Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Text dodal : Ing.Tomáš Vohnout
A. LEKTVARY
Bohužel ani v tomto pokračování Blizzard nemyslel na žíznivé krky hrdinů
a hospodu do hry prostě nezakomponoval. Tedy respektive hospodu snadno
naleznete, ovšem neplní svoji primární úlohu. Na své si ale přijdou milovníci
nealkoholických nápojů, protože si pro ně vývojáři přichystali celou řadu
zajímavých koktejlů.
Název Efekt
Healing podle síly a charakteru, který konzumuje, doplní
počet životů
Mana podle síly a charakteru konzumenta doplní určitý
počet many
Antidote zbaví nepříjemných účinků jedů
Rejuvationi hned doplní 35% (normal), nebo 100% (full)
životů a many
Stamina doplní na maximum výdrž (a můžete zase běhat)
Thawingi hned přeruší efekt zmrazení
Exploding, Fulminating, Oil po dopadu exploduje (tři stupně síly)
Strangling, Choking, Rancid produktem těchto lektvarů je nebezpečný jedovatý
oblak
B. TRANSMUTACE
Transmutace, jak již název napovídá, je přeměna jedné či více věcí v jinou.
Tedy ne že byste v kotli zamíchali populární Bilčochovy ponožky s obsahem naší
ledničky a vyšlo vám z toho kurare, ale vlastně na podobném principu to
funguje. Na počátku druhé kapitoly získáte mocný artefakt - Horadric Cube, má
tu příjemnou schopnost přeměny předmětů v jiné. Krom skutečnosti, že ho
dvakrát potřebujete k dokončení hry, se s touto kostkou dá užít dost legrace,
s jejími výsledky vás seznámí následující tabulka (ale možností je údajné
mnohem víc, nebojte se zkoumat na vlastní pěst).
Ingredience Výsledek
3 léčivé + 3 mana-lektvary rejuvenation lektvar
3 léčivé + 3 mana-lek. + 1 libovolný gem full rejuvenation lektvar
1 léčivý lektvar + 1 strangting gas antidote lektvar
3 gemy stejného druhu (či lebky) a kvality jeden gem-lebka vyšší kvality
3 perfektní lebky + amulet vysoká pravděpodobnost k
vytvoření +1, či +2 ke všem
atributům amuletu
3 perfektní gemy + nějaká věc stvoření náhodného magického
předmětu
1 sekerovitá zbraň + 2 dýky svazek vrhacích seker
1 prsten + 1 emerald + 4 antidote lektvary 1 viridian prsten (21-3o%
odolnost vůči jedu)
1 prsten + 1 ruby + 4 explozívní lektvary 1 garnet prsten (21-3o%
odolnost vůči ohni)
1 prsten + 1 sapphire + 4 thawing lektvary 1 cobalt prsten (21-3o%
odolnost vůči chlad)
1 prsten + 2 topazy 1 coral prsten (21-3o%
odolnost vůči chladu)
3 amulety 1 prsten (pokud stejného vzhledu) růst kvalit
3 prsteny 1 amulet
6 perfektních gemů (každý jednou) + amulet prismatic amulet (16-25%
odolnost vůči vše)
2 toulce šípů jeden toulec šípů
2 toulce šipek jeden toulec šipek
1 kopí + 1 toulec šípů svazek oštěpů
Navíc v prvním aktu naleznete Wirtovu nohu (Wirt's Leg). Vložíte-li ji do
kostky a přidáte Tome of Time portal, získáte pak přistup do skryté kraví
úrovně. Předtím však musíte zabít Diabla, vytvořit hru na normální obtížnost
a výše uvedený postup provést v lokaci Rogue Encampment, jinak se magický
portál neobjeví.
C. SVATYNĚ
Svatyně v Diablu 2 již nehrají tolik důležitou roli, jako tomu bylo
v předchozím díle, ale i tak existuje pár zajímavých oltářů, u kterých se
krátká modlitba vyplatí (v následující tabulce jsou vybrány pouze ty
nejzajímavější).
Název Účinek
Armor na určitou dobu se výrazně zvýší obranné číslo
Combat na omezenou dobu prudce vzrostou bojové statistiky
Experience na chvilku získáváte ze všech zabitých stvůr více zkušeností
Exploding po nepříjemném výbuchu získáte až 8 explozívních lektvarů
Fire ničivá exploze ublíží nejen vám, ale i zevlujícím příšerám
Gem vzácný oltář, jenž zvýší kvalitu jednoho z gemů-lebky ve vašem
batohu (pokud žádný nemáte, jeden získáte)
Mana Recharge po určitou dobu se rychleji doplňuje mana
Monster přemění jednu z blízkých příšer v bosse daného druhu
Poison po vykašlání jedovatých plynů získáte osm lektvarů s jedem
Portal vytvoří permanentní portál do města
Skill všechny naučené schopnosti se o 2 body zvýší (žel dočasně)
Well částečně doplní životy a manu (je výhodné, že se po čase
doplňuje)
D. MAGICKÉ HRAČKY - PŘEDPONY
D2 je doslova prošpikováno magickými předměty různé síly. Jak se i v manuálu
dočtete, existují předměty standardní magické (modré), vzácné magické (žluté)
a unikátní magické (zlaté). Krom toho existují i komplety (zelené), které ve
chvíli naplnění celého setu poskytují určitý bonus (od úplně trapných až po
velice zajímavé). Pro lepší orientaci v modrých magických předmětech jsme pro
vás připravili rozsáhlou tabulku, jež zahrnuje magické předponové a příponové
formule a jejich efekty.
Předpona Efekt Předpona Efekt
Bronze +10-20 k hodnocení útoku Devious magické zranění o 1 nižší
Iron +21-40 k hodnocení útoku Fortified magické zranění o 2 nižší
Steel +41-60 k hodnocení útoku Howling po zásahu příšera uteče
Silver +61-80 k hodnocení útoku Glimmering o 1 lepší světlo
Gold +81-100 k hodnocení útoku Glowing o 2 lepší světlo
Platinum +101-120 k hodnocení útoku Ocher 5-10% odolnost vůči blesku
Meteoric +120-150 k hodnocení útoku Tangerine 11-20%
Sharp 10-20 útok a 10-20 poškoz. Coral 21-30%
Fine +21-40 / 21-30% Amber 30-50%
Warrior's +41-60 / 31-40% Lizard's o 1-5 více many
Soldier's +61-80 / 41-50% Snake's o 5-10 více many
Knight's +81-100 / 51-65% Serpent's o 11-20 více many
Lord's +101-120 / 66-80% Drake's o 21-30 více many
King's +121-150 / 81-100% Dragon's o 31-40 více many
Azure 5-10% odolnost vůči mrazu Wyrm's o 41-60 více many
Lapis 11-20% odolnost vůči mrazu Fortuitous 10-15% nalezení magic.
věci
Cobalt 21-30% odolnost vůči mrazu Triumphant +1 mana za každé zabití
Sapphire 31-50% odolnost vůči mrazu Beryl 5-10% odolnost vůči jedu
Sturdy o 20-30% lepší obrana Jade 11-20% odolnost vůči jedu
Strong o 31-40% lepší obrana Viridian 21-30% odolnost vůči jedu
Glorious o 41-50% lepší obrana Emerald 31-50% odolnost vůči jedu
Blessed o 51-60% lepší obrana Summoner's +1 ke všem skillům necra
Saintly o 61-80% lepší obrana Necromancer's +2 ke všem skillům necra
Holy o 81-100% lepší obrana Slayer's +1 ke všem skill barbara
Jagged o 10-20% větší poškození Berserker's +2 ke všem skill barbara
Deadly o 21-30% větší poškození Monk's +1 ke všem skill paladina
Vicious o 31-40% větší poškození Priest's +2 ke všem skill paladina
Brutal o 41-50% větší poškození Angel's +1 ke všem skil kouzelnic
Massive o 51-65% větší poškození Arch-Angel's +2 ke všem skil kouzelnic
Savage o 66-80% větší poškození Fletcher's +1 ke všem skill amazonek
Merciless o 81-100% větší poškození Archer's +2 ke všem skill amazonek
Crimson +5-10% odolnost vůči ohni Prismatic 15-25% odolnost vůči všem
Burgundy +11-20% odolnost vůči ohni Rugged +3-5 k max. odolnosti
Garnet +21-30% odolnost vůči ohni Tireless o 50% rychl. dopl.energie
Ruby +31-50% odolnost vůči ohni Vulpine 10% zranění jde na manu
E. VĚCI PRO VYLEPŠENÍ
Ůplnou novinkou Diabla 2 jsou drahé kameny a lebky, kterými můžete vylepšovat
některé ze svých předmětů. Přesný popis a účinky kamenů, lebek najdete
v následující tabulce. Bohužel se však s příchodem nových patchů některé
hodnoty malinko změnily, čili nemůžeme garantovat stoprocentně pravdivé
hodnoty, ale v drtivé většině případu by měly souhlasit.
Amethys
ChippedHelma +3 na sílu
Zbraň +15-19 na útok
Štít +5-6 na obranu
FlawedHelma +4 na sílu
Zbraň +20-24 na útok
Štít +7-8 na obranu
NormalHelma +5 na sílu
Zbraň +25-29 na útok
Štít +9-11 na obranu
FlawlessHelma +6 na sílu
Zbraň +30-40 na útok
Štít +12-14 na obranu
PerfectHelma +7-8 na sílu
Zbraň +41-50 na útok
Štít +15-20 na obranu
Diamond
Chipped Helma +10 na útok
Zbraň +125-129 proti nemrtvým
Štít +5-6 na odolnost vůči všemu
FlawedHelma +15 na útok
Zbraň +130-135 proti nemrtvým
Štít +7-8 na odolnost vůči všemu
NormalHelma +20 na útok
Zbraň +136-145 proti nemrtvým
Štít +9-11 na odolnost vůči všemu
FlawlessHelma +25 na útok
Zbraň +146-155 proti nemrtvým
Štít +12-14 na odolnost vůči všemu
PerfectHelma +30 na útok
Zbraň +156-165 proti nemrtvým
Štít +15-20 na odolnost vůči všemu
Emerald
ChippedHelma +3 na obratnost
Zbraň +2-4 jedová zranění po 3 v.
Štít +10-12 odolnost vůči jedu
FlawedHelma +4 na obratnost
Zbraň +5 jedová zranění po 3 v.
Štít +13-16 odolnost vůči jedu
NormalHelma +5 na obratnost
Zbraň +6 jedová zranění po 3 v
Štít +17-20 odolnost vůči jedu
FlawlessHelma +6 na obratnost
Zbraň +7-8 jedová zranění po 3 v.
Štít +21-25 odolnost vůči jedu
PerfectHelma +7-8 na obratnost
Zbraň +9-10 jedová zranění po 3 v.
Štít +26-30 odolnost vůči jedu
Ruby
ChippedHelma +5-8 ke zdraví
Zbraň +3-4 ohnivá zranění
Štít +10-12% odolnost vůči ohni
FlawedHelma +9-12 ke zdraví
Zbraň +4-5 ohnivá zranění
Štít +13-16% odolnost vůči ohni
NormalHelma +13-15 ke zdraví
Zbraň +4-6 ohnivá zranění
Štít +17-20% odolnost vůči ohni
FlawlessHelma +16-19 ke zdraví
Zbraň +5-6 ohnivá zranění
Štít +21-25% odolnost vůči ohni
PerfectHelma +20-25 ke zdraví
Zbraň +6-7 ohnivá zranění
Štít +26-30% odolnost vůči ohni
Sapphire
ChippedHelma +5-8 many
Zbraň +1-3 ledové na poškození
Štít +10-12 odolnost vůči mrazu
FlawedHelma +9-11 many
Zbraň +2-3 ledové na poškození
Štít +13-16 odolnost vůči mrazu
NormalHelma +12-15 many
Zbraň +2-4 ledové na poškození
Štít +17-20 odolnost vůči mrazu
FlawlessHelma +16-20 many
Zbraň +3-5 ledové na poškození
Štít +21-25 odolnost vůči mrazu
PerfectHelma +21-25 many
Štít +26-30 odolnost vůči mrazu
Zbraň +3-6 ledové na poškození
Skull
ChippedHelma regen. 2% zdraví a 8% many
Zbraň při zásahu ukradne 1% živ. a 2% many
Štít útočník zraněn za 2 body
FlawedHelma regen. 3% zdraví a 8-10% many
Zbraň při zásahu ukradne 2% živ. a 2% many
Štít útočník zraněn za 3 body
NormalHelma regen. 3% zdraví a 12% many
Zbraň při zásahu ukradne 2% živ. a 3% many
Štít útočník zraněn za 4 body
FlawlessHelma regen. 4% zdraví a 12% many
Zbraň při zásahu ukradne 3% živ. a 3% many
Štít útočník zraněn za 5 bodů
PerfectHelma regen. 5% zdraví a 17% many
Zbraň při zásahu ukradne 3% živ. a 4% many
Štít útočník zraněn za 6-8 bodů
Topaz
ChippedHelma 7-9% k nalezení mag. před.
Zbraň +1-6 na bleskové poškození
Štít +10-12% proti blesku
FlawedHelma +10-13% k nalezení mag. před.
Zbraň +1-7 na bleskové poškození
Štít +13-16% proti blesku
Normal Helma +14-17% k nalezení mag. před.
Zbraň +1-8 na bleskové poškození
Štít +17-20% proti blesku
FlawlessHelma 15-19% k nalezení mag. před.
Zbraň +1-10 na bleskové poškození
Štít +21-25% proti blesku
PerfectHelma 20-25% k nalezení mag. před.
Zbraň +1-15 na bleskové poškození
Štít +26-30% proti blesku
F. MAGICKÉ HRAČKY - PŘÍPONY
Přípona Efekt
Of the Bear odhodí protivníka dozadu
Of the Apprentice rychlé sesílání kouzel
Of the Magnus nejrychlejší sesílání kouzel
Of Blocking +10% pravděpodobnost na blok
Of Deflection +20% pravděpodobnost na blok
Of Thawing poloviční doba zmrazení
Of Worth +1 k minimálnímu poškození
Of Measure +2 k minimálnímu poškození
Of Excellence +3 k minimálnímu poškození
Of Performance 4-5 k minimálnímu poškození
Of Craftsmanship +1 k maximálnímu poškození
Of Quality +2 k maximálnímu poškození
Of Maiming +3-4 k maximálnímu poškození
Of Slaying +5-7 k maximálnímu poškození
Of Gore +8-10 k maximálnímu poškození
Of Carnage +11-14 k maximálnímu poškození
Of the Slaughter +15-20 k maximálnímu poškození
Of Warding redukce magického zranění o 1
Of the Sentinel redukce magického zranění o 2
Of Guarding redukce magického zranění o 3
Of Negation redukce magického zranění o 4
Of Health fyzické zranění zmenšeno o 1
Of Protection fyzické zranění zmenšeno o 2
Of Absorption fyzické zranění zmenšeno o 3
Of Life fyzické zranění zmenšeno o 4
Of Dexterity +1-3 k obratnosti
Of Skill +4-6 k obratnosti
Of Accuracy +7-10 k obratnosti
Of Precision +11-15 k obratnosti
Of Perfection +16-20 k obratnosti
Of Ease požadavky sníženy o 20%
Of Simplicity požadavky sníženy o 10%
Of Greed +40-60% zlata z příšer navíc
Of Wealth +80-120% zlata z příšer navíc
Of Flame přidá 1-6 ohnivého poškození
Of Fire přidá 2-11 ohnivého poškození
Of Burning přidá 10-20 ohnivého poškození
Of Balance rychlé vyrovnání po zásahu
Of Stability nejrychlejší vyrovnání po zásahu
Of Readiness lehce zvýší hodnocení útoku
Of Alacrity středně zvýší hodnocení útoku
Of Swiftness zvýší hodnocení útoku
Of Quickness maximálně zvýší hodnocení útoku
Of Haste rychlejší chůze/běh
Of Pacing velmi rychlá chůze/běh
Of Speed nejrychlejší chůze/běh
Of Vileness zabrání nestvůrám v léčení
Of Frost přidá 1-4 na mrazivé poškození
Of the Glacier přidá 4-12 na mrazivé poškození
Of the Jackal +1-5 životů
Of the Fox +6-10 životů
Of the Wolf +11-20 životů
Of the Tiger +21-30 životů
Of the Mammoth +31-40 životů
Of the Colossus +41-60 životů
Of Light zvýší dosah světla o 1-2
Of Radiante zvýší dosah světla o 3-4
Of the Sun zvýší dosah světla o 5-8
Of the Leech zcizí 4-7% života
Of the Locust zcizí 8-10% života
Of the Bat zcizí 4-7% many
Of the Vampire zcizí 8-10% života
Of Remedy o 25% kratší působení jedů
Of Amelioration o 50% kratší působení jedů
Of Defiance o 75% kratší působení jedů
Of Shock přidá 1-8 bleskového poškození
Of Lightning přidá 1-16 bleskového poškození
Of Thunder přidá 1-24 bleskového poškození
Of Chance 10-19% větší šance k nalezení mag. věci
Of Fortune 20-35% větší šance k nalezení mag. věci
Of Energy o 1-5 více many
Of the Mind o 6-10 více many
Of Brilliance o 11-15 více many
Of Sorcery o 16-20 více many
Of Wizardry o 21-30 více many
Of Puncturing -10-20 k obraně nestvůry
Of Bashing -25-40 k obraně nestvůry
Of Piercing prochází skrze obranu nestvůry
Of Regeneration obnova zdraví o 3
Of Regrowth obnova zdraví o 5
Of Thorns útočník je zraněn za 1-3
Of Spikes útočník je zraněn za 2-6
Of Strenght +1-3 k síle
Of Might +4-6 k síle
Of Ox +7-10 k síle
Of Giant +11-15 k síle
Of Titan +16-20 k síle
Of Blight +2-7 jedového zranění po 3 vteřiny
Of Venom +4-14 jedového zranění po 3 vteřiny
Of Pestilence +12-28 jedového zranění po 3 vteřiny
G. TRIKY A RADY DO HRY
Před prodejem jakékoliv věci ji určitě opravte. Její cena vzroste, a přestože
peníze v této hře nehrají zásadní roli, občas přijdou vhod, to musí uznat
každý hrdina. Pokud vám to systém umožňuje, určitě si hru nainstalujte v plné
instalaci. Tím viditelně zvýšíte její rychlost, tedy i hratelnost. Blizzard
sice slibuje, že v brzké době opraví rychlost akcelerované verze hry, ale na
většině počítačů je zatím lepší 3D akceleraci vypnout, pokud chcete mít
plynulý běh hry (paradoxně je akcelerovaná verze pomalejší než softwarová).
Zemřete-li na nějakém opravdu špatném místě a pravděpodobnost, že byste
dostali své věci zpět je mizivá, pak hru ukončete a vytvořte novou. Všechny
věci budete mít kousek od místa narození. Vaše postava je uložena v adresáři
"Save" instalace hry a je tedy možné s ní libovolně manipulovat. To znamená,
že ji můžete klidně přenášet na jiný počítač, zálohovat či editovat. Až budete
mít v bance našetřeno 200.000 nebo nějakou podobnou sumičku, zkuste si trochu
zariskovat (gamble) a od některého z dealerů si něco kupte. Sice na tom ve
většině případů nevyděláte, ale někdy to stojí za to. Hrajete-li za kouzelnici
a nemáte žádné kamarády, kteří by vám pomohli, určitě se nespecializujte čistě
na ledovou magii, protože by se vám taky nemuselo podařit hru dokončit.
Například porazit takovou Andariel či Dutiela těmito kouzly je téměř nemožné.
Zejména válečné typy jistě uvítají možnost najmout si do party v prvním a ve
třetím aktu někoho s mrazivými účinky. Zabít nehybnou příšeru pochopitelně
není taková dřina.
KONEC.