Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A. Úvod
Duch Diabla byl uvolněn do poutníka (hrdina z Diabla I), který odešel hledat své bratry - Mefista a Baala. Poutník sice s duchem Diabla bojoval, ale byl to boj, který nemohl v žádném případě vyhrát. Jedna z malých proher se stala i v bezejmenné hospodě. Tímto výbojem Diablovy moci byla celá hospoda zničena a přežil jediný muž (Vypravěč našeho příběhu muži zahaleného do kápě), který pak dělal poutníkovi průvodce. Tento muž se navždy zapsal do dějin Svatyně krvavým písmem.
B. Návod
1. Akt I - Rogue Encampment (Tábor zlodějů)
Váš příběh začíná v táboře zlodějů a Sester nevidomého oka.
a) Prví úkol
První úkol vám zadá nejvyšší kněžka Sester nevidomého oka, Akara. Musíte jít do lokace zvané Blood Moor (Krvavé vřesoviště) a v dungeonu Den of Evil (Doupě zla) pozabíjet vše živé a nemrtvé. Odměnou je vždy hodící se dovednostní bod (skill point).
b) Druhý úkol
Úkolem druhým vás pověří Kashya. V oblasti Burial Grounds (Pohřebiště) musíte zabít, na začátek docela tuhou, Blood Raven. V tomto případě výrazem "tuhý" nemíním, že se jedná o silného protivníka, ale tuhý protože umí oživovat zombie. Odměnou bude možnost najmutí si amzonky. Navíc po splnění tohoto úkolu si budete moci u Kashyi kdykoliv najmout novou amazonku (někdo takový je v každém městě).
c) Třetí úkol
Třetím úkolem vás bude opět obtěžovat Akara. V Dark Wood (Temný hvozd) je Tree of Infinus (Inifuský strom), který má v "náprsní kapse" Scroll of Infinus. Do Temného hvozdu se dostanete přes dungeon (Podzemní chodby), jehož vchod se nachází v lokaci zvané Stony Field. Se svitkem se vraťte k Akaře, která jej vyluští. Jděte znovu do Stony Field k Cairn Stones (pět vysokých kamenů vytvářejících kruh) a aktivujte je ve správném pořadí, které je znázorněno právě na svitku. Vytvoří se portál do Tristramu (vesnice z jedničky), kde musíte najít a zachránit Deckard Caina, posledního z Horadrimu. A nestráží ho nikdo jiný, než bývalý kovář Griswold a nyní zabiják pokřivený Prvotními zly. Pak se vraťte do tábora zlodějů a promluvte si s Cainem a Akarou. Cain vám bude od nynějška neomezeně identifikovat předměty a Akara vám věnuje magický prsten.
d) Čtvrý úkol
Čtvrtý úkol je právě ten jediný, kterým vás pověří kniha u The Moldy Tome v Stony Field (Kamenné pole). Vyšle vás do lokace Černé močály (vedle Temného Hvozdu), kde jsou ruiny pradávné Forgotten Tower (Zapomenuté věže). V ruinách je vchod do The Cellar Dungeon, který musíte prozkoumat a vymítit ďábla Countess, což spočívá v jeho zabití. Jedná se o lučištnici, ke které když se příliš nepřiblížíte, tak si vás ani nevšimne a vy ji můžete lehce zabít z dálky. Po její smrti se z truhly, u které stojí, vysype mnohokrát mnoho hromádek se zlaťáky jako odměna.
d) Pátý úkol
Pátý úkol po vás bude chtít kovářka Charsi, má totiž zájem o dávný artefakt The Horadric Malus (Horadické kladívko), jenž se nachází v Monastery Barracks (Kasárna), vedle Tamoe Highlands (Tamojské vysočiny). Dřímá ho v ruce kovář Smith, docela primitivní hajzl. Po té, co Charsi přinesete kladivo, získá novou nabídku Imbue. Vyberte tuto nabídko a vložte na pole s kovadlinou jakýkoliv nemagický předmět a svoji volbu potvrďte. Z nemagického předmětu máte rázem magický a úkol je kompletní.
e) Šestý úkol
Šestý a poslední úkol v tomto rádoby městě vám zadá Deckar Cain. Jedná se, jak už jsem říkal, o vyhledání a následné zabití konečné příšery. V tomto případě jde o Andariel, jejíž doupě najdete v The Monastery Catacombs. Jděte do Monastery Barracks a přes Jail Levels do Inner Cloister (Vnitřní nádvoří). Tam je pak vchod do katedrály (Cathedral), odkud sejděte do katakomb (The Catacombs). Po triumfálním návratu do tábora zlodějů musíte ještě promluvit s Warrivem o cestě na východ a šestý úkol je splněn.
Vypravěč se i s Poutníkem vydal do Lut Gholeinu. Mnoho dní putovali pouští, až jedné noci spatřili Lut Gholein na břehu velkého moře. V noci se Vypravěči zdál sen o uvěznění Baalova ducha do těla kouzelníka Tal Rashi, a uzavření kobky archandělem Tyraelem. Mnoho paladinů a kouzelník Tal Rasha chtěli zničit Baala a uzavřít jeho duši do posvátného Kamene duše. Jenže při útoku na Tal Rashu byl Kámen rozbit na mnoho malých kousků. Tal Rasha proto prořízl Baalovi krk a do rány zasadil největší úlomek rozbitého Kamene duše, který jím daroval archanděl Tyrael. Ten se u nich náhle objevil a zašeptal Tal Rashovi: "Tvá oběť se bude vzpomínat dlouho, vznešený mágu". Po té je Tyrael odvedl k sérii tajemných jeskyní, kde byl Tal Rasha za pomoci nejmocnějších kouzel přikován nezničitelnými pouty ke skále. Pak mu Tyrael zabodl do hrudi úlomek s Baalovou duší a místo navěky zapečetili, alespoň si to mysleli. Když se Vypravěč probudil, řekl Poutník, jako kdyby uměl chodit ve snech, že uvězněný je jeho bratr. Následujícího rána došli do Lut Gholeinu.
2. Akt II - Lut Gholein
a) První úkol
Možná vám nebude první úkol příliš vonět, protože Atma vás vyšle do stok Lut Gholeinu (Lut Gholein sewers). Tam musíte najít a zabít Radamenta, po němž zůstane Book of Skill. Za odměnu vám Atma "sjedná schůzku" s lordem Lut Ghoelinu Jerhynem. Dále je v doupěti Radamenta truhla, ve které se nachází Horadric Scroll (Horadický svitek).
b) Druhý úkol
Tím začíná váš druhý úkol, jímž vás potěší Deckar Cain (bude v každém městě, do kterého zavítáte). Tento úkol je časově náročný a splníte jej až před koncem aktu. Musíte totiž složit mocnou hůl, která vám pak otevře průchod do Tal Rasha's Chamber. Nejdříve musíte najít Horadric Cube, nacházející se v Halls of the Dead v lokaci Dry Hills. Tento mocný artefakt dávné civilizace (Deckar Cain je poslední z Horadric) je schopen složit mocnou hůl dohromady. Ta je nyní rozdělena na dvě části - Horadric Shaft a Horadric Headpiece. Shaft se nachází v Maggot Lair (Far Oasis) a Headpiece v Claw Viper Temple (Valley of Snakes). Pak obě části vložte do Horadric Cube a klikněte na Transmute. Nyní máte celou hůl hotovou. Nicméně úkol skončí, až ji vložíte v Tal Rasha´s Tomb (Rokle mágů) do Office a použijete. Pak bude cesta k závěrečné potvůrce Durielovi volná. Musím podotknout, že má zvrácený smysl pro humor, rád si hraje na kočku a myš. Nejdřív vás zmrazí a pak vás honí za účelem svačinky.
c) Třetí úkol
Po vašem vstupu do lokace Lost City (Ztracené město) se vám v knize úkolů objeví, že máte promluvit s Drognanem. No a třetí úkol je na světě. Vyšle vás do Claw Viper Temple (Chrám útočných zmijí), kde musíte zničit oltář (Serpent Altar). Navíc z něj vypadne Headpiece (Zmijí amulet).
d) Čtvrtý úkol
Čtvrtý úkol vám zadá opět Drognan. Tentokráte vás vyšle prohledat Arcane Sanctuary, kam se dá teleportovat z podzemí paláce. Nejdříve vás však čeká putování harémem. V Arcane Sanctuary musíte najít a přečíst Horazon's Sanctuary. Tím se objeví teleport do lokace Canyon of the Magi. Také se dozvíte, která Tal Rasha's Tomb je pravá, neboť v Canyon of the Magi je dalších šest kobek falešných. Po přečtení Horazon's Sanctuary (Horazonův deník) je úkol splněn.
e) Pátý úkol
Pátý úkol je zabít kouzelníka jménem The Summoner. Primitivní, až je zbytečné se o tom zmiňovat.
f) Šestý úkol
Šestým úkolem vás pověří Jerhyn, jamile splníte první úkol. Musíte najít vchod do Tal Rasha's Tomb (Tal Rashovy hrobky) což se splní po přečtení Horazon's Sanctuary. Dále pak musíte zabít Duriela (dobře rostlý červ). Po jeho zabití prozkoumejte Tal Rasha's Chamber. Až narazíte na archanděla Tyraela, promluvte si s ním. Vraťte se do města a promluvte si s Jerhynem, který vám dá oprávnění plout přes moře do nového města. Pak zajděte za Meshifem a tím je úkol splněn. Tak hurá do dalšího aktu.
Vypravěč a Diablo došli až do Tal Rasha's Tomb, kde v prostřed propasti byl přikován ke skále Baal. Než stačil Diablo Baalovi vytáhnout jeho kámen z těla, zadržel jej archanděl Tyrael. Zatím co spolu urputně bojovali, Vypravěč došel až k provazovému mostu, který vedl k Baalovi. Se strachem v očích pohlédl na Baala, ale místo něj viděl legendárního kouzelníka Tal Rashu. Ten jej vyzíval, aby mu rychle pomohl a vytáhnul mu jeho kámen z hrudi. Vypravěč to udělal. V tom okamžiku Tyrael zvolal: "Ne, nedělej to!" Ale bylo pozdě, Baal byl volný.
3. Akt III - Kurast Docks (Kurastský přístav)
a) První úkol
První úkol se vám v knize úkolů objeví až po té, co vejdete do Arachnid Lair (Doupěte arachnaidů (Pavoučí les)). Tam se také skrývá The Jade Figurine. Jakmile ji získáte, promluvte si s Deckar Cainem. Ten vás pošle za Meshifem, který vás pro změnu pošle za Cainem. S ním si popovídejte na téma Golden Bird. Aby toho chození nebylo málo, tak vás pošle za Alkorem. Ten vám výměnou za Golden Bird (Zlatý pták) věnuje lektvar, kterým si permanentně přilepšíte o 20 životů.
b) Druhý úkol
Druhým úkolem vás pověří Hratli, jenž vás vyšle poohlédnout se po dýce zvané Gidbin ve Flayer Jungle. S Gidbinem se vraťte k Ormovi. Dá vám odměnou prsten a pošle vás promluvit si s Ashearou. Dá vám k dispozici svého nejlepšího paladina (pokud ho již nemáte), který se mi v džungli docela hodil, ale stejně doporučuji (pro barbary a paldiny rozhodně) nechat si kámoše z II. aktu (mimochodem se jedná o paladina, což lze poznat, protože umí aury).
c) Třetí úkol
Třetí úkol dostanete paradoxně jako první od Deckar Caina. Opět se jedná o úkol, který vás bude trápit takřka až do konce aktu. Musíte totiž dát dohromady v Horadric Cube Khalim's Will (Khalimovu vůli). Ingrediencemi jsou Khalim's Eye (Khalimovo oko (Pavoučí jeskyně v Pavoučím lese)), Khalim's Brain (Khalimův mozek (Hladomorna lidojedů v Džungli lidojedů)), Khalim's Heart (Khalimovo srdce (Stoky v Kurastském Bazaru)) a v poslední řadě i Khalim's Flail (Khalimův řemdih) v lokaci Travnical, která se nachází až za lokací High Council. Pak všechny ingredience vložte do Horadric Cube a ztransmutujete na Khalim's Will. Tím pak musíte rozbít Compelling Orb. Tím se uvolní cesta k Mefistovi a zároveň splníte úkol.
d) Čtvrtý úkol
O čtvrtý úkol vás požádá Alkor, který bude chtít najít Lam Esen's Tome. Ta se nachází v Ruined Temple v lokaci Kurast Bazar. Odměnou vám bude 5 bodů základních satistik.
e) Pátý úkol
Pátý úkol je pořádně tuhý, neboť Ormus nechce nic menšího, než najít Blackened Temple (Temný chrám) v lokaci Travnical. To je sice snadné, jenže zde narazíte na samé kouzelníky s High Council v čele. Jedná se o tři nejvyšší kouzelníky, z nichž každý vyniká v jednom druhu magie. Krom nich jsou zde také tři slabší přisluhovači. A hlavně se umí uzdravovat a je s nimi proto dost práce. Po jejich zabití je cesta ke Compelling Orbu volná. Pak se vraťte k Deckar Cainovi pro radu a úkol je splněn.
f) Šestý úkol
Cíl šestého úkolu je jasný, rozbitím Compelling Orbu se otevře cesta k Mefistovu doupěti. Musíte jej najít a pak zabít. Cestu vám však znepříjemní tři unikátní členové rady, s nimiž nejsou žerty. Jakmile skončíte svoji práci, vezměte jeho Soulstone (Mephisto's Soulstone). Po rozmluvě s Deckardem Cainem se objeví portál do čtvrtého města.
Diablo The Lord of Teror (Pán Hrůzy) se konečně sešel se svými bratry. Vypravěč je zpoza rohu pozoroval a trnul hrůzou a strachem z toho co slyšel a viděl. Tři bratři - Diablo, Baal a Mefisto společnými silami magie otevřeli portál z pekla do našeho světa. Pak se Diablo konečně zbavil lidské schránky a zjevil se Vypravěči ve své hrůzostrašné podobě. Poté odpochodoval do portálu, aby se ujal vlády nad svými pekelnými přisluhovači a aby dal konečně smrtelníkům pocítit svoji moc. Vypravěč bezmocně tisknul v ruce Baalův Soulstone.
4. Akt IV - The Pandemonium Fortress (Pevnost Pandemonium)
V této lokaci, jak jsem již uvedl na začátku, jsou pouze tři úkoly. Nyní se nacházíte v poslední baště Nebes, která byla vykoupena tisícovkami životů statečných bojovníků Světla. Okolí pevnosti bylo Diablovými sluhy zdevastováno a život byl naprosto umrtven. Ty jsi poslední nadějí Svatyně.
a) První úkol
První úkol vám svěří archanděl Tyrael, musíte se porozhlédnout po Izualovi, který se nachází v lokaci Plains of Despair. Izual je anděl, který zběhl na Diablovu stranu a stal se jeho služebníkem. Jakmile jej najdete, musíte je zabít a také všechny jeho věrné. Boj není zložitý, zvláště pokud máte nemožnost zmražení, pak je to sranda, jelikož Izual pak nemá šanci. Po jeho smrti se jeho duše osvobodí a vy se můžete vrátit k Tyraelovi pro dva dovednostní bodíky.
b) Druhý úkol
Druhý úkol se dozvíte od Deckarda Caina. Musíte zničit Mefistův Soulstone (Mephistův kámen duše). K tomu potřebujete Hellforge Hammer (kladívko z Pekelné výhně), které si "zapůjčíte" od kováře u kovárny. Jakmile jej budete mít, položte Mephistův kámen duše na Hellforge (kovadlina) a s kladivem v ruce klikněte na Hellforge. Zničením Mephistovy podstaty se uvolní nesmírný počet zachráněných duší a jako odměna postačí pár velice slušných kamenů, lebek či run (zejména na vyšších obtížnostech) a postup dál.
c) Třetí úkol
Třetí a poslední úkol hry vám zadá opět archanděl Tyrael. Musíte najít a zabít Diabla v jeho svatyni (Sanctuary). Na něj se vám hodí odolnost vůči ohni a blesku, jinak nic. Po cestě narazíte na duši anděla Hadriela, který vám poradí, že k povolání Diabla do jeho svatyně musíte aktivovat pět pečetí (Seals). Diabla se nebojte, nic úžasného to není. Jeho ohnivá kouzla jsou směšná, jediné co by vás mohlo trochu ohrozit je jeho Pekelný blesk (obdoba Inferna u čarodějky) a jeho úder rukou. Po jeho smrti posbírejte předměty a vychutnejte si závěrečný filmeček.
Vypravěč pomalu dokončil svůj životní příběh. Jeho Posluchač se jej zeptal na kámen, který vytáhl z uvězněného Baalova těla. Když jej vypravěč vylovil zpod košile, chtěl jej po něm Posluchač. Celý ustrašený jej podal Posluchači a řekl : "Vezmi si jej Tyraeli, vezmi!". Posluchač sáhl po kameni a prohlásil : "Selhal jsi smrtelníku, selhal. Já nejsem Tyrael, já jsem Baal." a sundal si kápi. Pak vystrašeného Vypravěče zabil a na odchodu nechal celý chrám shořet.
5. Akt V - Harrogath
a) První úkol
Prvním úkolem je zabít špekouna jménem Shrenk the Overseer, čímž zastavíte obléhání Harrogathu. Odměnou bude to, že si můžete do jakéhokoli předmětu (který je k tomu přizpůsoben, jelikož těžko uděláte díru do rukavic) přidat ozdobitelnost. U setových nebo unikátních je to zpravidla 1 díra, u zlatých (rare, čili vzácný) to jsou max. 2 díry a u magických a obyčejných max. 3. Nepovede se to ale vždy, proto doporučuji si postavu zálohovat a zkoušet to tak dlouho, než docílíte kýženého počtu děr.
b) Druhý úkol
Druhý quest je záchrana barbarů v lokaci Arreatské náhorní roviny. Docela lehký úkol, (akurát najít ty ohrady je docela kumšt) poněvač stačí vymasit všechny smrady kolem klecí, jenž jsou viditelné i na mapě, a dál jenom otevřít ohradu, ve které se barbaři nachází. Kolem se vždy potuluje nějaký unikát, jinak jenom otravní zmetci, střílející ohnivé projektily. Odměnou vám budiž trio run (mimochodem runová kombinace do štítu) Ral, Ort a Tal a také možnost najmout si od Qual-Kehka barbara, ale to už nechám na vás, zpravidla totiž záleží na typu postavy (Rozhodně se nehodí pro paladina či barbara).
c) Třetí úkol
Třetí úkol je zachránit v komplexu ledových jeskyní dívku jménem Anya. Jeskyně jsou nepříjemné, dávejte si pozor. Do cesty se vám postaví také roztomilé opičky a v jejich čele jeden unikát, totiž Frozenstein. Nenechte se moc třískat, ale bát se taky extra nemusíte. Až se prořežete k Anye, budete muset portem k Malah pro rozmrazující lektvar, který dáte Anye. Ta vám za odměnu "ušije" předmět na míru vaší postavy. Opět je zde možnost zálohování a zkoušení. Zároveň vám bude zadán nechvalně známý, čtvrtý úkol.
d) Čtvrtý úkol
Konkrétně jde o to zabít nekromanta Nitlathaka. Na normal je to ještě pohoda, ale nightmare a hell... no, co bych vám povídal. Tady bych radil jednoduše se na ten úkol vy****, stejně za něj nic, kromě pojmenování libovolného předmětu, nedostanete, akorát můžete zbytečně chcípnout a tak se připravit o získané zkušenosti.
e) Pátý úkol
Pátý úkol je konečně pořádná řežba, jak má být. Musíte vypráskat kožich třem stařešinům, jak se sluší a patří. Jenže to nejsou žádní pomalí staří dědci (jmenovitě Korlic the Protector, Talic the Defender a Madawc the Guardian), jak by si mohl někdo myslet, ale pěkně silní borci, s nimiž možná budete mít větší potíže, nežli se samotným Baalem, zvláště na vyšších obtížnostech. A aby té radosti nebylo málo, nelze použít městský portál, takže doporučuji si dobře vymasit Pěšinu stařešinů pro snadnější přístup k mrtvole. S lékarnami opatrně, zbytečně jimi neplýtvejte. Nechť vás doprovází Světlo!
f) Šestý úkol
Šestý a překvapivě závěrečný úkol je najít a roz***at na s***ky samotného Baala, Pána Zkázy. To by bylo celkem v klidu, nebýt haj**ů, kteří na vás číhají uplně v každém patře Tvrze Světovínu. Tomuto musím věnovat zvláštní pozornost, páč pro postavy bojující stylem face to face (tzn. zblízka) jsou zde (naštěstí ne na normální obtížnost) a hlavně vždy přichystána překvápka, která umí pěkné (hrozně mě s**ly) kletby. Nejhorší z nich je však nekromantská Železná panna, která vrací poškození zpět útočníkovi, a to hned několikanásobně. Proto logicky platí "Čím větší poškození máte, tím hůř". Copak na normal se to před Diablem ve svatyni Chaosu dá jště zvládnout, ale silný kafe je to na nightmare a hell. Tam budete mít někdy chuť rozkopat počítač i ty rytíře Chaosu. Pokud se vám podaří projít přes ně bez použití střelné zbraně, pak jste opravdu borci a pošlete mi prosím na e-mail vaši postavu a něco k tomu třeba připište. Čistě mezi náma, já dohrál hell se svým paladinem na 83. levelu s poškozením 3564 - 7227, obranou s Nebeským štítem 11279 (bez něj 2277) a útočným hodnocením 11837. Pokud mi neveříte, mohu vám svou postavu bezplatně poslat na e-mailovou adresu. A abych se vrátil k tématu, ani s touto postavou se mi nepodařilo nechcípnout. Na hell mě jednou zabili právě prokletí Oblivion knight (rytíři Chaosu). No ale pojďme dál. V posledním patře Světovínské tvrze, kterou radím neprocházet celou, ale jít rovnou na sever, narazíte na Baala, sedícího na trůnu. Bohužel se na něj ještě nemůžete vrhnout, ale nejprve si musíte prorubat cestu skrze jeho přisluhovače Zkázy. Bude je na vás házet po várkách, takže po vymasení každé z nich máte trochu času skočit do města a sesbírat předměty. Zpočátku je to v pohodě, chleba se začne lámat vlastně až při poslední várce, která obsahuje Minony of destruction. A samozřejmě v čele každé várky je unikát. Miniony lákejte po jednom, jinak jste mrtví dřív, než se stačíte rozkoukat. Po pozabíjení všech se vrhněte do komnaty Světovínu a hurá na Baala. U některých postav si může vytvořit svou kopii, kterou ale poznáte, protože se neumí teleportovat. Na ni se vykašlete a řežte do pravého Baala. Po jeho smrti seberte všechno a vězte, že se vám povedlo zabít posledního člena Trojice. Pokecejte s Tyraelem, respektive skočte do města, a prohlídněte si konec Světovínu. Gratuluji k dohrání této skvělé hry, a že opravdu je. Já osobně jsem lepší RPG nehrál. Až pošlete Baala zpět do Horoucích pekel, získáte titul podle toho, jakou jste dohráli obtížnost. (Slayer, Champion, Patriarch resp. Patriarch). Záleží ovšem taky na tom, zda používáte nějaký mód nebo hrajete Hardcore. Mnoho zdaru!
KONEC.