Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
I. Testování vozu
II. Úprava souborů hry - testování auta
III. Úprava souborů hry - časy soupeřů
I. Testování vozu
A) Motor
Motor testujete ve Velké Brytánii (UK / GB) na válcové zkušebně. Vprůběhu testu máte za úkol řadit rychlostní stupně (RS) a udržet je vurčitých otáčkách (RPM - Rotation per Minute) po různou dobu.
B) Převodovka
Vpodstatě to samé jako u motoru, rovněž testujete vUK, akorát stím rozdílem, že během těchto testů řadíte RS „na přeskáčku“. Třeba ze 2 na 4, potom na 3, 5, 6, 4, 1,…
C) Tlumiče
Tyto testy probíhají ve Finsku, díky jeho terénu. Na trati je umístěno několik skoků, na kterých máte vyskočit a co nejtvrději dopadnout zpět nazem. Zvuk vám potvrzuje tvrdý náraz, který podvozek utrpěl. Musíte naplnit ukazatel vlevo a srazit co nejméně kuželů podél trati.
D) Výfuk
Lokace - Německo, cíl testování - zahřát výfuk. Na tuto zkoušku doporučuji použít manuální řazení, rozjet auto na 3 RS a ten držet ve vysokých otáčkách až do cíle. Výfuk se vám takto ideálně zahřeje. I tady si však musíte dávat pozor na kužely u trati.
E) Brzdy
Poslední testy se konají ve Španělsku. Musíte dojet ze startu do cíle, vopravdu šibeničním termínu a zastavit na značce STOP. Pozor na kužely podél silnice. Test se skládá ze 3 různě dlouhých úseků.
II. Úprava souborů hry (testování)
Předem říkám, že je těžké to popsat, a tak kdo by chtěl ať mi napíše a já mu ty soubory pošlu.
V adresáři (defaultně) C:Program FilesCodemastersColin McRae Rally 2005dataTestingCfg se nacází několik (celkem 35) souborů, o jejichž úpravách si řekneme.
Nemusím snad připomínat, abyste si tyto soubory zazálohovali!!!
Formát souborů je *.CFG (* = název - a, b, c, d, e, kb), který lze snadno otevřít pomocí windousáckého NOTEPADU.
Vtěchto souborech se dá upravit mnoho, ale já vám popíšu jen zvýšení času na dokončení a počtu kuželů, které můžete srazit.
Soubory:
*_br.CFG - nastavení testů brzd
Zde nás bude zajímat:
Znak <, který se nachází před a znak > (opačná šipka), za konfiguračním textem.
Např.:
<time in thousandths of seconds> - značí čas, který máte na projetí úseku a zastavení na jeho konci a tento čas je vtisícinách vteřiny.
2 - 1. řádek
3
110500 - čas - 3. řádek
8
45 0.0
48
20 - kužely - 7. řádek
17000
…atd
<config version> - 1. řádek
<number of sections> - 2. řádek
for each section:
{
<time in thousandths of seconds> - 3. řádek
<tyre type> - 4. řádek
<catseye start> <catsteye offset ratio> - 5. řádek
<endzone surface> - 6. řádek
<number of cones which can be hit> - 7. řádek
Je třetí od zhora - vždy počítáme znak šipek, kterými je uvozen text, nyní vyhledáme číslice na začátku textu na třetím řádku, např.: 10500. Toto je čas, za který musíte projet úsek a zabrzdit. Změňte tedy číslo 10500 na 110500 a z10,5 vteřiny máme nyní něco kolem 1 minuty a 50 vteřin. Za tuto dobu už by jste to měli stihnout.
*_dm.CFG - nastavení testů tlumičů
Zde je vždy napsán význam za znakem # a hodnota (v sekundách) je pod tímto textem:
# time in seconds to complete the course - čas na dokončení
65
Změňte tedy 65 na 165 a máte 2 a ľ minuty kdobru.
# Number of cones that can be hit - počet kuželů
4
4 změňte např. na 20
*_en.CFG - nastavení testů motoru
Tady si můžete nastavit i dobu, po kterou musíte otáčky udržet, otáčky samotné atd.
// RPM-range test
//
// Duration in MS
//
// for each range:
// Target_Gear / Min_Revs / Max_Revs / Time_To_Hold
//
53000 - čas (změňte např. na 153000)
1 4000 5000 2000
…atd
*_ex.CFG - nastavení testů výfuku
Viz. tlumiče. Zase si nastavte čas a počet kuželů, do kterých můžete narazit.
*_gr.CFG - nastavení testů řazení (převodovky)
To samé jako motor - změňte si čas.
III. Úprava souborů hry - časy soupeřů
Vadresáři C:Program FilesCodemastersColin McRae Rally 2005dataDrivers se nachází 37 textových dokumentů, ve kterých si změníme obtížnost soupeřů tak, aby bylo možné vyhrát všechny závody a odemčít si tak i bonusová vozidla.
I zde platí zálohovat, zálohovat, zálohovat!!!
Hledejte:
__Difficulty Scales - used to scale time depending on difficulty level___
diff_normal 1.03
diff_hard 0.99
diff_vhard 0.96
a změňte to na:
diff_normal 3.0
diff_hard 3.0
diff_vhard 3.0
Tímto jste způsobily to, že všechny časy budou mít soupeři horší, protože jste jim snížili inteligenci. Takto se dá jednoduše upravit umění vašich soupeřů a nemusíte upravovat jednotlivé časy u eRZet. Čím vyší číslo, tím horší soupeři, ale 3.0 už stačí. Takto jezdí časy okolo 10 minut na RZ a já ji mám za 3 a půl minuty.
U všech 37 souborů jde jen o to změnit hodnoty na:
diff_normal 3.0
diff_hard 3.0
diff_vhard 3.0
Doufám, že vám tento (snad přehledný a jasný) návod na něco byl a když si nebudete vědět rady, tak mi napište a já vám buďto poradím nebo pošlu ty soubory.
Hodně zdarů při hraní CMR 2005.
KONEC.