Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Deus Ex je hra vcelku interaktivní a tak musíte dbát na to, co ve hře vlastně děláte. Napřed ale začnu pár radami do života :
Musíte - a znovu opakuji musíte - si přijít na herní obtížnost, která vám vyhovuje. Nelze totiž hrát hru ani na moc těžkou, ale zároveň ani moc lehkou úroveň ( neplatí pro začátečníky a pro ty, co nemají čas jen na hraní her ). Hru si tak nevychutnáte a buďto ji projdete za jeden den a nebo ji nedohrajete vůbec. To pak nemá žádný význam hru hrát.
Dbejte na správný výběr vlastností do začátku. Doporučuji vám, aby jste si dali hlavně pistole a pušky. Jedná se o typy střelných zbraní, které budete ve hře používat nejvíce
(pistole, brokovnice, samopal, sniper atd.).
Když začnete hrát, pamatujte na sbírání věcí. Tzn. rozbíjejte bedny, obírejte mrtvoly, sudy se znaky výbušných látek obcházejte a pokud nemáte ochranný oblek a lékárničku (nebo vylepšení tohoto typu), nehrabte se nikam, kde to smrdí radiací.
Po prvním rozhovoru sPaulem si vemte GEP. Ostatní z jeho nabídky zbraní můžete získat už v prvním kole a navíc si ušetříte spoustu práce sroboty, na které určitě narazíte velmi brzo (jeden je hned vprvním kole).
Velmi často si ukládejte a to nejen rychlouložením. V nejistých situacích, kde byste se mohli dostat do situace špatného rychlouložení, si to raději uložte normálně.
A teď už k samotnému popisu hry. Deus Ex je nejen akční střílečka, ale i RPG. Hned na začátku si projděte TUTORIAL, který vám dá základní rady. Ty budete nuceni používat v průběhu celé hry, protože buďto nebudete mít dost nábojů na to, abyste každého zastřelili anebo nebudete mít dost času na tichou a čistou práci.
Ve hře budete za splněné úkoly dostávat zkušenostní body za které si budete moci vylepšit svoje schopnosti. Proto dávejte pozor, do čeho je vlastně cpete. Jde zde ale také o příběh a to z hlavně na začátku. Děj je sice pevně daný a nemůžete ho ovlivnit, nicméně můžete ovlivnit chování vaší postavy vprůběhu děje a to podle vlastního uvážení. Pokud chcete být hodní na celý svět, pak vám radím, abyste hned na začátku krotili svou touhu zabíjet. Na to přijde čas později a určitě sami poznáte kdy, jedná se totiž o velký zvrat v ději celé hry.
Další takovou věcí, kterou byste měli dodržovat, je komunikace s postavami a také se naučit vycítit dobrý nebo špatný vztah umělé inteligence k vaší postavě. Tím si ulehčíte spoustu zbytečné práce a dalšího učení. Dávejte pozor na vaši postavu jako na člověka. Budou tu chvíle, kdy máte na výběr ze dvou možností a musíte se rozhodnout pro tu správnou. Tak například : když utečete jako zbabělý králík, umře důležitá postava ve hře (alespoň podle mého), která vás na konci hry velmi dobře psychicky podpoří. Pokud tedy neutečete a pomůžete jí, máte podle mě o trochu plus k vašemu jinak dost (díky hře) pocuchanému svědomí.
Už jsem tu zmínil nedostatek nábojů. Nemusíte se bát, že by jich bylo ve hře zase až tak málo, to opravdu není. Ale existuje jednoduché pravidlo : vzhledem k tomu, že neumíte hned na začátku ovládat velmi dobře jakékoliv druhy zbraní, používejte raději zbraně, kde se to tolik neprojeví (el. obušek na omráčení, páčidlo, nůž atd.). Ušetříte tím náboje hned zprvu a ty se budou hodit o trochu později. Časem totiž přijdete na to, že pistole není ta nejlepší zbraň ve hře a tak vám budou zůstávat náboje typu 10mm. Naopak sbírejte náboje i do zbraní, které vůbec nepoužíváte. Jinak by jste mohli doplatit na velmi jednoduchou věc.
S tím, jak se zlepšujete (nemusíte se bát, inteligence vašich protivníků nenarůstá), zlepšuje se výdrž a účinky zbraní protivníka, ať už se jedná o vojáky či roboty a později i velmi vysoké boty, ze kterých jde opravdu hrůza. Řekli byste, že raketa vypálená z raketometu zničí vše ? Omyl, já na to doplatil. Asi tak ve třech čtvrtinách hry narazíte na boty, kterým nestačí jen jedna raketa jako těm normálním. Já měl jednu a ejhle. Nedostatek raket a zaplatil jsem za to asi 15. Zabít ho takovou LAM, kterou házíte jako granát, není opravdu nic lehkého a tak tu třeba umřete i víckrát než já.
Tím se dostáváme ke druhům zbraní. Ve hře jich je několik, tedy já jsem jich našel osm, které jsem opravdu alespoň nějakou dobu hojně využíval, ale pokud někdo najdete víc, asi máte štěstí a nebo je opravdu nepoužíváte. Jedná se o :
1. Střelné zbraně
Střelné zbraně se dělí do dvou kategorií.
a) Na blízko
Na blízko jsou zbraně, které budete používat nejvíce (pistole, samopal, brokovnice upilovaná, útočná brokovnice). Tyto se rozdělují na tiché a hlučné. Tiché jsou ty, které budete používat na akce, kde máte dost času. Jediná, která bude tichá už když ji dostanete, je pistole 10mm. Na ostatní si budete muset přidělat tlumič, pokud ho najdete, ale myslím, že na ostatní zbraně tohoto typu to snad ani nejde. Hlučné jsou ty ostatní.
b) Na dálku
Na dálku se jedná o více druhů zbraní, avšak do této kategorie spadá pouze klasický sniper. Na ten lze také umístit tlumič a co víc, má už zabudovaný dalekohled. Ten tlumič vám opravdu vřele doporučuji, protože vám ušetří spoustu práce.
Na oba typy pistolí doporučuji optiku, občas se hodí.
2. Bojové zbraně
Jedná se o bojový nůž, různé druhy mečů, páčidlo (asi se budete divit, ale když vám ve vodě nefungují střelné zbraně, tak se páčidlo velice hodí) atd.
3. Plynové zbramě
Jde především o plynové granáty, které se dají nalepit na zeď a tak vám vlastně do určité míry kryjí záda. A pak hlavně na začátku požívaná rozprašovačka. Tu využijete, pokud se spolu baví více vojáků. Prostě tam vtrhnete a omráčíte je.
4. Plasmové zbraně
Jsou tu dva typy této zbraně. Plasmová puška - použijete ji pouze párkrát za hru, ale občas se hodí. Hlavně ji sebou netahejte jenom proto, že jsem to napsal. Já dám radši v inventáři přednost lékárně než plasmové pušce. PS20 - jde o miniverzi plasmové pušky. Má pouze jeden náboj a díky tomuto je v praxi použitelná jen opravdu málo.
5. Výbušné zbraně
Sem patří již zmíněná LAM - velmi silná výbušnina, která se dá upevnit na zdi nebo házet. Já ji použil hlavně na rozbíjení dveří, překážek a taky na ničení botů. Jde také o raketomet GEP - raketomet, do kterého vprůběhu hry najdete dva typy munice. Velmi dobrá věcička, kterou jsem opravdu používal od začátku do konce hry. Zaměřuje totiž cíl a tak vám umožní jen vykouknout za roh, zaměřit, vystřelit a schovat se. Po zaměření se totiž rakety sami navádějí na zaměřený cíl. POZOR !!! Pokud nejste trénovaní na těžké zbraně na dostatečné úrovni, pak se budete stouto a dalšími zbraněmi tohoto typu pohybovat opravdu pomalu, což může být vurčitých situacích smrtící. Podobná raketometu, ale dost blbá zbraň je LAW. Je to pancéřovka, která je ovšem použitelná jen jednou a tak ji pouze seberete vystřelíte a zahodíte. Není naváděná, jediné co je dobré, že způsobuje stejné poškození jako GEP. Já si zní za celou hru vystřelil pouze jednou a to když jsem byl opravdu vúzkých. Pak je tu také bojový granát, ten však způsobuje vporovnání sostatními zbraněmi tohoto typu opravdu jen malé poškození, takže nestojí ani za zmínku. Pro ty, co ho používají - dá se také připevnit na zeď a dají se sním zničit pavoučí boti. To je ale tak opravdu všechno.
6. Elektrické zbraně
Sem patří hlavně obušek a EMP granát. Obušek je věc, která je velmi účinná na vojáky lidského typu. Na hybridy moc účinná není. Výhodný pro tiché akce a zametání stop. Nepůsobí na boty, ačkoliv jsou zkovu. EMP granát je kapitola sama pro sebe. Jedná se o granát, který vytváří účinné elektromagnetické pole, které skvěle působí na všechny druhy botů. Hlavně pak na pavoučí boty, kteří toto pole používají jako usměrněný elektromagnetický proud, kterým na vás dost účinně útočí. Taky pozor na to, že i když to udělá velkou bublinu, stejně jako ve skutečnosti není jeho síla všude stejná. To znamená, že i když bota zasáhnete, nemusíte ho vyřadit ale jen poškodit. Popis klasické akce : Hodíte granát, bota neslyšíte, skočíte za ním a a a nic. Jste mrtvý.
7. Šipkové zbraně
Zní to dost hloupě, ale tato zbraň se vám ve hře bude dost hodit. Jde totiž o minikuši na ruku. Dají se sní uspávat protivníci, kteří vám zrovna zavazí ve vaší až doteďka klidné akci. Nebo si jiným druhem munice můžete posvítit na cestu a tím ušetřit velmi využívanou bio-energii. Doporučuji si na kuši přidělat optiku. Je hodně využívaná.
8. Plamenometné zbraně
Je to pravda sice jen jedna zbraň (překvapivě plamenomet, že ?), ale zato dost účinná. Pokud totiž není vblízkosti žádná voda, není se jak uhasit a voják prostě uhoří. Pozor, to samé platí pro vás. Pokud není vblízkosti voda, tak raději obětujte 10 šipek na uspání protivníka (nebo jednu raketu z GEP), než abyste šli blízko a oddělali ho brokovnicí. Nebuďte tak naivní a nemyslete si jako já, že vás hasící přístroj zachrání. Nezachrání a vy máte kremaci zdarma.
Munice
1. 10mm - munice do 10mm pistole a 10mm pistole tichá. Na začátku jí je kvantum, od poloviny hry je jí menší nedostatek a ke konci hry prakticky skoro nikde, pouze sem tam nějaká krabička. Docela dobrá munice, ale později ztrácí účinnost kvůli lepšímu brnění protivníků (nicméně dobře mířená rána do hlavy spolehlivě skolí každého vojáka).
2. Broky a 12 kalibrové broky - malá poznámečka, pokud se vám zprvu brokovnice nelíbí, věřte, že i přesto je to velice dobrá zbraň a časem si ji oblíbíte a to hlavně proto, že díky této munici neztrácí na účinnosti. Broky jsou velmi účinné na malou a středně velkou vzdálenost (asi tak 5m od nepřítele). 12 kalibrové broky jsou účinné hlavně na blízko, avšak na dálku také nejsou k zahození. Výhodou obou typů munice je, že účinkují nejen na vojáky, ale také na hybridy, kterých je ve hře docela dost.
3. Rakety a WP rakety - klasické rakety jsou použitelné opravdu na vše od ničení všech druhů botů, vojáků, hybridů atd. až po ničení ventilů (nebo čeho to vlastně) lodi. WP rakety jsou výbušné a to typu ohnivého. To znamená, že po výbuchu se okolo rozpráší pár plamínků. Je to jako malý ohňostroj. Mají ovšem vůči klasickým raketám menší účinnost na původní cíl. Nepoužívat na velké boty, ale spíše na boty typu pavoučího nebo obranného (takové to malé, co je hned vprvní misi). A pozor, pokud je budete používat v malé nebo středně velké místnosti (asi tak 5m x 5m), můžete velice snadno chytnout.
4. Dobíječ obušku - jen dodá 4 výboje do obušku. Dávejte pozor, abyste měli vždy alespoň 4 nabité a plný zásobník v kapse. Jinak alespoň 4 nabytí bez zásobníku. Nikdy nevíte, kdy se vám to bude hodit.
5. 7.62 munice - je to takové malé kolečko, které se strká do samopalu. Spotřeba této munice je opravdu velká a i když jí bude jednu dobu moc, určitě časem dojde a pak bude knalezení jen zřídka.
6. TQR Dart, šipky a světlicové šipky - TQR Dart jsou uspávací šipky v zelené kvádrové krabičce. Jsou hojně využívané a v tichých akcí je jich spotřeba rapidní. Ve hře jich je ale naštěstí dost. Šipky jsou pouze šipky. Použil jsem je na střílení na terč, jinak vůbec. Jejich účinnost je mizivá. Ještě tak možná, když jste schovaní ve ventilaci. Světlicové šipky jsou opravdu pouze "světlice“. Ani jsem je nepoužil, nicméně toho lituji, protože bych ušetřil již tak málo té zbývající bio-energie.
7. 30.06 munice - munice do snipera. Ve hře jí je celkem dost a vzhledem k tomu, že snipera až zas tak často jako ostatní zbraně používat nebudete, jí budete mít habaděj. A kdyby nakonec přeci jen došla, dá se skoro u každého prodejce koupit.
Konec o munici, doufám že vám to stačí. Teď něco o upgradech zbraní, které najdete. Když na něj vinventáři kliknete, objeví se vám zeleně zobrazené zbraně. Na tyto zbraně lze upgrade použít. Použijete ho tak, že ho chytnete a potáhnete na onu zbraň.
Upgrady zbraní
1. Optika - velmi dobrá věc. Jedná se o dalekohled podobný tomu na odstřelovačce. Dobré je si ji přimontovat na pistole a mini-kuši.
2. Dostřel - zvyšuje dostřel. Dostřel je v inventáři popsán vpravo od hlavního inventáře. Je uváděn v procentech.
3. Zpětný ráz - jedná se o upgrade, který tlumí zpětný náraz a zvyšuje tak efektivnost a přesnost střelby. Pokud si vyberete určitou zbraň, která je vám milá a budete to do ní cpát, nezapomeňte si ji později vyzvednout.
4. Tlumič - jednoduše utlumí výstřel pro tichou akci. Hned ten první si doporučuji namontovat na snipera. Ušetří spoustu práce a pokud mrtvého vojáka uklidíte, budete mít na chvíli po starostech.
5. Laser - zvyšuje přesnost zaměření. Přimontoval jsem ho na pistoli, nicméně si myslím, že bych se obešel i bez něho. Podle mě docela zbytečná věc (možná ještě tak na kuši).
Teď si vezmeme do parády věci, které cestou najdete :
1. Světlice - slouží přesně ktomu, kčemu si myslíte. Rada : zabírají místo vinventáři a světlicové šipky mají stejný účinek. Vyberte si ale, co je pro vás lepší.
2. Nano-klíče - slouží k odemykání zamčených dveří. Jsou jako normální klíče, jen nezabírají místo v inventáři. Velice dobrá věcička.
3. Multitool - je věcička, které je ve hře docela nedostatek. Používá se na obcházení elektronických zámků, kamer, věžiček atd. Před každým jeho použitím si hru uložte, abyste o něj nepřišli kvůli zbytečnosti.
4. Šperhák - co je zamčené, mělo by jít také odemknout. Pokud jsou to dveře, jdou odemknout, pokud jsou to dvířka do ventilace, jdou odemknout. Avšak ne všechno jde odemknout šperhákem či multitoolem. Jistě jste již pochopily, že se jedná o klasický paklíč. Stejně jako multitoolů je ho ve hře celkem nedostatek a tak si opět před každým jeho použitím hru uložte.
5. Lékárničky - dost podstatná věc, nicméně je jí také nedostatek, avšak jiný než vpředešlých dvou případech. Jedná se o to, že jich máte moc a moc a pak nemáte dlouho nic. Nastanou chvíle, kdy použijete i čtyři a pak nebude jiné východisko než úprk. Používejte je však až pokud bude veselo. Když skočíte do inventáře, tak vám život neubývá a vy se můžete vklidu vyléčit. Ušetříte tím bio-energii. Proč vysvětlím později. Jedno použití lékárničky vám dá určité množství života. Záleží na tom, jak umíte schopnost léčení.
6. Účet kreditů - malá zelená věcička, která vám přidá peníze. Pokud máte dost peněz na koupení vstupenky, raději si ji kupte, než aby jste použili šperháky či multitooly.
7. Bio - energetický článek - kulatá placka s modrým kolečkem uprostřed. Dobíjí velmi potřebnou bio-energii. Je jí celkem nedostatek, ale asi tak stejně jako lékárniček. Jedno použití vám dá 25 bodů bio-energie.
8. Rozšiřující kanistr a vylepšující kanistr - vylepšující kanistr slouží kvylepšení vašich speciálních dovedností (klávesy F3 - F12). Zásada, která platí je, že není dobré použít kanystr za každou cenu, ale je dobré použít kanistr, až když uznáte za vhodné a pro vás výhodné a často i ulehčující. Rozšiřující kanistr slouží k přidání vám dobře a potřebně použitelných vlastností. Platí podobná zásada, ale má trošku jiné znění, asi takto : Není dobré za každou cenu si dát to, co mi to nabízí, ale dát si to, co je pro mne dobré nebo výhodné. Toto platí HLAVNĚ u vylepšeních pro tělo. Takové syntetické srdce nebo něco, co vám vytváří kyslík pod vodou je naprosto nepotřebné, protože hra se dá dohrát i bez toho a navíc si místo toho můžete dát třeba maskovací plášť. K popisu těchto vlastností se dostanu později.
9. Ambrosia a virus - jsou v takových speciálních barelech a určitě je poznáte. Virus je hlavní součástí děje hry (má červenou barvu), stejně tak ambrosia (zelená barva). Co tyto výrazy znamenají poznáte ve hře (doporučuji si stáhnou a nebo někde, kdekoliv sehnat češtinu; dobrá je čeština od Game4You, i když není kompletní; jinak pokud neumíte dobře anglicky si hru nevychutnáte - stejně tak jako ostatní ).
10. Sudy - sudů je ve hře několik typů. Jde o výbušné sudy, radioaktivní sudy a normální sudy. Výbušné sudy, poté co do nich vystřelíte (nečekaně) vybuchnou. To se může hodit při likvidování botů a jiného podobného svinstva. Radioaktivní sudy jsou velmi nebezpečné. Pokud nemáte ochranný oblek, vyhýbejte se jim jako čert kříži. Normálních sudů je ve hře poměrně málo a nemají žádný speciální účel. Nebouchají, nevyzařují radioaktivitu, není vnich nic knalezení, prostě nic. Pokud je neuzvednete, můžete je před sebou tlačit.
11. Bedny a krabice - důležitá a nepostradatelná součást hry. V dřevěných bednách s obrázkem jsou věci jako lékárničky, šperháky, náboje atd. Vypadají opravdu věrohodně. Papírové krabice jsou prázdné (alespoň já jsem vnich nic nenašel). Co je ale zvláštní, někdy se za ně schovávají různé věci jako třeba cihly, které otvírají tajné dveře. Malé kovové bedny zvednete bez problémů. Požívejte je k tomu, abyste se dostali na vyvýšená místa, k vyskočení na žebřík, který je vysoko a tak podobně. Větší kovové bedny zvednete, ale musíte mít vylepšení. Já jsem je sice během hry nepřemisťoval, nicméně někomu to může pomoci. Velké kovové bedny jsem už vůbec nepřemisťoval a ani nevím, jestli se přemisťovat dají. Ale myslím si, že to ani nebudete potřebovat. Malé bedýnky TNT jsou velmi nebezpečné. Můžete je zvednout i bez vylepšení, nicméně pokládat je bezpečně můžete pouze v dřepu. Jinak riskujete výbuch ve vaší blízkosti a to se vám může stát osudným. Dobré jsou ale na ničení botů. Pokud jim je postavíte do cesty, boti je sice obejdou, ale vy do nich střelíte a výbuch bude mít stejný účinek jako vystřelená raketa.
12. Ostatní - do ostatních patří věci jako pivo, tyčinky, sojové jídlo, tajné spínače aj. Víno je na nic. Pivo musíte koupit vjedné misi vNew York city a tyčinky vám stačí dvě, které dáte dvou klukům vdruhé misi. Pak je nepotřebujete. Soda je na nic, ale léčí (stejně jako jídlo a pití ČISTÉ vody životy. Jejich množství je však zanedbatelné a pro maximální vyléčení by jste kolikrát museli čekat i hodinu. Zbytečně ztracený herní čas. Další věcí a to dost podstatnou jsou tajné spínače. Většinou jsou to cihly, které zatlačíte do zdi a otevřou se dveře. Jde však také o kódová zařízení schované za obrazy a podobně.
13. Hesla a příběh - Datacube je věcička podobná účtu kreditů, akorát modrá. Většinou vám napíše spoustu keců, ale jsou zde dost často také zašifrované kódy. Datacube se kopíruje do vaší databáze, takže pokud nemáte čas na zbyt (při čtení totiž běží), klikněte a jakmile se objeví tabulka stextem, utíkejte se schovat. Do této kategorie také patří knihy. I v nich jsou často zašifrované přístupové kódy. To samé platí o počítačích. Vyplatí se dát si jako vlastnost počítače, protože je budete moci hackovat a tak se vyhnout hledání přístupových hesel. Bezpečnostní terminály jsou to samé. Jen při hackování dávejte pozor na dobu, která vám zbývá. Data se totiž nekopírují do vaší databáze a tak se vám stane, že se začtete. Pokud tato doba vyprší (zbytek je označen barevně), spustí se poplach a přijdou na vás.
To je snad vše. Co se týče hledání těchto věcí, připomněl bych snad ještě to, že kolikrát jsou pod stolem, postelí, židlí a podobně a není je vidět. Radši si posviťte.
Další věcí ve vašem inventáři mohou být tyto součásti výbavy :
1. Balistické brnění - je to brnění, které funguje po určitou dobu. Chrání vás před mnoha kulkami ( žádné sprosťárny prosím ) vystřelenými ze zbraní vašich protivníků. Nejste však proti nim imunní a tak nezapomeňte sem tam juknout na stav vašeho zdraví a jak dlouho vám ještě vydrží brnění. Jestli ho použijete je na vás, ale později určitě přijdete na to, že je mnohem lepší věc. Jen tak mimochodem, měli by jste vědět, že vás neochrání před raketou, plamenometem nebo plasmovou puškou. Toto jsou zbraně, které projdou jakýmkoliv brněním. Po jeho použití už nejde vypnout. Ve hře se vyskytuje zřídka.
2. Termo-optika - je věc, co vypadá jako brnění, ale ve skutečnosti má naprosto jinou funkci. Na určitou dobu vás učiní neviditelnými, avšak musíte dávat pozor, aby jste do někoho nevrazili a nedělali hluk. Toto vás může prozradit. Pokud ovšem projdete laserovými paprsky, které spustí poplach a vysunou věžičky, může vám to být jedno, protože věžičky vás nezaregistrují. Je stejně časově omezená jako balistické brnění. Dobrá věcička, ale použil jsem ji pouze jednou za hru. Stejně jako balistické brnění nejde vypnout. Ve hře se vyskytuje jen vyjímečně.
3. Dalekohled - slouží přesně k tomu, k čemu sloužit má, tedy ke koukání se do dálky. Tahal jsem ho sebou polovinu hry a když jsem zjistil, že stejně dobrá je optika na zbraních, uvolnil jsem místo v inventáři. Dá se použít a vypnout kolikrát chcete. Ve hře se vyskytuje poměrně často.
4. Tech-brýle - za celou hru jsem je nepoužil a přesto jsem je sebou tahal až do konce. Nepřišel jsem ani na to, k čemu slouží a ani to nehodlám zkoušet, protože když jsem se bez nich obešel a dohrál, tak nejspíše nebudou zapotřebí.
Tak, to je snad konečně všechno ohledně výbavy a věcí ve hře. Teď se ještě koukneme na nějaké protivníky, které by jste mohli potkat (a nejspíš potkáte) ve hře.
Protivníci
1. Vojáci - jsou naprosto všude. Jsou to normální lidé a tak na ně platí stejná taktika boje. Jeden dobrý výstřel do hlavy zabije každého zjejich řad. Sodstupem času se zlepšuje jejich výdrž a výzbroj, ne však jejich inteligence. Je tu několik skupin bojujících proti sobě. Každá skupina má charakteristické oblečení (brnění) a tak snadno poznáte, proti komun to vlastně jdete (pokud jste se v příběhu hry ztratili). Po jejich zabití je prohledávejte. Můžete u nich totiž najít spoustu užitečných věcí, jako jsou náboje, klíče, zbraně, kredity a podobně. Pokud ho najdete již mrtvého ve vodě, tak u sebe nejspíš nic mít nebude ( pokud ho ovšem nezabijete sami ), ale všechno, co měl u sebe bude plavat na dně.
2. Hybridi - jde o určitý typ lidí a botů zkombinovaných v sobě. Nejste to však vy. Vyskytují se asi tak od poloviny hry, vhojnějším počtu poté od mise v Hongkongu, kde máte "získat“ technologii dračího meče. Mají větší výdrž než lidé, tak bacha na to. Jsou dva typy těchto vojáků :
a) MJ12 Komando - jsou to hybridi, kteří jsou celí v černém a mají na sobě takové červené "poznávací značky“. Jejich výzbrojí je zprvu samopal, vpozdější fázi hry je to i raketomet, se kterým jsou schopni zabít nejen vás, ale také sebe. Mají velmi charakteristický robotický hlas a skolí je jedna dobře mířená rána do hlavy ze snipera. Tito vojáci u sebe většinou mají bio-energetický článek, který se vždy hodí.
b) Muži (ženy) v černém - nemá to nic společného sonou komedií. Od těchto chlápků se nedočkáte smíchu ani po smrti. Mají docela velkou výdrž a tak si dávejte bacha, až je budete zabíjet. Nikdy jsem neměl čas na to, abych je zkusil zabít jednou ranou, takže vám neřeknu, jestli to jde, nicméně by jste měli vědět, že než je zabijete, měli byste se od nich vzdálit dost daleko. Po smrti totiž velmi rádi vybuchují a jste-li vjejich blízkosti, většinou to znamená smrt.
3. Boti - rozdělují se do šesti skupin :
a) Medi-bot - je to robot, který vám uzdraví až 300 životů za ráz. Je to velice dobrá věc, kterou budete využívat až do konce hry. Po vyčerpání svých zdrojů trvá minutu, než je znovu nabitý a připravený vás léčit. Při léčení se stejně jako při používání lékárničky zastaví čas, takže pokud jste vbitvě a kbotovi jste se doplazili jen tělem, raději počkejte, až se znovu dobije, než aby jste se vrhli zpět. Rada : pokud máte blízko místa, kde se má odehrát velká bitva, medi-bota, pak raději utíkejte kmedi-botovi a lékárničky nechávejte na poslední chvíli (nesmí vás ovšem zabít).
b) Opravárenský bot - je takový žlutý a dobíjí vám vaši bio-energii. Pozor, dobíjí pouze 75 bodů a tak pokud jste na dně senergií, tak si budete muset počkat, než se dobije. Jeho dobití trvá také minutu, ale myslím si, že se vyplatí počkat si. Při dobíjení se také zastaví čas. Jinak znovu platí, že pokud máte opravárenského bota blízko místa, kde počítáte svelkou spotřebou bio-energie, raději běžte kbotovi, než aby jste používali bio.energetický článek.
c) Malý obranný bot - jde o bota, který je hned vprvní misi a dokáže být velmi nepříjemný. Nebezpečný je jen na začátku, kdy nemáte ani balistické brnění, ale ani schopnosti, které by ho nahradili. Požívá pouze kulomet. Zničí ho jedna raketa, jedna dobře hozená LAM nebo dobře hozený EMP granát.
d) Střední bot - tento bot se vyskytuje hlavně vbudovách, kde je dost místa pro něj, ale malý by tu nestačil. Je docela rychlí a nevyzpytatelný. Nikdy nevíte, kdy se otočí. Pozor na něj. Vydává charakteristický zvuk a tak ho poznáte. Jeho výbavou je samopal. Pokud má něco víc, tak to na mě nestihl použít. Zničí ho jedna nebo dvě rakety, jedna a více LAM. EMP granát jsem ani nezkoušel, protože když jsem ho měl, tak na to nebyl čas a když čas byl, tak nebyl EMP granát. Neptejte se jak to, já sám to nechápu.
e) Velký útočný bot - je velice nebezpečný hlavně vmisích, kde je hodně místa a vy se nemáte kam schovat. Takové setkání je pak většinou smrtelné. Vyskytuje se hlavně venku. Vbudově jsem na něj nikde nenarazil. Potkáte ho třeba vHongkongu, kde je sice přátelský, nicméně si to můžete lehce podělat a pak se ho budete muset zbavit. Do jeho výbavy patří kulomet a raketomet. Zničí ho jedna až tři rakety. Ostatní ho možná také zničí, ale asi nebudete mít čas na to, abyste to dokázali. Vždyť i špatně vystřelená raketa často znamená smrt pro spoustu hráčů.
f) Pavoučí bot - tak to je velice nepříjemný bot. Jeho velikou výhodou je, že je povětšinou malý, rychlí, dost málo viditelný a pokud máte strach zmalých pavouků jako já, pak i ten zvuk pro vás bude velice nepříjemný (mám rád pavoučky, ale co je moc, to je moc). Téměř nikdy mu neuniknete a tak se ho budete muset velmi často zbavovat i jinou cestou než útěkem. Dá se zničit EMP granátem, jednou a více raketami, dobře hozenou LAM. Jeho útokem je hlavně elektromagnetický proud, který vám dost ubližuje a navíc vám odebírá bio-energii. Dobrou obranou je proti němu EMP pole. Kde se dá získat se dozvíte později.
Na závěr snad jen to, aby jste se nesnažili tyto boty ničit brokovnicí, pistolí a podobnými věcmi. Nepůsobí na ně ani páčidlo, natož pak náboje. Zbytečně je vyplýtváte.
4. Mutanti - jsou to geneticky vyšlechtění jedinci, kteří jsou velice nepříjemní. Poprvé na ně narazíte vlaboratořích MJ12. Jsou dva druhy těchto mutantů :
a) Malý zelení ptáci - jejich výdrž není moc velká, nicméně mají velkou zbraň. Plivou totiž takový hnusný zelený, co vás nakazí a působí to jako když vás někdo zasáhne TQR Dart. Jo a pokud na ně narazíte ve ventilaci, tak se nelekněte.
b) Velcí (a jeden malý) psi - jejich výhodou je velká výdrž a rychlost. Jejich zuby mi přinesli jen jednou smrt, nicméně nezkušený hráč si snimi může hrát i několik hodin. Jen se vyhněte tomu, aby se na vás rozběhli. Velice rychle by jste mohli přijít o nohy. Koušou a ve velkém počtu to opravdu bolí. Pokud budete hrát závěr hry od rána a večer hru dohrajete, narazíte vprůběhu těchto kol na větší hejno těchto mutantů a chtě nechtě mezi ně budete muset jít. Málo bio-energie a bio-energetických článků vás dovede ke strachu.
5. Mimozemšťané - věřte nevěřte, i v takto dobré hře se najdou absolutní nesmysli. Nebojte. Vše je tu celkem dobře vysvětleno a tak poznáte, o jakou formu života to vlastně jde. Vposlední části hry narazíte na dva, pak na dva, pak znovu na dva a pak na ně budete narážet tak dlouho, dokud …, ale to už nechám někomu jinému. Prostě a jednoduše jsou to mimozemšťané. Jejich zbraní je radioaktivní záření, které je ve většině případů smrtelné. Toto je ovšem vyváženo jejich výdrží a tak stačí dvě rány zbrokovnice a mimozemšťan je mimo Zemi.
6. Civilisté - jsou to normální občané a většinou interaktivní postavy, které dotváří děj celé hry a dovádí ho kdokonalosti. Díky těmto postavám se občas nasmějete, ale taky se dost (odpusťte mi ten výraz) NASERETE a to pak jedno kolo, které by jste hráli potichu asi tak 10minut máte projité za minutu a půl stělem pocákaným krví všech, které jste cestou potkali. Nicméně vám to občas prospěje. Jo, ale než zabijete civilistu, tak si to raději uložte. Nikdy nevíte, jaké následky to bude mít na průběh hry.
Organizace, na které vprůběhu hry narazíte :
1. Unatco - je to vládní organizace, která má nespočet vojáků. Mají takové modré uniformy a černé brnění. Zpočátku se tváří dobře, ale později poznáte, co jsou vlastně zač. Jejich sídlo je vám plně kdispozici, nicméně do jedné jeho části získáte přístup až později. Na těchto vojácích budete moci využít svůj um zabíjet.
2. Majestic 12 (MJ12) - je taktéž vládní organizace spojená s armádou vojáků. Tito však jsou od počátku na druhé straně. Jejich sídlo je vsídle Unatca, ale nemáte tam přístup. Dostanete se tam, až vás tam dovedou. Pro tuto organizaci pracují jako pro jedinou hybridi.
3. NSF - původně teroristická organizace, ale to se změní. Mají světlé uniformy. Je jich spousta a jejich zabíjení se nevyhnete. Avšak, raději se kroťte. Pomáhají totiž celému světu.
4. Illuminati - taktéž původně teroristická organizace, která je ale dost chamtivá. Mají však dobré lidi ve svých řadách a také dobré středisko.
5. Policie New York City - jsou to velmi slabí policisté, kteří po vás nakonec půjdou.
6. Francouzská policie - jsou to zprvu příjemní chlapíci, kteří na vás neútočí. To se ale velmi brzo změní.
7. FEMA - jde o organizaci, která se vydává za výrobce domácích spotřebičů. Nicméně je ještě nadřazená organizacím Unatco a Majestic 12. Jejich šéf bude jedním z vašich oponentů. Měli by jste vědět, že budete svádět nerovný souboj s ním a jedinou šancí na přežití je vynalézavost.
8. Odboj - jsou povětšinou civilisté, snažící se změnit Francii. To se jim ovšem nedaří a tak jim musíte pomoci. Nemají téměř nic, ale jejich členka vám velmi pomůže.
9. Deadalus - je umělá inteligence, která vám bude dlouhou dobu pomáhat, ale vy zato musíte pomoci jí. Je to dobrý počítač, ale nic kromě pomoci vám přežít opravdu neumí.
10. Helios - umělá inteligence vzniklá spojením dvou rozdílných. Za to může Bob Page, kterého během hry dobře poznáte. Asi se vám to nebude líbit, ale bude chtít váš mozek. Ovšem ne ktomu, k čemu si myslíte.
11. Červený šíp - Je odbojová organizace, která působí v Hongkongu. Je docela v klidu.
12. Cesta světla - Je také organizace působící v Hongkongu. Zprvu může vypadat jako špatná, ale to se časem změní.
Možnosti vylepšení :
Nejsou tu všechna, ale ty nejdůležitější ano. Podle mne je to nejlepší volba, ale záleží na každém, čemu dá přednost. Vylepšení se dává do určitých částí těla a jejich počet je omezený. Nemůžete si tudíž dát všechno.
1) Hlava :
Zde je možnost vylepšení špion drone a ještě něco, co si nepamatuji. Ale vím, že drona jsem používal dost často hlavně ve ventilačních šachtách a průlezech. Díky němu totiž vidíte věci za rohem a podobně, takže si ušetříte spoustu úmrtí. Pokud chcete přežít co nejdéle, vřele doporučuji. Na vyšší úrovni vylepšení má také slabý a později i silnější EMP útok (pavoučí droni). Ale nejspíš je zbytečné ho vylepšovat. Pozor, sežere dost bio-energie.
2) Oči :
Sniperovo vidění nebo lepší vidění - Sniperovo vidění vám umožňuje vidět daleko bez pomoci dalekohledu či optiky. Na lepší úrovni vám podá vyčerpávající informace o cíly. Lepší vidění vám dává infra-vidění a podobné věci, na lepší úrovni pak můžete vidět protivníky skrz zdi (nejsou vidět skrz ocel). Tady je vcelku jedno, co si dáte, protože obojí vám pomůže stejně. Spotřeba bio-energie je malá, protože je budete používat pouze vkrátkých intervalech.
3) Tělesné :
Tady patří především Aqualug (nebo tak něco), Syntetické srdce, Kabát, Ochrana k prostředí, Regenerace a ještě další dvě, které ani nezmiňuji, protože volba je jasná pro každého. Aqualug je přístroj vytvářející ve vodě kyslík a tím vám umožňuje se delší dobu potápět. Ale za celou hru jsem ho nepotřeboval. Syntetické srdce se může zprvu zdát jako velmi dobrá věc, ale nenechte se oklamat. Vylepšuje sice každé používané vylepšení o jeden stupeň ( kromě vylepšení na maximální úrovni ), ale musíte si jej zapnout. To znamená, že musíte mít zapnuté dvě věci, které žerou dost bio-energie a to znamená, že místo drona se slabým útokem, se kterým budete lítat tak minutu budete mít drona se silnější útokem, ale budete sním lítat asi tak 15 vteřin. Vyberte si co je lepší. Doporučuji si toto vylepšení nedávat stejně jako to předešlé. Ve hře se bez něj obejdete a navíc budete mít lepší možnost. Tou lepší možností myslím již zmíněný plášť. Ten vás dokáže maskovat a tak plně nahrazuje termo-optiku a navíc nezabírá místo vinventáři. Při použití tohoto vylepšení pamatujte na stejná pravidla jako u termo-optiky, protože i hlučný pohyb vás může prozradit. Doporučuji si to dát, protože se skvěle vyhnete již tak nepříjemným všem druhům botů a při ničení se jim budete moci postavit za záda, aniž by vás zpozorovali.
Regenerace je ve skutečnosti lékárna, která je vždy po ruce a to i během souboje či jiných vámi prováděných akcí, které vás mohou zranit. Toto je naprosto jasná volba a bez té se prostě ve hře neobejdete. Množství spotřebované bio-energie není až tak velké. Na vyšší úrovni tohoto vylepšení to funguje asi takto. Vy vběhnete do souboje, vojáci do vás budou střílet ze všech stran a vy si zapnete regeneraci. Teoreticky tam můžete stát neomezeně dlouhou dobu, protože se jimi způsobená zranění hned léčí. To ale neznamená, aby jste to zkoušeli, právě naopak. Toto se dá použít i vmístech, kde je vysoká radiace. Skombinací dalších vylepšení se zde můžete pohybovat tak dlouho, dokud vám nedojde bio-energie. Ochrana kokolí je poslední zvěcí, kterou vřele doporučuji. Nebudete tak muset zbytečně hledat ochranný oblek a na nejvyšším stupni vylepšení vám to dá téměř imunitu ke zraněním od radiace či kontaminované vody. Toto je jedna zmožností kombinace. Vlezete do kontaminované vody pro datacube a nečekaně se tam zdržíte zjiných důvodů. Než tam tedy půjdete, zapnete si ochranu kokolí a potom i regeneraci. Regeneraci po určité době vypnete a pak znovu zapnete. Záleží na vás, jak dlouho budete chtít plavat. Dokud máte bio-energii, jste imunní.
4) Ruce :
Tady jde o vylepšení síly a účinků zbraní. Myslím si, že je opravdu jedno, co si dáte, protože pokud nebudete dělat vyložené hlouposti jako házení se stolem, tak je neupotřebíte. Záleží však jenom na vás. Na jiné vylepšení rukou jsem vprůběhu hry nenarazil. Spotřeba bio-energie je nízká.
5) Podkožní :
Jsou velmi důležité implantáty, které vám ve většině případů zachrání život. Jsou tu dva volné sloty a podle mě pouze dvě různá vylepšení. Nevýhodou je, že se nacházejí obě ve stejném kanystru a tak budete muset najít dva stejné kanystry tohoto typu. Jsou to vylepšení typu balistický štít a EMP pole. Balistický štít si určitě dejte jako první a co možná nejdřív jej vylepšete na maximální úroveň. To potom můžete chodit mezi kulkami jako Neo vMatrixu. Prostě se vás skoro ani nedotknou. Jistě, způsobí vám to určité poškození, které je ovšem minimální. Vkombinaci sregenerací jste prakticky nesmrtelní. Pozor ale na to, aby vás netrefila raketa, LAM, plasmová puška nebo plamenomet. Vůči těmto zbraním nejste imunní ani trošku. Tak bacha. Spotřeba bio-energie je středně velká, ale určitě se to vyplatí. Používání toho vylepšení vás bude stát mnoho bio-energie (nejvíc zcelé hry). Toto je přesně ten moment, kdy bych měl připomenout drahocennou bio-energii. Ze začátku si budete říkat, že jí máte moc a že ji nepotřebujete, avšak potom se budete modli za jakýkoliv bio-energetický článek. EMP pole vám dává částečnou ochranu proti EMP útokům. Díky tomu, že je sbalistickým štítem vjednom kontejneru si ho budete moct dopřát až dost pozdě, protože balistický štít si určitě dáte jako první. Není nutné jej vylepšovat až na maximální úroveň. Hra se dát projít i bez něj a stupeň dvě opravdu stačí. Když se setkáte spavouko-boty, kombinace EMP pole a regenerace vám dá dostatek času na jejich likvidaci. Spotřeba bio-energie je snesitelná a vdůsledku ne moc častého používání je téměř mizivá. Pozor, i když máte EMP pole, útoky pavouků vám stejně bio-energii berou. Tak si její stav hlídejte.
6) Nohy :
Zvýšení rychlosti a výšky skoku nebo tichý běh. Mám takový pocit, že si spousta zvás dá tichý běh, nicméně je asi lepší volba zvýšení rychlosti. Pokud budete běhat pomalu, ale tiše, je větší šance, že vás zpozoruje voják nebo kamera. Když ale budete běhat opravdu velice rychle, než se voják nebo kamera vzpamatuje, je už po nich. Navíc se tím zvyšuje i výška vašeho skoku a to vám vmnoha situacích usnadní potupné skákání po bednách, jejich přenášení a stavění komínků. Spotřeba bio-energie je nízká. Jednoznačná volba je větší rychlost.
Teď něco kpohybu a ovládání vaší postavy.
Důležitou věcí je citlivost vaší myši. Pokud se vám hra trhá, raději si snižte detaily. Strhanou hrou totiž zabijete jednoho vojáka a budete se muset utíkat schovat, protože po vás pude dalších pět. Není to počítač, komu vadí trhání, ale naopak. Jediní, kteří na tom utrpí budete vy. Další takovou věcí je ovládání klávesnice. Podle mě je vše docela vpořádku kromě nastavení klávesy pro krčení (standardně [X], já to mám na [C]) a pak kláves pro rychlí přístup kjednotlivým obrazovkám. To jsem si nastavil na numerické klávesnici. Záleží ale na vás, jak vám bude nastavení vyhovovat a pokud vám nevyhovuje, raději si nastavte svoje než moje či kamarádova. Každý jsme přeci jiný :-).
Jsou tu určité druhy pohybu. Jde o běh, chůzi, krčení a vykukování za roh. Všechny jsou specifické a všechny mají svoje výhody a nevýhody.
Běh - po většinu hry budete běhat jako divý a tak jej budete opravdu potřebovat. Pokud ovšem běháte, jste víc slyšet. Na toto pamatujte při vykonávání tichých akcí. Avšak není lepšího pohledu než běh, obušek a na zemi ležící omráčený voják, který se nestihl ani otočit. Při použití vylepšení běhu se NEZVYŠUJE vaše hlučnost.
Chůze - chůze je nedílnou součástí tichých akcí, protože pokud jdete, je vás hůř slyšet. Tichý běh je tedy nepotřebný.
Krčení - budete jej využívat hlavně při schovávání se vojákům či botům za bedny a při prolézání ventilace a různých nízkých průchodů. Velmi dobrá věc je útočit zventilační šachty, protože jediné, co vás může zabít je raketa. Jinak se schováte za roh a nic na vás nemá.
Vykukování za rohy - je nedílnou součástí každé akce. Pokud chcete někoho překvapit, kouknete za roh a až se otočí, tak pic ! A pokud nechcete být překvapeni vy sami, musíte se taky koukat za roh. Velmi dobré je to na ničení botů. Schováte se za zeď či budovu a vykouknete. Pak vezmete GEP, necháte zaměřit raketu, vystřelíte a schováte se za roh. To je vše. Nádherná a většinou bezpečná akce.
HUD - neboli to, co vidíte většinu hry. Vlevo nahoře máte stav vašeho těla. Ten je hezky barevně označen a tak hned víte, jak na tom vlastně fyzicky jste. Hned pod tímto je kompas.Ten využijete hlavně tehdy, když vám ve zprávě píšou, že jsou ty dveře ve východní části komplexu. Dole je pak jakoby opasek, ve kterém máte číselně označeny věci, které máte ihned po ruce. Když si na 1 dám 10mm pistoli a stisknu 1, pak vytáhnu 10mm pistoli. Takto si můžete nastavit vlastní rychlou volbu zbraní a nástrojů. Ideální je nejspíš toto nastavení :
1. 10mm pistole
2. Elektrický obušek
3. Mini-kuše
4. 10mm tichá pistole
5. Páčidlo
6. GEP zbraň
7. toto je libovolné, většinou se jedná o multitooly, šperháky, LAM a jiné typy granátů nebo výbavy.
8. Samopal nebo brokovnice, co máte zrovna po ruce
9. Sniper
0. Je dána a nedá se měnit. Jedná se o okruhová nanoklíč, tedy vlastně klíčenka.
Proč ? No, protože když chodíte a máte to na standardním w,s,a,d, tak to co máte ihned po ruce je 1,2,3,4. Takže jdu, jdu a najednou voják. Stisknu 1 a mám 10mm pistoli, se kterou ho bez problémů oddělám. Nebo kouknu za roh a tam stojí voják. Mám na výběr, jestli ho omráčím obuškem nebo uspím kuší. Můžu ho také oddělat tichou 10mm pistolí. 5 je na páčidlo. Někam jdu, proběhnu okolo hlídek a narazím na bedny. Rychle je rozbiju a nemusím se zdržovat zbytečným hledáním klávesy na druhé straně. 6 je GEP, protože když narazím na boty, tak mám čas si klávesu najít. Pak ho odbouchnu, přiběhnou vojáci a já mám zase 10mm pistoli. 7 je pro otvírání těch nejrůznějších zámků a podobně. Jsou místa (a je jich dost), kde bude několik zamčených dveří za sebou a vy nebudete mít čas na to, aby jste furt běhali do inventáře. Jinak je zde také LAM pro případ, že by došli rakety a nebo jiné typy granátů či výbavy pro případ překvapení. 8 je pro samopal nebo brokovnici. Než jdu do akce, dám si onu zbraň a pak si můžu rychle přehodit na jinou. 9 je sniper, protože je používán jen občas, ale hodí se i místo dalekohledu. Časem si tyto (nebo vaše) klávesy zažijete a nebudete je muset nikde hledat. To vám ušetří spoustu času. Najděte si tu správnou kombinace kláves, protože vám to několikrát zachrání život.
Hned vedle opasku je malá obrazovečka. Tam se zobrazuje, jakou zbraň zrovna držíte vruce a je tam její obrázek. Horní čísílko zobrazuje, kolik nábojů vám ještě zbývá vzásobníku. Dolní ukazuje počet zásobníků. Dbejte na to, aby jste měli vždy alespoň jeden zásobník vzásobě a nebo měli alespoň jeden nabitý. Když dojdou náboje uprostřed přestřelky, tak to není nic příjemného.
Inventář je věc, která je velmi užitečná. Tedy přesně, inventář je jen jedna část velmi důležité databanky ve vaší hlavě. To jsou :
Zdraví - je to obrazovka svaším zdravím. Obrázek těla a stav každé končetiny, vašeho těla a hlavy. Tady můžete používat lékárničku třeba jen na určitou část těla a zároveň zjišťovat při útěku, jak na tom jste.
Inventář - tady jsou všechny zbraně, věci a peníze. Vše co můžete nějak použít. Kliknutím na obrázek zbraně nebo věci a následným zmáčknutím příslušného čísla si ji dáte do opasku. Pokud jenom kliknete, vpravo vtom obdélníčku se vám zobrazí statistika zbraně, typ munice, kterou zbraň momentálně používá a úplně dole je popis zbraně a popis munice, kterou právě používá. Mění se tak, že kliknete na obrázek příslušné munice.
Úkoly a zprávy - Tady jsou všechny úkoly a zprávy z datacube a podobně. Jsou zde splněné i nesplněné úkoly, hesla a zprávy.
Obrázky - tady jsou všechny obrázky, které cestou obdržíte. Většinou jsou velmi užitečné. Jsou tu například mapy, které vám moc pomohou, ale jsou zde i mapy, ve kterých se vůbec nevyznáte.
Rozhovory - tady je záznam posledních rozhovorů. Pokud jste tedy nestihly něco přečíst nebo přeložit, tady na to budete mít dostatek času.
Dovednosti - tady jsou dovednosti, které ovládáte. Dole máte počet zkušenostních bodů, které můžete vyplýtvat. Za každé zlepšení "zaplatíte určité množství bodů“. Vpravo v rámečku si můžete přečíst, co je to za schopnost a jak vaši schopnost právě ovládáte.
Rozšířené - tady jsou vaše nano - implantáty a jejich popis je vpravo v rámečku. Je zde také možno dobít bio-energii pomocí bio-energetického článku nebo si vylepšit už danou schopnost.
Logy - jsou to poslední zobrazené zprávy. Toto okno má velmi podobný význam jako okno Rozhovory.
Teď vám snad můžu dát hrubý popis příběhu.
Jste voják vřadách organizace Unatco. Budete pro ně plnit všelijaké úkoly určitou dobu. A váš bratr také. Ano, máte bratra. Jste vlastně hybridi lepšího typu něž všichni ostatní. Jste nano - vojáci a jste velice dobří. Po jedné akci vNew Yorku dochází ke zvratu a vy zjišťujete, že váš bratr pracuje pro NSF. Jejich cílem je zničit virus, který vynalezl Bob Page. Vláda a pak hlavně Unatco a Majestic 12 roznášejí onen virus po světě a nechávají si platit za jeho dočasnou léčbu. Lék prý údajně neexistuje. VNew Yorku pak najdete vojáky nejen Unatco, ale ve vedlejším úkolu také vojáky MJ12. Vyplatí se tyto vedlejší úkoly plnit, protože vám pomohou lépe pochopit děj hry a dotvářejí atmosféru. Když vám váš bratr řekne tyto věci, požádá vás o pomoc. Máte vyslat signál do Francie, aby se ostatní teroristické organizace stáhly. Jakmile to uděláte, půjde po vás Unatco i MJ12. To ještě není všechno. Tomuto úkolu se totiž nemůžete vyhnout (snad jen tak, že zabijete svého bratra, ale to snad ne).
Vrátíte se do jeho pokoje a on vám bude děkovat. Potom uslyšíte kecy za dveřma. To jsou vojáci MJ12 a Unatco. Jsou tam i muži včerném, takže bacha. Můžete si vybrat. Buďto utečete, váš bratr zemře a vás zajmou a nebo budete bojovat po boku svého bratra. Sice vás zajmou oba, ale alespoň to přežije i váš bratr. Teď jste vMJ12 sídle a zde se setkáváte poprvé sDeadalusem. To je zvrat. Uniknete-li ztohoto vězení, bude na vás čekat pilot a ten vás odveze do Hongkongu. Tady plníte různé úkoly, zjišťujete, jak to vlastně všechno je a podobně. Pomáháte udržet mír ve městě a získáváte přehled o genetických výzkumech a vzniku viru. Pak následuje Francie, kde potkáváte dvě organizace. Budete se muset dostat do velmi nepříjemných míst. Zabijete zde jednoho ze svých úhlavních nepřátel. Nemusíte se ale bát, není to nic těžkého. Potom jdete do střediska Illuminati. Zde jsou vedlejší úkoly, které doporučuji splnit. Najdete zde také vylepšující kanystry. Pak půjdete do oblasti 51. Tam plníte další věci. Zde se celkem nic neděje.
Pak ale letíte do ponorkového komplexu, kde máte získat schémata pro opravu stroje na výrobu léku na virus. Při odchodu narazíte na Waltera Simonse, ředitele FEMA, který vám bude nedůstojným soupeřem. Vpřímém boji prakticky nemáte šanci zvítězit. Má plasmovou pušku. Zabijete ho díky vynalézavosti. Pak jdete přímo po Bobu Pageovi. Je to jednoduché. On chce vyhladit oblast 51, protože je to jedno ze dvou míst, kde se dá vyrobit lék na virus. Problém je vtom, že oblast 51 mu nepatří a nemůže ji ovládat a on si lék vyrábět nebude ( maximálně tak pro sebe ). Jdete tedy na opalovací rampu, odkud má vyletět nukleární raketa na oblast 51. Když to vylikvidujete, jdete přímo do základny Boba Page. Je to již zničené, je tu pouze pár botů a vojáků. Jděte do jeho komplexu, a jděte přímo po něm. Vše dobře prozkoumávejte a všechno zabijte či zničte. Je to velice důležité pro hladký průběh. Bob Page se snaží transformovat na počítač a tak ovládat svět. Byl by nezničitelný, protože by byl vkaždém počítači na světě. Hra má tři různé konce, takže před tím, než splníte alespoň jeden znich si doporučuji hru uložit a vyzkoušet všechny tři.
Tady je ještě něco málo z hesel a kódů, které jsem cestou nasbíral. Jdou po sobě tak, jak jsem je nacházel. Pokud je mezi dvěmi na stejném řádku středník, je to uživatelské jméno a heslo do počítačů nebo bezpečnostních terminálů. U těch, kde není popisek jsem nepřišel, od čeho jsou, nýbrž ve hře jsem je použil. Dodržujte velikost písmen.
NSF001 ; smashthestate
0451 - kontejner u přistávací plošiny Unatco
SATCOM ; UNATCO_001
JCD ; bionicman
9183 - tajný průchod za automatem na sodovky v Battery Parku - 2 mise s agentkou Navare
4321 - kód na tajnou místnost v pokoji vašeho bratra v hotelu ´Ton
pdenton ; chameleon
Righteous - hlasové heslo, které musíte zjistit
Rudá kulka - hlasové heslo, které musíte zjistit
2153 - kód kzavřeným dveřím na klinice (Free clinic)
Knight_killer - heslo k počítači Mandeleye v jeho kanceláři
Podsvětí - hlasové heslo, musí se zjistit
6653 - telefonní budka v metru (M-O-L-E jako na klávesnici od mobilu)
5482 - kód kpřístroji pod umyvadlem na dámských záchodcích v lokaci Brooklinský most
etodd ; saintmary
5914 - kód do hangáru
9905 - kód ke kanystru vletadle
TJEFFERSON ; NEWREVOLUTION
MCOLLINS ; REVOLUTION
NAPOLEON ; REVOLUTION
6282 - metro v pekelné kuchyni ( ? )
4679
2971 - zbrojnice MJ12
0199 - lékařský komplex MJ12
1125 - kód kvýchodu z budovy MJ12 (vyjdete a jste v Unatcu)
MJ12 ; INVADER
989
99871 - zámek čistícího ventilu
QUEENSTOWER ; SECUTRITY
1709 - bypass uvnitř výtahové šachty
3444 - kód do 7. patra
87342 - kód do sklepení policie v Hongkongu
1997 - kód zářivé cesty
JCDenton ; sanctuary
06288 - heslo ke vstupu do VersaLife u klubu Šťastný prachy (Lucky Money)
6512 - kód k výtahu ve VersaLife
12 - kód ke spínači na podstavci velké ruky
525
ALL_SHIFTS ; DATA_ENTRY
55655 - nano-technologický výzkum 2. úrovně
768
525 - kód UK
2249
0909
6655 - kód rampy v docích s lodí
9753 - most v docích s lodí
83353
71324 - lodní zbrojnice
65678 - kapitánova kajuta
4003 - kód výtahu
0001 - kód ke kanálu
Hela ; Ragnarok
Streetstaion17 ; werewolf
1942 - sidonské sklepení (katedrála)
0022 - fontána moudrosti (katedrála)
34501 - číslo (katedrála)
08711 - tajemství (katedrála)
2384 , 6426 - nano-biotický materiál (kontejnery)
8001 - kód ke dveřím od Morpheuse
5868 - robotický ochranný systém
command ; zebra42
Tunnel01 ; Omega2a
Gsavage ; Tiffany
1223 - kód průlezu korkiana
Apinkerton ; Antennapedia
Tech ; sharkman
5690
Oceanguard ; Kraken
8456 - kód dveří sila
a51 ; xx15yz
8946 - komplex pracovníků
0169 - vědec v posteli v komplexu pracovníků
area51 ; bravo13
4225 - sklad výbušnin
2001 - kód reaktoru
1038 - centrála Aquinas
724* ( 3 ) - deaktivační kód k modrofůzním reaktorům
6765
Page ; UberAlles
Icarus ; panopticon
To je snad všechno. Na závěr vám jen přeji dobrou zábavu a hodně štěstí při záchraně světa.
KONEC.