Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Jan Eisler (ICE)
NĚKOLIK RAD NA ÚVOD :
- Za každých okolností cvičte vlastní jednotky, lepší je méně vycvičených
jednotek, než hromada slabých.
- Při boji se snažte nejdříve zlikvidovat dalekonosné zbraně nepřítele,
pamatujte, že dobře vycvičený PULSAR nebo IONSTAR zlikvidují jakoukoli
jednotku jedinou salvou!
- Používejte BUGGY co nejvíce můžete, ale vždy je po útoku odstraňte z
dostřelu nepřítele.
- Do bojů nenasazujte transportní jednotky VADER či NAUTILUS, některá místa
obsadíte jen s jejich pomocí.
- Pokud hrajete na vyšší obtížnost, využívejte útoku z obou stran - je
mnohonásobně silnější!
- Připravte se na sníh a stáhněte nemobilní jednotky z volného prostoru na
silnice.
- Existuje trik, jak použít tanky NASHORN jako útočnou zbraň. Trik spočívá
v tom, že tankem dojedete před políčko, které "nevidíte" radarem a na kterém
je nepřátelská jednotka: NASHORN nebude útočit sám, ale napadená jednotka se
bude muset bránit ve vzájemném souboji.
- Pamatujte, že letadlová loď TITAN může být nasazena proti vysoko letícím
letadlům - vycvičte ji a využívejte.
- Nikdy se nespoléhejte na počítačem řízené spojence, protože ti používají
stejně neefektivní způsob boje jako nepřítel: útočí nejprve na nejslabší
jednotky.
- Při bitvě vysuňte slabé jednotky jako štít, nepřátelská palba se soustředí
na ně, zatímco vy svými nepoškozenými těžkými jednotkami zlikvidujete
veškerý odpor.
- Vyrábějte jen nejnutnější výzbroj a šetřete materiál na opravy.
- Ve vyšších úrovních nejprve vycvičte nasazené jednotky v táborech a
továrnách a nasaďte je již zkušené - ušetříte za opravy!
PŘEHLED JEDNOTEK :
DEMON 131
Základní bojoví roboti jsou v podstatě v boji k ničemu. Jejich nejlepší
uplatnění je jako terč pro nepřátelské jednotky, které útočí na nejslabší
jednotky a vyčerpají se bojem s DEMONy, zatímco silné jednotky zůstanou
nedotčené. DEMON slouží pochopitelně i k obsazování budov.
TROLL 142
Stejně jako DEMON, ani TROLL nemá příliš široké bojové uplatnění. I se svými
protitankovými zbraněmi utrpí jednotka při každém souboji veliké ztráty.
Jednotky TROLL lze také použít pro odvedení pozornosti nepřátelských jednotek
a obsazování budov.
RANGER
Díky svému obrovskému dosahu, širokému poli radaru a možnosti obsazovat
základny tvoří nebezpečnou zbraň. Při boji se snažte zničit RANGERy co možná
nejdříve, protože nenadálé obsazení základny je nepříjemné. Svoje RANGERy
chraňte ze všech sil.
BUGGY
Vzhledem k možnosti střílet na vzdálenost 2 územních jednotek a následnému
ústupu jsou tyto jednotky nejlepší útočnou zbraní. Musí být ovšem dostatečně
vycvičené a musí jich být větší počet. Vhodné je také seskupení okolo
muničního ALCORu, protože jejich munice je značně omezena.
PLANUM 5
Užitečná jednotka sloužící ke stavění silnic a železnic. Ačkoli poměrně pomalá
a minimálně obrněná, měla by být součástí každé útočné skupiny s ohledem na
možnou změnu počasí, kdy je silnice a železnice jediným způsobem dopravy pro
některé jednotky.
REGIO
Ačkoli by REGIO mělo být klíčovým strojem pro opevňování pozic, nikdy jsem je
nepoužil. Stavba opevnění a zákopů je užitečná pouze při obranné taktické
válce, která je z hlediska bitvy nebezpečná, REGIO je navíc velmi pomalá
a slabá jednotka.
SNAKE
Obrněné transportéry SNAKE tvoří důležitou součást každé útočné skupiny.
Uvnitř transportéru by měla být alespoň jedna jednotka DEMONů či TROLLů pro
případ objevení budovy. Transportéry jsou průměrné v boji a navíc jsou schopny
převážet ALDINIUM i miny SUPER VIRUS.
TECHNOTRAX
Lehké tanky TECHNOTRAX jsou páteří armády. Vysoká pohyblivost, slušná výzbroj
a kvalitní štíty jsou hlavními znaky těchto tanků. Měly by však útočit ve
skupinách, chráněny štítem vojáků, kteří odvedou nepřátelskou palbu a oslabí
nepřátelskou frontu.
STING
Smrtelně nebezpečné raketové jednotky. I přes svoji vysokou spotřebu pohonných
hmot a malou zásobu munice jsou STINGy vynikající zbraní - v žádném případě je
nelze použít pro boj zblízka, ale stejně jako BUGGY pro ostřelování
nepřátelských jednotek zdálky. Často doplňovat munici!
COMET FP-42
Proti nepřátelskému vzdušnému útoku není lepší zbraň než COMET (u TITAN'S
LEGACY je lepší MEDUSA-2, pro pořádek). Jednotky COMET jsou nesmírně pohyblivé
a agilní a dokáží vyřadit vzdušnou frontu z akce dříve, než se přiblíží
k jádru armády. V pozemním boji používat jen proti slabším jednotkám a na
vyčišťovací akce.
PULSAR A3
Extrémní palebná síla PULSARů je zárukou úspěchu každé operace při jejich
nasazení. Vycvičená jednotka těchto dalekonosných děl dokáže smést z povrchu
i silně obrněné jednotky. Při útoku na nepřátelské pozice se na tyto zbraně
zaměřte v první vlně. Pro svou malou pohyblivost je lepší obrannou zbraní.
ARCHIMEDES
Raketomet ARCHIMEDES nemá takovou palebnou sílu jako PULSAR, nicméně je
pohyblivější. Musí být chráněn za každou cenu a analogicky musí být útoky na
nepřátelské jednotky směřovány právě na něj. ARCHIMEDES je ideální útočnou
zbraní.
SAMURAI-2
Těžké tanky SAMURAI představují hrozbu pro lehké tanky, nad nimiž mají
absolutní převahu. Tyto jednotky se však při každém souboji vyčerpají, a proto
je dobré vycvičit je na slabších nepřátelských jednotkách a v žádném případě
se nepouštět do vyrovnaných soubojů.
NASHORN
Obranné jednotky NASHORNů jsou naprosto neefektivní a zbytečnou zbraní.
Protože po každém pohybu musí nabíjet a nemohou pálit, lze je použít jen jako
štít před bráněnými budovami nebo bariéru proti nepřátelským jednotkám.
Nepřátelské NASHORNy lze snadno obejít a je úplně zbytečné s nimi bojovat,
není-li to bezprostředně nutné.
SPRING I
Kromě přepravy vojáků skrz nepřátelskou frontu (díky svému silnému štítu) lze
jednotky SPRING použít velice vtipně také na sbírání nepřátelských min SUPER
VIRUS, které se stávají vlastními a lze je použít na vlastní obranu. Jinak
veskrze zbytečná jednotka.
SINUS
Jednotky SINUS musí být chráněny za každou cenu, protože jejich schopnost
opravovat vlastní jednotky přímo na bitevním poli z nich činí nepostradatelnou
součást dlouhého a vyčerpávajícího tažení. Je vhodné okolo jednotky SINUS
shromáždit více jednotek a opravit všechny najednou v jednom tahu.
ORION OR-3
Strategicky výhodným krokem je oslepit nepřátelskou frontu zničením jejich
radarových vozidel. ORION jednotky by měly být vždy za frontou a dobře
chráněny. Ideální místo pro ORIONy je uvnitř budovy, kde nemohou být napadeny.
ATLAS
Prakticky nulové brnění dělá z ATLASU dětskou hračku v konfrontaci
s nepřítelem. ATLAS, nicméně dokáže naložit i dalekonosné zbraně jako PULSAR
a dovézt je na bojiště v relativně krátkém čase, stejně jako vojsko či
ALDINIUM. Užitečná, ale neskutečně slabá jednotka.
ALGOL
Není nic horšího, než postupující útok, ničení nepřátel a cesta k vítězství,
na které si stratég uvědomí, že jeho jednotkám došlo palivo. ALGOL musí být
chráněn za každou cenu a musí doplňovat palivo všem jednotkám průběžně.
ALCOR
Bez munice by se asi žádná bitva neobešla a ALCOR je velice důležitou
zásobovací jednotkou. Nejlepší využití pro ALCOR je však uprostřed šesti
BUGGY, které doplňuje po každém jejich útoku a vytváří tak velice silnou
a nebezpečnou skupinu.
RUNE
Jednoduchá nemobilní radarová stanice, jež je součástí staveb. Díky svému
vysokému poli rozsahu by měly být tyto instalace zničeny, aby byla
nepřátelská strana připravena o možnost nahlížení do obsazeného území. Zničit,
speciálně pokud je nasazeno nepřátelské dělostřelectvo.
MEDUSA
Spolu s letadlovou lodí TITAN N2 je protiletadlový kanón MEDUSA (a MEDUSA-2)
jedinou jednotkou (kromě letadel pochopitelně) schopnou odrazit úder vysoko
letících letounů GHOST, STORMBRINGER, THUNDER FX nebo VISION. Jednotka by měla
být chráněna a vycvičena, protože jinak neexistuje způsob, jak tyto letouny
zastavit.
SKULL
V nepřátelském opevnění nebezpečná dalekonosná zbraň, která by měla být ihned
zničena. V žádném případě ji nenechejte vycvičit na vyšší úroveň. Ve vlastních
řadách je poměrně užitečná při obranných bojích a strategických ústupech.
IONSTAR
Dalekonosné dělo IONSTAR je velice nebezpečnou obrannou zbraní. Máte-li
podezření, že se za nepřátelskými liniemi vyskytuje, okamžitě vyšlete tým na
zničení této baterie, která se velice rychle vycvičí na smrtelnou
a nebezpečnou zbraň.
SUPER VIRUS
Miny SUPER VIRUS jsou smrtelné pouze v případě, že na ně narazíte při
průzkumu neznámého území. Vlastní miny lze použít při dlouhém frontovém boji
na likvidaci nepřátelských jednotek, ale je potřeba jim neustále doplňovat
munici a palivo.
DOLMEN ZI
Bezbranný a slabě opevněný transportní vlak má jedinou výhodu - veliký dosah
a velký nákladový prostor, takže dokáže rychle dopravit na frontu spoustu
jednotek včetně dělostřelectva a pěchoty.
ANACONDA Z2
I přes svou transportní kapacitu umožňující přepravu jednotek je ANACONDA
ideální pro bojové operace, a to díky svému 90mm kanónu, který likviduje
nepřátelské jednotky na větší vzdálenost. Ideální je spolupráce s podpůrným
vlakem MONOLITH Z6.
Z3
Naprosto bezkonkurenčně nejlepší dalekonosné dělo, které ve hře najdete.
Obrovský dosah pohybu, silný 200mm kanón schopný likvidovat vše od tankových
jednotek až po mosty a silnice do vzdálenosti 8 jednotek. Nezničit toto dělo
v nepřátelských liniích hned na začátku bitvy se rovná sebevraždě.
MENHIR Z4
Pro pozemní bitvy nepoužitelný, nicméně ideální pro likvidaci vzdušného útoku
nízko letících letadel. V každém případě musí být tento rychlý vlak dostatečně
vycvičen na to, aby byly jeho rakety země vzduch alespoň trochu účinné.
MONOLITH Z6
Nepostradatelný podpůrný vlak schopný opravit velké množství jednotek
a doplnit jejich munici i palivo. Lze použít nejen v konjunkci s jinými vlaky,
ale v zadních liniích fronty i jako opravárenské vozidlo pro všechny ostatní
jednotky. Ztráta tohoto vlaku je velice citelná.
M™VE SX-I
Vysoký dosah a efektivnost proti lodím a letadlům tohoto pobřežního člunu jsou
vyváženy nesmírně malým pancéřováním a nemožností vyplutí na volné moře.
V omezeném rozsahu lze použít jako obranu proti nízko letícím letadlům, ale
v námořním souboji je plavidlo takřka bezbranné.
VADER D I
Ideální plavidlo pro invazi a dobývání nepřátelských přístavů. Po pravdě,
v některých misích je nasazení vznášedla jedinou možností, jak přístavu dobýt.
Lze použít i pro transport krystalů z těžko přístupných ostrovů v moři.
V žádném případě nepoužívat pro bojové akce.
PATRIX
Ačkoli určen pro obranu pobřeží a útoky na další lodě, PATRIX je ideálním
námořní průzkumnou jednotkou s relativně krátkou životností v konfliktu
s jinými námořními jednotkami. Pro průzkum nepřátelského území a jeho
námořních svazů je však ideální, stejně jako pro odlákání pozornosti.
HYDRA
Torpédový člun, jehož nasazení vyžaduje spolupráci několika jednotek tohoto
typu. Více vycvičených torpédoborců zvládne útok na nepřátelský svaz poměrně
účinně. Po dosažení námořní převahy je možné použít pro limitované útoky na
pozemní jednotky,
POLAR C-6
Prakticky nejuniverzálnější námořní síla. Křižníky typu POLAR dokáží jako
jediné plavidlo likvidovat ponorky, což by měly udělat hned při začátku
jakékoli bitvy. POZOR! Díky chybě v programu útočte na ponorky vždy se
zapnutými animovanými sekvencemi, jinak svou loď ohrozíte.
ZENITH MBS-19
Tyto bitevní lodě by měly být na samém počátku bitvy předsunuty co nejvíce
dopředu a zároveň obklopeny "návnadami" v podobě slabých plavidel. Plně
vycvičená bitevní loď dokáže zlikvidovat jakoukoli jednotku jedinou salvou
a měla by být dobře chráněna.
REX
Nepostradatelné plavidlo, které musí být za každou cenu ochráněno. Transportní
REX dokáže přímo na vodě opravit poškozená plavidla a doplnit jejich zásoby
munice a paliva, nesmí být vystaven sebemenšímu nebezpečí, protože slabé štíty
znamenají obvykle potopení po prvním zásahu,
TITAN N2
Letadlová loď má kromě schopností přepravovat letadla a doplňovat jejich
palivo ještě jednu důležitou vlastnost - možnost útoku na vysoko letící
letadla. TITAN lze velice rychle vycvičit na malých nepřátelských plavidlech
a bránit pozice proti letounům, což je velice cenná vlastnost.
ORCA U7
Ůtočná ponorka vhodná pro proniknutí do nepřátelského území, kde dokáže
způsobit značný rozruch. Nejvhodnější použití je proti špatně chráněným
transportním lodím REX. I když nepřátelské ponorky nejsou vidět na hlavní
obrazovce, jejich lokaci je možné zjistit na mapě celého území.
NAUTILUS S3
Tahle transportní ponorka je v manuálu označena jako SHELL, ale její
specifikace jsou stejné. Ideální pro dobývání nepřátelských přístavů z vody,
jinak vcelku zbytečná, protože pro uskutečnění invaze na souš musí přirazit
až těsně ke břehu.
U.H.U. R-5I
Špionážní letoun je dobrou zbraní na vlastní straně, ale smrtelně nebezpečným
nepřítelem. Pokud jej spatříte na začátku bitvy, okamžitě jej zničte, než se
mu v dalším tahu podaří dosáhnout vyšších vrstev atmosféry a uniknout tak
většině vašich protiletadlových zbraní.
GHOST FB-3
Nejlepší a nejuniverzálnější letoun. Díky možnosti dosáhnout vyšších vrstev
a následně útočit na nízko letící letadla stejně jako na pozemní instalace je
nezbytnou součástí každého dobře plánovaného tažení. Nepřátelské jednotky
tohoto typu musí být zničeny za každou cenu ihned!
STORMBRINGER
Při rozsáhlejších a dobře naplánovaných operacích lze tento výškový bombardér
použít proti nepřátelským stavbám a komunikacím. Ideální použití letounu je
proti nízko letícím, tankovacím a průzkumným letounům, které jsou proti útoku
zcela bezbranné.
GENOM JI
Jednoúčelový letoun zajišťující obranu vzdušného prostoru je vhodný jen pro
likvidaci nepřátelských stíhaček, bombardérů a helikoptér. Při pozemních
operacích není třeba se nepřátelských GENOMů obávat, protože postrádají
výzbroj vzduch-země.
EXTERMINATOR
Ve vzdušných soubojích ne- příliš efektivní, nicméně proti pozemním jednotkám
smrtelný stíhací bombardér. Vycvičený EXTERMINATOR se může měřit i se
stíhacími GENOMY, ale souboje se stíhači jsou v podstatě zbytečné, protože
cíle letounu jsou v zásadě pozemní.
NOVÉ JEDNOTKY Z DATADISKU TITAN'S LEGACY :
SPERBER TB-4
Ve vzduchu neškodné letadýlko se změní ve smrtící nástroj při útoku na
námořní cíle stejně jako ponorky, které může likvidovat hlubinnými minami bez
šance na vlastní ohrožení. Použít v případech vlastní převahy ve vzduchu,
protože nepřátelské stíhačky jsou SPERBERům velmi nebezpečné.
SPECTRUM
O tankovacím letadle lze snad říci jen jediné - objevuje se až v pozdějších
misích a budete ho opravdu potřebovat. Mělo by být dostatečně chráněno proti
nepřátelským útokům ze vzduchu i ze země a držet se za vlastními liniemi,
připraveno kdykoli odstartovat na místo určení.
CRUX
Transportní letadlo ideální pro dopravování více jednotek na frontu, hlavně
však pro překvapivé obsazování nepřátelských budov. Nulová výzbroj a špatné
brnění znamenají nutnost doprovodu stíhacích letounů, což je však vyváženo
velikým dosahem a velkou kapacitou nákladu.
DRAGON H1
Kvalitní helikoptéra pro vzdušné i pozemní operace použitelná za všech
okolností. Výhodou helikoptéry je, že dokáže přistávat na většině míst (města,
depa, tábory) a nevyžaduje pro opravování a tankování letiště, jako je tomu
u letadel.
GUPPI H2
Transportní helikoptéra, která je, obdobná jako CRUX, ideální pro obsazování
nepřátelských budov a základen ze vzduchu (musí být naložena vojáky,
pochopitelně). GUPPI je ideálním strojem pro sbírání krystalů z nepřístupných
či vzdálených míst.
ALDINIUM
Existuje trik - v továrně, kde lze vyrobit ALDINIUM ho vyrobte, v dalším tahu
vyložte ven z továrny a v dalším ho zase vraťte dovnitř. Uvidíte, jaký je
rozdíl mezi výrobními náklady a hodnotou krystalů. Ne, řeknu vám to - velký!
IMPERATOR
První z utajovaných zbraní (tzn. těch, které nejsou v manuálu) je IMPERATOR,
mobilní pevnost. Ideální pro obranné operace a udržování pomalého postupu.
Obrovské brnění a silné zbraně jsou vyváženy špatnou pohyblivostí
a nemožností přepravy jakýmkoli transportérem.
ELIXIR
Vozidla ELIXIR mají zvláštní funkci - oslabování radarového signálu
a zatemňování obrazu. Jinak jsou ale v podstatě nepoužitelná pro bojové
operace. Nicméně, chcete-li skrýt něco zrakům nepřítele, ELIXIR je tady pro
vás.
THUNDER FX
Tyto stroje jsou honící psi nepřátelské armády. Silně vyzbrojené letouny
schopné stoupat do vyšších vrstev jsou postrachem vzdušných, pozemních
i námořních sil s jediným dodatkem - jejich spotřeba paliva je tak obrovská,
že se většinou nevrátí na základnu a uvíznou uprostřed bitvy, kde jsou zcela
neškodní.
QUASAR
Slabší bratříček dalekonosného PULSARu. S menším dostřelem je jeho ideální
umístění za první linií obrněných jednotek pro obranné akce. I když není jeho
palebná síla tak veliká, při vycvičení je vážnou hrozbou pro slabší
nepřátelské jednotky.
SAMURAI-3
Nejsilnější tank z celé hry. Nepřekonatelné plátování štítů vysoká ráže
kanónů činí z tanku SAMURAI-3 krále pozemních bitev. Před efektivním využitím
je však třeba tank dostatečně vycvičit a hojně opravovat, protože se jednotka
při každém boji vyčerpá.
VISION
Průzkumný satelit VISION je nejslabší jednotkou ve hře a jakýkoli zásah je
smrtelný. Podobně jako U.H.U. R-51 slouží pouze k průzkumným letům nad
nepřátelské území - spolupráce s UX-2 se přímo nabízí. Nezapomeňte však
dosáhnout vyšších vrstev atmosféry, jinak bude satelit možné sestřelit
konvenčními zbraněmi!
MEDUSA-2
Protiletadlový kanón MEDUSA namontovaný na mobilním podvozku je ideální
útočnou silou proti leteckým cílům. S pohyblivostí jako COMET a palebnou silou
jako MEDUSA je vycvičená MEDUSA-2 nenahraditelnou oporou proti vzdušnému útoku
i vysoko letících letadel.
UX-2
Němci si očividně potrpí na dalekonosné rakety! UX-2 má, podobně jako V-2
obrovský dosah a smrtící účinek a snad proto německá firma BLUE BYTE přidala
tuto fatální zbraň i do arzenálu TITAN'S LEGACY. Tato zbraň dokáže zlikvidovat
většinu jednotek jediným zásahem a ve spolupráci s průzkumnými jednotkami není
lepší zbraně!
VADER DX
Se zvýšenou palebnou silou je VADER DX konečně vznášedlem použitelným i pro
boje se slabšími jednotkami. Přístup do nepřátelského opevnění na vodě lze tak
získat nejen lstí, ale s použitím těchto strojů i hrubou silou.
KONEC.