Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : neznámý, zdroj : internet
Individuální strategii pro Battlezone si musí vymyslet každý sám. Hra je natolik otevřená, že si tu svoji cestu můžete najít sami, a dost možná, že bude lepší než ta, kterou vám můžeme nabídnout tady. Co platí o single-playeru, nebude pak vůbec platit o multiplayeru a naopak, protože boj proti AI je něčím úplně jiným než boj proti skutečným protivníkům. Řada bitev v Battlezone skončila prohrou pro toho, kdo stál v čele obrovské, takřka nepřemožitelné armády na vítězném tažení do nepřátelské základny, právě proto, že stál "v čele" - dobře mířená střela ze sniperské pušky zhatí nejedny generálské ambice a v multiplayeru, na rozdíl od hry pro jednoho hráče, neexistuje možnost uložení pozice.
1) Osobní přítomnost
Vaše vlastní potomnost na bojišti má bezesporu svoje klady - možnost ručně nastavovat výrobu v továrnách, obsluhovat dělové věže (to je ale spíše pro efekt), a především možnost ve velícím bunkru (anebo v anténě, pokud hrajete za Sciony) ovládat všechny jednotky. To všechno byste měli umět využívat, ale mějte na paměti, že v takovém případě je vaše tělesná schránka nepoměrně zranitelnější než uvnitř těžkého tanku. Pokud hrajete single-player, měli byste dávat pozor zejména na divoká zvířata, která se k bunkru přiblíží. Tanky a jiná útočná vozidla málokdy stulí na postavičku uvnitř, a pokud nejste úplně zabráni do boje, stihnete z napadeného bunkru utéct anebo útočníky zničit navedením vlastních jednotek na cíl. Při ovládání strategického interface se hodí mít nějaké bojové vozidlo připravené poblíž, abyste mohli kdykoli nasednout a řešit "aktuální problémy" sami. Výhodná je kombinace opravárenské plošiny stojící vedle bunkru/antény, protože zatímco budete obsluhovat strategickou mapu, vaše vozidlo se vždy opraví a bude připraveno k boji.
2) Obrana základny
Co se týká stavby základny, měli byste si dát pozor zejména na několik věcí. Prioritou by pro vás mělo být v každém případě stavění dělových věží, a to tak, abyste pokryli celý prostor okolo základny, hlavně v blízkostí klíčových budov (Recycler, Power). ISDF nemůže stavět samostatné věže, ty musí být v blízkostí Relay Bunkeru, který už ale samostatně stavět lze. Umístit bunkry na strategicky významná místa se vyplatí, zvlášť chcete-li mít často přistup ke strategickému interface. Nevýhodou je závislost na separátním zdroji energie. Chcete-li zneškodnit obranu základny ISDF, zničte generátory energie a máte volné pole působnosti. Scioni mohou stavět věže s vlastní zásobou energie, a to kdekoli na mapě. Nevýhodou je jejich vyšší surovinová náročnost a také fakt, že zničením malého a relativně slabého zdroje energie vypadne celá věž z provozu, dokud ji stavitel (Builder) neobnoví. Aitak, nebo tak, jedna dobře postavená dělová věž má hodnotu několika mobilních bojových vozidel a zvláště v prvních fázích bitvy se vám věže bohatě vyplatí. Později, až budete moci stavět opravárenské jednotky (Service Truck či Healer), umístěte ke každé věži zhruba jednu z těchto jednotek, aby průběžně opravovala poškození věže.
3) Těžba minerálů
Dalším důležitým faktorem pro stavění základny je akvizice surovin, a zejména pak rychlost, s jakou je dokážete těžit. První, co byste měli v každé misi udělat, je zjistit polohu jezírek s bio-metalem a rozmístění Scavengerů na těchto jezírkách. Ihned potom, co takto obsadíte všechna jezírka, která jsou dostupná a hlavně celkem snadno ubránitelná vašimi jednotkami, použijte Constructor/Builder na upgrade každé vrtné věže, čímž se zdvojnásobí rychlost těžby. V některých misích může být opomenutí tohoto kroku osudné, protože bez rychlého přísunu materiálu nedokážete včas vybudovat dostatečně silnou obranu. Bez dostatku jednotek a vědí nemáte šanci ubránit vrtné věže před útoky, které jsou často koordinované a přicházejí z různých stran.
4) Dobývání území
Když máte vybudovanou základnu, o které jste přesvědčeni, že přežije jakékoli nepřátelské útoky (po prvních pár vlnách to můžete celkem slušně odhadnout, protože AI nepodniká koncentrované ofenzívy, ani nijak sofistikované kombinované ataky), můžete se vydat dobývat nová území, obsazovat nová jezírka a finálně potom dobývat protivníkovy základny. I když se může zdát, že ten nejsilnější stroj je nejvhodnější k tomu, abyste se zhostili jeho kontroly, nemusí to být vždy pravdivé. Pokud si nechcete naplno vychutnat pocit moci v pilotování gigantického Walkera (ISDF), pohodlně vystačíte s klasickým tankem, který je jednak dostatečně rychlý, jednak má dostatečnou palebnou sílu k tomu, abyste s ním mohli sami čelit jakémukoli protivníkovi. Co je nejdůležitější, tanky modifikované jako vznášedla mají mnohem větší pohyblivost než jednotky upoutané na zem. A co je úplně nejdůležitější - rychlost často rozhoduje o výsledku bitvy. Pokud se potřebujete někam rychle přesunout, je tank optimální volbou (pokud nejste spokojeni se základní výzbrojí, vždycky si navíc můžete prostřednictvím Armory vyměnit primární zbraň nebo přidat speciální výbavu). Základní AT nebo ST Stabber ale úplně postačí.Velké energetické zbraně se nevyplatí montovat do menších strojů s ohledem na jejich vysokou spotřebu energie.
5) Drobné rady
O bojích se toho dá napsat jen velmi málo. Proti přesile máte málokdy šanci, nevyplatí se pouštět se do hrdinských útoků (zvlášť v multiplayeru, kde se dá "člověkem" řízený stroj celkem snadno rozpoznat), dělové věže je lépe zničit úskokem (zničením generátorů energie, dělostřelectvem v případě Scionů anebo použitím zbraně s větším dostřelem než je jejich) a při finální zteči na základnu se vyplatí postupovat tak, jak bylo uvedeno výše - zničení Recycleru a znemožnění stavby stavěcím jednotkám, zničení všech stavitelů, odrovnání energie a zničení věží - teprve potom se můžete soustředit na finální "dočištění" základny.
Tento soubor rad není nijak vyčerpávajícím návodem jak vyhrát. Možná tady najdete inspiraci, možná budete přesvědčeni o tom, že tohle všechno už dávno víte. Protože nebudu mít možnost přesvědčit vás o správnosti těchto tipů zdrcujícím útokem svých Assault Tanků na vaši patetickou základnu v některé z multiplayerových her, mohu se jen spokojit s nadějí, že na téhle strategii je alespoň zrnko pravdy. I když člověk nikdy neví.
KONEC.