Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
1) O hře :
Jde o freewarovou adventuru od The Makres z roku 2005. Je zajímavá tím, že připomíná RPG, což jí na druhou stranu zase ubýrá nějaké přednosti adventury. A ještě jedna maličkost. Nepokušej se ukládat, hra se totiž ukládá automaticky při vstupu do nějaké místnosti.
Howard Parson je uvězněn a zamčen v cele kdesi na Antarktidě. Jeho věznitelé patří do nějakého temného řádu, který chce vyvolat démona. Jedině on je může zastavit.
2) Návod :
Jsou tu trošku nezvyklé ikony - šipky :
žlutá - jdi
mordá - prozkoumej, podívej se,
červená - seber.
1) Antarktida
Od umírajícího druha dostaneš klíč z cely. Z podlahy seber stočené lano (nebude ho sice vůbec třeba, ale je lepší ho mít), odemkni si dveře. Z druhé části svého vězení seber ze zdi petrolejovou lampu. Ze sudů do ní nalij nějaký olej. Pak vyběhni ven a zapluj do nejbližšího domku - ten vpravo.
Z bedny si vezmi kotlík se studenou vodou. Dej ho na kamna, voda se začne vařit. Pak si ho znovu vezmi. Mezi postelemi prohledej pytel. Najdeš v něm pěkně vyteplenou bundičku a v kapse klíč. Tím si odemkni malou, dřevěnou krabičku na stolku. V ní najdeš knížku a nůž. Knihu si v inventáři pročti.
Před východem z vězení se na zemi povalují nějaké latě, seber je a překryj jimi díru v mostě. Na druhé straně je starší důl. Prozkoumej stopy ve sněhu a podívej se na vchod do dolu. Bohužel je zamrzlý. Do bloku ledu vydlabej nožem díru, do té nalij vařící vodu. Vzniklý otvor prozkoumej a vstup do něj.
2) Důlní prostory
Olejem promaž kolečka důlnímu vozíku a skoč do ně. Doveze tě až dolů a spustí se menší video. Seber pár šutříků z hromady a slez po žebříku dolů. Prohlédni dveře. No, čeká na tebe jedna dost hnusná hádanka. Přesně tenhle typ puzzlí v adventuře nemusím.
Jestli jenom nevíš, jak se tyhle puzzle (lodě) luští, stačí se podívat do adresáře, kde máš hru nainstalovanou a otevřít dokument s příponou .pdf. Je tam vysvětelný postup řešení. Jestli si ani přes to nevíš rady, tady je řešení :
Vše spočítá v tom, poskládat na herní plochu kameny - lodě (které jsi sebral z hromady) ve správném pořadí. Ve hře jsou 3 možné varianty lodí, na které můžeš narazit.
Vysvětlivky :
0 - pole je prázdné;
x - je na něm kamen.
Číslice na vrchu a po pravé straně jsou legenda z hry.
I :
pro lodě :
xx - 4krát
xxx - 2krát
xxxx - 1krát
2 0 5 0 1 2 3 2 1 2
0 0 x 0 0 0 0 0 0 0 - 1
0 0 x 0 0 x x x 0 0 - 5
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 0
x 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 1
x 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 1
0 0 x 0 x x x 0 0 0 - 4
0 0 x 0 0 0 0 0 0 0 - 1
0 0 x 0 0 0 0 0 0 x - 2
0 0 0 0 0 0 0 0 0 x - 1
0 0 0 0 0 0 x x 0 0 - 2
II :
pro lodě :
xxx - 7krát
2 2 3 2 2 1 3 1 4 1
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 0
x x x 0 0 0 0 x x x - 6
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 0
0 0 x x x 0 0 0 x 0 - 4
0 0 0 0 0 0 0 0 x 0 - 1
0 0 0 0 0 0 x 0 x 0 - 2
0 0 0 0 0 0 x 0 0 0 - 1
x x x 0 0 0 x 0 0 0 - 4
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 0
0 0 0 x x x 0 0 0 0 - 3
III :
pro lodě:
xx - 2krát
xxx - 3krát
xxxx - 1krát
0 2 3 2 2 0 4 1 1 2
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 0
0 0 x x x 0 0 0 0 0 - 3
0 0 0 0 0 0 0 0 0 x - 1
0 0 0 0 0 0 0 0 0 x - 1
0 x x x x 0 x 0 0 0 - 5
0 0 0 0 0 0 x 0 0 0 - 1
0 0 0 0 0 0 x 0 0 0 - 1
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 0
0 x x 0 0 0 x x x 0 - 5
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 - 0
Snad jsem se nikde nesekla.
Po položení posledního správného kamene, cvakne zámek a pustí tě nahoru. Dostaneš se nad propadliště. Jsou tu můstky a ostrůvky, na kterých jsou lampy. Pokaždé když nějakou lampu zhasneš nebo rozsvítíš, objeví se ti nový most, po kterém přejdeš na další ostrůvek. Cílem je dostat se někam na konec. Mě se to povedlo za pár vteřin, ani nevím jak :o)
3) Zneškodnění kultu
Takže by to nemělo být zas tak těžké, až se probojuješ na druhou stranu, vstup do jeskyně. Přiběhneš přímo k nějakému tajnému a nekalému obřadu. Musíš nějakým způsobem zničit všech pět černokněžníků. Stačí, když na toho nejblíž použiješ svou knihu. I když před tím si ji ještě jednou prohlídni a zapamatuj si pořadí posledních 4 slok. Kažení jejich obřadu se daří, až do té doby než tě odhalí a zničí tvou knihu. Ty teď musíš dát dohromady ve správném pořadí zbývající část cizího textu. Ony 4 sloky zní takto :
SHUNU LI´IKTSHUMAANAKU LU´UUPPATARI
Tirrama shaluti Sha Kashsapti Sha Ruchi ye Ipushu
Shupi yi arkhish Upuu yush !
ZI DINGER GAL KESHSHEBA KANPA !
Strom, který jediný přežil, podpal olejem z lucerny. A sleduj, co se bude dít dál.
KONEC.