1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Brány Skeldalu 2
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Brány Skeldalu 2 - návod
Autor: Abecedaher

1) Vězení


Po vše vysvětlujícím animaci se octnete v chatrči. Do vínku jste dostali pár kouzel a to "Detekce Magie", "Železná kůže", "Léčivý dotyk" a "Magický štít". Popovídejte si se starcem (2x) a s druhým mužem (2x). Najdete zde ještě misku a pak jděte ven. Za vámi vzadu jsou klece a tak se k nim jděte podívat. V jedné z nich je uvězněn Druid a tak si s ním popovídejte a obě klece si prohlédněte. Vpravo utrhněte makovici a pokračujte dále doleva. Zde si promluvte s veselým mužem, z hromady seberte kámen a ze stromu si utrhněte větev. Vraťte se k chatrči a jděte se podívat doleva. Strážný vás vyžene a tak si aspoň popovídejte s dívkou. Po rozhovoru jděte ke stromu s krystalem a postavte se tak, aby se obrazovka posunula a vy jste viděli sklad a hlavně temné místo za skladem. Do tohoto místa hoďte kámen. Strážný odejde a můžete do misky nabrat ze sudu vodu a donést jí Druidovi. "Dobrosrdečný" muž vás však práskne a strávíte několik dní v díře. Po propuštění se ocitnete v chatrči a tak si promluvte s chlapíkem a pak se starcem (2x).


Pak se vydejte popovídat si s Druidem v kleci. Z hromady kamení seberte další kámen a odlákejte známým způsobem stráž. Tím si můžete s ohniště vzít pečínku a tu dejte Kryse do vaku, který leží u jeho nohou a seberte další kámen. Vraťte se do tábora a následuje scéna s odhalením zloděje. Z rozbité klece si vezmete čepičku a promluvte si konečně pořádně s Druidem. Přislíbí pomoc, ale na svá kouzla potřebuje několik přísad. V inventáři vložte do misky makovici a rozdrťte jí kamenem. Kámen pak poslouží na odlákání stráže a pokuste se misku předat dívce. Ta za svojí pomoc chce, ale pár věcí. Čepičkou v ohništi seberte uhlík a před chatrčí najděte placák. Ten položte na plácku za makovicemi na zem. Hada, který přileze se vyhřívat, seberte větvičkou. Popovídejte si s Druidem a seberte z hromady kámen, který použijte na čepičku s uhlíkem. Seberte si ještě jeden kámen a odlákejte strážného. Pak teprve předejte dívce hadí kůži a ostatní věci a ukryjte se do chatrče.


Můžete hned vyjít a vzduch je čistý. Podívejte se nejprve do skladu a přečtěte si papírek vzadu na stěně. V horní polici je víno a dole pytlík, do kterého naberte mouku. Zvědavost vám nedá a tak si skočte k zakázané cele. U ní si vezmete dvě klády a nahoře otevřete mříž a do díry hoďte provazový žebřík. S jeho pomocí se dostanete do cely a promluvte si s vězněm. Vytáhnete jehlici z jeho srdce a promluvte si sním (2x). Naučí vás kouzlo "Ohnivá střela". Vezmete si amulet v podobě kříže úplně vpravo a vyleze z vezení. Nahoře vytáhnete žebřík a uřízněte ho amuletem. S jeho pomocí ho následně i rozřezejte. Amuletem uřízněte srdce zvonu a použijte ho na láhev. Získáte korkovou zátku. Dívce dejte jehlici a v inventáři použijte šprycle na zbytky provazu a pak na klády. Vzniklý žebřík opřete o strom a pod krystal provlečte provazy. Poslední šprycli použijte na zbytek provazu a pak na srdce zvonu. Vzniklým kladívkem už není problém osvobodit Druida a předat mu potřebné věci (korek a mouka). Vyzvete ho, aby Vám pomohl zbavit se krystalu a pak můžete doprava opustit tábor.


2) Bažiny


Hned, jak opustíte tábor,ocitnete se tváří v tvář prvnímu nepříteli. Víte už, že celé okolí je zamořeno hady a zde jsou první dva. Nahoře na lište kliknete na Engeor a v menu, které se vám objeví, si vylepšete vlastnosti. Zvolte maximum ohnivé střely a zbytek už nechám na vás. Já si vylepšil Železnou kůži a Léčivý dotyk. S pomocí Ohnivých střel třetího řádu se hadů lehce zbavíte. Po skončení boje se zobrazí mapa bažin s ostrovem uprostřed. Je sice pravda, že se dá jít přímo a absolvovat pouze pár bojů, ale vy potřebujete naopak absolvovat těch bojů co nejvíce. Proto postupujte systematicky zprava do leva a na samotný ostrov vstupte, až na této straně budou všechny cesty čisté. Pak přejděte most na ostrov a absolvujte poslední boj před vstupem do pevnosti. S osazenstvem se dohodnete na výměně kouzla a tak se naučíte vyvolat “Kostlivce”. Nekromani vás však zradí a jak ze ozve “Zabijte ho”, utečte na schody za vámi a potom na římsu.


Pamatujte si, máte proti sobě dva protivníky. Jeden dole na dvoře a druhý až nahoře na ochozu. Každý však na vás může jen ve své úrovni. Až se postava vrátí ke kůlu, skočte si pro sekery a odvalte první sud na plošinu. Pak vylezte po řebříku až nahoru a sekyrou vysekejte v podlaze vlevo nad domem díru. Pákou u zdviže zajistěte vyjetí sudu nahoru a pak ho strčte do vysekané díry. Totéž opakujte ještě dvakrát, dokud nebudou všechny tři sudy v chatrči. V popředí u brány je pochodeň a tu hoďte z prvního ochozu do domu. Sudy explodují a cesta dál je otevřená. Podívejte se do menu Engora a získané lekce využijte na vylepšení kouzel. Co vylepšíte, nechám na vás, ale v tomto počátku potřebujete hlavně silný úder a dobrou obranu. Dále si všimněte stupně rychlosti. První číslo totiž udává, kolik kouzel v jednom kole můžete seslat. Až přejdete most za pevností, octnete se na levé straně bažin a i tady vyčistěte všechny cesty. Pak teprve vyjděte z bažin ven.


3) Roveland


Z bažin se magickou silou přenesete přes Mohan do Rovelandu. Získáte přitom pár magických kouzel a to „Zrychlení“, „Medvěd“, „Pavučina“, „Blesk“ a „Teleportace“. Ocitnete se před obchodem a tak se tam jděte podívat. S prodavačem si popovídejte a pak ještě znova a to na všechna témata. Protože nemáte peníze, nemůžete nic nakupovat a tak jděte ven. Venku se dejte doleva ke stánku Kováře a tam seberte kus drátu. Pak jděte doleva kolem kašny k opuštěnému domu. Vevnitř nic není, ale před ním v hromadě harampádí najdete kolo a lano z kladky. V pozadí je vidět ještě palác a uvnitř najdete starý oltář. Při jeho prohlídce objevíte starý mechanizmus a na něj použijte drát. Otevře se tajná schránka a v ní najdete knihu a dva pergameny. Ty použijte a naučíte se kouzla „Gryf“ a „Bojovní“. Kolem stánku Kováře vyjděte branou ven.


Ocitnete se na mapě ostrova a vydejte se doleva do vesnice. Jedna rada pro celou tuto část, nevyhýbejte se soubojům. Získáte tím velmi potřebné trofeje a dále kůže a šavle, které můžete prodat. Šavle lze prodat u Kupce a kůže z mrtvých zvířat u Kožešníka a tak získat peníze. Ve vesnici si promluvte s Kožešníkem a prodejte mu kůže. Pak mu ukažte knihu. Kniha je z dračí kůže a z ní si nechejte ušít boty. Pak si promluvte s Truhlářem a kupte od něj trámy. Jestliže máte málo peněz, vyjděte z vesnice a projděte se po okolí. V bojích získáte další kůže, ty pak prodejte Kožešníkovi a můžete si konečně koupit potřebné trámy. Vlevo na hřbitově najdete u kříže svíčku a u kostela staré hadry. Oboje seberte a jděte z vesnice ven.


Vaše nynější cesta povede k Větrné hůrce. Až se tam probojujete, dojděte až na kraj útesu. Štěkot psa vás donutí se vrátit a zde seberte chroští a položte ho na udusanou hlínu. Oheň zapálíte ohnivou střelou a nad ním roztavte svíčku. Získaný vosk použijte na ucpání uší a vraťte se na kraj útesu. Psa znehybněte kouzlem „pavučina“ a teleportem (minimálně třetího stupně) se přeneste na druhou stranu. Zde je nalevo chatrč a u ní najdete hůl a petrolejovou lampu. Holí shoďte psa ze strže. Pavučina ho udrží nahoře a tak ho raději vytáhněte. Až přestane kouzlo pavučiny účinkovat, vezměte psovi obojek a sešlete na něj kouzlo léčivého dotyku.


Pak se přes vesnici, kde prodáte kůže, vraťte do Neviditelného města. Zde u kupce prodejte šavle a kupte veškeré zboží, co nabízí. Získáte tím pergamen a z něho se naučíte kouzlo „Oko za oko“. Kupec má ještě dvě věci a to Léčivý lektvar a Mana lektvar. Oba se hodí při bojích, ale tím se trochu vytrácí kouzlo soubojů. Já proto doporučuji si koupit každý lektvar 2x a použít ho, jen když už opravdu nebudete vědět, jak nějaký souboj vyhrát. Potom v obchodě použijte kouzlo Detekce magie. Helmici, kterou tím objevíte, následně kupte a můžete jít ven. Získané kleště použijte na bednění u vedlejšího domu a získáte hřebíky a prkna. Svítilnu pak použijte v opuštěném domě a získáte vědro, do kterého naberte v kašně vodu. Jako poslední nezapomeňte ještě použít pilu na kladku v horním okně opuštěného domu. Kladka spadne na zem a tak si ji seberte.


Tím jste ve městě hotoví a můžete se vydat k sopce. Po vstupu do sopky namočte hadry ve vědru s vodou a mokré je pak použijte na nohy. Pak si nasaďte boty s dračí kůže a dejte se doprava. Nevstupujte ale do chodeb a dostanete se ke kostře neznámého válečníka. U něj najdete lektvar chladu a pergamen. Až vyjdete ven ze sopky, naučíte se z pergamenu kouzlo „Golem“. Teď už vás čeká jen věž Skeldalu. Doporučuji, než vstoupíte, projít souboji tak, aby vaše úroveň byla na 12 až 13 úrovni.


Před věží použijte Detekci magie a objeví se cesta do věže. Zde vyjděte do dalšího patra a  prozkoumejte zával. Tím najdete kámen a sejděte nazpátek dolů. Vpravo najdete visící meč a na místo pod mečem položte kámen. Meč se uvolní a vy pomocí šavle z něho uřízněte provaz. Totéž opakujte ještě s dalšími dvěma meči. Pak se vraťte k závalu a nasaďte si obojek ze psa a promluvte si se závalem. Obojek zesílí hlasivky a zával je odstraněn. Po druhých schodech se dostanete o další patro výš a na propadlou podlahu použijte prkna a vytvoříte lávku. V inventáři použijte na hranoly hřebíky a sekyrkou stlučte konstrukci. Tu pak postavte na propadlou zem. Následně v inventáři spojte kolečka a dejte je na konstrukci. Lano které patří do kladky je krátké a tak ho nastavte dvěma krátkými lany a pak teprve použijte na kladku. Dole v přízemí jsou tři kvádry a ty musíte postupně kladkou vytáhnout nahoru a usadit do rozbitého schodiště. Sejděte tedy dolů a podívejte se na kamenný blok. Ten se následně uváže a nahoře kliknutím na kladku se kvádr v animaci vytáhne nahoru a usadí. Toto musíte opakovat třikrát a cesta dál je volná.


V dalším patře vám brání v cestě magické plameny a proto použijte lektvar chladu, plameny vám tak neuškodí. Za plameny je na stěně zrcadlo a před ním si nasaďte přilbu Neviditelnosti a dostanete se do tajné komnaty. Dvakrát si promluvte s dívkou a podívejte se do zrcadla a pak do knihovny. Najdete mapy a tři svitky, z kterých se naučíte kouzla „Armagedon“, „Magická nemoc“ a „Iluze“. Prohlédněte si knihu na stojanu a získáte Bezrův deník. V rohu místnosti ještě seberte dřevěný trámek a šavlí ho zašpičaťte. Pak se postavte na střed Pentagramu a prozkoumejte mapy z knihovny. Je to vlastně vyřešení hlavolamu, jak spustit mechanizmus. Na mapách jsou symboly Živlů, město Mohan a vrstevnice. Právě počet vrstevnic mezi symbolem a městem je číslo které musíte nastavit na tlačítkách.


Symbol ohně (červená) - 3

Symbol vody (modrá) - 1

Symbol země (zelená) - 4

Symbol vzduchu (světle modrá) - 3

Symbol mysli (žlutá) - 2


Pak klikněte na střed Pentagramu a přenesete se tak do Mohanu.


4) Mohan


Po přenesení do města vás Krysař vykáže z náměstí a v uličce si přečtěte plakát u dveří hostince. Po přečtení vejděte dovnitř a promluvte si s Kalakem a pak jděte opět ven. S žebrákem si tentokrát promluvte a to 2x. Abyste se dověděli, kde žijí ostatní mágové, musíte žebráka kouzlem Léčivý dotyk uzdravit. Žebrák ale ještě chce nějakou Slečinku a tak jděte nazpátek do hospody a promluvte s hostinskou. Přijměte úkol na vyčištění sklepa. Poslední boje jsou už trochu těžší, ale dá se to zvládnout. Až bude sklep čistý, seberte maso, provaz a vědro. Na něj použijte provaz a vložte do něj maso. Potom vědro spusťte do díry v rohu sklepa a objevíte Slečinku, je to pejsek. Toho pak předejte na ulici žebrákovi. Peníze, které získáte od hostinské jsou už k ničemu, ale trofeje, které získáte potřebujete. Do sklepa se můžete kdykoliv vrátit a získat další. Po předání Slečinky jděte na náměstí a promluvte si s Krysařem. Po rozhovoru jděte do Slepé uličky za radnicí a na zeď použijte detekci magie. Objeví se tlačítko, které zmáčkněte a můžete dál.


Před vstupem se ochraňte magickým štítem a jakmile dojdete ke zdi před vámi, ta zmizí a můžete pokračovat k labyrintu s myší. Na myš použijte kouzlo zrychlení a otevře se další zeď a tak se dostanete k profesorovi, s kterým si promluvte. Od profesora dostanete svitek a naučíte se kouzlo „Posílení“. Vraťte se na náměstí a jděte se podívat do uličky, která vede k Univerzitě. Zde jsou stráže a tak si to zde jen prohlédněte a vraťte se na náměstí ke Krysaři. Rozmluvou se ho pokuste přimět k pomoci, ale on odmítne a tak se vraťte k Univerzitě. Dojděte až nahoru za druhý živý plot a použijte na pozemcích Univerzity kouzlo Iluze čtvrtého řádu. Tím odlákáte stráž a můžete na Mohylu seslat třikrát nejsilnější kouzlo ohnivé střely. Získáte úlomek paměťového kamene a pak se vraťte na náměstí. Z místa, kde se objevíte,se na balkon radnice nedostanete a proto se vraťte o kousek nazpátek z dohledu stráží a pak se kouzlem Teleportace třetího řádu přeneste na balkon radnice. Vejděte dveřmi dovnitř a pod stůl položte paměťový kámen. V knihovně najdete svitek s kouzlem "Démon" a pak přes balkon kancelář opusťte.


Místo, kam se teď přenesete, je nazvané jako temný kout. Odejděte z náměstí a můžete se hned vrátit a dojít si pro nahraný kámen, který pak předejte Krysaři. Jakmile si poslechne kámen, pomůže vám a stráže u Univerzity uspí. Tím se dostanete do Univerzity a tam jděte až nahoru do knihovny. V polici Magie a čas najdete knihu Prach času a tu si přečtěte, v polici Vůle v magii je svitek Myšlenky záměru a v polici Rychloučících svitků najdete čtyři svitky, z kterých se naučíte kouzla „Ovládnutí“, „Zmatení“, „Smrtící déšť“ a „Hlubina“. Než odejdete z knihovny, vyloupněte z hole stojící mezi regály šavlí červený krystal. Sejděte o patro níž a v truhle si vezměte slzy počátků věků , v polici s bylinami rozestřenku a pod policí rukavice. Prohlédněte si Kryzmor a hlavně pult v popředí. Zjistíte, že má rozbitý krystal a tak ho vyloupněte šavlí a na jeho místo vložte červený krystal z hole z knihovny. Sejděte až dolů a ze skříňky s lektvary si vezměte pomocí rukavic dračí krev. V drtiči krystalů rozdrťte krystaly slz a vzniklou drť položte na ocelovou desku, na to položte rozestřenku a zalijte dračí krví. Na ohnisko pak použijte svitek myšlenek záměru a vyslovte zaklínadlo. Tím získáte prach času a můžete jít ke Kryzmoru. Bezrův deník vložte do schránky na pravé straně Kryzmoru a na jeden ze zadních pultů použijte blesk. Kurzor myši na chvíli zmizí a až s ní půjde znova pohybovat, použijte na Engeora prach času.


U pultu se objeví dvojník a totéž opakujte u dalších pultů. V momentě, kdy Vás bude pět, se objeví Tisícileté město a tuto informaci jděte říct profesorovi ve Slepé uličce. Dostanete od něj klíč od tajného vchodu. Klíč použijte na obraz zakladatele Univerzity v přízemí. Otevře se teleport, ale brána do Tisíciletého města je zavřená. Nad bránou v oblouku je vytesán klíč k otevření brány a tak z tlamy pravého draka vezměte pohár a s jeho pomocí uhaste obě louče. Pak naplňte pohár vodou z draka na dveřích a prohledněte si pořádně obrazy. Je tu ztvárněn život a podle toho naplňte žlábky pod obrazy. U dítěte bude naplněn z 1/4, u milenců z 1/2, u bojovníka ze 3/4, a u umírajícího bude žlábek plný. Pak se postavte na největší vlnu vpředu a brána se otevře.


5) Tisícileté město


Cesty do města jsou chráněné a doporučuji je všechny vyčistit. Vaším cílem je však polorozbořená kaple, která je napravo. Vstupte do ní a podívejte se na nápis na kříži a na misku pod ním. Použijte na sebe zrychlení, 2. stupeň a na myš, která běhá pod křížem, použijte meč. Tím vám dojde, že v misce je živá voda a tak si jí vezměte. Pak jděte teprve do Tisíciletého města. Na nádvoří je v popředí gilotina, ale vy si nejprve prohlédněte bránu a dvířka. Živou vodu pak dejte do mísy před gilotinou a klikněte na gilotinu. Budete to muset udělat ještě jednou, protože zdravý rozum velí , proč se nechat zabít. Živá voda však udělá své a dostanete se do chodeb města. Zde se dejte doleva, kde jsou dvoje dveře a ty zadní jsou otevřené. V místnosti použijte Detekci magie a jedna knihovna zmizí. Tím se dostanete do druhé knihovny a zde si můžete sebrat lektvary zdraví a many. Pak se vraťte do chodby a pokračujte dál nahoru do Sakristie. Tady v knihovně najdete svitek s kouzlem „Vysátí“ a před knihovnou leštidlo. V koutě ještě stojí zhasínací tyčka na svíci a tu si taky vezměte. Pak musíte napříč městem, je to místo vlevo, když jste se dostali do Tisíciletého města, do slepé chodby. Zde použijte opět kouzlo detekce magie a zeď zmizí.


Napravo je hrobka a v ní seberte ze zdi štít a na brnění vedle použijte ono zhasínadlo svící. Brnění spadne na zem a seberte z něho stojan. Hrobka se nedá otevřít a tak na sebe použijte kouzlo posílení a hrobku otevřete. Najdete zde hadr a buď s jeho pomocí a nebo s pomocí čistidla vyleštěte štít. Vraťte se do středu chrámu a jděte nahoru ke dveřím do chrámové lodi. Uvnitř pak do kužele světla postavte stojan a na něj pověste štít. Ten odrazí světlo a otevře se tím tajná chodba. Jděte do místa nového kužele a vstupte do chodby. Tou se dostanete až k poslednímu protivníkovi. Je značně silný, ale neměl by být problém mu těch 100 bodů života zničit. Jste jistě už dost silný a tak se toho nebojte. Když bude nejhůř, použijte kouzlo Hlubina a to tak, že si před sebe vyvolejte Kostlivce, pak ho spojte s Pátým učedníkem a Kostlivce zabijte jedinou Ohnivou střelou, Pátý učedník natáhne brka společně s Kostlivcem.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.