Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Napsáno exkluzivně pro www.cheater.cz - všechna práva vyhrazena. K uveřejnění potřebujete náš souhlas - pište na scorpions@seznam.cz.
1) O hře :
Toto je přímo mrazivá adventura. Dostaneš na povel chlapíka, který trpí posedlostí sbírat pánské spodky. A jeho posedlost ho přivede až do naprosto cizího světa, kde prožije už své druhé dobrodružství. Calsoon je freeware volně k stáhnutí na herních serverech.
2) Návod :
Je těžší vysvětlit kam jít, proto si nejdřív projdi všechny lokace. Během hraní doporučuji zapnout popisky jednotlivých předmětů. Stačí najet na levý horní roh a aktivovat txt. Líp se potom vyznáš v předmětech. Při rozhovorech vyber všechny možnosti.
1) Zmrzlá země
a) Voják a vůbec
Po malém intru ses známým vírem dostal do zvláštní země. Pobíháš po ní jen v trenýrkách a místní nejsou nijak extra příjemní. Proto musíš najít cestu domů.
U poraženého stromu (vlevo od vojáka) seber ze země pilu. Zaskoč ke starému domu, kde je ohniště. V jednom okně jsou těžce, ale přece jen na stole vidět lopata, kleště a kladivo. Všechny je skonfiskuj. Kleštěmi vezmi jedno žhavé uhlíčko. Pořádně prozkoumej zamrzlé jezírko. Je v něm i zmrzlý předmět. Nachází se zhruba tak kousek od kraje, vlevo. Vyřízni ho pilkou a blok ledu seber. V inventáři ho rozpusť žhavým uhlíkem. Vypadne pár mincí.
Zkus dát jednu minci hlídači v jámě. Možná to chce si s jámou nejdřív promluvit. Bohužel, stříbrné penízky mu nejspíš nevoní, proto se vrať do starého domu - kovárny. Do kleští uchop minci a nahřej ji na ohništi mezi rozpálenými uhlíky. Teď máš "pravou" zlatku, takže jí dej hlídači v jámě. Teď už s ním můžeš v klídku poklábosit, jak dlouho budeš chtít. Řekne ti, že seš na ostrově beze jména, bez majitele a vůbec. Poté zajdi na pokec k prodavači Fat Willymu.
Pak vyběhni před domek ze (nebo ve?) stromu. Poslechni si chrápání majitele domku. Musíš zůstat u celého "chrápadího" monologu, prostě dokud se ti znovu neukáže hláška "Mumble... Grumble... zzzzzz" jako na začátku. Ve spánku ti nechtěně sdělí zajímavou informaci.
Dojdi k vojákovi a v rozhovoru s ním vyčerpej celou nabídku. Na hřibitově přečti všechny náhrobky a lopatou vykopej hrob v pravém dolním rohu. Vykopeš posvátný granát, který dones vojáčkovi. Ten ti dá na oplátku bombu :o). A ještě ti, pro jistotu, řekne, že ji máš hodit do stromového domku. Proto tam naklusej, otevři dveře výtahu (přes tlačítko) a vhoď tam bombu. Aha, tak by ji to chtělo nejdřív zapálit. Přemísti se do sluje a bombu na chvíli přidrž v rozžhaveném uhlí.
b) Fat Willy
Prskající bombu hoď do výtahu. BĚŽ TAM CO NEJRYCHLEJI -jinak exploduje(š)- ! Proběhne větší BOOM. V pár herních lokacích došlo k několika změnám. Jdi se podívat na místo činu a pokračuj na hřbitov. Tady se převlíkni do trošku vhodnějšího oblečení. Přeci jen pobýhat na zamrzlý planetě jenom v trenkách není nic příjemnýho (ne že bych s tím měla zkušenosti). Na křižovatce mezi kovárnou a obchůdkem se objevila dřevěná tyč, vezmi si ji. Znovu promluv s Fat Willym. Došlo tu k loupeži, proto se nabídni k menší pomoci.
Tyčí zkus odsunout velký balvan v lokaci před stromovým domem. Pak na ten samý balvan použij lopatu. Získáš malou kliku. Jdi k Fat Willovi, zkus použít kliku na díru ve dřevě. Nejdřív prý musíš zaplatit, proto ukaž Willymu kliku a promluv s ním. Řekni mu, že to hezky proplatíš. Ubyde ti pár peněz, pak sklouzni po klouzačce až tam někam dolů.
2) Jeskynní prostory
a) Otevření kamenných dveří
Jeskynní prostory jsou trošku prostornější. Pořádně prošmejdi všechny místnosti. Narazíš při tom na tlačítka ZATÍM NEMAČKEJ ŽÁDNÉ !
Vstup do velké jeskyně. Z podlahy čapni malinké polínko (log). Vstup do další místnosti. Tohle je "základna" (aspoň pro tento návod). Mrkni na východ. Je tu ohromná propast a přes ní pár dřívek na lanech. Budeš je muset dostat do jiné polohy, aby ses po nich mohl přeskákat na druhou stranu. Ze základny jdi na jih a 3 x vpravo. Tu seber bednu s nářadím v inventáři se na ni pořádně podívej. Přibude ti pilník, drát a lupa a určitě by sis měl prohlédnout zamčené dveře. Ze základny jdi na sever až ke kostře. Zkus si vzít její kalíšek. Promluv s kostlivcem (lebkou) a ukecej ho, ať ti ho dá. Hrneček už si můžeš vzít.
Ze základny peláši na jih. A jukni na loutnu. Až ti Tom řekne, že je to nejspíš nějaká páka, použij ji. Dostane se do ležaté polohy, ale za chvilku se z ní vrátí. Stiskni páku a bleskově vyběhni na východ. Ukáže se, že jsi našel ovladač ke dveřím, ale časový interval na přeběhnutí je moc malý. Znovu polož páku a podívej se na ni. Je v ní prý nějaká malá dirka. Pilníkem (file) seřízni políno do malé skobičky. Polož páku do vodorovný a zajisti ji skobou.
b) Mechanismus pojízdných dřevěných destiček
Velmi dobře, dveře jsou otevřeny. Během svého pátrání sis určitě všimnul jak propasti s dřevěnými destičkami, tak i zajímavých tlačítek a mechanismů s lanem. Až do teďka byly k nalezení pouze 3 tlačítka na ovládání těchto destiček, za otevřenými dveřmi je ale to poslední čtvrté tlačítko. Tyto 4 mechanismy/tlačítka ovládají 4 posuvné destičky nad propastí. 1 destička = 1 tlačítko.
Tvým úkolem je dostat je do tvaru schůdků, abys mohl projít. V každé místnosti je ve zdi malá díra, kterou můžeš kontrolovat aktuální výšku destiček. Výšku destiček si hlídej podle té předešlé. Každá další destička by měla být o jeden stupínek výš než ta předešlá. Ještě jedna rada - destičky mají zhruba tak 8-9 stupňů o kolik můžou sjet, pak se vrací zase na začátek. Prostě se protočí. Když na tebe vyběhne démon pes, potom co zdrhneš se znovu vrať.
1) Místnost na sever od základny (po žebříku nahoru) ovládá první destičku. S destičkou sjeď tak, aby byla jeden stupeň nad úrovní podlahy.
2) Místnost na jih od základny (po žebříku nahoru) ovládá druhou destičku. Párkrát s ní sjeď dolů - do základní polohy tzn. o jeden stupínek nad první.
3) V místnosti, kterou sis musel odemknout je tlačítko na třetí destičku. Dostaň ji do základní polohy.
4) A konečně místnost na jih od základny a pořád na východ ovládá čtvrtou destičku. Sjeď s ní dolů.
Až nastavíš správně schůdky, Tom ti to řekne (při pohledu do díry nebo na místě). Prostě prohodí pochvalnou hlášku. Proskákej se po svých schůdcích až nahrou a vstup do tajemné místnosti.
c) Altar
Hrnek naplň vodou z pramínku. Zkus si přečíst instrukce na konci pilíře. Jsou v cizí řeči. Z podstavce seber knihu. Zanes ji kostlivci. Bohužel už není nejmladší, nějak na něj dolehl čas a zhoršil se mu zrak. Potřebuje brýle. Proto rozbij kladivem lupu a sklíčka obruš pilníkem. Pak na ně použij drátek a vyrobíš brýle. Dej kostlivcovi brýle. Po rozhovoru ti kosťa řekne, jak na portál a aktivaci transportéru. V tajemné místnosti prostě použij panel. No a teď budeš muset složit skládačku.
Zkus ji složit. Je to klasický puzzle, navíc nijak extra těžký. Stačí, když budeš jednotlivé dílky přikládat k tomu středovému. Bohužel těsně před koncem zjistíš, že jeden dílek chybí.
Jdi do místnosti, kterou sis musel odemknout. Na podlaze prozkoumej díru a přelij do ní vodu z hrnku. Pak do díry nalij vodu ještě jednou (musíš si hrnek znovu naplnit v bazénku z tajemné místnosti). Seber kamínek, který vyplaval. Kamínek dej na panel a znovu ho použij. Přihoď poslední dílek do skládačky a už se jen kochej zajímavým koncem.
KONEC.