Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
návod z www.abecedaher.cz
A. Předslov
Destination Treasure Island je adventura hraná z prvního pohledu a ovládána myší. Levým
tlačítkem vykonáváte dané pokyny a pravým se dostanete do inventáře. Při sebráni předmětů běžte do inventáře a klikněte na položku Auto, aby se předměty přesunuli do tabulky. V inventáři se také můžete dívat na mapu (můžete se s ní i přemisťovat) a kontrolovat si instrukce dle nápovědy (enigma). U každého předmětu se vždy podívejte na jeho definici. Každý předmět, který má vpravo dole v růžku klíč, tak jde rozebrat. Při svazování dvou lan dohromady si budete vybírat postupně vybírat kombinaci, jak se lano správně sváže. Vázaní lana má více částí vždy po dvou bodech (někdy jen dokončíte nebo začnete neutrálním bodem), když něco uděláte špatně, tak se vrátíte a vážete znova. Při spuštění nové hry budete mít možnost vybrat si profil. Tyto profily nemají žádný vliv na hru, ale hru může hrát až 5 lidí na jednom počítači aniž by si dělat komplikace s uloženými pozicemi.
Už jsou to čtyři roky, co Long John Silver zmizel a nikdo neví, co se s ním stalo. Byť za jeho hlavu vyvěsila královská společnost odměnu, nikdo jej už neviděl, ani jeho mladý přítel při cestách Jim Hawkins. Nicméně jednoho večera je Jim překvapen, protože papoušek Johna Silvera sedí na jeho okně. Přináší zprávu od svého pána, jeho poslední vůli, starý Long John Silver je tedy mrtev. John sice Jima opustil, ale zanechal na ostrově Emerald ukrytý poklad. Mapa a záhadná enigma (nápověda) mají Jima k pokladu dovést. Ovšem objevují se komplikace, staří známí dlouhého Johna Silvera, kteří byli kdysi zanecháni na opuštěném ostrově, se objevují u Jima na lodi. Dick, Morgan a Yellow Dog tedy vězní Jima Hawkinse v jeho kajutě...
B. Návod
Ocitáte se v kajutě na lodi a slyšíte podivné zvuky. Otočte se a zkuste otevřít dveře, jste zamčeni. Dick, Morgan a Yellow Dog, povstalci z lodi Hispaniola, se vrátili a touží po pomstě. Seberte černou značku a silné lano ze sloupu vlevo. Jim zavzpomíná, co se tenkrát stalo na Hispaniole vzbouřencům. V inventáři klikněte na Auto a předměty se přesunou do tabulky. Podívejte se na černou značku a níže si přečtěte text na ní. Vpravo na zemi vezměte rozsvěcovač a lano. Kousek vpravo na okně vezměte sextant. Otevřete okno vlevo a uvidíte papouška dlouhého Johna Silvera. Má pro vás vzkaz, vezměte zprávu z jeho nohy a Jim přečte dopis od Johna. Jedná se o jeho poslední vůli, odkazuje Jimovi poklad na ostrově Emerald a přiložil mapu s instrukcemi. Jděte do inventáře a spojte lano se silným lanem. Nyní musíte tyto lana svázat dohromady. Je zde horní a dolní možnost, postupujte takto: dolní, horní, dolní a lano svažte. Takto spojené lano přivažte k opěradlu kousek vlevo od okna. Opět se dostanete do okna na svazování. Obmotejte lanem opěradlo, pak dolní, dolní a dokončete upevnění k opěradlu. Vylezte oknem a Jim odpluje na ostrov Emerald.
Po menším ztroskotání na ostrově jste splnili první část instrukcí z enigmy. Před vámi je kámen a z něj vezměte rezavý nůž. Tento nůž zkuste použít na zlomený stožár s kladkou, vpravo na pláži. V inventáři se podívejte na svítilnu a zjistíte, že se z ní ztratil knot. Otočte se a všimněte si skály ve tvaru lebky. Jděte vpřed a ke skále. Na zemi se podívejte na stopy nějakého zvířete. Vsupte do jeskyně a seberte čepel nože, helmu, provaz, rozbitou sochu a figurínu. Vlevo uchopte dřevo a položte jej na ohniště. Podívejte se na rezavý nůž a klikem na klíč vlevo jej rozeberte. Všimněte si, že na rukojeti jsou iniciály Johna - LJS. Spojte rukojeť nože, čepel nože a lano. Při svazování dejte první neutrální bod, pak horní, dolní a dokončete nový nůž. Vraťte se na pláž a spravený nůž použijte na rozbitý stožár s kladkou, získáte hák (kvádr) ze stožáru. Běžte zpět a stále rovně před zavřenou bránu. Vlevo se podívejte na strom, který v jedné části nemá kůru. Na tuto část použijte nůž, vyteče trocha pryskyřice. Kousek vpravo vedle stromu vezměte misku a naplňte ji pryskyřicí. Někdo z místních obyvatel ostrova se na vás pokusí shodit kameny, ale nestrefí se. Jděte vpřed před bránu a všimněte si kostlivce vpravo nahoře. Vlevo ve zdi jsou dřevěná dvířka, ale je potřeba nějakého háku na zachycení. Běžte o obrazovku zpět a jděte vpravo k rokli. Podívejte se vpravo na strom, přisuňte úchyt z lana a seberte jej. V inventáři rozeberte kladku a zkombinujte rozbitý úchyt, hřídel a kolo. Opravený úchyt připevněte na lano a dostanete se na druhou stranu rokle. Vlevo za vámi seberte oranžový květ a jděte cestou vpřed. Vezměte banány ze stromu, na zemi láhev rumu a vpravo beraní roh. Jim na něj zatroubí a další část enigmy je splněna. Pokračujte a běžte na pláž. Vpravo ze stavby vezměte balíček a následně jej rozložte v inventáři. Opět uchopte dřevo a položte jej na ohniště. Vlevo můžete najít vaši loď, prohlédněte si ji a uvidíte, že je poškozená. Jděte zpět k soše a vydejte se vpravo. Tady opět potkáte papouška, přestaňte si s ním povídat a dle jeho rady zkuste udělat nanasinrum. Použijte nůž na banány a získáte kousky banánu. Otevřete (rozložte) láhev rumu a získáte navíc korek. Spojte kousky banánu s rumem a helmou. Oslovte papouška a dejte mu banány v rumu. Papoušek vám dá jedno své pírko a upustí jej na sochu. Vpravo na soše visí kousek provázku, podívejte se na něj a dostanete se k dalšímu vázání. První bod je neutrální, potom horní, neutrální, horní a dokončete. Běžte doprava a seberte červenou mušli a modré a žluté pírko. Jděte zpět k sošce. Podívejte se na podstavec sochy, je na něm růžový a bílý květ, červené pírko a modrá mušle. Tato socha postavy má na krku náhrdelník, který se dělí na dvě části, do horní částí náhrdelníku vložte do levé červené pírko a do pravé žluté pírko. Do spodnější části vložte vlevo červenou mušli a oranžový květ umístěte do středu náhrdelníku. Papoušek pronese další rýmovačku a odletí.
Teď se vraťte do jeskyně ve tvaru lebky. V inventáři spojte rozsvěcovač s koudelí a výsledkem zapalte ohniště. Nad ohněm roztavte pryskyřici a s její pomocí pak slepte rozbitou sošku. Položte obě figuríny pirátů na dva bílé podstavce v zemi napravo. Všimněte si, že figuríny vytvořili stín. Nyní použijte paličku na stín háku figuríny na zdi, potom na stín dřevěné nohy, pak na dýku a nakonec na pistol. Otevře se tajná skrýš a vezměte další beraní roh, Jim na něj opět zatroubí a kostra visící nad železnou bránou spadne. Vezměte si zpátky figuríny a běžte k zavřené bráně. Zde opět potkáte papouška. Podívejte se na kostru na zemi. Seberte staré hodinky, skleněné oko, hák a kousek oblečení. Začněte si povídat s papouškem, který stojí na šibenici. Začne zpívat pirátskou písničku a vy mu ji pomožte dozpívat. Celý text písně zní takto:
Fifteen men on the dead man's chest. Yo-ho-ho and a bottle of rum.
Drink and the devil had done for the rest. Yo-ho-ho and a bottle of rum.
The mate was fixed by the bosun's pike. The bosun brained with a marlinspike.
And cookey's throat was marked belike. It had been gripped by fingers ten.
And there they lay, all good dead men. Like break o'day in a boozing ken.
Yo-ho-ho and a bottle of rum. Yo-ho-ho and a bottle of rum.
Papoušek přeleze na konec šibenice a shodí měšec, který seberte ze země. Použijte hák na dřevěná dvířka vlevo ve skále a pak si na nich přečtěte vzkaz. Položte měšec do pravého rohu poličky a zobrazí se vám několik druhů mincí po dvou. Celkem těchto pět druhů - 2 Pistareen, 2 Piasters, 2 Guineas, 2 Louis d'or a 2 Doubloons. Každá z těchto mincí má svou hodnotu v šilincích, tyto hodnoty jsou napsány u každého názvu mince ve hře. Podle enigmy musí být vložena do váhy hodnota 109 šilinků v sedmi mincích. Správná kombinace je tedy tato - 2 Louis d'or, 2 Guineas, 1 Piaster a 2 Pistareen. Brána se otevře, vlevo na stěně seberte kost, tu namočte ve smůle a umístěte zpět na zeď. Rozsvěcovačem zapalte pochodeň a projděte jeskyní. Vpravo si všimněte nůžek a na špalku mísy se solí. Jděte jednou vpřed a podívejte se dolů. Jim si všimne pasti a překročí ji, běžte až k bráně a vlevo se podívejte na berana. Vraťte se až soše ve tvaru člověka s náhrdelním a jděte vpravo. Helmu naplňte mořskou vodou a jděte kousek vlevo od sochy k soše ve tvaru hada. Zapalte dřevo na ohništi a položte na něj helmu s vodou. Mořská voda se ohříváním vysuší a přemění na sůl. Běžte zpět k východu z jeskyně a helmu se solí použijte na špalek s miskou. Jděte k beranovi a podívejte se na něj znovu. Jim ho naláká, aby se šel podívat k ohradě, beran se chytí do pasti a Jim jej zavře v ohradě. Uchopte nůžky a použijte je na berana. Beran má na kůži tetování, další kousek mapy a druhou část enigmy. Běžte k bráně a prohlédněte si meče vlevo. Každý z mečů můžete vytáhnout do určité výše značené čísly. Podle čísel napsaných na černé značce vytáhněte první meč do úrovně dva, druhý také do úrovně dva, třetí do první úrovně a poslední do úrovně pět. Brána se otevře a jděte po schodech nahoru. Pokračujte cestou vpravo a ve věži uslyšíte řev zvířete. Jim se vyděsí a uteče zpět až k jeskyni. Vyjděte znova schody a na kamenném podstavci jsou tentokrát dva disky, oba seberte. Jděte doleva a díru v kameni akorát pro dva disky. Vložte tedy velký a malý disk do díry. Na velkém disku jsou různé obrázky, uchopte jej a natočte do místa, kde se oba disky setkávají, obrázek s hlavou králíka. Malý disk natočte jednou tečkou naproti hlavě králíka. Skrýš napravo se kousek povysune. Nyní na velkém disku natočte hlavu opice a na malém jednu čárku. Nakonec natočte na velkém disku hada a na malém znak s dvěma čárkami a třemi tečkami. Skrýš se celá odhalí a ukáže schody.
Běžte po schodech a octnete se v soše duté hlavy. Tady potkáte známého papouška, který opakuje následující část enigmy. Podívejte se dolů a uvidíte ústa duté hlavy. Ze stolu vezměte balíček a rozeberte jej. S pomocí jehly a nitě zašijte potrhané hadry a získáte plachty. Spojte model lodě se stožáry a plachtami. Dokončíte model lodi. Přistupte k mapě na stole a uchopte figurku v rohu. Položte figurku na hnědou tečku nejvíce vlevo, pak kousek dolů doprava figurínu s hákem a co nejvíce dolů doprava figurínu s pistolí. Na mapě jsou ještě tři držáky, do prostředního vložte model lodi. Nyní točte plachtami modelu lodi, dokud papoušek nevykřikne Full speed ahead! Poté papoušek přetrhne provaz a otevřou se oči sochy duté hlavy. V jednom okně visí lebka berana bez rohů, kterou seberte. Z okna pak uvidíte strom mezi dvěma horami. Vezměte si zpět model lodě ze stolu, sejděte po schodech dolů a vemte oba disky ze skály. Jděte zpět ke kamennému podstavci a běžte cestou vpravo a vpřed až budete v bažinách. Vlevo na zemi vezměte kousek jílu a pokračujte vpřed. V jednom bodě uvíznete, ale ozve se neznám žena jménem Pepita. Pepita vám ho provaz, který v inventáři rozvažte, abyste dostali dlouhý provaz. Spojte dlouhý provaz s hákem a uvažte jej (dolů, nahoru, 3 a 4 bod, nahoru a dokončete). Použijte tuto kotvu na velký strom před vámi a Jim se vytáhne na pevnou zem. Podívejte se vpravo, uchopte větve a položte je na bažiny za vámi, abyste vytvořili bezpečnou cestu zpět. Jděte vpřed ke stromu a v inventáři spojte lebku berana s levým a pravým rohem. Tuto kompletní lebku berana umístěte na strom, čímž je splněn další kousek instrukcí. Skleněné oko vložte do lebky a ukáže vám cestu dál. Rozeberte kotvu a dlouhý provaz z ní uvažte ke kořenu stromu (1, nahoru, 3, nahoru, 5, dolů, 7, nahoru a 9) a slezte dolů.
Tady si Jim povšimne, že jej pobolívá hlava, asi něco chytil v bažinách. Seberte skleněné oko z pláže a uvidíte v písku X. Bohužel teďka nemáte čím kopat, jděte tedy stále vpravo, dokud nedojdete k dolu. Tady se před vámi pokusí utéct Pepita, ale zakopne a spadne do díry. Kousek vlevo od díry si všimněte, že stopy od zvířete, domorodec a zvuk od příšery ze sochy, to všechno dělala Pepita. Vezměte kladku nad dírou a megafon vlevo na bedně. Otevřete bednu a vezměte z ní lano. Vpravo vezměte krumpáč a z bedničky kolo, provaz a hřídel. Zkombinujte hřídel, kolo a rozbitou kladku. Kladku spravíte a zkombinujte ji s druhou kladkou a s lanem. Získáte kladkostroj, který umístěte na věž nad dírou (1, dolů, 3 a 4). Krátký provaz přivažte ke konci kladky (1, nahoru, dolů, dolů, 5 a 6). V inventáři rozeberte krumpáč a rukojeť vložte do kovového válce vlevo od díry. Zaberte za rukojeť a vytáhnete Pepitu. Jim díky nemoci z námahy zkolabuje a Pepita uteče. Po probuzení vezměte zpět kladkostroj a rukojeť z krumpáče. Ohlédněte se, otevřete kovovou krabičku a přečtěte si deník. Podívejte se do kovárny, ale zatím tady nic nepotřebujeme. Vraťte se na rozcestí před důl a všimnete si strany ze španělského deníku. Vylezte po žebříku a na stromě si všimněte vyřezaného srdce s písmeny P a J. Použijte na nůž na vyřezané srdce a vezměte jej. Helmu naplňte vodou z koryta a jděte do kovárny. Uchopte dřevo a umístěte jej do pece. Zapalte dřevo a ohřejte nad ním vodu v helmě. Do helmy s vařící vodou vložte dřevěné srdce a uvaříte si čaj na ulehčení nemoci. Jim čaj vypije a cítí se lépe. Jděte na pláž ke značce X a složte krumpáč zpět. Začněte krumpáčem kopat a vykopete truhlu. Otevřete ji, ale je v ní další hádanka. Vpravo (pravá štěrbina) vezměte rozbité sklíčko a v inventáři rozeberte sextant. Získáte nové sklíčko, které nahraďte místo rozbitého. Spravené sklíčko vraťte zpět do pravé štěrbiny. Čočku ze sextantu umístěte mezi levou štěrbinu a kámen. Rozeberte kapesní hodinky a kolečka položte ke spodnímu okraji bedny. Umístěte skleněné oko do lebky. Páčka nad kolečky určuje, kterým sklíčkem budete pohybovat tlačítkami vpravo od koleček. Sklíčko v pravé štěrbině posuňte úplně nahoru a nechte jej ve svislé poloze. Levé sklíčko posuňte na třetí rýhu zleva a nakloňte jej. Hádanka je vyřešena a truhla se otevře. Uvnitř najdete kolo, poklad a část enigmy od dlouhého Johna Silvera.
Nalevo od truhly vezměte písek. Jděte zpět k dolu a kolo umístěte na vodní barel vpravo. Otočte kolem a voda se napustí do koryta. Na vodu v korytě položte model lodě a běžte o obrazovku zpět. Tady na lodi seberte ze stožáru lístek s enigmou a poslední částí mapy. Objeví se Pepita a řekne vám vše o enigmě, pokladu, že Long John Silver není mrtev a ona je jeho dcera. Potom ji oslovte a zeptejte se jí na všechna témata. Poví vám celý příběh Johna od doby, co opustil Hispanoilu. Jděte na rozcestí a doprava, vylezte po žebříku a nahoře uvidíte pirátskou vlajku. Běžte blíže a uvidíte piráty. Podívejte se do chaty vpravo a z poličky u zdi vezměte rybářský hák, trubky, udici a pravděpodobně plachtu. Vyjděte z chýše a vylezte po stromě nahoru. Zjistíte, že piráti chytli Pepitu. Podívejte se na vozík, na kterém sedí pirát. Skokem na vozík byste se jej mohli zbavit, ale stále je zde ještě druhý pirát. V inventáři rozeberte šití a pak spojte nit s rybářským hákem a prutem (1, dolů, 3, nahoru, 5, dolů, 7, 8 a 9). Mezi piráty je stolek a na něm je roh se střelným prachem, kulky a pytlík s tabákem. Pomocí vylepšeného prutu vytáhněte pytlík s tabákem a oddělte jej od prutu. Vytáhněte také roh s prachem a rovněž jej oddělte. Z rohu nasypte prach do pytlíku s tabákem. Tento výsledek připevněte na prut a spusťte na stůl. Sledujte, jak se Jim postará o oba piráty. Krátkým lanem svažte oba piráty - 1, dolů, 3, dolů a 5. Ze stolku vezměte kulky a ze země nit. Před jinou krabici vezměte nenabitou pistol a slezte dolů po provazovém žebříku za vámi. Jděte vpravo po pláži, ale budou po vás střílet z lodi. Vylezte zpět nahoru po žebříku a po stromě na střechu. Podívejte se na loď a zjistíte, že se jedná o Jimovu loď. Vstupte do chýše, uchopte štětku a vyčistěte dělo. Otevřete sud napravo od děla a visící lopatu vpravo naplňte střelným prachem., který nasypte do děla. Uchopte dusadlo (prostřední předmět) a udusejte prach v dělu. Kladkostroj upevněte k háku v rohu chýše. Rozeberte krumpáč a rukojeť vložte malé díry vlevo na děle. Otevřete si mapu a běžte do kovárny. Z koryta před kovárnou naplňte helmu a zpátky v kovárně spojte helmu s vodou, písek a jíl. Tuto výslednou směs vložte do koryta vlevo u stolu. Na stole jsou tři kolíky, na prostřední umístěte dřevěný tvar polokoule a na něj položte kuželovitý tvar, čímž uzavřete otvor v polokouli. Vlevo nad korytem se směsí uchopte krabici na modelování a položte ji mezi levý a pravý kolík. Uchopte směs vlevo a dejte jí do tvarovací krabice s tvary polokoule a kužele. Vytáhněte kužel a položte jej na stůl. Vezměte celou krabici i se směsí a položte ji vpravo na stavbu z bílých kostek. Nyní to ještě jednou opakujte. Tvar polokoule (bez kužele) nechte na stole a jen okolo něj dejte krabici ze stolu. Do krabice vložte směs a výsledek dejte do pravé přihrádky z bílých bloků. Uchopte levou krabici se směsí a položte ji na pravou krabici se směsí. Zatáhněte za řetěz, který pohybuje s měchem, a všimněte si, že v měchu je díra. Rozeberte rybářský prut, spojte nit s jehlou a zašijte měch. Pod ohništěm uchopte trubku a připojte ji k měchu. Zatáhněte za řetěz a rozděláte oheň. Poklad vložte do kotlíku nad ohněm a kleštěmi uchopte kotlík s roztaveným kovem. Obsah kotlíku vylijte do forem se směsí a oddělejte vrchní krabici. Seberte vytvořenou dělovou kouli. V inventáři zkombinujte plachtu a trubky, získáte divné zařízení. Odpojte z měchu trubku (vraťte ji na zídku) a připojte k měchu divné zařízení. Zatáhněte za řetěz a seberte přístroj na potápění. Běžte zpět do tábora pirátů, vložte kouli do děla a dělo s pomocí rukojetě nasměrujte. Zatáhněte za lano před dělem a dělo povyjede do okna. Nalevo je doutnák bez knotu. Použijte na doutnák koudel, který následně zapalte a použijte na dělo. Sledujte, jak Jim zničí svou vlastní loď. Prázdný roh na prach naplňte prachem ze sudu a spojte s kulkami a nenabitou pistolí. Získáte nabitou zbraň.
Opusťte chýši a slezte po provazovém žebříku dolů na pláž. Jděte vpravo, podívejte se na vrak lodi a potopte se za ním. Pod vodou si na kameni všimněte houby, nožem ji odřízněte a
seberte. Vpravo je malá truhla ležící v mušli, zkuste ji otevřít rukojetí od krumpáče, ale mušle vám v tom zabrání. Takže použijte rukojeť na mušli a pak seberte truhlu a i rukojeť. Truhlu v inventáři rozeberte a najdete kleště a pilku. Otočte se a vezměte z písku dělovou kouli. Na jednom z prken vraku lodi si všimněte římských číslic (IV, VIII, XV, XVI, XXIII a XLII - 4, 8, 15, 16, 23 a 42). Přesně tato čísla už mnozí z vás mohli někde slyšet. Ano, jedná se přesně o ta čísla, která zazněla v seriálu Lost (Ztraceni). Kdo ví, jakou zde hrají roli. Podívejte se nahoru na hladinu moře a vynořte se. Jděte stále doleva k vaší staré loďce. Nalevo se podívejte na prkna přibitá ke kusu dřeva. Kleštěmi prkna vypáčte a pilkou je pak upravte na správnou velikost. Jim umístí prkna zpět na loď. Následně použijte koudel na opravenou díru, aby se zatěsnila. Běžte kousek vpravo k soše hada, nad ohněm roztavte pryskyřici, kterou použijte na díru v lodi, čímž je loď zcela opravena. Hned loď použijte a Jim popluje po řece krve. Lanem na lodi uvažte loď ke kruhu ve skále (dolů, dolů, nahoru, 4 a 5) a vstupte na pevninu. Podívejte se na kostru a nahoře vlevo si popovídejte s papouškem. Papoušek vás varuje, že piráti na vás nastražili past. Zazvoňte na zvonek a začněte s piráty vyjednávat. Spustí dolů košík, že chtějí peníze, ale žádné nemáte, takže do košíku můžete nebo nemusíte dát dělovou kouli. Budou se s vámi dohadovat z čeho je vyrobená, ale nakonec ji hodí do řeky. V inventáři zadělejte láhev rumu korkem a položte ji do košíku. Piráti se o láhev rumu pohádají a Dick je hozen do řeky piraním. Potom Morgan zastřelí druhého piráta, takže zůstal jen sám Morgan. Znovu si popovídejte s papouškem, zopakuje enigmu a shodí dvojici dýk, které jsou propojeny kusem železa. Vstupte na loď a dvojici dýk použijte na znak na stěně. Zobrazí se před vámi stěna plná děr, pomocí kterých můžete šplhat po skále. Rukojeť z dýk má dva body, které střídavě přehazujte mezi dírami, až budete na konci vpravo nahoře. Tady vylezete do jeskyně, kde konečně potkáte dlouhého Johna Silvera (tím je poslední část enigmy od Johna splněna). Popovídejte si s ním na všechna témata. Během rozhovoru si všimněte, že na
stropě jsou hadi, kteří se tady schovávají před sluncem. Podívejte se na schody a John vám
poví, že vedou do jeho domu, kde teď Morgan vězní Pepitu. Vyjděte nahoru a na Morgana vystřelte nabitou pistolí. Zbraň selže, ale Morgan je překvapen Johnem a střelí se do nohy. Pepita je stále vězněna v řetězech, ale klíč měl u sebe Dick. Promluvte si s Morganem a zjistíte, že kopie klíče je někde schována. Ze stolu vezměte zrcadlo, tabulku s uhlem. Na zemi před mrtvým pirátem seberte láhev rumu a rozložte ji. S pomocí mapy se vraťte až do údolí, kde byla past a beran. Jděte směrem k soše duté hlavy a na cestě uvidíte piráta se zbraní. Běžte zpět do údolí a na stromě se podívejte na roztrhanou síť. Použijte nit na sítě a roztrhanou síť opravte. Jděte k soše duté hlavy levou cestou a jděte po schodech do sochy. Použijte megafon na ústa sochy a pirát se vyděsí stejně jako předtím Jim od Pepity. Při je útěku je chycen do pasti, vezměte si od něj klíč a vraťte se k vodopádům. Běžte nahoru do jeskyně, do Johnova domu a klíčem zbavte Pepitu pout. Dlouhý John vám pak poví o skutečném pokladě a dá vám novou enigmu.
Podívejte se na měsíce na zdi před vámi, za vámi je místo na dvě kola a kousek níže špinavá nádrž. Znak nad nádrží podle Johna značí počet dnů nebo určitou dobu. Do skály umístěte velký a malý disk. Pepita řekne, že tyto dva kruhy vypadají jako mayský kalendář. Znovu si popovídejte s Pepitou a mapou se vraťte na mys hrůzy (místo kde jste ztroskotali). Rozložte jehlu s nití a jehlu použijte na kámen před vámi, získáte zmagnetizovanou jehlu. Běžte do dolů a naplňte helmu vodou z koryta. Vraťte se k vodopádům a běžte do hadí jeskyně. Houbou ze dna moře očistěte znaky okolo nádrže. Podívejte se na některý ze znaků a John vysvětlí, že se jedná o různé série dat, ale nenásledují chronologicky. Vodu z helmy nalijte do nádrže. V inventáři spojte zmagnetizovanou jehlu s korkem od láhve a získáte kompas.
Kompas položte do vody v nádrži, jehla bude směřovat na sever. Na velkém kole dejte stejné zvíře, jako je na obrázku z jihu a jednu tečku na malém kole. Zmáčkněte tlačítko pod koly, čímž se započítá první den a pozice kol se změní. Potom mačkejte tlačítko tak dlouho, dokud se na kolech neobjeví znaky severu, což bude dohromady 39 dní. Znovu na kolech zadejte symboly z jihu, stiskněte tlačítko a pak ho mačkejte, dokud se neobjeví symboly ze západu - 32 dní. Potom libovolně pohněte s koly a zvolte znaky západu. Stiskněte tlačítko a mačkejte až do znaků severů, což je 7 dní.
Otočte se ke stolu za vámi. Po vnějším obvodu je spousta tlačítek (tečka = 1, čárka = 5). U vás jsou bílá tlačítka s čísly 2, 8, 9, 11 a 17, u Johna jsou modrá tlačítka s čísly 1, 3, 9, 12 a 19 a u Pepity jsou žlutá tlačítka s čísly 2, 3, 11, 14 a 17. Ve středu stolu jsou tři řady třemi barevnými kostkami. Kousek vpravo je hlava hada, která určuje, s kterou řadou se zrovna pohybuje. Hlavu hada nechte ve vrchní pozici a začněte vybírat tlačítka s čísly. Na poprvé jste napočítali 39 dní, takže stiskněte bíle tlačítko 9 (4 tečky a 1 čárka), modré tlačítko 19 (4 tečky a 3 čárky) a žluté tlačítko 11 (1 tečka a 2 čárky). Posuňte hlavu hada do středu a zvolte bílé tlačítko s číslem 9 (4 tečky a 1 čárka), modré tlačítko 12 (2 tečky a 2 čárky) a žluté tlačítko 11 (1 tečka a 2 čárky). Hlavu hada dejte do spodní pozice a volte bílé tlačítko 2 (2 tečky), modré tlačítko 3 (3 tečky) a žluté tlačítko 2 (2 tečky).
Střed stolu je nahrazen měsíčními symboly, podobnými jako na zdi. Cílem je upravit symboly tak, aby se shodovaly se symboly na zdi. Zde si uložte hru, abyste se případně mohli vrátit na začátek řešení. Tlačítka se také zaměnila, takže máte levé a pravé bílé, levé a pravé modré a levé a pravé žluté. Tlačítka u Johna a Pepity berte z pohledu, který máte ve hře. Takže když je pravé modré, tak to znamená modré tlačítko blíže pravé straně monitoru. Když je žluté levé, tak to znamená žluté tlačítko blíže levé straně monitoru. Správná kombinace tlačítek je tato: 2x levé bílé, 2 levé modré, 1x levé bílé, 2x pravé bílé, 1x levé žluté, 1x pravé modré, 2x pravé žluté, 1x pravé bílé, 1x pravé žluté a 1x levé žluté. Po zadání správné kombinace se odsune velké kolo a odhalí poklad. Během otřesů, ale začnou padat hadi ze stropu a jeden spadne přímo na dlouhého Johna Silvera. Musíte rychle něco udělat. Z inventáře vemte zrcadlo a položte jej na sluneční svit na podlaze. Sledujte závěrečné animace.
KONEC.