Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Hrdinův průvodce peklem : BonusWeb.cz
A. HRDINÚV PRÚVODCE PEKLEM
Jen tak mezi námi vám prozradím, že síťovou verzi Diabla pokládám za jednu
z nejlepších věcí, jakou jsem měl tu čest kdy v životě hrát. Už dlouho se mi
nestalo, že bych strávil první dva týdny průměrně deset hodin denně u jedné
jediné hry!!! Tolik na úvod. Nyní vás zahrnu základními, chaoticky
uspořádanými poznatky, které se mi podařilo za zhruba dva a půl měsíce u Diab-
la zjistit.
Maximální dosažitelná úroveň je padesátá, ale nemusíte se bát, její dosažení
není otázkou dnů či snad týdnů. Průměrná hrací doba je tři až čtyři měsíce!
Abyste byli vpuštěni do katakomb (level 5-8), potřebujete mít alespoň 8
úroveň, do cave (level 9- 12) 13 úroveň a konečně do pekla (level 13-16) 17
úroveň. Ale nezoufejte, dá se to obejit tím, že vám silnější postava do
těchto pater udělá portál, což ovšem na druhou stranu nezaručuje příliš dlou-
hou životnost vaší postavy.
Přibližně od 16 úrovně budete občas nacházet elixíry, které rozhodně konzumuj-
te, protože jeden elixír rovná se permanentní zvýšení dané vlastnosti o jeden
bod.
Od 26 úrovně je možné za cenu 5 000,- elixíry kupovat u čarodějnice, což
rozhodně občas dělejte.
Pokud hrajete za válečníka a podaří se vám najít unikátní sekeru zvanou Mes-
serschmit, v žádném případě ji neprodávejte za podřadnou cenu 15.000, protože
máte v rukou jednu z nejsilnějších zbraní Diabla vůbec.
V síťové hře máte pouze tři questy. Zabít Butchera v levelu 2, Skeleton Kinga
většinou obklopeného armádou kostlivců v levelu 3 a konečně porazit Diabla
čekajícího v levelu 16.
Po zabiti Diabla hra pro všechny postavy nacházející se v levelu l6 končí,
takže si nezapomeňte věci ve městě.
Pokud to ještě nevíte, soubor, v kterém jsou uloženy informace o vaší
postavě, je v adresáři WINDOWS a jmenuje se DLINFOO9.DRV, takže není na škodu
si ho občas zálohovat (při jakékoliv manipulaci se savy přijde vaše postava
o všechny věci, a pokud vás snad napadne změnit jméno počítače, nebo uživatele
v nastavení sítě, savegame vám nepůjde načíst vůbec a hra ho sama smaže!)
Čarodějnice má pokaždé, když ji navštívíte, na skladě něco jiného, čehož se dá
využít zejména při nákupu již zmiňovaných lektvarů nebo knih.
Kovář má pořád stejné věci (pokud nevytvoříte novou hru) a svůj trh se zbožím
mění pouze poté, co vaše postava dosáhla vyšší úrovně.
Kouzlo Stone curse nelze aplikovat na síťovou postavu.
Pokud hrajete přes Battle.net (o čemž se dá vzhledem k rychlosti, respektive
k pomalosti internetových linek u nás dosti pochybovat), rozhodně nebuďte
příliš důvěřiví k neznámým osobám, zejména na vyšších úrovních. Dost možná se
velice brzy z vašeho přítele vyklube pěkná mrcha, která vás záhy napadne, za-
bije a obere o všechny věci. Holt takový je život.
Dost možná vás těsně před aprílem překvapila hláška "Problem with your save
game has occured..." a přišli jste o všechny věci (vyskytla se jen
u některých verzí). Bylo to způsobeno posunem času, s čímž zřejmě vývojáři hry
při snaze maximálně zabezpečit savy proti hackování zřejmě pozapomněli.
Každopádně to pokládám za perfektní (i když neplánovaný) apríl.
B. POSTAVY
1) Válečník
Síla : 250 maximum, + 1% na poškození na každé 3 body.
Magie : 50 maximum, 1 mag za jeden bod.
Obratnost : 60 maximum.
Vitalita : 100 maximum, 2 životy na jeden bod vitality.
Válečník je krvežíznivá osobnost preferující hrubou sílu před inteligencí
a magií. Mezi jeho nejlepší přátele patří dobré obouruční zbraně a magická,
maximálně nadupaná plná plátová zbroj (Armor Class alespoň 200). Přestože je
schopen naučit se téměř všechna kouzla, jejich aplikace není zrovna moc efek-
tivní, a tak je ve většině případů i zcela zbytečná. Jediná kouzla, která jsem
kdy s válečníkem používal, jsou Town portal, Healing, Chain Lightning, Fire
Wall, Teleport a Stone curse. Rozhodně není na škodu mít v družině alespoň
jednoho válečníka, zejména na počátečních úrovních. Jeho základní vlastnosti
je opravování poškozených věcí.
2) Zlodějka
Síla : 55 maximum.
Magie : 70 maximum, 3 magy za dva body.
Obratnost : 250 maximum, + 1% na trefu za každé dva body a + 1 na AC za pět.
Vitalita : 80 maximum, 3 životy za každé dva body.
Zlodějka balancuje kdesi na rozhrání mezi válečníkem a čarodějem. Nalezne
uplatnění zejména při boji na dálku (lukem), ale i při aplikace magie (na
vyšších úrovních Mana shield přijde vhod). Bývá dost často příčinou konfliktu,
hlavně svými šípy zasahujícími spoluhráče do zad, ale přesto není špatné jednu
v družině mít. Mezi její základní vlastnosti patří schopnost odstraňování pas-
tí.
3) Čaroděj
Síla : 45 maximum.
Magie : 250 maximum, 2 magy za jeden bod.
Obratnost : 85 maximum.
Vitalita : 80 maximum, 1 život za jeden bod.
Čaroděj je jedna z nejsilnějších postav ve hře a jen málokterý válečník či
zloděj se s ním může měřit. Přestože na nižších úrovních je slabost sama, po
dosažení přibližně třicáté se začínají jeho schopnosti prudce zvyšovat a stkví
se téměř neporazitelným (na deathmatch, pokud nebojuje proti jinému mágovi).
Mezi jeho základní kouzla patří Mana shield, bez kterého nemá nejmenších
šancí, Fireball jako nejlepší útočné kouzlo, Chain Lightning pro jeho vysoký
rozsah ničivosti a Teleport pro vrozenou lenost. Mějte v družině radši jen
jednoho čaroděje, protože pokud jich bude víc, je vysoká pravděpodobnost, že
se nebudou navzájem tolerovat. Jeho základní vlastností je dobíjení magických
holí.
C. BESTIÁŘ
Přestože ve hře existuje 19 základních typů nestvůr, jejich skutečný počet je
vzhledem k různým variacím stejného typu (vzhledu) daleko vyšší. Variace se
navzájem liší pouze vlastnostmi a barvou, jinak vypadají docela stejně.
1) Kostlivci (Skeletons)
Variace : Skeleton, Skeleton Captain, Burning Dead, Burning Dead Captain,
Corpse Axe, Corpse Bow, Corpse Captain, Horror, Horror Captain.
Tedy, jak vidíte, kostlivci jsou, co se týče variací, docela početná rodinka.
Vyskytují se v patrech 1-6 a nejlepší způsob, jak se s nimi vypořádat, je bít
je hlava nehlava (Holy bolt je ideální kouzlo). Pro čaroděje: Burning Dead je
odolný (později imunní) vůči ohnivým kouzlům a Horror vůči bleskům. Jako jedna
z mála příšer jsou kostlivci nebojácní a nikdy neutíkají z boje.
2) Kulhalové (Fallen Ones)
Variace : Fallen One, Carver, Devil Kin, Dark One.
Kulhalové jsou malá, ošklivá a protivná stvoření vypadající jako skřet. Poska-
kují v levelech 1-5. Pokud nemáte silnější zbroj, mohou občas docela
nepříjemně snížit váš počet životů. Jsou velice bojácní, a tak zabijete-li
v jejich blízkosti příšeru, rozprchnou se do dalekého okolí, což někdy docela
drásá nervy. Dark Ones jsou odolní vůči bleskům, takže je radši bijte
ohnivými kouzly.
3) Hopsalové (Scavengers)
Variace : Scavenger, Plague Eater, Shadow Beast, Bone Gasher.
Hopsalové jsou velice otravná stvoření vyskytující se v levelech 1-6. Mezi je-
jich speciální vlastnosti patří útěk z boje (pokud jsou zranění) a následné
pojídání padlých mrtvol, čímž dosahují jistého stupně regenerace (WOW, jak ro-
mantické). Působí na ně snad všechna kouzla i zbraně, takže se s nimi
vypořádejte dle svého gusta.
4) Zombíci (Zombies)
Variace : Zombie, Ghoul, Rotting Carcas, Black Death.
Zombíci jsou veskrze neškodná stvoření, která se pohybují velice pomalu,
čehož se dá obratně využít. Jedině Black Death je neskonale nepříjemná
příšera a rozhodně si ho nikdy, za žádnou cenu, nepouštějte k tělu, protože
s každým úspěšným zásahem vám odebere jeden život (permanentně) a to je velice
nepříjemná věc. Onehdy jsem šel s válečníkem, který měl okolo 250 životů, na
obtížnost Nightmare. Teleportem jsem se dostal do klubka Black Deathů. Než
jsem si stačil proklestit cestu ven, zbylo mi jenom 2 10 životů. Tomu se říká
katastrofa, takže pozor na ně!!!
5) Létavci (Fiends)
Variace : Fiends, Blink, Gloom, Familiar.
Létavci patří do skupiny obtížného hmyzu a i tak je s nimi potřeba zacházet.
Vypadají jako přerostlé vrány, v klidu si poletují v levelech l-8. Jejich je-
dinou výhodou je, že jsou tak malincí a obratní, že dá občas docela fušku se
do nich strefit, ale pokud se vám to povede, jsou téměř na 100% mrtví vzhledem
k jejich malému počtu životů. Jedině verze Familiar je o něco tužší, protože
dokáže na blízko používat kouzlo Lightning, vůči němuž je také imunní.
6) Hidni (Hiddens)
Variace : Hidden, Unseen, Stalker, Illusion Weaver.
Hidden je sice legračně vyhlížející příšerka, přesto dokáže občas docela
slušně naštvat. Vyznačuje se schopností stát se neviditelnou. Většinu variací
porazíte docela bez problémů, krom poslední - tedy Illusion Weavera, který je
pro slabšího mága velkým problémem. Navíc je docela odolný a později i imunní
vůči ohni. Pokud Hidden prchne z boje a zmizí, je vysoká pravděpodobnost, že
se stihne alespoň částečně zregenerovat, proto je nepouštějte z dohledu.
7) Klanové (Goat Clans)
Variace : Flesh Clan, Stone Clan, Fire Clan, Night Clan.
Klan je první ze zde uváděných příšer, s kterou byste mohli mít vážnější prob-
lémy. Vyznačuje se opravdu vysokou rychlostí a obratností v boji. Nejlepší ob-
ranou proti němu je rychlý útok anebo silná zbroj. Fire Clan je odolný,
později imunní vůči ohni, ale hlavně se občas vyskytuje ve verzi s Blood Sta-
rem, a to je pak výhodnější (vyjma těch opravdu silných postav) sbalit si kuf-
ry a zbaběle prchnout z bojiště.
8) Gargojlové (Gargoyles)
Variace : Winged Demon, Gargoyles, Blood Claw, Death Wing.
Gargojlové jsou poletující démoni, na které můžete narazit jak v katakombách,
tak i v Cave. Protože se pohybují docela pomalu, nebudou pro většinu dobrod-
ruhů představovat hrozbu. Pokud vás však dožene a strefí se, většinou už ne-
pustí. Jeho velkou výhodou je fakt, že se umí regenerovat (když ho necháte
chvíli v klidu, tak si sedne na zem a vesele regeneruje). Winged Demon je
odolný vůči ohni a Gargojl vůči bleskům.
9) Tlusťoši (Overlords)
Variace : Overlord, Flayed One, Mud Man, Toad Demon.
Tlusťochy je možno zařadit mezi odpočinkové příšery. Vzhledem k jejich neohra-
banosti a nemotornosti je možno použít téměř všechny způsoby destrukce. Pokud
se jim někdy vynímečně podaří útok, docela to zabolí.
10) Rohatci (Horned Demons)
Variace : Horned Demon, Mud Runner, Frost Charger, Obsidian Lord.
Rohatce je možno pokládat za vůbec jednu z nejpříjemnějších příšer. Vždycky
hezky vlezou do rány, nemají velkou sílu a je za ně poměrně hodně zkušeností.
Setkat se s ním je vždy taková malá oslava. Pouze Fros Charger je odolný vůči
bleskům.
11) Plivači (Pit Beasts)
Variace : Acid Spiner, Poison Spitter, Pit Beast, Lava Maw.
Plivači patří mezi nejhorší příšery, jaké je možno v Diablu potkat. Plivají
kyselinové koule, proti kterým není žádné větší obrany než úniku. Pokud se vám
dostanou na tělo, dokáží taky poměrně slušně zredukovat životy. Osobně považu-
ji velitele plivačů na úrovni Hell za nejdrsnější příšeru vůbec. Lava Maw je
imunní vůči ohni.
12) Ohnivci (Magma Demons)
Variace : Magma Demon, Blood Stone. Hell Stone, Lava Lord.
Ohnivci jsou podivně vypadající kulhající stvoření vrhající lávové zámotky.
Pro válečníka s vysokou odolností vůči ohni nepředstavují velkou hrozbu. Mágům
doporučuji blesky, protože většina z nich je proti ohnivým kouzlům imunní.
13) Bleskači (Storm Lords)
Variace : Red Storm, Storm Rider, Storm Lord, Maelstrom.
Bleskači patří do kategorie relativně odpočinkových příšer. Jejich síla nikte-
rak nevybočuje z průměru a jedinou nevýhodu při boji s nimi představují bles-
ky, které metají s docela slušnou kadencí. Zvláště, je-li jich víc, vyústí to
občas v docela nepřehlednou bitku, kdy nemáte ponětí, co se kolem vás děje.
Jsou imunní vůči bleskům.
14) Ještěrohadi (Cave Vipers)
Variace : Cave Viper, Gold Viper, Fire Drake, Azure Drake.
Ještěrohadi se vyskytují převážně v úrovních Cave a Hell. Občas dokáží
člověku docela solidně zatopit (zvláště je-li jich hodně). Jedinou možností,
jak s nimi bojovat, je být dostatečně "silný". Fire Drake je odolný vůči ohni,
Gold Viper vůči bleskům a Azure Drake je odolný vůči ohni i bleskům.
15) Démoni (Slayers)
Variace : Slayer, Guardian, Vortex Lord, Balrog.
Démoni jsou nejvyšší příšery, jaké je možné v této hře potkat. Vaší maličkou
postavičku převyšují o tři hlavy, takže jste při setkání s nimi rádi, že jste
rádi. A jakoby nestačila jejich velikost a síla, ještě po vás plivají Inferno,
takže není na škodu mít dostatečnou odolnost (resistenci) vůči ohni. Nenechej-
te se zastrašit jejich velikostí a bijte je hlava nehlava zbraněmi i kouzly.
Pozor ale: jsou imunní vůči ohni.
16) Mágové (Advocates)
Variace : Counselor, Magistrate, Cabalist, Advocate.
Mágové mají jednu nepříjemnou vlastnost: dokáží zmizet (teleportovat se )
pryč ještě před tím, než přijde finále pořádného výprasku. Metají po vás
všechna možná kouzla od Charged Boltu až po Firebally, takže si dávejte dobrý
pozor. Ostatně i Lazarus patří mezi mágy - rozdíl je jen v tom, že je "trochu"
odolnější a má silnější kouzla. Kromě Magistrátů jsou všichni odolní vůči ohni
a Cabalisti a Advokáti navíc imunní vůči bleskům. Pokud budete hrát na obtíž-
nost "Hell" jsou Advokáti imunní proti všemu.
17) Ženské démony (Succubi)
Variace : Succubus, Snow Witch, Hell Spawn, Soul Burner.
Ženský v Diablu se mnoho neliší od těch, které známe ze světa za obrazovkou,
když jsou ve stavu "maximální naštvanosti". Není s nimi žádná dohoda, metají
po vás Death Stary (doporučuji vysokou odolnost vůči kouzlům - Magic)
a prostě všemožně znepříjemňují život dobrodruha. Pokud hrajete za válečníka,
je nejlepší mezi ně vlítnout (zachumlovat se) a rozdávat rány na všechny stra-
ny, než se rozutečou (popřípadě je zbaběle nahnat do rohu). Snow Witch je
odolná vůči bleskům, Hell Spawn je vůči nim imunní a Soul Burner je hrozná...
odolná vůči bleskům a ještě imunní vůči ohni.
18) Rytíři (Black Knights)
Variace : Black Knight, Doom Guard, Steel Lord, Blood Knight.
Rytíři jsou asi nejsilnější (od slovo síla - tělesná) bestie v Diablu. Pokud
nejste dostatečně silní, radši si jich nepouštějte moc k tělu, mohlo by vás to
mrzet. Jinak Black Knight je odolný vůči bleskům, Doom Guard vůči ohni, Steel
Lord vůči ohni + imunní vůči bleskům a Blood Knight je odolný vůči bleskům
a imunní vůči ohni (to je hnus).
Mimo tyto základní typy příšer se budete občas setkávat s jejich náčelníky,
s tzv. zdroji světla. To jsou nestvůry, které mají vlastní jméno (např. Puke-
rat the Unclean) a většinou jsou silnější než jejich rodoví příbuzní. Hlavní
však je, že z nich vždycky vypadne nějaká magická věc, takže je radost s nimi
spolupracovat...
D. KOUZLA
Kouzla jsou popsána v manuálu (sice docela chudě co do podrobností, ale snaha
byla), takže se jimi zabývat nebudu. Přesto si neodpustím pár poznámek typu,
že mi docela chybí např. Identify, Nova, Apocalypsa a resurekce, tedy kouzla,
která se není možné na Multiplayer naučit. Dále jistě víte, že čím je vyšší
úroveň kouzla, tím je i dané kouzlo silnější, stojí méně magů atd... Maximální
úroveň kouzel je 15, ale je možno ji překročit pomocí např: Thinking Capu, An-
gels Staff atd. Prostě věcí, které zvyšují kouzlům úroveň.
E. OLTÁŘE (SHRINES)
Oltáře jsou místa, po jejichž aktivaci se vždy něco významnějšího stane.
Například se vám mohou zvýšit vlastnosti, úroveň kouzel atd., bohužel se mohou
taky snížit. Nebudu zde vypisovat všechny, ale jen ty nejdůležitější
a nejnebezpečnější + ohodnotím ty rozhodně kladné, - rozhodně záporné, a ty,
které se hodí jen v určitých situacích typu: Mám čapku I/I s 4 AC, proto pou-
žiji Hidden Shrine a poté Gloomy, načež získám čapku II/II s 6 AC.
Název oltáře : Ůčinek
Abandoned : Zvýší obratnost o dva body;
Creepy : Zvýší sílu o dva body;
Eerie : Zvýší magic o dva body;
Eldritch : Přemění normální lektvary na žluté;
Fascinating Hnus : Ubere HODNĚ many a zvýší kouzla;
Glimmering : Identifikuje věci;
Gloomy : +2 na AC věci - 1 na damage zbraní;
Hidden : Jedna věc -10 odolnost, ostatní +10;
Magical : Vyvolá na vás Mana Shield;
Mysterious : Jeden atribut +5 ostatní - 1;
Mystic : Vyplní vám inventář penězi;
Ornate : Sníží manu a zvýší kouzla;
Quiet : Zvýší vitalitu a dva body;
Sacred : Sníží manu a zvýší kouzla;
Secluded : Odkryje celou mapu;
Supernatural : Obnoví úroveň nad vámi (příšerami, věcmi);
Thaumaturgic : Vyplní všechny truhly v úrovni penězi;
Weird : + 1 na Damage ke všem zbraním;
KONEC.