Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Obsah :
1.Popis osob
- průzkumník
- střelec
- raketometčík
- zdravotník
- ženista
2.Popis ručních zbraní
- průzkumníka
- střelce
- raketometčíka
- zdravotníka
- ženisty
- zbraně každého vojáka
- výjimečné zbraně
3.Popis pevných zbraní, vozidel, letadel a lodí
- pevné kulomety
- protiletecká obrana
- pobřežní dělostřelecká obrana
- lehká transportní vozidla
- pojízdná dělostřelecká artilerie
- tanky
- letadla
- výsadkové čluny
- lodě
4.Popis použitelných předmětů
- přenosné
- statické
5.Popis opravárenských míst
6.Popis map a strategie na nich
1. Popis osob
a) Průzkumník
Trochu zbabělé povolání, se kterým však zkušený hráč může těžce zatopit nepřátelské pěchotě i lodím. Pomocí dalekohledu označí místo kodstřelování zpobřežního obranného děla a pokud to dělo kdokoliv (včetně vás) použije, může pravým tlačítkem myši aktivovat speciální mód, kdy má přesně zaměřený cíl (ještě [C] můžete dále přepnout). Jeho hlavní ruční zbraň zabíjí na jednu ránu do hlavy zlibovolné vzdálenosti nebo na dvě rány do těla (ne končetiny!). Jinak má standart výbavu : nůž, pistoli a 3 granáty. Povolání není vhodné pro nováčky, jelikož kdispozici máte jen 15 nábojů a zvládnout střelbu na běžící vojáky salespoň nadpoloviční úspěšností chce dosti tréninku.
b) Střelec
Nejlepší jsou němečtí (disponují totiž zbraní, která tak nekope a má větší zásobu nábojů - StG 44) než jejich nepřátelé Spojenci. Jelikož je to univerzální postava, dokážete sním bez problémů pobít velkou část pěchoty, na jeden zásobník zkušený hráč sestřelí dosud nepoškozené letadlo ve vzduchu nebo jedoucí jeep. Také si poradí (se základní zbraní!) skaťušemi nebo výsadkovými čluny. A vinteriérech a vdivokých přestřelkách (na krátké až střední vzdálenosti) bude mít vždy navrch.
c) Raketometčík
Vlastní nejsilnější přenosnou střelnou zbraň, ale nováčkům je i to houby platné. Jelikož se kouřem rakety (v multiplayeru) velmi rychle spolehlivě prozradíte, potřebujte dál přesný zásah do správného místa. Správné místo je vpřípadě tanků zezadu do vany (nikoliv věže). A přesný zásah na střední vzdálenost se jen tak nepovede každému, abyste zlikvidovali tank na jedinou ránu. Krom toho se pomalu nabíjí, takže vás překvapí zblízka nepřítel při přebíjení, okamžitě taste pistoli a střílejte, znemožníte mu přesné zamíření. Na vojáky rakety nepoužívejte, jsou totiž konstruovány na snadný průnik pancířem, čili koncentrovaný výbuch, abyste někoho zabili, musíte se trefit přímo nebo jen těsně poblíž.
d) Zdravotník
Ideální pro začátečníky, neboť medik disponuje přesným a rychlým kulometem a velkým zásobníkem. Krom toho lékárničkou vyléčíte jednak sami sebe, ale přednostně vždy své spolubojovníky blízko kolem. Lékárnička má materiálně omezenou dobu léčení, ale pomalu se dobíjí zpět. A taky s medikem vždy vidíte stav svých spolubojovníků hned vedle jejich jmen - vyjádřeno vprocentech. Pokud se chystáte obsadit bráněný nepřátelský point, vždy s sebou berte i mediky ! Vy střílíte, oni léčí. Krom toho - vyvážená útočná skupina, kde jsou zastoupena všechna povolání, má vysokou šanci na úspěch.
e) Ženista
Senzační povolání! Vlastníte obyčejnou pušku, ale bez teleskopu, i když to je často i výhodnější. Místo granátů máte čtyři výbušniny TNT, které položíte na frekventované místo a pak pomocí detonátoru pořádat ohňostroj zvozidel nebo letecké dny pro pěchotu J. Dále máte čtyři miny - jen vždy jedna stačí na zničení čehokoliv, co na ní najede (i startující letadlo), ale pozor, proti pěchotě neúčinkuje - voják není tak těžký, aby zmáčkl odpalovací tlačítko a krom toho miny i výbušniny zraní nebo zabijí nevhodně postavené spoluhráče! Poté ještě máte opravárenský klíč - sjeho pomocí dáte do rychtyku cokoliv, co neokupuje nepřítel (ale bacha, aby vám během opravy do vozidla někdo nesedl - kdokoliv, to pak naštve, když čerstvě zprovozněné vozidlo vlastní nepřítel) od pevných kulometů, přes tanky a letadla až po bitevní loď. Doba opravování je přímo závislá na poškození vozidla, typu stroje a zásobě opravárenských zásob - jako u lékárničky.
2. Popis ručních zbraní
a) Průzkumník
K98 Sniper - 5 nábojů ve zbrani a 2 zásobníky. Kvalitní odstřelovačka , na libovolnou vzdálenost zabijete kohokoliv ranou do hlavy.
No4 Sniper - 5 nábojů ve zbrani a 2 zásobníky. Platí totéž jako pro nepřátelskou variantu. Žádná znich nepřevyšuje tu druhou.
b) Střelec
StG 44 - 30 nábojů ve zbrani a 4 zásobníky. Nejlepší zbraň pro střelce, vyniká svou přesností a účinností. Tady mají nacisté trochu navrch.
BAR 1918 - 20 nábojů ve zbrani a 5 zásobníků. Němci se svou zbraní zničí letadlo celkem v pohodě, horší je to vpřípadě Amíků a Britů, ti musejí často přebíjet. Zbraň kope více než ostatní, takže se na střední vzdálenosti moc nehodí, to raději vytaste pistolku.
DP - 47 nábojů ve zbrani a 2 zásobníky. Zbraň pro Rusy přidaná v jednom z patchů. Je nepřesná, slabá a pro svou kadenci je dokonalý nástroj pro plýtvání nábojů. Ještě že jich máte tak hodně. Je však tichá a má nejvíce nábojů vzásobníků ze všech. Nezapomeňte tyto vlastnosti využít.
Type 98 - 20 nábojů ve zbrani a 5 zásobníků. Zbraň pro Japonce přidaná v jednom z patchů. Je přesná, tichá a rychlá, avšak svou velikostí zabírá mnoho místa pro výhled.
c) Raketometčík
Panzerschreck - 1 náboj ve zbrani a 5 vzáloze. Opět lepší než její nepřátelská obdoba. Je totiž přesnější, nováčci se tudíž mohou zaučovat na ní. Při útoku na tank miřte na zadní část vany nebo alespoň na pásy. Při útoku na jeep nejlépe do motorové části nebo do interiéru kabiny, na Priest nebo M3A1 zezadu.
Bazuka - 1 náboj ve zbrani a 5 vzáloze. Při střelbě musíte mířit výše než Němci a Japonci. Proto hned jak narazíte na jejich zbraň, vyměňte si ji.
d) Zdravotník
MP 40 - 32 nábojů ve zbrani a 4 zásobníky. Nejpřesnější zbraň mezi zdravotníky a opět na straně Osy. Snad nejznámější zbraň druhé světové války. Jeho charakteristický zvuk jde snadno zaregistrovat, tudíž každý ví, kam sypat své náboje. Nepříteli se výměna na tuhle zbraň se může vymstít.
MP 18 - 32 nábojů ve zbrani a 4 zásobníky. Tichá a přesná. Zde však nemohu říci kdo zbraň vlastní, neboť ji používají Rusové i Japonci.
Thompson - 30 nábojů ve zbrani a 4 zásobníky. Nejhorší zbraň za zdravotníky. Málo hlučná, ale nepřesná, nesete si méně nábojů.
e) Ženista
K98 - 5 nábojů ve zbrani a 4 zásobníky. Zbraň odstřelovače bez optiky. Platí totéž co pro její sniperovskou verzi.
No4 - 5 nábojů ve zbrani a 4 zásobníky. Taktéž odstřelovačka bez optiky. Stejný případ jako předchozí.
f) Zbraně každého vojáka
Nůž - varianta pro zvrhlou zábavu. Pokud se nenápadně přiblížíte zezadu k majiteli pevného kulometu…
Walther P38 - 8 nábojů ve zbrani a 3 zásobníky. Velmi slabá zbraň, tady Němci něco nedořešili. Spojenci je zde převyšují, ale kdo by měnil výbavu kvůli pistolce…
Colt - 8 nábojů ve zbrani a 3 zásobníky. Stejně jako P38 je přesná jako sniperka.
Granáty - 1 v ruce a 2 v záloze. Vlastní je každý s výjimkou ženistů. Ideální na stísněné hloučky vojáků nebo jakoukoliv techniku. Odlišné je má Osa (ty doletí dále) i Spojenci. Levým tlačítkem hodíte vždy s maximální silou, ale tu ovlivní i výška hodu, pravým ovlivníte sílu podle doby držení. Účinnost a odraz jsou vobou případech stejné.
g) Výjimečné zbraně
Výbušniny - 1 v ruce a 3 v záloze. Popsány u ženisty. Po smrti setrvají na místě, ale nikdo už je neodpálí. Mimoto - jejich nečinnost má za následek samovolný výbuch. Stejné u obou stran.
Miny - 1 v ruce a 3 v záloze. Popsány u ženisty. Po smrti chvíli setrvají na místě. Taktéž miny samovolně explodují. Stejné o obou stran.
3. Popis pevných zbraní, vozidel, letadel a lodí
a) Pevné kulomety
MG 42 - Německý (i pro Japonce) slavný těžký kulomet. Povětšinou nekonečno nábojů a velmi vysoká přesnost. Avšak občas přes šlehající plamen z hlavně není moc vidět. Netřeba přebíjet.
Browning - naprosto stejné vlastnosti jako nepřátelská varianta, liší se jen vzhledem a zvukem.
b) Protiletecká obrana
Flak38 - Zbraň Osy, horší výhled, avšak účinek stejný. Nezřídka se dá protiletecká zbraň obrátit i na pěchotu a na techniku, využívají to boti, využívají to hráči přes multiplayer, dělalo se to tak i vreálu, tak proč by jste to nemohli dělat i vy ? Vždy máte neomezený počet nábojů. Náboje jsou ve vzduchu výbušné a střílejte vždy před letadlo, náboje jsou velmi pomalé. Dávejte pozor, abyste nestříleli do pytlové barikády, náboje mají rozptyl a většinou vás nějaké střepiny zasáhnou.
PL_Spojenci - platí totéž co u Osy, je však lepší kvůli výhledu.
c) Pobřežní dělostřelecká obrana
Obranné dělo - 500 nábojů. I když je určeno klikvidaci lodí, například na mapě Ostrov Wake se dá dělo v zátoce u letiště pěkně obrátit na pozemní cíle, nebo totéž na Iwo Jimě, kde jsou tak ty děla přímo nasměrovány. Má určitou dobu nabíjení a může jej zničit jakýkoliv voják. Vobranném děle se rychle stanete cílem nalétávajících letadel a děl na bitevní lodi. Nezdráhejte se však využít jejich brutální síly. O využití zaměřování přes dalekohled se podívejte do odstavce průzkumník.
d) Lehká transportní vozidla
Džíp - dvoumístná nejrychlejší vozidla ve hře. Nelze znich střílet, ale můžete snimi ve vyšší rychlosti přejíždět pěšáky, čímž je spolehlivě zabijete (pozor na bazukáče). Koncepce u každé strany je stejná a drobně se jen liší v jízdních vlastnostech (ten německý až nepřirozeně smykuje) a nátěrech.
Hanomag - 500 nábojů na pásu. Německý a japonský šestimístný polopásový ozbrojený transportér. Na prvním místě sedí řidič, na druhém z poloviny vykukuje střelec se zahřívajícím se kulometem, na třetím až šestém místě sedí, převážejí se, doplňují náboje a léčí ostatní vojáci.
M3A1 - 500 nábojů na pásu. Spojenecká obdoba Hanomagu se stejnými vlastnostmi, liší se jen v maličkostech.
e) Pojízdná dělostřelecká artilerie
Wespe - 30 nábojů. Dvoumístné křehké vozidlo, které na dálku dokáže dělat kaši z protivníků. První místo zabírá řidič, druhé střelec. Komplikovanost střelby vyžaduje sehranou dvojici. U děla je určitý čas nabíjení.
Priest - 30 nábojů. Spojenecká odpověď na nebezpečí ze strany Wespe.
Kaťuša - 6 raket v 5 sériích. Silná zbraň v rukou zkušené dvojice. Řidič doveze stroj na místo a začne opravovat stroj nebo odstřelovat bazukáče, zatímco střelec vytrvale ničí vozidla. Velmi slabě pancéřovaná a lehce zjistitelná, ale strach ze Stalinových varhan je oprávněný.
f) Tanky
Panzer IV - pozice řidiče 30 nábojů pro dělo a 400 nábojů pro kulomet. Pozice střelce 500 nábojů pro kulomet. V reálu velmi obávaný německý tank, ve hře však se neliší od jiných tanků tohoto druhu (střední tank). Kulomety se přehřívají a dělo potřebuje čas na nabití. Naučte se jezdit a zároveň přesně střílet z děla a kulometu, získáte tím velkou převahu. Chraňte si vždy záda a nepouštějte se do soubojů, kde na vás útočí zvíce stran a nejezděte (hlavně vmultiplayeru) do úzkých uliček.
Tiger - 30 nábojů pro dělo a 400 nábojů pro kulomet. Monstrosní těžký německý tank pro sólisty, avšak bez krytí vzdušného prostoru. Ideální pro začátečníky, protože se tolik při střelbě nehoupe.
T 34-85 - pozice řidiče 30 nábojů pro dělo a 400 nábojů pro kulomet. Pozice střelce 500 nábojů pro kulomet. Sovětský typ. Platí to co pro obyčejné tanky střední třídy.
T 34 - 30 nábojů pro dělo a 400 nábojů pro kulomet. Pro tento sovětský typ platí to, co pro Tigera, akorát stou monstrózností to nebude tak horké.
Chi-ha - pozice řidiče 30 nábojů pro dělo a 400 nábojů pro kulomet. Pozice střelce 500 nábojů pro kulomet. Japonská verze středního tanku, až na to, že pro nováčky je pro svou nestabilitu k ničemu.
M10 - 30 nábojů pro dělo a 400 nábojů pro kulomet. Britský tank velmi podobný sovětskému T 34.
Sherman - pozice řidiče 30 nábojů pro dělo a 400 nábojů pro kulomet. Pozice střelce 500 nábojů pro kulomet. Legendární americký střední tank, totéž co Panzer IV.
g) Letadla
BF109 - 900 nábojů pro kulometů a 15 bomb. Vynikající německý stíhací letoun, je patřičně rychlý a obratný, ani není příliš rozměrný, takže je dobrý pro vzdušné souboje a rychlé přepady. Letadla však nemusíte využívat jen k boji, ale i k rychlé přepravě do míst, kde by byl protivník dříve než vy. Bomby se spouští po jedné a mezi nimi je určitý interval pro nabití (u všech letadel tohoto typu). Létejte vždy spohledem před kabinou (nevidíte nefunkční palubní desku - přepínáni mezi pohledy C nebo F9 až F12). Při útoku na plně obsazený bombardér doporučuji synchronizovaný útok alespoň dvou stíhaček nebo útok taranem (útok, při němž je zničena útočící stíhačka sebevražedným nárazem, ale pilot stihne vyskočit a zachránit se).
Štuka - pozice pilota 600 nábojů pro kulometů a 30 bomb. Pozice střelce 600 nábojů pro kulomet. Na začátku války vysoce ceněný a obávaný nacistický stíhací střemhlavý bombardér. Využívejte na maximum předností tohoto letadla (třeba na mapě El Alamein). Shazuje bomby po dvou, což znamená že je vynikající zbraní proti tankům a technice vůbec, ale zaútočit sním na plně obsazený bombardér je nesmysl. Je pomalejší než stíhačky, ale může se velmi efektivně bránit zadním kulometem. Při útoku na tank střílejte na horního střelce, (pokud tam je) čímž tanku značně omezíte obranu a pak spusťte bomby. Také útok na protiletecké pozice nemá žádný smysl, tyhle místa musí vyčistit pěchota, protože při útoku na pozici má vždy výhodu člověk ve flaku. Létání ve stroji, který za sebou táhne tmavý kouřový ocas je hodně riskantní, jelikož jste dobře vidět a poskytujete velmi lákavý cíl.
Spitfire - 900 nábojů do kulometů a 15 bomb. Britská verze stíhačky, avšak horší než německý stíhač, jelikož je o něco rozměrnější.
Yak9 - 900 nábojů do kulometů a 15 bomb. Vynikající sovětská stíhačka, avšak nachází se jen na dvou mapách, které ji svou členitostí stromů a šerem nedávají moc šancí na předvedení svých schopností. Jinak se ovládá docela dobře a svým zařazením do map pouze plní roli obranného stíhače proti jiným stíhačkám (v mapě Kursk jeden Yak9 proti jedné BF109, vmapě Charkov dva Yaky9 proti jedné Štuce a jedné BF109).
Zero - 900 nábojů do kulometů a 15 bomb. Nejobratnější a nejelegantnější letadlo ve hře. Vždy plní úlohu obrany proti stíhačkám a má tedy vpsích soubojích navrch.
Aichival - pozice pilota 600 nábojů pro kulometů a 30 bomb. Pozice střelce 600 nábojů pro kulomet. Nejhorší dvoumístné letadlo ve hře vůbec. Špatně se ovládá a střílí trochu vedle než ukazuje zaměřovač.
Aichival-T - pozice pilota 600 nábojů do kulometů a 15 torpéd. Pozice střelce 600 nábojů pro kulomet. Úplně totéž co předchozí varianta, ale s torpédy. Ale nevím, k čemu jsou v singlu torpéda, protože vyloďovací čluny i lodě většinou ve vodě podplují a pěchotě nic neudělají. Pokud se nejedná o přímý zásah, torpédem loď nezničíte.
Corsair - 900 nábojů do kulometů a 15 bomb. Docela dobrý soupeř Zera, ale k jeho obratnosti má daleko.
SBD - pozice pilota 600 nábojů do kulometů a 30 bomb. Pozice střelce 600 nábojů do dvojkulometu. Americký protipól Aichival, se kterým se může směle měřit. Ovládá se lépe, avšak má horší obratnost a i když dva zadní kulomety můžou budit respekt, i oba dohromady jsou slabší než ten obyčejný.
SBD-T - pozice pilota 600 nábojů do kulometů a 15 torpéd. Pozice střelce 600 nábojů do dvojkulometu. Torpédová verze.
Mustang - 900 nábojů do kulometů a 15 bomb. Skvělý americký stíhací letoun, avšak vmisi Operace Market Garden se absolutně nehodí. I když tedy tímto získají spojenci vzdušnou podporu, Mustang je výlučný stíhač a tak se svou jedinou bombou budete tanky bombardovat fakt dlouho, pokud se postaví mezi domy.
JU88A - pozice pilota 5 sérií bomb po 6. Pozice předního střelce 600 nábojů pro kulomet, pozice horního střelce 600 nábojů pro dvojkulomet, pozice dolního střelce 600 nábojů pro dvojkulomet. Letoun dodaný v jednom zpatchů. Čistě německý vynikající dvoumotorový bombardér, nese sice méně bomb než B17, ale má větší palebnou sílu a lépe se ovládá, je hůře zničitelný i tím, že je menší a lépe manévruje. Nemá ale tak velkou výseč pro střelbu u horní a dolní kukaně, takže hráč který musí setrvat na jedné pozici a chránit letoun, má dost omezený výhled a často spíše z nudy začne střílet po pozemních cílech. To však nedoporučuji, střílejte jen na cíle, u kterých máte jistotu zásahu, nebo vám brzy dojdou náboje, také střílejte ve spořivých dávkách.
B17 - pozice pilota 10 sérií bomb po 8. Pozice horního střelce 900 nábojů pro dvojkulomet, pozice dolního střelce 900 nábojů pro dvojkulomet. Čistokrevný bombardér vtéto hře na straně Britů (v multiplayeru i Američanů). Nachází se na mapě El Alamein, kde se nejlépe využije. Pokud je vás na multiplayer dostatek, obsaďte všechny pozice vněm (někdo si může i lehnout na křídlo a opravovat ho, nebo se rychle někam přenést) a můžete se domluvit se stíhači, aby vám dělali doprovod. Pak by případné první letecké útoky ze strany Němců rozhodně nemohly přinést ovoce. Bombardér dosáhne větší výšky než stíhačky, občas se to může hodit. Dávejte si pozor na sebevražedné stíhače, občas je to nejlepší způsob vašeho zničení dřív, než naděláte větší škodu.
h) Výsadkové čluny
Daihatsu - pozice střelce 500 nábojů do kulometu. Šestimístný vyloďovací člun, řidič je skryt vkabině před střelami zkulometů a ovládá výklopné dvířka. Do člunu se však vleze více lidí než šest, nemusí se držet bočnic a mohou střílet zručních zbraní. Pozor na místě střelce, abyste nepokropili vlastní vojáky do zad. Kulomet se taktéž nepříjemně zahřívá.
Loup - pozice střelce 500 nábojů do kulometu. Horší než jeho japonský protějšek, řidič se totiž nekryje v kabině, ale polovina těla ční ven.
i) Lodě
Hatsuzuki - pozice kapitána nekonečno nábojů pro děla a nekonečno sérií výbušných sudů po 10. Pozice zadního střelce nekonečno nábojů do děl. Pozice bočních střelců nekonečno nábojů do kulometu. Japonská bitevní loď, nejzranitelnější místo je oblast komínu, kde jsou bomby nejúčinnější. Mezi jednotlivými sudy jsou časové pauzy na nabití. Pozor na mělčinu, ale většinou se zní dá dostat. Krom toho sebou převáží dva výsadkové čluny (Daihatsu).
Shoraku - Japonská pětimístná letadlová loď. Na místě prvním sedí kapitán, na místech dva až pět za (americkými!) flaky střelci snekonečno náboji. Nejlepší místo pro útok je velitelská věž. Převáží jedno stíhací letadlo (Zero), jeden stíhací bombardér (Aichival) a dva výsadkové čluny (Daihatsu).
Fletcher - pozice kapitána nekonečno nábojů pro děla a nekonečno sérií výbušných sudů po 10. Pozice zadního střelce nekonečno nábojů do děl. Platí totéž co pro japonskou bitevní loď, ale nese dva Loupy.
Enterprise - Americká pětimístná odpověď na Shoraku. Nese jedno stíhací letadlo (Corsair) , jeden stíhací bombardér (SBD) a dva výsadkové čluny (Loup).
PrinceOW - pozice kapitána nekonečno nábojů do šestice děl, pozice zadního střelce nekonečno nábojů do čtveřice děl, pozice bočních protiletadlových střelců - pro každého čtyři páry flaků. Nese dva Loupy. Toto je extrémně vyzbrojená a odolná americká loď. Potopit bombami nejde tak snadno, spíše si na ni vezměte ponorku. Taktéž u lodních děl platí zaměřování pomocí dalekohledu.
4. Popis použitelných předmětů
Předměty jsou stejné pro všechny národy
a) Přenosné
Dalekohled - primární funkce je popsána u průzkumníka, sekundární lépe prozkoumáváte okolí.
Lékárnička - popsána u zdravotníka.
Opravárenský klíč - popsán u ženisty.
b) Statické
Lékárnička - skříň s otevřenými dvířky, ve které jsou léčební nástroje, má omezený dosah a léčební doba je závislá na míře zranění. Tuto lékárničku mohou používat všichni bez rozdílu.
Bedna s náboji - obsahuje nevyčerpatelný zdroj libovolné munice, má různý dosah a lidí i u strojů. Také platí, že z ní může čerpat kdokoli.
5. Popis opravárenských míst
Jsou stejná pro všechny národy. Jsou to některé hangáry a opravné plošiny, na kterých si opravíte svůj stroj. Při nízkém průletu nad hangárem si můžete částečně opravit i své letadlo. Pokud jste na nějaké opravné plošině a přichází nepřítel, nenechte se vylákat jinam (ale pozor na letadla).
6. Popis map a strategie na nich
a) Berlín
Velmi oblíbená mapa pro multiplayer, za Sověty musíte obsadit alespoň jeden bod, aby vám přestalo ubývat skóre (zatímco původní bod je neobsaditelný). Využívejte co nejvíce tanky, ale také zásadně sdoprovodem předsunuté pěchoty (není moc dobré chodit vhloučku, granáty mají velký dosah a nikdy nevíte, ve kterém baráku se někdo náhodou neskrývá). Toto město je rájem pro snipery, takže nebezpečí trochu snížíte, pokud se nebudete uprostřed cesty a budete se neustále hýbat více směry. Pokud budete německý inženýr, nezapomeňte klást miny a výbušniny tankům do cesty (výbušniny za roh, toho si vmultiplayeru leckdo nevšimne). Avšak nejvíce vždy využijete to povolání, ve kterém jste nejlepší.
b) Bitva o Británii
Mapa dodaná v jednom zpatchů. Pouze letecká mapa, nejsou zde žádné body pro obsazení. Němci musí vyřadit čtyři radarové stanice RAF a Harwichskou zbrojovku. Kvítězství musí Němci bezpodmínečně zničit pět cílů, než počet jejich vstupenek klesne na nulu, zatímco Britové musí alespoň jeden cíl ubránit do doby, než dojdou Němcům pomalu ubývající vstupenky. Britové se mohou rodit pouze na německých cílech, což je velmi nevýhodné, neboť ke dvěma letištím je to docela daleko. Němci disponují dvěma bombardéry JU88A a třemi stíhačkami BF109 na jednom letišti s dvěma kontrolními body. Britové mají jen čtyři stíhačky Spitfire na dvou letištích. Na obou stranách se po vzletu letadla objeví jiné, podobně je to i stechnikou, ale všechno má své meze. Britové mohou své body ke zničení opravovat, což je nesmírně důležité. Taktéž mohou ničit leteckou techniku nepřítele i ze země, nezapomeňte na to, například na jenom mostě se nachází dva kulomety a pod ním další kulometné hnízdo. Na obou pevninách je množství džípů pro přepravu, nebojte se tedy opustit těžce poškozené letadlo sprotivníky vzádech. Ale pozor na odcizení a používání nepřátelské techniky, taktéž na pohyb po cizím území, můžete být zaměněn s nepřítelem (pouze v multiplayeru).
c) Bitva o kopec
Amíci v této mapě drží pět obsaditelných bodů, Němci jeden neobsaditelný, ale zato jim od začátku ubývají tikety, dokud jeden bod nezaberou. Oba týmy mají na své hlavní základně nesmírně mnoho techniky a hlavně Němci neprohloupí, pokud si vezmou všechny tanky. Ovšem Američané si mohou nechat zabrat nějaké body a zaminovat mezitím mosty, takže tanky ztratí význam a letectvo i námořní plavidla jsou zde úplně vypuštěny. Záleží na využití předností a slabin mapy.
d) Bitva o Midway
Zde záleží na tom, kdo bude dříve na ostrově (spíše v singlu). Samozřejmě je k tomu nejlepší použít letadla, ale to přijdete o možnost ničit nepřátelské lodičky plující kostrovu a bránit bitevní loď. Pokud jste Američané, nejbližší bod pro vás je letiště (odpadá ztráta letadla), pokud jste Japonci, získáte tank. Za Japonce je také dobré podminovat most (Amíci mají džíp a transportér) výbušninami i minami. Při podminovávání by inženýry měli jistit zejména odstřelovači, neboť po zabití příslušného inženýra miny a výbušniny mizí. Vmultiplayeru se ještě na moři nacházejí bójky, které lze obsadit a množství ponorek a lodí, takže milovníci námořních bitev si přijdou na své.
e) Bocage
Opět úspěch závisí na tom, kdo bude kontrolovat o respavn bod víc. Většinou se bojuje o bod uprostřed, kde vlastnící tým získává samohybné dělo, flak a bednu snáboji. Opět, pokud chcete být úspěšnější, musíte obětovat jedno zletadel (dva americké Mustangy proti dvěma německým BF109). Šance obou týmů jsou stejné, klíčové pozice jsou mosty, které se dají zaminovat. Taktéž se můžete přemístit sletadlem za nepřítele, vyskočit a sniperkou kosit nepřátelské linie. Flaky u obsaditelných pozic se dají otočit na pěchotu a tanky.
f) Charkov
Zde je naprosto klíčový bod kopec uprostřed. Pokud ho kontrolujete, za Sověty získáte dvě Kaťuše, za Němce dvě Wespe. Kopec představuje ideální místo pro odstřelovače, samohybná děla i tanky, taktéž se zde nachází protiletecké zbraně. Němci mají trochu navrch co se týče letecké podpory, neboť mají místo stíhačky stíhací bombardér Štuku, který je přímo stvořený na účinnou likvidaci tanků. A opět - zaminovávání mostů a přístupových cest je nesmírně důležité, neboť obě strany disponují na svých základnách těžkou obrněnou technikou.
g) El Alamein
Tak zde mají, co se zeměpisné polohy týče jasně navrch Němci, neboť je zde lichý počet bodů a oni mají ke dvěma nejblíže. Po obsazení libovolného bodu příslušná strana získá těžkou techniku - tanky a samohybná děla, ale i džípy a na obranu pevné kulomety a flaky. Britové však disponují B17, která když na začátku rychle vzlétne a úspěšně zaútočí na pozice přesouvajících se tanků, může rozhodnout bitvu, neboť spolubojovníci mohou výsadkem bod jednoduše zabrat. Nejlepší povolání je zde inženýr a raketometčík, naopak sniper a střelec jsou kničemu.
h) Gazala
Každá ze stran drží jeden neobsaditelný a jeden obsaditelný bod. Krom toho jsou na mapě ještě dva neobsazené body a pokud některá strana získá o jeden více, nastane ubývání vstupenek. Na hlavních základnách jsou u Britů tři Spitfiry a u Němců dva BF109 a jedna Štuka (takže Osa má opět nepatrnou výhodu proti tankům). Celkově však jsou na tom lépe Britové, jelikož na předsunuté obsazené základně mají více techniky. Nejlepší povolání pro tuto písčitou mapu jsou stejné jako u Alameinu. Při ostřelování z tanků nebo samohybných děl se postavte stechnikou na nějakou opravárenskou rampu, ale dávejte si pozor na letadla, pokud vás přesně zasáhnou, nic už vás neopraví.
i) Guadalcanal
Na začátku máte celkem vyrovnané síly - stejné jako u Gazaly, akorát postavení bodů je jiné, pro oba týmy fér. Zde se však snipeři uplatní, spolu snepostradatelnými inženýry s klíčem a raketometčíky. Obsazení bodů lze urychlit letectvem, které je stejné pro obě strany. Chraňte si letadla dobře - zejména stíhací bombardéry, které jsou pohromou pro tanky. Na rychlé obsazení jsou zde i džípy, na nich budete u neutrálních vlajek rychleji, než pěšky zpřesunutého stanoviště na kopci.
j) Iwo Jima
Zde Amíci vlastní dvě lodě (jednu PrinceOW) a musí se vylodit a dobýt alespoň dva body na ostrově. Nejlépe uděláte, pokud dobudete pláž a kopec (ten spomocí letadla). Kopec je sice většinou skvěle bráněný, ale na něm se téměř nikdo nerodí, protože hlavní síly jsou přesunuty kobraně pláže. Japonci neumí obsadit pláž, ale mohou zaminovat cestu zní a dobří snipeři a piloti letadel (na potápění výsadkových lodiček) téměř znemožní vylodění, takže v multiplayeru volte raději více lidí pro spojenecké sily. Na kopci se nachází dva protiletecké palposty, jeden tank a jedno obranné dělo. Pod kopcem jsou také kulomety a dráty, navíc doporučuji cestu zaminovat. Celá pozice je nesmírně výhodná pro odstřelovače (všimněte si postavení bedny s náboji).
k) Kursk
Mapa, kde se soupeřící strany setkávají uprostřed, aby svedly boj o dva důležité kontrolní body. Pokud bude mít někdo plně po kontrolou oba dva body, začnou se soupeři odečítat vstupenky. Po obsazení vždy něco získáte, například u pily dostanete za Sověty dvě kaťuše, u Němců jsou to dvě Wespe (a flak, lékárničku a náboje pro každého). Letadla zde sice jsou, ale jen po jedné stíhačce na každé straně. Je to také velmi výhodná mapa pro odstřelovače, neboť vtmavém prostředí nejdou moc vidět - to ovšem jen pokud hrajete multiplayer (v singlu si vás boti všimnou tak i tak). Nachází se zde hodně tanků a techniky, ale i tak musí tankista vylézt, když má těžce poškozený stroj a to je chvíle pro snipera. U obou stran je výhodné vzít ssebou pro útok co nejvíce tanků s ženisty.
l) Operace Battleaxe
Šest obsaditelných bodů, po třech pro každou stranu. Veškerá technika, zbraně i letedla jsou stejné pro každého. Letedla jsou pro Brity dva postupně se objevující Spitfiry, pro Němce dvě postupně se objevující BF109. Využívejte jak jen to jde Wespe a Priesty, ale nenechte si obsadit bod! Ztráta bodu znamená postupné pravidelné ubývání tiketů. Při jízdě stankem se vyhýbejte protitankovým křížům a zákopům. Využívejte letadla co nejvíce knapadání nepřátelských tanků. Celá mapa je naprosto bez zakázaných červených zón, což ale není dobré pro orientaci.
m) Operace Market Garden
Ve skutečnosti nepovedená americká operace, i když ve vašem podání to může být jinak. Zpohledu Američanů musíte zabránit nepříteli přechod přes mosty, a když už, tak ať nezaberou více bodů než vy. Můžete použít letectvo ke zpomalení valících se tanků (Američané mají dva Mustangy, Němci nic). Můžete zaminovat mosty, pokud to teda stihnete (v singlu asi ano, vmultiplayeru nikoliv). Ideální vyvýšené budovy pro odstřelování jsou kostel u hřbitova a mlýn u německé základny. Ovšem pokud se vám při výsadku povede dostat na jakoukoliv budovu nepozorovaně, pak tak to pro nepřítele bude opravdu hodně obtížné. Zpohledu Němců musíte obsadit body u mostů dřív, než tam bude nepřítel, jinak by hrozilo jejich zaminování a celková nadvláda na mapě. V multiplayeru pozor na bombardér, který mají Amíci na hlavní základně spolu se stíhačkami.
n) Ostrov Wake
Američané na této rozlehlé mapě vlastní pět obsaditelných bodů, znichž nejdůležitější je letiště uprostřed. Japonci (v singlu) začínají na dvou různě postavených lodích. Za Američany se pokuste zničit pomocí letadel a děl co nejvíce člunů plujících kostrovu dříve, než se vylodí nebo snad neobsadí bod. Protože pokud plně kontrolujete všech pět bodů, Japoncům se pomalu odečítají vstupenky. Vmultiplayeru mají Amíci o jedno letadlo více (SBD-T) a jsou jinak postavena. Japonci zase mají lodě pokupy u vjezdu do zátoky, také se mohou pomocí letadel dopravit nad nějaký nehlídaný bod a tam vyskočit (doporučuji). Pobřežní děla dosáhnou na jakoukoliv loď, nebojte se je tedy ničit zpevniny (i když pozor na jejich odvetný útok). Pokud však Japonci získají letiště, budete mít opravdu velké problémy sodrážením leteckých útoků (v singlu polovina žluťáků zabíjí ze vzduchu). Když také dobudou bod nejblíže bitevní lodi (tam směřuje velká část útoku), získají okamžitě dva tanky, které Američané neměli.
o) Pláž Omaha
Legendární vylodění, při němž zvítězili Američané a tak je koncipována i tato mapa, kde se sjejich vítězstvím tak trochu počítá (přehršel vstupenek v singlu). Amíci se musí vylodit a zabrat alespoň dva body, načež se jim přestanou odečítat tikety. Podpora lodě je zde naprosto nezbytná, je postavena tak, aby mohla střílet zobou stanovišť současně, proto ji dávejte přes dalekohled pozice cílů (Také Němci mají vtýlu děla, která na pláž dostřelí). Po obsazení prvního bodu na pláži (který je Němci neobsaditelný) získají jeden Sherman a další při obsazení zákopů. Nejlépe pláž přeběhnete slékárničkou vruce a podporou sniperů vzádech. Němci zde naprosto jednoznačně nejlépe využijí snipera a ženistu. Šikovným zaminováním dvou přístupových cest naprosto znemožníte americké pěchotě dostat se kdruhému bodu! Tanky si postavte tak, aby dorážely případné přeživší Amíky, ale můžete se vydat snimi i na pláž přepadat vyloďující se vojáky - pokud nepřítel nevyužívá děl zlodě - a i když vaše cesta nebude mít dlouhého trvání, měli by jste za svůj jeden tiket sebrat zdržováním a zabitím několik nepřátelských.
p) Stalingrad
Mapa tolik podobná Berlínu - rozbořené baráky, nesčetně míst kodstřelování, tři body (znichž uprostřed je ten nejdůležitější), tanky vúzkých uličkách, miny uprostřed křižovatek a výbušniny za rohem. Němci zde mají stejný počet tanků jako Sověti (dva střední), ale navíc transportér, který se dá smysluplně použít jen na doplnění střeliva a zdraví. Protože jakmile se držíte nějakého kulometu, už jste vhledáčku všudypřítomných sniperů. Naprosto nedoporučuji, abyste nosili DP jako střelci, daleko lepší je MP18 u medika. Některé body můžete obsadit když jste kryti v budově, využijte toho !
q) Tobruk
Poslední mise ve výběru rychlá bitka. Britové se brání nájezdu Němců ve dvou liniích bunkrů a hlavní základně. Ovšem všechny jejich body mohou padnout do rukou nepřítele. Od začátku Němci ztrácejí tikety, dokud neobsadí alespoň jeden bod (v singlu za Brity můžete jejich lavinu velmi pozdržet, pokud se jim vydáte sraketometem vstříc - a jestli jste dobří, tak je i zastavíte do konce hry - věřte, že to funguje). Zde se nejlépe osvědčí raketometčíci, snipeři (neboť tanků není dost pro všechny) a ženisti jako opraváři tanků. Naopak střelci zde na velké vzdálenosti totálně ztrácí význam. Nevyskytují se zde vůbec letadla, takže se musíte tvrdě prokousávat píď po pídi přes nepřátelské linie.
KONEC.