Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Cheaty :
Příkazy byli převzaty z verze hry 1.1 - Skirmish Pack. Spustiťte konzoli stisknutím kláves [CTRL]+[~] a vkládejte následující příkazy:
greatmaker 1 - aktivuje cheaty a zobrazí koordináty objektů v prostoru (x,y,z)
onmymark - jiný způsob deaktivace cheatů
iddqd - ?
idkfa - ?
gabbagabbahey - ?
bang - ?
theeye meno_lode - pohled z dané lodi, musí se nacházet na mapě
goto - zobrazí koordináty pohybujících se lodí
dir - zobrazí seznam všech map, které hra obsahuje
run meno_mapy.map - spustí danou mapu (názov mapy nemusí obsahovat příponu)
runex meno_mapy.map - podobný příkaz jako run
1) Seznam singleplayer map a neoficiálních map, které hra obsahuje :
a) Singleplayer (trénink a kampaň Danger and Oportunity):
ifh_demo_training01.map - první část tréninku, ovládání lodě
ifh_demo_training02.map - druhá čast tréninku, hyperprostor
ifh_demo_training03.map - třetí část tréninku, střelba
ifh_demo_01.map - Mission 1 - Ambush at belt
ifh_demo_02.map - Mission 2 - Kill veryone, destroy everything
ifh_demo_03.map - Mission 3 - Return to Perseus
ifh_demo_03_Sigma.map - Mission 3 - Survival the hard way
ifh_demo_04.map - Mission 4 - Against the odds
ifh_demo_05.map - Mission 5 - Raider activity, indeed
ifh_demo_05_confrontation.map - Mission 5 - The Final reckoning
b) Ostatní mapy (ne všechny, některé mapy nemusí vůbec fungovat):
zhadum.map - krátká ukázka nového prostředí (in-game animace)
hyperspace.map
hyperspace-classic.map
IO.map
IO_Eggs.map
2) Příkazy na práci s demy :
recordDemo "meno_dema" - nahrání dema
playDemo "meno_dema" - přehrátí dema
3) Ostatní konzolové příkazy :
quit - rychlé vypnutí hry do OS
clr - vymaže obsah konzoly
current_mission - restartuje misi
missiontime - zobrazí čas strávený v mapě v sekundách
scr_showfps 1 - hodnota 1 zapne zobrazovaní FPS, hodnota 0 - vypne
4) Během hry stisknětete [ESC], přejděte do GAME SETUP:
INVULNERABILITY - nezranitelnost pro hráčovu loď
INFINITE FUEL - neomezené palivo pro všechny lodě
INFINITE AMMO - neomezená munice
BLACKOUTS/REDOUTS - vlivy G-zátěže na pilota, výpadky vědomí,...
5) Podrobnější informace o hře, tvorbě máp, skinů, cheatech, možnost stáhnutí map zde :
b5ifh.szm.com
ifh.firstones.com
ifh.babylonfive.ru/forums/
6) Prostředí ve verzi 1.1 - Skirmish pack:
a) Sheffer III
Modrozelená planeta s oblaky. Modrozelená úseková mlhovina.
b) Sheffer Belt
Pás asteroidů Sheffer. Žádná planeta, vzdálené asteroidy, modrozelená kruhová mlhovina.
c) Free Space
Neznámý systém. Volný vesmír. Jen vzdálene hvězdy. Žádná mlhovina, planety, anebo asteroidy.
d) Cooke II
Žlutohnědá planeta v pozadí. Žádná mlhovina.
e) Va´Than IV
Modrošedá planeta v pozadí. Fialovomodrá kruhová mlhovina.
f) Dan´Ghor V
V pozadí planeta podobná Marsu, červeno-růžovo-oranžová. V dálce jsou vidět pásy asteroidů. Růžovo-oranžová kruhová mlhovina.
g) Sol Jupiter near IO
Slunečný systém blízko Jupitera a jeho měsíce IO (červený, bez atmosféry).
h) Z´ha´dum
Tajný, resp. zkušební systém. Dá se zpřístupnit, viz. B5IFH.szm.com. Obsahuje hnědočervenou planetu (plný 3D Model), červenožlutá bodová mlhovina.
i) Hyperspace
Hyperprostor. Neobsahuje žádné orientační body. Červené vířící částice vytvářejí efekt tunelu. Má specifické zákonitosti. Velmi špatná viditelnost a možnost zachycení vzdáleného kontaktu se zkracuje.
7) Odblokování stíhačky SA-31 Thunderbolt (prototyp) ve verzi 1.1 - Skirmish pack :
Stíhačka XA-31 Prototype se odblokuje v Skirmish generátoru po projití celé kampaně Danger and Oportunity.
Popis jak se dá jinak odblokavat SA-31/XA-31. Už to nejde cheatem, ale musíte editovat konkrétní mapy. Funguje, resp. je to možné, jenom v Skirmish Generátoru, u hráčem vytvořené mise. Vytvořte si misi Generátorem ve hře jako byste ji chtěli hrát. Následně spusťte tuto misi a potom vypněte hru do OS. Nyní si otevřete adresář, kde máte nainstalovaný B5 IFH a najděte v něm podadresář DATA/MISSIONS (zde se kromě jiného nacházejí i přídavné mise).
Nás bude zajímat soubor s označením GENERATED.MAP, tento zkopírujte např. na plochu a otevřete ho v nějakém textovém editoru, nejlépe i v klasickém a jednoduchém Notepadu (Poznámkovém bloku). Nyní máte tedy otevřenou misi/mapu, vidíte strukturu mapy, nás by měl zajímat asi 23. řádek, resp. třetí položka označená jako SHIP (první je HEADER, druhá TEAM), zde se nachází definice hráčovy lodě. Jestli jste zvolili správný odstavec, se dozvíte i podle toho, jestli položka SHIP obsahuje hodnotu PLAYER 1 (tj. když kolonka obsahuje tuto hodnotu - je to hráčova loď, pokud je hodnota 0, jde o počítačem řízený stroj). Zde si všimněte položky CLASS (definuje model lodě) a změňte původní hodnotu (může tu být sa-20,sa-23b,sa-23c) na XA-31 (tím se vymění původní loď za SA-31). Následně dejte mapě jméno (Name) a popis (Description), který se bude zobrazovat, jedná se o řádky 2 (Name) a 3 (Description) hned v první položce HEADER (tedy v hlavičce mapy, na samotném začátku souboru - dokumentu). Jméno by nemělo být příliš dlouhé a nemělo by obsahovat interpunkci. Následně soubor uložte, ale pod jiným jménem než GENERATED.MAP, pojmenujte ho např. MOJA_MAPA.MAP. Pokud byste mu nechali původní jméno (tedy generated) a zkopírovali byste nazpět - při dalším vytvořeném Skirmishi přes generátor by ho hra přepsala. Pretože do tohoto souboru se ukládají informace o aktuální Skirmish misi a hra ho každým novým skirmishem přepíše. Soubor tedy zkopírujte na původní místo, do adresáře IFH/Data/Missions.
Spusťte hru, navolte SIMULATOR a CUSTOM a tu najděte svoji upravenou mapu a spusťte. Pokud jste všechno udělali správně, budete ovládat XA-31!
Poznámka: XA-31 je jen prototyp, autoři ji ještě zcela nedokončili i když má úplně kompletní HUD anebo fyzikalní model, není ještě na 100 procent odladěný. Podobně můžete upravovat i jiné mapy.
Hodnoty, které jsou jmenované výše najdete snáze pokud si je dáte vyhledat od začátku souboru (směrem dolů) pomocí editoru.
8) Odblokování skrytého prostředí Za´Ha´Dum a jiných skrytých, resp. nedostupných systémů :
Postupujte výše popsaným způsobem jako při odblokování stíhačky SA-31. Avšak po otevření souboru v textovém editoru se zaměřte na čtvrtý řádek s označením ENVIROMENT, nacházející se v první položce HEADER hned na začátku souboru. A obsah přepište na ZHADUM. Následně dejte mapě vlastní popis (Description), jméno mapy (Name) a souboru (abyste ji rozpoznali) a uložte, prostě postupujte jako při odblokování SA-31 uvedeném výše. Stejně můžete postupovat i při odblokovaní jiných systémů např. namísto Zhadum napište SHEFFER_BELT anebo HYPERSPACE. Popis jednotlivých systémů je výše.
Seznam systémů/prostředí v 1.1 - Skirmish Pack:
cooke2, cooke2a, danghor5, hyperspace, sheffer, sheffer_belt, simple, sk_cooke2, sk_danghor5, sk_sol_io, sk_sheffer, sk_vathan, sol_io, vathan, vathan_4_11, zhadum.
9) Skiny pro stíhačku SA-23 :
Většina skinů je určená pro stroje SA-23. Následující skiny jsou předdefinované ve hře. Vlastní skiny se dají vytvářet, viz. B5IFH.SZM.SK
Aplikace skinů:
Opět to jde jen přímou editací map. Je třeba postupovat jako při odblokování XA-31. Po otevření vyhledejte řádek o jeden vyšší, tedy 24 s označením skin, pokud není, vytvořte ho na tomto řádku anebo kdekoliv v této položce (SHIP). A vložte jedno z následujících slov označujících konkrétní skin. Předtím si však ověřte jestli Váš stroj je SA-23 A, B anebo C varianta (pokud není, můžete to přepsat položkou class na sa-23b anebo sa-23c).
Skiny pre SA-23:
dragon - kresba draka
derek - maskovací vzor, kombinace oranžové, hnědé, zelené, černé
colonel - červeno-černá kresba
blackomega - skin PSI Black Omega, černý nátěr, bílé písmeno Omega
voss - oranžový skin se vzpírajícím se koněm a písmenem Alpha
spacewitch - vesmírná čarodějnice, modrá kresba
rotane - má ho Major Rotane z 5. mise v kapitole DAO, oranžovo-bílý nátěr, kresba orla
wolfpack - černo-červený nátěr, smečka vlků v popředí, nápis Wolfpack, německý válečný kříž na křídle
puff - karikatura Starfury, nápis Puff!, podklad tvoří základní (původní) nátěr jako běžná Starfury
default - základní, obsahuje jen standardní označení EA a ID číslo
Následně soubor uložte a zkopírujte výše popsaným způsobem.
10) Odblokování řízených střel ZR12/ZR35 :
Opět bez zásahu do mapy to zatím nepůjde. Postupujte jako při odblokování stíhačky SA-31/XA-31, popis uvedený výše.
Po otevření souboru najděte hodnotu MISSILES v první položce SHIP (musí obsahovat PLAYER 1) a její obsah změňte na ZR12, ZR35 anebo pokud neexistuje, vytvořte ji. Pokud lod nemá ve výzbroji rakety, bude tam hodnota NONE, resp. default.
11) Instalace vlastních misí do hry :
1) Stáhnout konkrétní misi a rozpakovat někde na disk.
2) Vyhledat adresář ./DATA/MISSIONS a ./DATA/SCRIPTS v hlavním adresáři hry Babylon 5:IFH. Např. C:/Games/IFH.
3) Soubor/y s příponou *.MAP je třeba zkopírovat do adresáře MISSIONS (ty obsahují samotnou misi) a *.STR (obsahují povětšinou překlad) zkopírovat do adresáře SCRIPTS. Ne každá mise musí obsahovat i soubor s příponou STR, samotná mise je uložená v souboru MAP.
4) Spustit hru. Nastavit v hlavním menu SKIRMISH a následně v podmenu Skirmish položku CUSTOM, vybrat název mise a kliknout na LAUNCH.
(poslal TotenKoPF)