1. Další naše weby:
  2. Gta.cz
  3. Mafia & Mafia 2
  4. NFS
  5. S.T.A.L.K.E.R.
  6. Gothic
  7. Worms
  8. Vietcong
  9. T-Games
  10. Webtech

Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:

Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:

7
Knihovny online
knihovna wii
Hledáte tady Váš WinCheater 2?
Tak to pojďte sem!
Baldur's Gate
K této hře bylo nalezeno více záznamů:
Baldur's Gate - návod

Návod dodal : Tomáš "KILLER" Sudík (killer-master@seznam.cz)



Dobře si rozmyslete, jakou si vytvoříte  postavu. Jako v každém AD&D platí, že

bojovník to má snazší na začátku a  o něco těžší později, zatímco kouzelník se

bude mučit prvních několik levelů a pak se z něj stane mega-bytost. To je však

kompenzováno partou  šesti lidí (i nelidí),  takže záleží jen na  vás, koho si

vyberte. I když,  tady to s těmi demi-bohy není  tak žhavé, vzhledem k omezení

zkušenosti hranicí 89000. Neuděláte chybu,  když budete hrát za Fightera anebo

Paladina  (vypadá robustněji  než obyčejný  Fighter a  má i  některé speciální

ability,  ale nemůže  dosáhnout mistrovství  v ovládání  zbraně), a  jestli se

chcete dát  na kouzlení, zvolte  základního mága -  ne specialistu, připravili

byste  se tak  o přístup  k  některým  skupinám kouzel.  Pečlivě si  narolujte

výchozí atributy  - hodit si 1718  na Constitution je dobré,  chcete-li mít co

největší  bonus na  HP per  level, Dexterity  zase ovlivňuje  AC a když budete

chtít  identifikovat  předměty  bez  kouzel,  snažte  se  dát  kouzelníkovi co

nejvyšší Intelligence  a Wisdom kvůli bonusu  pro Lore. Na Charisma  se můžete

v podstatě vykašlat, protože jsou tady charaktery  s Charisma 16, 17, které se

dá navíc zvýšit knížkami i artefakty. Poznámka pod čarou-vezměte si kouzelníka

(nejlépe elfa) a vyhraďte si čas na to, abyste mu narolovali ty nejlepší možné

atributy když si dáte práci (já jsem  si ji dal), můžete BEZ PODVODU narolovat

i atributy 10, 19,  17, 18, 18, 12, což je  velice slušné, ne-li skvělé. Pokud

nebudete  s některými  atributy spokojeni,  nezoufejte -  přímo ve  hře je pak

můžete v omezené míře upravovat. Ale přesto půlhodinka navíc před začátkem hry

strávená  pečlivým rolováním  atributů se  vyplatí. S  hitpointy se navíc pojí

jeden malinký podvůdek, který si můžete dovolit díky možnosti save/load. Vždy,

když vaše postavy  budou povyšovat level, spočítejte si  (z pravidel AD&D nebo

z manuálu  hry), kolik  hitpointů můžete  maximálně získat  (například fighter

hází  1d10 +  bonus 1-4  podle Constitution,  mág ld4  + 1-2  atd.) a potom si

kombinací Quicksave/load  vyčíhejte tu nejvyšší možnou  variantu. Možná vám to

zní jako  prkotina, ale u  kouzelníka bez bonusu  za Constitution hraje  roli,

jestli bude mít na druhém levelu pět nebo osm HF Dále si dejte pozor, jakou si

sestavíte  partu.  V  tomhle  návodu  je  postup,  jak  vytvořit  jenom jednu,

relativně  vyváženou,  kladnou  skupinu  s  kouzelníkem  jako hlavní postavou.

Můžete  jít ale  i jinou  cestou a  vybrat si  postavy zcela  jiné. Jestli  si

vyberete  skupinu podle  tohoto návodu,  buďte pečliví  hlavně při  povyšování

levelů  - Imoen  (nebo jakémukoli  zloději) co  nejdříve zvyšte dovednost Open

Locks na 100  a potom se specializujte na Detect  Traps. Pick Pockets je skoro

k ničemu  a na  Stealth jsou  tady skvělé  artefakty. U  Khalida (anebo jiného

bojovníka) pěstujte zejména dovednost zacházet s mečem až na maximum. Z nikoho

nedělejte dual-class  postavy a nechte si  jedinou dual-class-Jaheiru. A ještě

jedna rada - tenhle návod postupuje  tak, jak je možné co nejsnáze postupovat,

a také tak, aby  byla orientace co nejjednodušší ,  čili - od mapy k  mapě. Je

ovšem  také možné  (a docela   užitečné) si  nejprve vytvořit  kompletní partu

z těch nejlepších a zde doporučovaných postav  (hlavní postava : mág, dále pak

Imoen,  Khalid, Jaheira,  Kivan a   Ajantis) a  teprve potom  postupovat podle

návodu krok za  krokem. Až se budete trochu  orientovat, můžete projít všechny

lokace  s  postavami  v  pořadí   start  (Imoen),  Friendly  Arm  Inn  (Khalid

a Jaheira),  Ajantis  (severně  od  Friendly  Arm  Inn)  a  High Hedge (Kivan)

a teprve potom postupovat podle návodu. Má to tu výhodu, že se všemi postavami

budete začínat na prvním levelu (s výjimkou Kivana na druhém, pokud je potkáte

v době, kdy budete stále na prvním) a budete tak moci používat trik na získání

maxima hitpointů a případně vylepšovat dovednosti  na zbraně a u zloděje podle

vašich  představ- postavy,  které naberete,  totiž mají  level přiměřený vašim

zkušenostem  - když  je naberete  později,  jejich  level už  bude vyšší  a vy

nebudete moci tolik zasahovat do jejich vývoje. Pokud je někde v návodu zmínka

o tom, že byste měli  někoho vzít do party a někam ho  dovést, jednak to dělat

vůbec nemusíte  a pokud ano,  "odložte" si některou  z vašich hlavních  postav

a později si  ji vyzvedněte na  tom místě. Další  rada je obvyklá  - ukládejte

pozice  často, tak  často, jak  jen můžete.  Před každým  odpočinkem v přírodě

uložte  pozici do  Quicksave -  pokud vás  probudí monstra,  není důvod pozici

nenahrát  a vyhnout  se tak   zbytečným nepříjemnostem.  Jestli si  chcete hru

pořádně užít, prošmejděte detailně každou  mapu a nevynechejte ani stéblo. Jde

nejenom o  plnění úkolů, ale i  o hledání artefaktů, o  zkušenost, o reputaci.

V návodu by mělo  být vše potřebné, ale vždycky můžete  mít něco víc. Dále pak

co nejdříve se zbavte nemagických zbraní  (zbraní bez+ bonusu) u všech postav.

Nejenom, že jsou logicky silnější, ale  hlavně - nerozpadají se vinou ,nemoci"

železa. A  poslední ruda -  šetřete. V drtivé  většině případů (pokud  to není

výslovně uvedeno v  tomto návodu) se vám nevyplatí  nakupovat v obchodech, byť

by   zboží  vypadalo   sebelépe.  V   boji  (zejména   se  závěrečnými  bossy)

a prohledáváním  všeho možného  najdete lepší  věci a  hlavně zadarmo. Když už

musíte mermomocí  nakupovat, nakupujte až  ve chvíli, kdy  budete mít reputaci

20  -  zboží  bude  o  50%  levnější  a  při  vstupu do obchodu vždy vstupujte

s vůdcem,  který  má  nejvyšší  charisma.  Nemá  smysl kupovat základní brnění

a zbraně,  ale vyplatí  se koupit  třeba  Shadow  Armor v  Beregostu, Robe  of

Good/Neutral  Archmagi   v  High  Hedge  a   samozřejmě  kupovat  ty  nejlepší

a nejdražší projektily-šípy, kameny, šipky.


1) PROLOGUE


Hned  na začátku  zajděte do  hospody,  kde  si můžete  cosi nakoupit  u baru,

u starého známého Winthropa. Firebead Elvenhair vám dá první ze snadných úkolů

- musíte  dojít do  vnitřní zahrady   a přinést  mu identifikační  svitek. Nic

těžkého.  Udělejte si  mentální poznámku  a jděte  dál. Když  potom půjdete do

zahrad Candlekeepu,  zastavte se u muže  jménem Tethtoril a vyzvedněte  od něj

zmíněný  svitek  -  doručíte-li  jej  Firebeadovi,  dostanete od něj lektvárek

a ochranné  kouzlo. Hm.  Napoprvé to  není nejhorší.  Když vylezete z hospody,

jděte  po  směru  hodinových  ručiček.  Narazíte  postupně  na: Phyldii, která

postrádá  knížku  (tu  najdete  v  hromadě  klád  za  Dreppinem  o kousek dále

a odměnou za její  vrácení dostanete Lynx Eye Gem,  který můžete později třeba

prodat),  kněžský domek  (uvnitř odrovnáte  prvního z  dlouhé série  nájemných

vrahů, které  po cestě potkáte), Dreppina,  který vás po vrácení  knihy požádá

o doručení  lektvaru pro  krávu od  Hulla, chrám  Oghma, kde  se můžete trochu

léčit  a  nakoupit  si  nějaké  ty  kněžské  náležitosti  (lektvary a svitky),

Jondalara,  který vás  naučí základům  boje (raději  ho ale  nezabíjejte - pro

jistotu používejte  pěsti), trpaslíka Reevora,  u kterého si  můžete vysloužit

odměnu 5  GP a 50 XP,  vyčistíte-li jeho domeček od  krys, kocovinou stiženého

Hulla, který  vás pošle do  kasáren pro  meč  a pro protijed  (protijed je pro

Dreppina, za  meč dostanete od Hulla  20 GP, Gatewardena, jenž  vás zasvětí do

tajů  boje  s  více  nepřáteli,  Bunkhouse,  ve  kterém  je  další z otravných

nájemných vrahů, kasárna,  kde vás Fuller požádá o hrst  šipek do kuše (můžete

je koupit u Winthropa v hospodě) a  kde také najdete Hullův meč a protijed pro

Dreppinovu krávu. Odměnou  za doručení šipek dostanete deset  GP-zisk je 9 GP,

jestli se  vám to chce podstoupit.  Když splníte všechny tyhle  maličké úkoly,

můžete už směle vykročit do nitra Candlekeepu - promluvte si s Imoen, ze které

se velmi brzy stane vaše dobrá společnice, a po rozmluvě s Gorionem se vydejte

na dalekou, předalekou  cestu. 0 tom, že ta cesta  nebude pro Goriona zase tak

daleká, nemusíte dlouho pochybovat.


A) CHAPTER 1


Až bude s Gorionem nadobro amen (předtím vás ještě prozíravě pošle do Friendly

Arm Inn, kde můžete najít dva  spolehlivé společníky), vezměte do party Imoen,

která se  "zčistajasna" objeví. Věřte, že  to není špatná společnice  a hlavně

-je to výborná  zlodějka. To, co teď máte před  sebou, je první kapitola. Její

cíl je  jasný - dojít do  dolů v Nashkelu a  zjistit tam, co a  jak. Nevíte to

sice ještě,  ale brzy se to  dozvíte. Začneme hned tam,  kde se ráno probudíte

a setkáte s Imoen. Nezapomeňte se hned podívat ne místo včerejšího "činu", kde

naleznete Gorionovy pozůstatky  - mezi nimi i dopis, který  vás znovu pošle do

Friendly  Arm Inn.  Můžete prochodit  i zbytek  téhle mapy.  Najdete tady  pár

malých zmetků,  psychopatického sebevraha Chase, medvědy  (na ty pozor, jestli

se     opravdu    necítíte),     poustevníka    s     pár    dobrými    radami

a trpaslickonekromancerskou dvojku,  kterou si ale do  partičky raději neberte

(nechcete-li  mít později  potíže). Když   je mapa  "hotova", nic  vám nebrání

vypravit  se  na  cestu  do  Friendly  Arm  Inn,  abyste  svoji skupinu trošku

rozšířili.  Ve dvou  s Imoen  se to  sice táhne  dobře (zvlášť  pokud jste  si

vybrali mužský charakter), ale "palebná síla" čtyř a více charakterů není také

k zahození.  A Khalid  s Jaheirou,  které najdete  ve Friendly  Arm Inn, patří

opravdu mezi  dobré postavy. Vzhůru  tedy za nimi  - nejlépe tak,  opustíte-li

tuhle  mapu směrem  na východ,  na zalesněné  rozcestí. Na  další mapě potkáte

poprvé  vám   dosud  neznámého  kouzelníka   v  červené  róbě   (je  to  jedna

z nejslavnějších  postav Forgotten  Realms- Elminster,  pokud vás  to zajímá).

Tomu, co vám poví,  nebudete rozumět ani zbla - za to vám  ručím. A ručím i za

to, že se s ním ještě párkrát potkáte.Nic si z toho ale nedělejte a zapište si

to do deníčku (hra to stejně udělá  za vás tak jako tak). Teď máte příležitost

projít si další mapu  a trochu se procvičit v boji. Co  tady je? Hrstka Xwartů

a vlků, lučištník Aoln (jenom tak na pokec), Ogre (pozor na její opasky raději

si je  nechte oba indentifikovat,  než si je  na sebe navléknete,  ušetříte si

nepříjemné  freudovské  překvapení.  Na  druhou  stranu,  jeden ze dvou opasků

Girdle of Piercing je celkem užitečný-ve Friendly Arm Inn ho můžete vyměnit za

zkušenost a History of Tethyr), zmatený poslíček Andout, pár banditů (sbírejte

jejich  skalpy,  budou  se  vám  později  hodit)  a  zničená  karavana,  až na

opuštěného chlapce Jase,  bez známek života a konečně  dobře maskovaný Ring of

Protection  +1,  který  najdete  na  kameni  severně  od  obelisku na rozcestí

v severozápadní části.  Jinak nic pro hrdiny,  a tak už teď  hurá na sever, za

přáteli do FriendlyArm Inn. Mimochodem, jestli se na nic z toho výše uvedeného

necítíte, mapu prostě  proběhněte po jejím západním okraji a  vraťte se sem až

s plnou skupinou. Anebo, pokud jste si  v minulé mapě vzali další dvě postavy,

nemusíte si dělat starosti. V každém případě ale-víc toho tady nenajdete.


Až budete ve  Friendly Arm Inn, neváhejte a vydejte  se hned do místní putyky,

která  je v  hlavní pevnosti.   Nad schody  vás čeká  další zabiják-Tarnesh-od

kterého si in memoriam vypůjčte nějaké  kouzelné svitky a hrst zlaťáků. Uvnitř

hospody  je  konečně  bojovník  Khalid  a  bojová/druidka  Jaheira (dual-class

fighter  druid).  Nedělejte  si  starosti  s  tím,  jestli  je to dobrá volba,

a vezměte si je sebou do party-osud a váš  otec tomu tak chtěli a vy to chcete

taky!  Můžete si  cosi nakoupit  a pokecat  s pár  nudnými patrony  v hospodě.

V prvním patře je muž, který vám za  Girdle of Piercing dá knížku, a ve druhém

patře další  človíček, který po vás  chce vyčistit jeden dům  v Beregostu - na

úkol vás  připraví lektvary proti  otravě a když  mu zpátky přinesete  mrtvého

pavouka, víno a boty, dostanete nějakou zkušenost a trochu zlata. Je tady taky

jedna perlička - v jižní části mapy, na malilinké mýtinečce u základny jednoho

smrku, je skvělý Ring of Wizardry,  který zdvojnásobuje počet kouzel, které má

mág na prvním levelu. Hledat ho je peklo,  ale vyplatí se to. V domě nalevo od

brány je  také Joia, která bude  chtít službičku - najděte  Hobgobliny v téhle

mapě (stačí jít  po cestě a narazíte na  ně), zabijte je a přineste  jí zpátky

její  Flamedance Ring  -žádné zlato,  jednom zkušenost  a reputace  budou vaší

odměnou. Teď byste měli mít čtyři  členy skupiny a před sebou nepopsanou desku

dobrodružství. Vaše první kroky by měly  vést do Nashkelu (anebo na sever, kde

je Paladin Ajantis-záleží jen na to,  jakou partu si hodláte sestavit), kam se

také vydáme - cestu si ale detailně popíšeme, aby vám případně něco neuniklo.


Vraťte se tedy  na jih, na zalesněnou křižovatku, kde  už máte teď určitě dost

sil  k boji  se vším,  co tady  najdete. Nemůžete  udělat chybu,  když se  teď

vypravíte na jih, do Beregostu. Doplnit zásoby munice (rozuměj šípů pro Imoen,

jestli jich nemáte dost), prodat naloupené poklady a načerpat drby z okolí...


1) BEREGOST


V Beregostu je spousta zajímavých míst,  o kterých se zmíníme jen telegraficky

vyberte si z nich podle libostí :


Thunder Hammer Smithy  - najdete ve východní části  Beregostu. Prodává se tady

velmi slušné brnění a zbraně. Jestli máte dost peněz, anebo AŽ budete mít dost

peněz, skočte si sem pro Shadow  Armor pro vaši zlodějku (jestli máte zlodějku

Imoen).  Tohle skvělé  +3 brnění  totiž přidává  ještě 15%  na Stealth, což je

ideální ještě v kombinaci s Boots  of Stealth, které najdete později). Severně

od kovárny  je dům, ve  kterém je Mirianne  - požádá vás,  abyste našli jejího

manžela (jeho ostatky  jsou hned jižně od Beregostu,  když jí přinesete dopis,

dostanete zkušenost a Ring of Protection +1).


Jovial  Juggler -  obyčejná putyka  v jižní  části mapy,  ve které  je později

kapitánka  stráží, která  kupuje skalpy  loupežníků. Zajímavější  je dům vedle

téhle  hospody je  plný pavouků  (mrtvého si  můžete vzít)  a v  truhlách tady

najdete  obnošené  boty,  láhev  vína  a  drahokam.  To  doneste do hospody ve

Friendly Arm Inn za drobnou odměnu.


Feldepost's Inn - hospůdka v jihozápadní části mapy, ve které se asi nevyhnete

souboji s místním otrapou Marlem. Nenechte se vyprovokovat - když ho zchladíte

bez boje, získáte zkušenost, když ne, musíte ho zabít nebo omráčit a nezískáte

zhola nic.  Algernon v prvním patře  hospody má u sebe  Algernon's Cloak - ale

jak říká děd Vševěd - dobrovolně vám  ho nedá, musíte mu ho vzít. Jakjinak než

zlodějem a  Pick Pockets. Tenhle  plášť přidává +2  Charisma, což je  skutečně

skvělá  zpráva pro  vaši peněženku.  Získání tohoto  pláště je  jedním z úkolů

z města Baldur's Gate, ale raději si plášť stejně nechte. V domě přímo naproti

hospodě je váš starý známý Firebead Elvenhair. Touží po knížce "The History of

the  Fateful  Coin",  kterou  mu  můžete  koupit  zrovna  ve  Feldepost's  Inn

u výčepního. Když  ji doručíte, získáte  výměnou další knihu,  ale to není  to

hlavní - hlavní je, že vám přibude ještě jeden stupínek k reputaci.


Burning Wizard  - před touhle  hospodou vás Garrick  najme na jeden  delikátní

úkol.  Přijmete  ho  a  za  chvíli  budete  stát  tváří v tvář zlodějce Silke.

Promluvte  s  ní  a  počkejte,  až  přijdou  tři  očividně  nic netušící muži.

Rozhodněte se  správně nenechte se  zatáhnout do hry  Silke a odmítněte  zabít

nevinné.  Namísto toho  zabijte Silke-získáte  nejenom peníze  a lektvar,  ale

i Quarter Staff  +1, která se vám  bude určitě hodit. Tři  zachránění muži vám

navíc věnují  lektvar (Potion of  Defence) a Garrick  (celkem nudný Bard)  vám

nabídne společnost, kterou ale  raději decentně odmítněte. Mimochodem, Burning

Wizard  je jenom  další obyčejná  putyka. Red  Sheaf -  Když už budete namístě

činu", můžete  vejít i do  téhle hospody  a  zabít dalšího z  řady lovce odměn

trpaslíka Karlata. Uvnitř je o  něco přátelštější hobit Perdue, který postrádá

meč, jejž mu  nedávno ukradl Gnoll západně od  Beregostu, blízko High Hedge-za

50 GP ho chce zpátky.


Gerard Travenhurst  - uvnitř zamčeného  domu na severu  města je místní  radní

a dvě gorily  u vchodu. Jinak nic  moc -jen nahoře je  pár zamčených beden, do

kterých se raději pusťte, až bude  váš zloděj (zřejmě Imoen) na vyšším levelu.

Ale tak jako tak- nic moc uvnitř není a riziko chycení za to nestojí.


Po procházce po Beregostu se vydejte na jih, směrem přímo k Nashkelu. Tady, na

zalesněné cestě, je zase obvyklá  směsice Gibberingů, Hobgoblinů (jeden z nich

má zajímavé boty  - Boots of Stealth) a Ogrillonů  -jeden z Ogrillonů na cestě

má dopis pro Mirianne z Beregostu - vezměte ho a doneste Mirianne. Dále pak je

tady  zbloudilý  chlapeček,  osamělý  lovec,  voják  Flaming Fist (tomu raději

odpovídejte po  pravdě, jinak se  dostanete do konfliktu  se zákonem a  hlavně

- za  zabití  vojáka  Flaming  Fist  vaše  reputace značně poklesne), potopený

domeček a jeskyně s malým pokladem  (peníze a léčivé lektvary) uvnitř. Když si

tady  dostatečně  užijete,  jděte  dál  na  jih,  do  další,  tentokrát trochu

kopcovité lokace těsně před městem Nashkel.


Na tomto úseku cesty narazíte na tábor Hobgoblinů, hrst koboldů a další havěť.

Dále  je  tady  trochu  pomatený  Lord  Foreshadow  z  Waterdeepu,  poustevník

s nevyslovitelným  jménem  a  jednou  vtipnou  konverzací  -jinak ale opět nic

zajímavého.  Jen to,  že po  opuštění mapy  jižním směrem  se na  vás už směje

Nashkel, cíl vaší cesty v této kapitole. Když dorazíte do Nashkelu, máte první

kapitolu ze sedmi za  sebou. Nebylo to těžké - bude to  ale horší, nemusíte se

bát.


B) CHAPTER 2


1) NASHKEL


Po  uvítání s  místním strážcem  zákona vyražte  do hospody (prozaicky nazvané

Nashkel Inn),  kde vás čeká  poměrně nepříjemné setkání  se schopnou kleričkou

Neirou. Ale -  přežijete-li její první útoky kouzly,  máte vyhráno, protože je

v boji  zblízka  jinak  slabá.  V  místním  obchodě prodejte nasbírané poklady

a jestli chcete, můžete si i něco dokoupit. Za chvíli si vás odchytne starosta

města  Berrun Ghastkill.  Pěkně si  s ním  porozmlouvejte a  slibte mu,  že se

porozhlédnete  po místních  dolech. Ve  městě je  také Temple  of Helm (nabízí

zcela obvyklé služby), strážnice, před kterou stojí bard Minsc (můžete ho vzít

do  party a  jít s  ním splnit  jeden vedlejší  úkol, ale  k tomu se dostaneme

později),  statek a  nálevna Belching  Dragon, ve  které se  nemůžete ubytovat

a můžete jenom pít  (zato je tady další slavná postava  - Volo, autor poznámek

v manuálu,  od  kterého  se  dozvíte   zajímavé  zkazky  o  kapitánovi  stráže

i o dolech  v Nashkelu). V místní  rezidenci (Manor House) není  bohužel vůbec

nic zajímavého. Potkáte tady také jednoho divného Conjurera, který po vás bude

chtít podobný úkol jako Minsc  (namísto najití Dynaheirji ovšem máte zabít-tak

jako  tak, do  party si  ho neberte)  a jednoho  opravdu protivného otrapu, za

jehož zavraždění dokonce nebudete  penalizováni. Další lahůdková věc-v západní

části mapy jsou malá políčka. Nalevo od nejzápadnějšího políčka je malý smrček

(je na levém okraji pole v jeho středu) a pod ním najdete skvělé brněné Ankegh

Armor a perlu. Uf. Až projdete Nashkel k vaší spokojenosti, vydejte se konečně

do dolů, vyřešit záhadu zkaženého železa.


2) NASHKEL MINES


Než sestoupíte do dolů, projděte celou  mapu nad nimi, narazíte tady na leccos

zajímavého.  Vjednom  místě  je  kupříkladu  sochař  Prism,  který  tesá sochu

z kamene.  Přislibte mu  pomoc a  za chvilku  už budete  čelit zběsilému lovci

odměn.  Greywolf  je  sice  tuhý  oříšek  (jestli  jste  ovšem zatím na prvním

levelu), ale stojí za to - má totiž mimo jiné skvělý Long Sword +2 a Prism tak

jako tak zemře a věnuje vám drahokamy, za které si u Oubleka v Nashkelu můžete

vyzvednout odměnu.  Kromě toho tady zachráníte  jednoho trpaslíka od dotěrných

koboldů.  Pak už  se vydejte  ke  vstupu  do dolů  -tady si  nejprve vyžádejte

povolení ke vstupu od Emersona a pak už vstupte do temné jámy Ivové.


Doly nezbývá než prostě projít. Nic moc zvláštního tady nenajdete a později už

budete jenom bojovat.  Kromě pár blábolů od pomatených  horníků v prvním potře

vám Dink dá nůž, který máte vrátit Kylemu v patře druhém (je v západním křídle

druhého patra).  První dvě patra  jsou celkem nezajímavá,  zábava začne až  ve

třetím - speciálně  s pastmi, kterými je třetí  patro prošpikováno. Používejte

zloděje  na jejich  detekování a   následné disarmování.  Ve čtvrtém  patře je

konečně  váš  cíl.  Je  lépe  osvobodit  nejprve  Enchantera Xana zjeho vězení

a pokud  nehrajete  za  kouzelníka,  vzít  ho  do  party-je  to  jeden  z mála

kouzelníků ve  hře a zcela  jistě se vám  hodí, i když  je to Specialist  Mage

a nemá přístup  k ke kouzlům,  jako je Fireball  anebo Flame Arrow.  Pokud ale

máte hlavní postavu mága, Xana neberte a místo něj hrajte s Kivanem - Rangerem

z mapy  High Hedge.  Až budete   připraveni, vydejte  se zabít  Mulaheye vjeho

doupěti.  Není to  snadný souboj,  ale můžete  si být  jisti, že těžší souboje

teprve přijdou. Mulahey má u sebe  pár zajímavých věcí, které se budou později

určitě hodit  (později, až je identifikujete  a zjistíte, k čemu  vlastně jsou

- Boots of  Grounding, Ring of Holiness).  Zajímavější věci jsou ovšem  v jeho

truhlici.  Najdete tam  nejenom Xanův  meč, ale  i lektvary,  kouzelné svitky,

Short  Sword  +1  i  dopisy,  které  vám  odhalí  směr  dalšího  putování - do

Felpost's Inn  v Beregostu. A  to je  také  to poslední, co  ve druhé kapitole

uděláte.


C) CHAPTER 3


Než  se  ale   vrátíme  do  Beregostu  za  sledováním   hlavní  dějové  linie,

porozhlédneme  se trochu  po okolí,  najdeme nějaké  ty předměty,  splníme pár

úkolů a načerpáme  pro naši partičku trochu zkušeností.  Jestli chcete, můžete

se pustit rovnou po stopách zločinců, ale  vězte, že brzy narazíte - na co? Na

nedostatek  zkušenosti!  A  tak  to  raději  uděláme  pořádně. Z Nashkel Mines

vyjděte  raději ,zadem",  tedy cestou  okolo Mulaheyova  doupěte (jsou tam dvě

Gray Ooze, ale  není to nic, s čím  by si vaše kouzla neporadila),  a vylezete

v nové oblasti.  Tady na vás  čeká překvapení -  severně od východu  z dolů je

čtveřice nájemných zabijáků  - nebo lépe řečeno zabijaček.  Touhle dobou budou

vaše postavy zhruba na druhém levelu, a  tak to bude trochu oušek - ale věřte,

jde to! Nejjistější způsob, jak se s těmito protivníky vypořádat, je memorovat

kouzlo Charm Person  (Xan ho určitě má a  váš kouzelník, pokud ho máte,  by ho

měl mít taky) a s jeho pomocí obrátit dvě ze čtyř bojovnic na svou stranu. Než

se  proberou,  budou  zbývající  dvě  po  smrti  a  vy  se  s nimi poté snadno

vypořádáte.  Stojí  to  za  to  -  nejenom  kvůli  zkušenosti,  ale také kvůli

zajímavým předmětům, které  u mrtvolek najdete. Hodí se  projít i zbytek téhle

mapy. Je tady kupříkladu  mužíček, který vám dá Dagger +2 a  úkol - vrátit jej

do  hrobky ve  východní části  mapy. Dagger  si nechte  a běžte vykrást zbytek

hrobek  v téhle  úrovni. Mimo  to si  ale dejte  pozor na šíleného kouzelníka,

který přivolává smrtící Mustard Jelly. Zabijte  to všechno a mimo jiné najdete

i kouzlo Lighning (ne, že byste ho teď mohli používat, jste-li dosud na druhém

levelu) Vydejte se zpátky do Nashkelu, kde se odehraje pár zajímavostí. Jednak

vám bude Oublek  chtít vnutit 200 zlatých v domnění,  že jste Greywolf (dej mu

pánbů  věčnou  slávu).  Odmítněte  peníze  a  když  nic  jiného, vaše reputace

stoupne. Starosta vám odměnou za  Mulaheyův symbol vyplatí odměnu 900 zlatých,

což taky  není k zahození. Nimbul  je další ze zabijáků,  se kterými se musíte

vypořádat. Není  to nic snadného,  ale zvládnete i  tohle (mimochodem, z  těch

zajímavých  věcí má  Nimbul u  sebe Boots  of Avoidance,  Ring of  Infravision

a Short  Sword +1).  Teď se   vydáme prozkoumat  starou stezku  podél pobřeží.

Z Nashkelu jděte proto na západ.


V téhle  hornaté mapě  budete  muset  zmasakrovat vesničku  drobounkých Xvartů

i s jejich medvědem. Nebojte se,  vaše reputace tím nijak neutrpí. Prohlédněte

si také Ursovu  jeskyni - uvnitř je malý pokládek  v podobě Bracers of Defence

a Flail +1.  V úrovni je  také potulný prodavač  lektvarů Barda, se  kterým si

můžete  trochu zakšeftovat  v případě,   že to  potřebujete. Až  tady skončíte

s xvartocidou,  jděte  na  sever,  do  té  mapy,  která  je  blíže  u pobřeží.

V pobřežní mapě  budete pokračovat po  staré stezce. Je  tady hrstka otravných

Gnollů, pár Tasloi a uprostřed zátiší  s hnijícími mrtvolami pak stojí kapitán

stráže z Nashkelu.  Odpovězte na jeho otázku (Death) a  vezměte ho "na léčení"

do Temple  of Helm v Nashkelu.  Odměnou vám bude další  bodík k reputaci, 1000

zlatých a prokletý meč (Sword of  Cursed Berserking), který si raději vystavte

nebo prodejte, ale nesnažte se jej použít, nechcete-li, aby vás postihl stejný

osud jako  kapitána stráže. Až  tohle všechno vyřídíte,  vraťte se tam,  odkud

jste kapitána Barge  odvedli, a případně dokončete ještě  celou mapu. Stojí to

za  to. Kupříkladu  severně od  místa, kde  jste našli  Barge, jsou  vykopávky

starobylého pohřebiště a vrchní archeolog Charleston Nib. Nechte se najmout na

ochranu  kopáčů, odmítněte  nabídku na  zavraždění vedoucího  prací a  posléze

sestupte  dolů. Tam  se musíte  vypořádat s  šílenými kopáči,  ale odměnou vám

budou nejenom peníze  a zkušenost, ale ještě jeden bod  k reputaci. Máte to za

sebou, vzhůru na  sever (jestliže náhodu nejste demi-god  anebo šílený vymítač

démonů,  potom  raději  nezkoušejte  brát  artefakt  ze  sarkofágu. Po odchodu

z hrobky by vás čekalo nemilé démonické překvapen.


Další  mapu poznáte  snadno (a  zorientujete se  v případě,  že jste šli jinou

cestou) -je tady opuštěný maják. Kromě toho je zde o něco více Hobgoblinů, než

byste si přáli (to ale vyřeší vaše meče,  šípy a kouzla). Pozor- na mapě i při

odpočívání  se  poprvé  objevují  smrtelně  nebezpečné  Sirény, jejichž kouzla

Invisibility a Charm  vám mohou znepříjemnit život. Na  druhou stranu, 2000 XP

za jednu  Sirénu dělají z těchto  děvčat oblíbený nástroj ke  zvyšování levelů

a když jednou zjistíte, jak na ně, můžete  se sem vracet a vylepšovat si svoje

statistiky.  Nejlepší způsob  je připravit  kouzelníkům do  zásoby co  nejvíce

kouzel  Chartu, kterými  budou neutralizovat  efekt Charmu  od Sirén.  Hodí se

i kouzlo  Detect  Invisibility,  kterým  zviditelníte  schované  mršky Sirény.

Jestli některé z těchto kouzel nemáte, jděte si je koupit do čarodějnické věže

v High Hedge na  západ od Beregostu (věž je  ve východní části mapy -  do High

Hedge se ale  ještě podíváme později). Dále se  tady nachází pološílená vědma,

Cikánka  Arkushule,  průměrná  zlodějka  Safana,  kterou  můžete vzít do party

- pomůže vám  (víceméně) najít poklad a  později poslouží i k  jiným bohulibým

účelům.  Dále je  tady nešťastná  matka Ardrouine,  která vás  pošle do majáku

osvobodit  jejího ztraceného  syna -to  není tak  náročné, maják  je v západní

části a  pór vlků okolo.  Pro hrdiny úkol  jako stvořený -  a kromě toho další

plus  k  vaší  reputaci.  Máte-li  dostatek  odvahy,  vydejte se podél pobřeží

(a  skrz Sirény)  až do  jeskyně, ve  které najdete  pirátský poklad, o kterém

mluvila  Safana (jsou  to lektvary,  Cloak of  the Wolf,  Wand of Paralyzation

a Manual of Bodily  Health, který užitečně zvyšuje konstituci).  Až to všechno

zmáknete, pokračujte  dále na mapu severně  od vaší pozice (musíte  se tam ale

dostat poněkud obskurně přes High Hedge)


Teď byste  tedy měli být v  pobřežní mapě jižně od  Candlekeepu - touhle mapou

taky skončíme putování  po pobřeží a pak už se  vydáme hlouběji do vnitrozemí.

Je tady Shoal  the Nereid, se kterou nemluvte,  nechcete-li mít nepříjemnosti.

Jestli chcete  mít nepříjemnosti, prosím -  ať s ní promluví  některý z vašich

podřadných charakterů (jestli postupujete podle  návodu, potom to bude Safana,

kterou jste si pro tyhle účely vzali do party), který odměnou za to zemře. Ale

nevodí  - když  Shoal dostatečně  poraníte, oživí  vašeho padlého (vaši padlou

Safanu) a přivolá svého pána, kterého  musíte promptně zabít. Odměnou vám bude

slušná  helmička. Dále  u pobřeží  je šílený  trpaslík Mad  Arcand, který bude

chtít dementizující prstýnek. Ten najdete ve  vraku lodi - doneste mu ho, bude

rád (jen  si ho proboha nenasazujte!).  Pak už jen projít  zbytek mapy a vybít

přemnožené Ogry. Nic víc, nic míň. Až  s tím budete hotovi, dejte se na východ

do High Hedge (možná už jste tam byli, ale tentokrát to projdeme podrobněji)


Jestli budete mít  v High Hedge pocit, že je  trochu překostlivcováno, bude to

správný pocit.  Ale po pravdě řečeno,  kromě opuštěného domečku, ve  kterém se

kupodivu neskrývá babička  se sklony k pečení, ale  pouze truhla s drahokamem,

a samozřejmě kouzelníkovy  věže tady dohromady  nic není. Snad  jen pološílený

zlodějíček  Permidion Stark,  který si  dělá plány  na vyloupení věže-ty plány

samozřejmě slušně  odmítnete, protože s kouzelníkem  hodláte obchodovat, ne ho

vraždit. V kouzelnické věži se musíte s mágem nejprve spřátelit a potom od něj

můžete  kupovat věcičky - hodí se  zejména kouzla  pro mágy,  kterými doplníte

jejich arzenál.  Můžete tady také  úspěšně prodávat kouzelné  předměty, šperky

a lektvary, které jste nashromáždili při svém  putování. Na téhle mapě je také

vynikající  Ranger Kivan  (mimochodem, ke  konci hry  se mi  u Kivana podařilo

dosáhnout  s lukem  THACO 1,  jestli vás  to bude  dostatečně motivovat k jeho

přibrán,  kterého  si  můžete  vzít  do  party,  pokud  hrajete  za kouzelníka

a nevzali jste si Xana v Nashkel  mines. Až mapu prolezete a dokoupíte všechna

potřebná kouzla, jděte na jih.


Teď  budete na  mapě jižně  od High  Hedge. Když  zabrousíte do severovýchodní

části mapy, osloví  vás Melicamp. Na tom by nebylo  nic divného nebýt toho, že

Melicamp je kuře. Pravděpodobně nemáte kouzlo Chicken to Human (nebojte se, že

jste něco minuli, to v AD&D není),  a tak nebohého Melicampa vezměte a doneste

ho zpátky do  High Hedge k čaroději jménem Thalantyr-  po kratší konverzaci se

ukáže, že  tohle není všechno  - budete potřebovat  ještě jednu lebku,  kterou

seberete jakémukoliv kostlivci venku-za vyléčení Melicampa dostanete zkušenost

a bod k reputaci.  Po téhle drůbeží vložce neztrácejte čas  a jděte opět jižně

od High Hedge  do mapy, ze které jste  si vypůjčili kuře. Po čase  narazíte na

nebohého chlapce Footyho,  který něco mumlá o Bassilisovi  - toho také potkáte

obklopeného  houfem  kostlivců  o  chvilku  později.  Bassilus  má  u sebe (in

memoriam) svůj Haly  Symbol, Gauntlets of Fumbling (raději  je rychle zahoďte,

abyste si  je náhodou neoblékli)  a War Hammer+2.  Haly Symbol udáte  v Temple

východně  od Beregostu  za 5000  zlatých  -  na Bassiluse  totiž byla  vypsána

odměna. Až skončíte  i s touhle mapou, vypravte se  znovu na jih, tentokrát do

mapy, která je na severozápad od Nashkelu. Tady je tlupa banditů, se kterou si

hravě  poradíte (odměnou  vám budou   i nějaké  druhořadé předměty  a kouzla).

Bláznů u  vody si nevšímejte  a věnujte se  jenom boji s  Ogry a další havětí,

zejména pak s  Gnolly, kteří obtěžují vašeho nového  kamaráda (a další slavnou

postavu Forgotten  Realms) Drittze. Vybijte  je do posledního  a můžete zkusit

Drittzovi  ukrást  některé  zjeho  drahocenných  předmětů.  Jinak tady ale nic

zvláštního nenajdete, a tak se, abychom dokončili celé západní pobřeží, vydáme

do oblasti Cloud Peak Mountains jižně od Nashkelu.


Tady už jste blízko území Amn, a  tak není divu, že narazíte na patrolu, která

se prohlašuje za  vojáky z  Amnu. Neuděláte  chybu, když  je pobijete  - jeden

z nich má  Strudded Leather Armor  +2, což za  tu námahu stojí.  Měli byste se

tady  mít na  pozoru před  vlky, kteří  jsou zde  v ošklivé ,zimní" modifikaci

s velmi  nepříjemně studeným  útokem (a  pěkným kožíškem,  který od  vás koupí

obchodník v Nashkelu za 500 zlatých -  běžná cena je přitom 250). Je tady také

duo  zbojníků, z  nichž jeden  se pyšní  titulem nejrychlejší  vrhač šipek  na

západním  pobřeží. Zabít  bez milosti  -  po  jednom z  nich zůstanou  schopné

Bracers of Archery.  Od Alberta, malého chlapce, si  vezměte hračku, která vám

pomůže  spřátelit  se  s  jeho   psem  Ruffie.  Pejska  potom  doveďte  zpátky

k Albertovi  a raději  nepřemýšlejte o  tom. co  to bylo  za dvojici, která se

potom dimenzionální branou odebrala do Devíti Pekel. V jihovýchodním cípu mapy

je  kobold, Xwart  a Tasloi,  se kterými  si můžete  obzvláště divným způsobem

promluvit a  nechat si od  nich dát autogram  (?!). Jinak nic,  a tak hurá  na

západ.  V další  části Cloud  Peak Mountains  narazíte na  vodopád, ze kterého

můžete vytáhnout  mrtvou kočku (bez komentáře).  Gnoll -vyhnanec vám prozradí,

že v pevnosti na  západ je žena v zajetí (je to ta,  o které se zmiňoval Minsc

v Nashkelu  a ta,  pro kterou  vlastně teď  jdeme) a  že je  dosud naživu. Pár

patetických Gnollů se  vás bude pokoušet obrat o mýtné,  z čehož je samozřejmě

musíte co  nejrychleji vyléčit. Stejný  lék podejte také  dvěma "dřevorubcům",

kteří  se snaží  zničit posvátný  strom dryád.  Zachráníte strom, zavděčíte se

dryádám,  vybojujete si  slušný opasek  (Girdle of  Bluntness) a další zvýšení

reputace vás  nemine. Jižně od  jezírka, ze kterého  teče vodopád, je  jeskyně

a v ní  hrst zlaťáků, náhrdelník a  Halbred +1. Až tohle  budete mít za sebou,

vypravte se naposled na západ, směrem k pevnosti Gnollů.


Gnoll Stronghold. S trolly na mostě  si trochu zasmlouvejte o cenu, ale stejně

je raději zabijte -jeden z nich má skvělé Ganutlets of Dexterity. Teď už zbývá

"jenom" vyčistit celou pevnost od Gnollů. Není jich málo, to mi věřte. Když se

vám  to podaří,  v poslední  jámě Ivové  najdete konečně  Dynaheir, kterou  si

vezměte do party  výměnou za beztak zbytečnou Safanu.  Můžete cvičně prochodit

ještě  zbytek mapy-v  jedné z  těžko přístupných  jeskyní v  jižní části  mapy

najdete  Tome of  Leadership and  Influence -  knihu, která  permanentně zvýší

charisma  některé  vaší  postavy.  Jinak  tady  ale  už  nic  extra zajímavého

nenajdete.  S Dynaheir  nemeškejte a  hurá do  Nashkelu-vrátit Minscovi  děvče

(prostě ji vykopněte z party, sama  u vás nezůstane a další zamilovaný páreček

nemůžete potřebovat a jestli můžete, potom si je nechte oba). Až to budete mít

odbyté, vydejte  se do mapy  severně od Gnoll  Stronghold, což už  je poslední

mapa v téhle sekci.


Tady  zachraňte nebohého  mužíka před  horským medvědem,  který se  nebezpečně

blíží přes  most (v jižní části  mapy). Odměnou za zabitého  medvěda vám budou

seveřanské  boty. Odměnou  za lov  Gibberlingů spolu  s paladinkou  Laurel vám

nebude nic než dobré slovo, ale i to potěší. Zpátky na pravém břehu řeky ještě

potkáte pár banditů, ale to je tak všechno, co se vám tady přihodí. Dokončením

téhle mapy je vaše dobrodružství v  jihozápadní částí země skončeno. Teď ještě

projít část jihovýchodní. Nebojte se - je mnohem menší.


Vraťte  se do  Nashkelu a  vydejte  se  směrem na  východ, do  lokace označené

Carnival.  Jestli  jste  nikdy  neměli  rádi  cirkusy  a  pouti,  tak  tady si

(ne)přijdete na své. Mezi stany tady najdete několik obchodníků takřka s ničím

- jeden je horší  než druhý  a raději  si nekupujte  vůbec nic.  Vjednom stanu

budete svědky prapodivné scénky mezi dvěma kouzelníky a to je asi tak všechno,

co se  děje uvnitř. Zeke na  náměstí prodává svitek Stone  to Flesh za pouhých

500 zlatých. No  nekupte to. Vlastně - samozřejmě  pokud tenhle svitek nemáte,

kupte  to (lépe  je ale  myslet na   zadní kolečka  a koupit  si svitek  dříve

v některém chrámu), osvoboďte uvězněnou Branwen - a jestli chcete (ale vy spíš

nechcete), vezměte si ji do party, klerik  se může vždycky hodit, i když je po

těch letech trochu  prkenný, nebo spíše kamenný (á). Víc  se tady ale nemusíte

zdržovat  a hurá  do mapy  východně  od  Nashkel Mines,  tedy do  úrovně zcela

"vpravo dole". Až na pár krvavých zátiší a spousty malých zmetků tady není nic

moc  zajímavého. Snad  jen přibližně  uprostřed mapy  najdete Lenu  a raněného

Sama.  Nezbude vám,  než Sama  pěkně naložit  na záda  a donést  ho do  chrámu

v Friendly Arm  Inn. Jako odměnu  dostanete pár lektvarů  a bonus k  reputaci,

pokud to ještě potřebujete. Tak- část na nejzazším jihovýchodě bychom měli čas

postoupit na sever.  A Friendly Arm Inn se už  nevracejte zpátky doprava dolů,

ale  jděte do  mapy severně  od Carnivalu  (jestli ji  nemáte odkrytou,  jděte

prostě do Carnivalu a odejděte z něj severní stranou).


Tábor Ogrů s pěkně ohnívající mrtvolkou uprostřed, kráva zachráněná od nájezdu

Xvartů, umouněná  trojka loupežníků a železachtiví  bandité. Nuda k pohledání.

Ale pro pořádek jsme museli zajít i sem. Když se ale teď vydáte na sever, čeká

vás něco mnohem, mnohem zábavnějšího - Ulcaster.


Ruiny starobylé kouzelnické  školy mají dvě úrovně -  jednu nadzemní a druhou,

celkem  logicky, podzemní.  V té   nadzemní stojí  za pozornost  několik věcí.

Jednak  zhruba uprostřed  mapyje grupa  Hobgoblinů, z  nichž jeden  (v zeleném

brněn  má další  Boots of  Stealth,  které  se rozhodně  hodí. Dále  pak, když

vyjdete na vyvýšenou plošinu v pravá horní části mapy, uvítá vás tady Icharyd,

jemuž  už ovšem  moc masa  na těle   nezůstalo. Připravte  ho i  o ty  zbytky.

Bohužel,  nic  zvláštního  u  sebe  nemá,  i  když  je  za  něj relativně dost

zkušenosti. Když  budete chvilku procházet ruiny,  potkáte samotného Ulcastera

- netrvá to tak  dlouho a dostanete z něj, co  potřebujete. Tedy řekne vám, co

potřebuje  on -  starobylou knihu.  Sestupte tedy  do podzemí  a najděte ji. 0

bludišti  Ulcasteru se  toho mnoho  říct nedá  - touhle  dobou už  tam pro vás

nebude žádný silnější  protivník a se vším si tak  hravě poradíte. Dejte pozor

na pasti a  jste v suchu. Mimo jiných užitečných  lektvarů a věcí tady najdete

knížku  "History of  the Darkness",  kterou nahoře  předejte Ulcasterovi kromě

zkušenosti z  toho ale moc  užitku mít  nebudete.  Pak se dejte  se na východ,

směrem k vísce Gullykin.


Gullykin   je   malá,   mírumilovná   osada   hobitů.   Hlavní  osadu  najdete

v severozápadní  části  mapy-vydejte  se  tam  a  u  vchodu promluvte s prvním

hobitem,  který  se  vám  namane  -  řekne  vám  něco  moc zajímavého o sklepě

vinařství.  Jděte tedy  do tohoto  velikého (a  jediného hranatého)  domu a ve

sklepě skutečně najdete  tajné dveře vedoucí do podzemní  krypty (ovšem jedině

pomocí dovednosti zloděje - Detect  Traps). Máte před sebou další "dungeonek",

se spoustou pastí,  neuvěřitelně dotěrných koboldů a mimo  jiné i grupou duchů

- rytířů, kteří  nedošli pokoje-toho dosáhnou  jedině tak, že  někde v severní

sekci  najdete kostlivce  a vezmete   mu jeho  brnění, které  donesete duchům.

Vyčistit tenhle  dungeon je testem vašich  nervů - koboldí komanda  s ohnivými

šípy,  pohyb v  úzkých chodbách  je takřka  nemožný a  poslední souboj s mágem

- radši ani  nemluvit o tom, co  udělá blesk v chodbě.  Když dungeon projdete,

vylezete v  domečku jednoho z  hobitů, který se  spolčil s koboldy,  a uděláte

s ním kratičký proces. Projděte celý  zbytek mapy (a odrovnejte všechny, kteří

usilují  o váš  život) a  potom se  vydejte k  Firewine Bridge  (můžete se tam

mimochodem dostat také z podzemí.


Ve  Firewine Bridge  moc vzrušení  nezažijete, nepočítáme-li  hordy kostlivců,

koboldů  a  ghoulů,  šíleného  proroka  boha  utrpení,  barda  Poe,  který vám

odrecituje  jednu  docela  zdlouhavou  básničku,  nejlepšího  šermíře na světě

(o  čemž  ale  můžete  pochybovat)  a  rozzuřeného  Ogre mage, kterého přivolá

posedlá ženština "pod mostem". Upozorňuji,  že porazit tohoto čaroděje hraničí

takřka s  nadlidským úkolem, takže -  pokud se necítíte, můžete  se sem vrátit

někdy  později, až  budete na   vyšším levelu  (kupříkladu díky  svým obranným

kouzlům  je imunní  vůči kouzlům  třetího stupně  a nižším).  Když se vyřádíte

v téhle  mapě, pokračujte  do úrovně  Temple. V  Temple východně  od Beregostu

Zajděte do  chrámu a jestliže máte  u sebe Basiluss Holy  Symbol (podle návodu

byste měli), dostanete odměnu 5000 zlatých.  Projděte i zbytek mapy, ale až na

pár  vlků  včetně  jejich  vampyrické  odrůdy,  pomateného  astrologa  a ještě

pomatenějšího  poutníka z  Waterdeepu tady  nic zajímavého  nenajdete. Dále se

vydejte  na východ,  do poslední  mapy v  téhle části.  Ghoula Koraxe nemusíte

zabíjet,  ba co  víc -  přidá se  na chvíli  do vaší  party a můžete ho použít

k boji s bazilišky,  proti jejichž útoku je imunní.  Další postavičkou tady je

bojovnice Shar-Teel, se kterou se musí  utkat jeden z vašich bojovníků (jestli

jdete podle návodu,  potom Khalid), když vyhraje, bojovnice  vám nabídne svoje

služby, ale raději ji odmítněte -je totiž Chaotic Evil, a to do vaší party moc

nesedne (samozřejmě, jestli  jdete jinou cestou než podle  návodu, potom je to

něco  jiného).  Uprostřed  téhle  úrovně  jsou  velice nebezpeční baziliškové.

Můžete na ně  vyzrát několika způsoby- buďto s  Koraxem, nebo použijete kouzlo

Protect from Petrification  na svoje bojovníky a nedělejte  si starosti, anebo

zneviditelněte svou zlodějku, pomalu postupujte od jednoho baziliška k druhému

a zdálky je likvidujte kouzly. Je tady také zkamenělá bojovnice, kterou můžete

osvobodit  klasickým  kouzlem  Stane  to  Flesh.  Pozor  uprostřed je skupinka

bojovníků, kteří se  s bazilišky kamarádí - bude vám  dělat problémy je zabít,

ale vyplatí  se to. Tolik  tedy k ,mimoquestovému"  prozkoumávání jihovýchodní

části a teď zase něco úplně jiného.


Takže jak  teď dokončit náš  rozjetý "kšeftík". Ano,  správně - vydejte  se do

Beregostu (mimochodem, dívenka  Chloe vás v Beregostu pošle  do hospody Jovial

Juggler, kde si už můžete nechat ,proplatit"  skalpy banditů), a tam pak do do

Feldpost's Inn, kde  na vás v prvním patře čeká  váš nový kamarád -Trenzig. Po

krátké výměně názorů,  úderů a kouzel se ale poddá  a prozradí vám všechno, co

ví (neměli byste  ho hned zabíjet, i když  to pro vás není v  téhle době žádný

problém). Až  se vypovídá, můžete  ho nechat jít,  anebo zabít-záleží na  vás,

penalizace za  zabití není a  dostanete tak  Ring  of Protection +1  a Wand of

Magic Missiles. Důležité je ovšem odhalení  lokace tábora banditů, kam se hned

vypravíme. Cesta tam vede přes farmu severně od Friendly Arm Inn, kde se ještě

na chvilku zastavíme


Jednou  ze zajímavostí  na farmě  severně od  Friendly Arm  Inn jsou  podzemní

potvůrky-Ankegh. Když  je zabijete, vypadne  z nich krunýř-ten  můžete nejenom

prodat v Beregostu  u kováře za 500 zlatých,  ale můžete si z něj  také nechat

udělat na  stejném místě i brnění.  Stojí 4000 zlatých a  je stejně dobré jako

Full Plate Mail.  Má ovšem jednu nevýhodu -je považováno  za magické, a tak se

s ním nedají  kumulovat další magické  předměty, jako třeba  prsten nebo cloak

+1.  Nezabíjejte  jich  ale  víc  než  deset,  poškodili  byste  tak rovnováhu

v přírodě.  Hned  v  dolní  části  mapy  je  paladin Ajantis-díky jeho skvělým

charakteristikám je  to výborná volba -  má vysoké Charisma s  pláštěm +2 může

mít z  fleku 19. V  západní části mapy  narazíte na trojici  rybářů, kteří vám

dají úkol  - "domluvit" čarodějnici na  severu mapy u mostu  do Baldur's Gate,

kde  se  za  chvíli  zastavíme.  Zalezte  do  díry  uprostřed mapy, chvilku se

kočkujte s  hromadou Ankeghů a ve  východní části podzemí najdete  mimo jiných

pokladů i tělo  Brunova syna. To odevzdejte farmáři na  povrchu a ještě k tomu

přidejte hrst  zlaťáků -je to investice  do zkušenosti, která se  vyplatí. Teď

vám nic nebrání vyrazit na východ na lov banditů.


BANDIT CAMP


V přesvědčení, že  jste na tom  správném místě, vás  utvrdí krátká animace  ve

chvíli,  kdy  do  téhle  lokace  vejdete.  V  téhle  mapě až na opuštěné ruiny

uprostřed nic moc není, a tak hned najděte tábor banditů (je na severovýchodě)

a kompletně  ho vyhlaďte.  Pozor- nebudete  se potýkat  jen s  Hobgobliny, ale

i s  pěkně tuhými  lidskými válečníky.   Teď oceníte  to piplání,  kterým jste

prošli -  na nižších úrovních  by boje nebyly  zdaleka tak jednoduché.  Takhle

jenom vyčistíte prostranství okolo stanů a frontálně zaútočíte na hlavní sídlo

banditů.  No, když  ne frontálně,  tak alespoň  záludně -  osvědčila se metoda

poslat vašeho nejsilnějšího bojovníka  dovnitř likvidovat nepřátele jednoho po

druhém  a při  sebemenší známce  nebezpečí utéci  dveřmi ven.  Jednoduché, ale

efektivní. Když bude hlavní stan prázdný, osvobodíte zajatce (jmenuje se Ender

Sai) a podíváte  se do truhly- první kontakt  s dokumenty v truhle je  také to

poslední, co ve třetí kapitole uděláte.


D) CHAPTER 4


Než se vydáme do tajuplného Cloakwoodu, dokončíme některé úkoly okolo. Vyražte

tedy  k mostu  do Baldur's  Gate, ale  dlouho se  tady nezdržujte -jen vyřiďte

Tenyu, která  je skutečně východně od  mostu, jak tvrdili rybáři  v předminulé

úrovni.  Kromě  splnění  úkolu  u  ní  najdete  také  Bracers of Defence AC 7.

Nezapomeňte si  také vyzvednout svoji odměnu  Flail+1 - u rybářů.  (můžete ale

postupovat  obráceně a  pomoci knežce  proti rybářům).  Z téhle  mapy odejděte

severním  směrem. Severně  od mostu  najdete  pár  zombů, které  vybijte -  od

místního farmáře  dostanete odměnu a  samozřejmě i zkušenost.  V jeho domě  si

také  vyzvedněte  Cloak  of  Protection   +1.  Hodí  se.  V  oblasti  Peldvale

(jihovýchodně od tábora  banditů) je zajímavé především to,  že tam není vůbec

nic. Až  na Viconii na severozápadě,  dark-elf kleričku, která je  ale Neutral

Evil.  Můžete ji  zachránit před   vojákem Flaming  Fist za  trochu zkušenosti

(pokud si  ji nevezmete do  party, neklesne vám  dokonce ani reputace  za její

zabit, ale jinak není žádný důvod, proč  byste se tady měli zdržovat. Jižně od

Peldvale  je Larswood,  kde je  to trochu  zajímavější. V  pravé části mapy je

nedokončené  a rozestavěné  stonehenge, kde  musíte chtě  nechtě zabít  druida

jménem  Osmadi. Jeho  kolega Corsone  vám posléze  všechno vysvětlí, abyste si

nemuseli dělat výčitky svědomí. To je,  samozřejmě až na zabíjení, všechno, co

tady  můžete udělat,  a tak  hurá  na  východ, do  poslední lokace  západně od

Larswoodu. Tady si  dejte pozor na pavouky a v  neposlední řadě také na pasti,

které vyvolávají nepříjemné  kouzlo Web. Fahrington, muž v  západní části mapy

po  vás bude  chtít najít  svitek, který  u sebe  má jeden  Tasloi východně od

tohoto místa. Když mu ho přinesete - dá vám ho jako dárek, ale chraňte se před

tím,  abyste  ho  použili.  Ve  skutečnosti  je  to  totiž  Cursed  Scroll  of

Foolishness, a  tak tenhle subquestík slouží  jen a jen k  zvýšení zkušenosti.

Zhruba uprostřed mapy je partička kouzelníků, která se s vámi nebude mít ráda.

Když je všechny  vybijete (výborně funguje třeba kouzlo  Stinking Cloud mířené

na  skupinu tří  mágů nahoře  na vyvýšeném  podstavci), získáte pár zajímavých

věcí (pár  pláštů, kouzel a  Ring of Energy).  Jinak ale nic  - východní část(

tedy Woods of Sharp Teeth) je prozkoumána, teď nezbude než vypravit se do lesa

Cloakwood po stopách banditů.


1) CLOAKWOOD


Jeden z Tasloi má tady zajímavý plášť  Cloak of Non-Detection - nenechte si ho

ujít (je v jihovýchodní části). Uprostřed  této mapy vás lovec z Baldur's Gate

najme na  ochranu před druidy,  kteří se po  chvíli objeví. Je  lépe spojit se

s druidy nejenom, že jsou v právu, ale zkušenost za oba způsoby je ve výsledku

stejná a hlavně-zabijete-li lovce, získáte vedle  peněz i Bastard Sword +1 (+3

vs Shapeshifters), což  se vyplatí. V druhé části  Cloakwoodu narazíte hned na

muže,  který hledá  svého bratra.  Přislibte mu  pomoc. Zhruba  uprostřed mapy

najdete jeskyni, ve které si  obtloustlá potvůrka přivolává na pomoc pavoučky.

Zabijte démonka i pavouky v jeho skrýši najdete Wand of Frost, mocný obouruční

meč Spider's  Bane, a tělo  mrtvého chlapce, kterého  odneste jeho truchlícímu

bratrovi.  Ve třetím  Cloakwoodu je  muž jménem  Eldath, který chce vysvobodit

ženu svých snů ze spárů zlovolného otce  v Baldur's Gate. Nevyplatí se ho brát

do party, ale jestli si chcete splnit tenhle sub-questík, máte možnost v Entar

Silversheld má  rezidenci v severozápadní  části Baldur's Gate,  kam se můžete

později vypravit. Hned za mostem se  setkáte s druidem, který vám dá lektvárek

v případě,  že řeknete,  že nejste  spojeni s  organizací Iron  Throne, což po

pravdě řečeno, skutečně nejste. V pravé  části mapy je druid Faldorn, který se

k vám chce přidat  do party a vyhladit bandity. Můžete  ho vzít, ale po pravdě

není  žádný důvod,  proč byste  to měli  dělat-Jaheira vám  jako druid  bohatě

stačí. Po  chvilce potkáte (a zabijete)  zástupce zlých Shadow Druidů  a ještě

dále  potom  stromový  domeček  jejich  vůdce,  se  kterým uděláte také krátký

proces. A nakonec je v téhle mapě jeskyňka s krotitelem Wyvernů a dvěma malými

exempláři. Hlouběji v Cloakwoodu, na  další mapě, vás uvítá nepříliš přátelská

dryáda, se  kterou si ale  poradíte i přesto,  že používá teleport  (Dimension

Door).  Dále za  mostem je  pak doupátko  Wyvernů, ze  kterých si můžete potom

nechat  hlavy jako  suvenýry-v chrámu  východně od  Beregostu za  ně dostanete

odměnu 2000  zlatých - a  mezi mrtvolami  pak  najdete něco pokladů  a Wand of

Fear.


Konečně v srdci Cloakwoodu narazíte na  doly, které jsou opevněnou pevností na

ostrově. První větší šarvátku se skupinou tvrdších NPC vyřeší výborně Stinking

Cloud  a Fireball.  Následně najdete  u jednoho  z nešťastně  zesnulých skvělé

Boots of Speed (nedávejte je ale postavě, která má Spider's Bane anebo později

Ring of Free  Action) a také Plate Mail Armor+1.  V posledním domečku je cesta

do hlubin dolu.


2) CLOAKWOOD MINES


Doly musíte chtě nechtě projít. Na  jejich prozkoumávání se výborně hodí Boots

of Speed - dejte je svému  nejlepšímu bojovníkovi, který si touhle dobou hravě

poradí se  všemi slabými strážci, kteří  tady hlídají. V prvním  patře najdete

obrovský poklop,  kterým jsou doly odděleny  od podzemní řeky. Tohle  místo si

zapamatujte, ještě  se sem podíváte. Ve  druhém patře si dejte  pozor na pasti

a až  přijdete do  místnosti s  nezdravým počtem  strážců a jedním kouzelníkem

navrch,  vyzkoušejte si  využití Fireballu  v praxi.  Můžete zkusit i backstab

vašeho neviditelného  zloděje anebo hrubou  sílu bojovníků. Je  to na vás.  Za

zamčenými dveřmi je  tady také vůdce otroků z dolů  dejte mu zlato a zajistíte

tak útěk vězňů.


Než sestoupíte  do třetího patra,  připravte si cvičně  jeden Fireball. Dokáže

tady divy.  Pak projděte zbytek úrovně,  kde ale až na  jednoho celkem silného

Ogre Mage nic  moc není. Zato ve čtvrtém, posledním  patře si užijete. Nejprve

slušný bojovník,  potom supersilný Battle  Horror a konečně  sám Daevorn -tuhý

kouzelník,  se kterým  se musíte  vypořádat.  Po  jeho smrti  seberte klíč  od

poklopu  v prvním  patře a  spoustu pokladů  u něj  i v  jeho pokladnici:  Pak

vystupte  na povrch  a zatopte   doly. Jestli  jste předtím  osvobodili vězně,

přibudou vám dva body k reputaci a samozřejmě zkušenost. A to je také všechno,

co  můžete udělat  před branami  Baldur's Gate.  Před vámi  jsou tři  poslední

kapitoly a gigantické město, do kterého se hned vydejte.


E) CHAPTER 5


1) BALDUR'S GATE


Než vstoupíte  do města, setkáte  se s Scarem-vůdcem  Flaming Fist, který  vás

vyšle  do Seven  Suns vyšetřit  podivné události.  Za branou  na vás opět čeká

Elminster a celkem dlouhá konverzace. Až ji absolvujete, vítejte do města! Teď

máte  samozřejmě  celou  řadu  možností.  Buďto  můžete  jít rovnou po příběhu

a relativně  rychle   hru  dokončit,  anebo  se   řídit  podle  tohoto  návodu

a postupovat systematicky, projít  celé město doslova od domu  k domu a splnit

všechny (většinu) subquesty, které tady  jsou. Jedna dobrá rada -jestli chcete

plnit  subquesty, udělejte  to dříve,  než  skončíte  pátou kapitolu  - až  se

později v sedmé kapitole do města vrátíte,  nebudete to mít tak snadné a budou

vás  pronásledovat vojáci  Flaming Fist.  S nimi  v zádech  se vedlejší  úkoly

neplní dobře.  Město je rozděleno  na devět částí  plus stoky a  my si je  teď

popíšeme systematicky- po směru hodinových ručiček, abych tak řekl.


2) VÝCHODNÍ ČAST

Hned  v  první  lokaci  vřele  doporučuji  navštívit kouzelnický obchod (velká

kulatá  budova v  levé části  mapy)  a  dokoupit kouzla,  která ještě  nemáte.

Obzvláště se hodí kouzlo Clairvoyance, kterým odhalíte vždy celou mapu - to je

ve městě takřka nutnost, nechcete-li  zdlouhavě obcházet domy a jiné překážky.

V prvním patře téhle budovy si  také můžete zalaškovat s partičkou kouzelníků,

jejichž  rituál   se  vám  podaří   přerušit.  Bohužel,  nemají   u  sebe  nic

vzrušujícího.  V jednom  z domů  na jihu  téhle čtvrtí  je Necromancer Arkion,

který pro  vás má nehezký  úkol - sestoupit  do stok a  přinést mu mrtvé tělo.

Zapamatujte si to  - až se později vypravíte do  stok, nezapomeňte na to tělo.

Až mu ho přinesete, můžete ho  zabít a vzít jeho amulet (nakonec, Necromanceři

nejsou  hodní).  V  hospodě  Elfsong  vás  Brevlik  najme  na krádež magického

teleskopu z Hall of Wonders - odměnou dostanete zkušenost a Wand of Lightning.

Ve  druhém  patře  najdete  obchodníka   s  kouzelnými  předměty.  Severně  od

kouzelnické věže  je červeně oděný zloděj  jménem Niklos - když  přijmete jeho

nabídku,  zavede vás  do cechu  Shadow Thieves,  kde dostanete  pár zajímavých

a výnosných úkolů. Mimochodem,  heslo je samozřejmě Fafrhd. Jeden  úkol vám dá

zlodějským žargonem mluvící Narlen Darkwalk-po soumraku se s ním váš zloděj má

sejít před  hospodou Splurging Sturgeon v  severovýchodní části města. Vydejte

se tam, v  hospodě nechte celou skupinu a počkejte  na soumrak (odpočiňte si).

Pak vyšlete  ven zloděje -  až se objeví  voják Flaming Fist,  promluvte s ním

a zvolte  tu  možnost,  ve  které  varujete  ostatní  zloděje. Utečte bez boje

a vraťte se  do cechu zlodějů. Dostanete  odměnu a další úkol,  před kterým se

musíte  sejít  před  hospodou  Blade  and  Stars  obdobným způsobem. Blade and

Starsje  hospoda v  jihovýchodní části.  Postupujte stejně  jako v  předchozím

případě, až  na to, že  tentokrát budete vy  tím lupičem -  vylezte do prvního

patra, na  spáče zamňoukejte a ze  zamčené truhly "osvoboďte" drahokam.  Až se

vrátíte  do Cechu  zlodějů, dostanete  odměnu v  podobě tří  perel. Teď můžete

promluvit s Alatosem a získat velký úkol od Cechu máte se vloupat do Oberonova

paláce a ukrást komponenty k vytvoření  magické létající lodi. Oberonův dům je

západně  od hlavního  paláce v  severní části  města, ale  vchod do  něj je ze

středu Baldur's  Gate. Vejděte dovnitř  beze zbraní a  nechte se najmout  jako

sluha. Nejlépe s neviditelnou zlodějkou anebo kouzelníkem vystupte po schodech

do třetího patra, kde se utkáte  se třemi sestrami. Můžete je beztrestně zabít

všechny-jedna z nich má u sebe Angel Skin Ring a Necklace of Missiles. Všechny

tři důležité komponenty najdete ve skříňce na  tomto patře vraťte se s nimi do

Cechu zlodějů. Dostanete zkušenost (4000) a mág, pro kterého jste úkol plnili,

si na vás  začne brousit zuby. Jestliže jste ale  splnili předchozí dva úkoly,

Narlen vás  zachrání a vy si  nemusíte dělat starosti od  té chvíle se stanete

právoplatným členem Cechu.


3) JIHOVÝCHODNÍ ČÁST


Z mapy  odejděte jižním  směrem, abyste  v mapování  postupovali systematicky.

Tady  narazíte na  hospodu Blade  and Stars,  kde vás  věštec G'Axor  požádati

o donesení  drahokamu z  přístavu. Ve  stejné hospodě  je pak Shaella, podivná

kněžka  podivné církve,  která vás  pošle přečíst  si knihu  Neznalost, kterou

najdete v knihovně Candlekeepu. Zapamatujte si to a později, až (jestli) knihu

najdete, se sem vraťte. V domě na severu úrovně je Necromoncerka, která vám dá

úkol-v případě, že s ní promluví váš kouzelník. Máte sehnat amulet od Arkiona,

kterého  jste potkali  v předchozí  mapě. Přineste  jí tedy  amulet, dostanete

svitek a  zkušenost. Potom můžete  použít stejný postup  jako s Arkionem  a in

memoriam si  od ní vypůjčit její  prsten - obojí pak  doneste do kouzelnického

obchodu ve východní  části město. Do domu na  východě jihovýchodní části města

se vloupali zloději, které můžete buďto  pobít, anebo nechat jít v případě, že

znáte  heslo Cechu  zlodějů (Fafhrd).   Sanadal Gwist  v prvním  patře hospody

v jihovýchodním cípu vás požádá, abyste našli její dva příbuzné, jejichž jména

jsou Shank a Carbos. Poohlédněte se po nich. Dále už tady nic extra zajímavého

není, a tak se vypravte na západ, do přístavu.


4) JIŽNÍ ČÁST


V domě na pravé straně je nepříjemně  vyhlížející nemocná bytost, která vám dá

úkol  - najít  v hospodě  Three Old  Kegs lebku  jejího bratra  a donést ji do

chrámu  Lady's Hall.  Hned vedlejší  dům skrývá  Sirénu, která ovšem nepřežije

dlouho - byla  od vody odloučena na příliš  dlouhou dobu. Škoda - není  jí ale

pomoci. Dále  na sever je potom  skladiště, ve kterém je  nepříjemný bazilišek

-ten má ale Sphene Gem, který po vás chtěl G'Axor (tenhle subquest je jenom za

zkušenost).  Dále pak  je zde  dům  se  zlodějem, jehož  jméno je  Cordyr. Hm.

V roztomilém červeném domečku  uprostřed na vás čeká partička  čtyř Ogre Mage,

kteří si chtějí  vysloužit tučnou odměnu za vaši hlavu.  Připravte je o jejich

hlavy a  najdete u nich i  pár drahokamů a věciček.  Ve velké budově uprostřed

potom sídlí  správce přístavu, za  kterým se ovšem  podíváme až později,  a je

tady také  vysoká budova Iron Throne,  kam rovněž zavítáme až  mnohem později.

V bedně jižně  od chrámu WaterQueenjsou  Gauntlets oF Weapon  Skill. Jsou sice

součástí jednoho malého subquestu, ale věřte nikomu je dávat nechcete.


5) JIHOZÁPADNÍ ČÁST


Tady je spousta zajímavostí a mimo jiné i splnění vašeho prvního úkolu. Než se

ale vydáte do  domu Seven Suns, trochu to tady  prošmejděte. Kupříkladu v domě

v jihozápadní části je kouzelník Sunin a pár jeho pohůnků, které můžete celkem

beztrestně a velice snadno pobít odměnou za nějaké zajímavé věcičky (mimo jiné

Ring of  Wizardry). Místní hospoda Ye  Olde Inn je trochu  nehostinná -je plná

slizu, který můžete vyčistit. V  domě přibližně uprostřed je partička zlodějů,

se kterými se  můžete trochu pokočkovat, ale nemusíte -  nic moc z toho stejně

mít  nebudete. Když  navštívíte kupeckou  gildu Seven  Suns a  pohrajete si se

všemi  shapeshiftery,  kteří  tady  jsou  (stačí  je  trochu  slovně podráždit

a uvidíte, jak rychle  změní tvář), vypravte se na audienci  u Scara v hlavním

stanu Flaming Fist (velká budova v levé  části mapy). Scar vám dá kromě odměny

i další úkol -zjistit, co se děje  s mizejícími lidmi ve východní části města.

Nebojte se, včas  se tam podíváme. Když už jste  tady, zastavte se na slovíčko

s Fergusem a dejte mu Angel Skin Ring  (měli byste ho mít ze zlodějského úkolu

v Oberon's Estate). Tahle službička se vám bude hodit v budoucnu.


6) ZÁPADNÍ ČÁST


Na jihu je malý domek, ve kterém vám trpaslík slušně zaplatí za krunýř Ankegha

-jestli se chcete  táhnout zpátky na pole jižně od  města, potom máte možnost.

V Hall  of Wonders  můžete po  soumraku ukrást  dalekohled, který  se vám bude

hodit  ke  splnění  Brevlikova  úkolu   (z  Elfsong  Tavern).  Před  domem  na

severozápadě téhle  mapy vás malý  chlapec požádá o  službu - vejděte  tedy do

domku a přijměte úkol. Potom se  vypravte do přístavu do chrámu Water Queens's

House.  Zaplaťte 50  zlatých jako  dar a  nechte si  zavolat vrchní kněžku. Za

2000  zlatých od  ní potom  kupte mrtvé  tělo- když  ho donesete  zpátky a  po

oživení promluvíte  s chlapcem, dostanete  skvělý zlatý Large  Shield. V téhle

mapě  narazíte mimo  slavného Hall  of Wonders  i na  dům čaroděje  Ragefasta.

Vstupte  dovnitř a  po krátkém  boji osvoboďte  nymfu odměnou  vám bude pramen

jejích vlasů.  Když pak zajdete do  kouzelnické věže ve východní  části města,

necháte si z těchto vlasů udělat Nymf's Cloak, který přidává +2 na Charisma.


7) SEVEROZAPADNÍ ČAST


V hospodě Helm and Cloak si zajděte do prvního patra, do luxusního pokoje, kde

v obraze ve  zdi (pozor na  past) najdete senzační  Helm of Balduran.  O jejím

umístění  se sice  dozvíte až  z questu,  který podstoupíte  později, ale není

důvod, proč byste  si neměli udělat trochu náskok-zvlášť když  je ta helma tak

skvělá. Když  promluvíte s bandou na  baru a povyprávíte jim  o svých cestách,

objeví  se  u  dveří  celkem  silná   parta  cestující  až  z  dalekého  města

Undermountain.  Ať  už  je  váš  obdiv   k  tomuto  městu  jakýkoli,  boji  se

nevyhnete-odměnou vám bude pár zajímavých  věcí. Hned ve vedlejším domě (velký

palác na jihu  mapy) vás čeká tuhý souboj s  Invisible Stalkery a Doom Guardy.

Když je porazíte,  můžete si promluvit s čarodějem, který  vám dá úkol spojený

právě  s  helmou  -  dojít  na  náměstí  a  u  starožitníka osvobodit partičku

dobrodruhů ze zakletí do kamene. Když  to uděláte, nedostanete sice helmu, ale

návod, jak získat plášť Cloak of Balduron z nevěstince Undercellar. Ale k tomu

později -  zatím se spokojte  s tím, že  si promluvíte s  čarodějem a vymámíte

z něj svitky Stone to Flesh. V dalším  velkém domě se dějí divné věci -je tady

čaroděj  a  druidka,  oba  dva  obviňující  jeden  druhého  ze  strašení dětí.

Zabijete-li čaroděje,  získáte od druidky  Wand of Polymorphing  (mění oběť ve

veverky). V  domě na severu  (jižně od velkého  paláce) je trpaslík  Pheirkas,

který  vám výměnou  za Cloak  of Algenon  (podle tohoto  návodu jste  ho mohli

ukrást v  Beregostu) dá 200 zlaťáků.  Samozřejmě to za to  nestojí, ale jestli

máte Nymph  Cloak, nemusí vás  to zase  tolik  mrzet. Raději si  ale přece jen

plášť  nechte. Ve  východní části  města je  další trpaslík,  který vám  slíbí

odměnu za nalezení těla svého mrtvého společníka. Jestli ho najdete, máte bod.

Mně  se  to  nepodařilo.  V  téhle   sekci  města  je  rovněž  panství  Entara

Silvershielda, kde můžete splnit jeden ze subquestů z Cloakwoodu.


8) SEVERNÍ ČÁST


Na jižní straně této mapy jsou tři  domky. V prostředním je Bardice, která vám

výměnou za History  of the Unicorn Run dá zkušenost  a ochranný svitek. Jestli

knihu nemáte,  někde si ji  kupte nebo ukradněte.  Před domem domě  nalevo vás

dívenka Petrine  požádá o prsten-ten  najdete ve truhle  v prvním patře  domu.

Nedostanete  nic než  zkušenost, jestli  vám  to  za to  stojí. Určitě  si ale

zajděte do  domu na severní  straně-v prvním patře  je kouzelnický sluha  a ve

druhém bojovník s pěknou helmou Helm of Glory. Čaroděj Ramazith ve věži nebude

rád, že  jste mu nedoručili  nymfu -tu jste  dříve osvobodili výměnou  za její

vlasy.  Až  odejde,  pronásledujte  ho  do  nejvyššího  patra,  kde ho zabijte

-získáte  Amulet of  Metaspell Influence  (jedno kouzlo  druhého levelu navíc)

a Ring of  Protection +2. To  se vyplatilo. Nezapomeňte  taky prohledat skříně

a knihovny-je  tady spousta  kouzel, nějaké   peníze a  hlavně další  kniha na

zvýšení  základní ability - tentokrát Inteligence.  V  hospodě  Three Old Kegs

skutečně  najdete lebku,  a to  v prvním  patře za  obrázkem nalevo od schodů.

S lebkou dojděte do západní části mapy do Ladýs House-vyléčíte tím nešťastného

mužíčka z přístavu. Ale popravdě - nic z toho mít nebudete.


9) STžEDNÍ ČÁST


Uprostřed  města narazíte  na spoustu  zajímavých věcí.  Narazíte tady na muže

jménem Lothander, který  vás informuje o jedné maličkostí  - celá vaše skupina

byla otrávena a jediný způsob, jak se zachránit, je pomoci mu. Zajděte tedy do

stanu Divinera na tržišti a zeptejte se, jak se dá Lothander vyléčit. Potom se

vypravte do chrámu v přístavu, odkud vás  pro změnu pošlou do Ladý s Hall, kde

máte  získat Book  of Wisdom - za 500   zlatých se  vám to  podaří. Jestli  se

nechcete s  tímto artefaktem rozloučit  (byli byste blázni,  kdybyste chtěli),

dojděte zpátky do chrámu v přístavu, ale  nechte si nejdříve dát svitek - když

budete dost rychlí, stihnete utéct před  kouzly, která na vás rozzuřená knežka

zakouzlí,  a  Tome  of  Understanding  bude  váš.  Lothanderje  v prvním patře

v hospodě Blade  and Stars, kam  mu doneste jeho  svitek dostanete první  část

protijedu.  Pro druhou  si dojděte   do Blushing  Mermaid. Západně  od tržiště

uprostřed je  dům starožitníka a v  něm šest kamenných soch  - proměníte-li je

opět v lidi, dozvíte se, kde se  dá najít pověstný Cloak of Balduran - dojděte

si pro něj tedy do nevěstince  Undercellar, kam se dostanete nejlépe z hospody

Blushing Mermaid.


10) SEVEROVÝCHODNÍ ČÁST


V téhle  mapě  je  mimo  jiné  i  hospoda  Splurging  Sturgeon,  vedle  níž se

odehrajejeden  z úkolů  pro cech  zlodějů.  Je  tady také  žena, která  po vás

vyžaduje službičku  - navštívit hospodu  Low lantern na  lodi v přístavu  a od

muže v podpalubí  vymámit lék proti nemoci její dcery.  Udělejte to. Do pajzlu

Blushing  Mermaid se  musíte vypravit  hned  ze  dvou důvodů  -jednak je  tady

v prvním patře Marek, který má  druhou část protijedu, který potřebujete (mimo

to  má u  sebe skvělý-zlodějský  shortEagle Bow  +2), jednak  v je podzemí (do

Undercellar se  dostanete dveřmi v zadní  části hospody) Quenash, od  které si

vyzvedněte  Cloak of  Bolduran v   případě, že  jste osvobodili  jejího milého

z kamene (a řeknete Quenosh,  že to je elf). Hned u vchodu  sem vás také potká

další Ogre zabiják, který má další Gauntlets of Weopon Skill (THACO +1).


11) STOKY


Do stok se vydejte libovolným kanálem ve  východní části města - čeká vás tady

pár crawlerů  a Ogre Mage,  který má u  sebe Bastard Sword  +1 a dva prstýnky.

Pokračujte dále, až  narazíte na mrtvá těla zapečená ve  zdi. Seberte tělo pro

Arkiona a můžete  vyrazit. Jestli chcete, můžete také  prošmejdit zbytek stok,

ale až na  krále podzemí a spoustu slizu tady  toho moc nenajdete. Kromě toho,

stoky  jsou převelice  komplikované a  trochu nelogické,  tak si  dejte pozor,

abyste nezabloudili, což se vám stejně podaří. Až splníte všechny subquesty ve

městě  včetně  prohlídky  stok,  vypravte  se  znovu  za Scarem do velitelství

Flaming Fist v  jihozápadní části města. Dostanete odměnu  za nalezení prstenů

i za  zabití Ogre  Mage. Následujte  Scara ven  před bránu  a znovu  si s  ním

promluvte.  Zavede vás  za vévodou   Eltanem a  dostanete hlavní  úkol vedoucí

k dokončení téhle  kapitoly - vypravít se  do hlavního stanu Ivon  Throne, což

také hned  udělejte -jste-li na  to připraveni. Předtím  si rozhodně připravte

kouzla na boj a vyspěte se na to do růžova.


12) IRON THRONE


Projděte  až do  čtvrtého patra  - stráž  v prvním  patře ukecejte,  ve druhém

uplaťte.  Ve třetím  patře potkáte  pár vyslanců  z jiných  zemí a  konečně ve

čtvrtém, posledním patře na vás  `ceká středně obtížný souboj, který vyhrajete

v případě,  že máte  kouzlo Detect/Purge  Invisibility, hodně  zdraví a pevnou

ruku. Odměnou vám bude spousta slušných zbraní, vynikající Ring of Free Action

(stejně jako Spider's Bane by jej neměl  používat ten, kdo má Boots of Speed),

kouzla  a další  předměty. Teď  už nezbývá  než připravit  se na dalekou cestu

nakupte  si  všechno,  co  si  myslíte,  že  je  potřebné,  a  zbavte se všeho

nepotřebného. Až  to uděláte, jděte opět  do Flaming Fist promluvit  s Eltanem

dostanete  Book of  Ancient Knowledge,  se kterou  se můžete  dostat za  brány

Candlekeepu.


F) CHAPTER 6


V Candlekeepu  neotálejte  a  hurá  do  knihovny.  V  prvním  patře  až no pár

konverzací nenarazíte  na nic zajímavého -jen  pár kouzel a dopisů.  Ve druhém

patře je Koveras,  což je kupodivu samotný Sarevok,  váš arch-nepřítel. Dá vám

ochranný prsten - můžete si jej klidně vzít, nic tím nezískáte ani neztratíte.

Rieltara ve třetím patře můžete zabít, ale  nic moc z toho mít nebudete, a tok

ho raději nechte  dýchat. Tak jako tak vás obviní  z jeho vraždy. Čtvrté patro

pro vás má překvapení - váš známý Shistal je  ve skutečnosti shapeshifter, což

zjistíte, když si s ním pečlivě promluvíte.  V jedné z místností v pátém patře

naleznete  svitek od  Goriona, který  vám vysvětlí  ledacos o  vašem pochybném

původu. Konečně ve  finálním, šestém patře, se dočkáte  pošlou vás do šatlavy,

kam právem  patříte, za to, že  jste pozabíjeli pár banditů  v čele s Reitarem

(jestli  jste to  neudělali, nevadí,   stejně se  povezete!j. Probudíte  se ve

vězení, odkud ale záhy uniknete za pomoci Tethorila do podzemí Candlekeepu. To

musíte projít.  Podzemí knihovny se  vyplatí prošmejdit do  posledních zákoutí

-je  tady  pár  grimoárů  posilujících  základní  atributy (Wisdom a Strength)

stejně jako pár skvělých artefaktů. A hlavně pozor na pasti!


Ve druhé části  podzemí potkáte duo trpaslíků, kteří  vám pomohou vypořádat se

s hordami kostlivců, dopplegangera napodobujícího Winthropa, Fullera a dokonce

Elminístera. Pozabíjejte  je všechny do  jed noho. Z  podzemí se dostanete  do

jeskyní, kde na vás čeká partička zabijáků, se kterou si ovšem poradíte celkem

snadno.  Když  si  dáte  pozor  na  bazilišky  o  kousek  dále,  máte  vyhráno

- u  východu potkáte  ještě jednoho  upovídaného človíčka  a je  to -vzhůru do

Baldur's Gote!


G) CHAPTER 7


Neváhejte ani vteřinu  a zamiřte znovu do sídla Iron  Throne. Tady potkáte pár

lidiček  prchajících  před  vyhlídkou  věcí  budoucích.  Znovu  vyšplhejte  do

posledního  patra, kde  se utkáte  se Sarevokovou  přítelkyní. Až se vypovídá,

dovažte  ji  a  vezměte  hlavně  Sarevokův  deník.  Potom sestupte do sklepení

budovy,  odkud vede  cesta do  stok. Ze  stok vylezte  hned vedlejším východem

a ocitnete se  přímo v Undercellar, kde  na vás čeká páreček  tuhých zabijáků.

U jednoho najdete  dopis a pozvánku  na korunovační slavnost-oba  dokumenty si

bezpodmínečně ponechejte.  Dále pak je  tady Short Sword  of Backstabbing (pro

zloděje  ideální nástroj).  Neviditelná děvčice  má potom  Dagger+2. Až s nimi

uděláte krátký  proces, můžete se  vypravit rovnou do  paláce v severní  části

města (předtím si můžete pro vaše obveselení ještě zachránit lorda Eltana tak,

že jeho tělo donesete z Flaming Fist velitelství do přístavu ke správci).


1) PALACE


Než  se nadějete,  jste uprostřed   korunovační ceremonie,  a než  se nadějete

znovu, místnost je  plná shape - shifterů.  Belt musí  za každou  cenu přežít,

vévodkyni se  vám s největší  pravděpodobností zachránit nepodaří.  Po krátkém

souboji  se  Sarevokem  budete  teleportováni   do  Cechu  zlodějů,  odkud  se

můžete/musíte vydat pronásledovat Sarevoka do jeho skrýše. Připravte se dobře,

nebude to lehká cesta.


2) FINÁLE


Nejprve  musíte  projít  zdlouhavý  labyrint  plný  pastí  a  tuhých  Skeleton

Warriorů, nejlépe dohromady. Na konci  najdete Sarevokovo učitele, který to má

už v podstatě za sebou. Anebo před sebou, podle toho, jak se na to díváte.


Další úroveň už  je opravdu finální je to starobylé  podzemní město, ve kterém

na vás číhá parta velice dobře vybavených bojovníků a kouzelníků, kteří u sebe

překvapivě  nemají  vůbec  nic  zajímavého.   Nakonec  už  zbývá  jenom  chrám

v severozápadní části. Jděte tam a  pobijte všechny. Mimochodem - potkáte tady

Tazoka i Angella,  vaše staré známé. Stačí ale, když  zabijete Sarevoka, o pak

už jen uložení pozic a charakterů.


KONEC.

Podpořte nás koupením hry:

Partneři a přátelé:

Copyright (c) 1996 - 2023 Jan Svatoš a Ing. Miroslav Moucha
Všechny materiály zde zveřejněné jsou chráněny autorským zákonem a jejich přebírání bez souhlasu autora je výslovně zakázáno.