1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Clive Barker's Undying
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Clive Barker's Undying - návod

Autor návodu : Jirka "Storm" Nehyba, (storm2@seznam.cz)



A. NÁVOD


1) Epizoda 1 – The Lizbeth quest


a) MANOR


Jděte směrem k baráku, jestli chcete, tak pokecejte se zahradníkem nalevo od vchodu a u lampy na stejné straně použijte kámen, který umožňuje vidět do minulosti. První pohled do ní je zajímavý :-).  Vejděte do domu (LOADING), kde vás uvítá služka. Animace bohužel nejde zkrátit, takže chvilku vyčkejte a po jejím ukončení jděte chodbou. Nebojte se ducha, nic vám neudělá, vejděte do dveří za rohem (LOADING), za nimiž je Jeremiášův pokoj. Další animace, lze jí típnout.


Jděte chodbou zpátky do haly a následujte ducha (sejděte dolů a vejděte do otevřených dveří). LOADING. Vlezte do místnosti vpravo, duch bude machrovat, ale nic vám neudělá, takže seberte náboje, vraťte se do chodby a jděte dál. Až uslyšíte ženský křik, tak zbystřete své smysly, protože na vás bude podniknut první útok. Až vejdete do velkého skleníku, tak na vás zezadu zaútočí zmetek a pak ještě pár dalších (abych je nazval taky nějak jinak než zmetci, budu jím říkat „drápek“ :-). Nepanikařte a nestřílejte jak o závod, radši si dobře zaměřte a zabte je na jednu ránu do palice.


O něco dál vyjděte po velkém točitém schodišti. V místnosti úplně napravo najdete jednak deník a jednak tajné místo : za knihovnou naproti dveřím je Amplifier. Vraťte se na chodbu, vyjděte po schodech a jděte znovu do Jeremiášova pokoje  (LOADING). Po animaci se octnete v pokoji pro hosty, kde na zemi leží kouzlo Ectoplasma. Seberte ho, vyjděte na chodbu (LOADING), pokecejte se sluhou, následujte ho k další animaci, v místnosti s krbem seberte ze stolku deník, v koupelně u ložnice vezměte lékárničku a vyjděte z místnosti. Dejte se doleva chodbou s červeným kobercem a až uslyšíte křik, .tak se neplašte, to jenom zrůdy vykuchaly služku :-). Klidně se tam vraťte a postřílejte je, ale klidně se na to také vykašlete, stejně jí už nepomůžete. Na konci chodby je LOADING.


Jste opět v úvodní hale. V pokojích nalevo jsou dva dopisy, náboje a lékárnička... jo a také asi 5 drápků. Sejděte dolů, jděte za schodiště, seberte Servant key a opusťte prostor jedinými dveřmi, které jdou otevřít. Za nimi se dejte doleva, na konci chodby vejděte do kuchyně (LOADING), najděte otylou služebnou, která vám dá East Wing key a jděte zpátky. Po krátkém extempóre s Lizbeth (nesnažte se jí zabít, je to zbytečné) a jejími zrůdičkami jděte do LOADINGu.


Před vámi se otevřou dveře do knihovny, ovšem je tam pouze duch hledající knížku. Projděte celou chodbou až na konec galerie (nezapomeňte se „podívat“ na obraz Covenantovic rodinky :-), kde jsou dveře (kdybyste sem šli bez klíče, tak na vás naběhne pár oblud). LOADING. Sejděte ze schůdků, za dveřmi na protější straně je pokoj Bethany a v něm dopis. Pokračujte jedinou možnou cestou až do LOADINGu.


Před vámi je dětský pokoj a v něm deník a náboje (za kusem nábytku nalevo od  dveří). Z pokojíčku jděte nejprve doleva (LOADING), střelte do kříže na konci kostela a seberte spadnutý Amplifier, potom vyjděte po schůdkách na opačné straně haly, vyskočte na zábradlí a seberte Priest key, kterým v místnůstce otevřete skříň a najdete Ether trap, což jsou víceméně nepotřebné předměty (alespoň já jsem je nijak neupotřebil). Až je seberete, tak na vás naběhnou duchové mnichů (s kouzelným pohledem je uvidíte, jinak jsou vidět pouze siluety). Doporučuji  strategii „ukradni a zdrhej“ (zpátky do LOADINGu).


Jděte zpátky chodbou, kolem dveří do dětského pokojíčku a stále dál jedinou  možnou cestou. Na konci chodby s vlajícími záclonami jsou dveře a za nimi na stolku Amplifier – seberte ho a uhněte padajícímu lustru, načež se vraťte do chodby se záclonami, otevřete první dveře, dojděte ke schodišti a hurá nahoru do LOADINGu. Dojděte do ložnice, seberte deník na posteli a následujte ulétající dveře.  LOADING.


b) ONEIROS


Jaká to náhlá změna což ? Ale nebojte se, je to jen na chvilku. Nepřátele klidně ignorujte, je to mnohem jednodušší než je všechny zabíjet. Dodejte jim trochu pocitu důležitosti a maličko uhýbejte, ale nemusíte to přehánět, tohle není Quake 3 Arena :-)). Sejděte po schodech, projděte zříceninou, odsuňte poklop z hrobu uprostřed prostranství a hupsněte dovnitř. Přeskákejte přes propast, napravo je východ z místnosti, trochu hůře viditelný, dojděte na další prostranství, kde se vám zjeví sám Otto Keisinger a  „ukáže vám pravou magii“, na kterou vy však nejste zvědaví a prostě odejdete. Na druhém konci trávníku je za zdí ostrůvek, ke kterému zdánlivě nevede žádná cesta, ovšem zdání klame ... Jděte ke kameni vyčnívajícímu do prostoru a uvidíte, jak se před vámi z ničeho nic vytváří cesta, po které dojděte ke zmíněnému ostrůvku, seberte předmět levitující ve vzduchu (Tibetský Válečný Kanón) a skočte do díry pod ním. LOADING.


c) MANOR


Jste zpět v Keisingerově bytě. Mrtvá služka před vámi vlastní Garden key. Zrůdy opět klidně ignorujte. Jděte do obývacího pokoje, tam se před vámi zavřou dveře a nepůjdou otevřít, takže se vraťte do ložnice, kde zčistajasna vyhasl oheň v krbu. Prolezte do větší místnosti a odejděte dveřmi nalevo (pokud stojíte zády ke krbu). Utíkejte chodbou, na jejím konci zaběhněte do místnosti napravo pro lékárničku a potom v klidu opusťte tento level. LOADING. 


Zdrhejte jedinou možnou cestou (stejnou kterou jste sem přišli), u dětského pokoje projděte LOADINGem, zdrhejte dál, ve velké chodbě s brněními běžte doprava a po schodech nahoru. LOADING.  Nalevo je lékárnička a pár Ether pastí, vpravo jediná možná cesta do dalšího  LOADINGu.


Uhánějte co to dá, proběhněte kolem ducha (nevím jestli jde sebrat jím střežený Amplifier, mě se to nepovedlo - podle dodatku od Adama Lauera (lauead@gmail.com) to jde docela snadno. Je jen třeba se pokusit položit co nejblíž duchovi Ether Trap, ta ho lapí a pak sebrání Amplifieru nic nebrání - takovéhle hádanky jsou jejich skutečný účel :)),

v chodbě shlédněte rádoby napínavou animaci, chvíli si hrajte na honěnou se zrůdami a až se otevřou dveře, tak pokračujte v úniku. Proskočte zrcadlem, otevřete dveře a v kruhové místnosti zapalte všechny louče na stěnách (zajímavý zapalovač, že? Na to by se dobře lovily svlečny :-)). Objeví se kouzlo Dispel magic (neamplifikujte ho, je to zhola zbytečné), které použijte na magickou clonu v chodbě se zrcadlem, čímž ji zrušíte a cesta bude volná. Dojděte do místnosti s malým výtahem, vskočte do něj a hurá dolů.  LOADING.


Jste opět v kuchyni. Dojděte ke dveřím, kde jste předtím mluvili s otylou členkou místního personálu. Za vyvrácenými dveřmi je sklep a místnost s náboji, lékárničkami a hodně zrůdami. Nikdo vás nenutí tam chodit. S pomocí Garden key vyjděte ven z budovy. LOADING. Na zahradě jděte doprava, pokecejte se sluhou a vyjděte ven bránou kterou vám otevře. LOADING.


d) MAUSOLEUM


Dejte se doleva podél plotu, obejděte ho, pokračujte kolem budovy (bacha, zaútočí na vás několik drápků), obejděte jí a vkročte dovnitř. LOADING. Napravo jsou ve výklenku náboje, vyskočte si pro ně a potom zajděte za červené závěsy vlající ve větru, skočte do otevřeného hrobu pro kouzlo Invoke, pohněte pákou v pravém rohu a až se vypořádáte se zmetky, tak projděte otevřenou bránou, seberte Amplifier a otevřeným hrobem ve zdi pokračujte dál. LOADING.


Proběhněte tunelem, ani se neobtěžujte s likvidací kostlivců a na konci prolezte otevřeným hrobem (LOADING), skočte zpátky do mauzolea, vlevo posbírejte lékárničky a v pravém rohu odstřelte rozbitou náhrobní desku, za níž je další tunel. Proběhněte, na konci vylezte po žebříku (LOADING) a jste venku.


e) OLD CEMETERY


Vyskočte z hrobu a než půjdete k přistavené loďce, tak obejděte hřbitov a najdete lékárničku a náboje. Kostlivce klidně ignorujte.


f) MONASTERY (ostrov)


Jděte jedinou možnou cestou. Až budete blízko věže a uvidíte hlouček nepřátel, tak se schovejte a počkejte až se navzájem pobijí. Ti co přežijí tuto bitku stejně neuvidí světlo dalšího dne :-). Obejděte věž zprava, za ní se dejte doleva, shlédněte „akční“ animaci,

postřílejte Trsanti a seberte jim Tower key, načež se vraťte k věži a uvnitř vezměte Sun Medallion and Chest key. Pokud se vydáte směrem odkud na vás vyběhne skupinka drápků, tak najdete pistoli a pár stříbrných stříkač... pardon... nábojů :-)), ty však nebudou zadarmo... Vraťte se tam, kde jste našli Tower key, jděte ke stodole a až vám neobvyklý

dveřník otevře, tak vstupte dovnitř, vylezte po žebříku a na druhé straně ochozu skrz díru ve střeše skočte do kamenné ruiny. Vyběhne na vás Trsant s brokovnicí. Až uvidíte, že se chystá střílet, tak se schovejte za roh, po dvou výstřelech vykoukněte a sejměte ho.

V jedné místnosti jsou zápalné lahve Molotov, bohužel nejsou moc užitečné. Najděte schodiště, vyjděte nahoru a projděte se po „druhém patře“. V levé části baráku skočte do místnosti s truhlou, otevřete jí a najdete Trapdoor key. Vraťte  se ke schodišti, jděte dolů do sklepa, zvedněte poklop v podlaze a hupsněte do díry. LOADING.


Proběhněte kanálem jak namydlený blesk (nevím jak vy, ale já jsem v tomto místě měl pokaždé silně stažený řitní otvor :-), LOADING a vyskočte ven.


g) MONASTERY (současnost)


Dojděte ke schodům, kde najdete dopis popisující tajné podzemní chodby pod chrámem. Všimněte si děravé podlahy, zapamatujte si toto místo a jděte dál. Na konci travnatého prostranství jsou náboje, je však diskutabilní, zda se vyplatí pro ně chodit, protože jakmile je seberete, tak na vás zaútočí skupina drápků (toto neplatí pro obtížnost Nightmare, kde drápci vyběhnou tak jako tak). Dojděte na kamenné prostranství a než se dáte levým směrem do dalšího levelu, tak doporučuji skočit oknem do věže na opačné straně, kde je několik užitečných věcí : dole dva drápci a lékárnička, úplně nahoře Mana Well (zvýší kapacitu many o 10 bodů) a když přeskočíte přes rozpadlý most a dojdete k mrtvole, tak najdete deník. Již zmíněnou cestou jděte do dalšího levelu. LOADING.


V rohu před vámi je napravo „místnost“ s Amplifierem. Ze startovní pozice jděte doleva, podél zdi a po schodech dolů, pak po dalším schodišti nahoru, na křižovatce rovně a zase nahoru, prohledejte pokoje a v tom posledním najdete dynamit (nechte si aspoň jeden do zásoby!). Seberte ho, vraťte se na chodbu, opatrně skočte do krbu, kde je Amplifier, vyjděte ven z budovy a přes LOADING se vraťte do předchozího levelu, dojděte k místu, které jste si měli zapamatovat (kde jste našli dopis o tajném podzemí pod chrámem), hoďte na děravou podlahu jeden dynamit a po explozi skočte dolů. LOADING.


h) CATACOMBS


Pod schodištěm vpravo je lékárnička. Na křižovatce jděte rovně, otevřete dveře napravo a v truhle najdete lékárničku, je tu však kostlivec. Jděte kudy chcete, stejně dojdete do chodby se dvěma drápky, dost vytvrdlými, a dveřmi vedoucími dál (nepřipadá vám to jako Diablo z vlastního pohledu? :-). V následující části je velké množství drápků - pokud máte v úmyslu je pozabíjet, tak je nejdřív vylákejte, pak si stoupněte na schody a postřílejte je v úzké chodbičce. Pokud se rozhodnete zbaběle (nebo prakticky) prchnout, tak seběhněte po schodech a držte se levé stěny dokud nedojdete ke dveřím, za nimiž je LOADING.


Ještě než k nim dojdete, narazíte na jednu místnost kam se dá vejít, tak pozor aby vás tam

neskřípli. Po schodech nahoru, doprava po schodech dolů, LOADING, vyskákejte po balvanech a dejte se chodbou. Bude na vás čekat několik drápků, z toho jeden značně odolný. Když budete rychlí, tak byste to mohli zvládnout bez boje, ale proč pořád

utíkat... Dojděte k regálu, seberte deník, otevřete truhlu a vezměte Time Incantation and

Silver key, načež se vraťte přes LOADING do předchozího levelu a jděte dál. Po chvilce chůze dorazíte k hromadě kostí, které nejsou úplně v klidu... Běžte doleva a v chodbě za dveřmi napravo najdete lékárničku a dynamit, potom utíkejte chodbou dál, až ke dveřím s nakresleným zámkem. LOADING.


Nyní vás budou otravovat netopýři, které je nejlepší sejmout kouzlem Ectoplasma.  Také na vás již tradičně vyběhne několik drápků. Ukončete jejich trápení... Jedinou možnou cestou dojděte na konec chodby, projděte dveřmi a uvidíte, jak končí život neopatrného Trsanti. Neudělejte stejnou chybu, dejte si kouzlo vidění a na zemi uvidíte několik dlaždic odlišné barvy, na které nesmíte stoupnout, jinak se z vás stane lidský syrový španělský ptáček s trochu většími párátky v těle :-). Za touto pastí jsou dveře a LOADING.


Labyrint se spoustou kostlivců a dvěma lékárničkami. Nejrychlejší cesta ven je tato : dejte se doprava, na konci chodby doleva (ne úplně na konci, ale na poslední křižovatce) a pak zase doleva (za pavučinu). LOADING. Vyskákejte o patro výš, obejděte druhou díru a vyjděte po schodech, kde na vás číhá několik zmetků. Dojděte na ochoz, kde vám hlásek napovídá, abyste se kouzelně podívali. Udělejte to a uvidíte, kde je tlačítko pro otevření trezoru, v němž je Mercury Flask and Monastery key. Seberte tyto předměty, vraťte se dolů (buď po schodech, nebo skočte dolů a jděte směrem k východu, kde se propadnete) a hupsněte do díry před schodištěm. LOADING.


Za rohem napravo jsou dveře a za nimi v truhle náboje do brokovnice. Shlédněte animaci věru nehezké blondýny, dojděte k zamčeným dveřím, použijte Monastery key a proběhněte úzkou temnou chodbou co nejrychleji (nebo ty hordy zmetků vylákejte do širší chodby a tam se s nimi utkejte). Skočte do místnosti a buď hned utečte po schodech, nebo nejdřív pozabíjejte „drápek gang“ a vezměte si pod schodištěm lékárničku a na opačném konci chodby molotovky a stříbrné náboje. Na konci schodiště je LOADING.


Otočte kolem, v místnosti s vyraženými dveřmi udělejte totéž a vyběhněte po schodech na čerstvý vzduch. LOADING. Dojděte k jezírku, vložte do třech podstavců nalezené předměty (Mercury Flask,  Sun Medallion, Time Incantation) a hurá do vody. LOADING.


i) MONASTERY (minulost)


A jsme o pár století zpátky, v době kdy byl ještě gotický chrám obydlen řádem mnichů střežících starodávnou keltskou zbraň Scythe, kterou však již dlouho mít nebudou...

První rada zní : až uvidíte mnicha, nenechte se zmást tím, že po dlouhé době vidíte člověka a neutíkejte k němu s rozevřenou náručí, nýbrž s nabitou brokovnicí. Olovo je pro něj stejně dobré jako pro drápka. Druhá rada zní : mniši mají špatnou mušku, takže pokud nebudete stát na místě a obdivovat místní architekturu, tak by se vám nemělo nic stát.

Dejte se doprava, držte se u zdi, bacha na ostřelovače, obejděte chrám a vejděte do vnitřní části zdí. Tady už to znáte, i když v trochu jiné podobě. Jděte doprava, po několika schodištích nahoru a na dlážděném prostranství doleva a do dveří. LOADING.


Prohledejte celé prostranství, jsou zde lékárničky a náboje. Je několik vchodů do budovy: jeden napravo-vepředu a tři nalevo od startovní pozice. Ten napravo-vepředu vede do lůžkové části, první dva nalevo na opačný konec lůžkové části a třetí do knihovny. Já použiji ten napravo-vepředu. Vejděte dovnitř (LOADING), prohledejte pokoje, sejděte do podzemní místnosti pro Amplifier, pokračujte dál, všimněte si sklepa s tekoucí vodou, vyjděte po schodech nahoru do místnosti s jakýmsi podstavcem pro čtení knih, vyskočte na

polici s knihou a shoďte jí, vraťte se o patro níž, v místnosti s vyhaslým krbem je nalevo páka, pohněte s ní a sejděte dolů do sklepa kde tekla voda. Už neteče a vy můžete dolů do tajné místnůstky s náboji a Mana Well. V místnosti s vyhaslým krbem jsou dvoje dveře – ty vedle krbu vedou na nádvoří  (LOADING) a ty druhé do knihovny, kam se vydejte. LOADING.


Schody před vámi vedou ven, obejděte je a jděte na druhý konec místnosti, do chodby kde je napravo Arcane Whorl, jakýsi předmět zlepšující vaše kouzelné schopnosti, a nalevo dveře (LOADING) do věže. Přejděte přes most, vystoupejte až nahoru a zabte opata, který vám ponechá Abbot key, načež se vraťte na hlavní nádvoří. Za předpokladu, že použijete východ z knihovny, jděte na protilehlý konec nádvoří, vejděte do budovy, použijte Abbot key, dojděte do opatova pokoje, kde bude čekat další opat (kolik jich tu vlastně je?...), seberte Gold key a vyskočte oknem na římsu (nejdřív však zastřelte dva mnichy na věži opodál). Na římse jděte doleva, přes zeď, vyskákejte k hlavní budově-kostelu a lezte po

římse doprava. Na druhé straně vyskákejte po střechách (musíte se vždy rozeběhnout a z vychytané vzdálenosti skočit, nesmí to být ani blízko ani daleko. To jsem vám ale poradil co? :-), po komínu, seberte Amplifier a rozbitým oknem pronikněte do věže. LOADING.


Sejděte do kostela, zabte opata (on je snad nesmrtelný, nebo má tolik dvojníků ? :-), před oltářem se dejte doprava, vyjděte po schodech, pohněte pákou, vraťte se dolů, jděte za oltář a seberte Scythe. Následuje velmi pěkná animace a ukázka velmi zajímavého způsobu skákání některých lidí :-).


j) MONASTERY (znovu současnost)


A jsme zpět ve svém čase. Není to fascinující? Procházet se po ruinách starodávného chrámu, přemýšlet jak to tu asi vypadalo dřív, potom se na stejném místě procházet právě v tom „dřív“ a nakonec se zase vrátit do doby, kdy je to místo opuštěné a zbořené... no nic, nechal jsem se unést tajemnými myšlenkami, a ty do návodu nepatří. Vraťte se tajným vchodem do podzemí (LOADING), sejděte po schodech a použijte Gold key. LOADING.


k) CATACOMBS (nižší patro)


Jděte doprava a v rozbořené chodbě si hned můžete vyzkoušet vaší novou zbraň. V místnosti kde přebíhají krysy z jednoho rohu do druhého je vlevo cesta dál a vepředu, za hromadou balvanů, level v němž se nachází Amplifier, Mana Well, a také spousta drápků. Pokud kašlete na Amplifier a Mana Well, tak následující odstavec ani nečtěte. Běžte za hromadu kamení a rychle doběhněte ke schodišti, nebo vám cestu zablokují další balvany. LOADING.


Dojděte k vodě, doplavte si pro lékárničku a pak vyjděte po schodech nahoru,  dejte se nejlépe doprava, dojděte ke dveřím a vejděte do místnosti za nimi (nezdržujte se zabíjením drápků na chodbě, je jich tu nekonečno). Vyskočte na kruh uprostřed, stoupněte si zády ke straně ze které jste přišli a střílejte (zbraní nebo kouzlem) do těchto znaků na zdi (na pořadí nezáleží) :


Levá stěna – nejnižší znak

Levá stěna – znak úplně nahoře v rohu

Pravá stěna – nejnižší znak

Pravá stěna – znak úplně nahoře v rohu

Přední stěna – druhá řada odspoda, znak vlevo

Přední stěna – druhá řada odshora, fialový znak


Dostaňte se nahoru, seberte předměty a hurá dolů. Vraťte se do spodního patra, jděte chodbou vedle schodiště, na konci pohněte pákou a jste zpátky v předchozím kole. LOADING. Pokud jdete od Mana Wellu, tak jděte rovně a pokud nejdete od Mana Wellu, tak jděte doleva. Shlédněte animaci a skočte dolů. LOADING. Vylezte z vody, jděte doleva do slepé chodby pro Amplifier a potom doprava, do místnosti s pákou, kterou samozřejmě použijte. Vraťte se do místnosti s vodou, otevřete vrata, přejděte přes most a vkročte do

další místnosti s vodou. Je zde horda kostlivců, ve vodě je Arcane Whorl a dopis. Jděte po schodech nalevo, pohněte pákou a pokud se nechcete vrátit pro zmíněný předmět do vypuštěné nádrže, tak vyskočte z okna do vody pod mostem, načež vyplavte a odejděte dveřmi. LOADING.


Následuje docela brutální část, kde se vám vaše Kosa bude velmi hodit. Sejděte po schodech, až se otevřou mříže, tak projděte a v místnosti se čtyřmi mřížemi počkejte až se některé z nich otevřou při vběhnutí drápka a utečte. Dobře si to načasujte, aby vás mříž nerozpůlila. Dojděte ke dveřím. LOADING.  Lizbeth na vás nastraží pastičku... sotva uděláte pár kroků, propadnete se do jámy plné drápků a koster a pád vás dost zraní, takže se předem vyléčte. Jak z labyrintu, to se těžko vysvětluje, prostě až dopadnete, tak vyběhněte z centrální místnosti a dejte se jakoukoliv chodbou, pokud poběžíte doprava, tak se držte u levé zdi a naopak. Až uvidíte místnost plnou kostí, se schodištěm a mříží na stropě, tak do ní vběhněte, počkejte až se mříž otevře a utečte. LOADING.


A máme tu konečně bitku s prvním bossem, blonďatou Lizbeth. Používejte kosu, vyhýbejte se kamenům a doběhněte si do dvou cel pro deník a Amplifier. Nezdržujte se cíleným zabíjením kostlivců, když se vám dostanou pod ostří, tak je skoste, ale jděte hlavně po ní.

Až chcípne, tak si dojděte k oltáři pro kouzlo Haste. Animace, LOADING, Animace, LOADING. Jděte doleva, pro přeskočení velkých děr použijte Haste, vylezte po „rostlinném žebříku“, projděte jeskyní (LOADING) a vraťte se do Manoru.



2) Epizoda 2 – The Ambrose quest


a) MANOR


Popojděte ke dveřím od kuchyně, potkáte sluhu na útěku. Jděte tam odkud vyběhl, seberte náboje a lékárničky a potom běžte směrem kterým se vydal. Setkáte se s několika Trsanti. Ukažte jim zač je toho kosa, vezměte mrtvému sluhovi Kitchen key a než se vydáte do kuchyně, porozhlédněte se po zahradě, kam se dostanete po schodišti na druhé straně dvorečku, na němž se právě nacházíte. Na dně studně je Amplifier a ve skleníku, který vám služka otevře, se nachází Mana Well a dopis od Bethany. Vstupte do kuchyně (LOADING), dejte si pozor na létající talíře, nože a vidličky, projděte kolem krbu, za dveřmi před vámi je chodba a v ní napravo místnost s Amplifierem a nalevo sál bez nábytku se dveřmi na konci. Jděte k těm dveřím, vyběhne z nich sluha, vypustí pár blábolů a nechá je otevřené, takže budete moct jít (LOADING) na zahradu, kde je pár Trsantů, Amplifier, náboje a

lékárničky. Vraťte se do kuchyně (LOADING) a v místnůstce s malým výtahem jděte dveřmi

vedoucími dál. LOADING.


Ve druhém patře jděte po pravé straně, za dveřmi projděte dlouhou chodbou až do LOADINGu, pokecejte se sluhou, běžte za ním přes LOADING a až domluví, tak dveřmi vedle něj dojděte do pokoje Ambrose, seberte deníky, zabte Trsanti, vraťte se do sálu kde jste mluvili se sluhou a jděte jedinou možnou cestou dál.  LOADING. Dveře před vámi vedou do Keisingerova bytu, kde je pár nábojů a lékárnička. Seběhněte po schodech dolů, zaútočí na vás létající hlava medúzy, vyjděte na chodbu s vlajícími záclonami a dejte se doleva. Jděte jedinou možnou cestou až do chodby, uprostřed které je vchod do dětského pokoje (nyní zamčený) a naproti němu LOADINGující dveře vedoucí dál. Než do nich vstoupíte, tak můžete jít do kostela na konci chodby (LOADING), kde je pár užitečných věcí, dost neužitečných Trsantů a v podstavci ze kterého kázal kazatel je dopis, zřejmě onoho kazatele. Předchozím LOADINGem (u dětského pokoje) se dostanete do chodby, kde je nový nepřítel, Trsantská děvka co se kryje štítem, který však bez problémů odstraníte kouzlem Dispel magic.


Prohlédněte si to tu, v místnosti s kulečníkem se podívejte do minulosti a potom jděte jedinou možnou cestou (kterou již znáte) zpět do vstupní haly a ven z baráku (půjdete přes dva LOADINGy). Na hlavním nádvoří se dejte doleva, projděte dřevěnými dveřmi, pokecejte se zahradníkem a pokračujte přes LOADING dál. Dojděte do doku a hupsněte na lodičku.


b) STANDING STONES


Dojděte k oltáři uprostřed menhírů, seberte kouzlo Shield, jestli chcete, tak zabte létající zrůdu, hupsněte zpátky do lodičky a hurá do Manoru.


c) MANOR


Vraťte se na hlavní nádvoří, jděte k vstupní bráně a až vám jí zahradník otevře, tak hurá do LOADINGu. Kdybyste měli problémy s otevřením dřevěných dveří tam, kde jste předtím potkali zahradníka, tak vám napovím, že se otevírají panty a klika zůstává u zdi :-).  Musíte na dveře jenom „ťuknout“ z kraje aby se otevřely.


d) LIGHTHOUSE


Vyjděte na vrch majáku, shlédněte animaci, dostanete Sea Chest key, jděte do baráku dole, na půdě otevřete truhlu, vezměte z ní Lighthouse Gate key a jděte po cestě za hrobem k vratům. LOADING.  Obejděte zeď, skočte do díry uprostřed, sešplhejte dolů

a dojděte k vodě. LOADING.


e) PIRATE’S COVE


Přeskákejte přes prkna napravo, jděte po molu (přibližně uprostřed jsou nalevo pod vodou náboje a lékárničky) až do menší jeskyně s lékárničkou na konci a zde si dejte velký pozor ! Nejdřív bleskurychle vyšplhejte po síti nahoru, zabte hajzla co po vás hází dynamit a teprve potom se vraťte dolů pro lékárničku a pokračujte v cestě. Vyjděte po točitých schodech, zabte Trsantku, v místnosti napravo si vezměte Mana Well a pokračujte dál.

Ve sloupové jeskyni se držte u pravé stěny, seberte lékárničku a projděte  LOADINGem do ohromné jeskyně. Nalevo je úzká chodbička a za ní místnost s Amplifierem, náboji a lékárničkami. V cestě vám však stojí nabitý kanón. Nevím přesně jak zabránit tomu aby

vystřelil, ale když budete skrčení a při zdi, nebo jeho střelu přeskočíte, tak by vás neměl moc zranit. Na opačném konci velké jeskyně je výtah, který vás vyveze nahoru k Trsantovi co po vás hází dynamit. Zabte ho, skočte do vody a proplavte podzemní jeskyní (dejte si Haste abyste byli rychlejší). Přejděte přes most, v bunkru na konci sejděte o patro níž a jděte dveřmi dál.  LOADING.


Projděte chodbou a až budete u otvorů ve zdi, tak pozor na molotovky.  Pozabíjejte zmetky, rozstřelte hromadu beden v rohu (z bezpečné dálky, ten nápis TNT tam není pro legraci...) a vzniklou dírou ve zdi si dojděte pro Amplifier v truhle. Na druhé straně vylezte po žebříku, odstřelte další bednu a v prostoru za ní najdete nějaké náboje, deník a lékárničku. Odsud můžete skočit do vody, nebo se vrátit, otevřít mříž a jít tamtudy, ale obě cesty vás dovedou k dřevěným schodům, po nichž se dostanete dál. Je tu pár místností, které otevřete pákou a najdete v nich užitečné věci, jako Mana Well, náboje atd. Nevyhnutelně dojdete k  LOADINGu.


Hromada beden s TNT! Stoupněte si bezpečně daleko od té u východu, ale ne zase

příliš daleko, střelte do ní a okamžitě utečte, nebo z vás bude lívanec ! Po animaci prohledejte pirátovu pokladnici a jako poslední seberte kouzlo Skull Storm, které hned použijte (nebo dynamit) k probourání zazděných dveří před vámi  a utečte.


f) MANOR


Jděte do domu (LOADING), ve vstupní hale doleva, vyslechněte služebnou a jděte do otevřených dveří (LOADING), za nimi rovně, v hale s velkým schodištěm se vypořádejte s medúzami (vezměte si štít a rozsekejte je kosou), vejděte do dveří které se otevřou a po animaci vás čeká bitka s Ambrosem. Účinek interakce vašeho kamenu a jeho sekery je věru nehezká, ale není to zas takový problém. Chvilku se s ním nahánějte, uhýbejte jeho výpadům jak jen se dá (buďte pod ochozem, tam nebude moct skákat) a až odkudsi vyběhne jakási bestie a začne ho hryzat do ruky, tak vystřelte kámen z jeho zbraně, rychle ho seberte a zabte Ambrose (nejefektivnější je amputace hlavy :-).

Pokračování příště…


3) Epizoda 3 – The Keisinger quest (Oneiros)


a) MANOR


Po animaci se proberete ve svém pokoji, odkud se jedinou možnou cestou vydejte do Jeremiášova pokoje a na krbu vezměte Study key. Odporné modré létající zrůdy, které na vás Aaron vykouzlí, se nelépe zabíjejí stříbrnými náboji (samozřejmě se zapnutým štítem nebo Hastem).  Jděte stejnou cestou zpátky, po LOADINGu až na konec chodby s červeným kobercem,  vejděte do studia a na krbu vezměte Widow’s Watch key, čímž však značně rozezlíte Aarona, který vám bude chtít rozšířit úsměv hákem. Zdrhněte za pomoci

temných sil a kouzla Haste, na chodbě se dejte doprava a vběhněte do otevřených dveří. LOADING.


Utíkejte co vám síly a Haste stačí (urychlí i nabíjení, takže se lépe zabíjejí  modré obrhnusy), proběhněte bílou místností u zrcadla kterým se dá proskočit,  dlouhou chodbou, dalším LOADINGem do zelené místnosti, dolů po schodech a dveřmi zamčenými Widow’s Watch klíčem. V sále kde na vás zvenku zaútočí zrůda si stoupněte na okraj propasti a všimněte si sloupce z barevných teček – je to „výtah“, do něhož je třeba skočit a dostat  se nahoru. Skočte na terasu a ještě než vejdete do budovy, tak skočte na obě zahrady po stranách (hupsněte na zeď, abyste se nezranili pádem). Najdete náboje,

lékárničky a Amplifier. Zpátky vylezte po síti pověšené u zdi. Vejděte dovnitř, v pravém rohu vezměte Lightning Rod a dejte ho do podstavce na terase, kam udeřil blesk. Získáte kouzlo Lightning, které použijte dole na konci schodiště na dveře které to vyžadují. LOADING.


Ve skladě vyskákejte po bednách (za použití Haste) pro Amplifier, pak sejděte po točitých schodech dolů, v další místnosti použijte další schodiště, které vás dovede ke dvěma lékárničkám a nedávno navštívené místnosti, nyní prázdné. Vraťte se nahoru, dveřmi v protilehlém rohu místnosti vejděte na ochoz a na jeho druhém konci vyjděte ven z budovy. LOADING. Na terase sešlete Lightning na železnou tyč v rohu, díky čemuž vyjede žebřík

vedle dveří a vy budete moct vylézt nahoru a jít dál. Jděte po střeše až k barevnému oknu, rozbijte ho a po postranních římsách v uličce k němu dojděte a  skočte dovnitř. Jste ve věži se sníženou gravitací a musíte vyskákat až nahoru, což někomu může činit menší (či větší) problémy. Přiznám se, že ani já jsem nebyl ušetřen drobných peripetií s tímto úsekem. Na „dně“ věže je Amplifier a úplně nahoře portál do města Oneiros.


Pomalu se připlazte do růžového proudu energie, nechte se vyzvednout, ale nesnažte se dostat nahoru, naopak se snažte udržet se uprostřed proudu a klesnout na podlahu, a teprve až budete přímo na prostředku, tak vyskočte. LOADING.


b) ONEIROS


Obejděte po římse boudu ve které právě jste a vezměte si health, potom přejděte po mostě a na křižovatce se dejte doprava, za rohem odbočte znovu doprava, přeskákejte přes fluktuující balvany, vezměte si knihu, Amplifier a health, vraťte se na náměstí, obejděte budovu uprostřed a na protější straně skočte do modrého teleportu napravo. LOADING.

Uprostřed náměstí na vás naběhne zrůda, která na první pohled vypadá hrozivě, ale zdání klame (vrhá lebky a dělá kamikadze). Během hry jich bude ještě hodně a nejlépe je zabijete kouzlem Skull Storm (platí také Ectoplasma, ale ty lebky jsou přeci jenom lepší :-). Nejsem si jistý, ale myslím, že tradiční zbraně na ně neplatí.


Zabte zrůdu, jděte doprava a za zdí uvidíte na ostrůvku Amplifier, ke kterému se dostanete Haste skokem přes proud stoupajících žlutých a červených částic. Z náměstí se dostanete do místnosti, kde je vám dost hlasitě napovídáno abyste se „podívali“, udělejte to a uvidíte modrý teleport, který použijte, po přenosu sejděte po schodech (opatrně, hlavně na konci, skákejte bez rozběhu a skoro z posledního schodu), přeskákejte po troskách doleva, seberte Energy key a použijte modrý teleport. Jděte znovu do místnosti kde jste se „dívali“, východem nalevo od teleportu pokračujte dál, až k poslednímu, opět modrému teleportu v tomto kole. LOADING.


Jděte doleva, až k mříži, strčte do díry váš energický klíč a hupsněte do otvoru v baráčku za mostem. LOADING. Skočte na „pevninu“ a než půjdete chodbou před vámi, tak si zajděte doprava pro  health. Kouzelnou clonu odstraňte Dispel magicem a utíkejte kupředu, protože se na vás vyřítí hromada hajzlů lezoucích ze země. Na konci místnosti skočte dolů, jděte doprava a po schodech dolů. Zaútočí na vás medúza, doporučuji se s ní vypořádat na malém plácku na začátku schodiště. Ještě odstřelte ptáka stojícího na

vzdáleném ostrově a sejděte na konec schodiště. Uvidíte jak se před vámi zhmotňují dlaždice, po nichž je možno chodit. Běžte tedy stále dál a až dojdete na konec (po druhém zhmotněném schodišti), tak si stoupněte úplně na kraj a uvidíte, jak se objeví sotva jedna dlaždice. Skočte na ní, popojděte a „najděte“ další ostrůvek. Dostaňte se až na pevné schodiště, na ostrově posbírejte užitečné věci a hurá do modrého teleportu. LOADING.


Přejděte přes most, skočte dolů, jděte doleva, teleportněte se, otočte se o 180°, jděte po schodech nalevo, projděte LOADINGem, koste dál, na konci chodby šlápněte na dlaždici, vejděte do další místnosti, sejděte po schodech, otočte kolem (ne tím velkým, ale tím malým napravo od něj), vraťte se nahoru, šlápněte na druhou dlaždici, vejděte do haly s velkým bazénem, skočte do vody, vplavte do roury pod vodou, ihned zahněte doleva, seberte Sextant, plavte zpátky, dejte Sextant na podstavec u bazénu, až se zvedne voda, tak plavte nahoru, skočte na lávku a vlezte do teleportu. LOADING. (tento odstavec píšu v dosti ospalém a peřinky nedočkavém stavu :-)).


Před vámi je obluda střežící Mana Well. Pokud se s ní nechcete utkat, ale chcete předmět, tak nejdřív připravte volnou cestu pro únik (přečtěte další odstavec), a teprve potom použijte Dispel magic k odstranění clony. Obluda je na necelé tři zásobníky stříbrných nábojů. Ze startovní pozice jděte doleva, zapalte oheň pod hrncem (použijte Skull  Storm), napusťte vodu do hrnce (otočte kohoutkem na zdi), vyjděte po schodech doprava, pohněte pákou a až se pára dostane nahoru a roztočí větrák, tak si dojděte pro Energy key, který použijte na druhé straně schodiště. LOADING. Otevřete hrob, jděte dál (za oltářem vzadu je health), teleportněte se a v  místnosti se třemi sloupy projděte dveřmi před vámi, za nimiž je další teleport. LOADING.


Naběhne na vás několik létajících zmetků. Ukažte jim, zač je toho lebka, vejděte do budovy, vyskákejte po balvanech a skočte do krvavé lázně, proplavte na druhou stranu, cestou seberte Ancient Artifact a na druhé straně si před podivnou sochou dejte kouzelné vidění, načež párkrát střelte do odkrytého srdce, seberte ho (Human Hearth), plavte nahoru a pokračujte zamřížovaným východem. Nalevo za vodopádem krve je Amplifier.

Vlezte do další krvavé lázně, doplavte si dolů pro health a pak nahoru, kde přejděte přes most a opět plavte vzhůru. Nevylejzejte však na vzduch, nýbrž na vás naběhne hejno létajících nepřátel a když zůstanete ve vodě, bude to mít jednu nesmírnou výhodu: nemohou na vás. Takže zůstaňte ve vodě, házejte po nich lebky, občas klesněte o patro níž, nadechněte se a vraťte se nahoru. Pokud by vás přeci jen napadlo vylézt ven, tak si dejte pozor na kamikadze, to je obzvlášť nebezpečná praktika (pro vás). Až je pozabíjíte, tak dejte na krvavý oltář Human Hearth, sjeďte dolů a hurá do teleportu. LOADING.


Projděte dveřmi, vyjděte po schodech napravo, vlezte do malé místnůstky a  položte na podstavec Ancient Artifact, načež sejděte dolů, pohněte pákou, seberte svitek pro Flying a vyleťte do teleportu nade dveřmi. LOADING. Létání se používá tak, že podržíte skok a směrovou šipku a myší se budete navigovat. Je to jen omezené létáníčko, ale užitečné k přelétávání propastí a zbržďování pádů. Jděte doleva, přeleťte rozbitý most a hurá do teleportu. LOADING.  Vyleťte k chrámu a jestli chcete, tak se podívejte za něj (vyleťte až nahoru na ochoz), jsou tam dvě lékárničky a pár zmetků. V chrámu je Arcane Whorl, ovšem než pro něj půjdete, tak si vezměte štít, jinak to bude bolet. Na druhém konci haly vyleťte k teleportu na vrcholu věže, k odpočinku a dobití  létací energie používejte římsy. LOADING.


Nalevo je za balvany místnost se slušnou zásobou healthu a munice. Vyjděte ven, narazíte na pár zmetků a samotného Keisingera, který vám zase bude chtít předvést skutečnou magii... Na oplátku mu ukažte pravé olovo. Napěchujte do něj z dálky pár zásobníku z pistole a nějaké ty lebky, dokud se nerozplyne. Když u schodů půjdete doprava, tak se držte dál od zdi a až uhodí blesk a shodí pár balvanů, tak na ně vyskočte, vyleťte z nich nahoru a vyběhněte po schodišti. V části kde potkáte zmetka pozor na balvany, až spadnou tak si vyleťte do díry co po nich zbyla pro health a pokračujte dál. Balvany spadnou ještě jednou, ovšem z žádným užitkem pro vás. Na vrcholu věže je... LOADING.


Keisinger! Konečně vás čeká bitka s tímto zmetkem, ale nebojte, bude to v  pohodě, stačí do něj napěchovat jeden zásobník z pistole a pár lebek a pokud možno se nenechat trefit bleskem (schovat se). Až vybouchne, tak skočte do díry uprostřed placu, kde bude pokračovat bitka. LOADING. Dostaňte se dolů (ne na úplné dno!!), vezměte si štít, zaměřte Keisingera, střílejte pistolí a házejte lebky dokud nechcípne. LOADING, animace.


c) MANOR


Vůbec jsem nepochopil, proč mi ptáci v animaci děkovali že jsem zabil  Keisingera, dokonce se mi odměnili Mana Wellem, a nyní mi chtějí znovu penetrovat řitní otvor... Asi se k těm ve věži nedostalo té důležité informace. Skočte na dno věže, seberte Amplifier a odejděte dveřmi. LOADING.



4) Epizoda 4 – The Aaron quest


a) MANOR


Vyjděte z místnosti, jděte doprava a mějte připravený Haste, protože Aaron je na vás skutečně naštvaný. Vyběhněte po schodech. LOADING. Jděte doprava a vběhněte do otevřených dveří. LOADING. Zdrhejte jako o život (proč jako? :-), před ničím se nezastavujte, nikde se nezdržujte a až budete v bílé místnosti poblíž neobvyklého zrcadla, tak jděte doprava, pokecejte se sluhou, vezměte si od něj Work Room key a nejbližšími

dveřmi vyjděte ven z baráku. LOADING.


Skočte dolů (viz. odstavec SKLEP), vylezte po rozbitém zábradlí nalevo na  terasu, z té pak po žebříku na střechu a s Hastem skočte na střechu stáje, kde proskočte otevřeným oknem do místnosti, hupsněte Aaronovi za záda, shlédněte jeho malířské schopnosti a po animaci se vypořádejte s výsledkem jeho schopností... Stříbrné náboje, lebky a štít to jistí.

Až zabijete zrůdu, tak z vašeho obrazu seberte Bethany’s Gate key, vylezte po žebříku a skočte ze shora pro Mana Well (neskákejte, jen se rozeběhněte) a odejděte dveřmi vedoucími do stáje. Venku jděte doprava, za rohem doleva, projděte bránou (LOADING), v místnosti napravo seberte dynamit a lékárničky a jděte na druhý konec zahrady, kde

projděte vraty zamčenými Bethany’s Gate klíčem. LOADING.


b) SKLEP


Pod terasou na kterou jste přišli z domu je vchod do sklepa, kde jsou nějaké  náboje a možnost vidět Aaronovo tělo, ale bohužel, při psaní tohoto návodu jsem si nevzpomněl jak se tam sakra dostat :-(. Když jsem Undying pařil poprvé, tak to bylo bez problémů, ale nyní... možná nějaký bug, nejspíš v mé paměti.


c) BETHANY’S COTTAGE


Na rozcestí jděte nejprve doprava pro náboje a lékárničky a potom na druhou  stranu, do Bethany baráku.  Vejděte dovnitř, kouzelně se podívejte kde majitelka domu ukryla důležité předměty a hoďte tam dynamit, načež seberte Aaron’s Room key and Aaron’s Jaw. Vyřití se na vás horda drápků, tak si je pěkně vychutnejte, vyjděte do druhého  patra, z balkónu přeskočte na střechu a vlezte oknem do místnosti s Amplifierem, dořežte zbytek drápků a vraťte se do Manoru. LOADING.


d) MANOR


Jděte do kuchyně (LOADING) a zdrhněte před Aaronem dveřmi v bílé místnosti za ním. LOADING. Ve druhém patře jděte jedinou možnou cestou a v chodbě za místností, kde na

začátku hry byl Amplifier střežený Aaronem vejděte do jeho pokoje a seberte Bethany’s Room key. Po chvilce bouchání na dveře a dětského smíchu se otevřou  dveře a jakási energie se vás bude snažit vtáhnout do chodby, takže buďte schovaní za postelí dokud to nepomine, pak vyjděte ven a dejte se doleva,  projděte LOADINGem a za ním doleva do Bethany pokoje. Seberte ze stolku deník, čímž otevřete místnůstku vedle dveří, dejte si kouzelné  vidění abyste se vyhnuli příšeře a slezte dolů po žebříku. LOADING.


Dojděte k Aaronovu tělu, vraťte mu jeho čelist, čímž ho uděláte zranitelným, a  zabte ho. Mějte neustále zapnutý štít, sekejte ho kosou, po chvilce mu upadne ruka, potom bude uprostřed místnosti a nepustí vás k sobě, takže do něj střílejte a až zasekne řetěz do zdi, tak k němu přijďte a usekněte mu tu jeho zrzavou makovici. Animace, LOADING.



5) Epizoda 5 – The Bethany quest


a) ETERNAL AUTUMN


Nalevo na vrchu vodopádu je Amplifier, ovšem jak se k němu dostat? Mě se tam skoro povedlo doletět, ale bohužel jenom skoro. Doplavat tam nejde, takže opravdu netuším. Jediná útěcha je, že už máte hlavní kouzla amplifikována a tenhle v podstatě nepotřebujete. Ve vodě jsou dva léčivé kořeny a ve vázách další. Vystoupejte kaňonem na prostranství, v jedné váze najdete Speargun, seberte ho a pokračujte dutým kmenem stromu (nebo co to je?) nahoru. V žádném případě neskákejte do vody! Leda byste chtěli spáchat harakiri. Na dalším prostranství na vás naběhne domorodec, který není příliš odolný, ale docela nebezpečný. Doporučuji na něj kosu a jakmile se zneviditelní, tak se

okamžitě otočte a uhněte do strany, protože bude za vámi. Cesta dál je naprosto jednoduchá a je zhola zbytečné abych jí komentoval (jestli bude vůbec někdy někdo potřebovat tento návod... :-). Snad jen řeknu abyste si dávali pozor na opičáky... pardon, neandrtálce se Speargunem, protože mají  celkem přesnou mušku. Naprosto doporučuji kombinaci Speargunu s kouzlem  Lightning (viz. ZBRANĚ). Kytky koste nejlépe lebkovým kouzlem. Jo a až se  dostanete (LOADING) z kaňonu na útes, tak neskákejte dolů :-).


Další LOADING je u vchodu do jeskyně, ovšem než tam vlezete,tak vyskočte nad  onen vchod a vezměte Arcane Whorl. Využijte překvapení a pořádně zmetka překvapte kosou. Cestou do další místnosti si dejte bacha, v průchodu na vás ze shora vyskočí opičák. Ve větší místnosti jděte doleva, dojděte až do haly s prohlubní uprostřed, na druhé straně zatlačte na oltář a zdrhněte ven, nebo se roztečete. Jděte zpátky, v místnosti rovně, nahoru až k plameni, v němž levituje pták – to je poslední zbraň, Phoenix, kterou seberte pomocí letu a zdrhněte před útočícím  ptákem do nově otevřených dveří. LOADING.


Na konci jeskyně bacha na hořící vázu – bouchá, takže jí neničte zblízka. Nevíte co dál? Je to jednoduché, prostě skočte... a dole se zabrzděte létáním abyste se nerozplácli jako ptačí trus. Následující část bude docela těžká, aspoň ze začátku, protože je plná šmejdů se Speargunem, kteří jsou značně trvanliví a blesky sem těžko pronikají, takže nejlepší bude kombinace lebky z dálky a dobíječka kosou. Je tu i pár ostřelovačů, které nejlépe sejmete, když přeletíte na jejich stranu a zabijete je zblízka. Na konci skalního útesu je jeskyně a LOADING.


Přímo vzorové místo pro použití blesků, jen se divím, že to vydrží ten most. Zelektrizujte nepřátele nabíhající z druhé strany, ale dejte si bacha, protože jakmile vkročíte na most, tak na vás zezadu naběhne jeden opičák. Na druhé straně mostu je jeskyně a LOADING.

Vyjděte po dvou schodištích a budete v zařízené části, kterou by mohli závidět i Flinstounovi :-)). Napravo od schodiště je místnost, v ní váza a v té váze Arcane Whorl.

Nalevo od schodiště další schodiště a hlídková místnost, když vkročíte, tak se na vás vyřítí horda opic. Schodiště na protější straně vede do LOADINGu. Kupředu! LOADING.


Otočte mechanismem uprostřed místnosti, čímž otevřete dveře, a jděte kupředu.  Postupujte podél vodopádu, jestli chcete, tak se stavte v jeskyni napravo, kde je nějaký ten health a náboje, ovšem buďte připraveni na masivní útok zezadu, což ostatně v této epizodě není nic neobvyklého. Na konci jeskyně je samozřejmě LOADING. V této části je spousta skvělých pozic pro sniperování, jediná nevýhoda je v tom, že není koho sniperovat. Není zde ani nic důležitého, až na jednu věc: Mana Well. K tomu se dostanete tak, že se budete držet stále u pravé stěny, projdete věžičkou s mrtvolou držící louč, za ní vyletíte nahoru, otočíte se o 180°a vyletíte na věž vlevo, rozbijete vázy a přivlastníte si hledaný předmět. Jděte do druhé věžové oblasti, prozkoumejte stavby a najdete celkem slušné

množství healthu, pak vyleťte na nejvyšší cestu, dojděte na konec, k zavřeným dveřím, vleťte oknem do kulaté věže, pohněte mechanismem, čímž otevřete dveře a jděte do jeskyně. LOADING.


Projděte jeskyní, opatrně přeleťte řeku (sebemenší dotyk vody je smrtící), jděte  dál, dejte si pozor na létající čarodějku (Shield to jistí) a vejděte do ohromných dveří. LOADING. Otevřete dveře a než vejdete do místnosti, tak hoďte lebku do levého rohu na

protější straně, čímž rozbijete naprasklou zeď a potom tam střelte ještě párkrát abyste zabili kytku. To samé udělejte v rohu napravo od vás a jděte dál (v díře nalevo je health).

Vypořádejte se s několika zmetky, vyjděte ven z budovy a projděte údolím, kde na vás čeká několik létajících čarodějek (lebky a pistole z dálky jsou nejvhodnější. Jejich blesky mají krátký dostřel). Vyleťte na všechny věže, posbírejte health a nakonec si stoupněte na plac uprostřed údolí. LOADING.


A je tady Bethany. Ze všeho nejdřív pozabíjejte létající čarodějky, které jí dodávají energii,  potom si najděte nějaké vhodné místo co nejdál od ní a střílejte do ní pistolí a

Speagrunem+blesky. Neplýtvejte Phoenixem, ten budete potřebovat později. Modré obludy které na vás bude posílat likvidujte lebkami. Lebky bohužel Bethany prolétají, ale pokud je blízko modré zrůdy, kterou rozhodně neprolétají, tak jí to nejspíš také zraní. Nahánějte se s ní a když to půjde, tak se k ní přibližte a nasekejte jí kosou. Až chcípne, tak bude následovat samozřejmě LOADING a zajímavá animace. Finální bitka, kterou si tvůrci mohli klidně odpustit, protože není příliš zábavná.


Buďte neustále v pohybu a moc se k monstru nepřibližujte. Nejdřív do něj naládujte všechen dynamit co máte, potom přejděte na Phoenix a Skull Storm a Držte ho pod palbou do hlavy a do krku, ovšem mějte neustále připravenou střelu pro chvíli, kdy se začne otevírat a okamžitě ho zase „zavřete“, jinak vás nasaje. Po přibližně dvaceti ranách bude po něm a vy shlédnete poslední animaci, outro, v němž se částečně vysvětluje důvod celé vaší výpravy. A to je vše přátelé, já se s vámi loučím a těším se zase někdy u nějaké skvělé

pařby.  Paření Zdar !


Konec návodu.


B. Tipy a poznámky autora


Ve hře je hodně enginových animací. Některé jdou ukončit tlačítkem pro střelbu, některé ne.  


Během vašeho putování najdete spoustu deníků, dopisů atd., které objasňují   příběh. Pokud vás to zajímá, tak si je klidně přečtěte, ale na vývoj hry to   nemá absolutně žádný vliv. Jsou snadno k nalezení, takže je nebudu všechny  vyjmenovávat.


Čas od času zaslechnete jakýsi tajemný šepot říkající „see“, „look“ a tak   různě. To je oznámení, že je tam pomocí kouzla něco k vidění. 


Klávesou F3 se dostanete do archívu dopisů, dialogů, popisů zbraní, předmětů a  úkolů.


I když je někde velká spousta dveří, většinou jdou otevřít jen jedny, takže je  prakticky nemožné zabloudit.


Přechody z levelu do levelu jsou dost nepovedené, takže pokud se octnete například před dveřmi do jiné místnosti a nechcete ještě do dalšího kola, tak   si pro jistotu hru uložte. Přechod se dá někdy poznat například tak, že  místnost za dveřmi je tmavá a nic v ní není, někdy to však poznat nejde. Při  přechodu do dalšího levelu je v návodu  pokaždé napsáno LOADING.


S každou přibývající mapou se zvětšuje save, který na konci hry má přes 40 MB,  což značně zpomaluje ukládání a nahrávání pozic. Doporučuji proto čas od času smazat nepotřebné soubory z adresáře save (názvy map, které jste už prošli).


Je lepší dobře zamířit a sejmout zmetka na jednu ránu do hlavy, než zběsile střílet, protože nabíjení trvá dlouho a nábojů není nazbyt (alespoň na začátku  hry)


Amplifier je předmět, který zesílí o jeden stupeň jedno kouzlo. Na začátku jich bude hodně, ale neplýtvejte jimi zbytečně, protože až najdete ty opravdu kvalitní kouzla, tak nebudete mít čím amplifikovat. V klidu si maximálně vylepšete Scrye, Ectoplasma a Haste a zbytek si nechte na Lebky, Blesky a Štít.



C. Zbraně


Revolver – Šestiranný kolt, docela silný a dost přesný. Doba nabíjení je dobrá. Může střílet i stříbrné náboje (silnější).


Gel’ziabar Stone – Kouzelný kámen se schopností odhodit nepřítele dozadu, takže k vraždění nepoužitelný (pokud za nepřítelem není propast :-). Jeho další schopnost je amplifikovat jakékoliv kouzlo o jeden bod.


War Cannon – Tibetský válečný kanón je obdoba slizometu z Unreala, avšak místo slizu střílí led získaný z okolního vzduchu, takže nepotřebuje munici. Když chvíli podržíte tlačítko fire, tak vystřelí větší kouli, avšak s menším dosahem. Čím déle držíte, tím větší „bakule“. Vhodný zejména na obludy vylézající ze země, vyskytující se hlavně v první části Oneiros.


Shotgun – Klasická brokovnice. Může střílet jeden nebo dva náboje najednou, doba nabíjení je nepříjemně dlouhá, účinek průměrný. Vhodné zejména na Trsanti, mnichy a kostlivce. Může střílet fosforové náboje, tj. vznětlivé (vhodné na kytky).


Molotov – Zápalné lahve zvané Molotov koktejl jsou slabé a nepřesné, takže k ničemu.


Dynamit – Co říci k dynamitu? Je silný, ale na nepřátele se špatně aplikuje.


Scythe – Starodávná keltská zbraň. Svým vzhledem připomíná kosu, avšak svým účinkem spíše vikingskou dvoubřitou sekeru :-). Alternativní mód spočívá v mnohem silnějším švihu a schopnosti přidávat vám health (ubírá však manu). Tato zbraň bez problému nahradí brokovnici.


Speargun – Pravěká sniperovka. Není moc silná, ale v kombinaci s kouzlem Lightning je smrtící: pokud cíl stojí pod širým nebem, tak před výstřelem zakouzlete blesk, který šíp nabije. Jako každá sniperovka, má i tato schopnost zoomování.


Phoenix – Bájný pták, který vstal z popela... Při výstřelu se váš pohled přepne na jeho pohled a můžete řídit střelu. Efekt je vybuchující.



D. Kouzla


Scrye – Umožňuje v určitých místech vidět a slyšet úryvky minulosti. Na takovýchto místech vám tajemný hlas šeptem napovídá „see“, „scrye“, „look“... Další schopnost, asi ta důležitější, je osvětlování tmavých míst.


Ectoplasma – Střílení jakýchsi paprsků. Docela silné ale velmi nepřesné. Vhodné hlavně na začátku hry, například při nabíjení pistole.


Dispel Magic – Toto kouzlo využijete jen několikrát k odstranění magické clony.


Invoke – Oživování mrtvol. Vhodné pro odstranění nesmrtelných kostlivců, kteří  když lehnou, tak jen na chvilku (poznáte je podle fialového zaměřovače).


Haste – Zrychlení pohybů, střelby i nabíjení.


Shield – Štít, který vás částečně ochrání před většinou kouzelných i fyzických útoků.


Skull Storm – Velmi silné útočné kouzlo: dalo by se říct, že to v Undying nahrazuje raketomet.


Lightning – Blesky nejsou moc dobré na útok, ale párkrát je použijete abyste se dostali dál. Smrtící je v kombinaci se Speargunem (viz. ZBRANĚ – Speargun)


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.