1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Command & Conquer: Tiberian Sun
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Command & Conquer: Tiberian Sun - jednotky

A. Single player


1.  GDI (neboli Global Defense Initiative)

      

a) Úvod & trocha taktiky

  

Takže pokud zvolíte hru za GDI (silně doporučuji začátečníkům) vězte, že jste zvolili hru za ty hodné (fuj!!!). Hra za GDI je o dost jednodušší než za Brotherhood of NOD (dále už jen NOD), poněvadž GDI disponují jaksi univerzálnějšími jednotkami  (což ale neznamené že jsou GDI silnější, na to bacha !), prostě většinou stačí postavit bandu nejlepších jednotek a hurá na zteč ! Můžete jednotky samozřejmě kombinovat, ale nebude to mít o moc větší efekt. Mise za GDI jsou o něco méně rozmanité než NODské, ale na druhou stranu je zde více volitelných misí bez stavění, které jsou sice kratší, ale na druhou stranu jsou lehké a zábavné.


b) Jednotky (použití, výhody a nevýhody)


Jak jsem již uvedl výše, jednotky GDI jsou univerzální a tudíž netřeba taktizovati, ani kombinovati.


1) LIGHT INFANTRY


Tito milí mariňáci (či co to je) jsou sice hrdinní, levní  a rychle povýšitelní (při boji s ostatní pěchotou), ale vydrží velký .... ehm nic, jsou slabí (proti vozidlům, vyjma Hoover MLRS a Stealth Tankům) a jejich dostřel je bída s nouzí.


Využití : první, možná druhá mise a nějaké ty chodící, jinak ale nedoporučuji (vůbec). Jinak bacha na Flame tanky, Harpyje, věžky a ... vlastně na všechno !!!


2) DISC THROWER


Tento podivný chlapík po vás nehází CéDéčka, jak by se mohlo na první pohled zdát, hází zcela jiné disky a to dokonce velmi účinné ! Je levný, o fous pomalejší než infantérie, účinný na vozidla i pěchotu, má slušný dostřel, ale kadence nic moc. Postavte jich 20 až hodně :-) a máte vymalováno !


Využití : Hromada diskařů a pár Mediků, to je recept na dokončení prvních asi deseti misí za GDI !!! Berte dokud jsou !!! (A oni jsou pořád :-)) Chraňte je před Flame tanky a Harpyjemi.


3) MEDIK


Není to Německý automobil, ani chlupatý savec s přízviskem Brtník, je to - .prostě felčar a nutno dodat že nikterak špatný ! Je drahý (moc), pomalý a ve víru boje chcípne dřív než stačí zařvat "MEDIK !!!", přesto je neocenitelný, zvlášť v kombinaci s Diskaři a Ghost Stalkerem.


Využití :  Všechny mise s pěchotou (tj. většinou ty chodící).


4) JUMP JET INFANTRY


Je to chlápek s Jet Packem na zádech a kanónem v ruce, ale Duke to není, kdo je to ? Správně ! Je to Rakeťák (pracovní název :-)). Je drahý (úděsně), pomalý, létající (ha, překvápko !), slabý a bystrozraký (vidí neviditelné. Ha, paradox !). Tudíž = průzkumník. Jo a bacha na SAM, a Rocket Infantry.


Využití : Kdykoliv, kdekoliv, ale jen průzkum !


5) ENGINEER


Seznamte se s ing. Engineerem. Bude se vám hodit po celou (!!!) kampaň ! Umí opravovat vaše budovy, krást nepřátelské a umí též stavět mosty (no, spíš je opravuje). Je drahý, pomalý a velmi užitečný. Je zranitelný snad vším, kromě Attack Cycle, takže bacha. Jo a GDI musí své inženýry dostat do základny pěšmo (nebo kolmo, myslím jako v APC :-)), takže to maj těžší než NOD.  A o dost.


Využití : Nejvyužívanější jednotka ve hře, fakt !


6) GHOST STALKER


Tento pán s divným hlasem a EMP puškou je speciál a v singlu ho nelze vyrobit. Mimo své EMP riffle má ještě plnej bágl C4, takže pokud ho pošlete na návštěvu do jakékoliv nepřátelské budovy, budou tam mít menší nehodu (C4 + budova = BOOM). Svojí puškou, ne nepodobnou té, která byla ve filmu Eraser (Likvidátor), dokáže na dost velkou vzdálenost sejmout kteréhokoliv vojáka a i některá slabší vozidla jednou ranou ! To je slušné a slušné je i to, že se léčí v tibériu. Jinak je pomalý a nic moc nevydrží, navíc jesliže vám zemře, ozve se smutné "MISSION FAILED", takže bacha ne věc. Chraňte ho před věžkami a vrtulníky (myslím tím Harpyje).


Využití : Některé chodící mise.


7) WOLVERINE


Tato milá šelmička (v překladu Rosomák) je zmenšená verze Titána. Disponuje slabým pancířem a dvěma rotačními kulomety. Je levný (oproti ostatnim "vozidlům"), rychlý, vynikající kadence je zaručena, nic nevydrží (rakety ho rozmajznou neuvěřitelně rychle) a proti vojákům je dobrý ... lepší ... nejlepší !!! Proti lehké infantérii opravdu exceluje. Ovšem pokud jich nemáte dost, raketometníci jsou, jak říkávají američani "Serious problem" a to ani nemluvím o jeho využití proti vozidlům (ani to nezkoušejte). No moc bych na něj nevsázel (vlastně radši vůbec nic).


Využití : Minimální, jen v pár misích (žel většinou chodících).


8) TITÁN


Pokud netrpělivě očekáváte naplnění mých keců o univerzálnosti jednotek GDI, tak tady je. Tento kráčejíci kolos (veškerá podobnost s AT-ST ze Star Wars je čistě záměrná :-)) disponuje velkou výdrží, velkým dostřelem, VELKÝM účinkem na vozidla a budovy, malou kadencí, dobrým dohledem, střední rychlostí, možností zašlapování otravných vojáků a k tomu všemu ekvivalentní cenovou relací  (800.- s DPH) !!! Toš kurňa, no neberte to ! Mimoto jeho Gauss kanón nevystřeluje vyditelné projektily, z čehož vyplívá že může střílet přes kopce a útesy !!! A propos, Titáni jsou skvělí proti Artilérii a Obeliskům (né, to není ta postavička z Asterixe). Velký pozor si dejte na bandy Rocket infantry, zahrabané Tick tanky a na Banshee.


Využití : Vždy a všude.


9) HOOVER MLRS


Tak přátelé, dostáváme se k jedné z nejrozporuplnějších jednotek, které lze spatřit v arzenálu GDI ! Není to vozidlo ani letadlo, je slabé a přesto ho budete používat, má slabý pancíř a přesto je efektní ... je to : Hoover Multi Launch Rocket System !!! Výhody a nevýhody tohoto vznášedla jsem již popsal, takže bych snad jen dodal že je velmi rychlé a kadence jeho raket (vždy vystřelí dvě) je dost nízká. Ale teď to nejdůležitější !!! Jako jediná jednotka GDI se umí bránit vzdušným útokům (jinak se musíte spoléhat na SAM site), proto ho určitě budete muset použít. A ještě se skvěle hodí k hit and run taktice, která je ale zdlouhavá (radši postavte 20 titánů a natrhněte NODům ... kabáty :-)). Hoover MLRS jsou tak chatrné, že je zvládne téměř cokoliv, takže je používejte jako obránce vašeho útoku před letadly.


Využití : Všude tam kde to lítá (to jest všude).


10) DISRUPTOR


Znáte ho. Je to starý dobrý Sonic tank z Duny 2(000) ! Jakmile budete moci postavit tento mega-megafon, nebudete již muset stavět nic jiného. Tento drobeček naruší (Disruptor = narušitel, ale bývá nazýván i jako DISTRIBUTOR - čau LaLine -) a zničí v pár okamžicích vše, na co si vzpomenete. Obrovská účinnost proti všemu, obrovské pancéřování, obrovský dostřel (berte s rezervou), obrovská pomalost a obrovská cena. Nemá prostě konkurenci !!! Ve většině misí stačí tak 10 disruptorů a 5 HMLRS a je po NODu. Je výborný i na Obelisky ale velký pozor na Artilérii !!!


Využití : Ke konci kampaně pořád.


11) AMPHIBIOUS APC


Tato mrška obojživelná slouží k přepravě vojáků, co dodat ? Snad jen že je to rychlé jak sviňa, pancéřovaní se tu nekoná, není to drahé, nemá to zbraně a není důvod to používat. Jde sestřelit čímkoliv ve velice krátké době, takže bacha na věc.


Využití : Pár chodících misí.


12) MAMMOTH Mk.II


Tento miláček je kříženec AT-AT ze Star Wars, Ghost Stalkera a SAM site. Z Ghost Stalkera má zbraň, ze SAM site protiletadlové střely a z AT-AT celkový design. Je to speciál a v singlu ho nevyrobíte, i kdybyste udělali sedm vrutů a čtyři trojná salta nazad a ještě u toho jedli pizzu a dívali se na Simpsonovi. Je extrasilný, extraodolný a extrapomalý, na první pohled nejlepší jednotka ve hře, ale pamatujte - je to speciál tj. můžete mít jen jeden ! Škoda.


Využití : Tam kde je, ale nikterak velké.


13) MOBILE SENSOR ARRAY


Neboli MSA. Je nepostradatelný, stačí ho postavit (bacha, je drahej !), rozložit a .... vidíte všechny maskované a zahrabané jednotky nepřítele ve veliké ploše (když na rozložené MSA kliknete, uvidíte akční rádius jeho senzoru). Je velmi užitečný a jeho postavení by měla být jedna z vašich priorit.


Využití : Všude tam, kde je potřeba (všude).


14) HARVESTER


Těží, je drahý, je absolutně nepostradatelný a dost vydrží. Stačí ?


Využití : Absolutně všude ! (Vyjma chodiček).


15) ORCA FIGHTER


První letadlo (říkám tomu letadlo, protože to lítá, jasný ?) ve vašich řadách, vlastně hangárech, vlastně Helipadech. Je drahé, rychlé, slabé a musí se vracet doplňovat rakety, tudíž nepoužitelné (no možná na Artilérii). Naprosto bezmocný je proti bandě rocket infantry, Stealth Tank ho taky sejme a na SAMky se radši ani nedívejte ! A radši to vůdec nestavte.


Využití : Nostalgici si zavzpomínají na staré (a dobré) C&C a nasadí ho v pár misích, pak ale poznají že je opravdu, ale opravdu na ... nic.


16) ORCA BOMBER


Tak to už je jiné kafe, vlastně přesněji řečeno letadlo ! Je to bezpochyby nejsilněší, nejkřehčí a nejdražžši jednotka v celém širém singlu ! Má nosnost šesti bomb, které shazuje ve dvou sériích po třech. Tři bombardéry zničí cokoliv v jediném náletu ! Ale ta cena (1600) je předurčuje spíše ke svátečnímu využití. Kupodivu je hůře sestřelitelný než Fighter; je to proto, že protivník střílí jen tak dlouho, dokud mu výhled na slunce nezastíní onen Orca bomber, pak už jen usliší HVÍÍÍZD, a je po všem (doslova).


Využití : Jen posledních pár misí.


c) Věže


Věže GDI se skládají ze dvou částí, z nosné části (ta je pro všechny stejná) a nástavce.


1) VULCAN CANNON


Vulkán kanón jest ultimátní a levná protipěchotní zbraň, budete si s ní muset vystačit přes polovinu hry. Má velkou kadenci a malý dostřel, přesto dokáže ve větším množství zatopit i těžším NODům. Doporučuji kombinovat s RPG.


Využití : Po celou hru.


2) RPG TOWER


Tento vrhač extrasilných granátů je velmi dobrá investice. Je účinný absolutně na vše, a ani cena není nejvyšší. Největší uplatnění nalezne proti Tick tankům a Cyborgům (včetně Commanda). Stavějte jej všude ! I v základně, poněvadž NOD je mrška podšitá a umí se nemile objevit uprostřed základny a navštívit inženýrem váš Construction Yard.


Využití : Později nezbytnost.


3) SAM SITE


Protiletecká obrana, o padesát kreditů dražší než její NODský kolega, s menším dostřelem a stejnou účinností. Co naplat ? Postavit je musíte.


Využití : Všude kde to lítá.


d) Ostatní věcičky


1) ION CANNON


Jakmile se vám nabije (počítal jsem to, trvá to asi 102 let :-) ionový paprsek, stačí si dle libosti vybrat co se vám nelíbí, nebo co vás štve a VŽUM - je to fuč (na tchýně to bohužel nefunguje). Nutno dodat že velkým budovám jako jsou Construction Yard, nebo War Factory zůstane vždy jedna tečka života a to naštve ! Ideální je ho proto použít před útokem. A ještě jedna věc - v poslední misi máte mimo jiné zničit 3 rakety NODu v časovém limitu, a jelikož vidíte kde jsou, stačí je odstřelit Ionem. Chytré, že ?  No tak teda né.


2) FIRESTORM


Nežli aktivujete toto silové pole musíte postavit Firestorm wall, jakmile to uděláte, máte zde v mžiku nezničitelnou a neprůstřelnou ochranu ! Opravdu nic přes ni neprojde, takže když ji zkusí přefrčet letadlo, hodí to jiskru, letadlo udělá pár vrutů ála Aleš Valenta a jde se podívat co máte pod zemí ! Taktéž všechny jednotky nalézající se na Firestorm wall v době jeho aktivace se ihned vypaří. Je to pestré.


3) HUNTER SEEKER DROID


Postavit, vypustit a pak se jen modlit, aby se to povedlo (nepřipomíná vám to sex ? :-) Mě né ...fakt né.) - tak na tomto principu funguje HSD. Po vypuštění si najde libovolný cíl a zničí ho. (P.S.: Neprojde přes Firestorm).



2.  Brotherhood of NOD

      

a) Úvod & trocha taktiky


Zvolíte-li hru za Brotherhood of NOD (dále už jen NOD), budete si muset více namáhat strategickou část svého mozku. Hra za NODy je podle mě zábavnější, těžší a hlavně - odpadají ty věčné chodičky (sice tady pořád jsou, ale je jich méně, jsou kratší a zábavnější). Ten kdo dohrál starý dobrý C&C ví že NODi nestojí tak úplně v řadách "dobra", je to v podstatě banda teroristů a špičkových vědců (ano, NODi jsou na mnohem vyšší technologické úrovni než GDI), které řídí hlavní padouch (a sympaťák) jménem Kane. Jedno z mnoha NODských hesel zní : "Peace, truth, power !" (Mír, pravda, moc !), ale první dvě slova rozhodně neberte v potaz, poněvadž se snimi za celou hru za NODy zcela určitě nepotkáte. Pokud jste si ze hry za GDI odnesli taktiku "Postavhodnějednotekanakopejjim prdel", tady s ní tak úplně neuspějete. Zde je třeba kombinovat, taktizovat, rozkládat, podhrabávat, zneviditelňovat ... že nevíte o čem tady plácám ? Pak čtěte dál ...


b) Jednotky (použití, výhody a nevýhody)

Univerzálnost se tu nekoná (až na pár výjimek), zato je tu pestrost a zábava...


1) LIGHT INFANTRY


Absolutně totožná s pěchotou GDI (teda až na ten obrázek na Sidebaru). Je levná, pomalá, slabá (ale dá se použít na jinou pěchotu), lehce zranitelná a přejetíschopná (dá se přejet).

Využijete ji tak v prvních dvou misích a šmitec. Je zranitelná snad vším a navíc NODi nevlastní Medika a proto je její poškození trvalé.


Využití : Téměř žádné.


2) ROCKET INFANTRY


Tento paňáca s obřím raketometem na zádech je, oproti svým kulometným kolegům, již velmi dobrou investicí. Cena je ekvivalentní (300,- v některých verzích 250,-) k jeho atributům, je pomalý, výdrž má přibližně stejnou jako light infantry, může se bránit vzdušným útokům (a dost efektně) a poškození, které způsobuje vozidlům a poletuchám je vskutku slušné. A teď, proč se je vyplatí jej postavit. Podle toho co jsem napsal, by se mohlo zdát, že raketometník je průměrná až podprůměrná jednotka, ale když jich postavíte tak deset až dvacet, máte ultimátní zbraň proti jakýmkoliv vozidlům a létavcům, protože jak jsem již napsal, mají proti nim obrovský damage a rakety a děla na ně (a na pěchotu vůbec) mají jen velmi malý účinek. Máte-li dvacet raketometníků a protivník tak patnáct Titánů, pak je víťezství zcela určitě na vaší straně. A proti letadlům ? No, bomby Orca bomberů je sice rozdrtí jako šváby, ale pokud jich není dost (myslím Orca bomberů), prostě k vašim rakotometníkům nestačí doletět. Dejte si pozor na věžky a větší počet Wolverinů.


Využití : Tam kde to lítá a všude kde se to hodí (téměř všude).


3) CYBORG


Roztomilí, dvousetkilový a tak trochu kulhající paňáci, to jsou Cyborgové. Cyborg nespadá ani do pěchoty (nejde přejet, nejsou na něj účinné kulomety), ani do vozidel (jde naložit do APC, chodí pěšmo), cyborg je  prostě cyborg. Je dost drahý, pomalý a disponuje velmi účinným rotačním kulometem s vynikající kadencí. Jeho výdrž je obdivuhodná (jestli jste viděli intro na konci první mise za GDI, kdy jeden pěšák sejmul dva cyborgy na jednu ránu, tak na to rozhodně zapomeňte). Využití je poměrně široké, vlastně až do doby, než se dostanete k "těžším kouskům". Opravdu exceluje při boji s pěchotou a lehkými vozidly. Má speciální vlastnost, která mu dovoluje, stejně jako mutantům všeho druhu, léčit se v tibériu (jestli toho nevyužijete, jste blázni). A ještě jedna perlička - pokud má opravdu nízký počet hit pointů a při další ráně přijde o  nohy, zdá se to jako handicap, že ? Ale opak je pravdou ! Je pak sice pomalejší, ale zase mnohem více vydrží (je to to samé jako když si pěšák pod palbou lehne). Proto se snažte beznohé cyborgy stahovat z boje a dolečte je v tibériu. Dejte si pozor na Disruptory, letadla, RPG věže a Disc Throwery.


Využití : Ze začátku velké, s dalšími misemi jejich využití klesá.


4) ENGINEER


Totožný s inženýrem GDI vlastně až na to, že vy vlastníte podzemní APC. Takže si pište : "Vezmeme pět inženýrů, jedno APC, zamícháme a pošleme nic netušícím GDI doprostřed základny tento dort s překvapením. Poté, co APC dorazí, vyndáme z něj inženýry a obsadíme vše, co vidíme. Dobrou chuť." Tak tuhle dobrůtku můžete s úspěchem "uvařit" téměř v každé stavěcí misi.


Využití : Furt, porád, vjednomkuse, imrvére.


5) CYBORG COMANDO


Už ten název napovídá, že tohle bude něco extra. A bude přátelé, to mi věřte !!! Nejlepší pěšák tisiciletí, říká se, že vznikl zkřížením kyborga a Mammotha mk.II (po tátovi kyborgovi má tělo, po mámě mammothovi zase sílu a výdrž). Jediná nevýhoda je v tom, že CC je speciál (= můžete vlastnit jen jednoho, nejde vyrobit a pokud zhebne, jste v ... no však víte). Je výborný  na ničení čehokoliv, a sejme ho málokdo (tedy - bacha na RPG a hodně Titánů). Tak tohle všechno a ješťe mnohem víc je Cyborg Comando.


Využití : Chodící mise, bohužel.


6) ATTACK CYCLE


Tato super rychlá, drahá, slabá a extrémně křehká motorka je jen ztrátou času, peněz a nervů. Sice se hodí k taktice hit and run, ale kdo má ty nervy se s tím štvát ???  Střílí sice rakety, ale ty z nějakého důvodu nelétají do vzduchu, takže smůla. Myslím, že tuhle motorku by zabila i moucha s nožem, protože měně odolnou jednotku jsem jaktěživ neviděl. Zapomeňte na ni.


Využití : Nikde, možná na průzkum.


7) ATTACK BUGGY


Tento rychlý jeep je ekvivalenten GDIjských Wolverinů, ale je slabší (Wolverin vs Buggy = K.O. pro Buggy), ale cena je stejná. Škoda, mohla být levnější. Moc ji nedoporučuji, protože můžete postavit odolnější a silnější cyborgy. Doporučuji jen nostalgikům. Je proti ní účinné úplně vše vyjma pěchoty a harvesterů :-).


Využití : Škoda mluvit, teda psát.


8) TICK TANK


Znáte to rčení, že "Tick Tank osvěží a má jen dvě kalorie ?" Alespoň ta část s tím osvěžením je pravdivá, Tick Tank totiž osvěží doposud slabý arzenál NODů dobrou výdrží, slušnou rychlostí, výhodnou cenou a dobrým damage. TT je ekvivalentem Titánům a za normálních okolností jsou tito dva rivalové téměř vyvážení, ale to jen do doby než TT rozložíte. Z TT se rázem stane věžka (dá li se to tak nazvat) s velmi velkou odolností a zvýšeným dostřelem. Je to dobrá volba pro (téměř) každou situaci. Dejte si majzla (na toho hajzla:-) diskaře, RPG věže a hlavně létavce.


Využití : Kombinace s Artilérií je efektní po celou kampaň.


9) STEALTH TANK


Mrška to neviditelná ! Permanentně (česky to znamená v jednom kuse) a zadarmo. Je drahýýý, středně rychlý, střílí silné rakety schopné se vypořádat s letadly a je velmi (!!!) málo odolný. Jeho malá odolnost ho vylučuje z masového útoku a na létavce se více hodí levnější raketometníci. Co tedy s ním ? Na průzkum, nebo na přepadávání harvesterů (no fuj ! To se přece nedělá:-). Rozstřílí ho cokoliv a kdykoliv.


Využití : Až ke konci kampaně na průzkum.


10) DEVILS´S TONGUE


Je libo dát si ďáblův jazyk ? Je-li problém s pěchotou pak rozhodně ano ! Tento plamenometný tank je jako stvořený na konfrontaci s pěchotou, ve vteřině totiž ze všeho živého (neopancéřovaného) udělá živě pochodně ! A navíc se umí podhrabávat pod zemí. Navíc není vůbec drahý a jeho pancíř také není k zahození, takže si jich pár postavte, ať je veselo. Ale pozor ! Nezkoušejte útočit na nic jiného než na pěchotu.


Využití : Pro pobavení kdekoliv. Jinak ale bohužel.


11) ARTILLERY


Tramta da dá !!!! Je tu absolutně nejlepší obraná i útočná jednotka v celém širém Tiberian Sunu !!! Postavte jich pět, rozložte je na kraji základny a zaručuji vám, že i kdyby pršeli Titáni, vy to přežijete ! S touhle holkou určitě ! Takže: dobrá cena, malá výdrž (stejně se k ní nikdo nedostane), dobrá rychlost, O.B.R.O.V.S.K.Ý. dostřel, a nelidská účinnost proti všemu (po dopadu projektilu zůstane v zemi kráter, ale myslím tím plastický kráter ! Žádnej namalovanej kráter, žádná textura, prostě díra v zemi !!!). Navíc pokud vlastníte verzi 1.08 Artilérie se vždycky trefí !!! A útok ? No to je jednoduché ! Prostě Artilérie kryjte Tick Tanky a raketometníky, a pak ji rozložte na dostřel již nyní mrtvého protivníka.


Využití : Jakmile ji dostanete, jste v suchu (jako s plínkami Pampers).


12) SUBTERRANEAN APC


Pod tímto roztodivným názvem se neskrývá nic jiného než podzemní APC. Samozřejmě jste uhodli, že je to vozidlo, které dokáže transportovat vojáky pod zemí (jakési metro, že ?). Strategie pro toto vozítko je popsána u inženýra, takže se prosím mrkněte tam. SAPC není ozbrojeno, ani opancéřováno a ani není příliš levné, proto si jej hlídejte.


Využití : Druhá polovina hry, pořád (ve spojení s inženýry ovšem).


13) HARVESTER


Naprosto totožný s GDIjským, proto jukněte tam.


14) WEEDEATER


Tak toto vozidlo je vlastně něco jako harvester, jenom s tím rozdílem, že nesbírá tibérium, ale tu organickou hmotu s tlamou uprostřed, ze které se pak ve Waste facility vyrábí chemické rakety. Weedeater je velmi pomalý, drahý a mám důvodné podezření, že disponuje největší výdrží ve hře, přesto je velmi dobře hlídejte !!!


Využití : Když chcete používat rakety, musíte ho mít.


15) MOBILE SENZOR ARRAY


V singlu za NODy naprosto nepoužitelný, jeho postavením vyhodíte do luftu 950 creditů.


Využití : Absolutně žádné ! (GDI nemají maskované ani podzemní jednotky).


16) MOBILE REPAIR VEHICLE


MRV je vlastně takový medik pro vozidla. Je naprosto nepostradatelný v útoku i v obraně a je mnohem lepší než opravárna GDI (oprava nic nestojí, oprava je rychlejší, můžete opravovat během boje). Je drahý (ale investice se vám brzy vrátí), celkem rychlý a nic moc nevydrží. Bez něj jste jako nazí.


Využití : Maximální.


17) HARPY


První stíhačka, kterou máte k dispozici. No, ona to vlastně není stíhačka, ale vrtulník (v intrech vrtuli má, ve hře nejde vidět). Je o mnoho lepší než jeho kolega Orca fighter, poněvadž víc vydrží, má víc nábojů a je mnohem účinnější. Jinak ale pro něj platí stejná omezení, takže na SAMy se ani nedívejte a pozor na Hoover MLRS.


Využití : Než dostanete Banshee (to jsou asi dvě mise).


18) BANSHEE


Mimozemská to potvora! Experimentální stíhací bombardér NODu. Je levnější než jeho kolega Orca bomber, je taktéž odolnější, má víc nábojů, střílí do jednoho místa (plošné bombardování se nekoná), a je o hóóódně slabší. Ovšem postavte jich deset (připravte si 15 000,-), a zvládnete téměř vše. Na rozdíl od Harpyjí je ve větším množství použitelný na SAMy.


Využití : Podle chuti, ale je celkem dost velké.


c) Věže  


NODské věže jsou samostatné budovy, to znamená, že  nepotřebují žádně základny a jsou tudíž rychleji postavitelné.


1) LASER


Tato věž je slabší, levnější, a má větší dostřel než jeho kolega od GDI. Musíte si s ní vystačit, než přijde Artilérie. Je skvělá na pěchotu a slabá vozidla


Využití : Než přijde Artilérie.


2) SAM SITE


Totéž co ta za GDI, jen ji rychleji postavíte a má větší dostřel - jo a je hezčí.


Využití : Tam kde to lítá.


3) OBELISK OF LIGHT


Boží věž, má jen dvě nevýhody : cenu a spotřebu energie (obě jsou vysoké). Je velmi silná (Titán na dvě, rány HMLRS na jednu), ale v době, kdy ji budete moci postavit budete již mít dávno Artilérii, takže by si Obelisk světla už stejně nevystřelil.


Využití : Kdybyste neměli Artilérii, bylo by jeho využití obrovské.


d) Ostatní věcičky


1) MULTI-CLUSTER MISSILE


Tato raketa se vám automaticky a zdarma začne stavět po postavení Missile sila. Jakmile se vám dostaví (staví se o fous rychleji než Ion cannon), můžete zadat místo jejího dopadu. Po označení cíle, vyletí z vašeho sila raketa, a po jeho dosažení nad ním exploduje a ještě z ní vyletí šest šrapnelů, které dopadnou o kousek vedle. Jde s ní zničit kterákoliv budova a jednotka (ale musíte se dobře strefit). Neprojde přes Firestorm wall.


2) CHEMICAL MISSILE


Tato raketa se postaví, jakmile se ukazatel u vaší Chemical facilyty naplní (čím víc máte Weedeaterů, tím rychleji to bude).  Je o něco slabší než Cluster-missile, ale po jejím dopadu se do okolí uvolní ničivý plyn, který poškodí vše čeho se "dotkne." Raketa přes Firestorm wall.


3) HUNTER SEEKER DROID


Odkazuji vás ke článku u GDI, neboť HSD GDI i NODu jsou naprosto identické.



B. Multi Player (pár tipů a rad pro GDI i NODy)


Myslím, že by bylo zbytečné psát znovu popis jednotek, v podstatě se můžete řídit jejich popisem z kapitoly Single player.


1) RADY PRO GDI


a) Opět zde skvěle funguje taktika hrubé síly, to znamená  dvacet Titánů, nebo patnáct Disruptorů (plus samozřejmě  HMLRS na obranu proti poletuchám).


b) Vůbec zde nestavte žádné Wolveriny, nebo lehkou pěchotu (sice se dají použít, ale není to nijak zvlášť efektní).


c) Neztrácejte čas s Fightery a jděte rovnou na Bombery, ti jsou skvělí na přicházející útok, neboť protivník často zapomíná na protiletecké zajišťení.


d) Ion cannon používejte pouze na slabší jednotky, nebo ještě lépe na jejich skupiny (třeba na devět Attack buggy, které jsou namáčknuty u sebe (tímto zdravím Paulyho:-)) a na méně odolné budovy (temple of NOD, Tech center, Upragde center).


e) Pokud hrajete proti NODům, najděte centrum (taková tlamička) toho organického tibéria a zničte ho (pěchotou, nebo létavci). NOD pak nebude moci stavět své chemické rakety.


f) Firestorm wall skvěle funguje i v multi playeru, stavte jej ovšem jen ze strany protilehlé protivníkově základně, protože stavění okolo celé základny by bylo drahé a hlavně zdlóóóuhavé. Jakmile uslyšíte hlášku "Missile launch, detected." zkontrolujte, jestli se firestorm wallu nenalézá nějaká vaše jednotka (harvester) a poté ho zapněte. Můžete s ním i chytat nepřátelská letadla, což určitě dělejte.


g) Pokud hrajete proti NODům, rozhodně všude ve své základně postavte Pavement (dlažbu), za prvé se zrychlí všechny jednotky, které se na ní nacházejí, za druhé na zemi nemohou vznikat krátery a za třetí zabraňuje podhrabávání jednotek (to je proti NODu důležité).


h) A teď jeden bug pro Ion cannon. Asi jste si všimli, že rafinérii Ionem nezničíte, ale stačí počkat až přijede harvester a začne vykládat tibérium, pak Ionem namiřte harvesterovi na místo, kde mívá normálně ten kontejner (víte co myslím), vystřelte a je po harvesterovi i rafinérii.


2) RADY PRO NOD


a) Zde je opět potřeba kombinovat, rozkládat, zneviditelňovat, nebo postavte hromadu Tick Tanků, doplňte je raketometníky a jděte na to.


b) NODskou nejsilnější vlastností jsou rakety. Když si chvíli počkáte, můžete vypálit až tři (!!!) rychle za sebou (počkejte až se nabije Clusterka, chemická raketa a až se ukazatel ve Waste facility opět naplní). S tímto arzenálem zničíte vše a ještě se protivníkovi po základně rozletí deset "obláčků" které po sobě zanechají chemické rakety.


c) Má-li protivník Firestorm (určitě ano), zkuste tohle : postavte MCV a zadejte stavbu Stealth generatoru, poté dopravte MCV za nepřátelskou základnu, rozložte ho a poté ihned vedle něj postavte  Stealth generator. No a potom třeba silo a těžkou továrnu. Nejdřív postavte útok a potom vypalte rakety (pokud ihned vypálíte rakety, protivníka asi napadne kde jste, protože uvidí, odkud rakety letí).


d) Nezapomeňte na Inženýry v kombinaci s APC.


e) Máte problémy s obranou ? Žádný problém ! Postavte deset Artilérií, deset SAMů a Stealth generator a máte po problémech.


e) Chemické rakety taktéž skvěle fungují na pěchotu, protože po její smrti v plynu, který se uvolní z chemické rakety, se často mění na Visceroidy, kteří začnou ničit protivníkovu základnu.


f) Nikdy nelétejte letadly přes Firestorm wall.


g) Postavte devatenáct cyborgů a jednoho cyborg comanda, naložte je do čtyř APC a zkuste štěstí uprostřed základny protivníka.


h) Jestli na vás půjde Mammoth Mk.II, zajásejte ! Neboť máte Mutant Hijackera, kterého nalkožíte do APC, které pak vyhrabete u Mammotha, ten zničí APC, vám z něj vyskočí Hijacker a než stihne Mammoth znovu vystřelit, vběhnete do něj Hijackerem a je váš ! Yupey !


i) Moc se nespoléhejte na poletuchy, neboť nejsou příliš silné (no, ale takových patnáct Banshee, hmm...)


j) Rozhodně všude postavte Pavement (proti GDI, protože Ion už nebude dělat krátery, proti NODům, protože se u vás nemůžou vyhrabat).


k) A nakonec jeden bug pro Laser fence post. V místě, odkud očekáváte nepřátelský (pozemní !) útok, postavte Laser fence post (aby byly co nejdál od sebe, ale pořád ještě spojené). A teď to hlavní, vypněte jej (!!!) až do doby, než přes něj půjde nějaká jednotka, poté ho zapněte a nepřátelská jednotka je nadobro zničená (doporučuji ho zapnout a ihned vypnout a poté to stále opakovat), funguje to skvěle na Titány, ještě lépe na Disruptory a nejlépe na Mammotha Mk.II. Vlastně to funguje na stejném principu, jako Firestorm.



C) Závěr, poděkování atd.

Tak a je tu konec. Doufám, že se vám tato skromná příručka aspoň trochu hodila a líbila. Při jejím psaní jsem nečerpal z žádné publikace, ani z jiné příručky. Přeji vám příjemnou zábavu, při hraní jedné z nejlepších her všech dob, při hraní Tiberian Sunu !


Poděkování : mé speciální díky patří LaLinovi (za Distributora), Paulymu van Paulenovy (za asistenci a neutuchající elán ke hraní TS po multiplayeru i přes neustálé prohrávání :-), Šmurině (za to že je taková kočka), U2 (za nejlepší muziku všech dob) a Kaneovi (za NOD).


Při psaní této příručky nebylo zraněno žádné zvíře, mutant, ani visceroid.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.