Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autora návodu ani zdroj bohužel neznáme.
1) PRVNÍ KRŮČKY...
Po seskoku z letadla dopadnete přímo doprostřed divoké džungle. Otočte se
doleva, jděte rovně a opět se otočte doleva. Na zemi uvidíte ležet velikou
tornu, kterou shodili spolu s vámi s letadla. Nožem ji otevřete a vyberte vše,
co se dá. Získáte tak polní pracovní stanici TraviCom a s ní mapování přes
satelit, analyzátor obrazu, audio přehrávač, přístup k datovým souborům
a komunikační prostředky. Dále získáte také kameru, pomocí které budete moci
snímat obrázky textů a symbolů, abyste je následně mohli dekódovat na svém
TraviComu a speciální nafukovací člun. Otočte se opět vlevo a vraťte se zpátky
k řece. Nyní vybalte člun (uděláte to tak, že ho vezmete a kliknete s ním na
vodu), vstupte do člunu a až vám kurzor nabídne možnost výběru, plujte
doprava. Otočte se vlevo a vyjměte šipku z těla vašeho mrtvého průvodce.
Otočte se doprava a opět se vydejte na řeku. V každé zatáčce plujte doleva.
Dorazíte na druhý břeh řeky. Udělejte čelem vzad, vstupte do džungle a až
dorazíte na kraj strže, otočte se vpravo. Zde si vezměte dutou tyčinku
a šipku, kterou jste vytáhli z těla zavražděného průvodce, namočte do
načervenalé jedovaté tekutiny uprostřed kola před vámi (že se jedná o jed
zjistíte tak, že vyfotografujete hieroglyfy na kole a následně je analyzujete
pomocí TraviComu, není to však k dokončení hry nutné). Vraťte se na břeh,
vydejte se opět na řeku a v zatáčce plujte doprava. Otočte se doprava
a zabijte hada. Projděte pod kládou a přivlastněte si plastiku bůžka ležící na
kamenné přepážce. Otočte se čelem vzad, projděte lesem, obraťte se vpravo
a ještě jednou projděte lesem. Nyní se naposledy vydejte na řeku a plujte vždy
doleva. Otočte se dvakrát vpravo a projděte džunglí až k propasti. Na
prohlubeň v kole použijte plastiku bůžka a rychle přejděte přes propast,
protože jinak brzy přisviští kopí kmene Kiganiů.
2) VE MĚSTĚ ZINJ
Otočte se vlevo a vyjměte první ze šesti kamenů, které potřebujete najít,
z tmavé díry ve zdi vstupní brány do města Zinj. Otočte se vpravo, běžte
dopředu a zapamatujte si toto místo a směr, kterým jste otočeni, jako polohu
1. Jakým směrem jste otočeni poznáte podle kompasu v pravém dolním rohu
obrazovky (písmeno nad šipkou dopředu E=východ, W=západ, N=sever, S=jih).
Běžte dvakrát dopředu, opět se otočte vpravo a pokuste se sebrat další
plastiku bůžka na břehu potoka proti vám - spadne vám do vody, ale z toho si
nic nedělejte. Otočte se dvakrát vlevo a seberte ovladač primitivních
obranných jednotek (vypadá jako dálkové ovládání televizoru). Otočte se vpravo
a běžte dopředu - objevíte se v ruinách města Zinj. Zapamatujte si toto místo
a směr jako polohu 2. Nyní běžte rovně až k ohromným dveřím se šesti otvory ve
tvaru oka. Obraťte se vpravo a seberte plastikovou kartu. Obraťte se znovu
vpravo, jděte čtyřikrát dopředu a otočte se vlevo. Seberte hrníček a vytrhněte
ze země kovový kolík přichycující kostru stanu. Vložte právě objevenou
plastikovou kartu do štěrbiny v kufru před vámi a po jeho otevření na něj
klikněte. Uvnitř naleznete nový čip a také speciální zařízení pro
zaznamenávání zvuku. Klikněte na zámek na skříňce v pravé části kufru
- dozvíte se tak, že k otevření potřebujete hlasovou autorizaci. Klikněte na
panel s nápisem WORKSTATION (v pravém spodním rohu), vyjměte starý čip
(v sekci COMMUNICATIONS pod symbolem krychle s koulí uprostřed) a vložte na
jeho místo nový. Klikněte na tlačítko TRAVICOM (opět v sekci COMMUNICATIONS
- pokud vám to nejde, nemáte pravděpodobně ještě vybranou tuto sekci a musíte
tedy nejprve kliknout na její název). Travis vám pošle zvukový klíč k otevření
uzamčené části kufru a také vám umožní přístup k nějakým souborům o Amy,
mluvící gorile, se kterou jste se už dozajista setkali (tyto soubory si můžete
prohlédnout kliknutím na tlačítko FILE ACCESS). Odemkněte tedy kufřík
postupným kliknutím na tlačítka AUDIO SAMPLER a PLAYBACK, vypněte WORKSTATION
a vyberte z kufříku dva zásobníky. Vraťte se do polohy 2. Běžte dvakrát
dopředu (ke dveřím do podzemí) a otočte se vpravo. Klikněte na záznamník zvuku
a nahrajte si zvuk, jež vydávají příšery strážící dveře (stačí kliknout se
záznamovým kurzorem kdekoliv na obrazovce ve chvíli, kdy se ozve chrochtavý
zvuk příšery). Vraťte se do polohy 2. Otočte se vlevo, běžte dopředu, otočte
se vpravo, opět běžte dopředu a opět se otočte vpravo. Klikněte na zařízení,
které vypadá jako malá kamínka, a následně z něj vyjměte speciální kotouček
pro sledování v nepřehledných terénech. Otočte se vlevo a do prohlubně před
vámi vložte hrnek. Dostanete se do podzemí, kde v pravém spodním rohu seberete
druhy kámen. Vezměte si zpátky hrníček a otočte se vlevo. Nyní přijde trochu
svižnější akce, než na jaké jste byli doposud zvyklí. Potřebujete nabít
obrannou jednotku. kterou máte před sebou, ale když se o to pokusíte, začne po
vás střílet. Musíte proto ihned po tom, co do ní vložíte zásobník, vzít
dálkové ovládání a rychle s ním kliknout na jednotku. Před tím, než to začnete
zkoušet, vám doporučuji uložit pozici. Jakmile se vám podaří obrannou jednotku
nabít (zbude vám pouze jeden zásobník), vraťte se do polohy 1. Otočte se
vlevo, běžte dvakrát dopředu a otočte se znovu vlevo. Zde vyjměte z vody
plastiku bůžka, který vám upadl do potůčku nahoře u ruin. Otočte se čelem vzad
a běžte opět dvakrát dopředu. Zde namočte kotouček pro sledování do mízy ve
stromu a vraťte se do polohy 1. Otočte se vpravo, běžte rovně a otočte se
vlevo. Díru, z níž uniká plyn, zacpěte člunem a běžte dopředu, doprava a znovu
dopředu. Gorile přehrajte zvukový sampl, který jste si zaznamenali u dveří
s očima (respektive u dveří do podzemí). Běžte rovně, otočte se vpravo
a seberte třetí kámen. Opět se otočte vpravo, běžte rovně, otočte se vpravo,
běžte rovně a znovu se otočte vpravo. Na žhavou lávu použijte kolík od stanu.
Vraťte se do polohy 1, běžte jedenkrát rovně, otočte se vlevo a nalepte Amy na
kožich smůlou polepený kotouček pro sledování. Opět přijde trochu náročnější
část. Přepněte si na WORKSTATION a klikejte na tlačítko SELECT TRACKER tak
dlouho, dokud se bleděmodrý kroužek označující cíl sledování nepřesune na
modrý blikající bod. Od této chvíle vám kompas v pravé dolní části obrazovky
vždy ukazuje směrem, kde se nachází Amy. S jeho využitím a špetkou rozumu se
vám brzy podaří Amy zahnat do slepé uličky (stačí si uvědomit, že ji
v podstatě honíte pořád do kolečka), takže vám chtě nechtě bude muset předat
čtvrtý kámen. Jakmile tento kámen získáte, běžte do polohy 2. Jděte jedenkrát
dopředu ve směru ke dveřím s očima, pak se otočte vpravo, jděte znovu dopředu
a otočte se vlevo. Zde nabijte druhou obrannou jednotku. Obraťte se vlevo,
odsuňte kámen u vašich nohou a vezměte si pod nim schované lano. Lano použijte
na ohnutý kolík. Znovu se obraťte vlevo a běžte rovně. Obraťte se vlevo. Zde
si můžete sebrat detektor radiace. Otočte se vlevo a do prohlubně na kamenném
sloupu vložte hrníček. Obraťte se čelem vzad a do díry ve zdi vložte sošku
bůžka. Opět se obraťte čelem vzad a z oka ve zdi vyjměte pátý kámen. Vraťte se
do polohy 2. Obraťte se čelem vzad a na horní část obrazovky použijte lano.
Vyšplhejte po něm nahoru, z otočné koule vyberte poslední kámen, sešplhejte
zpátky dolů a otočte se znovu čelem vzad. Nyní máte vše, co potřebujete, takže
se můžete přesunout až ke dveřím do podzemí (tj. dvakrát dopředu). Jestliže
bychom označili "oči" ve dveřích postupně od levého horního rohu dolů čísly
1-6 tak, že druhý otvor v první řadě má číslo 2, první otvor v druhé řadě má
číslo 3 atd., pak je pořadí umísťování kamenů do otvoru následující:
3,4,1,2,6,5. Pokud vám toto pořadí nebude fungovat, tak doporučuji vyzkoušet
jiné kombinace, brzy na správnou posloupnost přijdete (způsob, jak korektně
zjistit pořadí vkládání kamenů je popsán v první části návodu).
3) BLUDIŠTĚ
Jakmile se vám otevřou dveře, běžte dopředu, poslechněte si Amy a běžte znova
dopředu. Nyní se nacházíte v bludišti plném příšer, kde se nedoporučuje dlouho
stát na jednom místě. Správný průchod bludištěm je tento (nebudu vypisovat
otáčení, pouze otvory, jimiž je třeba projít): vlevo, vpravo, vpravo, rovně,
rovně, vlevo, rovně, vlevo, rovně, vpravo.
4) CHRÁM
Jděte dopředu a zapamatujte si toto místo a směr jako polohu 3. Otočte se
vlevo a projděte otvorem, otočte se opět vlevo a opět projděte otvorem.
Nakonec se ještě jednou otočte vlevo. Na stěně objevíte tři kola.
Očíslujeme-li je odleva čísly 1-3, otočte postupně koly 2, až spadne kladka
znovu 2, 1 a 3. Otočte se doprava, projděte přes most a otočte se doleva.
Uvidíte před sebou páku překlopenou na pravou stranu. Překlopte ji nalevo
a vraťte se do polohy 3. Vstupte do díry vlevo, v zatáčkách odbočte vždy
nalevo (prostě tam, kde není už zdálky vidět tekoucí láva). Otočte se vpravo
a vezměte si kost ležící na zemi. Udělejte čelem vzad, položte ruku na ledový
panel a projděte otevřenými dveřmi. Otočte se vlevo, projděte přes most, opět
se otočte vlevo a přesuňte páku zpět do pozice napravo. Otočte se vlevo
a jděte dvakrát rovně. Páku před vámi přesuňte do pozice napravo. Vraťte se do
polohy 3 (otočíte se vpravo, projděte otvorem a otočíte se vlevo). Vstupte do
otvoru vlevo, v zatáčce odbočte doprava. Otočte se vlevo a na rozbitou páku
použijte kost. Opravenou páku pak přesuňte do pozice nalevo. Vraťte se zpět do
polohy 3. Běžte rovně, otočte se doprava a klikněte na mříže. Vezměte si Amyin
batoh, opusťte mříže, otočte se vlevo a jděte po schodech dolů. Nyní vás čeká
opět jedna náročnější akce. Nejdříve si dobře přečtěte, co máte udělat, pak si
uložte pozici a pak se můžete začít pokoušet toho dosáhnout. Položte ruku na
ledový panel a projděte otvorem. Otočte se vpravo, klikněte na zvon nade
dveřmi a rychle se vraťte zpět do otočné místnosti. Tam čekejte s rukou na
ledovém panelu a až se objeví příšera v otvoru, klikněte. Jestliže vše
proběhne jak má, tak po ní na zemi zbude kus tlapy, který zdvihněte. Vraťte se
zpět do polohy 3. Otočte se vlevo, projděte otvorem a otočte se čelem vzad. Na
ledový podstavec položte useknutou tlapu gorily. Otevře se vedlejší skříňka
a vy si vyfoťte obrázek, který se nachází uvnitř. Vraťte se zpět do polohy 3.
Vstupte do díry vpravo, v každé zatáčce odbočte také vpravo. Před sebou
uvidíte mříže a vedle nich páku. Pověste na ni Amyin batoh. Vraťte se do
polohy 3. Otočte se doprava, projděte otvorem, opět se otočte doprava, opět
projděte otvorem a nakonec se ještě jednou otočte doprava. Objeví se před vámi
Amy. Dotkněte se jí. Otočte se čelem vzad, pohněte pákou a vstupte do
otevřeného průchodu. Ocitnete se v místnosti, z níž vedou tři východy. Pouze
jeden z nich je správný a který to je vám poradí Amy. Otočte se doleva a dobře
si ji prohlédněte, bude ukazovat východy a označovat je za špatné a dobré
(levá ruka si jakoby setře čelo = ŠPATNÝ, současně zvednutí obou rukou =
DOBRÝ). Vydejte se tím správným. V příští a přespříští místnosti udělejte to
samé. Jakmile dorazíte do místnosti s mříží, otočte se vlevo a seberte
zapalovač a brýle. Otočte se čelem vzad a seberte člun, otočte se vlevo,
stiskněte páku a vraťte se do polohy 3. Otočte se vlevo, projděte otvorem
a otočte se vpravo. Přesuňte páku do polohy nalevo a vraťte se do polohy 3.
Vstupte do otvoru vlevo a v zatáčkách odbočujte postupně doleva, doprava
a doleva. Otočte se čelem vzad, seberte laser a detonátor, otočte se vpravo
a vložte detonátor pod výbušniny. Otočte se čelem vzad, seberte kamenný disk,
otočte se vpravo a projděte otvorem. Na vodu položte člun, plujte ke dveřím
před vámi a vložte do nich kamenný disk. Až budete vplouvat do místnosti za
těmito dveřmi, ozve se křik netopýra, který rozbije brýle ve vašem
inventoráři. Zapamatujte si tento zvuk. Otočte se doprava.
Nahoře vlevo visí dva netopýři, nahrajte si křik toho, který rozbil brýle
(začne křičet. když se ho dotknete). Otočte se vpravo, jděte dvakrát dopředu,
položte na vodu člun a jděte dopředu. Otočte se vpravo, utrhněte si nejbližší
stalaktit, opět se otočte vpravo a jděte dvakrát dopředu. Otočte se vpravo
a vložte stalaktit do lávy (nezapomeňte si pak vzít jeho očouzený zbytek).
Obraťte se čelem vzad a zapalte plyn unikající škvírou. Otočte se vlevo
a jděte dvakrát rovně. Položte useknutou tlapu příšery na podstavec před vámi.
Objeví se hlavolam, jehož vyřešení spočívá ve vytvoření stejného schématu.
Jedná se o zvětšeninu obrázku, který jste si vyfotili ve skříňce v chrámu. Na
svém TraviComu si ho můžete prohlédnout tak, že stisknete tlačítko IMAGE
LIBRARY, najdete fotku skříňky a kliknete na ANALYZE.
5) U DIAMANTŮ
Až se vám podaří sestavit hlavolam, otevřou se před vámi dveře do místnosti
s diamanty. Projděte jimi a běžte ještě jednou vpřed. Přehrajte zvuk netopýra
- uvolní se tak krystal diamantu a přesune se do vašeho inventoráře. Otočte se
doprava a následujte Amy. Ocitnete se v místnosti s kameny plujícími v jezeře
lávy. Pozorujte pečlivě kameny a přeskakujte na ty, ze kterých se nekouří.
Dosunete se tak na druhý břeh a pryč s podzemí.
6) ZÁVĚREČNÁ ČÁST
Položte člun na vodu a v zatáčkách plujte dvakrát doleva, doprava a nakonec
ještě jednou doleva. Otočte se čelem vzad a uložte si pozici. Hru je totiž
možné zakončit dvěma způsoby a právě na tomto místě se oba způsoby rozcházejí.
a) První zakončení
Jděte dopředu. Až se objeví mašinka, vložte do ní diamant. ale po té co ho
odsouhlasí ho rychle vyjměte a na jeho místo dejte opálený stalaktit (vypadá
podobně jako diamant, akorát je černý). Až bude Travis odlétat, vložte diamant
do laseru, zaměřte helikoptéru a zničte ji. Zabijete tak Travise, ale sami
zemřete také.
b) Druhé zakončení
Pokud je vám milejší život váš než smrt Travisova, udělejte to samé jako
v prvním zakončení, ale místo toho, abyste vystřelili na helikoptéru, klikněte
na WORKSTATION. Vyjměte čip ze sekce COMMUNICATIONS (ten, který jste tam už
jednou dávali) a vložte ho do laseru. Zaměřte na satelit (někde v pravé horní
části oblohy - zeleny křížek znamená ZAMĚŘENO) a máte vyhráno. Blahopřeji !
KONEC.