Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Andrej Anastasov (ANDREW)
Na samém začátku hry se ocitáte na zámku Camelot. Je vám řečeno, že máte najít
kouzelníka Merlina, ale kromě toho, že sídlí ve věži, do které je normálním
smrtelníkům přístup odepřen nemáte ani páru co byste vlastně měli dělat.
Nejprve prohledejte Lancelotův zámek. Od vchodu se dejte levými dveřmi do
jídelny. Ze svícnu na stole vytáhněte jednu svíci a použitím na krb ji
zapalte. Vraťte se ke schodišti a projděte dveřmi pravými. V hale s kulatým
stolem se dobře dívejte pod stůl. Na jednom místě najdete pod stolem maličký
korbel. V další místnosti s trůny se dobře porozhlédněte. Jeden z úhlů pohledu
vám ukáže lampu. Seberte ji a v inventáři do ní vložte svíci. U podkoního
Wilfa, kterého najdete vedle kovárny naproti Merlinově věži, seberte
z výklenku kýbl a jakousi železnou lžíci. Poté vejděte do Merlinovy věže,
zatáhněte na louč na stěně, navolte si hořící lampu jako aktivní předmět
v inventáři a projděte tajným průchodem do podzemí.
Na můstku dole v jeskyni se zastavte a prohledejte vodu vlevo od můstku.
Najdete lebku, ze které v inventáři vydloubněte dva diamanty pomocí železné
lžíce. Seberte houby a pokračujte do další podzemní místnosti. Z oltáře si
vezměte dýku a číši a vraťte se do přízemí Merlinovy věže. Dejte se jedenkrát
po schodech vzhůru. Na levé stěně pak uvidíte vytesaného jakéhosi koně. Jeho
oko zatlačte do stěny pomocí meče (pozor, oko není od koně jako takového
takřka vůbec rozeznatelné!). Tato vaše akce by měla deaktivovat Merlinovo
"věčné schodiště" a vy můžete klidně vystoupat na ochoz věže a odtamtud vylézt
po žebříku do Merlinovy pracovny. Promluvte si s ním. Dá vám za úkol doručit
listinu s pečetí černokněžnici Morganě. Listinu si vezměte, vyjděte z věže
a vyhledejte zámeckou bránu. Po schodech vpravo od této brány vystoupejte na
hradby. Promluvte si s Morganiným strážným o tom, aby vás pustil do
Morganiných komnat. Nechce o tom vůbec slyšet dokud neuhasíte jeho žízeň.
Jděte tedy ke kováři a promluvte si s ním o jeho pivu. Dovolí vám trochu si
načepovat. Načepujte si tedy pivo do korbele z jednoho z kovářových sudů. Než
odejdete, prohlédněte si helmu na stole s meči. Kovář vám řekne, že helma
ještě není dokončena, protože v ní chybí otvory na oči. Dejte mu diamanty
vydloubnuté z lebky a helmu si vezměte, bude se hodit. Pivo odneste strážnému
a vstupte do Morganiných komnat. Iluze krále artuše si nevšímejte, navolte si
helmu jako aktivní předmět a vejděte do dveří za iluzí. Podle autorů jste
jakoby prošli iluzí ještěra s helmou bez otvorů na oči nasazenou na hlavě.
Zajímavé. Morganě mazaným dialogem vnuťte Merlinovu zprávu. Ve druhé části hry
máte za úkol sehnat Merlinovi tři komponenty ze kterých vám vyčaruje ochranný
magický prsten. Prvním komponentem je zázračná voda ze studánky lady Guinever.
Než se kamkoliv vydáte, navštivte znovu komnatu Mogany a ze stolu si vezměte
lahvičku dračí krve. Projděte branou ven z hradu a jděte lesem dvakrát rovně
k malému zamčenému stavení. Zámek dveří odstraňte pomocí dračí krve a vstupte
dovnitř. Jděte doleva (jde to špatně, ale jde to), pak jednou rovně a pak
pořádně prohledejte podlahu! Najdete lesní roh. Pokračujte o obrazovku dál,
přistupte k vodě a klikněte do vody co nejdál od vás to půjde. Vyskočí smrtka,
které se musíte bránit mačkáním šipek doleva a nahoru.
Souboj vyhrajete automaticky pokud vykryjete všechny smrčiny údery. Kryž
smrtka máchne horem, musíte její úder vykrýt stiknutím šipky nahoru, když se
rozmáchne zleva, musíte rychle stisknout šipku levou. Až smrtku porazíte,
nabijte něco vody do korbelu a svůj úlovek odneste Merlinovi. Druhým úkolem
bude získání dračího vejce. Dračí sluj najdete půjdete-li od zámku lesem rovně
a doprava. Na cestičce vedoucí do sluje najdete ležet téměř neviditelný kámen,
který zdvihněte. Zatroubením na lesní roh vyžeňte draka ze sluje (na roh
zatroubíte tak, že ho použijete na vchod do jeskyně). Vejděte do jeskyně,
seberte ze země pukavé vejce a projděte o obrazovku dál do místnosti s dračím
hnízdem. Pokud nebudete moci projít dál, dojděte nejprve ukázat pukavé vejce
Merlinovi a pak se sem vraťte. V jeskyni s hnízdem nejprve naplňte svou helmu
horkým pískem a pak písek z helmy vysypte na vejce v hínzdě. Až vejce pukne,
seberte z hnízda skořápky a maličkou větvičku. Skořápky odneste Merlinovi
načež dostanete finální úkol - přinést zlatou nugetu od bludiček. Jděte do
lesa ke kruhu z hub (hned první místnost po padacím mostu). Vpravo od kruhu
hub roste červená muchomůrka. Seberte ji a použijte na kruh, čímž vyvoláte
víly (nebo spíš něco zeleného, co si autoři pod pojmem "víla" představovali).
A tady už máte naštěstí naděláno dopředu, zelené "víle" stačí dát zlatý pohár,
který jste nalezli v podzemí Merlinovy věže a zlatá nugeta je vaše. Nugetu
odneste Merlinovi a sledujte další vývoj příběhu. Na samém začátku vašeho
putování vám podkoní automaticky datuje kus chleba. Jakmile získáte kontrolu
nad kursorem, oškrábejte z chleba mák pomocí zlatého nože zpod Merlinovy věže.
Projděte lesem doprava nahoru k věži staré bylinkářky a zkuste ji přemluvit,
aby pomohla vaší raněné kamarádce. Souhlasí, ale chce po vás svůj starý
moždíř, který kdysi půjčila Merlinovi. Vraťte se do lesa a jděte dolela.
Zpátky v zámku Camelot se Merlina na moždíř zeptejte. Pak jděte do zámku za
královnou Guinever, která vám moždíř ráda vydá. Stejnou cestou, jakou jste
přišli odneste moždíž staré bylinkářce. Vyžádá si po vás mák, který už máte
připraveni. Do třetice pak bude chtít med. Jděte do lesa, dejte se dolů
k ohništi a odtamtud znovu dolů ke klášteru. Vejděte do kláštera a prohledejte
stáje vpravo od vchodu. Najdete slámu. Slámu zapalte v inventáři lampou
a namočte ji do studny uprostřed klášterního nádvoří (pozor, nádvoří můžete
vidět ze dvou různých úhlů!). Vejděte do kaple, seberte ze země měch a vraťte
se ke vstupu do kláštera (jedna místnost za ohništěm). I když by se to
nezdálo, můžete se na tomto místě stočit doleva do místnosti s řadou úlů.
Promluvte s mnichem a použitím doutnající slány vyčaďte včely z pravého úlu.
Odměnou vám bude plástev medu, kterou odneste bylinkářce.
To jí bude stačit a vpustí vás dovnitř. Porozhlédněte se po podivném, ale
útulném sídle a vyjděte předními dveřmi ven. Následuje animovaná sekvence, po
které se ocitnete opět v klášteře. Branou v jeho zadní části projděte na pláž.
Zpod zpuchřelého mola vytáhněte nakřáplou nádobu a pokračujte po pláži doleva
až do jeskyně. V jeskyni seberte lano a projděte jí na skrytou pláž. Promluvte
si s překupníkem a slibte, že mu dodáte medovinu. Vraťte se na klášterní
nádvoří a posávajícímu mnichovi podejte nakřáplou nádobu. Medovinu, kterou vám
dá, odneste překupníkovi. Budete odvezeni na břeh ostrova Lyonesse, kde se
skrývá Morgana ve svém černém zámku. Zdvihněte maličkou mušli z písku pláže,
jděte doprava, přesekněte mečem drakem draka a vylezte po jeho těle na útes.
Jděte do lesa a pokračujte po cestičce stále rovně, projděte okolo kola z hub
a v další místnosti VELICE opatrně prohledávejte lesní půdu vlevo od pěšinky.
Najdete tvrdý kámen. Vraťte se ke kolu z hub, seberte muchomůrku a použijte ji
na houby. Lesním vílám řekněte, že jste zahubili hada. Budou chtít důkaz.
Vraťte se tedy k mrtvému hadímu tělu a odsekněte chřestivou část hadova těla
mečem. Známým způsobem vyvolejte víly a kus hada jim ukažte. Hned poté jim
dejte také svůj těžce vydobytý ochranný prsten od Merlina. V lese se vraťte
o obrazovku nebo o dvě zpět a dívejte se po proužku bílého světla v horní
části lesa. Proužkem světla projděte k Morganině hradu. Hned v první místnosti
se ale zastavte a pečlivě prohlédněte lebky napíchané na tyčích. Jedna z tyčí
dále na cestě je bez lebky. Vytáhněte ji ze země a pokračujte dál ke skále.
Dojděte až k padacímu mostu a prozkoumejte opěrné kůly.
Jeden z nich je prožraný a tudíž nestabilní. Nejdřív na něj použijte roh, čímž
okopete půdu okolo kůlu, pak na kůl vyztužte železnou tyčkou. Přejděte po
opraveném mostě, přistupte blíž ke dveřím zámku a roztřískejte jejich zámek
několika údery tvrdého kamene z lesa. Než vstoupíte do zámku, sundejte
z pravého křídla dveří uvolněný řetěz. V zámku jděte rovně, dokud se
nedostanete do křížku s nemrtvým. Nenechte se zabít, opět vykrývejte rány
šipkami doleva a nahoru. V okovech pokecejte s upírem tak, aby vás nezakousl.
Pak přijde rozhovor s Morganou a uvržení do díry. Jděte temnou cestičkou
vinoucí se vodou a pečlivě prohledávejte téměř neexistující břehy. V jednom
místě se vám kurzor stane aktivním a vy zvednete zcela neviditelný rezivý
klíček. Pokračujte po cestě dál až k zamčeným dveřím. Klíč nejdříve namažte
vazelínou z levé louče a pak jím dveře odemkněte (odemknout musíte neviditelný
zámek ve středu dveří). Studnou prolezte zpátky do místnosti, kde jste byli
před chvílí chyceni. Zkuste zvednout svůj meč ze země a promluvte si
s podšitými bludičkami. Chtějí přinést urnu s Morganinou duší. Jděte doleva
nahoru (ale ano, jde to). Z pavučiny vyáhněte Morganin vlas, vraťte se
k bludičkám a jděte doprava nahoru. Dobře omrkněte zkamenělé stromy. Jednomu
z pravých stromů můžete kamenem urazit větev! Na téhle úžasné šiťárně jsem
zařval na několik dní. Větev seberte, přesuňte se o místnost dál, projděte
dveřmi a rozbijte větví nádobu z kostí vlevo. Nalezenou urnu odneste vílám.
Dále po vás budou chtít Morganin vlas. Dejte jim ho. Zdvihněte meč, jděte do
pokoje kde jste rozbíjeli nádobu z kostí a dejte se doprava, ALE nikoliv
dolním pravým rohem místnosti, ale východem uprostřed pravého konce místnosti
(tento východ je špatně nalezitelný). Projděte dveřmi se symbolem pavouka
a použijte meč na upíra. Mrtvého upíra ohledejte. Přívěšek, který u něj
naleznete otevřte dýkou a odneste vílám. Víly uzamknou Morganinu duši v urně
a pošlou vás jednou provždy skoncovat s upírem. Jděte k mrtvému tělu upíra
a pokračujte dál, k Morganině trůnu. Seběhněte dolů do mučírny a přistupte ke
kleci se smrtkou. Ťuknete-li na dolní část klece, vytáhnete lahvičku se
svěcenou vodou. Když pak tuto lahvičku použijete na upíra, uzříte ubohé
zakončení hry. Tak co? Že to za tu námahu snad ani nestálo?
KONEC.