Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Yuris Revenge je datadisk k původnímu Red Alertu 2. Co Vám o něm mám říct ? Bylo přidáno pár nových jednotek jak k Sovětům, tak i ke Spojencům. Avšak nejlepší vylepšení je přidání dalšího národa do hry. Tím národem je - no, přece Yuri. Jeho jednotky jsou úplně jiné než Sovětské, nebo Spojenecké. Bohužel, kvůli vzniku tohoto národa bylo nutné odebrat Sovětům možnost stavět Cloning Vats, Psychic Radar, jednotku Yuri a jeho Prime Yuri. K Yuriho armádě a stavbám se vyjádřím později. V Sovětské kampani se například podíváte na Měsíc a do Transylvánie, kdežto za Spojence budete vést válku na naší matičce Zemi. Ovšem i na Zemi se podíváte na Antarktidu, anebo do Sydney na Dům Opery.
A. Příběh :
Tak ten začíná na konci původního RA 2. Spojenci za pomoci speciálního agenta Tanyi zatkli ruského premiéra Romanova. Avšak Yuri (musíte brát příběh ze strany Spojenců, škoda) ve stínu Sovětských vojsk budoval svou vlastní armádu a zkonstruoval síť budov na ovládání myšlenek zvanou Psychic Dominator. Americký prezident Dugan nařídí letecký úder na jeden z těchto ovladačů mysli v San Franciscu. Útok se nezdaří, Psychic Dominator je sice nefunkční, ale Yuri neváhá a síť uvede do pohybu. Jednotlivá města jsou doslova ovládnuta Yurim. Profesor Einstein však vynalezl stroj pro cestování v čase. Dugan nařídí se vrátit do dob první Sovětské okupace a Yuriho zastavit dříve, než válka skončí a změnit tak průběh dějin. A tady začíná datadisk Yuriho Pomsta.
B. Nyní však nové výhody Spojenců a Sovětů :
1) Spojenci
U Spojenců se toho moc nezměnilo. Jediné, co je přidáno je Robot Control Center a Robot tank. Ten je jako jediná aktivní jednotka (tím výrazem nemyslím třeba v kampani výsadek atd.) je odolný vůči ovládnutí mysli !!!!!! Avšak není tak účinný, jak by se dalo očekávat.
2) Sověti
Sověti byli už v Red Alertu 2 vždycky lepší. A tady se to teprve utvrdilo. Dostali plno nových jednotek a staveb, např. Battle Bunker, nebo Industrial Plant. To je stavba, která snižuje cenu a zvyšuje rychlost výroby u všech vehiklů a pěchoty. Nejlepší vylepšení je asi Siege Chopper a Boris.
Siege Chopper je vrtulník, jež je možné rozložit na takový malý Grand Cannon. Efektivní v kombinaci s Borisem. Boris je Sovětský agent, schopen přivolat letecký úder stíhačkami. Tyto stíhačky, tedy pokud na místo úderu doletí, objekt zničí na jeden úder. Jen smůla, že Boris musí navigovat stíhačky na cíl.
3) Yuri
Tento národ je zvláštní. V útoku používá buďto Magnetrony nebo Cattling tanky (pro jistotu zařaďte do své armády normální Lasher tanky, jsou asi nejlepší zbraní proti jiným tankům). Yuriho pěchota tvoří směsici různých zaměření. Yuri využívá schopnost ovládat mysl a genetickou mutaci k zvrácení bojiště.
C. Nyní je tu zdlouhavý popis všech staveb a jednotek Yuriho armády :
a) Základní stavby
1) Construction yard - Na tom není co vysvětlovat. V kampani máte většinou CY už postavený. Díky němu stavíte budovy.
2) Bio reactor - Standartní Yuriho elektrárna. Jediná poznámka : do těchto elektráren můžete vrazit až pět jednotek Initiate nebo jiných jednotek. Ti zvětšují v elektrárně vaši elektřinu o sto bodů. Initiatové se při zničení elektrárny zachrání, ale z elektrárny je můžete i propustit.
3) Slave miner - Toto je těžič rudy. Má výhodu možného přesunu za rudou a nemusí se vracet do rafinérie, neboť on sám je rafinérie. Rudu pro něj získávají otroci (slaves), kteří pro rudu musí jít, vytěžit a odnést zpět do rafinérie.
4) Yuri barracks - Nic zvláštního. Prostě stejné jako jiné barracks. Produkuje pěchotu.
5) Yuri War Factory - Také nic zvláštního. Produkuje vehikly a minery.
6) Yuri Psychic Radar - Jedna ze staveb z původního RA 2. Je to normální radar, po jehož postavení můžete čas od času použít Psychic reveal, tj. odhalení kousku mapy. Funguje také jako snímač pohybu, tzn. že pokud chce protivník zamířit do dosahu vašeho radaru pohyb svých jednotek, radar místo označí a od tohoto místa se táhne čára až k cíli, který tam chce dojet. Podle toho můžete poznat, jestli to je Grizzly nebo Apkalypse atd. (samozřejmě je musíte znát a určitě potřebujete znát jejich rychlost).
7) Submarine Pen - Normální přístav. Produkuje Boomer Submarines a Mover Transporty.
8) Battle Lab - Taky nic zajímavého. Po jejím postavení si můžete pořídit novou pěchotu a vehikly a čas od času můžete aktivovat Force Shield.
9) Ginder - Toto je velice zvláštní věc. Pokud tam pošlete cokoliv, ginder to zničí a máte o trochu kreditu víc. Díky této perfektní věcičce můžete postavit Yuri MCV.
b) Obranné stavby
1) Tank Bunker - Toto je bunkr pro jeden tank. Tank tam zajede, opevní se a ostatní musí nejprve zničit bunkr, a pak teprve tank.
2) Citadel Walls - To je normální zeď.
3) Cattling Cannon - Dost užitečná věc. Střílí po letadlech ve vzduchu a může střílet i po pozemních jednotkách (znáte to z INTRA, střílí to po stíhačkách). Tato věcička má tři stupně účinnosti. První je pomalá a vcelku neúčinná střelba vhodná tak akorát na Engineery. Druhý je mnohem účinnější, avšak třetí je nejlepší. Jeho síla je opravdu velká.
4) Psychic Tower - Označím to jako ,,Třešničku na dortu“. Tato věž nestřílí. Ve svém dosahu ovládne až tři nepřátelské jednotky. Skvělé.
5) Cloning Wats - Toto je druhá stavba přejatá od Rusů z původního RA 2. Pokud máte Barracks a Cloning Wats, je nyní každá jednotka pěchoty, kterou koupíte, naklonována ještě jednou a to za stejný peníz.
6) Genetic Mutator - Jedna z unikátních staveb. Po postavení můžete jednou za pět minut seslat mutaci a to buď na svoji pěchotu, anebo spojeneckou a nepřátelskou. V jejím dosahu se po aktivaci všechna pěchota změní na jednotky Brute (více se dozvíte v jednotkách).
7) Psychic Dominator - A to nejlepší nakonec. Každých deset minut po postavení můžete v blízkosti nepřátelských jednotek u nepřátelské Základny seslat tuhle parádní věc. Ve svém dosahu ovládne mysl všem jednotkám (jenom škoda, že tento prostor není větší) a zničí ve větším rozsahu pár budov.
c) Pěchota
1) Initiate - Standartní pěchota. Vyplňuje elektrárny, jinak střílí nic moc ohnivé střely.
2) Engineer - Nic nového. Opravuje a zabírá budovy a tech. baráky, k tomu ještě umí jako i inženýři od jiných národů, odstranit Crazy Ivanovu bombu, buďto z jednotky, anebo z budovy.
3) Brute - Jednen z nejlepších druhů pěchoty. Nemůže být sniperován nenafrčkovaným sniperem (ba možná ani nafrčkovaným sniperem, nevím). Je superúčinný proti tankům.
4) Virus - Toto je Yuriho skvělý sniper. Po zásahu, podotýkám, že na velkou vzdálenost, se cíl nakazí virem a vybouchne, jed ve vzduchu však zůstává a zabíjí další vojáky. Šest těchto sniperů, a jedna postupující armáda pěchoty je v čudu.
5) Yuri Clone - jedna z jednotek, která je přebraná od Rusů. Umí ovládat mysl jedné jednotky, nebo Psychobouři (smrtonosné pro pěchotu).
6) Yuri Prime - Tak tohle je vedoucí hnusák. Ten, co celou tuhle šerednou věc zosnoval. Jinak umí ovládat jednotkám mysl a je schopen seslat psychobouři.
d) Vehikly
1) Lasher Light Tank - Standartní tank pro Yuriho armádu. Jeho síla však není nikterak úchvatná. Prostě normální tank s dělem.
2) Slave Miner - viz. Základní budovy
3) Cattling Tank - Jeho dvouhlavňové kanóny jsou schopny sestřelit z nebe cokoliv od Harrieru až po Kirov. Proti pěchotě najde také své uplatnění.
4) Magnetron - Yuriho obdoba Prism Tanku, avšak s menší sílou a s docela dobrou výhodou. Jeho paprsek může buďto ničit budovy, anebo vyzdvihnout každý vehikl a přesunout jej směrem k sobě. Vozidlo není schopno útočit. Pokud s např. V3 Truckem hodíte o zem (tak, že s Magnetronem přestanete útočit na vehikl), částečně se rozbije. Pokud budete přenášet tank přes nějakou skálu nebo stavbu, až bude tank nad ní, přestaňte útočit. Tank se zničí o budovu.
5) Chaos Drone - Další Yuriho jednotka podobná Ruskému Terror Dronovi. Pokud zaútočí na jakoukoliv jednotku, tato jednotka bude útočit na nejbližší cíl. Moc však tuto taktiku založenou na Dronech nedoporučuji, protože není nijak efektivní.
6) Mastermind - Až na několik chyb skvělá věcička. Je jako Psychic Tower na kolečkách. Může ovládat mysl až třem jednotkám naráz, ale tím se Mastermind sám ničí. Já osobně jsem je moc nepoužíval. Důvodů je hned několik. Tak třeba po zničení Masterindu se jím ovládané jednotky zase stanou normálními, anebo také žádný způsob ochrany.
7) Floating Disc - Jedna z nejlepších jednotek ve hře. Toto UFO (pokud někdo nevíte, co to je, tak je to podle amerického nazvu Unidentified Flying Objects - neidentifikované létající objekty) likviduje vše pozemské i nadpozemské (létající). Během několika ran. Bohužel, rány nejsou moc silné. Najde však uplatnění jinde. Pokud s ním zaútočíte na některé budovy, např. Patriot missiles, UFO vystoupá nad něj a nepříteli KRADE KREDIT !!!!
8) Yuri MCV - pomocí této jednotky stavíte CY.
e) Námořní jednotky
1) Boomer Submarine - Jediná ponorka ze dvou Yuriho plavidel. Tato ponorka střílí naráz dvě torpéda a je schopna útočit jako Dreadnaught dvěmi raketami. Pár těchto udělátek ve vodě a je vyhráno. Nevýhoda je, že při odpalu raket se musí ponorka vynořit a stává se zranitelnou.
2) Yuri Amphicious Transport - Jako u Sovětů a Spojenců, i tady transportuje tato jednotka jiné vehikly či pěchotu.
D. Taktiky ve Skrimishi a v Kampani
Tato taktika je podle mne jednou z nejlepších na dlouhé hry na velkých mapách a popřípadě i s trochou toho moře.
1) SPOJENCI :
Za spojence je to trochu složitější než za Sověty. Ze začátku postavte jednu elektrárnu, Rafinérii, Barracks, zase jednu elektrárnu, War factory, Airforce Command Center, elektrárnu a Battle Lab.
Mezitím v obranných stavbách obestavte zdí Construction Yard a Battle Lab. Postavte systematicky dva Pillboxy, jeden co nejblíže k WF a druhý nějak mezi Barracks a jinou stavbu. Až budete mít BL, postavte si Spy Satellite, (ALE BACHA. Můžete mít třeba objevenou půlku mapy, postavíte SS, vzápětí Vám jej nepřítel zničí a mapa se zakryje kromě oblastí, které při zničení vidíte !!!!!!!).
V pěchotním módu si postavte tak tři až čtyři Guardian G.I. - jsou dobří proti tankům a proti letadlům. Své špehy pošlete ze začátku hlavně do rafinérie a WF. Pokud hrajete proti Brutal Enemy, tak ten má při prvním sabotování (alespoň u mých her to tak bylo) mít dost kreditu a váš špeh mu ho šlohne. Do začátku je to dobrá pomoc. Své špehy dopravujte k nepřátelské základně nejlépe vrtulníky, ale pozor na protileteckou obranu. Své špehy pomalu posunujte k místu sabotování a bacha na jednotky, které dokáží špeha odhalit (např. pes, desolator, Yuri atd.). Snažte se co nejdříve postavit Chrono Sphere a Weather Control Device. Pokud zrovna nemáte připravené jednotky na teleportaci, můžete jeho jednotky transportovat do vody. Věřte mi, že devět takto zničených Apokalypsů může nepříteli pěkně pokazit útok. Nesnažte se svoje jednotky teleportovat do přímo nepřátelské základny, ale raději kousek od ní (tedy pokud používáte Prism nebo Mirage tanky). Na útok chronosférou se nejlépe hodí prismáče. Střílí nejdál ze všech jednotek a účinek paprsku je na budovy doslova zničující. S tanky už je to složitější, protože na ně není paprsek tak účinný. Pokud dokážete z jedné strany pomalu s posilami dalších prismáčů likvidovat celou základnu, tak vězte, že nepřítel se z toho nevzpamatuje. Hned, jak můžete, používejte WCD (WCD znamená Weather Control Device). Snažte se s WCD udělat co největší škodu. WCD je celkem účinný na budovy. Snažte se zlikvidovat důležité budovy, např. Battle Lab, War Factory, Barracks a tak dál.
Poznámka : Jenom stavte War Factory trochu dál od důležitých staveb, např. Battle Lab atd., důvodem je možnost nukleárního útoku/bouřky na WF. Počítačem řízený protivník totiž směřuje na vaši WF, která je dosti zranitelná..
2) SOVĚTI :
Hra za sověty je poněkud jednodušší, než za spojence. Jejich technika je mnohem odolnější, účinnější, ale v několika ohledech i levnější. Zvláště s postavením Industrial Plant. No, nepředbíhejme a začněme pěkně od začátku.
Nejprve (to už musí být každému jasné, ne ?) rozložte CY, který si obestavte zdí. Postavte opět dva Tesla reaktory, Rafinérii, Barracks, WF, Radar a Battle Laboratory. Mimochodem, jakmile můžete po postavení radaru kupovat Flak Troopery, určitě si kupte tak pět až deset a rozestavte systematicky po základně. V obranných stavbách postavte k WF a Rafinérii pár Battle Bunkrů a nakupte do každého pět Constriptů. Snažte se mít bunkry plné. Pokud hrajete proti Spojencům, kupte si pár psů a nechte je u WF, Barracks a Rafinérie. Okamžitě po postavení BL si kupte Borise. Tento voják je chráněn Ruskou vírou spoluobčanů, čili je nemožné Borisovi ovládnout mysl. Pokud chcete nepřítele trochu zaskočit, kupte Borise a čtyři Flak troopery, nebo Tesla Tropeery a jeden Flak Truck. Do něho je naložte a nějak objeďte základnu a zezadu použijte Borise, aby přivolal svoje stíhačky. Podle hodnosti může Boris vyslat určitý počet stíhaček.
a) bez frčku - dvě stíhačky
b) jeden frček - tři stíhačky
c) tři frčky - čtyři stíhačky
Takhle můžete nepřítele pěkně překvapit. Ze začátku nekupujte žádné tanky, zbytečně plýtváte kreditem jednotky. Radši stavte budovy. Jakmile postavíte Battle Lab, postavte HNED asi šest Apocalypsů. Mezitím dokupujte Flak Troopery. Snažte se, stejně jako u Spojenců, postavit co nejdříve Iron Courtain a Nuklear Silo. Stavte dříve, co chcete. Pokud ze začátku chcete ihned použít tankovou ofenzívu, tak bude lepší IC. Dokáže na něco kolem půl minuty znesmrtelnit ne víc než devět tanků. Dejte pozor, aby se v dosahu aktivování IC neobjevila žádná vaše pěchota. IC totiž působí pouze na tanky a budovy. Mimochodem, pokud na vás protivník odpálí nukleární raketu, nebo spustí bouřku, můžete IC použít i na své budovy. Část budov v základně znesmrtelníte Force Shieldem a další část IC. Nukleární raketu směřujte tak, abyste zničili hodně elektráren (to dělejte pouze ve chvíli, kdy je jeho Nuklear Silo nebo Weather Control Device skoro připravené a do spuštění trvá pouhá minuta a méně - raketu pusťte, ale počítejte tak s deseti až dvacetisekundovým zpožděním. Chvíli trvá, než raketa dolétne). Postavte hlavně co nejvíce Apokalypsů a pár Kirovů na společný útok. Pokud chcete, můžete postavit i pár flak trucků a naložit je inženýry a zabrat pár budov. Snažte se zabírat budovy vám užitečné, čili žádné elektrárny, ale třeba WF nebo Bararcks. Po zahájení útoku se snažte zabrat nebo zničit Construction Yard a Service Depot. Service depot totiž umožňuje postavit MCV truck (no, v podstatě složený CY). Pak stačí jej rozjezdit Apokalypsama.
KONEC.