1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Condemned - Criminal Origins
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Condemned - Criminal Origins - CZ
Autor: Inferno

Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.


Tento návod najdete také v knihovně Návody+ se spoustou doplňujících obrázků !



Condemned: Criminal Origins je, jak jistě všichni z hraní dema víte, opravdu vynikající survival horor (aby taky ne, když je to potomek perfektní FPS akce F.E.A.R. od firmy Monolith). Děj hry se točí kolem náhlého nárůstu loupeží a gigantického úhynu veškerého ptactva. No a aby toho nebylo málo, tak se nám po městě potlouká psychopatický perverzní vrah, zvaný též jako Match Maker, který velice násilně zabíjí mladé ženy. K jejich mrtvolám potom aranžuje voskové figuríny a vytváří tak různorodé scény. V průběhu hraní však zjistíte, že vrah zřejmě není jen jeden...


Od Condemned nečekejte žádný rozsáhlý arzenál střelných zbraní (i když i na ně dojde řada), ale připravte se na to, že budete doslova nuceni používat zbraně kontaktní - sekery, lopaty, prkna, trubky, dvířka ze skříněk a tak podobně. Velmi důležitým prvkem hry je naučit se bezpečně krýt, ve vhodnou dobu odrazit protivníkův úder a v ještě vhodnější dobu zaútočit. Pokud se tento pečlivý sled činností nenaučíte, nemáte v Condemned co dělat. Střelné zbraně ve hře samozřejmě také najdete, ale pouze na skrytých místech a s VELMI omezenou municí. Budete se tedy muset naučit s náboji šetřit a určitě několikrát během hraní zjistíte, že v některých situacích je střelná zbraň mnohem horší volbou, než například pořádná ocelová trubka. Ke střelným zbraním se váže ještě jedna poznámka - jestliže za celou hru nepoužijete střelnou zbraň, dostanete speciální bonus - a za tu námahu to rozhodně stojí (pokud se budete držet návodu, střelnou zbraň za celou hru ani jednou nepoužijete). Vždyť přeci střílet můžete v každé druhé hře, tak proč byste to samé měli dělat i v Condemned?


Na závěr ještě jedna malá poznámka: Za celou dobu hraní hry se mi bohužel nepodařilo nalézt všechny kusy železa, ale jen jejich valnou většinu. Pokud náhodou objevíte další, napište mi na výše uvedenou mailovou adresu, kde se předmět ukrývá a já se pokusím co nejrychleji návod doplnit.



1. KAPITOLA


WEISMAN OFFICE BUILDING

4TH AVE & STARK PLACE


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 2/3


Místo činu

První mise hry, zcela jistě jste ji už hráli jako demoverzi. V plné verzi se však několik věcí změnilo a není tedy možné postupovat přesně podle předchozího hraní (což je jedině dobře). Změny začínají hned od počátku, kdy je nutné se protáhnout pod nataženou páskou a následovat velitele Dickensona do horního patra budovy.


V jedné z místností je na polici ptačí mrtvola (za jejich sbírání se vám v hlavním menu odemykají všemožné artworky, animace a další materiály z vývoje hry). Pak dojděte k poručíku Beckerovi. Běžte za Dickensonem do další místnosti s figurínou a řetězem spoutanou mrtvolou ženy. Nachystejte si Ready Tool a zamiřte na krk mrtvé ženy. Dalším stisknutím klávesy pro zapnutí Ready Tool si připravte fotoaparát a fotku pošlete Rose na velitelství. Ready Tool použijte ještě tím samým způsobem na obličej figuríny. Velitel ucítí kouř z cigaret a ohradí se na Beckera, ať na místě činu nekouří. On to však není. Dickenson se tedy rozhodne jít do vedlejšího pokoje, kde na stole najdete popelník (stačí k němu jen přijít).


Zapnout světla


V tu ránu nějaký dobrák zhasne světla a na vás bude je znovu zapnout, zatímco Dickenson a Becker prozkoumají okolí. Hned, jakmile dostanete agenta Thomase zpět do rukou, vystřílejte všechny náboje v pistoli a nebo ji přepněte do útočného módu (standartně klávesou Tab), abyste mohli útočit jen pažbou. Projděte  dveřmi a těmi dalšími pokračujte rovnou za nosem. Na opačné straně chodby uvidíte nějakou podezřelou osobu, která se schovala vpravo za rohem. Za okamžik na vás zaútočí dřevěnou tyčí - opětujte násilníkův útok několika údery pistolí. Hned nato vám zavolá Rosa a řekne vám, že poslední dobou je město doslova zaplavené podobnými individui a že si tedy máte dávat pozor. Dojděte ke schodišti, vedoucímu do dalšího patra budovy a ještě předtím skopněte v jedné z místností po straně ležícího protivníka. Dostanete se na chodbu, po které pokračujte stále rovně a z místnosti na straně si nezapomeňte vzít první kus železa. Jděte dál do vedlejší místnosti a zneškodněte nepřítele, kryjícího se za sloupem. V této místnosti je vpravo u stěny vedle dřevěné palety ptačí mrtvola na okenním parapetu. Jedinou možnou cestou se následně dostaňte na další chodbu, přes kterou proběhne další protivník. Nemá smysl po něm jít, protože je to jen iluze. Na konci chodby tedy zahněte doprava a projděte pootevřenými dveřmi, které se těsně před vámi zavřou. Nyní následuje další Thomasova vize.


Jen, co znovu zapnete přívod proudu, odhodí vás výboj na zem a po dopadu upustíte svoji pistoli. Tu si vezme nějaký další pošuk (předběhneme trochu děj - tento maniak se jmenuje Leland). Protentokrát vás však nechal na pokoji a odešel. Samozřejmě vám vaše povaha zcela jistě radí, abyste za ním vyběhli a pokusili se ho dostat. Inu, nic jiného než vyběhnout za ním vám ani nezbývá. Beze zbraně však nemáte moc šancí na úspěch - budete tedy muset improvizovat. Vytrhněte ze stěny vlevo železnou trubku a vběhněte do místnosti. Leland samozřejmě nikde není, ale nebojte - ještě se s ním během hry několikrát setkáte.


Rady od velitele


Odsuňte stůl na chodbě a ode dveří vlevo si z podlahy vezměte další ptačí mrtvolu. Stále jedinou možnou cestou pokračujte dále, dokud nebudete napadeni dalšími dvěma nepřáteli. Pobijte je a pokud chcete, za rohem je velká trubka. Projděte dírou ve zdi a po chodbě doběhněte až k místu, kde se proti vám rozeběhne další nepřítel. Nebojte se, je to jen další přelud. Dojděte do protější místnosti a detektorem zápachu z Ready Tools lokalizujte zdroj zápachu. Oním nepříliš zavánějícím předmětem je další ptačí mrtvola. Vraťte se zpět na chodbu a zahněte doprava. Z rozvodné skříňky můžete vyrvat tyč. Dostaňte se ke schosišti do dalšího podlaží a dojděte k oknu, odkud uvidíte na velitele ve vedlejším traktu budovy (na zemi leží deska a na ní je další ptačí mrtvola). Dickenson vám oknem prohodí hasičskou sekeru, kterou použijte nejprve na dveře vedle schodiště, kterým jste se sem dostali. Hned za nimi je stůl s videem a televizí s bonusovou Bronze Detective Badge. Pak se vraťte zpět do místnosti, kde jste viděli velitele Dickensona a rozsekněte poslední zničitelné dveře. O kus dále je místnost s dalšími dvěma protivníky. Po jejich likvidaci pokračujte rovně k otevřeným dveřím, opět rovně a v tu ránu se připravte na útok nepřátel. Jeden z nich však útočí zezadu, tak pozor!


Přepadení!


Na stole ve vedlejší místnosti leží další ptačí mrtvola a na sloupu je dovedně ukrytý poslední kus železa (je špatně vidět). Jděte stále rovnou za nosem a projděte dveřmi, kde se spustí animace a vy se opět setkáte s Lelandem, který vám vzal vaši pistoli.


Vás chytne pod krkem, trochu vás zbije a pistoli použije k eliminaci poručíka Beckera i velitele Dickensona. Pak vás Leland prohodí oknem a vraždu vašich kolegů se samozřejmě zbytek policejního sboru bude snažit přišít vám.


"M@jkee" Michaluss@seznam.cz nám napsal, kde je ukrytý druhý kus železa : je dovedně ukrytý v díře ve zdi. Když má Thomas nějakou halucinaci, tak je ta díra naproti němu - no a v ní je ten kus železa. Děkujeme !



2. KAPITOLA


CENTRAL METRO STATION

110 MAIN STREET


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 2/3


Fotografie v koši


Po animaci vezměte lopatu opřenou u zdi budovy a odlomte jí zámek na vrátkách. Sejděte dolu do metra a postupujte chodbou dál, dokud se Ethanovi nezjeví další předtucha. Po vizi vyfotografujte fotky vlevo na sudu  a analyzujte skvrny na zemi vedle brány.


Otevřít bránu


V tento moment vás zezadu napadne útočník s páčidlem, které pak využijte k otevření ovládacího panelu. Projděte do další části a zbavte se dalších dvou protivníků. V této místnosti je také ptačí mrtvola. Pokračujte dál rovně a po schodech dojděte ke dveřím, kterými projděte do další místnosti. Odtáhněte skříňku a vezměte si páčidlo. Zaútočí na vás jeden násilník, kterého se zbavte a vydejte se znovu dál po schodech. Přesuňte se ke schodišti, vedoucímu dolu a v místnosti na boku umlaťte nepřítele. Na chodbě je další protivník, po jehož likvidaci projděte dveřmi do archivu. Vezměte si kladivo, v místnosti s lékárničkou odsuňte skříňku a vezměte si kus železa. Pak se vraťte zpět do kuchyně a zbavte se útočníka. Kladivo použijte na zámek na dveřích a dojděte na chodbu. Vedle v koši se povaluje ruka figuríny. Po dalším schodišti sejděte dolu, další místností projděte ke druhým dveřím a vyjděte nahoru. Dostaňte se k mříži, kterou se protáhněte a použijte detektor zápachu z Ready Tool.


Čekací hala


Seberte ptačí mrtvolu a pobijte dva protivníky. Zahněte doprava a hned nato se otočte za sebe - uvidíte dva vozíky před dveřmi. Jeden z nich odsuňte a seberte další ptačí mrtvolu. Pak jděte dál. Po několika metrech vás napadne další nepřítel. Pomocí Ready Tool sledujte kapky na zemi a po cestě se zbavte dalšího násilníka. Zajděte do codby na boku a projděte jí k místu, kde se potulují další dva nepřátelé. Proběhněte sklepením až k díře, kterou seskočte dolu a tunelem projděte k dalšímu žebříku. Vyšplhejte po něm nahoru, přesuňte se do další místnosti a zbavte se nepřítele. Vlevo za rohem je hasičská sekera a další nepřítel. Kousek vepředu je další násilník. Dojděte ke dveřím, které rozsekejte sekerou a zapněte elektřinu do výtahu. Rozsekněte další dveře a vraťte se k výtahu. Po cestě ještě nezapomeňte rozbít další dveře, za kterými se ukrývá bonusová Ripple TV. Pak nastupte do výtahu a vyvezte se do třetího podlaží.


Ozbrojenci v kancelářích


Vlevo je ptačí mrtvola. Projděte kancelářemi a zlikvidujte dva protivníky. O kousek dál jsou další dva, přičemž jeden z nich má brokovnici. Na něj a na ostatní ozbrojence platí vcelku jednoduchá taktika - musíte je nejprve ochromit paralyzátorem a pak k nim přiběhnout, vzít jim zbraň a hned ji přehodit do "útočného" módu (standartně klávesa Tab). Neozbrojeného násilníka pak rychle ubijte pažbou zbraně, než vás chytí za hlavu a začne s vámi házet ze strany na stranu. Také můžete hned po ochromení přejít rovnou k věci a do protivníka mlátit hned. Většinou nebude mít příležitost podruhé vystřelit. Rovněž je velmi výhodné vědět, kdy protivník bude nabíjet a využít jeho dočasného handicapu k rychlému útoku (stačí vědět, že brokovnice pojme 5 nábojů, upilovaná brokovnice 2 náboje, revolver 6 nábojů, pistole 9 nábojů, puška 10 a samopal 20 nábojů). Až oba protivníky udoláte, dojděte k toaletám. Zahněte doprava na pánské záchody a z prostřední mísy seberte ptačí mrtvolu. Pak jděte chodbou dál a opět použijte Ready Tool. Po vizi vezměte z místnosti vpravo další kus železa, odsuňte polici projděte do další místnosti a na jejím konci použijte Ready Tool na zjištění stop na magnetofonu. Vraťte se kousek zpět a dalšími dveřmi projděte do fotokomory.


Pronásledování pachatele


Vyfoťte všechny snímky na zdi a pak jděte stejnou cestou zpátky, kde budete napadeni dalším nepřítelem. Pak se spustí animace, po které prolezte oknem a jedinou chodbou jděte dál. Na zábradlí je ptačí mrtvola a dole prchající Leland, který zastřelil vaše kolegy a prohodil vás oknem. Seběhněte dolu po schodišti, zbavte se protivníka a dojděte na druhý konec haly. Dojděte ke dveřím, u kterých stojí Leland a jakmile je otevře a opět vám uteče, utíkejte za ním.



3. KAPITOLA


METRO STATION PLATFORMS


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 3/3


Vstupní hala


Před eskalátorem si z plechového stojanu vpravo vezměte ptačí mrtvolu a po eskalátoru pak seběhněte do dolní haly. Zde si všimněte sedícího násilníka přímo před vámi. Doběhněte k němu a vystřelte po něm z paralyzátoru. Hned nato mu vezměte sekeru a utíkejte se schovat doprava za roh - v patách totiž máte další dva protivníky, ozbrojené revolvery. Co možná nejbezpečněji se všech tří nepřátel zbavte přesnými údery sekerou a pak si z vedlejší sedačky, kde seděl protivník se sekerou, vezměte ptačí mrtvolu. Nyní dojděte k jediným zamčeným dveřím, které rozsekejte na třísky. Jděte dál, z plechové skříňky po pravé stěně vezměte další ptačí mrtvolu a na konci cesty odsuňte regál. Dojděte k dalším dveřím, obejděte dvě mrtvoly, které před chvílí zavraždil utíkající Leland a po pár krocích budete svědky bitvy mezi dvěma násilníky. Po souboji doražte vítěze a o kus dál se ubraňte dalším dvěma protivníkům. O něco dál budou další dva nepřátelé, vybavení brokovnicemi. Opět na ozbrojence použijte paralyzátor a jděte dál k budce. Za kasou se povaluje kus železa, který hned seberte a pak rozsekněte dveře vedle vás, kterými se dostanete do kanceláře s televizorem.


Nenaskakujte za jízdy na metro!


Na televizi leží ptačí mrtvola. Projděte dalšími dveřmi a odražte útok jednoho násilníka se sekerou a jednoho s pistolí. Sejděte dále do dolní části metra a u schodů vezměte další ptačí mrtvolu. Nakonec přelezte přes natažené lano u schodiště, kde vás skopne dolu jeden násilník. Až spadnete dolu, budete se muset ubránit početné skupině protivníků (naštěstí nikdo z nich nemá střelnou zbraň). Opět se snažte co nejvíce použít paralyzátor a bezmocnou oběť co nejrychleji dodělejte pěkně zblízka. Po bitvě zahněte doleva k židlím a vezměte si odtud kus železa. Pak pokračujte cestou dál a kolem mrtvoly dojděte dolu pod schodiště. Na zemi leží další ptačí mrtvola. Pak seskočte dolu na koleje, seberte ze stěny před vámi poslední kus železa a chyťte se stojící soupravy metra. Za okamžik se vagon dá do pohybu a Ethan ulomí madlo vedle dveří. Po cestě se k vám přidá jeden protivník, kterého několika údery shoďte dolu.


Za chvíli se spustí animace, ve které vás Leland shodí ránou hasicím přístrojem přímo na kolejiště.



4. KAPITOLA


GRID 4 SUBWAY TUNNELS


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 1/3


Noví nepřátelé


Popojděte kousek dopředu a pomocí detektoru zápachu z Ready Tool dojděte přímo k první ptačí mrtvole. Pak pokračujte rovně a zahněte doprava do uličky. Jděte opět rovně a zbavte se nového (vcelku rychlého, ale slabého) nepřítele.


Zrádné tunely


Následně projděte kolem mrtvoly násilníka až k žebříku a vylezte po něm nahoru. Zahněte doleva a připravte se na dalšího ohavného nepřítele. Znovu vylezte po žebříku a jděte stále dál. Pak seskočte dolu a počkejte si na příchod trojice lezoucích mutantů. Existuje však jedna velmi elegantní metoda, jak se zbavit všech nepřátel naráz - stačí vystřelit paralyzátorem do vody. Kousek dál je další trojice mutantů a nahoře po ochozu se prochází další (toho si ale zatím nevšímejte). U stěny si všimněte velké kovové nádrže, za kterou je plech. Odsuňte jej a dojděte si pro bonusovou Static TV. Vraťte se kousek zpátky a zahněte do odbočky vlevo. Jedinou přístupnou cestou pokračujte dál k pohozené lopatě a s ní se vraťte kus zpět. Vyzkoušejte její odolnost na útočícím násilníkovi a pak jí vylomte zámek na železných vrátkách, za nimiž je žebřík. Vylezte po něm nahoru a pak zahněte doprava na ochoz. Zbavte se mutanta a dojděte až nahoru nad oplocenou část, kam jste se předtím dostat nemohli. Uvnitř je jeden nepřítel. Zatím se s ním nijak netrapte a klidně seskočte dolu. Násilník uteče. Další chodbou projděte dál a sejděte na kolejiště. Zabočte doprava a vyjděte po schůdcích zpátky na další nástupiště. Vstupte do stojícího vagonu a u hasícího přístroje použijte Ready Tool.


Boj proti přesile


Pak opět použijte výbavu z Ready Tool a podívejte se oknem na nástupiště. Kolem se seběhla početná skupina nepřátel, která se začala bít mezi sebou. Za chvíli se však jedna mutantka dostanet k vám do vagonu a vy ji budete muset zabít. Až tak učiníte, vyjděte ven a zneškodněte dělníka s kladivem. To hned použijte na zamčené dveře na začátku nástupiště u vagonu a dojděte ke skříňkám. Pak sejděte dolu po schodišti, vyfotografujte mapku na ventilační mřížce a tu následně vybourejte kladivem. Seskočte dolu a z vedlejší místnosti seberte další ptačí mrtvolu. Dojděte k dalším schodům a po nich pokračujte dolu. Z parovodu vezměte sekeru a vraťte se zpátky nahoru, kde rozsekněte dveře a pobijte dva nepřátele. Slezte dolu do kanálu, otočte kolem parovodu a vraťte se zpět na chodbu s unikajícím plynem. Nyní už je cesta volná, tak pokračujte dál a po cestě zabijte dalšího násilníka. Za rohem si počkejte na ozbrojence, vybaveného pistolí a ve vhodný okamžik se jej s pomocí paralyzátoru zbavte. Pokračujte dál a seběhněte po schodech k žebříku, po kterém seskočte dolu. Utíkejte dál, zbavte se nepřítele a pokračujte rovně. Pak zahněte doleva a použijte opět Ready Tool. Za sudy se nachází další ptačí mrtvola. O další kus dál jsou další mutanti, po jejichž likvidaci vylezte po dalším žebříku nahoru a pobijte další dva protivníky. Po dalším žebříku vylezte do horní části a seberte další ptačí mrtvolu a lopatu. Pak už jen stačí seskočit do místnosti dírou v podlaze a ubít jednu mutantku, která se skrývá v jedné plechové skříni.


Psychopatova dílna


Seběhněte po schodišti dolu, seberte ptačí mrtvolu a pokračujte dále po ochozu. Po dalších schodech se přesuňte do horní části a kousek dále po třetím schodišti znovu seběhněte níže. Vzadu na boku jsou vrátka, po jejichž otevření začne blízké okolí pohlcovat masivní oheň. Bude proto nutné vypnout veškerý přívod plynu. První regulační ventil se nachází nahoře nad schodištěm a druhý ventil je ještě o něco výše. Až otočíte oběma ventily, vraťte se k bránce a projděte jí k dalšímu schodišti, vedoucímu dolu. Zahněte doprava a pokračujte důlní šachtou na samotný konec. Pak zabočte doprava a projděte dveřmi. Po cestě minete mrtvolu s brokovnicí a dorazíte k násilníkovi. Vlevo je navíc ještě protivník s brokovnicí, takže opět použijte taktiku s paralyzátorem. Nakonec se ještě postarejte o dva mutanty a jednoho dělníka s kladivem. Kolem mrtvol pak projděte po schůdcích k další ptačí mrtvole a dojděte ke stolu na konci chodby. Důkladně prozkoumejte okolí a vyfotografujte plány na stole. Pak zazoomujte na červený kruh na papíře. Až získáte informace od Rosy, zahněte doprava do dílny a použijte Ready Tool na páčidlo na pracovním stole.


Průzkum vagonu


Vezměte si jej a vraťte se zpět. Útočícímu protivníkovi důrazně vysvětlete, že útočit bez oznámení se nemá a dojděte zpátky k odstavené soupravě metra, kde jste pobili početnou skupinu nepřátel. Dojděte k přistavenému prknu a otočte se doprava. Na konci cesty je dřevěná barikáda a na ní kus železa. Pak se vraťte zpět k prknu a   přejděte po něm do vagonu, kde pomocí Ready Tool analyzujte stopu na sedačce.


Následuje další Thomasova vize, po které otevřete poklop nahoře. Z prostoru na vás vypadne několik částí figurín. Pomocí Ready Tool analyzujte značku na ruce a hned poté zabijte zákeřně útočícího nepřítele. Žebříkem se dostaňte na střechu soupravy a zbavte se dalšího mutanta. Pak se dostaňte k dalšímu žebříku a vylezte po něm o další úroveň výše. Tam už na vás čeká další mutant. Po souboji zahněte k bránce s nápisem "To Platform Level" a zahněte doleva do odbočky, kde je kromě brokovnice také kus železa na stěně. Pak dojděte zpátky před odbočku a vyšplhejte po žebříku nahoru. Uslyšíte střelbu a vedle sebe uvidíte několik protivníků - jeden z nich má revolver, takže si počkejte, než vystřílí zbytek protivníků a pak jej opět znehybněte paralyzátorem.


Útěk


Zahněte na ochoz, použijte další žebřík a vraťte se zpět ke schodišti, po kterém vyjděte nahoru. Stejnou cestou se pak vraťte ke skříňkám s odhozeným údržbářským oblekem (tam, kde jste vybourali ventilační mřížku) a projděte dveřmi. Pak už se jen podívejte na další psycho-animaci. Byla to iluze nebo skutečnost?



5. KAPITOLA


BART'S DEPARTMENT STORE

645 BURNSIDE BOULEVARD



Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 1/3


Dům voskových figurín


Garantuji vám, že počátkem této části hry se vám zásadně změní pohled na obyčejné voskové figuríny. Budete je totiž buďto k smrti nenávidět, nebo se jich strašlivě bát. A nebo oboje zároveň. Některé figuríny totiž žijí (ještě nestačily plně ztvrdnout) a samozřejmě se vaše vyšetřování snaží zastavit za jakoukoliv cenu... A vy se musíte postarat o to, aby se jim to nepodařilo. Začínáte ale beze zbraně, takže okamžitě zamiřte doleva ke stěně a z kulatého kovového věšáku na oblečení vylomte masivní tyč. Ok, zbraň už máte. Nyní musíte zprava obejít hromadu harampádí a po levé straně si vezměte ptačí mrtvolu. Dojděte ke schodišti, obejděte jej a ubraňte se nepříteli. Za chvíli se dostanete do kanceláře, ve které dojděte ke dveřím a pokračujte dál. Odsuňte regál a pokračujte dál na ochoz, odkud se přesuňte k výkladní skříni. Rozbijte ji a vezměte si další ptačí mrtvolu. Pokračujte rovně a za okamžik se dostanete do další místnosti. Hned vlevo za rohem je živá figurína. Zbavte se ji a to samé proveďte i s další trojicí kousek dál. Cesta vás zavede ke kabinkám, odkud není jiná cesta než doleva. Dojděte k dalším figurínám a přistupte ke stolu se skvrnou od barvy, na kterou použijte Ready Tool.


Pak ještě posviťte UV lampou na stěnu, kde objevíte krvavou skvrnu. Vyfoťte jii a pokračujte doleva. Dostanete se ke schodišti, po kterém sejděte dolu a po cestě narazíte na stále ještě žijící ženu zalitou voskem. Zabijte ji a vstupte do další kanceláře. Pomocí Ready Tool sledujte stopu na zemi až do další místnosti a zbavte se figuríny za rohem.


Do nižší části


Stopy na podlaze vás zavedou do nižšího podlaží, kde odsuňte zátaras před výtahem, vezměte si kladivo držící dveře výtahu otevřené a vraťte se nahoru po schodech. Opět budete napadeni dvojicí figurín, takže se jich rychle zbavte a kladivem odražte zámek na dveřích po vaší pravici. Sejděte dolu po eskalátoru a zbavte se dalších dvou figurín (jedna z nich má pistoli). Jděte dál, dokud nenarazíte na dalšího protivníka z vosku. Odtud doběhněte na chodbu, která vede k další figuríně (ta má tentokrát brokovnici). Po stopách na zemi dojděte k zamčené mříži. Přes tu se budeme muset nějak dostat. Jednou z odboček se vydejte ke schodišti a pokračujte nahoru. Vpravo si  všimněte dvojice telefonních automatů - u jednoho z nich je kus železa. Zbavte se dalších dvou voskounů a pak zahněte doprava a ze stojanu si vezměte ptačí mrtvolu. Vlevo je voskoun s brokovnicí, takže opět použijte paralyzátor na jeho dočasné znehybnění.


Jedinou další cestou pak dále pokračujte kolem vitrín směrem na ochoz a projděte kolem několika nehybných figurín. Jakmile trochu popojdete, figuríny se přemístí a obklíčí vás. Brrr... Nedá se nic dělat, musíte jít dál směrem k zamčené mříži. Figuríny se opět přemístí. Dírou ve zdi seskočte dolu a pokračujte k díře v podlaze. Opět tedy seskočte dolu a použijte Ready Tool na stopy na zemi. Na konci stopy vyfoťte a opět použijte výbavu z Ready Tool. Zezadu vás napadne nepřítel, tak se jej promptně zbavte a podle zápachu jděte ke zdroji. V cestě vám však stojí dveře, které budete muset rozsekat sekerou. Tu ale prozatím samozřejmě nemáte. Vraťte se tedy zpět a jděte do další chodby s odpadanými prkny. Na boku místnosti je ptačí mrtvola a nepřítel. Jděte dál a seskočte do vody. Napadnou vás dva protivníci. Po jejich likvidaci vezměte ze stolu sekeru a o kus dál rozsekejte dveře. Vrátíte se jimi na začátek, odkud jděte stejnou cestou jako před chvílí zpátky do místnosti s vodou. Zbavte se mutantky a s pomocí Ready Tool dojděte po zápachu k zamčeným dveřím. Rozsekněte je a následně zničte i další dveře.


Mrtvola v kabince


Za dveřmi vpravo je místnost a uvnitř ptačí mrtvola a nepřítel. Za dveřmi vlevo (s nápisem Exit) je schodiště, vedoucí nahoru. Vyjděte po něm a projděte dveřmi. Vlevo ve druhé kabince je další ptačí mrtvola. Jděte dál a postupně prozkoumejte všechny kabinky. Uvnitř jedné z nich pak objevíte mrtvolu muže. Styl odpovídá  Match Makerovi, ale obětí není žena, ale muž. Vyfotografujte mrtvolu a následně i detail obličeje pro snazší identifikaci. Nakonec vyfoťte i ruku bez prstu a pomocí vybavení z Ready Tool analyzujte skvrnu na krku.


Pak odeberte vzorek DNA. Všechny indicie nasvědčují tomu, že se jedná o mrtvolu Match Makera. Ale sám se zabít nemohl... Rosa vám řekne, že ho musel zabít jiný vrah (takzvaný "Serial Killer X"), který vraždí masové vrahy přesně tím způsobem, jaký používali oni sami. Hezky se nám to zamotává, nemyslíte? Po zajištění fotomateriálu se vraťte zpět. Před vámi uvidíte nepřítele, který zavraždil policistu. Zbavte se ho a projděte dalšími dveřmi, za kterými zahněte doleva.


Útěk před policií


Připravte se na útok další dvojice nepřátel a až se s nimi vypořádáte, projděte kolem další mrtvoly policisty k zabarikádovaným dveřím. Za nimi můžete spatřit policejní sirény - obchod je obklíčen policejní jednotkou. Hned nato se vám ozve Rosa a nařídí vám, ať okamžitě utečete. Nemáte na výběr. Otočte se dozadu a sprintujte na chodbu, kde uvidíte další tři prchající protivníky. Všech se zbavte a rozrazte zavřené dveře.



6. KAPITOLA


BURNBACK ALLEY

645 BURNSIDE BOULEVARD


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 3/3


Hra o přežití


Vezměte ze země dvířka ze skříňky a seberte dvě ptačí mrtvoly. Zbavte se dvou zákeřně útočících nepřátel a vraťte se zpět k místu, kde jste sebrali první dvě ptačí mrtvoly. U stěny napravo si všimněte opřených desek - tu horní odsuňte a vezměte si další ptačí mrtvolu. Nyní zahněte do kanceláře vlevo a zabijte nepřítele, který na vás zaútočí ze stropu. Na stole je televize s bonusem - Silver Detective Badge. Hned vlevo od stolu je na zdi kus železa. Při návratu si jeden nepřítel udělá díru ve zdi a bude se vás odtud snažit udeřit. Počkejte si proto na něj za rohem a ochromte jej paralyzátorem. Pak jej ubijte plechovými dvířky. Dojděte do další místnosti a počkejte si, než se k vám skrze stěnu probourá další násilník. Zabijte ho a vraťte se do rohu místnosti, kde stojí dvě plechové skříňky. Odsuňte tu napravo a seberte ze země další ptačí mrtvolu. Následně dojděte chodbou do kanceláře se dvěma okny. Jedním z nich nějaký násilník venku prohodí kus železné armatury, která se zabodne do zdi. DOjděte na konec kanceláře ke stolu a zpoza něj si vezměte druhý kus železa. Pak proskočte rozbitým oknem ven. Hned po seskoku seberte vpravo ze země předposlední ptačí mrtvolu. Vylezte po dřevěné desce na kovovou bednu a odtud seskočte dolu. Za plotem zuří bitva mezi násilníky, přičemž jeden stojí za rohem na požárním schodišti a střílí po ostatních. Za chvíli jeden z protivníků plot přeleze a bude vás chtít zabít. Ubraňte se mu a zahněte doprava do uličky. Na jejím konci leží na kusu kartonu poslední ptačí mrtvola. Seskočte dolu a okamžitě zahněte doprava a doběhněte ke zdi budovy. Zde se nachází poslední  kus železa. Nyní se budete muset ubránit přívalu nepřátel.


Nenechejte se natlačit ke zdi a používejte paralyzátor. Využijte také toho, že když některý z násilníků udeří jiného nepřítele, hned mu to jeho sok vrátí. Nenechejte se hlavně obklíčit a bijte do nepřátel hlava nehlava (nezapomeňte na pravidelné blokování úderů). Pokud budete zranění, vpravo na zdi je v červené plechové skříni dvojice lékárniček (užijte je s rozvahou). Po absolvování náročného boje proti přesile se střelec na požárním schodišti odporoučí a vy budete moci dojít po schodišti k přistavenému kontejneru. Seskočte do něj a ihned po dopadu sražte na zem nepřítele, který skočil za vámi. Kontejner se rozjede a po cestě se k vám přidá ještě jeden násilník. Sražte ho za jeho společníkem a sjeďte až na konec uličky, kde kapitola skončí.



7. KAPITOLA


METRO CITY LIBRARY

262 MAIN STREET


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 3/3


Setkání s Rosou


Projděte do další místnosti a z pultu si vezměte první ptačí mrtvolu. Následně dojděte k výtahu a sjeďte do přízemí. Podívejte se na další Ethanovu vizi a jakmile skončí, jděte klidným krokem dál. V této části nikdo není. Za chvíli se setkáte s Rosou, která vám ukáže vaši složku. Ta se nachází na stole vpravo. Otevřete ji a začněte se čtením. Až skončíte, seberte ze stolu upgradovaný paralyzátor (ten je nyní mnohem silnější a protivník dočasně upadne do bezvědomí). Za rohem u automatů si ještě vezměte trubku  a následujte Rosu ke kanceláři. Uvnitř si vezměte řezák na papíry a projděte na konec kanceláře, kde se vám přehraje další vize. Jděte tam a ubraňte se útoku dvou iluzorních nepřátel. Vraťte se zpátky za Rosou a až rozbije okno, prolezte otvorem na chodbu. Společně se pak vydejte k funkčnímu počítači, kde zjistíte nějaké další informace. Bohužel Rosa najednou zmizela. To už přestává být normální...


Hledání kolegyně


Jděte zpět a podívejte se na další vizi. Doběhněte na chodbu a dojděte k otevřeným dvoukřídlým dveřím, kterými projděte k druhým dveřím a pak doputujte k mříži. Vlevo na stolku seberte ptačí mrtvolu a pokračujte doprava. O slovo se opět přihlásí Ready Tool, kterým analyzujte skvrnu na zemi. Náhle se k vám probourá skrze dveře nepřítel se sekerou. Zabijte ho, dojděte na spojovací chodbu s kancelářskými stoly a odsuňte šuplíky pod  stolem více vpravo - pak budete moci sebrat druhou ptačí mrtvolu.


V tuto chvíli pobijte i další protivníky v okolí. Jeden z nich ale má pistoli a dva jsou vybaveni brokovnicí! Pak se vraťte do předešlé místnosti a zahněte k výtahu, kde vás překvapí další dva ozbrojení nepřátelé - tentokrát oba mají revolvery. Po boji jděte zase zpátky, dostaňte se na chodbu a sekerou rozsekejte dřevěné zamčené dveře.  Vpravo od nich na konci chodby je paleta s knihami pod fólií. Odsuňte ji a ze zdi seberte kus železa. Pak se vraťte zpět ke dveřím. Pokračujte dozadu ke skříni a opět použijte Ready Tool. Otevřete dvířka skříňky, vezměte páčidlo a vraťte se k uzavřené mříži, kterou vylomte.


Knihovna


Další cesta vede k výtahu, kam vběhla i skupina nepřátel. Vyjeďte nahoru a projděte chodbou do další části, kde postávají tři zatím nic netušící ozbrojenci. Jeden z nich má pistoli, další samopal a třetí má o sedačku opřenou pumpovací brokovnici. Využijte moment překvapení a zaútočte. Po útoku rozražte mříž na jedné straně sálu a vyjděte nahoru po schodišti. Odražte útok dvou ozbrojenců (brokovnice a pistole) a jděte dál jediným možným směrem do čítárny. Opět si přichystejte detektor zápachu a jděte po něm k ptačí mrtvole, ležící za paletou s knihami obalenými fólií. Vraťte se kousek zpět a s páčidlem se vraťte na začátek úrovně. Po straně jsou dvoje mříže - jednu z nich rozražte a vejděte do místnosti s bonusovou Bird Bath TV. Pak se vraťte do knihovny a po cestě si přivlastněte kladivo. Tím uražte zámek na žebříku po pravé straně knihovny a odsuňte ho doleva. Vylezte po něm na regál a zprava si vezměte ptačí mrtvolu. Pokračujte dál a po několika krocích seskočte za Rosou, ležící v bezvědomí na podlaze.


Opět spolu


Až se Rosa vzpamatuje, dojděte k počítači, zjistěte nějaké další informace o vrazích a následujte Rosu k dalším dveřím do sálu.


Pokračujte dál do knihovny a jedinou cestou jděte stále dál. Za mřížemi odsuňte bednu a vezměte si kus železa. Jděte dál, dokud nespadnete dolu do sklepa. Pádem se vám však rozbila baterka a vy jste nyní bez světla. To docela naštve, ale nebojte. Stačí jen počkat na Rosu a ta vám půjčí svoji baterku. Tak tedy čekejte. Á, Rosa už je tu. Moment... Proč má v rukou to prkno? Au! To bolelo! Začněte tedy rány blokovat (útočit nemá význam). Rosa po několika výpadech zmizí. Byla to jen další iluze. Během okamžiku k vám doběhne skutečná Rosa a půjčí vám svoji baterku.


Cesta sklepením


Jedinou cestou pokračujte sklepením kolem regálů se starými knihami a ubraňte se útoku dvou lezoucích mutantů. Po chvíli konečně dorazíte k Rose a odtud budete moci seskočit dírou v podlaze do nižší části knihovny. Po seskoku uvidíte utíkajícího mutanta, tak ho začněte pronásledovat a až ho doženete, ubijte ho. Popojděte kousek dopředu a začněte pronásledovat dalšího mutanta. Jedinou průchodnou cestou pokračujte stále dál a odrážejte útoky mutantů. Za chvíli se dostanete do místnosti, kde budete napadeni dalšími dvěma mutanty. Pobijte je a ze stolu si vezměte poslední ptačí mrtvolu. O kus dál na vás zaútočí další nepřátelé - dva z nich jsou lezoucí mutanti a zbylí tři jsou násilníci  (dva z nich mají pistoli a brokovnici). Po bitvě projděte dveřmi vlevo, vzadu odsuňte dřevěnou skříň na knihy a seberte třetí kus železa. Vraťte se zpět a zahněte doleva. Cesta vás zavede zpět k Rose, se kterou dojděte ke dveřím a pak ke schodišti nahoru. Jděte dál po chodbě a vpravo za mříží se podívejte na probíhající bitvu. Pokračujte dál a sejděte do suterénu. Projděte dveřmi a po vizi se ubraňte čtyřem nepřátelům. Pak doběhněte k Rose. Společně jděte ke dveřím k východu, kde tato kapitola končí.



8. KAPITOLA


ST. JOSEPH SECONDARY SCHOOL

NE 52ND STREET & FREEMONT


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 3/3


Návrat do školních lavic


Nyní přichází opravdu skvělá a obtížná mise, odehrávající se na střední škole. Připravte se na dva masivní souboje tváří v tvář a předem zapomeňte na větší výskyt lékárniček. Bude jich sakra málo! Na začátku úrovně se vydejte rovně a za třetími dveřmi vpravo najdete na zemi ležet první ptačí mrtvolu. Jděte na konec chodby a podívejte se doprava. Za hromadou haraburdí uvidíte netvora ze svých vizí a všechny věci se posunou dozadu. Tak se budete moci dostat ke dveřím na konci této chodby a vejít do místnosti. Vlevo je nad stolem kus železa. Nyní podlezte dírou ve stěně a dalšími dveřmi vyjděte zpátky na chodbu. Uražte kladivem zámek na vrátkách před schodištěm a vyjděte nahoru. Dostaňte se na konec chodby, zahněte doleva ke dveřím, zbavte se nepřítele a místností projděte až do vedlejší části. Zde odražte útok trojice mutantů. Odtud pokračujte na chodbu a vydejte se po ní směrem doprava do učebny. Pokud se otočíte dozadu, dostanete se na toalety. V jedné části je na podlaze druhá ptačí mrtvola. Vraťte se ke dveřím do učebny a projděte jimi. Doběhněte k dalším dveřím a na chodbě za nimi pokračujte ke dveřím vlevo. Vejděte do další učebny a paralyzátorem se zbavte mutanta na druhé straně učebny, který stojí u okna. Zahněte doprava a přistupte k tabuli s odřezanými lidskými rty. Použijte zde UV lampu z Ready Tool a pak se vracejte zpět. Ještě než se stačíte dostat ke dveřím, propadnete se o jedno patro níže přímo k dalšímu mutantovi. Paralyzujte ho a odemčenými dveřmi vyjděte ven.


Souboj s kuchařkou


Pokračujte dál jedinou možnou cestou, dokud se na vás nenahrnou další tři mutanti. Následně projděte kuchyní a prolezte skrze výdejní pult na druhou stranu. Zde vás napadnou dva násilníci. Jeden z nich má pistoli a druhý pouze kontaktní zbraň. Je samozřejmé, že se nejdříve budete muset zbavit ozbrojence. Teprve pak se vrhněte na dalšího protivníka. O kus dál budete napadeni dalšími dvěma násilníky, přičemž oba jsou ozbrojeni - jeden má pistoli a druhý zase samopal (ten je obzvláště nebezpečný). Až útočníky zlikvidujete, dojděte k dalšímu schodišti a vyběhněte po něm nahoru. Dvěřmi vpravo se dostaňte do hlediště a připravte se na dalšího násilníka, který vyběhne ze dveří vpravo. Těmi po souboji projděte. Seběhněte po schodech dolu a seskočte na chodbu. Hned po dopadu se otočte dozadu a zbavte se zákeřně útočícího mutanta. Po pravé straně schodiště si ještě vezměte třetí ptačí mrtvolu. Jděte k dalším dveřím a projděte jimi do kuchyně. Dveřmi dál se dostanete do další části, kde k vám přijedou na hácích zavěšení mutanti (celkem přijedou dva). Obou se zbavte a za rohem se připravte na krutý souboj s tlustou kuchařkou.


Pokud máte kladivo, budete mít souboj jednodušší. Co nejrychleji ji uštědřete první ránu a pak zaběhněte za stůl s mrtvým mutantem. Odtud z bezpečné vzdálenosti vykrývejte kuchařčiny údery a hned nato se pokuste o výpad. Po několika silných úderech kladivem se konečně kuchařka odebere do věčných lovišť a vy budete moci jejím sekáčkem na maso useknout ruku mrtvému mutantovi, který v ní drží sekeru.


Školní tělocvična


Vraťte se cestou zpátky a po cestě se zbavte ještě dvou mutantů. Vraťte se ke schodišti, kde na vás předtím zaútočil mutant a rozsekejte dveře s nápisem Exit. Těmi se dostanete do tělocvičny, kde zapněte přívod proudu (rozvodná skříňka vlevo na zdi). Otočte se dozadu a dojděte k basketbalovému koši, na kterém je přivázaná lidská ruka. Analyzujte ji výbavou z Ready Tools a ohlaste nález Rose. Ta vám řekne, že ruka patřila jistému Samuelu Tibbitsovi. Jeho mrtvolu nyní budete muset nalézt.


Hon za mrtvolou


Vydejte se na konec cvičební haly a počkejte, než vám padající basketbalový koš vyrobí cestu dál. Seskočte tedy do nově vzniklého průchodu a zahněte doprava. Vedle stolu je druhý kus železa. Pak se zbývající cestou vydejte k žebříku a vylezte po něm nahoru do druhé části tělocvičny. Obejděte zděnou přepážku a projděte dalšími dveřmi na schodiště. Sejděte po něm nejprve dolu do sklepení a z podlahy za rohem seberte čtvrtou ptačí mrtvolu. Pak se vraťte nahoru a vyběhněte do nejvyššího patra. Dveřmi se dostaňte na ulici.


Další přelud


Pokračujte jedinou možnou cestou přímo ke své mrtvole. Ethanovi se opět přehraje v hlavě další vize.


Jakmile přelud skončí, přiběhne k vám spousta nepřátel. Otočte se proto doprava a podlezte zabarikádovanou dírou do polorozbořené části budovy. Zřejmě k vám několik nepřátel přiběhne, ale těm se lehce ubráníte paralyzátorem. Venku navíc někdo po násilnících střílí, čímž vám momentální situaci značně ulehčí. Až budou všichni protivníci mrtví, tajemný střelec zmizí a vy budete moci projít kolem skluzavky na hřišti k otevřené mříži a seskočit dolu do další části školy.


A znovu ve škole


Po další Thomasově vizi použijte na krvavou skvrnu na zdi vlevo UV lampu a až vám Rosa zjistí, že je to krev Samuela Tibbitse, budete moci pokračovat ke dveřím. Projděte jimi do místnosti se skříňkami a otevřenými dveřmi vlevo za rohem dojděte na konec chodby, kde leží pátá a tudíž předposlední ptačí mrtvola. Vraťte se zpátky a pokračujte cestou dál k budce, do které vlezte. Odsuňte mříž a prolezte do další místnosti se skříňkami. Rychle si obstarejte kovová dvířka, se kterými se novým nepřátelům ubráníte snáze, než se sekerou. Všechny mutanty a násilníky pobijte a dojděte do zadu ke skříňkám.


Tibbitsův úkryt


Na jedné z nich je krvavá skvrna, kterou analyzujte UV lampou a zavolejte Rose. Ta se vás zeptá, jestli můžete otevřít dvířka. Jakmile tak učiníte, najdete uvnitř mrtvolu Samuela Tibbitse, kterou budete muset vyfotit.


Rosa se vás pak ještě zeptá, jestli by bylo možné udělat detailnější záběr jen na obličej. Nechejte tedy fotoaparát stále v ruce, přistupte blíže a zazoomujte na obličej mrtvoly. Po mysteriózním předělu (který dokáže ve dvě hodiny ráno opravdu vyděsit) vypadne nyní již bezvládná Tibbitsova mrtvola na zem a vy budete moci sebrat lopatu, opřenou o vnitřní stěnu skříňky. 


Velkolepá bitva v bazénu


S lopatou pokračujte dál do sprch a odtud se dostaňte ke kovovým vrátkům, za nimiž je ventil od unikajícího parovodu za rohem. Páru vypněte, z libovolné skříňky na kterou narazíte vyrvěte dvířka a chodbou projděte ke dveřím. Nyní se ocitáte před vypuštěným a dlouho nepoužívaným bazénem... Nadechněte se a seskočte dolu. Popojděte kousek dopředu a podívejte se na další vizi. Z nebe k vám dopadne velmi početná skupina mutantů, kteří se vás pokusí zavraždit. Buďte neustále v pohybu a pozornost věnujte hlavně těm nepřátelům, kteří nejsou ozbrojeni kontaktní zbraní - ti se totiž nezdráhají na vás skočit a začít vám kroutit hlavou (a to je mnohem nebezpečnější, než kdyby vás udeřili tyčí - v takovém případě musíte rychle přejíždět myší zleva doprava a než se pak zorientujete, může na vás mutant skočit znovu a útok opakovat). Použivejte paralyzátor jak jen to bude možné a hned po ochromení ležícího mutanta doražte. Dvířka ze skříňky vám tu prokáží ohromnou službu, neboť kromě účinnosti potřebujete samozřejmě také rychlost - a oboje splňuje právě tato netypická zbraň. Pokuste se nedostat do obklíčení a buďte neustále v pohybu. Sice se to snadněji píše, než v praxi realizuje, ale po chvíli byste měli přesilu skolit. Hlavně nezůstávejte v rohu! 


Rychle odtud pryč!


Po bitvě dojděte na konec bazénu, kde se konečně vrátíte zpět do reality. Co nejrychleji vylezte po žebříku nahoru a projděte dveřmi více vlevo. Seberte odtud hasičskou sekeru a ubraňte se novému násilníkovi (paralyzátor opět prokáže velkou službu). Pak dojděte ke dveřím vpravo a rozsekejte je. Doběhněte k dalším skříňkám a odtud jděte až na konec místnosti ke dveřím, jištěným zámkem. Hned naproti leží o zeď opřené kladivo, kterým zámek uražte a z místnosti si vezměte poslední kus železa. Vraťte se zpět a zbývajícími dveřmi projděte na toalety (jestli se tomu všemu ještě dá tak říkat). Znovu projděte dveřmi a vejděte na chodbu. Na jejím konci je vpravo stůl a na něm leží poslední ptačí mrtvola. Pak už jen odbočte doleva a dojděte k pultu. Následuje další předěl, ve kterém vás opět najde monstrum a telepaticky vás trochu blíže seznámí s odolností podlahy, stropu a protějších stěn. Jsou opravdu pevné...  Až Etham vstane, dojděte na konec chodby ke dveřím, kde už na vás čeká Malcolm. Kapitola je u konce.



9. KAPITOLA


APPLE SEED ORCHARD

ROUTE 4 BRIER


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 3/3


Vstupní hala


No vidíte. Netrvalo to dlouho a máme tu předposlední misi hry, která je opravdu snadná. Připravte si fotoaparát a vyfoťte nápis na zdi vpravo. Rosa vám sdělí, že by tu mělo být více stop - použijte tedy znovu Ready Tools a posviťte si UV lampou na nápis. Vida, vedou odtud celkem čtyři trasy, kde by měly být další části věty. Jako první se však vydáme do sklepa (tam je to nejtěžší, protože se zde neustále objevují noví a noví lezoucí nepřátelé). Jděte po stopě dál doleva, projděte dveřmi a ze stolu si vezměte ptačí mrtvolu. Jedinou možnou cestou dojděte ke dvojici dveří - zahněte nejdříve doleva a za skříní v místnosti vedle koupelny vezměte kus železa. Pak se vraťte zpět a projděte dveřmi vpravo. Dostanete se do kuchyně. Dojděte k lednici, otevřete ji a vezměte si odtud další ptačí mrtvolu.


Nebezpečný sklep


Dveřmi vedle lednice sejděte po dřevěném schodišti dolu do sklepa a připravte se na obnovující se mutanty. Jděte úzkou chodbou stále rovně a před vlezem dál zahněte doprava. Za rohem je u vyvrácených dveří kus železa. Vraťte se ke vchodu dál a projděte do další sklepní části k zrcadlu. Před ním leží další ptačí mrtvola, kterou nezapomeňte vzít a s pomocí UV lampy dojděte po stopě k umyvadlu, kde je první část textu.


Rychle zpátky!


Nyní se co nejrychleji vraťte zpátky do kuchyně a s pomocí UV lampy dojděte k pečící troubě, ve které je další část věty.


Druhé patro


Vraťte se do vstupní haly, kde jste vyfotografovali nápis na zdi a vyjděte po schodišti do dalšího patra. Stopa vás zavede až do koupelny s převrácenou vanou. Odsuňte ji a zvedněte čtvrtou ptačí mrtvolu. Vzadu ve skříni je třetí část věty.


Vraťte se zpět ke schodišti a po poslední trase se vydejte do dalšího pokoje. Vlevo ve skříni je kus železa a vpravo na posteli předposlední ptačí mrtvola. Kladivem uražte zámek na dveřích a vystoupejte po schodech nahoru na půdu. Vpravo je poslední ptačí mrtvola a vlevo budete po chvíli napadeni zrůdným monstrem (několikrát jste jej mohli spatřit v Ethanových vizích). Začněte do něj mlátit hlava nehlava a po pár úderech se vypaří. No nic. Jděte dál, dokud se nedostanete ke dřevěnému zátarasu. Za něj se nemůžete nijak dostat, tak se vraťte po schodech zpátky ke dveřím v patře. Ty jsou však nyní zamčené, tak vám nezbývá nic jiného, než se znovu vrátit k barikádě. Ta tu však již není a vy tak budete moci seskočit dolu dírou v podlaze do nižšího patra. Stopa končí u stoličky, kterou otevřete a odešlete k Rose poslední část věty.


Celá věta tedy zní takto: "The dark path to righteousness is beyond which you see yourself to be" (něco ve smyslu "Temná cesta ke spravedlnosti je za tím, v čem vidíš sám sebe"). Dojděte k piánu před dveřmi a odsuňte ho. Projděte dál a za okamžik se ozve Rosa. Teď musíte najít nějaké zrcadlo.


Zpátky do sklepa


Určitě si ještě vzpomínáte na procházení sklepem - tam zrcadlo bylo. Vraťte se tedy do kuchyně a odtud známou cestou do sklepa. Nyní se však už nemusíte bát dalších nepřátel. Dojděte tedy až k hledanému kusu nábytku a otevřete jeho přední část. Projděte do tajné místnosti a u stolu použijte Ready Tool. Pak se vraťte zpět do foyer, kde jste začínali. Z horního patra sjede piáno a zablokuje vám tak cestu nahoru. Jak jistě správně tušíte, potřebujete sekeru - ta ale v domě nikde není. No nic, zbavte se co nejrychleji protivníků za rohem a dojděte do pokoje na konci chodby.


Nezvaná návštěva


Odtud začnou do domu lézt další protivníci skrze okna. Stoupněte si proto do rohu místnosti a postupně likvidujte vlny útočníků. Nakonec do pokoje vtrhne nepřítel se sekerou. Zabijte ho a sekeru mu vezměte. Nyní vám již nic nebrání vrátit se do haly a rozseknout plaňku na zábradlí u schodiště. Piáno odsuňte na podlahu a vraťte se zpět do horního patra. Projděte všechny pokoje, dokud nedorazíte k místu, kde se spustí animace. V ní uvidíte vraha jménem Carl Anderson (alias "Mr. Torturer" - "Pan Popravčí") zrovna ve chvíli, kdy spáchal sebevraždu. Vstupte do místnosti s mrtvým vrahem nabodnutým na pohrabáči a vyfoťte jeho konečky prstů, aby Rosa mohla tělo identifikovat. Pak se spustí další animace, ve které Ethan mrtvolu odtáhne a místo ní se tam naaranžuje sám. Za chvíli přijde do patra Leland a mrtvolu spatří. Až přijde blíže k vám, Ethan jej udeří do obličeje a začne velká honička. Pronásledujte Lelanda do té doby, než ho ztratíte. Pak na vás odněkud ze zákrytu zaútočí - pusťte se s ním do souboje, dokud se nespustí další animace, ve které vás Malcolm Vanhorn zákeřně zezadu udeří do hlavy.



10. KAPITOLA


APPLE SEED ORCHARD PROCESSING CENTER

ROUTE 4 BRIER


Počet nalezených ptačích mrtvol: 6/6

Počet nalezených kusů železa: 3/3


Pár informací na úvod


Pořádně se nadechněte, máme tu poslední misi. A nutno podotknout, že tady už opravdu není místo pro chyby. Jakmile se jednou necháte praštit, většinou ještě dostanete hned několik dalších tvrdých ran a jen tak se z nich nevzpamatujete. Protivníků bude hodně, lékárniček je skutečně málo, paralyzátor vám byl odebrán a téměř do poloviny úrovně si budete muset vystačit s hořící dřevěnou plaňkou. Ta je sice relativně silná, ale problém tkví hlavně v tom, že proti vám nastupují noví nepřátelé - popálení, znetvoření a velmi houževnatí zemědělci. Skutečně optimistická situace. Přeji příjemnou zábavu...


Útěk z hořící stodoly


Podívejte se na animaci, ve které vám Malcolmův synovec Leland Vanhorn (který je ve skutečnosti "Serial Killer X" a který zavraždil vaší pistolí dva policisty na začátku hry) odsekne část ukazováčku na levé ruce (tak tohle muselo hodně bolet). Po chvíli si na trámu nahoře všimněte starého známého monstra. Vedle Lelanda leží na zemi omráčený Malcolm, který se za chvíli vzpamatuje a začne se se synovcem rvát. Využijte této rodinné hádky k tomu, abyste unikli pryč. Bohužel celá stodola začala hořet a tak si budete muset dát pozor na všudypřítomný oheň. Vyběhněte ven a zajděte do vedlejší stáje. Z plotu vylomte hořící plaňku a přelezte do další stáje. Ze země si ještě vezměte ptačí mrtvolu a dostaňte se co nejrychleji ke dveřím vedoucím ven. Následuje krátká animace, ve které na střeše stodoly uvidíte prchat ono monstrum, které sedělo nahoře na trámu ve stodole. Až animace skončí, směřujte ke kůlně.


Boje s farmáři


Uvnitř najdete několik lékárniček, které se vám budou hodit z jednoho prostého důvodu -  běží k vám popálený zemědělec. Nenechejte se natlačit do rohu a neustále odrážejte jeho útoky a zůstaňte v pohybu. Nepřítel není natolik obratný, což se mu po chvíli stane osudným. Po souboji dojděte k pravé straně kůlny a ze stěny seberte první kus železa a po odtáhnutí vozíku přímo před vámi objevíte druhou ptačí mrtvolu. Pak dojděte k příjezdové cestě naproti a pokračujte rovně. Po pár krocích si všimněte traktoru po levé straně, na kterém leží druhá ptačí mrtvola. Doběhněte k zatarasenému mostu a přeskočte přes závoru. Nyní na vás zaútočí čtyři lezoucí nepřátelé (těch je lehké se zbavit) a jeden zohavený zemědělec (to už je těžší). Po bitvě si z pravé  strany mostu vezměte druhý kus železa a doběhněte k odbočce u domku na kopci, zahněte doprava a projděte dveřmi. Vpravo za zeleným košem je další ptačí mrtvola. Zapněte přívod proudu a připravte se na okamžitý útok dalších dvou zemědělců (radši vyběhněte zpátky před domek, kde máte více místa k pohybu). Využijte jejich agrese k tomu, aby se mlátili i mezi sebou a vy zatím jen vykrývejte jejich údery a vždy, když zaútočí, zaútočte také (ale z boku nebo zezadu). Až budou oslabeni vlastními údery (nebo dokonce jeden padne mrtev k zemi), skončete boj a seskočte z dřevěného můstku dolu pod domek. Projděte pod zvedlým harampádím a zezadu očekávejte útok dalšího zemědělce. Na toho je velice jednoduchá metoda: Hned na začátku spadne na zem a vzápětí si obstará hořící plaňku. Pak k vám přiskočí, čehož využijte pro první úder a odběhněte dozadu. Nepřítel se otočí, rozmáchne se a udeří naprázdno (pokud jste dostatečně vzdáleni). Pak k němu rychle přiběhněte a opět jej udeřte. To opakujte do chvíle, než protivník padne.


Pochod farmou


Pokračujte dál a za rohem se připravte na útok dalšího lezoucího nepřítele. O kousek dál budete mít tu čest s dalšími čtyřmi lezoucími bestiemi a po jejich eliminaci opět nastupuje na scénu monstrum. Stejně jako dříve stačí jen několik úderů plaňkou a obluda leží na zemi. Pokračujte po cestě rovně, odražte útok dvou ohavů a jděte dál. Projděte stavením před vámi a všimněte si dvou nepřátel s puškami přímo před vámi. Zalezte do vagonku hned vpravo u plotu a počkejte si, než k vám postupně doběhnou. Pak je co nejrychleji umlaťte (s puškou toho na blízko nic moc nesvedou). Kousek dál u dřevěného posezení vás napadne další zemědělec a u stolu se samopalem najdete ptačí mrtvolu. Po dalších pár krocích vás ze všech stran napadne hned pětičlenná skupina zohavených protivníků, kterými se nesmíte nechat zatlačit do rohu. Buďte neustále v pohybu a využijte toho, že se občas potlučou částečně i mezi sebou. Pokračujte dál a za plotem vás podruhé překvapí monstrum (snad jste si nemysleli, že se ho zbavíte tak snadno). Opět ale stačí pár úderů plaňkou a můžete jít dál k domu. Vlezte dovnitř (musíte budovu obejít zprava) a vpravo u vchodových dveří je kus železa. Na druhé straně je na stěně naražená ptačí mrtvola na tyči. Tyč tedy vytáhněte, mrtvolu seberte a následně se připravte na krutý boj ve stodole.


Masakr v dílně


Vyjděte dalšími dveřmi ven. Ty se za vámi zamknou a vy budete odkázáni jen sami na sebe. Vpravo na sloupech je několik skříněk s první pomocí, takže nejprve co nejrychleji vyražte všechna skla. Nejprve se připravte na útok několika lezoucích nepřátel a pár zohavených zemědělců. V mezipřestávce si eventuelně doplňte chybějící energii a po několikáté vlně protivníků po sobě jeden z nich zanechá hasičskou sekeru. Okamžitě ji popadněte, doplňte si život a počkejte, než k vám dolů seskočí sám velký a ohavný úhlavní nepřítel.


Okamžitě mu uštědřete několik tvrdých úderů sekerou a až jej srazíte na kolena, přiběhněte k němu a stisknutím klávesy pro vykonání fatality mu odlomte kovovou výztuž na ruce. Odražte nápor další nevelké skupinky protivníků a doplňte si život. Pak vylezte nahoru na půdu po žebříku vpravo a opět se hlava nehlava pusťte vší silou do monstra (je nutné mít pořád sekeru). Po chvíli jej opět srazíte na kolena. Rychle mu vytrhněte kovovou výztuž na páteři a až ji Thomas odhodí, čeká vás poslední kolo. Rubejte do netvora co to dá a ve finále mu urvěte kovovou výztuž na čelisti. Po tomto krvavém zákroku se Ethanovi podaří příšeru zachytit pod krkem a následně shodit dolu z půdy až na zem k přívodu plynu.


Finální rozhodnutí


Netvor začne hořet a pak už jen následuje animace. Moment... Co je v tom kufru? A sakra, spoutaný Leland... alias SKX! Nyní se musíte během pár vteřin rozhodnout, co s ním uděláte. Zastřelíte ho ("Revenge Award"), nebo ho necháte žít ("Compassion Award")? Rozhodnutí je na vás...


Svým rozhodnutím jste definitivně ukončili hru Condemned: Criminal Origins. Pokud jste se vyvarovali použití střelných zbraní, můžete se podívat na speciální bonusovou "Gold Melee Award" a za nasbírání všech ptačích mrtvol obdržíte "Golden Bird Award" Golden Bird Award je zřejmě nejhodnotnějším bonusem - jde o pořádně dlouhé a převelice zajímavé in-game video z velmi ranného stádia hry.


Dozvíte se tak například to, že hra se původně nejmenovala Condemned: Criminal Origins, ale The Dark, že během hraní bylo možné s pomocí telekinetických sil útočit na dálku, krást nepřátelům  zbraně (opět telekinezí) nebo se pomocí magie sám uzdravovat (ještě že z toho nakonec sešlo), že se hlavně střílelo z dvojhlavňové brokovnice a neexistovala možnost blokování nepřátelských úderů, že hra měla docela mizernou grafiku a opravdu toporné animace nepřátel a nebo třeba i to, že se hlavní postava jmenovala zcela jinak a měla úplně jiný hlas.


Ale to je v tuto chvíli jedno - hlavní je to, že jste dokončili tuto perfektní a takřka bezchybnou hru! Gratuluji!


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.