Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Tomáš Rádl
Než se pustíme do návodu samotného, rád bych vysypal pár triků
a doporučení. První a nejdůležitější - zapomeňte na arcade ovládání a zvykněte
si na VSIM. Jedině tak budete mít svého hrdlořeza plně pod kontrolou a budete
schopni opravdu sofistikovaně vraždit jedna radost. Mně osobně nejlépe sedla
klávesnice pro pohyb a joystick na mečení, ale to je individuální. Další věc
- trénink. Než se pustíte do questu, koukejte si projít tutorial, nejlépe
několikrát. Opravdovému boji se ovšem nejlépe naučíte v aréně; já sám jsem se
do questu pustil až po dobré stovce bitek a stejně jsem měl dost co dělat.
Pamatujte na to, že současný pohyb a máchnutí mečem násobí účinek rány, proto
nezůstávejte při souboji na místě! Další zkušenost, kterou si můžete z arény
odnést, je fakt, že co potvora, to odlišný styl boje i slabá místa. Na
kostlivce se mi nejlépe osvědčila taktika boje vkleče - stačí pár zásahů do
kostěných tlapek a dotlapkal; proti orkům jsem nasadil rychlý běh s občasným
výpadem, naopak trogy jsem likvidoval frontálním útokem...
Co se týče volby obtížnosti - už nejlehčí (Squire) je těžká až dost, dávat
si Lorda nemá význam - ke konci to bylo hard core i takhle. A co železo? DBTS
nemá přehnané hardwarové nároky, ale hrát bez akcelerátoru je zbytečná
sebetrýzeň - boj s mečem se bez plynulého zobrazení zkrátka neobejde. Další
věc - cheaty. Hra je prošpikována asi třicítkou podvůdků, z nichž ty
nejdůležitější najdete na konci - je lepší si před setkáním se dvojkou
rozladěných ogrů zapnout nesmrtelnost, než se po padesátém marném pokusu vzdát
a hru smazat... Cheaty jsem používal v kritických momentech i já a není to
žádná ostuda. Ale pozor - ve hře jsou situace, kdy vás právě použití cheatu
zastaví a nebudete vědět kudy kam. Například v dolech - pokud projdete se
zapnutou nesmrtelností laserem, tak jste skončili - program vás nepustí dál.
Takových situací je ve hře okolo desítky, takže pozor na to. Rovněž nemá smysl
dokolečka psát, že máte toho a toho zabít a obrat, to se rozumí samo sebou.
Zkrátka - koho po cestě potkáte, toho instantně zprovoďte ze světa a následně
prohledejte, často naleznete klíč či nějaké to papu. O bednách a vázách platí
to samé - rozbíjejte, na co narazíte, pokud to zrovna není okovaná bedna - ta
se bude zuřivým snahám o její demolici jen škodolibě pochechtávat. Její
celodřevěné sestřičky ovšem smích brzy přejde a vy se budete moci nadlábnout
nebo uzdravit. A snad úplně poslední věc - DBTS nabízí v některých místech
více způsobů, jak dosáhnout cíle. Pokud mám být konkrétní, na konci první
epizody máte dvě možnosti - utkat se se třemi protivníky a odplout na voru,
nebo celou věc vyřešit elegantněji - připlížit se k otevřené bedně, zavřít se
do ní a nechat se na vor naložit. Na podobné finty narazíte při putování
mnohokrát, ale já je zde popisovat nebudu - návod by zbytečně bobtnal... tak,
a teď s chutí do toho, skřetovražedná pouť začíná!
Zařízněte kobolda a přehoďte páku. V rohu rozbijte bedny a kousíček
napravo od nich vejděte do chodby, po chvíli dorazíte ke koboldovi - trampovi.
Tu kýtu už nedojí. Zpátky do hlavní jeskyně a dveřmi dále, další jeskyně
a hned tři koboldi najednou. Jeden vám in memoriam předá klíč od dveří. Pokud
jimi projdete, chytíte se do provazové pasti a stanete se tak snadným terčem
pro dvojici oškliváků. Naštěstí se dá past obejít - na opačné straně jeskyně
najdete chodbu a tou doputujete - s přestávkou na vykuchání kobolda - do
místnosti s pastí. Zabitému orkovi seberte klíč a odemkněte si. Chodbičkou
doputujete k přístavišti s několika strážemi. Jak jsem psal již na začátku
- buď je vymastíte, nasednete do voru a přeseknete kotevní lano, nebo se
prostě schováte do bedny a zavřete se uvnitř. Tramtadadááá!
Cesta vorem neproběhne bez vzrušení, připravte se na spolucestujícího.
Panáček plaváček ale nemá palubní lístek, takže si rychle zaplave v krvi. Teď
rychle - až budete míjet výklenek s pákami, skočte tam a rychle obě přehoďte.
Potom se proplazte tunelem dolů a dorazíte k přístavišti. Zlikvidujte trogy
a jděte do kouta této jeskyně a dál chodbou, dorazíte k modrému taťkovi
trogovi. Po jeho smrti seberte Ring of Shielding, co se povaluje opodál. Teď
zpátky k místu, kde spal jeden trog - kousek dál napravo je ve skále tunel,
mrkněte se, kam vede. Až dojdete k vodopádu, opatrně přeskákejte po balvanech,
skrčením se vyhněte kopím a klidně přeskočte pozemní past s číhajícím
rákosníčkem. V místnosti s výtahem poškádlete dva orky, zatahejte za zvonec,
nastupte do výtahu a vžžžžžžžum nahoru!
Nahoře pobijte, co se pohne, mrtvole seberte klíč a otevřete dveře.
Tunelem dolů a ke kolejím. A teď pozor! Tenhle level je hodně zamotaný, stačí
se odchýlit od trasy, a jste ztraceni v klikatých tunelech, podobných jeden
druhému jako spermie spermii. Takže doporučuji držet se striktně návodu
- i když k cíli se dá dojít mnoha cestami, mnou popsaná je asi nejkratší.
Takže - pobijte dva orky u kolejí, ignorujte tunely s kolejemi a šup do toho
levého, vyššího. Jděte rovně, přes jednu menší jeskyni až do trestací
místnosti. Katům vysvětlete, že bít bezbranného je nemorální, a po prohledání
jejich mrtvol seberte klíč. Odemkněte jím dveře nalevo a vychutnejte si dva
souboje ork vs. mantis a následně zabijte vítěze. Dojdete k závalu. S tím
nehnete, ale nevěšte hlavu - poblíž stojí dva kvádry, po kterých vylezte
nahoru do doupěte mantis. Seberte zmenšovací lektvar a shrinkkkkkk - je z vás
prcek. Vraťte se do trestací místnosti a dejte se doleva. Dojdete do velké
místnosti s pěti vchody, uprostřed jsou tři pochodně a pět váz. Teď bude
následovat cesta několika tunely a jeskyněmi, vezmu to zkratkovitě. Z téhle
místnosti směle vykročte levými dveřmi, v další jeskyni také doleva, pak
doprava a potom na třech rozcestích doleva. Po chvilce byste měli dorazit
k drezíně. Šup na ní a jedééééééém! Hmmm, a přímo do úsměvu jednomu ogre.
Zpacifikovat, sebrat kohoutek a dát si pivko z prostředního sudu.
A jsme v chrámu. Zabijte orka, zahněte doprava, přeskočte průrvu
u chapadel, jděte rovně a všimněte si totemu, ještě se sem budete vracet.
Jděte rovně, zabijte mantisky a trochu se napakujte - Amulet of Shielding
a flaška amfetaminu čeká jen na vás. Zpátky k totemu a doprava, zhlédněte
leteckou scénku a po pádu dolů vyražte doleva, nahoru. U oltáře zabijte orka
vojáka a orka šamana. Vojákovi seberte Master Key a šamanovi maskovací kouzlo.
Za oltářem odemkněte pomocí Master Key upoutaného mutanta a vraťte se do
chodby, kterou jste přišli. Jděte pořád dál a dál, takhle oháknutého si vás
nepřátelé nebudou všímat. Pochodujte přes kasárna a otvírejte dveře se
symbolem červené ruky. A najednou šok - kouzlo přestalo fungovat! Teď
doporučuji běžet (jako?) o život, proti dvojici ogrů máte opravdu malou šanci.
Doběhněte až na rozcestí se symbolem na zdi. Zahněte doleva a jste znovu
u chapadel. Další skok přes jejich odporné jezírko a směr totem. Poražte ho
a vyběhněte po něm do dalšího levelu.
Vydrápejte se nahoru, pokračujte doprava, podběhněte vertikálně se
pohybující kvádr, otočte se a vyskočte na jeho horní část, proběhněte po římse
a dojděte k rotujícím břitům. Šikovně mezi nimi proběhněte doprava
a vyskákejte po kvádrech na můstek, odkud je to k tlačítku na stěně pouhý
kousek. Po jeho stisknutí vyjede ze země kvádr, po kterém vylezte
k lebkotlačítku číslo jedna. Ještě zbývají dvě. Vraťte se přes buchary na
úplný začátek levelu a pokračujte chodbou rovně, nevšímejte si odboček.
Poražte neviditelného protivníka a překonejte kyvadla. A budeme trápit mozeček
- ty kvádry, co vidíte, musíte nastavit tak, abyste po nich mohli skočit na
terasu nahoře. Nepříjemné je, že stačí špatně přepnout nějaký spínač, spadnout
dolů a... Dobrý den, pane Load. První tlačítko ovládá zelené sloupy, druhé
fialové a třetí hnědé. Pokud se vám nechce trápit mozkovnu, stačí zmáčknout
první a druhý spínač, seskočit dolů mezi kvádry, nalézt čtvrtý přepínač,
ovládající modré sloupy, a ten přepnout. Vraťte se ke trojici spínačů na zdi
a nyní spusťte všechny kvádry dolů a následně vytáhněte první a třetí nahoru.
A už můžete vyrazit - od spínačů jděte přes fialový kvádr, dále přes zelený,
vylezte nahoru na hnědý, přeskočte přes mezeru na modrý, přejděte na zelený,
přeskočte na nejvyšší modrý, a dalším skokem se již ocitnete na skále. Nad
kyvadly přehoďte páku, která spustí nepotřebné schody. Následuje velmi
frustrující snažení - po vrcholcích kyvadel musíte přehopsat až do výklenku
s druhým lebkospínačem. Nenechte se znechutit, já sám jsem se během tohoto
snažení fritoval dobře dvacetkrát - ale nebojte, bude hůř! Seskočte dolů
a hupky dupky zpátky na začátek - teď se podívejte do červeně lemované chodby
napravo. Dojděte k lávě a vychutnejte si Magmara; po jeho skonu sepněte
poslední lebkospínač a znovu zamiřte do hlavní chodby - tentokrát jděte po
bílých šipkách. Opět se zbavte dotěrného hmyzu, projděte kolem deaktivovaných
dračích hlav a zabijte další mušku. Pokračujte rovně a uvolněte se. Dýchejte
zlehka, můžete zkusit meditovat. Čeká vás nejobtížnější pasáž v celé hře
- musíte přeskákat po točících se ozubených kolech. Až se vám to zdaří,
vyprovoďte místního horníka na onen svět, přehoďte páku a hup dolů do tmy.
Proběhněte bucharem a proveďte globální umrtvení dalšího kovkopa, dárce
cenného klíče. Odemkněte bránu a pokochejte se pohledem na laserový těžební
stroj. Až se dosyta vynadíváte, pusťte se do práce. Aktivujte krystal
a všimněte si, jak celá ta hrůza funguje. Seskočte dolů a jděte tou spodní
chodbou do kovárny. Za pecí se nepovaluje Honza, nýbrž další odemykadlo.
Pochopitelně ho tam nenechte rezivět a vraťte se k bucharům. Vydejte se štolou
nahoru a odemkněte kované dveře. Za můstkem se seznámíte s dvojicí trpaslíků,
z nichž jeden vám odkáže další prima klíček. Podnikavější povahy teď seskočí
z můstku napravo a dojdou si pro Gauntlet of Might - bude se hodit! Ovšem
následně si budou muset vzpomenout na knížku Už zase skáču přes kaluže
a dohopkat přes lávovou řeku až k důlnímu stroji. Zamiřte znovu do kovárny
a po tamějším mostě až k bráně. Tu nečekaně otevřete a přehodíte páku.
Přejděte přes nově spuštěný padací most, načež mečem poškádlete místního
vodohospodáře a posléze i vodárnu samotnou. Vraťte se ke stroji a dvakráte
aktivujte krystal. O-la-la! Proběhněte tou spouští k místu, kam mířil laser
a... Adios dolos diamantos!
Předposlední úroveň je vcelku stereotypní - zabíjejte všechny kostlivčíky,
co na vás vyskočí ze stěn, a jděte pořád rovně. Po cestě budete procházet
velkými sály s léčivými fontánkami. V každém z nich je tajná stěna, která se
při přiblížení automaticky odsune, vy sejdete dolů k rakvím, pobijete pár
kosťů, vyskáčete po zmaterializovavších se plošinkách, necháte se teleportnout
kamsi ke krystalu, který rozbijete, a stejnou cestou se zase vrátíte do sálu.
Tyto sály po cestě potkáte tři a všude se odehraje to samé. Jediné překvápko
na vás číhá mezi prvním a druhým sálem v chodbě s pákou. Jakmile zabijete
kosťu, začne na vás padat strop - rychle vyskočte na podstavec, ze kterého on
seskočil, jinak budete za několik sekund plošší než loňská Miss America. Ve
výklenku stiskněte tlačítko, tím zdvihnete strop, a můžete putovat dál. A zase
sál, zase fontánka, zase tajná stěna, zase kosťové, zase krystal. Až rozbijete
všechny tři, doputujete do centra padouchovy rezidence. Vchod do jeho pracovny
stráží dvojice výjimečně vytvrdlých superkosťů, se kterými budete mít nemalé
problémy. Po pádu skrz podlahu vás nečeká nic pěkného - plánované sežrání
zaživa přeci jen nepatří k oblíbeným kratochvílím fantasy hrdinů. Pokud vás
ještě neohromila věrnost simulace pohybů v DBTS, sekněte několikrát do těch
viselců - houpou se vskutku rozkošně. Až se dosyta odreagujete, vyražte na
poslední souboj ve hře. Nic strašného, s trochou cviku se dá Changa porazit
hned napoprvé. Vyjeďte výtahem nahoru a znovu zamiřte do pracovny, rozbijte
sklo a těšte se na finále.
A teď rychle - přeskákejte po plošinkách na ostrov s tím poděsem
a rozsekejte křišťál se svojí milovanou uvnitř. A to je morte di tutti morti,
efendi! Skromné outro svědčí o tom, že sami autoři pochybovali o tom, že někdo
DBTS dohraje :-). Už se těším na dvojku...
KONEC.