Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A. TIPY A RADY
1) Ovládání :
V controls si můžete velice jednoduše zpříjemnit život : nastavte si místo kurzorových šipek pro pohyb starou dobrou kombinaci - [W], [A], [S], [D] a snadno dostupné klávesy [Q],
[E] pak použijte na otáčení kamery, které byste jinak museli řešit otravně s SHIFTem.
2) Vaše potvora :
Ač jsou všechna zvířata autory označena za rovnocenná, přeci jen můžeme drobné odlišnosti pozorovat. Opice je přeci jen o trochu učenlivější, kráva klidnější a vyrovnanější a tygr má nepříjemný zvyk obědvat vesničany. Podobně je na tom třeba leopard. Pokud tedy máte chuť rozehrát si toho nejzlejšího boha, který kdy na Olympu stanul, berte divočejší zvěř. Na druhou stranu může být skutečně zajímavé vytvořit si agresivní želvičku. Výchova zvířete je skoro stejně náročná jako se skutečným prckem. Jeho počáteční dětská fascinace světem je obrovská, takže zkouší co se dá a na vás je, abyste ho náležitě poučili.
3) Výcvik :
Metodě cukru a biče se nevyhnete. Problémem je,že na vždy můžete mít vašeho mazlíčka na očích, abyste dokázali včas zakročit. Pokud máte čas, rozhodně ho věnujte jemu, snažte se především trefit čas krmení. Jinak můžete samozřejmě situace uměle vyvářet. Dejte sytému zvířeti do rukou vesničana a vyčkejte. V případě,že ho sní, neváhejte do něj minutu řezat, aby dostatečně pochopil, jak je to bekané. Dáte-li mu kus skopového, pohlaďte ho hned po břiše - okamžitě pochopí, že právě tohle by měla být jeho oblíbená bašta.
Naučte bestii kadit na poli - za prvé to nebude obtěžovat domorodce a ještě tím zvýšíte úrodu.
Velice důležité je si všimnout, kdy mu nad hlavou bliká žárovička. To indikuje, že pochopil část vašeho konání, kupříkladu odkoukávání zázraků. V tuto chvíli nesmí chybět okamžité mazlení a hlazení, protože chápavé zvíře = prospěšné zvíře.
Aby byl dříve schopen samostatného kouzlení, používejte co nejčastěji Leash of Learning.
4) Přepínání hráčů :
Ve hře platí prostá rovnice : jedna hráčská identita rovná se jedna potvora. Proto si kdykoliv během hry odskočte na Hřiště bohů, kde si můžete natrénovat některé schopnosti. Ty si vaše zvířátko přenese do kampaně i do onlineových klání. Až budete chtít začít zbrusu novou hru, musíte rozjet nového hráče.
5) Využívání příšer při získávání nových věřících :
Již samotná přítomnost příšery vám zaručí pár nových krků, ale můžete jít ještě dál. Záleží samozřejmě na jeho povahovém nasměrování. Uvažte dobráka k zásobárně pomocí Leash of Compassion a on brzy pochopí, k čemu tato budova je. Začne trhat okolní stromy či sklízet pole a silo se začne plnit. Použijte ale kdekoliv ve vsi Leash of Aggression a zvíře se rázem pustí do devastování, což také přináší nové členy vaší sektě, ovšem celý postup může být poněkud kontraproduktivní.
6) Zvyšování dosahu vašeho vlivu :
Každopádně se nemusíte soustředit pouze na dobývání cizích či neutrálních osad. Jakmile se zmocníte vesnice, znamená to, že ve vás vtu chvíli věří pouze určité procento obyvatel, bezvěrci se za vás modlit nepůjdou (i když při obětování jsou si všichni rovni). Proto se klidně můžete věnovat již dobyté vesnici, ideálně vpřípadě, kdy dosah vašeho vlivu zatím nedosáhne k další osadě, které se máte zmocnit. V případě zvyšování počtu věřících je vhodné přesvědčování zkombinovat s několika inseminátory - každé děcko trochu zvětší vaše teritorium.
7) Dej se k nám !!! :
Přestože je nejbližší víska mimo dosah vaší mentální působnosti, nemusíte věšet hlavu. Kromě vyslání příšery můžete využít drobné benevolence programu. Kousek za hranicí totiž stále můžete sesílat zázraky či házet předměty. Zkuste kupříkladu ostřelování fireballů či házení stromů. Vesničané jsou všímaví a vědí, že za takovýmto jevem musí stát někdo nadpozemský. Pokud váš vliv do vesnice dosáhne, můžete to rozjet v plné parádě. Začněte od toho, že si prohlédnete touhy místních chasníků. Pokud nemají kde bydlet, postavte ve své domácí vsi konstrukci a hoďte ji sem, stýská-li se jim po dětech, vypusťte do akce dva inseminátory a hned se to rozjede. Nemocné samozřejmě uzdravujte, což však nabídku zázraků zdaleka nevyčerpává.
8) Ohromte je !!! :
Začněte tím, že přes vesnici přehodíte nějaký ten šutrík, strom či jednoho zmístních. Jako poměrně jistá cesta se ukázala kombinace fireballů a deště. Prostě vesničanům zapálíte pár stavení, abyste požár vzápětí uhasili. Velice jisté jsou též štíty - s těmito věcmi získáte i přes stovku věřících (nejmocnějším kouzlem ve hře - metablastem - pochopitelně ještě víc). Ovšem nic se nesmí přehánět. Sedmnáctému kusu ohrady, který přes vesnici přeletí, už bude pramálo lidí věnovat pozornost.
9) Starý skin vás již omrzel :
Jestli máte pocit, že se už ani minutu nevydržíte dívat na vaší ušmudlanou opičku a chtěli byste vyzkoušet něco jiného, není žádný problém. Nahrajte si nová zvířata a spusťte hru znovu. Za tímto účelem je dobré udělat si save kdekoliv v prvním nebo čtvrtém světě, nahrajte ho a najděte malou nenápadnou chajdičku, která se nachází kousek za místem, odkud námořníci spouštěli na vodu svou loď. Vandrák žijící v tomto „luxusním” stavení vám nabídne nově nahrané příšery. Výměna se neobejde bez pláče vaší původní potvory, ale takový už je holt život. I ten božský. Transfer jde kdykoliv vrátit, ovšem nezapomeňte, že potvora se vám změní ve všech savech u hráče, jehož identitu máte zrovna zapnutou.
10) Management vesničanů :
Pokud budete měnit povolání jednotlivých starousedlíků, nedělejte to u všech, protože jakékoliv zaměstnání vyčerpává a nezbývají potom síly na případné modlení. Nechte proto vždy několik bez zaměření, ti pak budou u chrámu první a budou mít více sil na uctívání. Chcete-li naopak zaměření zrušit, chytněte chlapíka a lehce rukou zakvedlejte. Položte ho na zem a hle, je zněj opět starý flákač.
11) Inseminátor :
Nakazit milostnou touhou můžete osobu libovolného pohlaví (tedy ne že by byl v BW nějaký extra výběr), ale přeci jen je lepší, když za plemeníka zvolíte muže. Žena si totiž odbíhá na svou těžkou hodinku, kdežto muž vesele množí dál.
12) Zázraky :
U zázraků budete mít problémy při jejich vyvolávání pohybem myší. To ovšem nechce nic jiného než cvik, snad jen jedna malá rada : v průběhu hry vám program vyvolávání názorně předvede. Zkuste při opakování co nejpřesněji kopírovat rychlost tahu, kterou jste v demu viděli. Pokud jste zázrak zdárně aktivovali a jeho umisťování zničeho nic selhalo, pravděpodobně na tom samém místě vykouzlil protivník před chvílí duchovní štít. Situace nepříjemná, ale můžete ji předcházet. Ikony soupeřových zázraků se totiž při aktivaci objevují na místě, kde je použil. S trochou pozornosti a znalostí ikon by se vám to nemělo opakovat.
U vrhaných zázraků můžete jednoduše ovlivnit trajektorii letu, to se šikne především v případě, že chcete zasáhnout cíl ležící v místě, kam váš vliv nesahá. V zásadě platí : čím rychlejší švih, tím větší energie, tím dále poletí.
U zázraku, díky kterému vyroste kousek lesa, dejte pozor, protože trvání je značně omezené. Buď ho rovnou pokácejte a uskladněte sami nebo zkuste vaše vychované zvířátko. Každý by se měl naučit „pomáhat vdomácnosti”.
13) Zjednodušení ovládání :
O změně nastavení ovládání jsme už mluvili, naučte se ve hře rovněž využívat klávesové zkratky. Jejich podrobný popis naleznete v manuálu, uveďme jen některé. Klávesa [M] vyvolá seznam zázraků, [R] zopakuje poslední vyvolaný. O dvojkliku na [Space] katapultujícím vás ke chrámu už řeč byla, jeden stisk té samé klávesy vás nazoomuje rovnou k zemi.
Dalším pomocníkem jsou bookmarky. Klasickou kombinací [Ctrl] a čísel si můžete na mapě vytvořit několik záseků, mezi nimiž se budete moci pohybovat stisknutím příslušných čísel. Nutno dodat že prolétávání krajinou je sice kouzelné, ovšem poněkud zdlouhavé. Udělejte si u každé vesnice jednu metu, pohyb si tím zjednodušíte i zrychlíte.
14) Zemědělská lekce :
Protože jídla není nikdy dost, nezbývá než se snažit o jeho maximální výnosy. Zavlažujte často svá políčka i lesy poblíž vesnice.
15) Dobrá rada nad zlato :
Ve druhém světě ve třetí vesnici vás čeká úkol na stříbrném svitku (tedy nepovinný), ve kterém musíte vyléčit vesnici od zhoubné choroby. Najít zdroj je jednoduché - jídlo v zásobárně je zkažené. Všechno ho vyházejte a vesničany uzdravte. Pokud tento zdánlivě zbytečný úkol budete ignorovat, přiděláte si mnoho zbytečné práce. Vesnice totiž velice rychle vymírá, čímž slábne v okolí váš vliv, a protože další vesnice jsou daleko, budete muset buďto použít zdlouhavou metodu ohromování ohnivými koulemi nebo vyslat na „přemlouvanou” ještě nepříliš zkušené zvíře.
16) Rozbíjení chrámů :
Rozbíjení soupeřových chrámů je vždy příjemnou tečkou, bude tedy tečkou i za tímto návodem. Ovšem pokoušet se ho zapálit firebally či rozmetat blesky je krajně pošetilé a zdlouhavé. Čapněte do ruky nejbližší kámen a prostě chrám rozmlaťte. Je to rychlejší a údernější.
B. KMENY
a) Aztékové : národ, který se nikdy nebál obětí v otevřených bojích. Po ukořistění jejich vesnice se můžete těšit na pár pořádně ofenzivních ohnivých zázraků. Jejich div zvyšuje především jejich účinnost.
b) Keltové : právě z jejich řad se podle legend rekrutovali bájní druidové, proto nás nepřekvapí, že využívají sílu přírody, především počasí. Jejich div rovněž zvyšuje výnosy z těžby dřeva.
c) Egypťané : Egypťanům zůstala od dob pyramid záliba v mohutných budovách. Proto od nich očekávejte především obranné zázraky a štíty. Jejich div snižuje zranění vaší bytosti.
d) Řekové : více méně průměrný kmen, který vám nabídne základní zázraky, takže nepřekvapí, že s nimi začínáte. Div pak zvyšuje sílu zázraku smečky zvířat, rovněž zvýší porodnost.
e) Indiáni : silně věřící kmen se sklonem k bylinkářství. Očekávejte od nich především pomocné prostředky, přestože jejich div zvyšuje účinnost blesku a zvyšuje rychlost obyvatel.
f) Japonci : národ ze Země vycházejícího slunce vyniká především vysokou inteligencí a vám přinese několik iluzionistických zázraků. Díky jejich divu se vylepší účinek léčebných kouzel a sníží příjem potravy vesničanů.
g) Norové : potomci slavných vikingských válečníků vám nabídnou bojové zázraky. Na mnohem lepší výnos farem a rybolovu, snížení dřeva nutného ke stavbě a zvýšení účinnosti zázraků dřeva a jídla se můžete těšit, budete-li mít postaven jejich div.
h) Tibeťané : svým neustálým modlením se vymakali na solidní mystiky a podobného charakteru budou i jejich zázraky. Jejich div mimo jiné zvyšuje dojem, kterým zapůsobíte na ostatní vesnice.
C. ZÁZRAKY
(V závorce je překlad a množství vymodelované energie potřebné k seslání)
1) Útočné :
a) Fireball (ohnivá koule, 3500) - Ohnivá koule bezpečně zapálí vesnické stavení a vzhledem k tomu, že po dopadu se může ještě odrazit, klidně smete i dvě budovy za sebou. Silnější verze kouzla o třech (7000) a pěti koulích (10000).
b) Storm (Bouře, 8000) - Pořádná letní buřina s hromy a blesky je velmi působivá, ovšem pramálo nebezpečná. Jako rychlé zavlažování je ideální, ale domorodci mají raději klidnější způsob závlahy. Silnější verze kouzla s blesky (15000), či blesky s tornádem (20000).
c) Lightning (Blesk, 5000) - Evergreen všech počítačových her. Centrem energetického výboje můžete pohybovat a pokrýt tak strachem celou vísku. Silnější verze kouzla - blesk vidlicovitý (7500) a ohromný mega blesk s mnoha větvemi (10000).
d) Mega blast (Giga výbuch, 16000) - Ohromný plivanec ohně, který dokáže srovnat se zemí kus vesnice. Silnější verze kouzla se liší pouze velikostí střely (32000 a 60000). Největší výbuch je takový malý Černobyl.
2) Obranné :
a) Spiritual shield (Štít před duchovními zázraky, 7000) - Na zem nakreslíte kruh, v jehož vnitřku nebude možné sesílat zázraky.
b) Physical shield (Materiální štít, 7000) - Rovněž na zemi vykroužíte kružnici. Tentokráte se ovšem vytvoří fyzický štít chránící před materiálním poškozením.
3) Pomocné :
a) Food (Potrava, 7000) - Sýpka není nikdy dostatečně plná a každá hromada jídla se docela dost hodí. Silnější verze kouzla nabízí opravdu slušný příděl nereálného pokrmu (10000).
b) Wood (Dřevo, 7000) - Šetřete lesy a raději dřevo vyvolávejte, než abyste káceli stromy.
c) Water (Voda, 5000) - Lehká sprška ještě nikoho nezabila. Hodí se kuhašení žízně či požárů a k zavlažování. Pokud byste chtěli vydatnější deštík, musíte si připlatit (7000).
d) Heal (Uzdravení, 6000) - Popisovat účinek tohoto kouzla asi nemá valný smysl. Silnější verze kouzla zdravotně pomůže větší oblasti (9000).
e) Teleport (5000) - Teleport urychlí dopravu vašeho zvířete i vesničanů. Pozor na umístění, je to dost důležité.
4) Vyvolávací :
a) Nature (Příroda, 13000) - Sesláním přírody vám před očima vyroste malý smrkový háj. Pozor, působí jen omezenou dobu !
b) Flock of birds (Houf ptáků, 12000) - Vznikne ohromné hejno jakési odrůdy našich holubů.
c) Pack of beasts (Smečka divokých zvířat, 14000) - Když se kolem vesnice prožene smečka hladových vlků, většina srdcí vesničanů se ocitá hluboko v kalhotách.
5) Zvířecí :
(Tyto zázraky mohou být zakouzleny pouze na zvířata. Vaše potvora se je učí pouze tehdy, když kouzlíte na ostatní zvířata.)
a) Shrink (Zkrácení, 6000) - Zasažený cíl je stižen akutním liliputismem a rázem končí jeho naděje na angažmá v NBA.
b) Angry (Zlost, 6000) - Pokud chcete vytvořit běsnící bestii, je Zlost tím nejlepším a nejrychlejším prostředkem.
c) Compassion (Slitování, 6000) - Působí přesně opačně než Zlost. Na chvíli máte toho nejochočenějšího beránka pod sluncem.
d) Grow (Růst, 7000) - Potvora, na kterou toto kouzlo sešlete, vzroste do obřích rozměrů.
e) Freeze (Zmrazení, 8000) - Netrvá dlouho, ale na chvíli udělá z terče imobilní hromádku neštěstí.
f) Strong (Síla, 8000) - Po určitou dobu bude ze zvířete anabolický přeborník.
g) Holy flies (Svaté mouchy, 8000) - Zvíře bude napadnuté imaginárním hejnem mušek, které mu přivodí extrémní svědění, takže se chvíli nemůže věnovat ničemu jinému.
h) Invisible (Neviditelnost, 9000) - V některých questech se vám neviditelnost bude určitě hodit.
KONEC.