Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod dodal : Tomáš "KILLER" Sudík (killer-master@seznam.cz)
Dobře si rozmyslete, jakou si vytvoříte postavu. Jako v každém AD&D platí, že
bojovník to má snazší na začátku a o něco těžší později, zatímco kouzelník se
bude mučit prvních několik levelů a pak se z něj stane mega-bytost. To je však
kompenzováno partou šesti lidí (i nelidí), takže záleží jen na vás, koho si
vyberte. I když, tady to s těmi demi-bohy není tak žhavé, vzhledem k omezení
zkušenosti hranicí 89000. Neuděláte chybu, když budete hrát za Fightera anebo
Paladina (vypadá robustněji než obyčejný Fighter a má i některé speciální
ability, ale nemůže dosáhnout mistrovství v ovládání zbraně), a jestli se
chcete dát na kouzlení, zvolte základního mága - ne specialistu, připravili
byste se tak o přístup k některým skupinám kouzel. Pečlivě si narolujte
výchozí atributy - hodit si 1718 na Constitution je dobré, chcete-li mít co
největší bonus na HP per level, Dexterity zase ovlivňuje AC a když budete
chtít identifikovat předměty bez kouzel, snažte se dát kouzelníkovi co
nejvyšší Intelligence a Wisdom kvůli bonusu pro Lore. Na Charisma se můžete
v podstatě vykašlat, protože jsou tady charaktery s Charisma 16, 17, které se
dá navíc zvýšit knížkami i artefakty. Poznámka pod čarou-vezměte si kouzelníka
(nejlépe elfa) a vyhraďte si čas na to, abyste mu narolovali ty nejlepší možné
atributy když si dáte práci (já jsem si ji dal), můžete BEZ PODVODU narolovat
i atributy 10, 19, 17, 18, 18, 12, což je velice slušné, ne-li skvělé. Pokud
nebudete s některými atributy spokojeni, nezoufejte - přímo ve hře je pak
můžete v omezené míře upravovat. Ale přesto půlhodinka navíc před začátkem hry
strávená pečlivým rolováním atributů se vyplatí. S hitpointy se navíc pojí
jeden malinký podvůdek, který si můžete dovolit díky možnosti save/load. Vždy,
když vaše postavy budou povyšovat level, spočítejte si (z pravidel AD&D nebo
z manuálu hry), kolik hitpointů můžete maximálně získat (například fighter
hází 1d10 + bonus 1-4 podle Constitution, mág ld4 + 1-2 atd.) a potom si
kombinací Quicksave/load vyčíhejte tu nejvyšší možnou variantu. Možná vám to
zní jako prkotina, ale u kouzelníka bez bonusu za Constitution hraje roli,
jestli bude mít na druhém levelu pět nebo osm HF Dále si dejte pozor, jakou si
sestavíte partu. V tomhle návodu je postup, jak vytvořit jenom jednu,
relativně vyváženou, kladnou skupinu s kouzelníkem jako hlavní postavou.
Můžete jít ale i jinou cestou a vybrat si postavy zcela jiné. Jestli si
vyberete skupinu podle tohoto návodu, buďte pečliví hlavně při povyšování
levelů - Imoen (nebo jakémukoli zloději) co nejdříve zvyšte dovednost Open
Locks na 100 a potom se specializujte na Detect Traps. Pick Pockets je skoro
k ničemu a na Stealth jsou tady skvělé artefakty. U Khalida (anebo jiného
bojovníka) pěstujte zejména dovednost zacházet s mečem až na maximum. Z nikoho
nedělejte dual-class postavy a nechte si jedinou dual-class-Jaheiru. A ještě
jedna rada - tenhle návod postupuje tak, jak je možné co nejsnáze postupovat,
a také tak, aby byla orientace co nejjednodušší , čili - od mapy k mapě. Je
ovšem také možné (a docela užitečné) si nejprve vytvořit kompletní partu
z těch nejlepších a zde doporučovaných postav (hlavní postava : mág, dále pak
Imoen, Khalid, Jaheira, Kivan a Ajantis) a teprve potom postupovat podle
návodu krok za krokem. Až se budete trochu orientovat, můžete projít všechny
lokace s postavami v pořadí start (Imoen), Friendly Arm Inn (Khalid
a Jaheira), Ajantis (severně od Friendly Arm Inn) a High Hedge (Kivan)
a teprve potom postupovat podle návodu. Má to tu výhodu, že se všemi postavami
budete začínat na prvním levelu (s výjimkou Kivana na druhém, pokud je potkáte
v době, kdy budete stále na prvním) a budete tak moci používat trik na získání
maxima hitpointů a případně vylepšovat dovednosti na zbraně a u zloděje podle
vašich představ- postavy, které naberete, totiž mají level přiměřený vašim
zkušenostem - když je naberete později, jejich level už bude vyšší a vy
nebudete moci tolik zasahovat do jejich vývoje. Pokud je někde v návodu zmínka
o tom, že byste měli někoho vzít do party a někam ho dovést, jednak to dělat
vůbec nemusíte a pokud ano, "odložte" si některou z vašich hlavních postav
a později si ji vyzvedněte na tom místě. Další rada je obvyklá - ukládejte
pozice často, tak často, jak jen můžete. Před každým odpočinkem v přírodě
uložte pozici do Quicksave - pokud vás probudí monstra, není důvod pozici
nenahrát a vyhnout se tak zbytečným nepříjemnostem. Jestli si chcete hru
pořádně užít, prošmejděte detailně každou mapu a nevynechejte ani stéblo. Jde
nejenom o plnění úkolů, ale i o hledání artefaktů, o zkušenost, o reputaci.
V návodu by mělo být vše potřebné, ale vždycky můžete mít něco víc. Dále pak
co nejdříve se zbavte nemagických zbraní (zbraní bez+ bonusu) u všech postav.
Nejenom, že jsou logicky silnější, ale hlavně - nerozpadají se vinou ,nemoci"
železa. A poslední ruda - šetřete. V drtivé většině případů (pokud to není
výslovně uvedeno v tomto návodu) se vám nevyplatí nakupovat v obchodech, byť
by zboží vypadalo sebelépe. V boji (zejména se závěrečnými bossy)
a prohledáváním všeho možného najdete lepší věci a hlavně zadarmo. Když už
musíte mermomocí nakupovat, nakupujte až ve chvíli, kdy budete mít reputaci
20 - zboží bude o 50% levnější a při vstupu do obchodu vždy vstupujte
s vůdcem, který má nejvyšší charisma. Nemá smysl kupovat základní brnění
a zbraně, ale vyplatí se koupit třeba Shadow Armor v Beregostu, Robe of
Good/Neutral Archmagi v High Hedge a samozřejmě kupovat ty nejlepší
a nejdražší projektily-šípy, kameny, šipky.
1) PROLOGUE
Hned na začátku zajděte do hospody, kde si můžete cosi nakoupit u baru,
u starého známého Winthropa. Firebead Elvenhair vám dá první ze snadných úkolů
- musíte dojít do vnitřní zahrady a přinést mu identifikační svitek. Nic
těžkého. Udělejte si mentální poznámku a jděte dál. Když potom půjdete do
zahrad Candlekeepu, zastavte se u muže jménem Tethtoril a vyzvedněte od něj
zmíněný svitek - doručíte-li jej Firebeadovi, dostanete od něj lektvárek
a ochranné kouzlo. Hm. Napoprvé to není nejhorší. Když vylezete z hospody,
jděte po směru hodinových ručiček. Narazíte postupně na: Phyldii, která
postrádá knížku (tu najdete v hromadě klád za Dreppinem o kousek dále
a odměnou za její vrácení dostanete Lynx Eye Gem, který můžete později třeba
prodat), kněžský domek (uvnitř odrovnáte prvního z dlouhé série nájemných
vrahů, které po cestě potkáte), Dreppina, který vás po vrácení knihy požádá
o doručení lektvaru pro krávu od Hulla, chrám Oghma, kde se můžete trochu
léčit a nakoupit si nějaké ty kněžské náležitosti (lektvary a svitky),
Jondalara, který vás naučí základům boje (raději ho ale nezabíjejte - pro
jistotu používejte pěsti), trpaslíka Reevora, u kterého si můžete vysloužit
odměnu 5 GP a 50 XP, vyčistíte-li jeho domeček od krys, kocovinou stiženého
Hulla, který vás pošle do kasáren pro meč a pro protijed (protijed je pro
Dreppina, za meč dostanete od Hulla 20 GP, Gatewardena, jenž vás zasvětí do
tajů boje s více nepřáteli, Bunkhouse, ve kterém je další z otravných
nájemných vrahů, kasárna, kde vás Fuller požádá o hrst šipek do kuše (můžete
je koupit u Winthropa v hospodě) a kde také najdete Hullův meč a protijed pro
Dreppinovu krávu. Odměnou za doručení šipek dostanete deset GP-zisk je 9 GP,
jestli se vám to chce podstoupit. Když splníte všechny tyhle maličké úkoly,
můžete už směle vykročit do nitra Candlekeepu - promluvte si s Imoen, ze které
se velmi brzy stane vaše dobrá společnice, a po rozmluvě s Gorionem se vydejte
na dalekou, předalekou cestu. 0 tom, že ta cesta nebude pro Goriona zase tak
daleká, nemusíte dlouho pochybovat.
A) CHAPTER 1
Až bude s Gorionem nadobro amen (předtím vás ještě prozíravě pošle do Friendly
Arm Inn, kde můžete najít dva spolehlivé společníky), vezměte do party Imoen,
která se "zčistajasna" objeví. Věřte, že to není špatná společnice a hlavně
-je to výborná zlodějka. To, co teď máte před sebou, je první kapitola. Její
cíl je jasný - dojít do dolů v Nashkelu a zjistit tam, co a jak. Nevíte to
sice ještě, ale brzy se to dozvíte. Začneme hned tam, kde se ráno probudíte
a setkáte s Imoen. Nezapomeňte se hned podívat ne místo včerejšího "činu", kde
naleznete Gorionovy pozůstatky - mezi nimi i dopis, který vás znovu pošle do
Friendly Arm Inn. Můžete prochodit i zbytek téhle mapy. Najdete tady pár
malých zmetků, psychopatického sebevraha Chase, medvědy (na ty pozor, jestli
se opravdu necítíte), poustevníka s pár dobrými radami
a trpaslickonekromancerskou dvojku, kterou si ale do partičky raději neberte
(nechcete-li mít později potíže). Když je mapa "hotova", nic vám nebrání
vypravit se na cestu do Friendly Arm Inn, abyste svoji skupinu trošku
rozšířili. Ve dvou s Imoen se to sice táhne dobře (zvlášť pokud jste si
vybrali mužský charakter), ale "palebná síla" čtyř a více charakterů není také
k zahození. A Khalid s Jaheirou, které najdete ve Friendly Arm Inn, patří
opravdu mezi dobré postavy. Vzhůru tedy za nimi - nejlépe tak, opustíte-li
tuhle mapu směrem na východ, na zalesněné rozcestí. Na další mapě potkáte
poprvé vám dosud neznámého kouzelníka v červené róbě (je to jedna
z nejslavnějších postav Forgotten Realms- Elminster, pokud vás to zajímá).
Tomu, co vám poví, nebudete rozumět ani zbla - za to vám ručím. A ručím i za
to, že se s ním ještě párkrát potkáte.Nic si z toho ale nedělejte a zapište si
to do deníčku (hra to stejně udělá za vás tak jako tak). Teď máte příležitost
projít si další mapu a trochu se procvičit v boji. Co tady je? Hrstka Xwartů
a vlků, lučištník Aoln (jenom tak na pokec), Ogre (pozor na její opasky raději
si je nechte oba indentifikovat, než si je na sebe navléknete, ušetříte si
nepříjemné freudovské překvapení. Na druhou stranu, jeden ze dvou opasků
Girdle of Piercing je celkem užitečný-ve Friendly Arm Inn ho můžete vyměnit za
zkušenost a History of Tethyr), zmatený poslíček Andout, pár banditů (sbírejte
jejich skalpy, budou se vám později hodit) a zničená karavana, až na
opuštěného chlapce Jase, bez známek života a konečně dobře maskovaný Ring of
Protection +1, který najdete na kameni severně od obelisku na rozcestí
v severozápadní části. Jinak nic pro hrdiny, a tak už teď hurá na sever, za
přáteli do FriendlyArm Inn. Mimochodem, jestli se na nic z toho výše uvedeného
necítíte, mapu prostě proběhněte po jejím západním okraji a vraťte se sem až
s plnou skupinou. Anebo, pokud jste si v minulé mapě vzali další dvě postavy,
nemusíte si dělat starosti. V každém případě ale-víc toho tady nenajdete.
Až budete ve Friendly Arm Inn, neváhejte a vydejte se hned do místní putyky,
která je v hlavní pevnosti. Nad schody vás čeká další zabiják-Tarnesh-od
kterého si in memoriam vypůjčte nějaké kouzelné svitky a hrst zlaťáků. Uvnitř
hospody je konečně bojovník Khalid a bojová/druidka Jaheira (dual-class
fighter druid). Nedělejte si starosti s tím, jestli je to dobrá volba,
a vezměte si je sebou do party-osud a váš otec tomu tak chtěli a vy to chcete
taky! Můžete si cosi nakoupit a pokecat s pár nudnými patrony v hospodě.
V prvním patře je muž, který vám za Girdle of Piercing dá knížku, a ve druhém
patře další človíček, který po vás chce vyčistit jeden dům v Beregostu - na
úkol vás připraví lektvary proti otravě a když mu zpátky přinesete mrtvého
pavouka, víno a boty, dostanete nějakou zkušenost a trochu zlata. Je tady taky
jedna perlička - v jižní části mapy, na malilinké mýtinečce u základny jednoho
smrku, je skvělý Ring of Wizardry, který zdvojnásobuje počet kouzel, které má
mág na prvním levelu. Hledat ho je peklo, ale vyplatí se to. V domě nalevo od
brány je také Joia, která bude chtít službičku - najděte Hobgobliny v téhle
mapě (stačí jít po cestě a narazíte na ně), zabijte je a přineste jí zpátky
její Flamedance Ring -žádné zlato, jednom zkušenost a reputace budou vaší
odměnou. Teď byste měli mít čtyři členy skupiny a před sebou nepopsanou desku
dobrodružství. Vaše první kroky by měly vést do Nashkelu (anebo na sever, kde
je Paladin Ajantis-záleží jen na to, jakou partu si hodláte sestavit), kam se
také vydáme - cestu si ale detailně popíšeme, aby vám případně něco neuniklo.
Vraťte se tedy na jih, na zalesněnou křižovatku, kde už máte teď určitě dost
sil k boji se vším, co tady najdete. Nemůžete udělat chybu, když se teď
vypravíte na jih, do Beregostu. Doplnit zásoby munice (rozuměj šípů pro Imoen,
jestli jich nemáte dost), prodat naloupené poklady a načerpat drby z okolí...
1) BEREGOST
V Beregostu je spousta zajímavých míst, o kterých se zmíníme jen telegraficky
vyberte si z nich podle libostí :
Thunder Hammer Smithy - najdete ve východní části Beregostu. Prodává se tady
velmi slušné brnění a zbraně. Jestli máte dost peněz, anebo AŽ budete mít dost
peněz, skočte si sem pro Shadow Armor pro vaši zlodějku (jestli máte zlodějku
Imoen). Tohle skvělé +3 brnění totiž přidává ještě 15% na Stealth, což je
ideální ještě v kombinaci s Boots of Stealth, které najdete později). Severně
od kovárny je dům, ve kterém je Mirianne - požádá vás, abyste našli jejího
manžela (jeho ostatky jsou hned jižně od Beregostu, když jí přinesete dopis,
dostanete zkušenost a Ring of Protection +1).
Jovial Juggler - obyčejná putyka v jižní části mapy, ve které je později
kapitánka stráží, která kupuje skalpy loupežníků. Zajímavější je dům vedle
téhle hospody je plný pavouků (mrtvého si můžete vzít) a v truhlách tady
najdete obnošené boty, láhev vína a drahokam. To doneste do hospody ve
Friendly Arm Inn za drobnou odměnu.
Feldepost's Inn - hospůdka v jihozápadní části mapy, ve které se asi nevyhnete
souboji s místním otrapou Marlem. Nenechte se vyprovokovat - když ho zchladíte
bez boje, získáte zkušenost, když ne, musíte ho zabít nebo omráčit a nezískáte
zhola nic. Algernon v prvním patře hospody má u sebe Algernon's Cloak - ale
jak říká děd Vševěd - dobrovolně vám ho nedá, musíte mu ho vzít. Jakjinak než
zlodějem a Pick Pockets. Tenhle plášť přidává +2 Charisma, což je skutečně
skvělá zpráva pro vaši peněženku. Získání tohoto pláště je jedním z úkolů
z města Baldur's Gate, ale raději si plášť stejně nechte. V domě přímo naproti
hospodě je váš starý známý Firebead Elvenhair. Touží po knížce "The History of
the Fateful Coin", kterou mu můžete koupit zrovna ve Feldepost's Inn
u výčepního. Když ji doručíte, získáte výměnou další knihu, ale to není to
hlavní - hlavní je, že vám přibude ještě jeden stupínek k reputaci.
Burning Wizard - před touhle hospodou vás Garrick najme na jeden delikátní
úkol. Přijmete ho a za chvíli budete stát tváří v tvář zlodějce Silke.
Promluvte s ní a počkejte, až přijdou tři očividně nic netušící muži.
Rozhodněte se správně nenechte se zatáhnout do hry Silke a odmítněte zabít
nevinné. Namísto toho zabijte Silke-získáte nejenom peníze a lektvar, ale
i Quarter Staff +1, která se vám bude určitě hodit. Tři zachránění muži vám
navíc věnují lektvar (Potion of Defence) a Garrick (celkem nudný Bard) vám
nabídne společnost, kterou ale raději decentně odmítněte. Mimochodem, Burning
Wizard je jenom další obyčejná putyka. Red Sheaf - Když už budete namístě
činu", můžete vejít i do téhle hospody a zabít dalšího z řady lovce odměn
trpaslíka Karlata. Uvnitř je o něco přátelštější hobit Perdue, který postrádá
meč, jejž mu nedávno ukradl Gnoll západně od Beregostu, blízko High Hedge-za
50 GP ho chce zpátky.
Gerard Travenhurst - uvnitř zamčeného domu na severu města je místní radní
a dvě gorily u vchodu. Jinak nic moc -jen nahoře je pár zamčených beden, do
kterých se raději pusťte, až bude váš zloděj (zřejmě Imoen) na vyšším levelu.
Ale tak jako tak- nic moc uvnitř není a riziko chycení za to nestojí.
Po procházce po Beregostu se vydejte na jih, směrem přímo k Nashkelu. Tady, na
zalesněné cestě, je zase obvyklá směsice Gibberingů, Hobgoblinů (jeden z nich
má zajímavé boty - Boots of Stealth) a Ogrillonů -jeden z Ogrillonů na cestě
má dopis pro Mirianne z Beregostu - vezměte ho a doneste Mirianne. Dále pak je
tady zbloudilý chlapeček, osamělý lovec, voják Flaming Fist (tomu raději
odpovídejte po pravdě, jinak se dostanete do konfliktu se zákonem a hlavně
- za zabití vojáka Flaming Fist vaše reputace značně poklesne), potopený
domeček a jeskyně s malým pokladem (peníze a léčivé lektvary) uvnitř. Když si
tady dostatečně užijete, jděte dál na jih, do další, tentokrát trochu
kopcovité lokace těsně před městem Nashkel.
Na tomto úseku cesty narazíte na tábor Hobgoblinů, hrst koboldů a další havěť.
Dále je tady trochu pomatený Lord Foreshadow z Waterdeepu, poustevník
s nevyslovitelným jménem a jednou vtipnou konverzací -jinak ale opět nic
zajímavého. Jen to, že po opuštění mapy jižním směrem se na vás už směje
Nashkel, cíl vaší cesty v této kapitole. Když dorazíte do Nashkelu, máte první
kapitolu ze sedmi za sebou. Nebylo to těžké - bude to ale horší, nemusíte se
bát.
B) CHAPTER 2
1) NASHKEL
Po uvítání s místním strážcem zákona vyražte do hospody (prozaicky nazvané
Nashkel Inn), kde vás čeká poměrně nepříjemné setkání se schopnou kleričkou
Neirou. Ale - přežijete-li její první útoky kouzly, máte vyhráno, protože je
v boji zblízka jinak slabá. V místním obchodě prodejte nasbírané poklady
a jestli chcete, můžete si i něco dokoupit. Za chvíli si vás odchytne starosta
města Berrun Ghastkill. Pěkně si s ním porozmlouvejte a slibte mu, že se
porozhlédnete po místních dolech. Ve městě je také Temple of Helm (nabízí
zcela obvyklé služby), strážnice, před kterou stojí bard Minsc (můžete ho vzít
do party a jít s ním splnit jeden vedlejší úkol, ale k tomu se dostaneme
později), statek a nálevna Belching Dragon, ve které se nemůžete ubytovat
a můžete jenom pít (zato je tady další slavná postava - Volo, autor poznámek
v manuálu, od kterého se dozvíte zajímavé zkazky o kapitánovi stráže
i o dolech v Nashkelu). V místní rezidenci (Manor House) není bohužel vůbec
nic zajímavého. Potkáte tady také jednoho divného Conjurera, který po vás bude
chtít podobný úkol jako Minsc (namísto najití Dynaheirji ovšem máte zabít-tak
jako tak, do party si ho neberte) a jednoho opravdu protivného otrapu, za
jehož zavraždění dokonce nebudete penalizováni. Další lahůdková věc-v západní
části mapy jsou malá políčka. Nalevo od nejzápadnějšího políčka je malý smrček
(je na levém okraji pole v jeho středu) a pod ním najdete skvělé brněné Ankegh
Armor a perlu. Uf. Až projdete Nashkel k vaší spokojenosti, vydejte se konečně
do dolů, vyřešit záhadu zkaženého železa.
2) NASHKEL MINES
Než sestoupíte do dolů, projděte celou mapu nad nimi, narazíte tady na leccos
zajímavého. Vjednom místě je kupříkladu sochař Prism, který tesá sochu
z kamene. Přislibte mu pomoc a za chvilku už budete čelit zběsilému lovci
odměn. Greywolf je sice tuhý oříšek (jestli jste ovšem zatím na prvním
levelu), ale stojí za to - má totiž mimo jiné skvělý Long Sword +2 a Prism tak
jako tak zemře a věnuje vám drahokamy, za které si u Oubleka v Nashkelu můžete
vyzvednout odměnu. Kromě toho tady zachráníte jednoho trpaslíka od dotěrných
koboldů. Pak už se vydejte ke vstupu do dolů -tady si nejprve vyžádejte
povolení ke vstupu od Emersona a pak už vstupte do temné jámy Ivové.
Doly nezbývá než prostě projít. Nic moc zvláštního tady nenajdete a později už
budete jenom bojovat. Kromě pár blábolů od pomatených horníků v prvním potře
vám Dink dá nůž, který máte vrátit Kylemu v patře druhém (je v západním křídle
druhého patra). První dvě patra jsou celkem nezajímavá, zábava začne až ve
třetím - speciálně s pastmi, kterými je třetí patro prošpikováno. Používejte
zloděje na jejich detekování a následné disarmování. Ve čtvrtém patře je
konečně váš cíl. Je lépe osvobodit nejprve Enchantera Xana zjeho vězení
a pokud nehrajete za kouzelníka, vzít ho do party-je to jeden z mála
kouzelníků ve hře a zcela jistě se vám hodí, i když je to Specialist Mage
a nemá přístup k ke kouzlům, jako je Fireball anebo Flame Arrow. Pokud ale
máte hlavní postavu mága, Xana neberte a místo něj hrajte s Kivanem - Rangerem
z mapy High Hedge. Až budete připraveni, vydejte se zabít Mulaheye vjeho
doupěti. Není to snadný souboj, ale můžete si být jisti, že těžší souboje
teprve přijdou. Mulahey má u sebe pár zajímavých věcí, které se budou později
určitě hodit (později, až je identifikujete a zjistíte, k čemu vlastně jsou
- Boots of Grounding, Ring of Holiness). Zajímavější věci jsou ovšem v jeho
truhlici. Najdete tam nejenom Xanův meč, ale i lektvary, kouzelné svitky,
Short Sword +1 i dopisy, které vám odhalí směr dalšího putování - do
Felpost's Inn v Beregostu. A to je také to poslední, co ve druhé kapitole
uděláte.
C) CHAPTER 3
Než se ale vrátíme do Beregostu za sledováním hlavní dějové linie,
porozhlédneme se trochu po okolí, najdeme nějaké ty předměty, splníme pár
úkolů a načerpáme pro naši partičku trochu zkušeností. Jestli chcete, můžete
se pustit rovnou po stopách zločinců, ale vězte, že brzy narazíte - na co? Na
nedostatek zkušenosti! A tak to raději uděláme pořádně. Z Nashkel Mines
vyjděte raději ,zadem", tedy cestou okolo Mulaheyova doupěte (jsou tam dvě
Gray Ooze, ale není to nic, s čím by si vaše kouzla neporadila), a vylezete
v nové oblasti. Tady na vás čeká překvapení - severně od východu z dolů je
čtveřice nájemných zabijáků - nebo lépe řečeno zabijaček. Touhle dobou budou
vaše postavy zhruba na druhém levelu, a tak to bude trochu oušek - ale věřte,
jde to! Nejjistější způsob, jak se s těmito protivníky vypořádat, je memorovat
kouzlo Charm Person (Xan ho určitě má a váš kouzelník, pokud ho máte, by ho
měl mít taky) a s jeho pomocí obrátit dvě ze čtyř bojovnic na svou stranu. Než
se proberou, budou zbývající dvě po smrti a vy se s nimi poté snadno
vypořádáte. Stojí to za to - nejenom kvůli zkušenosti, ale také kvůli
zajímavým předmětům, které u mrtvolek najdete. Hodí se projít i zbytek téhle
mapy. Je tady kupříkladu mužíček, který vám dá Dagger +2 a úkol - vrátit jej
do hrobky ve východní části mapy. Dagger si nechte a běžte vykrást zbytek
hrobek v téhle úrovni. Mimo to si ale dejte pozor na šíleného kouzelníka,
který přivolává smrtící Mustard Jelly. Zabijte to všechno a mimo jiné najdete
i kouzlo Lighning (ne, že byste ho teď mohli používat, jste-li dosud na druhém
levelu) Vydejte se zpátky do Nashkelu, kde se odehraje pár zajímavostí. Jednak
vám bude Oublek chtít vnutit 200 zlatých v domnění, že jste Greywolf (dej mu
pánbů věčnou slávu). Odmítněte peníze a když nic jiného, vaše reputace
stoupne. Starosta vám odměnou za Mulaheyův symbol vyplatí odměnu 900 zlatých,
což taky není k zahození. Nimbul je další ze zabijáků, se kterými se musíte
vypořádat. Není to nic snadného, ale zvládnete i tohle (mimochodem, z těch
zajímavých věcí má Nimbul u sebe Boots of Avoidance, Ring of Infravision
a Short Sword +1). Teď se vydáme prozkoumat starou stezku podél pobřeží.
Z Nashkelu jděte proto na západ.
V téhle hornaté mapě budete muset zmasakrovat vesničku drobounkých Xvartů
i s jejich medvědem. Nebojte se, vaše reputace tím nijak neutrpí. Prohlédněte
si také Ursovu jeskyni - uvnitř je malý pokládek v podobě Bracers of Defence
a Flail +1. V úrovni je také potulný prodavač lektvarů Barda, se kterým si
můžete trochu zakšeftovat v případě, že to potřebujete. Až tady skončíte
s xvartocidou, jděte na sever, do té mapy, která je blíže u pobřeží.
V pobřežní mapě budete pokračovat po staré stezce. Je tady hrstka otravných
Gnollů, pár Tasloi a uprostřed zátiší s hnijícími mrtvolami pak stojí kapitán
stráže z Nashkelu. Odpovězte na jeho otázku (Death) a vezměte ho "na léčení"
do Temple of Helm v Nashkelu. Odměnou vám bude další bodík k reputaci, 1000
zlatých a prokletý meč (Sword of Cursed Berserking), který si raději vystavte
nebo prodejte, ale nesnažte se jej použít, nechcete-li, aby vás postihl stejný
osud jako kapitána stráže. Až tohle všechno vyřídíte, vraťte se tam, odkud
jste kapitána Barge odvedli, a případně dokončete ještě celou mapu. Stojí to
za to. Kupříkladu severně od místa, kde jste našli Barge, jsou vykopávky
starobylého pohřebiště a vrchní archeolog Charleston Nib. Nechte se najmout na
ochranu kopáčů, odmítněte nabídku na zavraždění vedoucího prací a posléze
sestupte dolů. Tam se musíte vypořádat s šílenými kopáči, ale odměnou vám
budou nejenom peníze a zkušenost, ale ještě jeden bod k reputaci. Máte to za
sebou, vzhůru na sever (jestliže náhodu nejste demi-god anebo šílený vymítač
démonů, potom raději nezkoušejte brát artefakt ze sarkofágu. Po odchodu
z hrobky by vás čekalo nemilé démonické překvapen.
Další mapu poznáte snadno (a zorientujete se v případě, že jste šli jinou
cestou) -je tady opuštěný maják. Kromě toho je zde o něco více Hobgoblinů, než
byste si přáli (to ale vyřeší vaše meče, šípy a kouzla). Pozor- na mapě i při
odpočívání se poprvé objevují smrtelně nebezpečné Sirény, jejichž kouzla
Invisibility a Charm vám mohou znepříjemnit život. Na druhou stranu, 2000 XP
za jednu Sirénu dělají z těchto děvčat oblíbený nástroj ke zvyšování levelů
a když jednou zjistíte, jak na ně, můžete se sem vracet a vylepšovat si svoje
statistiky. Nejlepší způsob je připravit kouzelníkům do zásoby co nejvíce
kouzel Chartu, kterými budou neutralizovat efekt Charmu od Sirén. Hodí se
i kouzlo Detect Invisibility, kterým zviditelníte schované mršky Sirény.
Jestli některé z těchto kouzel nemáte, jděte si je koupit do čarodějnické věže
v High Hedge na západ od Beregostu (věž je ve východní části mapy - do High
Hedge se ale ještě podíváme později). Dále se tady nachází pološílená vědma,
Cikánka Arkushule, průměrná zlodějka Safana, kterou můžete vzít do party
- pomůže vám (víceméně) najít poklad a později poslouží i k jiným bohulibým
účelům. Dále je tady nešťastná matka Ardrouine, která vás pošle do majáku
osvobodit jejího ztraceného syna -to není tak náročné, maják je v západní
části a pór vlků okolo. Pro hrdiny úkol jako stvořený - a kromě toho další
plus k vaší reputaci. Máte-li dostatek odvahy, vydejte se podél pobřeží
(a skrz Sirény) až do jeskyně, ve které najdete pirátský poklad, o kterém
mluvila Safana (jsou to lektvary, Cloak of the Wolf, Wand of Paralyzation
a Manual of Bodily Health, který užitečně zvyšuje konstituci). Až to všechno
zmáknete, pokračujte dále na mapu severně od vaší pozice (musíte se tam ale
dostat poněkud obskurně přes High Hedge)
Teď byste tedy měli být v pobřežní mapě jižně od Candlekeepu - touhle mapou
taky skončíme putování po pobřeží a pak už se vydáme hlouběji do vnitrozemí.
Je tady Shoal the Nereid, se kterou nemluvte, nechcete-li mít nepříjemnosti.
Jestli chcete mít nepříjemnosti, prosím - ať s ní promluví některý z vašich
podřadných charakterů (jestli postupujete podle návodu, potom to bude Safana,
kterou jste si pro tyhle účely vzali do party), který odměnou za to zemře. Ale
nevodí - když Shoal dostatečně poraníte, oživí vašeho padlého (vaši padlou
Safanu) a přivolá svého pána, kterého musíte promptně zabít. Odměnou vám bude
slušná helmička. Dále u pobřeží je šílený trpaslík Mad Arcand, který bude
chtít dementizující prstýnek. Ten najdete ve vraku lodi - doneste mu ho, bude
rád (jen si ho proboha nenasazujte!). Pak už jen projít zbytek mapy a vybít
přemnožené Ogry. Nic víc, nic míň. Až s tím budete hotovi, dejte se na východ
do High Hedge (možná už jste tam byli, ale tentokrát to projdeme podrobněji)
Jestli budete mít v High Hedge pocit, že je trochu překostlivcováno, bude to
správný pocit. Ale po pravdě řečeno, kromě opuštěného domečku, ve kterém se
kupodivu neskrývá babička se sklony k pečení, ale pouze truhla s drahokamem,
a samozřejmě kouzelníkovy věže tady dohromady nic není. Snad jen pološílený
zlodějíček Permidion Stark, který si dělá plány na vyloupení věže-ty plány
samozřejmě slušně odmítnete, protože s kouzelníkem hodláte obchodovat, ne ho
vraždit. V kouzelnické věži se musíte s mágem nejprve spřátelit a potom od něj
můžete kupovat věcičky - hodí se zejména kouzla pro mágy, kterými doplníte
jejich arzenál. Můžete tady také úspěšně prodávat kouzelné předměty, šperky
a lektvary, které jste nashromáždili při svém putování. Na téhle mapě je také
vynikající Ranger Kivan (mimochodem, ke konci hry se mi u Kivana podařilo
dosáhnout s lukem THACO 1, jestli vás to bude dostatečně motivovat k jeho
přibrán, kterého si můžete vzít do party, pokud hrajete za kouzelníka
a nevzali jste si Xana v Nashkel mines. Až mapu prolezete a dokoupíte všechna
potřebná kouzla, jděte na jih.
Teď budete na mapě jižně od High Hedge. Když zabrousíte do severovýchodní
části mapy, osloví vás Melicamp. Na tom by nebylo nic divného nebýt toho, že
Melicamp je kuře. Pravděpodobně nemáte kouzlo Chicken to Human (nebojte se, že
jste něco minuli, to v AD&D není), a tak nebohého Melicampa vezměte a doneste
ho zpátky do High Hedge k čaroději jménem Thalantyr- po kratší konverzaci se
ukáže, že tohle není všechno - budete potřebovat ještě jednu lebku, kterou
seberete jakémukoliv kostlivci venku-za vyléčení Melicampa dostanete zkušenost
a bod k reputaci. Po téhle drůbeží vložce neztrácejte čas a jděte opět jižně
od High Hedge do mapy, ze které jste si vypůjčili kuře. Po čase narazíte na
nebohého chlapce Footyho, který něco mumlá o Bassilisovi - toho také potkáte
obklopeného houfem kostlivců o chvilku později. Bassilus má u sebe (in
memoriam) svůj Haly Symbol, Gauntlets of Fumbling (raději je rychle zahoďte,
abyste si je náhodou neoblékli) a War Hammer+2. Haly Symbol udáte v Temple
východně od Beregostu za 5000 zlatých - na Bassiluse totiž byla vypsána
odměna. Až skončíte i s touhle mapou, vypravte se znovu na jih, tentokrát do
mapy, která je na severozápad od Nashkelu. Tady je tlupa banditů, se kterou si
hravě poradíte (odměnou vám budou i nějaké druhořadé předměty a kouzla).
Bláznů u vody si nevšímejte a věnujte se jenom boji s Ogry a další havětí,
zejména pak s Gnolly, kteří obtěžují vašeho nového kamaráda (a další slavnou
postavu Forgotten Realms) Drittze. Vybijte je do posledního a můžete zkusit
Drittzovi ukrást některé zjeho drahocenných předmětů. Jinak tady ale nic
zvláštního nenajdete, a tak se, abychom dokončili celé západní pobřeží, vydáme
do oblasti Cloud Peak Mountains jižně od Nashkelu.
Tady už jste blízko území Amn, a tak není divu, že narazíte na patrolu, která
se prohlašuje za vojáky z Amnu. Neuděláte chybu, když je pobijete - jeden
z nich má Strudded Leather Armor +2, což za tu námahu stojí. Měli byste se
tady mít na pozoru před vlky, kteří jsou zde v ošklivé ,zimní" modifikaci
s velmi nepříjemně studeným útokem (a pěkným kožíškem, který od vás koupí
obchodník v Nashkelu za 500 zlatých - běžná cena je přitom 250). Je tady také
duo zbojníků, z nichž jeden se pyšní titulem nejrychlejší vrhač šipek na
západním pobřeží. Zabít bez milosti - po jednom z nich zůstanou schopné
Bracers of Archery. Od Alberta, malého chlapce, si vezměte hračku, která vám
pomůže spřátelit se s jeho psem Ruffie. Pejska potom doveďte zpátky
k Albertovi a raději nepřemýšlejte o tom. co to bylo za dvojici, která se
potom dimenzionální branou odebrala do Devíti Pekel. V jihovýchodním cípu mapy
je kobold, Xwart a Tasloi, se kterými si můžete obzvláště divným způsobem
promluvit a nechat si od nich dát autogram (?!). Jinak nic, a tak hurá na
západ. V další části Cloud Peak Mountains narazíte na vodopád, ze kterého
můžete vytáhnout mrtvou kočku (bez komentáře). Gnoll -vyhnanec vám prozradí,
že v pevnosti na západ je žena v zajetí (je to ta, o které se zmiňoval Minsc
v Nashkelu a ta, pro kterou vlastně teď jdeme) a že je dosud naživu. Pár
patetických Gnollů se vás bude pokoušet obrat o mýtné, z čehož je samozřejmě
musíte co nejrychleji vyléčit. Stejný lék podejte také dvěma "dřevorubcům",
kteří se snaží zničit posvátný strom dryád. Zachráníte strom, zavděčíte se
dryádám, vybojujete si slušný opasek (Girdle of Bluntness) a další zvýšení
reputace vás nemine. Jižně od jezírka, ze kterého teče vodopád, je jeskyně
a v ní hrst zlaťáků, náhrdelník a Halbred +1. Až tohle budete mít za sebou,
vypravte se naposled na západ, směrem k pevnosti Gnollů.
Gnoll Stronghold. S trolly na mostě si trochu zasmlouvejte o cenu, ale stejně
je raději zabijte -jeden z nich má skvělé Ganutlets of Dexterity. Teď už zbývá
"jenom" vyčistit celou pevnost od Gnollů. Není jich málo, to mi věřte. Když se
vám to podaří, v poslední jámě Ivové najdete konečně Dynaheir, kterou si
vezměte do party výměnou za beztak zbytečnou Safanu. Můžete cvičně prochodit
ještě zbytek mapy-v jedné z těžko přístupných jeskyní v jižní části mapy
najdete Tome of Leadership and Influence - knihu, která permanentně zvýší
charisma některé vaší postavy. Jinak tady ale už nic extra zajímavého
nenajdete. S Dynaheir nemeškejte a hurá do Nashkelu-vrátit Minscovi děvče
(prostě ji vykopněte z party, sama u vás nezůstane a další zamilovaný páreček
nemůžete potřebovat a jestli můžete, potom si je nechte oba). Až to budete mít
odbyté, vydejte se do mapy severně od Gnoll Stronghold, což už je poslední
mapa v téhle sekci.
Tady zachraňte nebohého mužíka před horským medvědem, který se nebezpečně
blíží přes most (v jižní části mapy). Odměnou za zabitého medvěda vám budou
seveřanské boty. Odměnou za lov Gibberlingů spolu s paladinkou Laurel vám
nebude nic než dobré slovo, ale i to potěší. Zpátky na pravém břehu řeky ještě
potkáte pár banditů, ale to je tak všechno, co se vám tady přihodí. Dokončením
téhle mapy je vaše dobrodružství v jihozápadní částí země skončeno. Teď ještě
projít část jihovýchodní. Nebojte se - je mnohem menší.
Vraťte se do Nashkelu a vydejte se směrem na východ, do lokace označené
Carnival. Jestli jste nikdy neměli rádi cirkusy a pouti, tak tady si
(ne)přijdete na své. Mezi stany tady najdete několik obchodníků takřka s ničím
- jeden je horší než druhý a raději si nekupujte vůbec nic. Vjednom stanu
budete svědky prapodivné scénky mezi dvěma kouzelníky a to je asi tak všechno,
co se děje uvnitř. Zeke na náměstí prodává svitek Stone to Flesh za pouhých
500 zlatých. No nekupte to. Vlastně - samozřejmě pokud tenhle svitek nemáte,
kupte to (lépe je ale myslet na zadní kolečka a koupit si svitek dříve
v některém chrámu), osvoboďte uvězněnou Branwen - a jestli chcete (ale vy spíš
nechcete), vezměte si ji do party, klerik se může vždycky hodit, i když je po
těch letech trochu prkenný, nebo spíše kamenný (á). Víc se tady ale nemusíte
zdržovat a hurá do mapy východně od Nashkel Mines, tedy do úrovně zcela
"vpravo dole". Až na pár krvavých zátiší a spousty malých zmetků tady není nic
moc zajímavého. Snad jen přibližně uprostřed mapy najdete Lenu a raněného
Sama. Nezbude vám, než Sama pěkně naložit na záda a donést ho do chrámu
v Friendly Arm Inn. Jako odměnu dostanete pár lektvarů a bonus k reputaci,
pokud to ještě potřebujete. Tak- část na nejzazším jihovýchodě bychom měli čas
postoupit na sever. A Friendly Arm Inn se už nevracejte zpátky doprava dolů,
ale jděte do mapy severně od Carnivalu (jestli ji nemáte odkrytou, jděte
prostě do Carnivalu a odejděte z něj severní stranou).
Tábor Ogrů s pěkně ohnívající mrtvolkou uprostřed, kráva zachráněná od nájezdu
Xvartů, umouněná trojka loupežníků a železachtiví bandité. Nuda k pohledání.
Ale pro pořádek jsme museli zajít i sem. Když se ale teď vydáte na sever, čeká
vás něco mnohem, mnohem zábavnějšího - Ulcaster.
Ruiny starobylé kouzelnické školy mají dvě úrovně - jednu nadzemní a druhou,
celkem logicky, podzemní. V té nadzemní stojí za pozornost několik věcí.
Jednak zhruba uprostřed mapyje grupa Hobgoblinů, z nichž jeden (v zeleném
brněn má další Boots of Stealth, které se rozhodně hodí. Dále pak, když
vyjdete na vyvýšenou plošinu v pravá horní části mapy, uvítá vás tady Icharyd,
jemuž už ovšem moc masa na těle nezůstalo. Připravte ho i o ty zbytky.
Bohužel, nic zvláštního u sebe nemá, i když je za něj relativně dost
zkušenosti. Když budete chvilku procházet ruiny, potkáte samotného Ulcastera
- netrvá to tak dlouho a dostanete z něj, co potřebujete. Tedy řekne vám, co
potřebuje on - starobylou knihu. Sestupte tedy do podzemí a najděte ji. 0
bludišti Ulcasteru se toho mnoho říct nedá - touhle dobou už tam pro vás
nebude žádný silnější protivník a se vším si tak hravě poradíte. Dejte pozor
na pasti a jste v suchu. Mimo jiných užitečných lektvarů a věcí tady najdete
knížku "History of the Darkness", kterou nahoře předejte Ulcasterovi kromě
zkušenosti z toho ale moc užitku mít nebudete. Pak se dejte se na východ,
směrem k vísce Gullykin.
Gullykin je malá, mírumilovná osada hobitů. Hlavní osadu najdete
v severozápadní části mapy-vydejte se tam a u vchodu promluvte s prvním
hobitem, který se vám namane - řekne vám něco moc zajímavého o sklepě
vinařství. Jděte tedy do tohoto velikého (a jediného hranatého) domu a ve
sklepě skutečně najdete tajné dveře vedoucí do podzemní krypty (ovšem jedině
pomocí dovednosti zloděje - Detect Traps). Máte před sebou další "dungeonek",
se spoustou pastí, neuvěřitelně dotěrných koboldů a mimo jiné i grupou duchů
- rytířů, kteří nedošli pokoje-toho dosáhnou jedině tak, že někde v severní
sekci najdete kostlivce a vezmete mu jeho brnění, které donesete duchům.
Vyčistit tenhle dungeon je testem vašich nervů - koboldí komanda s ohnivými
šípy, pohyb v úzkých chodbách je takřka nemožný a poslední souboj s mágem
- radši ani nemluvit o tom, co udělá blesk v chodbě. Když dungeon projdete,
vylezete v domečku jednoho z hobitů, který se spolčil s koboldy, a uděláte
s ním kratičký proces. Projděte celý zbytek mapy (a odrovnejte všechny, kteří
usilují o váš život) a potom se vydejte k Firewine Bridge (můžete se tam
mimochodem dostat také z podzemí.
Ve Firewine Bridge moc vzrušení nezažijete, nepočítáme-li hordy kostlivců,
koboldů a ghoulů, šíleného proroka boha utrpení, barda Poe, který vám
odrecituje jednu docela zdlouhavou básničku, nejlepšího šermíře na světě
(o čemž ale můžete pochybovat) a rozzuřeného Ogre mage, kterého přivolá
posedlá ženština "pod mostem". Upozorňuji, že porazit tohoto čaroděje hraničí
takřka s nadlidským úkolem, takže - pokud se necítíte, můžete se sem vrátit
někdy později, až budete na vyšším levelu (kupříkladu díky svým obranným
kouzlům je imunní vůči kouzlům třetího stupně a nižším). Když se vyřádíte
v téhle mapě, pokračujte do úrovně Temple. V Temple východně od Beregostu
Zajděte do chrámu a jestliže máte u sebe Basiluss Holy Symbol (podle návodu
byste měli), dostanete odměnu 5000 zlatých. Projděte i zbytek mapy, ale až na
pár vlků včetně jejich vampyrické odrůdy, pomateného astrologa a ještě
pomatenějšího poutníka z Waterdeepu tady nic zajímavého nenajdete. Dále se
vydejte na východ, do poslední mapy v téhle části. Ghoula Koraxe nemusíte
zabíjet, ba co víc - přidá se na chvíli do vaší party a můžete ho použít
k boji s bazilišky, proti jejichž útoku je imunní. Další postavičkou tady je
bojovnice Shar-Teel, se kterou se musí utkat jeden z vašich bojovníků (jestli
jdete podle návodu, potom Khalid), když vyhraje, bojovnice vám nabídne svoje
služby, ale raději ji odmítněte -je totiž Chaotic Evil, a to do vaší party moc
nesedne (samozřejmě, jestli jdete jinou cestou než podle návodu, potom je to
něco jiného). Uprostřed téhle úrovně jsou velice nebezpeční baziliškové.
Můžete na ně vyzrát několika způsoby- buďto s Koraxem, nebo použijete kouzlo
Protect from Petrification na svoje bojovníky a nedělejte si starosti, anebo
zneviditelněte svou zlodějku, pomalu postupujte od jednoho baziliška k druhému
a zdálky je likvidujte kouzly. Je tady také zkamenělá bojovnice, kterou můžete
osvobodit klasickým kouzlem Stane to Flesh. Pozor uprostřed je skupinka
bojovníků, kteří se s bazilišky kamarádí - bude vám dělat problémy je zabít,
ale vyplatí se to. Tolik tedy k ,mimoquestovému" prozkoumávání jihovýchodní
části a teď zase něco úplně jiného.
Takže jak teď dokončit náš rozjetý "kšeftík". Ano, správně - vydejte se do
Beregostu (mimochodem, dívenka Chloe vás v Beregostu pošle do hospody Jovial
Juggler, kde si už můžete nechat ,proplatit" skalpy banditů), a tam pak do do
Feldpost's Inn, kde na vás v prvním patře čeká váš nový kamarád -Trenzig. Po
krátké výměně názorů, úderů a kouzel se ale poddá a prozradí vám všechno, co
ví (neměli byste ho hned zabíjet, i když to pro vás není v téhle době žádný
problém). Až se vypovídá, můžete ho nechat jít, anebo zabít-záleží na vás,
penalizace za zabití není a dostanete tak Ring of Protection +1 a Wand of
Magic Missiles. Důležité je ovšem odhalení lokace tábora banditů, kam se hned
vypravíme. Cesta tam vede přes farmu severně od Friendly Arm Inn, kde se ještě
na chvilku zastavíme
Jednou ze zajímavostí na farmě severně od Friendly Arm Inn jsou podzemní
potvůrky-Ankegh. Když je zabijete, vypadne z nich krunýř-ten můžete nejenom
prodat v Beregostu u kováře za 500 zlatých, ale můžete si z něj také nechat
udělat na stejném místě i brnění. Stojí 4000 zlatých a je stejně dobré jako
Full Plate Mail. Má ovšem jednu nevýhodu -je považováno za magické, a tak se
s ním nedají kumulovat další magické předměty, jako třeba prsten nebo cloak
+1. Nezabíjejte jich ale víc než deset, poškodili byste tak rovnováhu
v přírodě. Hned v dolní části mapy je paladin Ajantis-díky jeho skvělým
charakteristikám je to výborná volba - má vysoké Charisma s pláštěm +2 může
mít z fleku 19. V západní části mapy narazíte na trojici rybářů, kteří vám
dají úkol - "domluvit" čarodějnici na severu mapy u mostu do Baldur's Gate,
kde se za chvíli zastavíme. Zalezte do díry uprostřed mapy, chvilku se
kočkujte s hromadou Ankeghů a ve východní části podzemí najdete mimo jiných
pokladů i tělo Brunova syna. To odevzdejte farmáři na povrchu a ještě k tomu
přidejte hrst zlaťáků -je to investice do zkušenosti, která se vyplatí. Teď
vám nic nebrání vyrazit na východ na lov banditů.
BANDIT CAMP
V přesvědčení, že jste na tom správném místě, vás utvrdí krátká animace ve
chvíli, kdy do téhle lokace vejdete. V téhle mapě až na opuštěné ruiny
uprostřed nic moc není, a tak hned najděte tábor banditů (je na severovýchodě)
a kompletně ho vyhlaďte. Pozor- nebudete se potýkat jen s Hobgobliny, ale
i s pěkně tuhými lidskými válečníky. Teď oceníte to piplání, kterým jste
prošli - na nižších úrovních by boje nebyly zdaleka tak jednoduché. Takhle
jenom vyčistíte prostranství okolo stanů a frontálně zaútočíte na hlavní sídlo
banditů. No, když ne frontálně, tak alespoň záludně - osvědčila se metoda
poslat vašeho nejsilnějšího bojovníka dovnitř likvidovat nepřátele jednoho po
druhém a při sebemenší známce nebezpečí utéci dveřmi ven. Jednoduché, ale
efektivní. Když bude hlavní stan prázdný, osvobodíte zajatce (jmenuje se Ender
Sai) a podíváte se do truhly- první kontakt s dokumenty v truhle je také to
poslední, co ve třetí kapitole uděláte.
D) CHAPTER 4
Než se vydáme do tajuplného Cloakwoodu, dokončíme některé úkoly okolo. Vyražte
tedy k mostu do Baldur's Gate, ale dlouho se tady nezdržujte -jen vyřiďte
Tenyu, která je skutečně východně od mostu, jak tvrdili rybáři v předminulé
úrovni. Kromě splnění úkolu u ní najdete také Bracers of Defence AC 7.
Nezapomeňte si také vyzvednout svoji odměnu Flail+1 - u rybářů. (můžete ale
postupovat obráceně a pomoci knežce proti rybářům). Z téhle mapy odejděte
severním směrem. Severně od mostu najdete pár zombů, které vybijte - od
místního farmáře dostanete odměnu a samozřejmě i zkušenost. V jeho domě si
také vyzvedněte Cloak of Protection +1. Hodí se. V oblasti Peldvale
(jihovýchodně od tábora banditů) je zajímavé především to, že tam není vůbec
nic. Až na Viconii na severozápadě, dark-elf kleričku, která je ale Neutral
Evil. Můžete ji zachránit před vojákem Flaming Fist za trochu zkušenosti
(pokud si ji nevezmete do party, neklesne vám dokonce ani reputace za její
zabit, ale jinak není žádný důvod, proč byste se tady měli zdržovat. Jižně od
Peldvale je Larswood, kde je to trochu zajímavější. V pravé části mapy je
nedokončené a rozestavěné stonehenge, kde musíte chtě nechtě zabít druida
jménem Osmadi. Jeho kolega Corsone vám posléze všechno vysvětlí, abyste si
nemuseli dělat výčitky svědomí. To je, samozřejmě až na zabíjení, všechno, co
tady můžete udělat, a tak hurá na východ, do poslední lokace západně od
Larswoodu. Tady si dejte pozor na pavouky a v neposlední řadě také na pasti,
které vyvolávají nepříjemné kouzlo Web. Fahrington, muž v západní části mapy
po vás bude chtít najít svitek, který u sebe má jeden Tasloi východně od
tohoto místa. Když mu ho přinesete - dá vám ho jako dárek, ale chraňte se před
tím, abyste ho použili. Ve skutečnosti je to totiž Cursed Scroll of
Foolishness, a tak tenhle subquestík slouží jen a jen k zvýšení zkušenosti.
Zhruba uprostřed mapy je partička kouzelníků, která se s vámi nebude mít ráda.
Když je všechny vybijete (výborně funguje třeba kouzlo Stinking Cloud mířené
na skupinu tří mágů nahoře na vyvýšeném podstavci), získáte pár zajímavých
věcí (pár pláštů, kouzel a Ring of Energy). Jinak ale nic - východní část(
tedy Woods of Sharp Teeth) je prozkoumána, teď nezbude než vypravit se do lesa
Cloakwood po stopách banditů.
1) CLOAKWOOD
Jeden z Tasloi má tady zajímavý plášť Cloak of Non-Detection - nenechte si ho
ujít (je v jihovýchodní části). Uprostřed této mapy vás lovec z Baldur's Gate
najme na ochranu před druidy, kteří se po chvíli objeví. Je lépe spojit se
s druidy nejenom, že jsou v právu, ale zkušenost za oba způsoby je ve výsledku
stejná a hlavně-zabijete-li lovce, získáte vedle peněz i Bastard Sword +1 (+3
vs Shapeshifters), což se vyplatí. V druhé části Cloakwoodu narazíte hned na
muže, který hledá svého bratra. Přislibte mu pomoc. Zhruba uprostřed mapy
najdete jeskyni, ve které si obtloustlá potvůrka přivolává na pomoc pavoučky.
Zabijte démonka i pavouky v jeho skrýši najdete Wand of Frost, mocný obouruční
meč Spider's Bane, a tělo mrtvého chlapce, kterého odneste jeho truchlícímu
bratrovi. Ve třetím Cloakwoodu je muž jménem Eldath, který chce vysvobodit
ženu svých snů ze spárů zlovolného otce v Baldur's Gate. Nevyplatí se ho brát
do party, ale jestli si chcete splnit tenhle sub-questík, máte možnost v Entar
Silversheld má rezidenci v severozápadní části Baldur's Gate, kam se můžete
později vypravit. Hned za mostem se setkáte s druidem, který vám dá lektvárek
v případě, že řeknete, že nejste spojeni s organizací Iron Throne, což po
pravdě řečeno, skutečně nejste. V pravé části mapy je druid Faldorn, který se
k vám chce přidat do party a vyhladit bandity. Můžete ho vzít, ale po pravdě
není žádný důvod, proč byste to měli dělat-Jaheira vám jako druid bohatě
stačí. Po chvilce potkáte (a zabijete) zástupce zlých Shadow Druidů a ještě
dále potom stromový domeček jejich vůdce, se kterým uděláte také krátký
proces. A nakonec je v téhle mapě jeskyňka s krotitelem Wyvernů a dvěma malými
exempláři. Hlouběji v Cloakwoodu, na další mapě, vás uvítá nepříliš přátelská
dryáda, se kterou si ale poradíte i přesto, že používá teleport (Dimension
Door). Dále za mostem je pak doupátko Wyvernů, ze kterých si můžete potom
nechat hlavy jako suvenýry-v chrámu východně od Beregostu za ně dostanete
odměnu 2000 zlatých - a mezi mrtvolami pak najdete něco pokladů a Wand of
Fear.
Konečně v srdci Cloakwoodu narazíte na doly, které jsou opevněnou pevností na
ostrově. První větší šarvátku se skupinou tvrdších NPC vyřeší výborně Stinking
Cloud a Fireball. Následně najdete u jednoho z nešťastně zesnulých skvělé
Boots of Speed (nedávejte je ale postavě, která má Spider's Bane anebo později
Ring of Free Action) a také Plate Mail Armor+1. V posledním domečku je cesta
do hlubin dolu.
2) CLOAKWOOD MINES
Doly musíte chtě nechtě projít. Na jejich prozkoumávání se výborně hodí Boots
of Speed - dejte je svému nejlepšímu bojovníkovi, který si touhle dobou hravě
poradí se všemi slabými strážci, kteří tady hlídají. V prvním patře najdete
obrovský poklop, kterým jsou doly odděleny od podzemní řeky. Tohle místo si
zapamatujte, ještě se sem podíváte. Ve druhém patře si dejte pozor na pasti
a až přijdete do místnosti s nezdravým počtem strážců a jedním kouzelníkem
navrch, vyzkoušejte si využití Fireballu v praxi. Můžete zkusit i backstab
vašeho neviditelného zloděje anebo hrubou sílu bojovníků. Je to na vás. Za
zamčenými dveřmi je tady také vůdce otroků z dolů dejte mu zlato a zajistíte
tak útěk vězňů.
Než sestoupíte do třetího patra, připravte si cvičně jeden Fireball. Dokáže
tady divy. Pak projděte zbytek úrovně, kde ale až na jednoho celkem silného
Ogre Mage nic moc není. Zato ve čtvrtém, posledním patře si užijete. Nejprve
slušný bojovník, potom supersilný Battle Horror a konečně sám Daevorn -tuhý
kouzelník, se kterým se musíte vypořádat. Po jeho smrti seberte klíč od
poklopu v prvním patře a spoustu pokladů u něj i v jeho pokladnici: Pak
vystupte na povrch a zatopte doly. Jestli jste předtím osvobodili vězně,
přibudou vám dva body k reputaci a samozřejmě zkušenost. A to je také všechno,
co můžete udělat před branami Baldur's Gate. Před vámi jsou tři poslední
kapitoly a gigantické město, do kterého se hned vydejte.
E) CHAPTER 5
1) BALDUR'S GATE
Než vstoupíte do města, setkáte se s Scarem-vůdcem Flaming Fist, který vás
vyšle do Seven Suns vyšetřit podivné události. Za branou na vás opět čeká
Elminster a celkem dlouhá konverzace. Až ji absolvujete, vítejte do města! Teď
máte samozřejmě celou řadu možností. Buďto můžete jít rovnou po příběhu
a relativně rychle hru dokončit, anebo se řídit podle tohoto návodu
a postupovat systematicky, projít celé město doslova od domu k domu a splnit
všechny (většinu) subquesty, které tady jsou. Jedna dobrá rada -jestli chcete
plnit subquesty, udělejte to dříve, než skončíte pátou kapitolu - až se
později v sedmé kapitole do města vrátíte, nebudete to mít tak snadné a budou
vás pronásledovat vojáci Flaming Fist. S nimi v zádech se vedlejší úkoly
neplní dobře. Město je rozděleno na devět částí plus stoky a my si je teď
popíšeme systematicky- po směru hodinových ručiček, abych tak řekl.
2) VÝCHODNÍ ČAST
Hned v první lokaci vřele doporučuji navštívit kouzelnický obchod (velká
kulatá budova v levé části mapy) a dokoupit kouzla, která ještě nemáte.
Obzvláště se hodí kouzlo Clairvoyance, kterým odhalíte vždy celou mapu - to je
ve městě takřka nutnost, nechcete-li zdlouhavě obcházet domy a jiné překážky.
V prvním patře téhle budovy si také můžete zalaškovat s partičkou kouzelníků,
jejichž rituál se vám podaří přerušit. Bohužel, nemají u sebe nic
vzrušujícího. V jednom z domů na jihu téhle čtvrtí je Necromancer Arkion,
který pro vás má nehezký úkol - sestoupit do stok a přinést mu mrtvé tělo.
Zapamatujte si to - až se později vypravíte do stok, nezapomeňte na to tělo.
Až mu ho přinesete, můžete ho zabít a vzít jeho amulet (nakonec, Necromanceři
nejsou hodní). V hospodě Elfsong vás Brevlik najme na krádež magického
teleskopu z Hall of Wonders - odměnou dostanete zkušenost a Wand of Lightning.
Ve druhém patře najdete obchodníka s kouzelnými předměty. Severně od
kouzelnické věže je červeně oděný zloděj jménem Niklos - když přijmete jeho
nabídku, zavede vás do cechu Shadow Thieves, kde dostanete pár zajímavých
a výnosných úkolů. Mimochodem, heslo je samozřejmě Fafrhd. Jeden úkol vám dá
zlodějským žargonem mluvící Narlen Darkwalk-po soumraku se s ním váš zloděj má
sejít před hospodou Splurging Sturgeon v severovýchodní části města. Vydejte
se tam, v hospodě nechte celou skupinu a počkejte na soumrak (odpočiňte si).
Pak vyšlete ven zloděje - až se objeví voják Flaming Fist, promluvte s ním
a zvolte tu možnost, ve které varujete ostatní zloděje. Utečte bez boje
a vraťte se do cechu zlodějů. Dostanete odměnu a další úkol, před kterým se
musíte sejít před hospodou Blade and Stars obdobným způsobem. Blade and
Starsje hospoda v jihovýchodní části. Postupujte stejně jako v předchozím
případě, až na to, že tentokrát budete vy tím lupičem - vylezte do prvního
patra, na spáče zamňoukejte a ze zamčené truhly "osvoboďte" drahokam. Až se
vrátíte do Cechu zlodějů, dostanete odměnu v podobě tří perel. Teď můžete
promluvit s Alatosem a získat velký úkol od Cechu máte se vloupat do Oberonova
paláce a ukrást komponenty k vytvoření magické létající lodi. Oberonův dům je
západně od hlavního paláce v severní části města, ale vchod do něj je ze
středu Baldur's Gate. Vejděte dovnitř beze zbraní a nechte se najmout jako
sluha. Nejlépe s neviditelnou zlodějkou anebo kouzelníkem vystupte po schodech
do třetího patra, kde se utkáte se třemi sestrami. Můžete je beztrestně zabít
všechny-jedna z nich má u sebe Angel Skin Ring a Necklace of Missiles. Všechny
tři důležité komponenty najdete ve skříňce na tomto patře vraťte se s nimi do
Cechu zlodějů. Dostanete zkušenost (4000) a mág, pro kterého jste úkol plnili,
si na vás začne brousit zuby. Jestliže jste ale splnili předchozí dva úkoly,
Narlen vás zachrání a vy si nemusíte dělat starosti od té chvíle se stanete
právoplatným členem Cechu.
3) JIHOVÝCHODNÍ ČÁST
Z mapy odejděte jižním směrem, abyste v mapování postupovali systematicky.
Tady narazíte na hospodu Blade and Stars, kde vás věštec G'Axor požádati
o donesení drahokamu z přístavu. Ve stejné hospodě je pak Shaella, podivná
kněžka podivné církve, která vás pošle přečíst si knihu Neznalost, kterou
najdete v knihovně Candlekeepu. Zapamatujte si to a později, až (jestli) knihu
najdete, se sem vraťte. V domě na severu úrovně je Necromoncerka, která vám dá
úkol-v případě, že s ní promluví váš kouzelník. Máte sehnat amulet od Arkiona,
kterého jste potkali v předchozí mapě. Přineste jí tedy amulet, dostanete
svitek a zkušenost. Potom můžete použít stejný postup jako s Arkionem a in
memoriam si od ní vypůjčit její prsten - obojí pak doneste do kouzelnického
obchodu ve východní části město. Do domu na východě jihovýchodní části města
se vloupali zloději, které můžete buďto pobít, anebo nechat jít v případě, že
znáte heslo Cechu zlodějů (Fafhrd). Sanadal Gwist v prvním patře hospody
v jihovýchodním cípu vás požádá, abyste našli její dva příbuzné, jejichž jména
jsou Shank a Carbos. Poohlédněte se po nich. Dále už tady nic extra zajímavého
není, a tak se vypravte na západ, do přístavu.
4) JIŽNÍ ČÁST
V domě na pravé straně je nepříjemně vyhlížející nemocná bytost, která vám dá
úkol - najít v hospodě Three Old Kegs lebku jejího bratra a donést ji do
chrámu Lady's Hall. Hned vedlejší dům skrývá Sirénu, která ovšem nepřežije
dlouho - byla od vody odloučena na příliš dlouhou dobu. Škoda - není jí ale
pomoci. Dále na sever je potom skladiště, ve kterém je nepříjemný bazilišek
-ten má ale Sphene Gem, který po vás chtěl G'Axor (tenhle subquest je jenom za
zkušenost). Dále pak je zde dům se zlodějem, jehož jméno je Cordyr. Hm.
V roztomilém červeném domečku uprostřed na vás čeká partička čtyř Ogre Mage,
kteří si chtějí vysloužit tučnou odměnu za vaši hlavu. Připravte je o jejich
hlavy a najdete u nich i pár drahokamů a věciček. Ve velké budově uprostřed
potom sídlí správce přístavu, za kterým se ovšem podíváme až později, a je
tady také vysoká budova Iron Throne, kam rovněž zavítáme až mnohem později.
V bedně jižně od chrámu WaterQueenjsou Gauntlets oF Weapon Skill. Jsou sice
součástí jednoho malého subquestu, ale věřte nikomu je dávat nechcete.
5) JIHOZÁPADNÍ ČÁST
Tady je spousta zajímavostí a mimo jiné i splnění vašeho prvního úkolu. Než se
ale vydáte do domu Seven Suns, trochu to tady prošmejděte. Kupříkladu v domě
v jihozápadní části je kouzelník Sunin a pár jeho pohůnků, které můžete celkem
beztrestně a velice snadno pobít odměnou za nějaké zajímavé věcičky (mimo jiné
Ring of Wizardry). Místní hospoda Ye Olde Inn je trochu nehostinná -je plná
slizu, který můžete vyčistit. V domě přibližně uprostřed je partička zlodějů,
se kterými se můžete trochu pokočkovat, ale nemusíte - nic moc z toho stejně
mít nebudete. Když navštívíte kupeckou gildu Seven Suns a pohrajete si se
všemi shapeshiftery, kteří tady jsou (stačí je trochu slovně podráždit
a uvidíte, jak rychle změní tvář), vypravte se na audienci u Scara v hlavním
stanu Flaming Fist (velká budova v levé části mapy). Scar vám dá kromě odměny
i další úkol -zjistit, co se děje s mizejícími lidmi ve východní části města.
Nebojte se, včas se tam podíváme. Když už jste tady, zastavte se na slovíčko
s Fergusem a dejte mu Angel Skin Ring (měli byste ho mít ze zlodějského úkolu
v Oberon's Estate). Tahle službička se vám bude hodit v budoucnu.
6) ZÁPADNÍ ČÁST
Na jihu je malý domek, ve kterém vám trpaslík slušně zaplatí za krunýř Ankegha
-jestli se chcete táhnout zpátky na pole jižně od města, potom máte možnost.
V Hall of Wonders můžete po soumraku ukrást dalekohled, který se vám bude
hodit ke splnění Brevlikova úkolu (z Elfsong Tavern). Před domem na
severozápadě téhle mapy vás malý chlapec požádá o službu - vejděte tedy do
domku a přijměte úkol. Potom se vypravte do přístavu do chrámu Water Queens's
House. Zaplaťte 50 zlatých jako dar a nechte si zavolat vrchní kněžku. Za
2000 zlatých od ní potom kupte mrtvé tělo- když ho donesete zpátky a po
oživení promluvíte s chlapcem, dostanete skvělý zlatý Large Shield. V téhle
mapě narazíte mimo slavného Hall of Wonders i na dům čaroděje Ragefasta.
Vstupte dovnitř a po krátkém boji osvoboďte nymfu odměnou vám bude pramen
jejích vlasů. Když pak zajdete do kouzelnické věže ve východní části města,
necháte si z těchto vlasů udělat Nymf's Cloak, který přidává +2 na Charisma.
7) SEVEROZAPADNÍ ČAST
V hospodě Helm and Cloak si zajděte do prvního patra, do luxusního pokoje, kde
v obraze ve zdi (pozor na past) najdete senzační Helm of Balduran. O jejím
umístění se sice dozvíte až z questu, který podstoupíte později, ale není
důvod, proč byste si neměli udělat trochu náskok-zvlášť když je ta helma tak
skvělá. Když promluvíte s bandou na baru a povyprávíte jim o svých cestách,
objeví se u dveří celkem silná parta cestující až z dalekého města
Undermountain. Ať už je váš obdiv k tomuto městu jakýkoli, boji se
nevyhnete-odměnou vám bude pár zajímavých věcí. Hned ve vedlejším domě (velký
palác na jihu mapy) vás čeká tuhý souboj s Invisible Stalkery a Doom Guardy.
Když je porazíte, můžete si promluvit s čarodějem, který vám dá úkol spojený
právě s helmou - dojít na náměstí a u starožitníka osvobodit partičku
dobrodruhů ze zakletí do kamene. Když to uděláte, nedostanete sice helmu, ale
návod, jak získat plášť Cloak of Balduron z nevěstince Undercellar. Ale k tomu
později - zatím se spokojte s tím, že si promluvíte s čarodějem a vymámíte
z něj svitky Stone to Flesh. V dalším velkém domě se dějí divné věci -je tady
čaroděj a druidka, oba dva obviňující jeden druhého ze strašení dětí.
Zabijete-li čaroděje, získáte od druidky Wand of Polymorphing (mění oběť ve
veverky). V domě na severu (jižně od velkého paláce) je trpaslík Pheirkas,
který vám výměnou za Cloak of Algenon (podle tohoto návodu jste ho mohli
ukrást v Beregostu) dá 200 zlaťáků. Samozřejmě to za to nestojí, ale jestli
máte Nymph Cloak, nemusí vás to zase tolik mrzet. Raději si ale přece jen
plášť nechte. Ve východní části města je další trpaslík, který vám slíbí
odměnu za nalezení těla svého mrtvého společníka. Jestli ho najdete, máte bod.
Mně se to nepodařilo. V téhle sekci města je rovněž panství Entara
Silvershielda, kde můžete splnit jeden ze subquestů z Cloakwoodu.
8) SEVERNÍ ČÁST
Na jižní straně této mapy jsou tři domky. V prostředním je Bardice, která vám
výměnou za History of the Unicorn Run dá zkušenost a ochranný svitek. Jestli
knihu nemáte, někde si ji kupte nebo ukradněte. Před domem domě nalevo vás
dívenka Petrine požádá o prsten-ten najdete ve truhle v prvním patře domu.
Nedostanete nic než zkušenost, jestli vám to za to stojí. Určitě si ale
zajděte do domu na severní straně-v prvním patře je kouzelnický sluha a ve
druhém bojovník s pěknou helmou Helm of Glory. Čaroděj Ramazith ve věži nebude
rád, že jste mu nedoručili nymfu -tu jste dříve osvobodili výměnou za její
vlasy. Až odejde, pronásledujte ho do nejvyššího patra, kde ho zabijte
-získáte Amulet of Metaspell Influence (jedno kouzlo druhého levelu navíc)
a Ring of Protection +2. To se vyplatilo. Nezapomeňte taky prohledat skříně
a knihovny-je tady spousta kouzel, nějaké peníze a hlavně další kniha na
zvýšení základní ability - tentokrát Inteligence. V hospodě Three Old Kegs
skutečně najdete lebku, a to v prvním patře za obrázkem nalevo od schodů.
S lebkou dojděte do západní části mapy do Ladýs House-vyléčíte tím nešťastného
mužíčka z přístavu. Ale popravdě - nic z toho mít nebudete.
9) STžEDNÍ ČÁST
Uprostřed města narazíte na spoustu zajímavých věcí. Narazíte tady na muže
jménem Lothander, který vás informuje o jedné maličkostí - celá vaše skupina
byla otrávena a jediný způsob, jak se zachránit, je pomoci mu. Zajděte tedy do
stanu Divinera na tržišti a zeptejte se, jak se dá Lothander vyléčit. Potom se
vypravte do chrámu v přístavu, odkud vás pro změnu pošlou do Ladý s Hall, kde
máte získat Book of Wisdom - za 500 zlatých se vám to podaří. Jestli se
nechcete s tímto artefaktem rozloučit (byli byste blázni, kdybyste chtěli),
dojděte zpátky do chrámu v přístavu, ale nechte si nejdříve dát svitek - když
budete dost rychlí, stihnete utéct před kouzly, která na vás rozzuřená knežka
zakouzlí, a Tome of Understanding bude váš. Lothanderje v prvním patře
v hospodě Blade and Stars, kam mu doneste jeho svitek dostanete první část
protijedu. Pro druhou si dojděte do Blushing Mermaid. Západně od tržiště
uprostřed je dům starožitníka a v něm šest kamenných soch - proměníte-li je
opět v lidi, dozvíte se, kde se dá najít pověstný Cloak of Balduran - dojděte
si pro něj tedy do nevěstince Undercellar, kam se dostanete nejlépe z hospody
Blushing Mermaid.
10) SEVEROVÝCHODNÍ ČÁST
V téhle mapě je mimo jiné i hospoda Splurging Sturgeon, vedle níž se
odehrajejeden z úkolů pro cech zlodějů. Je tady také žena, která po vás
vyžaduje službičku - navštívit hospodu Low lantern na lodi v přístavu a od
muže v podpalubí vymámit lék proti nemoci její dcery. Udělejte to. Do pajzlu
Blushing Mermaid se musíte vypravit hned ze dvou důvodů -jednak je tady
v prvním patře Marek, který má druhou část protijedu, který potřebujete (mimo
to má u sebe skvělý-zlodějský shortEagle Bow +2), jednak v je podzemí (do
Undercellar se dostanete dveřmi v zadní části hospody) Quenash, od které si
vyzvedněte Cloak of Bolduran v případě, že jste osvobodili jejího milého
z kamene (a řeknete Quenosh, že to je elf). Hned u vchodu sem vás také potká
další Ogre zabiják, který má další Gauntlets of Weopon Skill (THACO +1).
11) STOKY
Do stok se vydejte libovolným kanálem ve východní části města - čeká vás tady
pár crawlerů a Ogre Mage, který má u sebe Bastard Sword +1 a dva prstýnky.
Pokračujte dále, až narazíte na mrtvá těla zapečená ve zdi. Seberte tělo pro
Arkiona a můžete vyrazit. Jestli chcete, můžete také prošmejdit zbytek stok,
ale až na krále podzemí a spoustu slizu tady toho moc nenajdete. Kromě toho,
stoky jsou převelice komplikované a trochu nelogické, tak si dejte pozor,
abyste nezabloudili, což se vám stejně podaří. Až splníte všechny subquesty ve
městě včetně prohlídky stok, vypravte se znovu za Scarem do velitelství
Flaming Fist v jihozápadní části města. Dostanete odměnu za nalezení prstenů
i za zabití Ogre Mage. Následujte Scara ven před bránu a znovu si s ním
promluvte. Zavede vás za vévodou Eltanem a dostanete hlavní úkol vedoucí
k dokončení téhle kapitoly - vypravít se do hlavního stanu Ivon Throne, což
také hned udělejte -jste-li na to připraveni. Předtím si rozhodně připravte
kouzla na boj a vyspěte se na to do růžova.
12) IRON THRONE
Projděte až do čtvrtého patra - stráž v prvním patře ukecejte, ve druhém
uplaťte. Ve třetím patře potkáte pár vyslanců z jiných zemí a konečně ve
čtvrtém, posledním patře na vás `ceká středně obtížný souboj, který vyhrajete
v případě, že máte kouzlo Detect/Purge Invisibility, hodně zdraví a pevnou
ruku. Odměnou vám bude spousta slušných zbraní, vynikající Ring of Free Action
(stejně jako Spider's Bane by jej neměl používat ten, kdo má Boots of Speed),
kouzla a další předměty. Teď už nezbývá než připravit se na dalekou cestu
nakupte si všechno, co si myslíte, že je potřebné, a zbavte se všeho
nepotřebného. Až to uděláte, jděte opět do Flaming Fist promluvit s Eltanem
dostanete Book of Ancient Knowledge, se kterou se můžete dostat za brány
Candlekeepu.
F) CHAPTER 6
V Candlekeepu neotálejte a hurá do knihovny. V prvním patře až no pár
konverzací nenarazíte na nic zajímavého -jen pár kouzel a dopisů. Ve druhém
patře je Koveras, což je kupodivu samotný Sarevok, váš arch-nepřítel. Dá vám
ochranný prsten - můžete si jej klidně vzít, nic tím nezískáte ani neztratíte.
Rieltara ve třetím patře můžete zabít, ale nic moc z toho mít nebudete, a tok
ho raději nechte dýchat. Tak jako tak vás obviní z jeho vraždy. Čtvrté patro
pro vás má překvapení - váš známý Shistal je ve skutečnosti shapeshifter, což
zjistíte, když si s ním pečlivě promluvíte. V jedné z místností v pátém patře
naleznete svitek od Goriona, který vám vysvětlí ledacos o vašem pochybném
původu. Konečně ve finálním, šestém patře, se dočkáte pošlou vás do šatlavy,
kam právem patříte, za to, že jste pozabíjeli pár banditů v čele s Reitarem
(jestli jste to neudělali, nevadí, stejně se povezete!j. Probudíte se ve
vězení, odkud ale záhy uniknete za pomoci Tethorila do podzemí Candlekeepu. To
musíte projít. Podzemí knihovny se vyplatí prošmejdit do posledních zákoutí
-je tady pár grimoárů posilujících základní atributy (Wisdom a Strength)
stejně jako pár skvělých artefaktů. A hlavně pozor na pasti!
Ve druhé části podzemí potkáte duo trpaslíků, kteří vám pomohou vypořádat se
s hordami kostlivců, dopplegangera napodobujícího Winthropa, Fullera a dokonce
Elminístera. Pozabíjejte je všechny do jed noho. Z podzemí se dostanete do
jeskyní, kde na vás čeká partička zabijáků, se kterou si ovšem poradíte celkem
snadno. Když si dáte pozor na bazilišky o kousek dále, máte vyhráno
- u východu potkáte ještě jednoho upovídaného človíčka a je to -vzhůru do
Baldur's Gote!
G) CHAPTER 7
Neváhejte ani vteřinu a zamiřte znovu do sídla Iron Throne. Tady potkáte pár
lidiček prchajících před vyhlídkou věcí budoucích. Znovu vyšplhejte do
posledního patra, kde se utkáte se Sarevokovou přítelkyní. Až se vypovídá,
dovažte ji a vezměte hlavně Sarevokův deník. Potom sestupte do sklepení
budovy, odkud vede cesta do stok. Ze stok vylezte hned vedlejším východem
a ocitnete se přímo v Undercellar, kde na vás čeká páreček tuhých zabijáků.
U jednoho najdete dopis a pozvánku na korunovační slavnost-oba dokumenty si
bezpodmínečně ponechejte. Dále pak je tady Short Sword of Backstabbing (pro
zloděje ideální nástroj). Neviditelná děvčice má potom Dagger+2. Až s nimi
uděláte krátký proces, můžete se vypravit rovnou do paláce v severní části
města (předtím si můžete pro vaše obveselení ještě zachránit lorda Eltana tak,
že jeho tělo donesete z Flaming Fist velitelství do přístavu ke správci).
1) PALACE
Než se nadějete, jste uprostřed korunovační ceremonie, a než se nadějete
znovu, místnost je plná shape - shifterů. Belt musí za každou cenu přežít,
vévodkyni se vám s největší pravděpodobností zachránit nepodaří. Po krátkém
souboji se Sarevokem budete teleportováni do Cechu zlodějů, odkud se
můžete/musíte vydat pronásledovat Sarevoka do jeho skrýše. Připravte se dobře,
nebude to lehká cesta.
2) FINÁLE
Nejprve musíte projít zdlouhavý labyrint plný pastí a tuhých Skeleton
Warriorů, nejlépe dohromady. Na konci najdete Sarevokovo učitele, který to má
už v podstatě za sebou. Anebo před sebou, podle toho, jak se na to díváte.
Další úroveň už je opravdu finální je to starobylé podzemní město, ve kterém
na vás číhá parta velice dobře vybavených bojovníků a kouzelníků, kteří u sebe
překvapivě nemají vůbec nic zajímavého. Nakonec už zbývá jenom chrám
v severozápadní části. Jděte tam a pobijte všechny. Mimochodem - potkáte tady
Tazoka i Angella, vaše staré známé. Stačí ale, když zabijete Sarevoka, o pak
už jen uložení pozic a charakterů.
KONEC.