1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Beyond Good & Evil
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Beyond Good & Evil - návod

Beyond Good & Evil je akční adventura, teda spíš se akční adventuře nejvíce blíží. On to je vlastně mix mnoha různých žánrů, které ale dohromady tvoří chutný koktejl, jehož příjemnou chuť budete na jazyku cítit ještě dlouho po dohrání hry. BG&E mě totálně pohltila od první minuty a rozhodně ji doporučuji všem, co čtete tento návod a doma ji nemáte. Opravdu to stojí za to! Navíc v dnešní době ji určitě seženete v nějaké zlevněné edici, nebo na internetu z druhé ruky.


Celý text jsem rozdělil do dvou částí. Kompletní návod tvoří část první, dodatky pak část druhou. Návod se dále skládá z podkapitol, které mapují různé situace, např. návštěvu továrny, zkoumání planety, začlenění se do tajné organizace, atd. V dodatcích se pak dozvíte něco o hlavních hrdinech a nalézá se zde seznam všech perel, mdisků i zvířátek.


Toť krátký úvod, pusťte se směle do hraní a hodně štěstí !!



I) NÁVOD


1. ČÁST - PRVNÍ KROKY, PRŮZKUM MAJÁKU A OKOLÍ


The Lighthouse


Začínáme rovnou zostra, Jade sebere klacek a už se to řeže. Vymlaťte všechny hnusáky, kteří se vynořují z jámy. Následuje animace, kdy největší potvora vtáhne Jade do jámy. Naštěstí přiskočí hodný strýček Pey'j. Dostaňte se z klece pomocí speciálního útoku a zaútočte. Musíte vždycky použít speciální útok, aby se odsunuly bodláky tvořící ochrannou klec a až pak můžete obludu řezat. Poté co ji zabijete, zbyde po ní první perla (1), kterou si vezměte. Z propasti vám pomůže voják Alpha Sections - skočte do modrého pruhu.


Při animaci ztratí Jade vědomí. Proberete se až na posteli v majáku. Vezměte fotoaparát a můžete začít úřadovat. Nejprve si na jakési berušce (1) vyzkoušejte jak se fotí, následně pobíhejte po majáku a foťte všechno co vidíte. Zachytit můžete jednoho člověka (2), malou kozičku (3), velkého chlupatého psa (4), racka (5), takovou zvláštní potvůrku pasoucí se před majákem (6) a světlušky na konci útesu (jen v noci) (7). Pak se ještě vydejte vyfotit Pey'je v jeho dílně (8). Za těchto osm snímků vyfásnete kromě slušného honoráře taky nový zoom pro váš foťák. Vyběhněte na vrcholek majáku a cvakněte podivné dvounohé stvoření, které obíhá špičku majáku (9). Bez zoomu byste to nedokázali.


V Pey'jově workshopu vemte mdisk (2). První (1) máte automaticky u sebe a slouží k ukládání hry. Druhý mdisk si prohlédněte a obdržíte nabídku. Než odletíte pryč, prošmejděte celý maják a okolí kvůli zdraví doplňujícímu starkosu. Určitě zkuste vyrvat  balíček K-bupů z tlamy psa, uteče vám na zahradu a budete ho chytat. Navíc za jedněmi dveřmi v druhém patře najdete PA 1, která vám zvýší odolnost na tři srdíčka. U vznášedla se nacházejí nějaké věci k jeho modifikaci (dočasné zrychlení a oprava).


Dojděte k nouzovému generátoru a odtlačte ho, Pey'j vám rád pomůže. Tím obnovíte dodávku energie ke vznášedlu. Před odjezdem ještě vyfoťte malé rybičky ve vodě (10). Nastupte a vyjeďte.


Mammago's


Zamiřte do garáže u Mammogů, cestou však přestane fungovat motor. Naštěstí vás nosorožci z dílny přiletí odtáhnout. Uvnitř jednoho nosorožce cvakněte (11) a za perlu kupte nový motor. Nosorožci prodávají i jiné zajímavé věci, ale určitě to nejlepší co vám nabídnou budou upgrady k vašemu vznášedlu. Za ty také musíte platit vzácnými perlami.


Hillys


Venku se objeví mimozemský vodní had a začne útočit na čluny. Vyfoťte ho (12) a začněte pronásledovat. Střílejte do něj zezadu a jednotlivé články budou postupně odpadávat, až hada zničíte. Zbyde po něm perla (2). Trošku se ještě porozhlédněte. Na místě blízko skály s vchodem do města se objeví nějaké modré ryby (13), jejichž foto vám opět vynese nějaké ty kredity.


Looters' Cavern 1


Tato jeskyně se nachází za písečnou pláží. Zatím jsou přístupné pláže dvě, ale do Vorax's Lair zatím nechoďte. Místo toho si dejte šílenou stíhačku malého vozidla. V tunelu skrze spoustou pastí a nebezpečí musíte sledovat tohoto plenitele a zahnat ho do slepé uličky, kde ho rozstřílíte. Odměnou získáte perlu (3).


City


Zkoumání města necháme na později. Jelikož nabídka pana De Castellaca zní opravdu zajímavě, vypravíme se s Jade a jejím strýcem na Black Isle. Projeďte městem a opusťte ho východem na druhé straně. Zamiřte k ostrovu.


2. ČÁST - STARÝ DŮL


Black Isle


Přistaňte a vystupte. Na břehu už čeká zástupce De Castellaca a nabídka je jasná. Pokud vyfotografujete samce a samici určitého mimozemského druhu, které najdete hluboko v dole, obdržíte nemalou sumu kreditů. Navíc se dozvíte, že Alpha Sections nechrání planetu a DomZ už jsou v každém jejím koutě. Vydejte se tedy dovnitř. Na rozcestí jděte vlevo, stoupněte na plošinku s šipkou a Pey'je poproste o spolupráci.


Ancient Mine


Pey'j vám předvede svůj nejnovější vynález, botky na biopohon, s jejichž pomocí vyskočí vysoko do vzduchu. Což by bez nich a s jeho postavou bylo těžko možné... Stoupněte si na plošinku, která je níže a požádejte Pey'je, ať skočí na tu druhou. To vás vymrští nahoru.  Odtud si vyfoťte takovou zajímavou mušku (14), co kolem poletuje. Doběhněte k ozubenému kolečku a spusťte dolů dvě rampy. Při další cestě narazíte na mapu, blejskněte ji a máte ji v inventáři. Pokračujte až k oranžové houbě, nebo co to je. Opět foto (15) a pak ji využijte k proražení cesty dál. Houkněte na Pey'je, ten ji vymrští a vy holí odpálíte naproti bednám s dinamitem. Jedna cesta vede ke Starkosům, druhá pak dál.


Než zničíte fialovou rostlinu která brání v cestě dál, zvěčněte ji (16) a jelikož jste dokončili film, obdržíte nový a perlu (4) k tomu. Pey'j vás teď volá, objevil místo s nějakými věcmi, ovšem za plotem. Zatím nemáte nic, čím byste to otevřeli, takže popotlačte vozík s dinamitem blíž k rampě a po Pey'jově výskoku na něj odpalte oranžovou houbu.


Nahoře na vás zaútočí nějaké monstrum. Zatím ho nemusíte fotit, protože za chvíli budete mít mnohem lepší příležitost vyfotit tento druh. Zabijte ho. Dorazíte k dalšímu vozíku. Odlačte ho, tentokrát s asistencí Pey'je, a otočením ozubeného kolečka spusťte dolů rampu. Tudy vede cesta dál.


Secondary Shaft


Teď následuje trošku akčnější pasáž. Zabijte všechny potvory, které na vás dotírají. Dobře se u toho dá využít Pey'jových výskoků. Samozřejmě je předtím nezapomeňte vyfotit. Získáte celkem čtyři fota - malé slizouny (17), sasanky na stěnách (18), krunýřovité hnusáky (19) a ta létající monstra (20). Na konci chodby si opět otevřte dveře tak, že oba dva parťáky postavíte na plošinky s šipkama.


Ancient Mine


Objevíte se v místnosti, kde si můžete uložit hru a koupit pár Starkosů. Vykopněte všechny železné skříňky a vyberte z nich vybavení, ale hlavně, dostanete se k obrovským kleštím, s kterými Pey'j vyštípe jakoukoli mříž. Hned si to může vyzkoušet na té, která zahrazuje cestu. Vydejte se tudy. Dostanete se do slepé chodby s dvěma vzácnými živočichy. Prvním je jakási houba pokrývající zem (21) a tím druhým zvláštní hlemýžď v ulitě (22). Není zrovna lehké ho zachytit, protože pořád zaléza dovnitř ulity. Teď nezbývá než se vrátit zpět. Tunelem u mapy vyjděte nahoru a přes šachtu se vracejte zpátky.


Doběhněte až k místu, kde Pey'j upozorňoval na cestu zahrazenou mříží. Projděte tudy dál. Cestu si nacházíte stejným způsobem jako předtím. Nejprve s Jade po úzké římse přejděte na druhou stranu propasti, pak potlačte vozík s dinamitem tak, ať je na dostřel a sejměte ho oranžovou houbou. Poražte hnusáky, kteří se vyřítí na Pey'je. Ještě se vraťte zpátky přes most a ve slepé chodbě vyfoťte vykukující stvoření (23). Pak se vraťte a nechte se vymrštit nahoru stejně jako na začátku, skočte na opačnou stranu zdi a otevřte bránu. Tady můžete uložit hru. Potom zničte další mříž a vydejte se do hlavní šachty.


Main Shaft


V hlavní šachtě zachytíte dvě stvoření, jež dokončí váš třetí film. Nejprve to bude nějaký přerostlý brouk (24), který se brání končetinami, takže Pey'jův speciální útok se bude hodit. A pak tady ještě lítá nějaký druh škeble (25), nutno dodat, že také poměrně přerostlý. Obdržíte perlu (7). Pokračujte chodbou, zbavte se fialových rostlin a dojděte k jedné větší. Nejprve ji načněte holí a Pey'j ji dorazí. Pak přejděte most a ocitnete se na ostrůvku, odkud už nevede cesta dál. Ve výklenku vidíte ta dvě stvoření, která máte vyfotografovat. Musíte je zachytit obě najednou.


Když se to povede, zjistíte, že to vlastně žádná dvě stvoření nebyla... Je to jen návnada obrovské masožravé ryby, která tak láká své oběti. Poté co se na vás vrhne, vytaste se s foťákem a než ji pošlete do věčných lovišť, bude dobré zachytit její podobu pro další generace (26). Pak nastává souboj. Využijte Pey'jovi pomoci vždy, když vykoukne z díry, a pak ji mlaťte holí. Občas se na vás vrhnou i jiné potvory, třeba slizké medúzy. Po chvíli se ta ryba začne prohánět kolem vás a je těžší ji zasáhnout, asi nejlépe to lze zrovna ve chvíli, kdy vlétá nebo vyléta do nějaké z děr. No ale nikdo a nic nevydrží věčně, takže zanedlouho nepochybně zvítězíte. Perla vám za to náleží právem (10).


Black Isle


Přiletí chlápek - zadavač úkolu. Poví vám pár zajímavých věcí o organizaci IRIS a Jade si uvědomí, že Alpha Sections možná opravdu nejsou tím, čím by měli být. Následuje pozvání  do skryté základný rebelů v baru Akuda. 


Z Černého ostrova ještě neodjíždějte a běžte na úvodní křižovatce druhou cestou, doprava. Nachází se tady malý tvoreček (27) k focení, Starkos a za mříží na dřevěné rampě také PA 1. Z konce roury ještě vyfoťte plazící se stvoření (28) na druhé straně ve výklenku.


3. ČÁST - JADE SE PŘIDÁVÁ K IRIS


City


Tak tady se zastavte jako první. Odbočte na první křižovatce vlevo a jeďte do Pedestrian District.


Pedestrian District


Zde se chvíli zdržíme a pořádně obvod prozkoumáme. Na co narazíte jako první bude stánek s ptačím mužem. Pořiďte foto (29) a kupte si detektor čteček mdisků. Pak se vydejte nahoru do Akuda baru.


Akuda Bar


Jedno z nejzajímavějších míst. Takže zaprvé zde vyfoťte barmana (30) a po něm i Francise (31), to je ten co hraje deskovou hru. Ta je jednou z možností, jak ve hře vydělat peníze. Můžete vsadit stovku a vyhrát dvě. Navíc Francis vlastní perlu (5), kterou ale musíte vyhrát a vsadit proti ní 1000 kreditů! Doporučuji předtím trénovat...


Hned vedle stolu s hrou uvidíte skříňku, kterou neotevřete bez správného hesla. Postup k otevření skříňky je následující. Až odehrajete určitou (větší) část hry, opište si při ukládání kód, který se vám napíše. Pak běžte na oficiální stránku hry a vstupte do darkroomu, kde se zaregistrujte. Na této stránce se dá vložit kód ze hry a zobrazí se vám váš dosažený postup ve hře. Pokud jste se dostali dostatečně daleko, hrajte jakousi  hackerskou misi a obdržíte kód ke skříňce, v níž najdete mdisk (13) s deskovou hrou.


Přejdeme k prozkoumávání dveří v patře. Dveře 1 nejsou zamčené a za nimi najdete zoufalého tvora, který vám po rozhovoru dá kód k nějakým dveřím. Upotřebíte ho později. Dveře číslo dvě otevřte kódem, který přečtete na stole, kde sedí dva tvorové. Nesmíte se moc přiblížit, jinak vám ten větší, Rufus, kód rukou přikryje. Za dveřmi najdete perlu (6) a nějaké vybavení. Heslo pro dveře číslo tři musíte vyhrát u okýnka, kde vám chlapík v klasické hře bude přesouvat tři skořápky. Zde se pak taky dají vyhrát nějaké kredity, vsadit lze 50, 100 nabo 200 kreditů a vyhrát dvojnásobek.


Vyťukejte kód a vstupte. Přistupte k výklenku, otočí se s vámi do tajné místnosti. Tady už na vás čeká starý známý zadavač úkolu s několika novými lidmi. Vysvětlí vám o co jde a kam povedou vaše další kroky. Dostanete také city pass, umožňující vstup do některých speciálních oblastí. Vše si pak v klidu můžete znovu přehrát na mdisku (3), který se vám dostane do rukou. Vyfoťte ještě čičinku (32), což znamená konec filmu + perla (11) a odejděte si po svých.


Pearl District


Venku jděte na náměstí. Nachází se tady obchod, kde vždy nakoupíte čerstvý Starkos a K-bupy. Nouri navíc prodává i perlu (14).


Jděte do míst hlídaných vojáky AS, kde jste předtím neměli přístup. Najdete tady velmi zajímavý obchůdek.


Min Tzu's


V prvé řadě cvakněte jak rybu v akváriu (33), tak prodavače (34). Nakupte zde hlavně detektor perel a detektor zvířat, perlu (15) a pak si v tajné místnosti vezměte 2 mdisky (9) a (10). Do té místnosti se dostanete po rozhovoru s prodavačem.


Transit


Na náměstí, vedle obchodu Ming Tzu's a vedle fontány jsou dveře. Objevíte se v místnosti, kde odtlačte skříň a prolezte dírou dál. Ocitnete se v nějakém skladu sudů. Musíte po pojízdných plošinkách doskákat a doběhnout až k perle. Cesta je pevně daná, jediným nebezpečím jsou barevné paprsky, které Jade zraňují. Těm se musíte vyhnout (podlézt, přeskočit). Až doběhnete nakonec, čeká vás perla (16).


4. ČÁST - PLANETA HILLYS


Mammago's


Trošku si teď odpočiňte od ruchu města a vydejte se ven. První zastávka bude v garáži u Mammogů. Kupte si silnější dělo, stojí pět perel, a běžte zkoumat nová místa. Venku opět zaútočí mimozemšťané, ale stačí chvíli počkat a vše se vrátí do normálních kolejí.


Vorax's Lair


Přistavte u břehu, kde můžete uložit hru. Poskakují vám tady fotografovatelné objekty, malé žabičky (35). Požádejte Pey'je ať prostříhá plot a vydejte se pro perlu. Musíte překonat pasáž, kde se neustále dokola objevují hnusáci s klepety a za nimi pak vymlátit další várku, tentokrát slizáků a potvor s drápy. Využijte oranžové houby ke shození mostů a dostaňte se k létajícím bestiím. Zabijte je, jedna z nich držela perlu (12), která teď čeká na vás.


Looters' Cavern 2


Touto dobou byste už měli mít silnější dělo, pokud ne tak upalujte do Mammago garage, kde si ho za pět perel opatřete. Sestřelte hlídku na cestě mezi dvěma polovinami planety Hillys. Uvidíte písečnou pláž. Vjeďte do jeskyně a stejným způsobem jako předtím (Looters' Cavern 1) sledujte malé vozidlo skrze spoustu zákrut, zatáček, pastí a různých nebezpečných míst. Jakmile ho zaženete do slepé uličky, sestřelte ho a získate perlu (18).


Racing: Race 1 and 2


Tak závodění je jedna z velmi zábavných aktavit, které můžete v BG&E dělat. Závody se pořádají ve městě a odbočit musíte opačně, než kdybyste jeli do Pedestrian District. Závody jsou dva, za oba v případě vítězství obdržíte 1000 kreditů a perlu (8) a (9). Pokud nevyhrajete ale umístíte se na předních příčkách, máte také šanci vyhrát nějaké kredity. Po vítězství lze závodit pořád dokola, ale žádné kredity už nevyhrajete. V samotných závodech musíte využít můstků s šipkami, které vás dočasně zrychlí a také zkratek (dá se zkrátit zatáčka).


5. ČÁST - TOVÁRNA


Zazávodili a pobavili jsme se dost, na řadu přichází práce. Vydejte se k továrně. Sestřelte hlídacího robota Alpha Sections a do fotosbírky přidejte stvoření obletující továrnu (36).


Factory Entrance


Blejskněte poletující potvoru (37), i druhou pokud ji ještě nemáte. Pak je klidně zabijte. Jedinou volnou cestou se dostaňte k přístroji, kde musíte zadat kód, aby se vám otevřely dveře. Cvakněte červenou obrazovku a pošlete rozlušit. Za chvíli vám dojde mail s heslem.


Elevator Room


Strýček přestříhá pletivo, vy si mezitím přečtěte mail od IRIS. Poslali vám místa, která máte vyfotit, vše se zakreslilo do mapy. Za plotem pořiďte snímek jedné z krys (38). Postavte se k bedně a s vydatnou pomocí Pey'je ji odtlačte rovně a doleva k dvěma tyčím, mezi nimiž srší elektřina. Přelezte bednu a máte to. Nijak se zatím v této velké hale nezdržujte a opusťte to tady dveřmi s nápisem Laboratory.


West Wing


Otevřte výtahové dveře a vyvalí se na vás kopa mechanických pavouků. Dá to práci je pobít. Nastupte do výtahu a strýčkovi řekněte, ať zmáčkne tlačítko. Nahoře se dostaňte až do místnosti, kde uvidíte postavu drženou ve spárech nějakého zeleného hnusáka. Vyfoťte tuto scénu a zašlete do IRIS. Pak odfoťte i červenou obrazovku. Mailem dostanete správnou kombinaci, takže si otevřte skříňku. Objevíte super bezvadnou rukavičku, s níž můžete střílet takové růžové kotoučky. Hnedle odstřelte tu potvoru a uvolněte tak agenta H. Dostanete se také k perle (21). Po pár slovech agenta H pobídněte, ať prorazí železnou mříž. Naneštěstí spadne a tak se vaše cesty rozdělí. Prolezte otvorem a podél stěny po rouře se posuňte zpátky do haly.


Elevator Room


Po návratu na vás skočí přerostlá hnusná škaredá zelená bestie, která chytí Pey'je do svých spárů. To teda ne! Pusťte se do ni holí a řežte tu potvoru hlava nehlava. Když skočí na římsu nahoře, prozměnu po ní střílejte. A když už jste u toho střílení, cvakněte ji (39), protože za její foto dostanete pořádný balík kreditů!!


Nestvůra padne a Jade s Pey'jem se mohou začít věnovat zkaženému výtahu. Nahlédněte do díry ve zdi nalevo od výtahu a poproste Pey'je, ať se na to tady podívá. Potom zamiřte do zatím neprozkoumaných dveří s nápisem Electrical Closet.


Electrical Closet


Proběhněte mezi zákeřnými kabely, ze kterých srší elektřina, do místnosti se dveřmi a automatem na Starkosy a K-bupy. Sestřelte krysu a střelbou otočte větrákem na druhou stranu tak, že začne elektřinu přivádět ke dveřím. Stiskněte spínač a dostanete se do další místnosti. Doběhněte na druhý konec a zkuste sebrat klíč. Ten však zmizí a místo toho se na vás  vrhne malý robotek. V boji musíte využít Pey'jova útoku. Seberte trojúhelníkovitý klíč, který zůstane na zemi. Vraťte se zpátky a napdane vás celá tlupa těchto robotků. Využívejte stejné taktiky. Po boji přiložte klíč na příslušné místo a seberte obě pojistky, jednu hned vedle a druhou z druhé strany. S pojistkami běžte opět k výtahu.


Elevator Room


Pojistku vložte do otvoru na pravé straně výtahu, potom sestřelte kabel nad vámi. Ten spadne do blízkosti dvou tyčí s elektrickým proudem a začne ho přivádět k výtahu. Ten jste tímto zprovoznili, rozběhne se a tak nastupovat a jede se výš.


Upper hall


Jak Pey'j předpovídal, výtah dlouho nevydržel. Přijměte od něho mdisk (4). Přejděte po římse na druhou stranu a otevřte vrata tak, že Jade i Pey'j stisknou dvě tlačítka najednou. V místnosti se na vás vyvalí hnusáci, s nimiž jsme se setkali už na začátku. Vyfoťte jednoho (40) a tím dokončíte pátý film - perla (17) jako vždy. Teď je všechny vymlaťte. Potom vyšplhejte nahoru k tunelu ve stěně, kudy proběhnete dál. Prozkoumejte obě cesty, kterými se dá jít a vyfoťte malou myšku (41) ve výklenku za mříží. Vracejte se zpátky...


Hru přeruší animace. Pey'j byl chycen!! Jade mu uhání na pomoc...ale nestihne to.


Popotlačte bednu ke dveřím, vylezte na ni a skrze škvíru vystřelte na vypínač. Uložte si hru, popřípadě i shlédněte disk od Pey'je. Cestu dál znemožňuje červená bariéra. Vykopněte proto pletivo vlevo a dejte se malou chodbou dál. Potkáte agenta H. Tunelem pokračujte dál.


X-ray Verification


Jakmile spatříte první dvojici hlídek, zbystřete. Podívejte se nahoru na stěnu a vyfoťte obrazovku s kostrou člověka, což dokazuje přepravu lidí v bednách. Tiše našlapujte dál. Ještě projděte kolem dvou míst se strážemi, vždy existuje určitý způsob jak danou pasáž potichu překonat.


Zanedlouho se opět střetnete s agentem H. Vypněte mu plameny tím, že střelíte do spínače pod plamenem. Pak vy jeho požádejte, ať vám vypne červené lasery, nebo to můžete udělat sami (také výstřelem). Dostanete tip na slabé místo - jsou to bomby s fosforeskujícím obsahem na zádech vojáků. Pokračujte dál, vylezte vlevo nahoru a překonejte další hlídku vrchem. Můžete si bez problémů odzkoušet likvidaci. Stačí vojáka dvakrát zezadu udeřit.


Opět projděte kolem další dvojice vojáků a ocitnete se u červené bariéry z laserů. Jděte k pásu s bednami a nechte se jednou z nich krýt před zraky hlídky na druhé straně. Tady také můžete vyfotit lidskou kostru, pokud tento důkaz stále nemáte. Protože cesta rovně není přístupná, zahněte doprava mezi krabice.


Closet


Mezi krabicemi najděte automat se Starkosem a K-bupy a pak otevřte skříňku v rohu. Nastražte tam jeden Starkos a zychyťte malé stvoření (42), které si pro to přijde. Nic dalšího tady nehledejte.


Vutripilis Vat


Objevíte se v místnosti, kde na pásu opět uvidíte krabice. Vemte mdisk (5) a ze skříňky Starkos a Pey'jovy botky. Odfoťte malé žabičky (43), které vidíte na zemi. Běžte dopředu a když na vás zaútočí dva AS stroje, odpalte jeden k elektřině tady v místnosti, druhý vedle. Tudy pak pokračujte do počítačové místnosti.


Computer Room


Zde se nachází jeden mdisk (6) a přehrávač disků. Oba dva nové si můžete pustit.


Routing


Ze tří cest je přístupná pouze jedna. Zdolejte modré paprsky přeskokem/podlezením. Spínačem otevřete dveře a zároveň zapnete paprsky červené, rychle se přes ně dostaňte, protože dveře se pomalu zavírají. Potom narazíte na další dvojici paprskových pastí. Za nimi už musíte čelit hlídkujícímu vojákovi. Podlezte tunelem na druhou stranu vyšvihněte se nahoru, skrčte se a jakmile se otočí zády, vystřelte na jeho fosforeskující bombu. Dorazit ho už musíte zblízka. Modrý kužel vás vynese nahoru. Tady už jsou vojáci dva a jinak než násilím to nejspíš nepůjde. Musíte to několikrát vyzkoušet a rychle se schovat, protože se navzájem kryjí a znovu se na bombu napojí. Takže zkoušejte, dokud je netrefíte oba dva a pak už jen doražte zblízka. Můžete se zkusit přemístit do výklenku s kanálem, pokud vám to pomůže. Až je porazíte, běžte dál dveřmi. Skryjte se za bednu a dojděte až k vojákovi stojícímu k vám zády. Otočte se směrem k bedně a vyskočte na ni. Společně s bednou se dostanete na pás na druhé straně.


Control Room


Přeskočte paprsky a skrčte se pod sršící elektřinou. Vlevo už dojedete k pevné plošince. Pokračujte rovně, po úzké římse na pevnou zem, kde si výstřelem na spínač přivolejte plošinku k sobě. Druhým výstřelem se nechte převézt. Skrčte se, ať vás nekopne elektrický proud a vyskočte na druhé straně. Odtud se dejte tunelem vpřed. Potkáte agenta H, který vás nabádá k vyfocení vetřelce. Běžte na dřevěné molo a vyfoťte toho slizouna za sklem!


Za rohem narazíte na dva vojáky. Až se otočí a půjdou směrem od vás, rychle vystřelte dva kotouče, na každého jeden. Pokračujte až do větší haly, v níž opět hlídkují dva vojáci AS. Skrčte se a pližte se dolů k nim. Musíte se pomalu dostat do rohu se skříňkou, kde najdete čtvercový klíč. S ním pak deaktivujete červené paprsky.


Routing


Tady jen přeběhněte ke dveřím a otevřte je čtvercovým klíčem.


X-ray Verification


Uložte hru a otevřte si cestu dál čtvercovým klíčem. Vojáka zneškodněte a pak vyfoťte červenou obrazovku, abyste obratem dostali kód ke dveřím. Vběhněte mezi krabice.


Loading Dock


Vemte do rukou foťák a měla by se spustit delší animace... Budete nuceni bojovat se zvláštní příšerou. Taktika je jednoduchá. Udeřte příšeru do nohy a zároveň agent H ať udělá totéž (jeho speciální útok). Příšera spadne a nebude se hýbat. Přiběhněte před ni a začněte střílet do perly uvnitř těla. Toto zopakujte asi třikrát a příšera bude zničena. Vypadne z ní ona perla (20).


Běžte cestou, kterou vám ukazuje agent H. Vemte si PA 1 a otevřte výtahové dveře. Svezte se dolů.


West wing


Běžte na římsu ve vzduchu a následujte agenta H, skočte dolů. Bude vám stále ukazovat správnou cestu, takže k lodi trefíte snadno. Navíc už to tu znáte. Dovolím si však ještě jednu malou odbočku. Stavte se ještě do laboratoře, kam se dostanete dveřmi nalevo od výtahu, který jste s Pey'jem opravovali.


Laboratory


Přesuňte dva válce k vodivým tyčím s elektřinou, aby ji zachytily. Tím se vám zpřístupní cesta do místnosti s jedním živočichem a perlou. Na mrtvole tvora sedí nějaký hmyz (44), docela maličký. Perla (19) se pak skrývá ve skříňce.


Factory Entrance


Dostaňte se teď až ke vznášedlu. Jeďte rovně a seberte perlu (22), která vypadla z  toho zeleného hnusáka. Pak se vraťte. Vystupte a běžte k mříží, která předtím nešla otevřít, ale agent H ji teď prorazí. Použijte druhou pojistku, kterou jste našli. Pokud ji nemáte, podívejte se výše do návodu k místu, kde jste s Pey'jem spravovali výtah!


Agentovi se přitíží a jde mu o život. Musíte ho za čyři a půl minuty dopravit do sídla IRIS. Takže se tam vypravte.


6. ČÁST - ZDOLÁVÁME BARIÉRY


Iris den


Sledujte aniamci a pak si vemte všechny perly (23), (24), (25), (26) a (27). Váš parťák byl zachráněn...opět díky Jade. Vyjděte z Akuda baru ven.


Pedestrian District


Nejprve v obchodech 'ulovte' dvě perly. První se nachází v obchůdku u Nouri (46) a druhá u Ming Tza (47). Když už tam budete, vyzvedněte si i mdisk (11). Nachází se v tajné místnosti, kam vás prodavač pustí po vyřčení věty o perle.


Mammago Garage


Za patnáct perel kupte jump kit a vydejte se zkoumat dosud neznámá místa za červenými bariérami.


Hillys


Začneme polovinou mapy na straně s Mammago garage. Vyfotit tady můžete dvě zvířata, jsou to velká velryba (45) a létající monstrum (46). Teď se připravte na adrenalinové honičky. Ano, míříme do jeskyní.


Looters' Cavern 3 & 4


Stejný princip, stejná honička, stejná odměna. Stačí se podívat výše do návodu. Jen ta obtížnost nám vzrůstá, nejspíš to bude otázkou více pokusů. Ulovíte dvě perly (49) a (51).


City


Přeskočte laserovou bariéru a vezměte si perlu (65).


Hillys


Na druhé polovině planety za červenou bariérou vyfoťte druhou velrybu (47).


7. ČÁST - JATKA


Races 3 and 4, Slaughterhouse


Vydejte se na závody, na mapě bude tato lokace označena vykřičníkem. Závody jsou stejné jako ve městě. Za první místo dostanete vždy 1000 kreditů a perlu (71) a (72). Využívejte plošinek s bílými šipkami, které vás zrychlí, nebo vlastních boostů. Až oba dva závody vyhrajete, znovu jeďte na trať 3 a kousek po začátku objevíte nalevo od vás bariéru tvořenou červenými lasery. Přeskočte a otevře se vám cesta na jatka.


Slaughterhouse Road


Tato šílená část vás nutí projet cestu plnou nástrah, skoků, nepřátel. Kličkujte, uhýbejte a přeskakujte, dokud se nedostanete na konec.


Slaughterhouse Quarter


Situace se uklidnila. Skočte na vodu. Dejte si určitě pozor na pátrací stroj ve vzduchu, nesmí vás spatřit (bílé světlo). Vyfoťte zajímavého vodního hada (48) plovoucího na hladině, čímž zkompletujete další sérii filmu a obdržíte perlu (28). Teď se podívejte kolem a uvidíte dvě krabice. První dostřílejte na stroj s červeným štítem, který plove u vchodu do jeskyně, tunelu dál. Druhou dostřílejte tamtéž, objeďte s ní další stroj a použijte ji až na ten třetí! Tím se otevře úzká cesta, kterou předtím blokoval. Dostaňte se k molu, kde na chvíli vystupte. Najdete tady automat a čtečku mdisků. Běžte k velkým vratům, kde budete napadeni nějakými hnusáky. Nemějte slitování. Potom se jednoduše postavte mezi dvě křídla vrat a odtlačte je na stranu. Vraťte se ke vznášedlu a použijte nově otevřenou cestu k dalšímu postupu.


Exterior Moats


Nejprve opatrně projeďte mezi červenými lasery tak, ať vás nezraní. Vybírejte cestu pečlivě. Dále vás čeká přímá cesta bez jakýchkoli odboček. Střílejte miny, které se rychle obnovují, takže vždy musíte projet co nejdříve po jejich zničení. Ohrožovat vás budou zákeřné větraký, tvořící mocný proud vzduchu. Musíte se dostat po rampě nahoru, nenechat se sfouknout zpátky a sjet po klouzačce do klidných vod.


Ocitáte se na rozcestí. Jedna cesta vede k východu, druhá je zahrazena a třetí se dále větví na dvě slepé a jednu, kde po rampě vystoupáte a shodíte dolů bednu, která se na jejím konci nachází. Teď budete mít dole bedny dvě, takže obě nažeňte vstříc strojům blokujícím další cestu, a pak se tudy dejte dál.


Slaughterhouse Entrance


Vystupte na molo a střelte na spínač na druhé starně nad vámi. Otevřete si tak mříž. Pak ještě vyfoťte trilobita (49) u železné mříže.


Surveillance Room


Další mříž znemožňující volný průjezd, ale tentokrát to bude kapánek složitější. Vystupte si, běžte nahoru, kolem stěny po římse a vyškrábat se rychle nahoru. Zaútočí na vás létající robot. Snažte se ho trefit do fosforeskujících nádrží. Nejvhodnější bude si vyčíhnout pauzu mezi střelbou, protože pak máte chvíli času přesně zamířit. Až ho zničíte, kupte si nějaké Starkosy k dobití energie. Pak vyfoťte malá stvoření na zemi (50), plazící se mezi lasery. Přeběhněte na druhou stranu, chcete-li si uložit hru. Jinak se vydejte vlevo. Pod lasery se skrčte. Vlevo můžete pokračovat až do lokace Trolley Entrance, kde si vyfotíte mapu, ale jinak to tudy nikam nevede (zatím). Vraťte se zpátky, vytaste foťák, namiřte na tlačítko vlevo za ozubeným kolem a vystřelte. Pokud ho zasáhnete, utíkejte co nejrychleji zpátky ke vznášedlu, protože mříž se po otevření začne opět zavírat. Musíte to stihnout. Zaparkujte na druhé straně, tentokrát se nahoru dostanete i s agentem H.


Vedle čtečky mdisků vylezte na potrubí a šplhejte pořád vzhůru, až se dostanete na bránu. Agenta H pobídněte, ať bránu otevře a vy se tak vyvezete vzhůru. Utíkejte nejprve na druhou stranu přes kanál pod vámi.


Ventilation


Skopněte pár krys a pak foťákem namiřte a střelte do spínače. Plameny uhasnou a odhalí malé červené stvoření (51).


Surveillance Room


Agent H znovu vysune mříž nahoru, přeběhněte na druhou stranu, vyskočte na plošinku a rourou se dostanete dál.


Trolley Entrance


Zničte robota, musíte ho dostrkat k elektřině. Potom doběhněte volnou chodbou pro agenta a vraťte se s ním zpátky. Cestou si musíte přisunout jednu bednu, aby jste se dostali na rampu výše. Agent prorazí kovové zábradlí. Zničte vojáka, nejlépe výstřelem do fosforeskující bomby a kopnutím. Pak zaměřte malé zvířátko, to ale před objektivem uteče za bedny. Musíte mezi bedny vystřelit a zachytit ho, když bude poskakovat do nového úkrytu. Je to nějaký zvláštní druh (52). Toť vše, nastupovat!


Central Hall


Nejprve zachyťte živočicha (53), který vyskočí po stisknutí spínače. Stisknout jej musí agent H, vy už mějte připravený foťák. Hned v další místnosti na vás záutočí zákeřní robotci. Naházejte je všechny pěkně na elektřinu. Pak si z vedlejší místnosti vyzvedněte perlu (52) a pokračujte chodbou. Agent H vám teď bude vypínat červené lasery a vy se musíte vyhnout těm modrým. Jeho oblek ho totiž chrání. Dojděte až ke dvěma vojákům, zneškodněte je (dva rychlé výstřely) a vyfoťte přepravu lidí. Máte první fotku.


Interior Moats


Vraťte se ke vznášedlu a zahněte na křižovatce doleva. Přeskočte práh a po cestě vyjeďte vzhůru. Nepouštějce se dál po vodě, protože riskujete odhalení. Nahoře vystupte a pokračujte po svých.


North Wing


S agentem H budete nuceni se rozdělit. Protáhněte škvírou a běžte cestou dál. Až se dostanete k propasti, střelte do spínače na druhé straně. Stráž na plošince zabije elektřina. Převezte se na druhou stranu a sami si dejte na proud pozor. Až dojdete k mlze, skrčte se a ponořte se do ni. Projděte mezi několika strážemi. Vždy se dívejte a když bude jejich pohled obrácen pryč, přejděte vyvýšená místa.


Dostanete se k výtahu, kterému ale schází to hlavní k jeho funkci - elektrický proud. Kopněte do bedny, z níž vybíhají kabely do chodby a sami se jí dejte. Rychle doběhněte na konec a než se proud obnoví, vemte pojistku. Vraťte se a pojistku vsaďte na správné místo. Výtahem sjeďte níž.


Čeká vás boj. Roboty opět odpalte na elektřinu, tentokrát ale mají štít. Ten jim zmizí těsně po jejich útoku. Nechte je tedy vystřelit, uhněte a rychle udeřte. Ze skříňky si vezměte zdraví doplňující potraviny a běžte nejprve dveřmi, za nimiž je místnost slepá chodba. Když totiž vyřídíte dva vojáky (střelte prvnímu na bombu na zádech, druhý ji přiběhne opravit tak ho sejměte taky), můžete prolézt do malé místnůstky se spoustou bonusů,  ale hlavně s PA 1! Potom se vraťte a jděte novou chodbou.


Projděte mezi minami (dají se zničit střelbou) a narazíte na chodbu hlídanou vojáky. Nejprve počkejte, až voják přijde k vám a pak mu běžte těsně za patama pořád rovně do další skryté místnosti. Tam najdete Starkos a perlu (70). Teď se, až voják opět přijde k vám, vydejte doleva a za patami druhému. Rychle zabočte doleva do bezpečné chodby. Odtud pokračujte druhými dveřmi dál, první vedou zpátky. Vejděte do prvních dveří vlevo, kde si uložte hru a odsuňte vysokou bednu bednu stranou. Pak kopněte do železné skříňky, čímž vypadne proud, takže rychle prolezte otvorem ve stěně, přeskočte modré lasery a vyjměte pojistku. Stejnou cestou se vraťte a výtahem sjeďte o patro níž.


Jste ve větší místnosti s jedním vojákem. Zničte ho, stejně jako miny a vyběhněte si nahoru pro PA 1 a nějaké kredity z krabic. Potom pokračujte jedinou možnou cestou vpřed. Přes modré lasery se nedostanete, ale vpravo je ve stěně otvor, kudy prolezte. Schovejte se za zídku a čekejte, až se voják postaví na plošinku. Potom rychle vystřelte na spínač. Elektřina za vás udělá zbytek. Sami se převezte na druhou stranu a pokračujte k další trojici. Nejprve potichu projděte za zídku v místnosti, abyste se následně dostali za velký sloup, u kterého stojí třetí voják. Odtud už se dostanete do bezpečí, a navíc se setkáte s agentem H. 


Central Hall


Zabijte tři vojáky, s agnetem na vaší straně to není žádný problém. Pak vyfoťte přepravu lidí, což je druhá fotka ze tří, které máte za úkol nafotit.


Interior Moats


Vraťte se zpátky ke vznášedlu. Nyní musíte podstoupit dosti riskantní cestu. Vydejte se dál, vyhněte se hlídkujícím strojům a dojeďte až na konec. Dostřílejte jednu bednu na  stroje blokující cestu, ty vybuchnou a vy se tudy vydejte. Rozstřílejte miny a rychle projeďte volnou cestou, protože miny se za pár sekund obnoví. Jestli překonáte tento moment, můžete si oddechnout. Konečně zase na pevné zemi. Ponakupujte nějaké zdraví doplňující potraviny a hurá pro třetí foto.


East Wing


Agent H prorazí mříž a zároveň zneškodní jednoho vojáka. Kličkujte mezi modrými lasery a pokud si chcete uložit hru, vypněte elektřinu a pak o to samé požádejte agenta. Teď se  musíte vrátit a vyskočit nahoru, prokopnout pletivo a malým tunýlkem se dostat dál.


Neutralizujte vojáka a otevřte si spínačem dveře. Cestou se dostanete na plošinu, z níž musíte seskočit dolů a uniknout z dohledu několika vojáků. Kryjte se za překážkami a projděte kolem pěkně potichu. Dostanete se na rozcestí, odkud lze pokračovat dvěmi cestami nebo výtahem.


Vyberte si výtah. Natlačte na něj vysokou bednu a sjeďte dolů, kde najdete krabici a vypnete proud kopnutím do železné skříňky. Vemte si pojistku a po bedně vylezte zpátky. Potom vstupte do modrého kuželu. Opět konfrontace s vojáky. Nejlepší je zneškodnit oba dva i třetího, který čeká v další místnosti. Povedlo se mi to tak, že jsem u čtečky disků ztropil povyk rozkopnutím bedny, tím skončil první. Druhý stál zády a třetí mu přišel na pomoc, což znamenalo jeho konec. Nezapomeňte sebrat perlu (48). Potom pokračujte chodbou, vypněte lasery a vsaďte pojistku na příslušné místo. Otevřte si malý průchod stěnou.


Dostanete se k překladišti beden. Na jednu se pověstě a pusťte se, jakmile ji ruka postaví na pás. Dostanete se tak na místo plné bonusů. Vraťte se tunelem zpátky a pokračujte dveřmi. Zanedlouho se setkáte s agentem H. Ve dvojici vám to půjde lépe.


Napadnou vás malá stvoření. Chvilku se s nimi mlaťte, použijte agentovi speciální schopnosti, rozbijte všechny bedny a pak na vás přestanou útočit. Pokud se vám nedaří je zasáhnout, vězte že musíte zaútočit, a když vás přeskočí, otočit se a finálním úderem je rozdrtit. Potom vyskočte výš a agentovi řekněte, ať vrazí do skříňky a vypne proud. Rychle se vyšvihněte, protože to nebude trvat dlouho a proud zase naskočí. Opět se s agentem budete muset rozloučit. Pokračujte kolem trojice stráží. Dva jsou otočeni zády, třetího obejděte tak, že se nejprve schováte za zeď, kamera se natočí do lepšího úhlu a až znovu projde kolem vás, rychle k chodbě.


Central Hall


Sejměte vojáka, který spadne dolů. Pak s trojúhelníkovitým klíčem vypněte lasery. Už jste blízko třetí fotce. Ještě minete jednoho vojáka, vypnete další lasery a už jste na místě. Přeš škvíru ve zdi trefte vojáka do bomby a pak i druhého, který mu přiběhne na pomoc. Přeskočte bariéru, odfoťte co máte a pošlete všechno do IRIS. Samozřejmě ještě nemusíte mít všechna tři fota, pokud jste ještě nenavštívili předchozí lokace. Dostanete se odsud tak, že vezmete pojistku a vsadíte ji na místo vedle spínače. Prolezte chodbičkou. Setkáte se s agentem H.


Opouštíme jatka. Doběhněte ke vznášedlu a dostaňte se pryč. Cestou si vyfoťte červenou obrazovku a obdržíte kód k mříži.


Venku pak opět zaútočí mimozemšťané. Zabijte mořského hada a zbyde po něm perla (50). Zamiřte k sídlu IRIS.


8. ČÁST - ČTVRŤ PEDESTRIAN


Iris Den


Shlédněte zajímavou animaci a vyslechněte znění následující mise. Potom si vemte nasbírané perly (53) (54) (55) (56) (57) (58) (59) (60) (61) (62) (63) (64) a vyražte zkoumat planetu. Nejprve na nějakou dobu zakotvíme ve čtvrti.


Akuda Bar


Určitě jste od Francise dostali mail se zprávou, že našel novou perlu. Tentokrát bude mnohem těžší ho porazit, protože dobře trénoval. Tato perla (45) bude těžce vydřená.


Ming Tzu's


U Minga si můžete za 4000 kreditů koupit perlu (66) a ze zadní části vyzvednout mdisk s čerstvými zprávami o vaší práci (12).


Alpha Sections HQ


Hned vedle obchodu zrušte bariéru (nový klíč jste dostali V Iris Den). K této části nemá moc smysl něco psát. Musíte se proplížit čtvrtí plnou stráží, vojáků a robotů AS. Jakákoli chyba se okamžitě trestá smrtí. Až se čtvrtí proplížíte, získáte nějakých devět perel, což je hodně slušná odměna.


East District


Tak tady jsou perly (29) (30) (31) (32) (33) (34) (35) (36) (37) (38). Přeskočte zábrany a najednou vás přepadnou AS. Dojde k naprosto šílené a strhující honičce. Utíkejte, přeskakujte překážky, vyhýbejte se ohňům!! A to hodně rychle. Zachrání vás agent H.


Alpha Sections Underground Quarters


Hned naproti Akuda baru jsou dveře. Otevřte je a v místnosti odlačte bednu a protáhněte se vzniklou škvírou. Agent H tudy neprojde, takže pokračujte sami.


Jděte chodbou, podlezte modrou bariéru a pověste se. Pusťte se až uvidíte , že červené lasery se vypnuly. Rychle z toho místa utečte. Teď to samé, počkejte, až dva lasery pojedou ke kraji a pak utečte. O úroveň níž se přikrčte, podlézejte modré lasery a zároveň si vždy hlídejte ty červené. Ocelovou bariéru neprostoupí, čehož využijte. Opět se spusťte níž. Přitiskněte se ke zdi a počkejte, červená bariéra se za chvíli vypne a uvolní cestu. Níže to samé, jen laser je vždy jeden a ještě k tomu se na vás další lepí a sleduje vás. Následují tři seskoky. Vždy počkejte, než laser odjede pryč, seskočte dolů a přeskočte ho. Dostanete se nad hlavy vojáků AS. Prokličkujte mezi modrými lasery, jednu bariéru přeskočte a jste u nich. Podlezte bariéru modrou a schovejte se za bednu. Pak se jednomu vojákovi pověste za paty, obejděte kolečko a vyskočte nahoru do malé šachty.


Odtud z oken střelte na dva spínače a vypnete všechny lasery. Skočte dolů, popadněte perly (67) (68) (69) a dejte se pryč. Narazíte na vojáka, kterého zneškodněte, pak prolezte pod lasery ke spínači a otevřte si dveře. Rychle k nim, protože se začnou zavírat. Dojdete na plošinu a ta se s vámi rozjede nahoru. Kryjte se za bedny, protože z výklenků se dívají vojáci. Na které straně se výklenek nachází poznáte podle toho, že na stěně blikají modrá světa. Nakonec jeden voják nastoupí, vyveze se s vámi a odejde. Po bedně nahoru a jste u agenta H. Otevřte si cestu zpátky do čtvrti Pedestrian.


Shed


Malá místnost, kam se dostanete dveřmi nad Nouriným obchodem. Po zadání správného kódu, který získáte od frustrovaného tvora v prvních dveřích v Akuda baru, se dostanete  k perle (13).


Alpha Sections Warehouse


Vstup na toto místo vám musí prorazit agent H a nachází hned na začátku čtvrti, u vodního kanálu. Nechte se svézt výtahem dolů a připravte se na konfrontaci s vojáky. Prvního hnedle oddělejte klasickou taktikou. Dalšího později taky, navíc ještě prokličkujte mezi světly vrhanými hlídkujícími roboty.


Následuje část s troškou běhání. Postavte se na plošinku se šipkou a otevřete tak dveře. Musíte se rozběhnou k nim a zároveň si dávat pozor na červený laser a v příhodnou chvíli se před ním skrčit. Nezapomeňte že Jade umí i sprintovat! Za dveřmi najdete perlu (42) a spoustu krabic. Teď vás čeká to samé podruhé, ale lasery jsou dva a cesta ke dveřím delší. Za nimi jsou perly dvě (43) (44) a další kopa krabic k tomu. Vyjeďte výtahem a zrušte červenou bariéru. Vrhnou se na vás jednotky AS. Utíkejte jak nejrychleji to jde, uhýbejte, přeskakujte a kličkujte. Musíte uniknout pryč. Hop přes krabice a jste v bezpečí.


9. ČÁST - PŘÍPRAVY K ODLETU


Alpha Sections Underground Quarters


Vchod najdete na opačné straně planety, než se nachází maják.


Vystupte a běžte chodbou za hnusákem, který nese perlu. Cestou roboty nastřelujte k elektřině a klestěte si tak cestu dál. Další roboty můžete shodit stisknutím spínače. Dostaňte se až na konec, zabijte všechny hnusáky a vemte tři perly (39) (40) a (41).


Mammago's


Kupte si tady za dvacet perel letový stabilizátor.


The Lighthouse


Na maják je hrozivý pohled. Rychle se tam vydejte, spustí se srdceryvná scéna. Ale do práce! Jak jste se mohli dozvědět z Pey'jova mdisku, skrývá někde v útrobách vesmírnou loď. Najděte si v invetáři jeho botky a objevíte na nich dva kódy. Jeden naťukejte zde nahoře a druhý dole v hangáru. Skála v hangáru se otevře a vy uvidíte majestátní loď. Vyzvedněte si mdisk (7), nainstalujte letové stabilizátory (druhý leží vedle mdisku) a na palubu!


Hillys


Do třetice na vás zaútočí vodní had a tentokrát se souboj bude odehrávat ve vzduchu. Po vítězství obdržíte perlu (73).


Volcano's Treasure

Zvrchu přileťte na Černý ostrov a dosedněte na vodu. Odpojte vznášedlo a vjeďte dovnitř. Hned na začátku vyfoťte potvoru na stěně (54). Pak běžte pořád rovně, cestou shoďte nějaký ten most a zabíjejte hnusáky s perlami. Nasbíráte jich celkem patnáct! (74) (75) (76) (77) (78) (79) (80) (81) (82) (83) (84) (85) (86) (87) a (88) Tímto byste měli zkompletovat jejich sbírku. Obdržíte mdisk (14) se zajímavou hrou.


Black Isle


Na poslední chvíli před odletem jsem ještě objevil jedno hodně zákeřně ukryté zvířátko na Černém ostrově. Vidíte ho na mapě jakoby v meziprostoru, ve skále, a ono tam opravdu čeká. Musíte dojít k bráně, která se nachází na pravé odbočce. Levá vede do Secondary Shaft, pravá je ta správná. Tak tedy dojděte k bráně a nahlédněte za roh, kde vyskočíte na bednu a kopnete do železné bedny. A ejhle, vyplulo nám jakési fosforeskující dlouhé stvoření (55), které nemá rádo světlo. Rychle ho cvakněte.


Ming Tzu's


Pokud jste tak ještě neučinili, zakupte zesilovač speciálního útoku. Ujistěte se máte-li alespoň deset K-bupů a několik Starkosů, především ve finále se budou hodit.


Mammago's


Přípravy vrcholí. Přistaňte v garáži a za třicet perel nainstalujte supervýkonný motor.


Selene


Do mezihvězdného prostoru se dostanete použitím vašich speciálních trysek. Neprojíždějte lokací zbrkle, protože vás tady čeká dovršení vaší fotosbírky, na níž jste celou hru pracovali. Obalená v ledu zde létá velryba. Rozstřílejte led a monstrum vyfoťte (56). Obdržíte mdisk (8), na kterém si můžete prohlížete všechny nafocené druhy.


10. ČÁST - MĚSÍC


Transmitter Entrance


Nakupte si K-bupy a Starkosya, máte-li nedostatek, a pak se s agentem postavte na dva stisknutelné podstavce nebo velká tlačítka. Výtah se s vámi se rozjede.


DomZ Base


Nějakou dobu si teď budeme hrát s paprsky, u kterýchžto se mi silně vybavil Broken Sword 3, kde byla podbná hádanka. Dojděte k prvnímu sloupu a nalevo od něj seberte kámen, který posaďte na příslušné místo kousek vzadu. Vysune se druhý sloup. Přistupte k prvnímu a otočte ho tak, aby paprsek dopadl na vysunutý sloup. Ten potom otočte směrem k zavřenému sklu vlevo, odkud jste přišli. Tam seberete další kámen, otočíte sloupem ve směru k uzavřenému průchodu a uvolní se vám cesta dál. Opět vezměte kámen, položte ho do výklenku a nechte tak vysunout další sloup, s nímž si otevřete nejprve cestu k nějakým těm kreditům (fialová hmota za sklem) a pak ho natočíte tak, aby paprsek dopadl na sloup kousek dál. Tady využijete střelbu, kdy budete střílet do křídel sloupů. Stačí využít dva z nich a paprsek protne všechny průchody na mostě a dostane do další části. Vydejte se za ním.


Cloister


Spatříte Pey'je. Je na čase konečně ho vysvobodit. Musíte postupně zrušit tři bariéry tím, že paprsek protne všechny kameny na jednotlivých sklech. První bariéru zrušíte jednoduše, stačí namířit paprsek doprava a postupně pobíhat od jednoho sloupu k dalšímu a vždy ho  směrovat na kámen. Druhá bariéra se vypne, když první sloup pootočíte do pozice, kdy paprsek bude dopadat na sloup šestý (počítáme 1. ten váš, 2. vpravo vedle, 3. ten další ...  až šestý). Třetí bariéra zmizí po nasměrování paprsku z prvního sloupu na pátý.


Po vysvobození přijde mení šok... Není čas na slzy, jde se dál, protáhněte se s Jade kolem skleněné stěny a směřujte k modrému kuželu. Ten vás přenese nahoru, kde zlikvidujte dva stráže. Prvního zrušíte výstřelem, druhého dodělaté holí. Stačí při jeho útoku uskočit a pak rychle zaútočit, než si zase stihne zapnout štít. Pokopejte pár, z nichž dostanete kredity a opět se nechte snést níže. Vstupte do krypty.


The Great Crypt


Přes všechny modré přenašeče se dostaňte k tomu zelenému - nejde tam netrefit, protože všechny cesty vedou k němu a žádná neodbočuje jinam. Na konci přes sklo vyfoťte hlouček odporných emzáků a vracejte se zpátky, až k agentovi H. Přeběhněte most a přijde vám zpráva...Pey'j žije!! Po delší době konečně veselé video. Společně se vraťte k vesmírné lodi.


Transmitter Entrance


Musíte poslat obrázky na planetu Hillys, za každou cenu. Potřebujete se dostat za propast a otevřít cestu svým parťákům. Vyšplhejte v místech, kde vidíte tlačítko, nahoru k bedně a pověste se na ni. Agent H stiskne tlačítko a bedna s vámi popojede nad loď. Pusťte se a střelte na tlačítko za propastí. Přijede k vám další bedna. Opět na tlačítko vystřelte a hned potom se rychle chytněte bedyny, jinak vám ujede. Na druhé straně spusťte most. Potom si stoupněte na tři plošinky na zemi a dveře před vámi se otevřou. Prokličkujte mezi nebezpečnými paprsky a nastupte do vagónu.


Radio Transmitter Room


Vyfoťte červenou obrazovku a zadejte došlý kód. Následuje animace. Po ní máte minutu a půl na opuštění zdejších prostor. Rozběhněte se zpátky k lodi...


Selene


Jakmile jste venku, přichytí si vás kovový pavouk. Vláčeni za ním, střílejte do červených míst, která se střídavě objevují na různých částech pavouka. Nezapomeňte průběžně raketu opravovat. Také využívejte zaměřování, bez toho to nepůjde. Až pavouka skolíte musíte se od něj ještě odpojit. Se vznášedlem kličkujte mezi minami. Bude vás následovat malý robot, takže dojeďte co nejblíž k zatarasenému vchodu a na poslední chvíli uhněte a robůtek narazí do větších a všechno to vybuchne.


Uvnitř pavouka zabijte tři strážce, s agentem H to není problém. Pak vyjeďte nahoru a stiskněte tlačítko. Vraťte se ke vznášedlu, připojte se k raketě a opět zamiřte k základně.


Napdnou vás nějaké létající stroje, takže si po nich s chutí zastřílejte. Po chvíli přiletí spojenecké jednotky, takže toho využijte a přistaňte. S perťáky si stoupněte na tři plošinky a nechte svést dolů.


The Great Crypt - Finále


Nastává souboj s hlavním hnusákem, který se nám představuje v celé své zrůdné kráse. Souboj se dělí na několik podsoubojů. Naprostým základem nejspíš bude dostatek K-bupů, kterými se budete průběžně uzdravovat, doufám že jich máte nejméně deset. Jdeme na to!


První část j hodně lehká. Vyřítí se na vás stvůry, které tuto hru otevřely a teď ji zároveň uzavírají. Zabijte je a pak párkrát vystřelte na hlavního hnusáka. Pokud by vás otravoval s paprsky, schovejte se za agenta H.


Ve druhé části na vás pošle kopie Pey'je. Agent H bude používat speciální útok a vy budete odpalovat prasátka na fialovou bariéru a až ji zboříte, tak na hnusáka.


Nadchází další část, agent H je chycen v modré kouli a tak si musíte poradit sami. Je to jednoduché, ten hnusák se postupně objevuje nalevo, před vámi a napravo. Stačí si vždycky počkat a jen jednou ho seknout, on se přemístí. Po nějaké době se objeví nad vámi, uskočte proto, ale lepší se mi zdálo na něj použít speciální útok, protože mu chvíli trvá, než zaútočí.


Teď se na vás vyřítí kopie agenta H, používejte speciální útok, hodně zabírá to vylepšení od Ming Tza (v průběhu útoku mačkáte tlačítko myši). Případně pobíhejte kolem a nechte agenty umírat pod paprsky, kterými na vás hnusák útočí zpovzdálí.


Jade nad sebou ztrácí kontrolu. Nadchází poslední část, úplně poslední souboj. Šipky se vám překonvertovaly, takže si musíte zvyknout. Tentokrát se hnusák střídavě zjevuje nalevo a napravo od vás, takže ho párkrát majzněte a pak použijte speciální útok (když bude nad vámi). Zaostří se vám pohled, objeví se vpředu, takže ho zase přetáhněte a pak rychle použijte speciální útok. To by ho mělo dorazit a spustí se závěrečná animace. V opačném případě se opět propadnete jakoby do sna a musíte to zkoušet znovu.


Na závěr gratuluji všem, kteří tuto výbornou hru dohráli a doufám, že jste se u ní bavili stejně dobře jako já.



II) DODATKY


1. HLAVNÍ POSTAVY


Jade


Povoláním fotografka, má zálibu v zelené barvě. Ve starém majáku se stará o sirotky, sama jím také byla. Tak toto je postava, kterou dostane do rukou v BG&E. Umí se slušně ohánět holí Jai-Do a vlastní vznášedlo, díky němuž se pohybuje po planetě.


Pey'j


Hodný strýc, který bude Jade provádět po většinu hry. Zajímavé na něm je, že náleží k  rase Sus sapiens, tudíž vypadá jako prase. Ehm, on spíše je prase. Díky speciálním botkám na biopohon vyskočí mnohem výše než obyčejní smrtelníci, čehož využijete nejen při soubojích, ale i k řešení různých logických problémů. Ohánět se bude kleštěmi, ty mu najdete na Černém ostrově.


Agent H


Vysvobodíte ho ze spárů AS v továrně. Je to velký fanda války a neustále vám bude přednášet citace z nějakých válečných příruček. Bude vás provázet velkou částí hry. Výhodou je, že nosí stejný oblek jako AS a tak mu neublíží lasery.


2. PERLY


Zde uvádím názvy všech perel, které v BG&E můžete najít. Číslo perly odpovída číslu uvedenému v návodu a zároveň číslu dané perly v samotné hře.


1 - DomZ Lighthouse Monster

2 - DomZ Sea Serpent

3 - Looters' Booty

4 - Science Center: Film of Animals 2

5 - Victory in the disk game

6 - Rufus' Booty

7 - Science Center: Film of Animals 3

8 - Race 1 Victory

9 - Race 2 Victory

10 - DomZ Pterolimax

11 - Science Center: Film of Animals 4

12 - Pearl Crochax

13 - Taken back from the Alpha Sections

14 - Bought from Nouri

15 - Bought from Ming Tzu

16 - Taken back from the Alpha Sections

17 - Science Center: Film of Animals 5

18 - Looters' Booty

19 - Taken back from the Alpha Sections

20 - DomZ Robot at the Factory

21 - DomZ Torture machine

22 - Reaper

23 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

24 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

25 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

26 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

27 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

28 - Science Center: Film of Animals 6

29 - Taken back from the Alpha Sections

30 - Taken back from the Alpha Sections

31 - Taken back from the Alpha Sections

32 - Taken back from the Alpha Sections

33 - Taken back from the Alpha Sections

34 - Taken back from the Alpha Sections

35 - Taken back from the Alpha Sections

36 - Taken back from the Alpha Sections

37 - Taken back from the Alpha Sections

38 - Taken back from the Alpha Sections

39 - Taken back from the Alpha Sections

40 - Taken back from the Alpha Sections

41 - Taken back from the Alpha Sections

42 - Alpha Sections HQ

43 - Alpha Sections HQ

44 - Alpha Sections HQ

45 - Victory in the disk game

46 - Bought from Nouri

47 - Bought from Ming Tzu

48 - Taken back from the Alpha Sections

49 - Looters' Booty

50 - DomZ Sea Serpent

51 - Looters' Booty

52 - Taken back from the Alpha Sections

53 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

54 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

55 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

56 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

57 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

58 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

59 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

60 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

61 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

62 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

63 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

64 - Hillyans' Donations (Collected from IRIS)

65 - Taken back from the Alpha Sections

66 - Bought from Ming Tzu

67 - Taken back from the Alpha Sections

68 - Taken back from the Alpha Sections

69 - Taken back from the Alpha Sections

70 - Taken back from the Alpha Sections

71 - Race 3 Victory

72 - Race 4 Victory

73 - DomZ Sea Serpent

74 - Volcano Crochax

75 - Volcano Crochax

76 - Volcano Crochax

77 - Volcano Crochax

78 - Volcano Crochax

79 - Volcano Crochax

80 - Volcano Crochax

81 - Volcano Crochax

82 - Volcano Crochax

83 - Volcano Crochax

84 - Volcano Crochax

85 - Volcano Crochax

86 - Volcano Crochax

87 - Volcano Crochax

88 - Volcano Crochax


3. TVOROVÉ


V této sekci jsem vypsal všechny vyfotografovatelné (to je šílené slovo! :) stvoření a humanoidy. Čísla odpovídají těm uvedeným v návodu. Zvířátka jsem očísloval tak, jak jsem na ně v průběhu hry narazil. Jejich snímky se často dají pořídit i na jiných místech či v jinou dobu, takže nezoufejte, pokud ještě nějaké zvířátko nemáte.


1 - Adalia Octopunctata

2 - Homo Sapiens

3 - Capra Sapiens

4 - Canis Canis

5 - Larus Albus

6 - Priodontes Campestris

7 - Lampyris Campestris

8 - Sus Sapiens

9 - Lutra Erecta

10 - Dipneustes Trilineatus

11 - Rhinoceros Sapiens

12 - Teratosaurus Imperator

13 - Rascax Caeruleus

14 - Musca Saprophaga

15 - Lycoperdon Fugiferus

16 - Anemonia Mutabilis

17 - Cyanea Urtica

18 - Alicia Splendens

19 - Pelagia Pachydermis

20 - Crochax Velox

21 - Spongus Gluanteus

22 - Helix Rupestris

23 - Amoeba Polypoida

24 - Palinurus Rupestris

25 - Nautilus Fluoreus

26 - Pterolimax Gigantea

27 - Astacus Erectus

28 - Papilio Pilosus

29 - Aquilus Sapiens

30 - Taurus Sapiens

31 - Carcharodon Sapiens

32 - Felis Sapiens

33 - Walrus Sapiens

34 - Koi Kumonryu

35 - Bufo Erectus

36 - Manta Cyanea

37 - Vorax Nocturnus

38 - Rattus Giganteus

39 - Cyclopeus Palustris

40 - Sarcophagus Domzii

41 - Rattus Albus

42 - Blabera Gregaria

43 - Arachnis Viridis

44 - Aedes Raymanis

45 - Megaptera Borealis

46 - Manta Magnificens

47 - Megaptera Purpurea

48 - Anguilla Bifida

49 - Trilobites Saltans

50 - Macropodia Omnivora

51 - Ignis Ignifera

52 - Timorea Saponifera

53 - Amoeba Saltans

54 - Aurelia Magnificens

55 - Planaria Rupestris

56 - Megaptera Anaerobia


4. M-DISKY


Tak toto je souhrn všech MDisků ze hry, respektive jejich názvů. Číslo, stejně jako v případě tvorů a perel, odpovídají těm v návodu.


1 - Save Game

2 - Mr. De Castellac

3 - The pearl and the currents

4 - For Jade

5 - Surveillance Camera

6 - Hillyan Army Databank

7 - Beluga Check-up

8 - Animal Species

9 - Iris 511

10 - Iris 512

11 - Iris 513

12 - Iris 514

13 - Disk Game

14 - Pearl Game


Doslov:


Tak toto už je v tomto návodu opravdu vše. Odesílám text do cheatru a těším se na tvorbu nějakého dalšího, pokud možno na stejně zábavnou hru.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.