1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Diablo 2
Diablo 2 - tipy a triky

Text dodal : Ing.Tomáš Vohnout



A. LEKTVARY


Bohužel  ani v  tomto pokračování   Blizzard nemyslel  na žíznivé  krky hrdinů

a hospodu  do  hry  prostě  nezakomponoval.  Tedy  respektive  hospodu  snadno

naleznete, ovšem neplní svoji primární úlohu.  Na své si ale přijdou milovníci

nealkoholických  nápojů, protože  si pro  ně vývojáři  přichystali celou  řadu

zajímavých koktejlů.


Název                         Efekt


Healing                       podle síly a charakteru, který konzumuje, doplní

                              počet životů

Mana                          podle síly a charakteru konzumenta doplní určitý

                              počet many

Antidote                      zbaví nepříjemných účinků jedů

Rejuvationi                   hned doplní 35% (normal), nebo 100% (full)

                              životů a many

Stamina                       doplní na maximum výdrž (a můžete zase běhat)

Thawingi                      hned přeruší efekt zmrazení

Exploding, Fulminating, Oil   po dopadu exploduje (tři stupně síly)

Strangling, Choking, Rancid   produktem těchto lektvarů je nebezpečný jedovatý

                              oblak


B. TRANSMUTACE


Transmutace, jak  již název napovídá, je  přeměna jedné či více  věcí v jinou.

Tedy ne že byste v kotli zamíchali populární Bilčochovy ponožky s obsahem naší

ledničky  a vyšlo  vám z  toho  kurare,  ale vlastně  na podobném  principu to

funguje. Na počátku druhé kapitoly získáte  mocný artefakt - Horadric Cube, má

tu  příjemnou  schopnost  přeměny  předmětů  v  jiné.  Krom skutečnosti, že ho

dvakrát potřebujete k dokončení hry, se  s touto kostkou dá užít dost legrace,

s jejími  výsledky vás  seznámí následující  tabulka (ale  možností je  údajné

mnohem víc, nebojte se zkoumat na vlastní pěst).


Ingredience                                      Výsledek


3 léčivé + 3 mana-lektvary                       rejuvenation lektvar

3 léčivé + 3 mana-lek. + 1 libovolný gem full    rejuvenation lektvar

1 léčivý lektvar + 1 strangting gas              antidote lektvar

3 gemy stejného druhu (či lebky) a kvality       jeden gem-lebka vyšší kvality

3 perfektní lebky + amulet                       vysoká pravděpodobnost k

                                                 vytvoření +1, či +2 ke všem

                                                 atributům amuletu

3 perfektní gemy + nějaká věc                    stvoření náhodného magického

                                                 předmětu

1 sekerovitá zbraň + 2 dýky                      svazek vrhacích seker

1 prsten + 1 emerald + 4 antidote lektvary       1 viridian prsten (21-3o%

                                                 odolnost vůči jedu)

1 prsten + 1 ruby + 4 explozívní lektvary        1 garnet prsten (21-3o%

                                                 odolnost vůči ohni)

1 prsten + 1 sapphire + 4 thawing lektvary       1 cobalt prsten (21-3o%

                                                 odolnost vůči chlad)

1 prsten + 2 topazy                              1 coral prsten (21-3o%

                                                 odolnost vůči chladu)

3 amulety 1 prsten (pokud stejného vzhledu)      růst kvalit

3 prsteny                                        1 amulet

6 perfektních gemů (každý jednou) + amulet       prismatic amulet (16-25%

                                                 odolnost vůči vše)

2 toulce šípů                                    jeden toulec šípů

2 toulce šipek                                   jeden toulec šipek

1 kopí + 1 toulec šípů                           svazek oštěpů


Navíc  v prvním  aktu naleznete  Wirtovu nohu  (Wirt's Leg).  Vložíte-li ji do

kostky  a přidáte  Tome of  Time portal,  získáte pak  přistup do skryté kraví

úrovně. Předtím však  musíte zabít Diabla, vytvořit hru  na normální obtížnost

a výše  uvedený postup  provést v  lokaci Rogue  Encampment, jinak  se magický

portál neobjeví.


C. SVATYNĚ


Svatyně  v  Diablu  2  již  nehrají  tolik  důležitou  roli,  jako  tomu  bylo

v předchozím  díle, ale  i tak  existuje pár  zajímavých oltářů,  u kterých se

krátká  modlitba  vyplatí  (v  následující   tabulce  jsou  vybrány  pouze  ty

nejzajímavější).


Název           Účinek


Armor           na určitou dobu se výrazně zvýší obranné číslo

Combat          na omezenou dobu prudce vzrostou bojové statistiky

Experience      na chvilku získáváte ze všech zabitých stvůr více zkušeností

Exploding       po nepříjemném výbuchu získáte až 8 explozívních lektvarů

Fire            ničivá exploze ublíží nejen vám, ale i zevlujícím příšerám

Gem             vzácný oltář, jenž zvýší kvalitu jednoho z gemů-lebky ve vašem

                batohu (pokud žádný nemáte, jeden získáte)

Mana Recharge   po určitou dobu se rychleji doplňuje mana

Monster         přemění jednu z blízkých příšer v bosse daného druhu

Poison          po vykašlání jedovatých plynů získáte osm lektvarů s jedem

Portal          vytvoří permanentní portál do města

Skill           všechny naučené schopnosti se o 2 body zvýší (žel dočasně)

Well            částečně doplní životy a manu (je výhodné, že se po čase

                doplňuje)


D. MAGICKÉ HRAČKY - PŘEDPONY


D2 je doslova  prošpikováno magickými předměty různé síly. Jak  se i v manuálu

dočtete, existují předměty standardní  magické (modré), vzácné magické (žluté)

a unikátní magické (zlaté).  Krom toho existují i komplety  (zelené), které ve

chvíli naplnění  celého setu poskytují určitý  bonus (od úplně trapných  až po

velice zajímavé). Pro lepší orientaci  v modrých magických předmětech jsme pro

vás připravili rozsáhlou tabulku, jež  zahrnuje magické předponové a příponové

formule a jejich efekty.


Předpona  Efekt                        Předpona       Efekt


Bronze    +10-20 k hodnocení útoku     Devious       magické zranění o 1 nižší

Iron      +21-40 k hodnocení útoku     Fortified     magické zranění o 2 nižší

Steel     +41-60 k hodnocení útoku     Howling       po zásahu příšera uteče

Silver    +61-80 k hodnocení útoku     Glimmering    o 1 lepší světlo

Gold      +81-100 k hodnocení útoku    Glowing       o 2 lepší světlo

Platinum  +101-120 k hodnocení útoku   Ocher         5-10% odolnost vůči blesku

Meteoric  +120-150 k hodnocení útoku   Tangerine     11-20%

Sharp     10-20 útok a 10-20 poškoz.   Coral         21-30%

Fine      +21-40 / 21-30%              Amber         30-50%

Warrior's +41-60 / 31-40%              Lizard's      o 1-5 více many

Soldier's +61-80 / 41-50%              Snake's       o 5-10 více many

Knight's  +81-100 / 51-65%             Serpent's     o 11-20 více many

Lord's    +101-120 / 66-80%            Drake's       o 21-30 více many

King's    +121-150 / 81-100%           Dragon's      o 31-40 více many

Azure     5-10% odolnost vůči mrazu    Wyrm's        o 41-60 více many

Lapis     11-20% odolnost vůči mrazu   Fortuitous    10-15% nalezení magic.

                                                     věci

Cobalt    21-30% odolnost vůči mrazu   Triumphant    +1 mana za každé zabití

Sapphire  31-50% odolnost vůči mrazu   Beryl         5-10% odolnost vůči jedu

Sturdy    o 20-30% lepší obrana        Jade          11-20% odolnost vůči jedu

Strong    o 31-40% lepší obrana        Viridian      21-30% odolnost vůči jedu

Glorious  o 41-50% lepší obrana        Emerald       31-50% odolnost vůči jedu

Blessed   o 51-60% lepší obrana        Summoner's    +1 ke všem skillům necra

Saintly   o 61-80% lepší obrana        Necromancer's +2 ke všem skillům necra

Holy      o 81-100% lepší obrana       Slayer's      +1 ke všem skill barbara

Jagged    o 10-20% větší poškození     Berserker's   +2 ke všem skill barbara

Deadly    o 21-30% větší poškození     Monk's        +1 ke všem skill paladina

Vicious   o 31-40% větší poškození     Priest's      +2 ke všem skill paladina

Brutal    o 41-50% větší poškození     Angel's       +1 ke všem skil kouzelnic

Massive   o 51-65% větší poškození     Arch-Angel's  +2 ke všem skil kouzelnic

Savage    o 66-80% větší poškození     Fletcher's    +1 ke všem skill amazonek

Merciless o 81-100% větší poškození    Archer's      +2 ke všem skill amazonek

Crimson   +5-10% odolnost vůči ohni    Prismatic     15-25% odolnost vůči všem

Burgundy  +11-20% odolnost vůči ohni   Rugged        +3-5 k max. odolnosti

Garnet    +21-30% odolnost vůči ohni   Tireless      o 50% rychl. dopl.energie

Ruby      +31-50% odolnost vůči ohni   Vulpine       10% zranění jde na manu


E. VĚCI PRO VYLEPŠENÍ


Ůplnou novinkou Diabla 2 jsou drahé  kameny a lebky, kterými můžete vylepšovat

některé  ze  svých  předmětů.  Přesný  popis  a  účinky  kamenů, lebek najdete

v následující  tabulce.  Bohužel  se  však  s  příchodem nových patchů některé

hodnoty  malinko  změnily,  čili  nemůžeme  garantovat  stoprocentně  pravdivé

hodnoty, ale v drtivé většině případu by měly souhlasit.


Amethys


ChippedHelma +3 na sílu

Zbraň +15-19 na útok

Štít +5-6 na obranu

FlawedHelma +4 na sílu

Zbraň +20-24 na útok

Štít +7-8 na obranu

NormalHelma +5 na sílu

Zbraň +25-29 na útok

Štít +9-11 na obranu

FlawlessHelma +6 na sílu

Zbraň +30-40 na útok

Štít +12-14 na obranu

PerfectHelma +7-8 na sílu

Zbraň +41-50 na útok

Štít +15-20 na obranu


Diamond


Chipped Helma +10 na útok

Zbraň +125-129 proti nemrtvým

Štít +5-6 na odolnost vůči všemu

FlawedHelma +15 na útok

Zbraň +130-135 proti nemrtvým

Štít +7-8 na odolnost vůči všemu

NormalHelma +20 na útok

Zbraň +136-145 proti nemrtvým

Štít +9-11 na odolnost vůči všemu

FlawlessHelma +25 na útok

Zbraň +146-155 proti nemrtvým

Štít +12-14 na odolnost vůči všemu

PerfectHelma +30 na útok

Zbraň +156-165 proti nemrtvým

Štít +15-20 na odolnost vůči všemu


Emerald


ChippedHelma +3 na obratnost

Zbraň +2-4 jedová zranění po 3 v.

Štít +10-12 odolnost vůči jedu

FlawedHelma +4 na obratnost

Zbraň +5 jedová zranění po 3 v.

Štít +13-16 odolnost vůči jedu

NormalHelma +5 na obratnost

Zbraň +6 jedová zranění po 3 v

Štít +17-20 odolnost vůči jedu

FlawlessHelma +6 na obratnost

Zbraň +7-8 jedová zranění po 3 v.

Štít +21-25 odolnost vůči jedu

PerfectHelma +7-8 na obratnost

Zbraň +9-10 jedová zranění po 3 v.

Štít +26-30 odolnost vůči jedu


Ruby


ChippedHelma +5-8 ke zdraví

Zbraň +3-4 ohnivá zranění

Štít +10-12% odolnost vůči ohni

FlawedHelma +9-12 ke zdraví

Zbraň +4-5 ohnivá zranění

Štít +13-16% odolnost vůči ohni

NormalHelma +13-15 ke zdraví

Zbraň +4-6 ohnivá zranění

Štít +17-20% odolnost vůči ohni

FlawlessHelma +16-19 ke zdraví

Zbraň +5-6 ohnivá zranění

Štít +21-25% odolnost vůči ohni

PerfectHelma +20-25 ke zdraví

Zbraň +6-7 ohnivá zranění

Štít +26-30% odolnost vůči ohni


Sapphire


ChippedHelma +5-8 many

Zbraň +1-3 ledové na poškození

Štít +10-12 odolnost vůči mrazu

FlawedHelma +9-11 many

Zbraň +2-3 ledové na poškození

Štít +13-16 odolnost vůči mrazu

NormalHelma +12-15 many

Zbraň +2-4 ledové na poškození

Štít +17-20 odolnost vůči mrazu

FlawlessHelma +16-20 many

Zbraň +3-5 ledové na poškození

Štít +21-25 odolnost vůči mrazu

PerfectHelma +21-25 many

Štít +26-30 odolnost vůči mrazu

Zbraň +3-6 ledové na poškození


Skull


ChippedHelma regen. 2% zdraví a 8% many

Zbraň při zásahu ukradne 1% živ. a 2% many

Štít útočník zraněn za 2 body

FlawedHelma regen. 3% zdraví a 8-10% many

Zbraň při zásahu ukradne 2% živ. a 2% many

Štít útočník zraněn za 3 body

NormalHelma regen. 3% zdraví a 12% many

Zbraň při zásahu ukradne 2% živ. a 3% many

Štít útočník zraněn za 4 body

FlawlessHelma regen. 4% zdraví a 12% many

Zbraň při zásahu ukradne 3% živ. a 3% many

Štít útočník zraněn za 5 bodů

PerfectHelma regen. 5% zdraví a 17% many

Zbraň při zásahu ukradne 3% živ. a 4% many

Štít útočník zraněn za 6-8 bodů


Topaz


ChippedHelma 7-9% k nalezení mag. před.

Zbraň +1-6 na bleskové poškození

Štít +10-12% proti blesku

FlawedHelma +10-13% k nalezení mag. před.

Zbraň +1-7 na bleskové poškození

Štít +13-16% proti blesku

Normal Helma +14-17% k nalezení mag. před.

Zbraň +1-8 na bleskové poškození

Štít +17-20% proti blesku

FlawlessHelma 15-19% k nalezení mag. před.

Zbraň +1-10 na bleskové poškození

Štít +21-25% proti blesku

PerfectHelma 20-25% k nalezení mag. před.

Zbraň +1-15 na bleskové poškození

Štít +26-30% proti blesku


F. MAGICKÉ HRAČKY - PŘÍPONY


Přípona                Efekt


Of the Bear            odhodí protivníka dozadu

Of the Apprentice      rychlé sesílání kouzel

Of the Magnus          nejrychlejší sesílání kouzel

Of Blocking            +10% pravděpodobnost na blok

Of Deflection          +20% pravděpodobnost na blok

Of Thawing             poloviční doba zmrazení

Of Worth               +1 k minimálnímu poškození

Of Measure             +2 k minimálnímu poškození

Of Excellence          +3 k minimálnímu poškození

Of Performance         4-5 k minimálnímu poškození

Of Craftsmanship       +1 k maximálnímu poškození

Of Quality             +2 k maximálnímu poškození

Of Maiming             +3-4 k maximálnímu poškození

Of Slaying             +5-7 k maximálnímu poškození

Of Gore                +8-10 k maximálnímu poškození

Of Carnage             +11-14 k maximálnímu poškození

Of the Slaughter       +15-20 k maximálnímu poškození

Of Warding             redukce magického zranění o 1

Of the Sentinel        redukce magického zranění o 2

Of Guarding            redukce magického zranění o 3

Of Negation            redukce magického zranění o 4

Of Health              fyzické zranění zmenšeno o 1

Of Protection          fyzické zranění zmenšeno o 2

Of Absorption          fyzické zranění zmenšeno o 3

Of Life                fyzické zranění zmenšeno o 4

Of Dexterity           +1-3 k obratnosti

Of Skill               +4-6 k obratnosti

Of Accuracy            +7-10 k obratnosti

Of Precision           +11-15 k obratnosti

Of Perfection          +16-20 k obratnosti

Of Ease                požadavky sníženy o 20%

Of Simplicity          požadavky sníženy o 10%

Of Greed               +40-60% zlata z příšer navíc

Of Wealth              +80-120% zlata z příšer navíc

Of Flame               přidá 1-6 ohnivého poškození

Of Fire                přidá 2-11 ohnivého poškození

Of Burning             přidá 10-20 ohnivého poškození

Of Balance             rychlé vyrovnání po zásahu

Of Stability           nejrychlejší vyrovnání po zásahu

Of Readiness           lehce zvýší hodnocení útoku

Of Alacrity            středně zvýší hodnocení útoku

Of Swiftness           zvýší hodnocení útoku

Of Quickness           maximálně zvýší hodnocení útoku

Of Haste               rychlejší chůze/běh

Of Pacing              velmi rychlá chůze/běh

Of Speed               nejrychlejší chůze/běh

Of Vileness            zabrání nestvůrám v léčení

Of Frost               přidá 1-4 na mrazivé poškození

Of the Glacier         přidá 4-12 na mrazivé poškození

Of the Jackal          +1-5 životů

Of the Fox             +6-10 životů

Of the Wolf            +11-20 životů

Of the Tiger           +21-30 životů

Of the Mammoth         +31-40 životů

Of the Colossus        +41-60 životů

Of Light               zvýší dosah světla o 1-2

Of Radiante            zvýší dosah světla o 3-4

Of the Sun             zvýší dosah světla o 5-8

Of the Leech           zcizí 4-7% života

Of the Locust          zcizí 8-10% života

Of the Bat             zcizí 4-7% many

Of the Vampire         zcizí 8-10% života

Of Remedy              o 25% kratší působení jedů

Of Amelioration        o 50% kratší působení jedů

Of Defiance            o 75% kratší působení jedů

Of Shock               přidá 1-8 bleskového poškození

Of Lightning           přidá 1-16 bleskového poškození

Of Thunder             přidá 1-24 bleskového poškození

Of Chance              10-19% větší šance k nalezení mag. věci

Of Fortune             20-35% větší šance k nalezení mag. věci

Of Energy              o 1-5 více many

Of the Mind            o 6-10 více many

Of Brilliance          o 11-15 více many

Of Sorcery             o 16-20 více many

Of Wizardry            o 21-30 více many

Of Puncturing          -10-20 k obraně nestvůry

Of Bashing             -25-40 k obraně nestvůry

Of Piercing            prochází skrze obranu nestvůry

Of Regeneration        obnova zdraví o 3

Of Regrowth            obnova zdraví o 5

Of Thorns              útočník je zraněn za 1-3

Of Spikes              útočník je zraněn za 2-6

Of Strenght            +1-3 k síle

Of Might               +4-6 k síle

Of Ox                  +7-10 k síle

Of Giant               +11-15 k síle

Of Titan               +16-20 k síle

Of Blight              +2-7 jedového zranění po 3 vteřiny

Of Venom               +4-14 jedového zranění po 3 vteřiny

Of Pestilence          +12-28 jedového zranění po 3 vteřiny


G. TRIKY A RADY DO HRY


Před prodejem jakékoliv věci ji určitě  opravte. Její cena vzroste, a přestože

peníze  v této  hře nehrají  zásadní roli,  občas přijdou  vhod, to musí uznat

každý hrdina. Pokud vám to systém  umožňuje, určitě si hru nainstalujte v plné

instalaci. Tím  viditelně zvýšíte její  rychlost, tedy i  hratelnost. Blizzard

sice slibuje, že  v brzké době opraví rychlost akcelerované  verze hry, ale na

většině  počítačů  je  zatím  lepší  3D  akceleraci  vypnout, pokud chcete mít

plynulý běh  hry (paradoxně je  akcelerovaná verze pomalejší  než softwarová).

Zemřete-li  na  nějakém  opravdu  špatném  místě  a  pravděpodobnost, že byste

dostali své  věci zpět je mizivá,  pak hru ukončete a  vytvořte novou. Všechny

věci budete mít  kousek od místa narození. Vaše postava  je uložena v adresáři

"Save" instalace hry  a je tedy možné s ní  libovolně manipulovat. To znamená,

že ji můžete klidně přenášet na jiný počítač, zálohovat či editovat. Až budete

mít v bance našetřeno 200.000 nebo  nějakou podobnou sumičku, zkuste si trochu

zariskovat (gamble)  a od některého  z dealerů si  něco kupte. Sice  na tom ve

většině případů nevyděláte, ale někdy to stojí za to. Hrajete-li za kouzelnici

a nemáte žádné kamarády, kteří by vám pomohli, určitě se nespecializujte čistě

na  ledovou magii,  protože by  se  vám  taky nemuselo  podařit hru  dokončit.

Například porazit takovou Andariel či  Dutiela těmito kouzly je téměř nemožné.

Zejména válečné typy  jistě uvítají možnost najmout si do  party v prvním a ve

třetím  aktu někoho  s mrazivými  účinky. Zabít  nehybnou příšeru pochopitelně

není taková dřina.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.