Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Dříve, než začneme, rád bych řekl pár věcí, které se týkají aktů (nemyslím tím
obrazy), do kterých je hra členěna. Jejich počet činí celkem čtyři, přičemž
poslední čtvrtý je svým způsobem originální a jedinečný. Každý z prvních tří
se skládá ze šesti úkolů. Ůkoly vám zadávají NPC postavy ve městem a v jednom
případě i kniha, kterou najdete na svých cestách. Pokud zavítáte do nějaké
oblasti či dungeonu dříve, než dostane úkol zadán, pak se vám v knize úkolů
sám objeví. Poslední šestý úkol je vždy typu "najdi a zabij". Jak správně
hádáte poslední potvůrka je tak trochu tužší a u každé se mi stalo, že jsem
i minimálně jednou zemřel, dá-li se to tak v Diablu II nazvat. Čtvrtý akt se
skládá jen ze tří úkolů, avšak ten třetí je stejného typu jako u předchozích
aktů šestý. Navíc se odehrává v jiném prostředí a už v něm jde o zcela jinou
věc, poněvadž zde už zachraňujete celé lidstvo a nejen jedno město, jako
v třech předchozích aktech.
Ještě bych rád zmínil věc příběhu, který nebyl v ani jedné recenzi
prezentován, což považuji za velkou chybu. A poněvadž se týká i návodu, tak tu
drobnost napravím. Tou drobností je příběh, přičemž navazuje na děj Diabla I.
Duch Diabla byl uvolněn do poutníka (hrdina z Diabla I), který odešel hledat
své bratry - Mefista a Baala. Poutník sice s duchem Diabla bojoval, ale byl to
boj, který nemohl v žádném případě vyhrát. Jedna z malých proher se stala
i v bezejmenné hospodě. Tímto výbojem Diablovy moci byla celá hospoda zničena
a přežil jediný muž (Vypravěč našeho příběhu muži zahaleného do kápě), který
pak dělal poutníkovi průvodce. Tento muž se navždy zapsal do dějin Svatyně
krvavým písmem.
Akt I - Rogue Encampment
Váš příběh začíná v táboře zlodějů a Sester nevidomého oka.
První úkol vám zadá nejvyšší kněžka Sester nevidomého oka Akara. Musíte jít do
lokace zvané Blood Moor a v dungeonu Den of Evil pozabíjet vše živé a nemrtvé.
Odměnou je, vždy hodící se dovednostní bod (skill point).
Ůkolem druhým vás pověří Kashya. V oblasti Burial Grounds musíte zabít, na
začátek docela tuhého Blood Ravena. V tomto případě výrazem "tuhý" nemíním, že
se jedná o silného protivníka, ale protože umí oživovat zombie. Odměnou bude
sličná amazonka. Navíc po splnění tohoto úkolu si budete moci u Kashye
kdykoliv najmout novou amazonku (někdo takový je v každém městě).
Třetím úkolem vás bude opět obtěžovat Akara. V Dark Wood je Tree of Infinus,
který má v "náprsní kapse" Scroll of Infinus. Do Temného lesa se dostanete
přes dungeon (Undergraund Pasage), jehož vchod se nachází v lokaci zvané Stony
Field. Se svitkem se vraťte k Akaře, která jej vyluští. Jděte znovu do Stony
Field k Cairn Stones (pět vysokých kamenů vytvářejících kruh) a aktivujte je
ve správném pořadí, které je znázorněno právě na svitku. Vytvoří se portál do
Tristramu (vesnice z jedničky), kde musíte najít a zachránit Deckar Caina
ů posledního z Horadrimu. Stráží ho nikdo jiný, než bývalý kovář Griswold
a nyní zabiják pokřivený Prvotními zly. Pak se vraťte do tábora zlodějů
a promluvte si s Cainem a Akarou. Cain vám bude od nynějška neomezeně
identifikovat předměty a Akara vám věnuje magický prsten.
Čtvrtý úkol je právě ten jediný, kterým vás pověří kniha ů The Moldy Tome
v Stone Field. Vyšle vás do lokace Black Marsh (vedle Temného lesa), kde jsou
ruiny pradávné Forgotten Tower. V ruinách je vchod do The Cellar Dungeon,
které musíte prozkoumat a vymítit ďábla Countess, což spočívá v jeho zabití.
Jedná se o lučištnici, ke které když se příliš nepřiblížíte, tak si vás ani
nevšimne a vy ji můžete lehce zabít z dálky. Po její smrti se z truhly,
u které stojí vysype mnohokrát mnoho hromádek se zlaťáky, jako odměna.
Pátý úkol po vás bude chtít kovářka Charsi, má totiž zájem o dávný artefakt
The Horadric Malus, jenž se nachází v Monastery Barracks, vedle Tamoe
Highland. Po té co Charsi přinesete kladivo, získá novou nabídku Imbue.
Vyberte tuto nabídko a vložte na pole s kovadlinou jakýkoliv nemagický předmět
a svoji volbu potvrďte. Z nemagického předmětu máte rázem magický a úkol je
kompletní.
Šestý a poslední úkol v tomto rádoby městě vám zadá Deckar Cain. Jedná se, jak
už jsem říkal, o vyhledání a následné zabití konečné příšery. V tomto případě
jde o Andariel, jejíž doupě najdete v The Monastery Catacombs. Jděte do
Monastery Barracks a přes Jail Levels do Inner Cloister. Tam je pak vchod do
katedrály (Cathedral), odkud sejděte do katakomb (The Catacombs). Po
triumfálním návratu do tábora zlodějů musíte ještě promluvit s Warrivem
o cestě na východ a šestý úkol je splněn.
Vypravěč se i s Poutníkem vydal do Lut Gholeinu. Mnoho dní putovali pouští, až
jedné noci spatřili Lut Gholein na břehu velkého moře. V noci se Vypravěči
zdál sen o uvěznění Baalova ducha do těla kouzelníka Tal Rashi, a uzavření
kobky archandělem Tyraelem. Mnoho paladinů a kouzelník Tal Rasha chtěli zničit
Baala a uzavřít jeho duši do posvátného Kamene duše. Jenže při útoku na Tal
Rashu byl Kámen rozbit na mnoho malých kousků. Tal Rasha proto prořízl Baalovi
krk a do rány zasadil největší úlomek rozbitého Kamene duše, který jím daroval
archanděl Tyrael. Ten se u nich náhle objevil a zašeptal Tal Rashovi: "Tvá
oběť se bude vzpomínat dlouho, vznešený mágu". Po té je Tyrael odvedl k sérii
tajemných jeskyní, kde byl Tal Rasha za pomoci nejmocnějších kouzel přikován
nezničitelnými pouty ke skále. Pak mu Tyrael zabodl do hrudi úlomek s Baalovou
duší a místo navěky zapečetili, alespoň si to mysleli. Když se Vypravěč
probudil, řekl Poutník, jako kdyby uměl chodit ve snech, že uvězněný je jeho
bratr. Následujícího rána došli do Lut Gholeinu.
Akt II - Lut Gholein
Možná vám nebude první úkol příliš vonět, protože Atma vás vyšle do stok Lut
Gholeinu (Lut Gholein sewers). Tam musíte najít a zabít Radamenta, po němž
zůstane Book of Skill. Za odměnu vám Atma "sjedná schůzku" s lordem Lut
Ghoelinu Jerhynem. Dále je v doupěti Radamenta truhla, ve které se nachází
Horadric Scroll.
Tím začíná váš druhý úkol, jímž vás potěší Deckar Cain (bude v každém městě,
do kterého zavítáte). Tento úkol je časově náročný a splníte jej až před
koncem aktu. Musíte totiž složit mocnou hůl, která vám pak otevře průchod do
Tal RashaÝs Chamber. Nejdříve musíte najít Horadric Cube, nacházející se
v Halls of the Dead v lokaci Dry Hills. Tento mocný artefakt dávné civilizace
(Deckar Cain je poslední z Horadric) je schopen složit mocnou hůl dohromady.
Ta je nyní rozdělena na dvě části - Horadric Shaft a Horadric Headpiece. Shaft
se nachází v Maggot Lair (Far Oasis) a Headpiece v Claw Viper Temple (Valley
of Snakes). Pak obě části vložte do Horadric Cube a klikněte na Transmute.
Nyní máte celou hůl hotovu. Nicméně úkol skončí, až ji vložíte v Tal Rasha´s
Tomb (Canyon of the Magi) do Orifice a použijete. Pak bude cesta k závěrečné
potvůrce Burielovi volná. Musím podotknout, že má zvrácený smysl pro humor,
rád si hraje na kočku a myš. Nejdřív vás zmrazí a pak vás honí za účelem
svačinky.
Po vašem vstupu do lokace Lost City se vám v knize úkolů objeví, že máte
promluvit s Drognanem. No a třetí úkol je na světě. Vyšle vás do Claw Viper
Temple, kde musíte zničit oltář (Serpent Altar). Navíc z něj vypadne
Headpiece.
Čtvrtý úkol vám zadá opět Drognan. Tentokráte vás vyšle prohledat Arcane
Sanctuary, kam se dá teleportovat z podzemí paláce. Nejdříve vás však čeká
putování harémem. V Arcane Sanctuary musíte najít a přečíst HorazonÝs
Sanctuary. Tím se objeví teleport do lokace Canyon of the Magi. Také se
dozvíte, která Tal RashaÝs Tomb je pravá, neboť v Canyon of the Magi je
dalších šest kobek falešných. Po přečtení HorazonÝs Sanctuary je úkol splněn.
Zároveň se tím aktivuje pátý úkol, který vás pošle promluvit si s Meshifem. Po
rozhovoru je úkol splněn.
Šestým úkolem vás pověří Jerhyn, jamile splníte první úkol. Musíte najít vchod
do Tal RashaÝs Tomb, což se splní po přečtení HorazonÝs Sanctuary. Dále pak
musíte zabít Buriela (dobře rostlý červ). Po jeho zabití prozkoumejte Tal
RashaÝs Chamber. Až narazíte na archanděla Tyraela, promluvte si s ním. Vraťte
se do města a promluvte si Jerhynem, který vám dá oprávnění plout přes moře do
nového města. Pak zajděte za Meshifem a tím je úkol splněn. Tak hurá do další
aktu.
Vypravěč a Diablo došli až do Tal Rasha´s Tomb, kde vprostřed propasti byl
přikován ke skále Baal. Než stačil Diablo Baalovi vytáhnout jeho kámen z těla,
zadržel jej archanděl Tyrael. Zatímco spolu urputně bojovali, Vypravěč došel
až k provazovému mostu, který vedl k Baalovi. Se strachem v očích pohlédl na
Baala, ale místo něj viděl legendárního kouzelníka Tal Rashu. Ten jej vyzíval,
aby mu rychle pomohl a vytáhnul mu jeho kámen z hrudi. Vypravěč to udělal.
V tom okamžiku Tyrael zvolal: "Ne, nedělej to !". Ale bylo pozdě, Baal byl
volný.
Akt III - Kurast Docks
První úkol se vám v knize úkolů objeví až po té, co vejdete do Arachnid Lair
(Spider Forest). Tam se také skrývá The Jade Figurine. Jakmile ji získáte
promluvte si Deckar Cainem. Ten vás pošle za Meshifem, který vás pro změnu
pošle za Cainem. S ním si popovídejte na téma Golden Bird. Aby toho chození
nebylo málo, tak vás pošle za Alkorem. Ten vám, výměnou za Golden Bird, věnuje
lektvar, kterým si permanentně přilepšíte o 20 životů.
Druhým úkolem vás pověří Hratli, jenž vás vyšle poohlédnout se po předmětu
zvaném Gidbin ve Flayer Jungle. S Gidbinem se vrťte k Ormusovi. Dá vám odměnou
prsten a pošle vás promluvit si s Ashearou. Dá vám k dispozici svého
nejlepšího paladina, který se mi v džungli nesmírně hodil.
Třetí úkol dostanete paradoxně jako první od Deckar Caina. Opět se jedná
o úkol, který vás bude trápit takřka až do konce aktu. Musíte totiž dát
dohromady v Horadric Cube Khalim´s Will. Ingrediencemi jsou Khalim´s Eye
(Spider Cavern ve Spider Forest), KhalimÝs Brain (Flayer Dungeon ve Flayer
Jungle), Khalim´s Heart (Sewers v Kurast Bazar) a v poslední řadě i Khalim´s
Flail v lokaci Travnical, která se nachází až za lokací High Council. Pak
všechny ingredience vložte do Horadric Cube a ztransmutujete na KhalimÝs Will.
Tím pak musíte rozbít Compelling Orb. Tím se uvolní cesta k Mefistovi
a zároveň splníte úkol.
O čtvrtý úkol vás požádá Alkor, který bude chtít najít Lam EsenÝs Tome. Ta se
nachází v Ruined Temple v lokaci Kurast Bazar. Odměnou vám bude 5 bodů
základních satistik.
Pátý úkol je pořádně tuhý, neboť Ormus nechce nic menšího, než najít Blackened
Temple v lokaci Travnical. To je sice snadné, jenže zde narazíte na samé
kouzelníky s High Council v čele. Jedná se o tři nejvyšší kouzelníky, z nichž
každý vyniká v jednom druhu magie. A hlavně se umí uzdravovat a je s nimi
proto dost práce (hrál jsem za nekromanta). Po jejich zabití je cesta ke
Compelling Orbu volná. Pak se vrťte k Deckar Cainovi pro radu a úkol je
splněn.
Cíl šestého úkolu je jasný, rozbitím Compelling Orbu se otevře cesta
k Mefistově doupěti. Musíte jej najít a pak zabít. Jakmile skončíte svoji
práci, vezměte jeho Soulstone (MephistoÝs Soulstone). Po rozmluvě s Deckar
Cainem se objeví portál do čtvrtého města.
Diablo The Lord of Teror se konečně sešel se svými bratry. Vypravěč je zpoza
rohu pozoroval a trnul hrůzou a strachem z toho co slyšel a viděl. Tři bratři
ů Diablo, Baal a Mefisto společnými silami magie otevřeli portál z pekla do
našeho světa. Pak se Diablo konečně zbavil lidské schránky a zjevil se
Vypravěči ve své hrůzostrašné podobě. Poté odpochodoval do portálu, aby se
ujal vlády nad svými pekelnými přisluhovači a aby dal konečně smrtelníkům
pocítit svoji moc. Vypravěč bezmocně tisknul v ruce Baalův Soulstone.
Akt IV - The Pandemonium Fortress
V této lokaci, jak jsem již uvedl na začátku, jsou pouze tři úkoly. Nyní se
nacházíte v poslední baště Nebes, která byla vykoupena tisícovkami životů
statečných bojovníků Světla. Okolí pevnosti bylo Diablovými sluhy zdevastováno
a život byl naprosto umrtven. Ty jsi poslední nadějí Svatyně.
První úkol vám svěří archanděl Tyrael, musíte se porozhlédnout po Izualovi,
který se nachází v lokaci Plains of Despair. Izual je anděl, který zběhl na
Diablovu stranu a stal se jeho služebníkem. Jakmile, jej najdete, musíte je
zabít a také všechny jeho věrné. Po smrti se jeho duše osvobodí a vy se můžete
vrátit k Tyraelovi pro dva dovednostní bodíky.
Druhý úkol se dozvíte od Deckar Caina. Musíte zničit Mefistův Soulstone
(MephistoÝs Soulstone). K tomu potřebujete Hellforge Hammer, které si
"zapůjčíte" od kováře u kovárny. Jakmile jej budete mít položte MephistoÝs
Soulstone na Hellforge a s kladivem v ruce klikněte na Hellforge. Zničením
Mefistovy podstaty se uvolní nesmírný počet zachráněných duší.
Třetí a poslední úkol hry vám zadá opět archanděl Tyrael. Musíte najít a zabít
Diabla v jeho svatyni (Sanctuary). Po cestě narazíte na duši anděla Hadriela,
který vám poradí, že k povolání Diabla do jeho svatyně musíte aktivovat pět
pečetí (Seals). Po smrti Diabla máte asi 90 sekund na to, abyste si posbírali
důležité věci a vychutnali si závěrečný filmeček.
Vypravěč pomalu dokončil svůj životní příběh. Jeho Posluchač se jej zeptal na
kámen, který vytáhl z uvězněného Baalova těla. Když jej vypravěč vylovil z pod
košile, chtěl jej po něm Posluchač. Celý ustrašený jej podal Posluchači
a řekl: "Vezmi si jej Tyraeli, vezmi!". Posluchač sáhl po kameni a prohlásil :
"Selhal jsi smrtelníku, selhal. Já nejsem Tyrael, já jsem Baal" a sundal si
kápi. Pak vystrašeného Vypravěče zabil a na odchodu nechal celý chrám shořet.
Divotvůrcova koncovka nám hráčům dává naději na vznik nové hry z názvem
Baalova pomsta.
KONEC.