, jdi
ještě jednou do obchodu a kup si bombu. Nyní jdi ke "kachnímu oltáři"
- západně od obchodu. Je kolem dokola obehnán plotem a velkými kameny, takže
se nedá k němu jít. Na severní straně najdi kámen s černou skvrnou - asi
prasklinou. Na něj použij svoji bombu, kámen vybuchne a cesta k oltáři je
volná. Posbírej věci v truhlicích a pozabíjej všechny kachny. Následuje krátká
animovaná sekvence - lidé mají dost jídla a ty jsi hrdina.
Jdi do starostova domu - západně od kachního oltáře - ze kterého vede podzemní
cesta na ostrov. V prvním domě se dozvíš o zmizelé dívce. Po krátké animaci
musíš zabít dva draky (použij Clawsword). V obchodě se objeví chlapík, který
ti nabídne ke koupi vrhací sekeru. Bude se ti hodit při bojích s potvorami ve
Windemere, abys získal dostatek peněz a zkušeností před odchodem do další
úrovně.
Tajné místo :
Zde, ve Windemere, je jedno tajné místo. Jdi na jihovýchodní rozeklané pobřeží
a najdi místo, kde se dá přejít z pevniny na vodu a pokračovat v chůzi po
vodní hladině. Jdi na jihovýchod, až narazíš na písečné pobřeží. Pokračuj na
východ až k dřevěnému můstku. Tady někde je místečko, kde můžeš vystoupit opět
na pevninu. Bydlí tady chlápek, který vyrábí plamený luk Flame Bow za 25000
zlaťáků. Je to hodně peněz, ale šetři a kup si ho, dobře ti poslouží v závěru
hry. Chlápek tě bude taky dlouho odmítat a říkat, že luk ještě není hotový
a že máš přijít později, ale buď vytrvalý a jistě luk získáš. Odtud se dá také
jít až do úplně severovýchodního cípu mapy a tam najdeš mnoho nehlídaných
pokladů a lahviček.
Z Windemere pokračuj do královského hradu Goodheart. Nyní už budeš moci po
rozhovoru se strážemi vstoupit dovnitř. Požádej krále, abys mohl pomoci najít
Milder a král ti dá svolení a otevře cestu na sever. Jdi z hradu ven a na
sever, až dojdeš ke skalám. Pokračuj na východ a najdeš jeskyni hlídanou dvěma
strážnými. Vlez do jeskyně a dostaneš se do dalšího kraje.
5) The Edge of the World (Okraj Světa)
Nejprve jdi na východ, kde ti obchodnice prodá světelný meč Light Sword za
4000 zlaťáků a luk Massive Bow za 5000 zlaťáků (pokud máš Flame Bow, tak ho
nepotřebuješ). Hned vedle je kostel, ve kterém je kašna s léčivou vodou
a kousek dál na jih je sejfovací stroj. Nyní prozkoumej celý kraj a posbírej
všechny lahvičky a poklady - je jich tu hodně ! Nezapomeň navštívit chlapíka
západně od města (dostaneš se k němu po schodech, které vedou dolů pod zem),
který ti prodá ohnivé kouzlo za 1500 zlaťáků. Pokud jsi už prošel všechna
zákoutí a máš úroveň nejméně 12, můžeš se odvážit do poslední části hry
- Darklands. Ještě předtím se ale vrať do Terrisu a u léčitele si nakup tolik
lahviček, kolik uneseš. Potom si v Darklands sejfni hru u sejfovadla jižně od
města, jdi ještě kousek na jih a na východ a jsi u stroje, jehož pomocí
vstoupíš do Darklands. Přistup až ke stroji a stiskni mezerník. Vyber volbu
a stiskni červený knoflík (red button) a jsi v poslední části hry.
Tajné místo :
I v této části hry je jedno tajné místo. Po hraně útesu jdi na západ až
k lesu. Na tomto místě je u lesa vidět jeskyně, ve které jsou dva velké
kameny. Nevstupuj do ní, ale jdi doleva, mezi stromy. Tudy projdeš do další
obrazovky. Potom postupuj na sever a dírou v zemi prolezeš až k ledovému hradu
(Ice Castle). Uvnitř si můžeš promluvit s čarodějem a také tam najdeš nějaké
lahvičky a poklady.
6) The Darklands
Nejtěžší část hry, protože závěrečná. Nesnaž se s nikým mluvit, i když vypadá
přátelsky. Používej ohnivý meč a ohnivé kouzlo a probij se k sejfovadlu, které
je na východ a na jih od vstupu do Darklands. Snaž se, aby ti zbylo co nejvíc
životů a lahviček. Tady si určitě sejfni hru ! Na jih odtud je vstup do
Sethova doupěte. Zde už jsou kouzla neúčinná. Setha můžeš přemoci pouze lukem
- a nejlepší je Flame Bow. Po několika pokusech si s ním jistě poradíš a můžeš
se pustit do druhé části hry - Mystery Island.
MYSTERY ISLAND
Tuto krátkou, ale pěknou epizodku spustíš souborem DinkFro.exe a následně
stisknutím tlačítka "Play". Předtím ovšem doporučuji soubor s poslední
uloženou pozicí z Dinka Smallwooda nakopírovat do adresáře ISLAND. Je to jeden
ze souborů savexx.dat. Potom ve hře načti pozici, klávesou M se přepni do mapy
a zpět a dostaneš se rovnou na loď a to se všemi kouzly a zbraněmi, které jsi
nasbíral v první části hry. V této epizodě totiž nikde nenajdeš jedinou zbraň
a jediné kouzlo. Jinak začínáš rozmluvou s králem. Na jeho otázku odpověz "Be
civil" a dostaneš loď s posádkou, která tě má dopravit přes moře na ostrov
terorizovaný podivnými roboty. Na moři se musíš střídavě potýkat se třemi
úkoly. Po každém úspěšně splněném úkolu doporučuju sejfnout hru, což lze
udělat u kapitána. Jedním z úkolů je proplout hejnem žraloků, dalším je
návštěva Jeskyně hrůzy, kde musíš uhodnout, co se skrývá v temnotě, jestli
kachna, dívka, nebo monstrum. Tady záleží čistě na štěstí. Třetím úkolem je
déšť hvězdic - tady musí Dink rychle obíhat palubu a likvidovat hvězdice
mezerníkem. Nakonec tvoje loď ztroskotá v bouři a ty se ocitneš na pobřeží
ostrova. Nejprve jdi na sever do města. Před bránou si sejfni hru a jdi do
prvního patrového domku vlevo. Ve sklepě najdeš dívku Cass, která ti dá první
úkol - zničit všechny kamery ve městě. Je to úkol na čas, takže sebou musíš
hodit. Navíc poslední čtyři kamery se nenacházejí ve městě, ale o 3 obrazovky
dále na západ, okolo dýňového políčka. Až to zvládneš, zajdi opět za Cass,
řekni jí o splnění úkolu a ona si s tebou dá rande ve svojí zahrádce. Jdi opět
k dýňovému políčku, ještě jednou na západ a potom přímo na jih a dojdeš ke
Cass. Promluv s ní a až odejde, budeš mít dost času prozkoumat celý ostrov.
Nejprve jdi rovnou na sever až ke skalám a seber hlavu zeleného robota, který
se rozbil pádem z útesu. Potom jdi 3x na východ (mineš jedno sejfovadlo)
a prohlédni si dva červené roboty, kteří hlídají cestu na sever. Vyber první
volbu "Snake away" a opatrně se vyplížíš z obrazovky ven, abys nevzbudil
jejich pozornost. Nyní máš čas projít celý ostrov a posbírat všechny lahvičky
apod. Potom se opět vrať do Cassiny zahrádky a řekni Cass o svých objevech.
Půjdete spolu ke dveřím ve skále na východě a Cass ti řekne, co máš dělat
s robotovou hlavou. Nejprve ji použij na modrou kouli vlevo. Potom postupně
klikej na koule mezerníkem v tomto pořadí : modrá, červená, modrá, zelená,
červená, zelená. Dveře ve skále se otevřou a můžete jít dovnitř. Ještě předtím
si ale nezapomeň sejfnout hru (sejfovadlo je západně od dveří) a připravit si
ohnivé kouzlo a sekyru (pokud je máš). Vejdi do dveří. Jdi stále doprava
a cestou sejmi čtyři červené roboty. Spolu s Cass dojdete až do místnosti, kde
je starý známý čaroděj z prvního dílu hry. Promluv si s ním, ale potom se něco
zvrtne a červený robot čarodějě zabije. Znič robota jedinou ohnivou koulí.
Zpoza rohu potom vyjde robotí boss téhle epizodky. Toho můžeš dostat pouze
ohnivým lukem Flame Bow. Takže rychle přezbrojit a zlikvidovat. No - a tím
vlastně epizoda končí. Robotí doupě se samo zničí autodestrukčním programem
a ty a Cass uniknete létající lodí.
KONEC