1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Die By The Sword
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Die By The Sword - návod

Autor návodu : Tomáš Rádl



    Než  se  pustíme   do  návodu  samotného,  rád  bych   vysypal  pár  triků

a doporučení. První a nejdůležitější - zapomeňte na arcade ovládání a zvykněte

si na VSIM. Jedině tak budete mít  svého hrdlořeza plně pod kontrolou a budete

schopni opravdu  sofistikovaně vraždit jedna radost.  Mně osobně nejlépe sedla

klávesnice pro pohyb  a joystick na mečení, ale to  je individuální. Další věc

- trénink.  Než se  pustíte do  questu, koukejte  si projít  tutorial, nejlépe

několikrát. Opravdovému boji se ovšem nejlépe  naučíte v aréně; já sám jsem se

do questu  pustil až po  dobré stovce bitek  a stejně jsem  měl dost co dělat.

Pamatujte na to, že současný pohyb  a máchnutí mečem násobí účinek rány, proto

nezůstávejte při souboji  na místě! Další zkušenost, kterou  si můžete z arény

odnést,  je fakt,  že co  potvora, to   odlišný styl  boje i  slabá místa.  Na

kostlivce se  mi nejlépe osvědčila taktika  boje vkleče - stačí  pár zásahů do

kostěných tlapek a  dotlapkal; proti orkům jsem nasadil  rychlý běh s občasným

výpadem, naopak trogy jsem likvidoval frontálním útokem...


    Co se týče volby obtížnosti - už nejlehčí (Squire) je těžká až dost, dávat

si Lorda nemá význam - ke konci to  bylo hard core i takhle. A co železo? DBTS

nemá  přehnané  hardwarové  nároky,  ale  hrát  bez  akcelerátoru  je zbytečná

sebetrýzeň -  boj s mečem se  bez plynulého zobrazení zkrátka  neobejde. Další

věc  -  cheaty.  Hra  je  prošpikována  asi  třicítkou  podvůdků,  z  nichž ty

nejdůležitější  najdete  na  konci  -  je  lepší  si  před setkáním se dvojkou

rozladěných ogrů zapnout nesmrtelnost, než se po padesátém marném pokusu vzdát

a hru smazat...  Cheaty jsem používal  v kritických momentech  i já a  není to

žádná ostuda.  Ale pozor - ve  hře jsou situace, kdy  vás právě použití cheatu

zastaví  a nebudete  vědět kudy  kam. Například  v dolech  - pokud projdete se

zapnutou nesmrtelností laserem,  tak jste skončili - program  vás nepustí dál.

Takových situací je ve hře okolo desítky, takže pozor na to. Rovněž nemá smysl

dokolečka psát, že  máte toho a toho zabít  a obrat, to se rozumí  samo sebou.

Zkrátka - koho po cestě potkáte,  toho instantně zprovoďte ze světa a následně

prohledejte, často naleznete klíč či nějaké  to papu. O bednách a vázách platí

to samé - rozbíjejte, na co narazíte,  pokud to zrovna není okovaná bedna - ta

se  bude  zuřivým  snahám  o  její  demolici  jen škodolibě pochechtávat. Její

celodřevěné sestřičky ovšem  smích brzy přejde a vy  se budete moci nadlábnout

nebo uzdravit.  A snad úplně  poslední věc -  DBTS nabízí v  některých místech

více  způsobů, jak  dosáhnout cíle.  Pokud mám  být konkrétní,  na konci první

epizody máte  dvě možnosti - utkat  se se třemi protivníky  a odplout na voru,

nebo celou věc vyřešit elegantněji -  připlížit se k otevřené bedně, zavřít se

do  ní a  nechat se  na vor  naložit. Na  podobné finty  narazíte při putování

mnohokrát, ale já je zde popisovat  nebudu - návod by zbytečně bobtnal... tak,

a teď s chutí do toho, skřetovražedná pouť začíná!


    Zařízněte  kobolda  a  přehoďte  páku.  V  rohu  rozbijte bedny a kousíček

napravo od nich vejděte do chodby, po chvíli dorazíte ke koboldovi - trampovi.

Tu  kýtu už  nedojí. Zpátky  do hlavní  jeskyně a  dveřmi dále,  další jeskyně

a hned tři koboldi najednou. Jeden vám  in memoriam předá klíč od dveří. Pokud

jimi projdete, chytíte  se do provazové pasti a stanete  se tak snadným terčem

pro dvojici oškliváků.  Naštěstí se dá past obejít -  na opačné straně jeskyně

najdete  chodbu a  tou doputujete  - s  přestávkou na  vykuchání kobolda  - do

místnosti  s pastí.  Zabitému orkovi  seberte klíč  a odemkněte si. Chodbičkou

doputujete k  přístavišti s několika  strážemi. Jak jsem  psal již na  začátku

- buď  je vymastíte,  nasednete do  voru a  přeseknete kotevní  lano, nebo  se

prostě schováte do bedny a zavřete se uvnitř. Tramtadadááá!


    Cesta  vorem neproběhne  bez vzrušení,  připravte se  na spolucestujícího.

Panáček plaváček ale nemá palubní lístek,  takže si rychle zaplave v krvi. Teď

rychle - až budete míjet výklenek s  pákami, skočte tam a rychle obě přehoďte.

Potom se  proplazte tunelem dolů  a dorazíte k  přístavišti. Zlikvidujte trogy

a jděte  do kouta  této jeskyně  a  dál  chodbou, dorazíte  k modrému  taťkovi

trogovi. Po jeho  smrti seberte Ring of Shielding, co  se povaluje opodál. Teď

zpátky k místu,  kde spal jeden trog -  kousek dál napravo je ve  skále tunel,

mrkněte se, kam vede. Až dojdete k vodopádu, opatrně přeskákejte po balvanech,

skrčením  se  vyhněte  kopím  a  klidně  přeskočte  pozemní  past  s číhajícím

rákosníčkem. V místnosti  s výtahem poškádlete dva orky,  zatahejte za zvonec,

nastupte do výtahu a vžžžžžžžum nahoru!


    Nahoře  pobijte,  co  se  pohne,  mrtvole  seberte  klíč a otevřete dveře.

Tunelem dolů a ke kolejím. A teď  pozor! Tenhle level je hodně zamotaný, stačí

se odchýlit  od trasy, a jste  ztraceni v klikatých tunelech,  podobných jeden

druhému  jako  spermie  spermii.  Takže  doporučuji  držet  se striktně návodu

- i když  k cíli se  dá dojít  mnoha  cestami, mnou popsaná  je asi nejkratší.

Takže - pobijte dva  orky u kolejí, ignorujte tunely s kolejemi  a šup do toho

levého,  vyššího.  Jděte  rovně,  přes  jednu  menší  jeskyni  až  do trestací

místnosti. Katům vysvětlete, že bít  bezbranného je nemorální, a po prohledání

jejich mrtvol  seberte klíč. Odemkněte jím  dveře nalevo a vychutnejte  si dva

souboje  ork vs.  mantis a  následně zabijte  vítěze. Dojdete  k závalu. S tím

nehnete,  ale nevěšte  hlavu -  poblíž stojí  dva kvádry,  po kterých  vylezte

nahoru do doupěte mantis. Seberte zmenšovací  lektvar a shrinkkkkkk - je z vás

prcek. Vraťte  se do trestací  místnosti a dejte  se doleva. Dojdete  do velké

místnosti  s pěti  vchody, uprostřed  jsou tři  pochodně a  pět váz.  Teď bude

následovat cesta  několika tunely a  jeskyněmi, vezmu to  zkratkovitě. Z téhle

místnosti  směle vykročte  levými dveřmi,   v další  jeskyni také  doleva, pak

doprava  a potom  na třech  rozcestích doleva.  Po chvilce  byste měli dorazit

k drezíně.  Šup na  ní a  jedééééééém! Hmmm,  a přímo  do úsměvu jednomu ogre.

Zpacifikovat, sebrat kohoutek a dát si pivko z prostředního sudu.


    A  jsme  v  chrámu.  Zabijte   orka,  zahněte  doprava,  přeskočte  průrvu

u chapadel,  jděte rovně  a všimněte  si totemu,  ještě se  sem budete vracet.

Jděte  rovně, zabijte  mantisky a  trochu se  napakujte -  Amulet of Shielding

a flaška  amfetaminu čeká  jen na  vás. Zpátky  k totemu  a doprava, zhlédněte

leteckou scénku a  po pádu dolů vyražte doleva, nahoru.  U oltáře zabijte orka

vojáka a orka šamana. Vojákovi seberte Master Key a šamanovi maskovací kouzlo.

Za  oltářem odemkněte  pomocí Master  Key upoutaného  mutanta a  vraťte se  do

chodby, kterou  jste přišli. Jděte pořád  dál a dál, takhle  oháknutého si vás

nepřátelé  nebudou  všímat.  Pochodujte  přes  kasárna  a  otvírejte  dveře se

symbolem  červené  ruky.  A  najednou  šok  -  kouzlo  přestalo  fungovat! Teď

doporučuji běžet (jako?) o život, proti dvojici ogrů máte opravdu malou šanci.

Doběhněte  až na  rozcestí se  symbolem na  zdi. Zahněte  doleva a  jste znovu

u chapadel. Další  skok přes jejich odporné  jezírko a směr totem.  Poražte ho

a vyběhněte po něm do dalšího levelu.


    Vydrápejte  se  nahoru,  pokračujte   doprava,  podběhněte  vertikálně  se

pohybující kvádr, otočte se a vyskočte na jeho horní část, proběhněte po římse

a dojděte   k  rotujícím   břitům.  Šikovně   mezi  nimi   proběhněte  doprava

a vyskákejte  po kvádrech  na můstek,  odkud je  to k  tlačítku na stěně pouhý

kousek.  Po   jeho  stisknutí  vyjede   ze  země  kvádr,   po  kterém  vylezte

k lebkotlačítku  číslo jedna.  Ještě zbývají  dvě. Vraťte  se přes  buchary na

úplný  začátek  levelu  a  pokračujte  chodbou  rovně,  nevšímejte si odboček.

Poražte neviditelného protivníka a překonejte kyvadla. A budeme trápit mozeček

- ty kvádry,  co vidíte, musíte nastavit  tak, abyste po nich  mohli skočit na

terasu nahoře. Nepříjemné je, že stačí špatně přepnout nějaký spínač, spadnout

dolů a...  Dobrý den, pane  Load. První tlačítko  ovládá zelené sloupy,  druhé

fialové a  třetí hnědé. Pokud se  vám nechce trápit mozkovnu,  stačí zmáčknout

první  a druhý  spínač, seskočit   dolů mezi  kvádry, nalézt  čtvrtý přepínač,

ovládající modré sloupy,  a ten přepnout. Vraťte se ke  trojici spínačů na zdi

a nyní spusťte všechny kvádry dolů a  následně vytáhněte první a třetí nahoru.

A už můžete vyrazit  - od spínačů jděte přes fialový  kvádr, dále přes zelený,

vylezte nahoru na  hnědý, přeskočte přes mezeru na  modrý, přejděte na zelený,

přeskočte na  nejvyšší modrý, a  dalším skokem se  již ocitnete na  skále. Nad

kyvadly  přehoďte  páku,  která  spustí  nepotřebné  schody.  Následuje  velmi

frustrující snažení  - po vrcholcích  kyvadel musíte přehopsat  až do výklenku

s druhým  lebkospínačem. Nenechte  se znechutit,  já sám  jsem se během tohoto

snažení  fritoval dobře  dvacetkrát -   ale nebojte,  bude hůř!  Seskočte dolů

a hupky dupky zpátky na začátek -  teď se podívejte do červeně lemované chodby

napravo.  Dojděte k  lávě a  vychutnejte  si  Magmara; po  jeho skonu  sepněte

poslední lebkospínač  a znovu zamiřte  do hlavní chodby  - tentokrát jděte  po

bílých šipkách. Opět se zbavte  dotěrného hmyzu, projděte kolem deaktivovaných

dračích hlav a  zabijte další mušku. Pokračujte rovně  a uvolněte se. Dýchejte

zlehka,  můžete zkusit  meditovat. Čeká   vás nejobtížnější  pasáž v  celé hře

- musíte  přeskákat po  točících se  ozubených  kolech.  Až se  vám to  zdaří,

vyprovoďte místního horníka na onen svět, přehoďte páku a hup dolů do tmy.


    Proběhněte bucharem  a proveďte globální  umrtvení dalšího kovkopa,  dárce

cenného klíče.  Odemkněte bránu a  pokochejte se pohledem  na laserový těžební

stroj.  Až  se  dosyta  vynadíváte,  pusťte  se  do  práce.  Aktivujte krystal

a všimněte si,  jak celá ta  hrůza funguje. Seskočte  dolů a jděte  tou spodní

chodbou  do kovárny.  Za pecí   se nepovaluje  Honza, nýbrž  další odemykadlo.

Pochopitelně ho tam nenechte rezivět a vraťte se k bucharům. Vydejte se štolou

nahoru a odemkněte kované dveře. Za  můstkem se seznámíte s dvojicí trpaslíků,

z nichž jeden vám  odkáže další prima klíček. Podnikavější  povahy teď seskočí

z můstku napravo  a dojdou si  pro Gauntlet  of  Might - bude  se hodit! Ovšem

následně  si  budou  muset  vzpomenout  na  knížku  Už  zase skáču přes kaluže

a dohopkat přes  lávovou řeku až  k důlnímu stroji.  Zamiřte znovu do  kovárny

a po  tamějším  mostě  až  k  bráně.  Tu  nečekaně  otevřete a přehodíte páku.

Přejděte  přes  nově  spuštěný  padací  most,  načež mečem poškádlete místního

vodohospodáře a  posléze i vodárnu  samotnou. Vraťte se  ke stroji a  dvakráte

aktivujte krystal.  O-la-la! Proběhněte tou  spouští k místu,  kam mířil laser

a... Adios dolos diamantos!


    Předposlední úroveň je vcelku stereotypní - zabíjejte všechny kostlivčíky,

co na  vás vyskočí ze  stěn, a  jděte  pořád rovně. Po  cestě budete procházet

velkými sály s  léčivými fontánkami. V každém z nich  je tajná stěna, která se

při  přiblížení automaticky  odsune, vy  sejdete dolů  k rakvím,  pobijete pár

kosťů, vyskáčete po zmaterializovavších se plošinkách, necháte se teleportnout

kamsi ke krystalu, který rozbijete, a  stejnou cestou se zase vrátíte do sálu.

Tyto sály po  cestě potkáte tři a všude se  odehraje to samé. Jediné překvápko

na vás  číhá mezi prvním  a druhým  sálem  v chodbě s  pákou. Jakmile zabijete

kosťu, začne na vás padat strop -  rychle vyskočte na podstavec, ze kterého on

seskočil, jinak  budete za několik sekund  plošší než loňská Miss  America. Ve

výklenku stiskněte tlačítko, tím zdvihnete strop, a můžete putovat dál. A zase

sál, zase fontánka, zase tajná stěna, zase kosťové, zase krystal. Až rozbijete

všechny tři, doputujete do centra padouchovy rezidence. Vchod do jeho pracovny

stráží dvojice  výjimečně vytvrdlých superkosťů, se  kterými budete mít nemalé

problémy.  Po pádu  skrz podlahu  vás nečeká  nic pěkného  - plánované sežrání

zaživa přeci  jen nepatří k  oblíbeným kratochvílím fantasy  hrdinů. Pokud vás

ještě neohromila  věrnost simulace pohybů  v DBTS, sekněte  několikrát do těch

viselců -  houpou se vskutku  rozkošně. Až se  dosyta odreagujete, vyražte  na

poslední souboj  ve hře. Nic strašného,  s trochou cviku se  dá Changa porazit

hned napoprvé.  Vyjeďte výtahem nahoru  a znovu zamiřte  do pracovny, rozbijte

sklo a těšte se na finále.


    A  teď  rychle  -  přeskákejte  po  plošinkách  na  ostrov  s  tím poděsem

a rozsekejte křišťál se svojí milovanou uvnitř.  A to je morte di tutti morti,

efendi! Skromné outro svědčí o tom, že sami autoři pochybovali o tom, že někdo

DBTS dohraje :-). Už se těším na dvojku...


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.