1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Diablo
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Diablo - průvodce
Autor: Bonusweb

Hrdinův průvodce peklem : BonusWeb.cz



A. HRDINÚV PRÚVODCE PEKLEM


Jen tak  mezi námi vám  prozradím, že síťovou  verzi Diabla pokládám  za jednu

z nejlepších věcí, jakou jsem  měl tu čest kdy v životě hrát.  Už dlouho se mi

nestalo, že  bych strávil první dva  týdny průměrně deset hodin  denně u jedné

jediné  hry!!!   Tolik  na  úvod.   Nyní  vás  zahrnu   základními,  chaoticky

uspořádanými poznatky, které se mi podařilo za zhruba dva a půl měsíce u Diab-

la zjistit.


Maximální dosažitelná úroveň  je padesátá, ale nemusíte se  bát, její dosažení

není otázkou dnů či snad týdnů. Průměrná hrací doba je tři až čtyři měsíce!


Abyste  byli  vpuštěni  do  katakomb  (level  5-8),  potřebujete mít alespoň 8

úroveň, do cave  (level 9- 12) 13 úroveň  a konečně do pekla (level  13-16) 17

úroveň.  Ale nezoufejte,  dá se  to  obejit  tím, že  vám silnější  postava do

těchto pater udělá portál, což ovšem  na druhou stranu nezaručuje příliš dlou-

hou životnost vaší postavy.


Přibližně od 16 úrovně budete občas nacházet elixíry, které rozhodně konzumuj-

te, protože jeden elixír rovná se  permanentní zvýšení dané vlastnosti o jeden

bod.


Od  26 úrovně  je možné  za cenu  5 000,-  elixíry kupovat  u čarodějnice, což

rozhodně občas dělejte.


Pokud hrajete za  válečníka a podaří se vám najít  unikátní sekeru zvanou Mes-

serschmit, v žádném případě ji  neprodávejte za podřadnou cenu 15.000, protože

máte v rukou jednu z nejsilnějších zbraní Diabla vůbec.


V síťové hře máte pouze tři questy.  Zabít Butchera v levelu 2, Skeleton Kinga

většinou  obklopeného armádou  kostlivců v  levelu 3  a konečně porazit Diabla

čekajícího v levelu 16.


Po zabiti  Diabla hra pro  všechny postavy nacházející  se v levelu  l6 končí,

takže si nezapomeňte věci ve městě.


Pokud  to  ještě  nevíte,  soubor,  v  kterém  jsou  uloženy  informace o vaší

postavě, je v adresáři WINDOWS a  jmenuje se DLINFOO9.DRV, takže není na škodu

si ho  občas zálohovat (při jakékoliv  manipulaci se savy přijde  vaše postava

o všechny věci, a pokud vás snad napadne změnit jméno počítače, nebo uživatele

v nastavení sítě, savegame vám nepůjde načíst vůbec a hra ho sama smaže!)


Čarodějnice má pokaždé, když ji navštívíte, na skladě něco jiného, čehož se dá

využít zejména při nákupu již zmiňovaných lektvarů nebo knih.



Kovář má pořád stejné věci (pokud nevytvoříte  novou hru) a svůj trh se zbožím

mění pouze poté, co vaše postava dosáhla vyšší úrovně.


Kouzlo Stone curse nelze aplikovat na síťovou postavu.


Pokud hrajete přes  Battle.net (o čemž se dá  vzhledem k rychlosti, respektive

k pomalosti  internetových linek  u  nás  dosti pochybovat),  rozhodně nebuďte

příliš důvěřiví k neznámým osobám, zejména  na vyšších úrovních. Dost možná se

velice brzy z vašeho přítele vyklube  pěkná mrcha, která vás záhy napadne, za-

bije a obere o všechny věci. Holt takový je život.


Dost možná  vás těsně před aprílem  překvapila hláška "Problem with  your save

game  has  occured..."  a  přišli  jste   o  všechny  věci  (vyskytla  se  jen

u některých verzí). Bylo to způsobeno posunem času, s čímž zřejmě vývojáři hry

při  snaze  maximálně  zabezpečit  savy  proti  hackování  zřejmě pozapomněli.

Každopádně to pokládám za perfektní (i když neplánovaný) apríl.



B. POSTAVY


1) Válečník


Síla      : 250 maximum, + 1% na poškození na každé 3 body.

Magie     :  50 maximum, 1 mag za jeden bod.

Obratnost :  60 maximum.

Vitalita  : 100 maximum, 2 životy na jeden bod vitality.


Válečník  je krvežíznivá  osobnost  preferující  hrubou sílu  před inteligencí

a magií. Mezi  jeho nejlepší přátele  patří dobré obouruční  zbraně a magická,

maximálně nadupaná plná  plátová zbroj (Armor Class alespoň  200). Přestože je

schopen naučit se téměř všechna kouzla,  jejich aplikace není zrovna moc efek-

tivní, a tak je ve většině případů i zcela zbytečná. Jediná kouzla, která jsem

kdy s  válečníkem používal, jsou  Town portal, Healing,  Chain Lightning, Fire

Wall, Teleport  a Stone curse.  Rozhodně není na  škodu mít v  družině alespoň

jednoho válečníka,  zejména na počátečních úrovních.  Jeho základní vlastnosti

je opravování poškozených věcí.


2) Zlodějka


Síla      :  55 maximum.

Magie     :  70 maximum, 3 magy za dva body.

Obratnost : 250 maximum, + 1% na trefu za každé dva body a + 1 na AC za pět.

Vitalita  :  80 maximum, 3 životy za každé dva body.


Zlodějka  balancuje kdesi  na rozhrání  mezi válečníkem  a čarodějem.  Nalezne

uplatnění  zejména při  boji na  dálku (lukem),  ale i  při aplikace magie (na

vyšších úrovních Mana shield přijde vhod). Bývá dost často příčinou konfliktu,

hlavně svými šípy zasahujícími spoluhráče do zad, ale přesto není špatné jednu

v družině mít. Mezi její základní vlastnosti patří schopnost odstraňování pas-

tí.


3) Čaroděj


Síla      :  45 maximum.

Magie     : 250 maximum, 2 magy za jeden bod.

Obratnost :  85 maximum.

Vitalita  :  80 maximum, 1 život za jeden bod.


Čaroděj je  jedna z nejsilnějších  postav ve hře  a jen málokterý  válečník či

zloděj se s  ním může měřit. Přestože na nižších  úrovních je slabost sama, po

dosažení přibližně třicáté se začínají jeho schopnosti prudce zvyšovat a stkví

se téměř  neporazitelným (na deathmatch, pokud  nebojuje proti jinému mágovi).

Mezi  jeho základní  kouzla patří   Mana shield,  bez kterého  nemá nejmenších

šancí, Fireball jako  nejlepší útočné kouzlo, Chain Lightning  pro jeho vysoký

rozsah ničivosti  a Teleport pro  vrozenou  lenost. Mějte v  družině radši jen

jednoho čaroděje, protože  pokud jich bude víc, je  vysoká pravděpodobnost, že

se nebudou navzájem tolerovat. Jeho  základní vlastností je dobíjení magických

holí.


C. BESTIÁŘ


Přestože ve hře existuje 19 základních  typů nestvůr, jejich skutečný počet je

vzhledem k  různým variacím stejného  typu (vzhledu) daleko  vyšší. Variace se

navzájem liší pouze vlastnostmi a barvou, jinak vypadají docela stejně.


1) Kostlivci (Skeletons)


Variace : Skeleton, Skeleton Captain, Burning Dead, Burning Dead Captain,

          Corpse Axe, Corpse Bow, Corpse Captain, Horror, Horror Captain.


Tedy, jak vidíte, kostlivci jsou, co  se týče variací, docela početná rodinka.

Vyskytují se v patrech 1-6 a nejlepší  způsob, jak se s nimi vypořádat, je bít

je hlava nehlava (Holy bolt je  ideální kouzlo). Pro čaroděje: Burning Dead je

odolný (později imunní) vůči ohnivým kouzlům a Horror vůči bleskům. Jako jedna

z mála příšer jsou kostlivci nebojácní a nikdy neutíkají z boje.


2) Kulhalové (Fallen Ones)


Variace : Fallen One, Carver, Devil Kin, Dark One.


Kulhalové jsou malá, ošklivá a protivná stvoření vypadající jako skřet. Poska-

kují  v  levelech  1-5.  Pokud  nemáte  silnější  zbroj,  mohou  občas  docela

nepříjemně  snížit váš  počet životů.  Jsou velice  bojácní, a tak zabijete-li

v jejich blízkosti příšeru, rozprchnou se  do dalekého okolí, což někdy docela

drásá  nervy.  Dark  Ones  jsou  odolní  vůči  bleskům,  takže  je radši bijte

ohnivými kouzly.


3) Hopsalové (Scavengers)


Variace : Scavenger, Plague Eater, Shadow Beast, Bone Gasher.


Hopsalové jsou velice otravná stvoření vyskytující se v levelech 1-6. Mezi je-

jich speciální  vlastnosti patří útěk z  boje (pokud jsou zranění)  a následné

pojídání padlých mrtvol, čímž dosahují jistého stupně regenerace (WOW, jak ro-

mantické).  Působí  na  ně  snad  všechna  kouzla  i  zbraně,  takže se s nimi

vypořádejte dle svého gusta.


4) Zombíci (Zombies)


Variace : Zombie, Ghoul, Rotting Carcas, Black Death.


Zombíci  jsou  veskrze  neškodná  stvoření,  která  se pohybují velice pomalu,

čehož  se  dá  obratně  využít.  Jedině  Black  Death  je neskonale nepříjemná

příšera a  rozhodně si ho nikdy,  za žádnou cenu, nepouštějte  k tělu, protože

s každým úspěšným zásahem vám odebere jeden život (permanentně) a to je velice

nepříjemná věc. Onehdy  jsem šel s válečníkem, který měl  okolo 250 životů, na

obtížnost  Nightmare. Teleportem  jsem se  dostal do  klubka Black Deathů. Než

jsem si stačil proklestit cestu ven, zbylo  mi jenom 2 10 životů. Tomu se říká

katastrofa, takže pozor na ně!!!


5) Létavci (Fiends)


Variace : Fiends, Blink, Gloom, Familiar.


Létavci patří do  skupiny obtížného hmyzu a i tak  je s nimi potřeba zacházet.

Vypadají jako přerostlé vrány, v klidu  si poletují v levelech l-8. Jejich je-

dinou výhodou je, že  jsou tak malincí a obratní, že dá  občas docela fušku se

do nich strefit, ale pokud se vám to povede, jsou téměř na 100% mrtví vzhledem

k jejich malému počtu  životů. Jedině verze Familiar je  o něco tužší, protože

dokáže na blízko používat kouzlo Lightning, vůči němuž je také imunní.


6) Hidni (Hiddens)


Variace : Hidden, Unseen, Stalker, Illusion Weaver.


Hidden  je  sice  legračně  vyhlížející  příšerka,  přesto dokáže občas docela

slušně naštvat. Vyznačuje se schopností  stát se neviditelnou. Většinu variací

porazíte docela bez problémů, krom poslední  - tedy Illusion Weavera, který je

pro slabšího mága velkým problémem. Navíc  je docela odolný a později i imunní

vůči ohni. Pokud  Hidden prchne z boje a zmizí,  je vysoká pravděpodobnost, že

se stihne alespoň částečně zregenerovat, proto je nepouštějte z dohledu.



7) Klanové (Goat Clans)


Variace : Flesh Clan, Stone Clan, Fire Clan, Night Clan.


Klan je první ze zde uváděných příšer, s kterou byste mohli mít vážnější prob-

lémy. Vyznačuje se opravdu vysokou rychlostí a obratností v boji. Nejlepší ob-

ranou  proti němu  je rychlý  útok  anebo  silná zbroj.  Fire Clan  je odolný,

později imunní vůči ohni, ale hlavně se  občas vyskytuje ve verzi s Blood Sta-

rem, a to je pak výhodnější (vyjma těch opravdu silných postav) sbalit si kuf-

ry a zbaběle prchnout z bojiště.


8) Gargojlové (Gargoyles)


Variace : Winged Demon, Gargoyles, Blood Claw, Death Wing.


Gargojlové jsou poletující démoni, na  které můžete narazit jak v katakombách,

tak i v  Cave. Protože se pohybují docela pomalu,  nebudou pro většinu dobrod-

ruhů představovat hrozbu.  Pokud vás však dožene a strefí  se, většinou už ne-

pustí. Jeho  velkou výhodou je  fakt, že se  umí regenerovat (když  ho necháte

chvíli v  klidu, tak si  sedne na  zem  a vesele regeneruje).  Winged Demon je

odolný vůči ohni a Gargojl vůči bleskům.


9) Tlusťoši (Overlords)


Variace : Overlord, Flayed One, Mud Man, Toad Demon.


Tlusťochy je možno zařadit mezi odpočinkové příšery. Vzhledem k jejich neohra-

banosti a nemotornosti je možno  použít téměř všechny způsoby destrukce. Pokud

se jim někdy vynímečně podaří útok, docela to zabolí.


10) Rohatci (Horned Demons)


Variace : Horned Demon, Mud Runner, Frost Charger, Obsidian Lord.


Rohatce je  možno pokládat za  vůbec jednu z  nejpříjemnějších příšer. Vždycky

hezky vlezou do rány, nemají velkou sílu  a je za ně poměrně hodně zkušeností.

Setkat se s ním je vždy taková  malá oslava. Pouze Fros Charger je odolný vůči

bleskům.


11) Plivači (Pit Beasts)


Variace : Acid Spiner, Poison Spitter, Pit Beast, Lava Maw.


Plivači patří  mezi nejhorší příšery, jaké  je možno v Diablu  potkat. Plivají

kyselinové koule, proti kterým není žádné větší obrany než úniku. Pokud se vám

dostanou na tělo, dokáží taky poměrně slušně zredukovat životy. Osobně považu-

ji velitele plivačů  na úrovni Hell za nejdrsnější příšeru  vůbec. Lava Maw je

imunní vůči ohni.


12) Ohnivci (Magma Demons)


Variace : Magma Demon, Blood Stone. Hell Stone, Lava Lord.


Ohnivci jsou  podivně vypadající kulhající  stvoření vrhající lávové  zámotky.

Pro válečníka s vysokou odolností vůči ohni nepředstavují velkou hrozbu. Mágům

doporučuji blesky, protože většina z nich je proti ohnivým kouzlům imunní.


13) Bleskači (Storm Lords)


Variace : Red Storm, Storm Rider, Storm Lord, Maelstrom.


Bleskači patří do kategorie relativně odpočinkových příšer. Jejich síla nikte-

rak nevybočuje z průměru a jedinou  nevýhodu při boji s nimi představují bles-

ky, které metají s docela slušnou  kadencí. Zvláště, je-li jich víc, vyústí to

občas v  docela nepřehlednou bitku, kdy  nemáte ponětí, co se  kolem vás děje.

Jsou imunní vůči bleskům.


14) Ještěrohadi (Cave Vipers)


Variace : Cave Viper, Gold Viper, Fire Drake, Azure Drake.


Ještěrohadi  se  vyskytují  převážně  v  úrovních  Cave  a  Hell. Občas dokáží

člověku docela  solidně zatopit (zvláště je-li  jich hodně). Jedinou možností,

jak s nimi bojovat, je být dostatečně "silný". Fire Drake je odolný vůči ohni,

Gold Viper vůči bleskům a Azure Drake je odolný vůči ohni i bleskům.


15) Démoni (Slayers)


Variace : Slayer, Guardian, Vortex Lord, Balrog.


Démoni jsou nejvyšší  příšery, jaké je možné v této  hře potkat. Vaší maličkou

postavičku převyšují o tři hlavy, takže jste  při setkání s nimi rádi, že jste

rádi. A jakoby nestačila jejich velikost a síla, ještě po vás plivají Inferno,

takže není na škodu mít dostatečnou odolnost (resistenci) vůči ohni. Nenechej-

te se zastrašit  jejich velikostí a bijte je hlava  nehlava zbraněmi i kouzly.

Pozor ale: jsou imunní vůči ohni.


16) Mágové (Advocates)


Variace : Counselor, Magistrate, Cabalist, Advocate.


Mágové  mají jednu  nepříjemnou vlastnost:  dokáží zmizet  (teleportovat se  )

pryč  ještě před  tím, než  přijde finále  pořádného výprasku.  Metají po  vás

všechna možná kouzla od Charged Boltu  až po Firebally, takže si dávejte dobrý

pozor. Ostatně i Lazarus patří mezi mágy - rozdíl je jen v tom, že je "trochu"

odolnější a má silnější kouzla. Kromě Magistrátů jsou všichni odolní vůči ohni

a Cabalisti a Advokáti navíc imunní vůči  bleskům. Pokud budete hrát na obtíž-

nost "Hell" jsou Advokáti imunní proti všemu.


17) Ženské démony (Succubi)


Variace : Succubus, Snow Witch, Hell Spawn, Soul Burner.


Ženský v Diablu  se mnoho neliší od těch, které  známe ze světa za obrazovkou,

když jsou ve  stavu "maximální naštvanosti". Není s  nimi žádná dohoda, metají

po  vás  Death  Stary  (doporučuji  vysokou  odolnost  vůči  kouzlům  - Magic)

a prostě všemožně znepříjemňují život  dobrodruha. Pokud hrajete za válečníka,

je nejlepší mezi ně vlítnout (zachumlovat se) a rozdávat rány na všechny stra-

ny,  než se  rozutečou (popřípadě  je zbaběle  nahnat do  rohu). Snow Witch je

odolná vůči bleskům, Hell Spawn je vůči  nim imunní a Soul Burner je hrozná...

odolná vůči bleskům a ještě imunní vůči ohni.


18) Rytíři (Black Knights)


Variace : Black Knight, Doom Guard, Steel Lord, Blood Knight.


Rytíři jsou asi  nejsilnější (od slovo síla - tělesná)  bestie v Diablu. Pokud

nejste dostatečně silní, radši si jich nepouštějte moc k tělu, mohlo by vás to

mrzet. Jinak Black Knight je odolný  vůči bleskům, Doom Guard vůči ohni, Steel

Lord vůči  ohni + imunní  vůči bleskům a  Blood Knight je  odolný vůči bleskům

a imunní vůči ohni (to je hnus).


Mimo tyto  základní typy příšer se  budete občas setkávat s  jejich náčelníky,

s tzv. zdroji světla. To jsou nestvůry,  které mají vlastní jméno (např. Puke-

rat the Unclean)  a většinou jsou silnější než  jejich rodoví příbuzní. Hlavní

však je, že z nich vždycky vypadne  nějaká magická věc, takže je radost s nimi

spolupracovat...


D. KOUZLA


Kouzla jsou popsána v manuálu (sice  docela chudě co do podrobností, ale snaha

byla), takže se  jimi zabývat nebudu. Přesto si  neodpustím pár poznámek typu,

že mi docela chybí např. Identify,  Nova, Apocalypsa a resurekce, tedy kouzla,

která se  není možné na Multiplayer  naučit. Dále jistě víte,  že čím je vyšší

úroveň kouzla, tím je i dané kouzlo silnější, stojí méně magů atd... Maximální

úroveň kouzel je 15, ale je možno ji překročit pomocí např: Thinking Capu, An-

gels Staff atd. Prostě věcí, které zvyšují kouzlům úroveň.


E. OLTÁŘE (SHRINES)


Oltáře  jsou místa,  po jejichž   aktivaci se  vždy něco  významnějšího stane.

Například se vám mohou zvýšit vlastnosti, úroveň kouzel atd., bohužel se mohou

taky  snížit.  Nebudu  zde  vypisovat   všechny,  ale  jen  ty  nejdůležitější

a nejnebezpečnější + ohodnotím  ty rozhodně kladné, - rozhodně záporné,  a ty,

které se hodí jen v určitých situacích typu:  Mám čapku I/I s 4 AC, proto pou-

žiji Hidden Shrine a poté Gloomy, načež získám čapku II/II s 6 AC.


Název oltáře     : Ůčinek


Abandoned        : Zvýší obratnost o dva body;

Creepy           : Zvýší sílu o dva body;

Eerie            : Zvýší magic o dva body;

Eldritch         : Přemění normální lektvary na žluté;

Fascinating Hnus : Ubere HODNĚ many a zvýší kouzla;

Glimmering       : Identifikuje věci;

Gloomy           : +2 na AC věci - 1 na damage zbraní;

Hidden           : Jedna věc -10 odolnost, ostatní +10;

Magical          : Vyvolá na vás Mana Shield;

Mysterious       : Jeden atribut +5 ostatní - 1;

Mystic           : Vyplní vám inventář penězi;

Ornate           : Sníží manu a zvýší kouzla;

Quiet            : Zvýší vitalitu a dva body;

Sacred           : Sníží manu a zvýší kouzla;

Secluded         : Odkryje celou mapu;

Supernatural     : Obnoví úroveň nad vámi (příšerami, věcmi);

Thaumaturgic     : Vyplní všechny truhly v úrovni penězi;

Weird            : + 1 na Damage ke všem zbraním;


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.