Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
1) Obecné rady
Hned od začátku se snažte co nejvíce vyrábět, k čemuž vám napomůže co nejvíce
sběračů rudy. Nemyslete si, že nějaké dva kombajny budou stačit. Za Spojence
mějte vždy nejméně tři a za Sověty, kteří nepoužívají chronotechnologii, mějte
tak čtyři a více. Zpočátku myslete spíše na výzkum, co nejrychleji postavte
Battle Lab, ale taky nezapomínejte na tanky a, i když si to někteří
nepřiznají, i velmi užitečnou pěchotu.
Dříve než Nuke Silo a Weather Control stavte Chronosphere nebo Iron Courtain.
Důvod je ten, že se nabíjejí rychleji a útok s nimi bývá většinou ničivější.
Atomovkou sice zničíte War Factory a pár elektráren, tři nesmrtelné tanky
Apokalypse umějí daleko, daleko více.
Využívejte hodností. Snažte se, abyste vybírali vašim tankům cíle ručně a tak
jim naháněli frčky.
Trénujte psy, a to na obou stranách. Jsou odolnější než v původním Red Alertu
a proti vojákům není lepší zbraně. Nepodceňujte obranné zdi. Hodně lidí je
nestaví a připravují se tak o důležitou výhodu. Jsou velmi užitečné, když
s nimi obestavíte důležité budovy jako Battle Lab nebo Construction Yard.
Mějte v každou chvíli alespoň 500 kreditů na opravy. Raději pozastavte výrobu,
než abyste se ocitli na nule.Teď se pusťme do jednotlivých stran a jejich
národů.
2) Spojenci
Spojenci používají svou ultra účinnou chronotechnologii, která jim pomáhá
téměř ve všem. Jsou lepší na taktiku. Jejich tanky sice nejsou tak odolné jako
sovětské, ale zato jsou rozmanitější. Například tank Mirage - má sice lehký
pancíř, avšak dokáže se maskovat jako strom a je tedy velmi vhodný pro
překvapivé útoky. Tanky Prism jsou zase obdobou laserové věže a nejlepší
využití pro ně najdete, když jsou povýšeny na třetí úroveň. Aircraft carrier
je možná ještě lepší než Dreadnought; pokud je jich více, zničí cokoliv,
a malá letadla, jež z nich startují mají hodnosti.
Spy je kapitolou samou o sobě. Špión je pěkný prevít - maskuje se za vašeho
vojáka či za psa. Pokud tedy uvidíte, jak do vaší základny odnikud jde
Conscript, buďte si jisti, že to je Spy. Zde je soupis, co vše může udělat,
pokud sabotuje nepřátelské budovy :
Rafinerie - ukradne určitou částku z konta nepřítele.
Elektrárna - na minutu vyhodí proud, prostě Low Power.
War factory - jakýkoliv vehikl, který teď postavíte, bude mít po výrobě první
stupeň hodnosti.
Barracks - to stejné jako u továrny pouze s efektem na pěchotu. Missle silo,
Iron Courtain - dobíjí se znovu.
Sovětská Battle Lab - umožní výrobu Psi komanda, podobné Yurimu. Sice nemůže
provést psychobouři, ale může vyhodit jakoukoliv budovu do povětří jako
Tanya.
Spojenecká Battle Lab - umožní výrobu Chronokomanda, velmi podobný SEAL
jednotce, s tím malým rozdílem, že se teleportuje jako Chronolegionář.
IFV je pěchotní vozítko, které se zdá být v multiplayeru zcela neefektivní,
ale to není ani v nejmenším pravda. Jeho variabilita je tak rozmanitá, že jsem
to vyřešil opět soupiskou :
G. I. IFV - změní se v kulometné vozítko.
Engineer IFV - opravárenské vozidlo.
Attack Dog IFV - bez efektu.
Spy IFV - pouze machinegun, škoda.
Chrono Legionnaire IFV - super věc, stane se z něj chronotank, který sice
ztrácí schopnost teleportace, avšak daleko rychleji maže. Takto tři
vylepšené IFV spolehlivě vygumují celou základnu i se všemi jednotkami.
Sniper IFV - na pěšáky používá sniper pušku, na vše ostatní kulomet.Někdo by
si myslel, že výpis končí, ale i sovětská infanterie může používat IFV.
Flak Trooper IFV - protiletecké auto, vcelku neučinné.
Tesla Trooper IFV - slabší obdoba Tesla tanku.
Crazy Ivan IFV - Při útoku se chová jako libyjský Demo truck, dost silné.
Yuri IFV - vrhá okolo sebe psychovýboje, smrtonosné pro pěchotu.
Desolator IFV - rychlopalné radioaktivní střely obstojí hlavně proti vojákům.
Terrorist IFV - viz. Crazy Ivan IFV.
3) Spojenecké národy
Zvláštní jednotky, které jsou pro každý národ odlišné, můžete použít pouze
v multiplayeru a jeho singlové mutaci Skirmish. Nejprve se podívejme na
Spojence.
USA - Pojídači hamburgerů patří k mým oblíbeným národům, neboť jako jediní
mohou vysílat parašutisty od chvíle, kdy si postavíte leteckou základnu. Není
to až tak silná zbraň, ale o to více vás naštve, když se uprostřed základny
objeví šest G. I. kulometníků. Jde s nimi hrát taktiku, kterou jsem nazval
"Stálá buzerace". Každého protivníka vyvede z rovnováhy, když v době, kdy se
soustředí na útok a v bázi nemá ani vojáčka, spadne z nebes několik pěšáků
a začnou rabovat jeho základnu. Počítejte ale s tím, že stejnou taktiku může
použít i váš soupeř, a tak mějte na základně alespoň jeden usmrkaný Pillbox.
Když se rozloží, hodí se na obranu. A jeden trik nakonec. Jestli je na mapě
ještě Tech Airport a vy jej zaberete, můžete potom najednou vyslat třeba až
12 pěšáků, a to už za něco stojí.
Jižní Korea - s Korejci jsem moc nehrál, protože patří k nejslabším. Jejich
odlišnou jednotkou je stíhač Black Eagle, který nahrazuje normální Harrier,
o něco silnější a odolnější. Strategie, jež se docela vyplatí, je mít tak
čtyři plně obsazená letiště, a pak poslat Eagly po osmi na War Factory a po
osmi na Costruction Yard. Ztráty budou možná veliké, zato při počátku hry to
nepřítele vcelku zasáhne a pak je jen otázkou času, kdy jej rozjezdíte tanky.
Německo - Němci mají možnost vyrábět vehikl Tank Destroyer. Tato jednotka se
vyznačuje tím ,že je ultra účinná proti vozidlům. Její silný útok se sice
kompenzuje s tenkým a snadno zničitelným pancířem, je to však navýsost
užitečná jednotka. Dva či tři si hravě poradí s Apocalypse tankem. Ale pozor
na pěchotu a obranné budovy, proti nim je Destroyer bezbranný.
Francie - možná nejlepší spojenecký národ. Francouzi si jen tak za 2000
kreditů postaví jejich Grand Cannon a jsou s obranou za vodou. Proti nim nemá
nic a nikdo šanci ani po zemi ani po vodě, má obrovský dostřel
a bezkonkurenční sílu. Postavíte-li na každou stranu své báze dva kanóny,
buďte si jisti, že neprojde sebevětší útok. Dejte si však pozor na Iron
Courtain, na tu je i tak účinná stavba krátká.
Velká Británie - Británie není, jak si někteří myslí, až tak špatná. Speciální
jednotka, kterou u nich najdete, je chladnokrevný ostřelovač.Snad proto ho
dali tvůrci RA2 k Britům, je to největší suchar ve hře. Anglický sniper dokáže
velmi lehce eliminovat jakoukoliv pěší jednotku. V pohodě si kempuje za
stromem, kde ho nikdo nevidí, a zabíjí vojáky hned, jak opustí kasárna. To
jsem jednou takhle hrál proti Britům a najednou jsem zaslechl nepěkně znějící
"Unit Lost". Kdo si myslíte, že to cinkal s nábojnicemi? No kdo jiný, něž
ostřelovač za mojí budovou. A ještě nakonec je dobré si udržovat max.
vzdálenost, odkud může sniper střílet - asi tak 3/4 obrazovky.
Zde výčet rad pro spojence končí, teď se podíváme na druhou stranu konfliktu,
totiž na Sověty.
4) Sověti
Sověti jsou, a nevím proč, opět na straně útočníků, dobyvatelů, na straně těch
zlých, zákeřných a špatných. Pravidlem Sovětů je, jako v prvním Red Alertu :
"Je nás víc, tak jakýpak copak." Ruská technologie je mnohem silnější než ta
spojenecká, v určitých ohledech i levnější. Jejich jednotky nejsou až tak
variabilní, ale o to tady vůbec nejde, hlavní je množství tanků, lodí
a popřípadě i pěchoty. Pokud se jedná o pozemní jednotky jasně vítězí
Apocalypse, nejodolnější a nejúčinnější tank ve hře, u něhož jednoznačně
platí, čím více, tím lépe. Vaše naděje na úspěch jsou přímo úměrné počtu
těchto dvouhlavňových děťátek, nástupci Mammoth Tanku známého z ostatních C&C
her. A to ještě není všechno! Jak jsem se již zmínil na začátku, postavením
Iron Courtain a poté znesmrtelněním až devíti Apokalypsů před nepřátelskou
základnou dokonale soupeře zaskočíte a pravděpodobně i zničíte, ale
nepředbíhejme.
Vzducholoď Kirov je, řekl bych, asi to nejlepší, nejsilnější a nejodolnější
v celé hře. Obrovský létající kolos, který se pomalu šine po obloze, jeho
štíty jsou tak těžké, že i sebevětší armádě dělá problémy ho sejmout, ale je
v tom jeden háček - Kirov je neskutečně pomalý, a tak se stává skvělým cílem
protiletadlových vozítek. Pokud vás soupeř uvidí, jak se s nimi přesouváte
k jeho základně, musíte jich mít alespoň pět, aby na místo vůbec doletěly.
Poslední, o čem bych se rád zmínil, je věc nazvaná Terror Drone. Tento parazit
je malý, ale velmi zákeřný. Skočí na tank nebo pěšáka a během chvilky jej
vycucne a zničí. Pokud těchto udělátek máte více, dokáží zastavit celé
postupující armády. Ale pozor, na každé vozidlo může skočit pouze jeden
a ostatní pouze chodí okolo, kde jsou pak zranitelní. Infikovaný tank se zbaví
drona tak, že zajede do opravny a je po teroru. Jestli ho nijak nevyužijete,
tak se hodí alespoň na průzkum.
5) Sovětské národy
Rusko - je docela průměrné, disponuje Tesla tankem, nic jiného než o něco
slabší Tesla věž na kolečkách. Za tento národ doporučuji naprosto normální
sovětskou taktiku. Hodně Apokalypsů, Nuke silo a všechny pozabíjet.
Kuba - Kubánci trénují své sebevražedné teroristy, kteří jsou extrémně levní.
V klidu si dojdou k nepřátelské budově s výbušninami po celém těle, kde pak
rozpráší sami sebe a vše kolem. Protože si je pořídíte za babku, postavte jich
tak pět, naložte je do Flak trucku a zajeďte do nejbližší cizí základny a tam
si udělejte ohňostroj.
Libye - nejskvělejší a nejdrsnější, a to pouze díky jedné jednotce, totiž Demo
trucku. Jestli si vzpomínáte na datadisk k původnímu Red Alertu, Aftermath,
tak tam se tento náklaďák objevil též. Způsoboval menší atomový výbuch, jenže
se nedal pomocí Iron Courtain znesmrtelnit. Mohu vás ujistit, že v RA2 to už
možné je. Takže máte, dejme tomu, sedm Demo trucků, jedete s nimi tak jednu
obrazovku před nepřátelskou bázi, pak je zformujete nejblíže k sobě, použijete
na ně nesmrtelnost a nakonec je v klidu rozmístíte po soupeřově základně.
Potom se rozjede pravé peklo! Všechny náklaďáky vybouchnou a dokonale zničí
budovy okolo a z těžce opevněné základny během chvilky nezůstane nic.
Irák - je poslední národ. Používají svou chemickou a radioaktivní technologii
proti všemu živému. Desolator, který to umí, je voják s toxickou zbraní. Na
jednu zničí nepřátelského vojáka, vozidla mu trvají o něco déle. Druhý způsob
použití je znečištění krajiny okolo Desolatora. Prostě se rozloží a pak okolo
něj zezelená terén a žádný voják neprojde.
KONEC.