Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Návod dodal : Tomáš "KILLER" Sudík (killer-master@seznam.cz)
Na úvod pár slov. Tento návod jsem rozdělil na jakési pomyslné kapitoly
(CHAPTER), jsou celkem tři. Nejlepší věci už asi máte, ale pár věcí stojí za
pozornost. Třeba Plate Mail +3, StaffSpear, Sling +3, pár kouzel, které nemá
cenu zde vyjmenovávat (žádný zázraky to stejně nejsou) a samozřejmě atributové
knihy, které vám přídají jeden bod k vlastnosti podle názvu knihy. A poslední
upozornění - návod předpokládá, že v datadisku pokračujete po dohrání BG,
a používáte FinalSave pozici. Tedy - že se v Ulgoth's Beard objevujete hned na
začátku. No a nyní se již směle pusťe do hraní datadisku k nejlepší RPG.
1) CHAPTER I
V příjemném rybářském městečku se sice děje spousta podivných věcí, ale vás
nemusí ze začátku nic moc zajímat. Nedočkavcům mezi vámi doporučuji vypravit
se do místního obchodu, kde si můžete nakoupit pár artefaktů za vaše nasyslené
peníze (zajímavý je třeba Cloak of Displacement, ale takové terno to zase
není). Hned na začátku vás čeká první sub-questík, který je jenom tak pro
zahřátí. Na náměstíčku stojí váš dobrý známý Shandalar, kterému jste
pozabíjeli všechny dcery. Abyste to odčinili, musíte se po rozmluvě s ním
vypravit na ostrov "na severu" (ve skutečnosti je to na dohled od pobřeží, ale
autoři neměnili mapu, takže to vypadá trochu komicky) a získat zpátky
Shandalarův plášť. Není to nic moc těžkého, v bludišti nejsou žádné složité
puzzly, jen trochu více lidských bojovníků, než jste zvyklí z minulých
dungeonů. Projděte všechno, zabijte všechny a na konci najdete Dezkiela,
kterému seberete Shandalarův plášť. Vyjděte ven, teleportujte se zpátky
a promluvte se Shandalarem. Ůkol je splněn. Mimochodem - můžete ho zkusit také
zabít za nehorázně velkou zkušenost, ovšem za cenu drastického snížení
reputace.
2) CHAPTER II
Mendas v domečku v jihozápadní části Ulgoth's Beard je taky tak trochu divný
patron (samozřejmě kromě toho, že je to čistokrevný Loup Garou, ale to se
dozvíte až mnohem později a možná bych to neměl prozrazovat), ale má pro vás
zajímavý úkol, ze kterého si odnesete alespoň pěkné zážitky a trochu
zkušeností. Když už nic jiného. První část úkolu spočívá v cestě do města
Baldur's Gate a zcizení námořních map. Kýžený dům najdete snadno - je
v severovýchodní části města a v původní hře byl nepřístupný. Teď v něm sídlí
obchodníci, z nichž jeden má vytoužené mapy. Ty můžete získat třemi způsoby
- brutálním, diplomatickým a zlodějským. Ten brutální spočívá ve vyhlazení
veškerého osazenstva a sebrání mapy. Diplomatický je nejdelší a musíte kvůli
němu promluvit s Ulfem v přízemí a s kapitánem Kieresem v prvním patře. Potom
dojděte do hospody Blushing Mermaid, pomluvte s De'Trainonem a zaplaťte
Kieresův dluh. Odměnou vám budou mapy. A konečně třetí, nejrychlejší způsob
spočívá ve vyslání neviditelného zloděje (zlodějky) do domu a krádeži map
z Kieresovy kapsy. Pohoda. V každém případě musíte dveře domu vypáčit, ale to
by neměl být žádný problém. S mapami se vraťte k Mendasovi a pak se sejděte
v docích.
Po zvratkůplné cestě na Balduranův ostrov a po ztroskotání vyhledejte vesnici
a v severním domě na náměstíčku promluvte s velitelkou ostrova - Keishas Gan.
Přislibte vyhlazení vlkodlaků (kdybyste tak věděli...) a vydejte se na sever
ostrova. Tady najdete vrak lodi, ve které hnízdí nižší vlkodlaci. Vybijte je
všechny a dávejte si cestou dobrý pozor na pasti - je jich všude až hanba
! V horním patře je mimo jiné dvojka velmi silných vlkodlaků (když o tom tak
přemýšlím, Wolfwere by se možná dalo přeložit lépe jako Dlakovlk), jejíž
zabití je klíč ke splnění questu z vesnice. Až se do mírumilovné osady
vrátíte, zjistíte na co jste naletěli a budete pro změnu bojovat s dalšími
vlkodlaky ve vsi. Východ z vesnice je v domě na západě osady - dostanete se do
tunelů, které musíte projít. Můžete celkem rychle, protože stačí jít pořád
doprava. Dostanete se k lodi, kde vás čeká stará známá - zabijte ji a doplavte
zpátky. U Mendase si vyzvedněte "odměnu".
Na ostrově najdete také pár nepříliš senzačních artefaktů (meč proti
vlkodlakům je fajn, ale Drittzovy scimitary jsou lepší) a jestli jdete po
subquestech, můžete si splnit ještě tři. Ten první vám zadá žena na náměstí ve
vesnici a spočívá v přinesení jejího nemluvněte. To najdete u Karouga
v nejvyšším patře lodi, ale jen v případě, že se promění ve vlkodlaka - když
ho zabijete dokud je člověk (a jde to) z dítěte nic nebude. Druhý questík vám
zadá elf v domě jižně od lodi (tam, kde se budete potkávat s přestrojenými
vlkodlaky lákajícími vás do obskurních pastí). Knihu pro něj najdete v truhle
v předposledním patře lodi. A konečně poslední subquestík, nebo spíše
subquestíky vám dá děvčice trochu severně od náměstí ve vesnici. Budete jí
muset přinést hromady věcí, z nichž většinu ale najdete v domečku výše
zmíněného elfa. Odměnou vám bude dobrý pocit a přátelství - až se pak celá
vesnice změní ve vlkodlaky a půjde po vás, ukáže vám vaše nová kamarádka dům
s tajnou chodbou. Idylka.
3) CHAPTER III
Největší a nejočekávanější sekcí datadisku je pochopitelně legendami opředená
věž, o které se zmiňují už hobiti v Gullykinu. Než se tam vydáte, musíte se
trochu připravit. V Ulgoth's Beard jsou celkem tři lidé, se kterými byste si
měli promluvit. Tou první je Therella v jednom z domů - ta postrádá
nerozvážného syna, který se ve věži ztratil. Druhou postavou je Hurgan
Stormblade v hospodě u náměstí. Promluvte s ním o věži a dozvíte se něco
o tajemné dýce, která je esenciální pro další děj. Konečně posledním
charakterem je průvodce po krásách Durlagovy věže - Ike, u kterého si
zaplatíte prohlídku tohoto architektonického skvostu. Až tohle vyřídíte, hurá
na jih do věže.
Až přijdete do vyprahlé pouště obklopující věž a popovídáte si s několika
Battle Horrory, pověsí se na vás Ike, který vás dovede až do věže. Uvnitř si
prohlédněte exponáty a počkejte, až Death Knight ukončí návštěvní hodiny
jedním dobře mířeným fireballem. Po téhle sprše zůstanete posledními
návštěvníky a můžete si v klidu prohlédnout všechno to, co nestačili bandité
nakrást. Horní patra věže můžete vesele prozkoumávat a možná v nich objevíte
spoustu zajímavých věcí. Nutno ovšem poznamenat, že to není vůbec klíčové pro
splnění úkolu, ale můžete si trochu nabušit zkušenosti v případě, že ještě
nemáte dost. Ze zajímavých věcí najdete v horních patrech třeba Book of
Wisdom, ze které bude mít váš klerik určitě radost (jestli máte Jaheiru, bude
mít URČITĚ radost, protože získá další bonusové kouzlo). Můžete si také trochu
zablbnout s bazilišky, kteří se sluní na střeše (Protection from petrification
na nejsilnějšího bojovníka a jste v pohodě) a vyřádit se na pastech, kterými
je celá věž prošpikována. Až budete mít dost, vraťte se zpátky do přízemí
a sestupte do prvního patra podzemí. Nebude to určitě trvat dlouho a v severní
zdi odhalíte skryté dveře - hurá do nich. Promluvte si s Bayardem a jděte
východem na severovýchodě. Dejte pozor na pasti a hnedle budete v dalším
patře.
První podzemí je také první pořádný oříšek - uprostřed levelu jsou čtyři
strážci, kteří pro vás mají čtyři velmi zapeklité úkoly. Tady také poprvé v BG
dojde ve větší míře na používání a dokonce kombinování předmětů, což je
pozoruhodné zejména proto, že interface hry s něčím takovým naprosto nepočítá.
Ale nevadí, však to nějak zvládneme. Jedna dobrá rada na úvod - projděte celé
patro, pobijte všechny nepřátele a prozkoumejte všechny šuplíčky a přečtěte
všechny knížky. V šuplíčcích najdete důležité věci a pár artefaktů a na konci
věže budete skládat zkoušky z historie, ve kterých se vám znalost dějin věže
hodí. Kromě toho mějte neustále zapnuté kouzlo/abilitu Detect Traps, ušetří
vám spoustu zbytečných smrtí. Za jídelnou v jihovýchodní části bludiště
najdete (za horou shapeshifterů) hlavici paličky (Mallet head). Uschovejte
v suchu a teple mimo dosah dětí. Na jiném místě bludiště najdete topůrko
(Mallet Stick), které spojíte s hlavicí na kovadlině. Za tajnými dveřmi
najdete gong - udeřte do něj palicí a jeden questík je za vámi (Fear). Splnění
dalšího úkolu (Pride) je snadné - stačí přečíst všechny knížky v kulaté
místnosti a o splnění úkolu se můžete přesvědčit na jiném místě, kde se na
oltáři objeví svítící pole. V tu chvíli s vámi bude chtít mluvit Durlag's
Pride - pozorně poslouchejte a pak jen seberte drahokam pro splnění dalšího
úkolu (Avarice). V hromadě pokladů v tomhle patře najdete také starobylý klíč.
Ten sloučí k odemčení truhly, ve které najdete páku. Ve skříni tady je také
hrozen vína, který budete určitě potřebovat. Teď už máte všechno pro podzimní
sklizeň. Najděte místnost s parním strojem a "nahoďte" ho. Do lisu pak vražte
víno a máte poslední úkol za sebou. Teď doporučuji SAVE a pak rozhovůrek se
čtyřmi strážci, přičemž Love bude poslední. Pro dobrotu na žebrotu - za
splnění tak komplikovaných úkolů vás čeká jeden z nejobtížnějších bojů v celé
hře. V případě, že se rozhodnete bojovat férově. V případě že ne, můžete
použít fintu - všechny svoje postavy schovejte za dveře jižně od místnosti se
strážci a jednou postavou (samozřejmě s Boots of Speed) vydrážděte strážce
a utíkejte, co vám síly stačí. Když se vám podaří nalákat trpaslíky na smrtící
pasti na jihu místnosti, máte vyhráno i celkem bez boje. A mimochodem, až na
klíč od dalšího levelu nemá žádná z těchto ultra-silných postav u sebe vůbec
nic. Je to podobné, jako s partičkou na konci Baldur's Gate, v podzemí
u Kevorase, až na to, že tam bylo bojovníků šest a tady vám dají zabrat čtyři.
V druhém patře vám určitě neuškodí, když si přečtete něco nového z historie
v knížkách na zemi. Trocha čtení před divnými puzzly nikdy neurazí. Otevřené
dveře vedou do místnosti se sochami. Socha v severní části otevírá dveře na
severu - za nimi najdete cvičné dřevěné figuríny, se kterými se musíte chtě
nechtě pokočkovat - každá z nich totiž otevírá jiné dveře v tomhle levelu.
Socha na jihu v "síni tradic" potom otevírá překvapivě dveře na jihu, za
kterými najdete několik dalších Wardstone (a další reinkarnaci Durlaga). Teď
by měly být otevřeny dveře na severovýchodě, za kterými je trůnní sál - moc se
neradujte, že je prázdný, jakmile vezmete helmu, strhne se slušná bitvička, na
kterou se raději dobře připravte. Po boji (je každý generál) jděte dveřmi na
sever do mučírny, kde si dejte zvlášť dobrý pozor na pasti, kterých je tady
přehršel. Přijdete ke stěně, kde je v hrnci teleportační Wardstone. Seberte
jej a teleportujte se dál. V místnosti s knihou jsou tajné dveře ve zdi, za
kterými najdete v soše (pozor, kouše) další Wardstone. V místnosti s knihami
najdete dole další tajné dveře, kterými projděte. Dávejte pozor na pasti,
ignorujte falešné schody a v nejjižnější části mapy najdete konečně východ
z tohoto patra.
Třetí patro je víceméně bojové a veskrze také velice pohodové. Projděte celou
úroveň a pobijte vše - co hrdlo ráčí. Mimochodem, úvodní fireball přejdete
nejlépe jednotlivě, a to tak, že si budete "házet" Boots of speed mezi členy
party. Věřte, jde to. Až budete se vším hotovi, seskupte se na jihu úrovně
u soch, které dobře radí. Cíl je jednoduchý - musíte vyčistit všechny čtyři
elementální místnosti s elementálními mostry. Ledová je v pohodě, vzduch
jakbysmet. Fission Slime ve vodním živlu zabijete jedině za použití ohnivých
kouzel a šípů - konvenční zbraně sliz rozdvojují. Můžete sem jít v klidu
s jediným kouzelníkem a třemi namemorovanými firebally. Pokud sliz odolá,
zbytek doťuknete pomocí Flame Arrow. Nejtěžší boj je v ohnivé úrovni - Phoenix
Guard patří k tuhým oříškům, ale jde to. "Skuteční" nepřátelé jsou tady jenom
dva - lučištnice ale střílí šípy, ze kterých vznikají neustále se
reinkarnující bojovníci, kteří navíc umírají s nepříjemným fireballovým
efektem. Ideální je zabít lučištnici hned na začátku, nejlépe neviditelnou
postavou a dobře mířenou ranou (co takhle zkusit zlodějský backstab?). Až
vymlátíte všechno živé, budete přeneseni na šachovnici, kde vás čeká velmi
zábavný boj. Pravidla jsou jednoduchá - zabít krále. Pohybovat se ale můžete
jenom tak, jako figurky v šachu a vřele vám doporučuji, abyste se toho drželi.
Postihy v podobě blesků nestojí za to. Dobrá strategie je vylákat nepřátele
k sobě a pobít je v boji zblízka. Problém je ve chvíli, kdy vyrazí kouzelníci
- za žádnou cenu neopouštějte svoje "právoplatná" šachová postavení a možná
máte šanci. A ještě jedna rada - za žádnou cenu nenechte "pěšáky" dojít až na
poslední políčko; proměnili by se na královny (kouzelnice), které umí velmi
nepříjemně zatopit.
V posledním patře už na vás čeká Durlag a jeho hodiny historie. Teď se uvidí,
nakolik jste byli pozorní při čtení knížek a prozkoumávání artefaktů, na které
jste ve věží cestou narazili. Celkem třikrát se tady podíváte do místnosti
s kompasem, kde budete muset odpovídat na různé otázky - otázek a odpovědí je
tolik, že skutečně nebudeme plýtvat místem s jejich řešením. Buďte také trochu
samostatní. Ůroveň je velmi rozsáhlá a je doslova přesycená tajnými dveřmi
a pastmi. Prošmejděte úplně všechno - a najděte všechny cesty do kompasové
místnosti. Jsou to: Stone Golem severně od místnosti s hlubokou jámou v zemi,
postel za runami severně odtud (strážce run můžete obejít, ale můžete zařízení
také vypnout vložením Wardstone z téhle úrovně do zařízení trochu jižně odsud)
a trůn, ke kterému se dostanete až potom, co z hlavní pokladnice v úrovni
seberete rituální dýku (abyste sejf otevřeli, musíte zabít krále Ghoulů Graela
ve stokách na jihu). Až potřetí zodpovíte otázku, ocitnete se před Durlagem
- slibte mu pomoc a budete dovedeni do předsálí finální úrovně. Tady je trochu
posmutnělá Clair De'Lain, která vám poví neveselý příběh o masakru její party.
Dozvíte se také jeden docela slušný fígl na finální souboj. Vystupte po
schodech na horu a připravte se na velkou legraci.
Souboj s Death Knightem je tak těžký, jak jen chcete, aby byl. Ta obtížnější
varianta spočívá v přímé konfrontaci. Nevýhoda je, že pak budete čelit sami
sobě, což není příjemné a pár lidí už se z toho zbláznilo. Ta snazší cesta pak
zahrnuje vyslání neviditelné postavy k zrcadlu uprostřed úrovně a jeho zničení
dříve, než Death Knight stačí kouzlit. Pak se totiž z rozbitého zrcadla začnou
hrnout potvory, které se ale s vaším arci-nepřítelem také nebudou moc
kamarádit. Zkrátka a dobře, udělejte to takhle, počkejte až se všichni
pekelníci vymlátí mezi sebou a zbytek doražte. Osvobozením Islanne v téhle
úrovni také splníte questík z Ulgoth's Beard a máte vystaráno. Hurá zpátky pro
"odměnu".
Až se vrátíte do města, čeká vás bitka s kultisty, a to ať už jim nalezenou
dýku předáte anebo ne. Až je srovnáte (se zemí), vydejte se do jejich doupěte
napravo od náměstí (vstup získáte krví a mečem) a v podzemí na pentagramu si
užijte poslední souboj s kultisty a také se smrtelně nebezpečnými démony
Tanare. Toť vše, nezbývá nic jiného než si počkat na Baldur's Gate 2 : Shadow
of Amn.
KONEC.