Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Autor návodu : Andrej Anastasov (ANDREW)
Na začátku tohoto pochmurného příběhu se ocitnete v temné jeskyni,ve které
můžete sebrat první svitek. Obsah svitků však pouze dokresluje atmosféru
báječného příběhu,takže je není třeba sbírat, a proto se o nich tento návod
nebude zmiňovat. Jděte rovné a projděte dveřmi - dostanete se do místnosti
s potrubím a velkým kohoutem.Třikrát jím otočte o pokračujte doprava
otevřenými dveřmi. Dostanete se do obrovské místnosti s jeřábem. Jděte po
hlasu volajícím o pomoc, až v proláklině uvidíte uvězněného španělského
templáře. Pohovořte s ním a pohrozte mu, že ho nevysvobodíte , dokud vám
neodpoví na vaše otázky. Na vaše další vyptávání bude potom reagovat daleko
přátelštěji. Po té můžete směle uvolnit konec kolejnic a tak tomuto nebohému
nešťastníkovi pomoci. Pozorně prozkoumejte svým scannerem všechny kamenné
bloky v místnosti- v jednom z nich se totiž ukrývá klíč. Vyšplhejte po lávce
k ovládacímu pultíku jeřábu a seberte kleště. TONGS).Nyní musíte dopravit
kamenný blok s klíčem k ústí průmyslové pily z pohledu od ovládacího pultíku
se pila nachází vpravo ). Správná poloha kamenného bloku se vám automaticky
ohlásí. Slezte z jeřába a vraťte se ke dveřím, kterými jste do této místnosti
vešli -vedle nich se nachází dvě páky. Pravou pákou uveďte v chod mechanismus
pily, který uvolní klíč z kamenného kvádru. Klíč samozřejmě seberete- najdete
ho přímo pod pilou. Jděte do místnosti se zrcadlem a u dveří s nápisem X se
propadněte do dolů. V jednoduchém bludišti se obloukem vyhněte strážci
a najděte bedničku, kterou můžete otevřít klíčem ze studny. Uvnitř se nachází
amulet AMULET) a poblíž se také povaluje puška ELEPHANT GUN) a část tapiserie
TAPISERI PIECE I). Nyní se můžete přepnout do bojového módu a odstřelit
strážce a sebrat jeho zásobu nábojů. Nyní projděte na druhou stranu dolů,
zatáhnutím za provaz stáhněte lávku a dojděte do místnosti s uvězněným
ještěrem. Zatáhněte za páku na sloupu a mechanismus rozmačká ještěra. Projděte
touto místností do planetária a sestavte hádanku tak, aby se symbol slunce
nacházel uprostřed kruhů. Vraťte se do místnosti s ještěrem a stiskněte dvě
tlačítka uvnitř klece, která dříve hlídal ještěr. Jedno z nich uvedlo chod
mechanismus v planetáriu a druhé otevřelo průchod mezi touto místností
a místností se zrcadlem. Projděte do místnosti se zrcadlem a pohněte jím.
Dříve než se udusíte neznámým plynem, tak prchněte do místnosti s rozmačkaným
ještěrem. Chvilku počkejte a pak se vraťte do místnosti se zrcadlem. Vedle
dveří s nápisem X se objevila malá skříňka, kterou můžete otevřít klíčem
z kamenného bloku. Uvnitř se nachází první templářský štít SHIELD I).Jděte do
planetária a štít vložte do podlahy. Otevře se vám další východ z této
místnosti a objeví se další otvor pro druhý templářský štít.Vejděte do nově se
objevivšího vchodu a projděte do kostela. Ve zpovědnici si dírkou vyslechněte
tajný rozhovor a pak pokračujte pravým východem do skriptoria. Zde si
promluvte s mladým rytířem Philipem. Pokračujte jediným otevřeným východem do
místnosti se studnou. Tou sestupte do podzemí a nechte se bacit rytířem. Pokud
jste hru hráli přesně podle návodu , tak budete zachráněni a ocitnete se
v knihovně. Zde si promluvte se svým zachráncem. Jen se mu nezmiňujte o své
pušce- při experimentu by vás nechtěně zastřelil. Tato situace má ještě jedno
řešení- jakmile vás v podzemí spatří nerudně naladění rytíř,tak vylezte po
žebříku zpět do místnosti se studnou. Chvilku počkejte a vlezte zpět do
podzemí, rytíř zde už nebude. Neprodleně se vydejte chodbami do knihovny.
V knihovně si pomocí naslouchacího zařízení poslechněte rozhovor. Roztáhněte
oponu u jakési promítačky a nastavením volného zrcadla můžete rozhlédnou tři
různé videosekvence. Poté seberte klíč LIBRARY KEJ) a knihu VISION BOOK).
Opusťte knihovnu a jděte chodbou do malé cely. Zde se na zemi válí psací brk
BROKEN QUILL). Poslední místností v tomto systému chodeb je kruhová místnost
ve které vás čeká Edgar. Ihned se mu představte jako Philipův přítel a on vás
požádá o pomoc - potřebujete přinést bednu, jež se nachází na lodi. Až Edgar
odejde, otevře všechny bedničky a sebere kalamář INKWELL). sošku PAGAN
OBJECT), klíč PHILIP S KEY) a shnilou kukuřičnou pochoutku MOULDY CORNMEAL).
Vraťte se do skriptoria a odemkněte mříž pomocí PHILIP S KEY. Sejděte po
točitých schodech a dveře odemkněte pomocí LIBRARY KEY. V doku pod mostem
stiskněte páku, která otevře dveře mezi dokem a místností s jeřábem. Vejděte
krátkou jeskyňkou do místnosti s templářem a promluvte s ním (1,1). Odsuňte
závoru a po schodišti se vraťte do místnosti s jeřábem. Nasedněte do vozíku
a stiskněte pravou páku a pak prostřední. Až dorazíte k lodi tak stiskněte
pravou páku a přejděte na loď, kde si na přídi promluvte s oběšencem. Sejděte
do podpalubí a seberte lahvičku AQUA FORTIS. V sudu je klika SHIP LEVER.
Vraťte se na loď a pomocí dvou ovládacích pák přesuňte bednu z podpalubí
k vozítku. Nastupte do něj a stiskněte pravou páku a pak levou páku. Na
prostřední páku použijte AQUA FORTIS a také ji stiskněte. Až dojedete do
místnosti s jeřábem, tak opět stiskněte pravou páku a promluvte si s Edgarem.
Známým postupem přesuňte bednu pomocí jeřábu k ústí pily a tu uveďte v chod.
Až Edgar zjistí, že je bedna prázdná, utečte. Jděte opět dolů a slezte do
propustí. Otevřete dveře a až dovnitř vpluje monstrum, tak otočte kohoutkem.
Vylezte ven posledním neprozkoumaným východem v doku k malé loďce. V loďce
seberte trubku HOSE a hned ji použijte na kovovou objímku na zádi a zatáhněte
za páku. Po přistání jděte jediným východem do alchymistické laboratoře. Zde
si opravdu důkladně promluvte s Philipem. Až odejde, ze stolu seberte knihu
SCORCHED BOOK a několik lahviček DECOCTION OF MOOM, EARTHS BLOOD a AQUA
FORTIS. Seberte FLASK a použijte ji na shnilou mrtvolu v rohu a seberte klíče
RING OF KEYS. Za destilačním přístrojem použijte AQUA FORTIS na druhý
templářský štít SHIELD II a seberte jej. Pomocí RING OF KEYS si odemkněte
dveře a projděte do dalšího systému chodeb. Zde se nechte opět bacit
strážcem. Procitnete v kleci, ze které se dostanete tak, že přemluvíte
německého vojáka Jacka, aby vás pustil(1,1). Jděte do jeho komůrky a důkladně
si s ním pohovořte. Jděte do cely, zde seberte vosk WAX, desku PLAGUE a válec
do mechanických varhan PIANOLA ROLL. Pak sejděte do kostela. Zde si promluvte
s rozjímajícím rytířem (3,3,2,2,2,1). Do sloupu vpravo od oltáře vložte
PIANOLA ROLL. Jděte do planetária a vložte SHIELD II do připraveného otvoru.
Vraťte se do kostela a v místě oltáře se propadněte do dalšího podzemního
komplexu. Jděte směrem k místnosti s dinosaurem a seberte kovovou tyčku PIN.
Jděte přibližně na místo odkud jste se propadli z kostela a vylezte po
žebříku nahoru do malé komůrky. Zde použijte PIN na malou krychličku na stěně
u žebříku. Seberte pytel mouky FLOUR. Slezte dolů a mlýnské kolo strčte směrem
k místnosti s dinosaurem. Vylezte opět po žebříku a jděte do kuchyně. Můžete
odprásknout Mammaliana. Otevřete pec, stiskněte tlačítko na jejím boku
a otevřete formu. Do formiček označených jako Spear Motif, Lion Motif
a Feathered Motif nasypte mouku FLOUR. Zavřete formu, stiskněte tlačítko na
boku pece a zapřete dvířka. Pak opět dvířka otevřete, stiskněte tlačítko na
boku pece, otevřete formu a vyjměte upečené sušenky (TALLUM WAFER, MAIK WAFER,
TOBIAS WAFER). Odejděte z kuchyně do místnosti s hodinami. Zde se budete muset
spolehnout na sebe. Za pomocí pák a uhýbání do bočních uliček projděte
hodinami až na druhou stranu. Pákou zresetujte stav hodin a vydejte se
naprosto stejnou cestou zpět. Hned v první uličce napravo nezapomeňte sebrat
nárameník z brnění SHOULDER. Nyní se vydejte do Cobwebovy (Philipovy)
komůrky. Zde se v jedné z květin skrývá jílec meče HILT. Jděte do místnosti
s dinosaurem a nastupte do výtahu, vyjeďte dvě patra a vlezte do Gefryeovy
pracovny. Duchovi, který se objeví, odpovídejte (1,2,1,1). Do obrovských
dveří s motivem úst pak vpravte všechny sušenky co jste upekli. Zatlačte na
sochu a seberte klíč ORNATE KEY. Vydejte se do kuchyně a maličkým výtahem
sjeďte do spižírny, v jednom z visících kusů masa je ukryt třetí štít SHIELD
III. Jděte do katedrály a chvilku se hoňte s dinosaurem. Až toho budete mít
dost, tak jděte do hrobky. Zde se umístěte za mříž a čekejte až dinosaurus
propadne stropem. Pozor, dinosaurus propadne teprve tehdy, když budete stát za
mříží těsně před vytesaným portrétem rytíře. Vraťte se do katedrály a vlezte
do centrální místnůstky s varhanním manuálem. Zde uvolněte, jenž přidržuje
řetěz na spouštění píšťal. Vylezte ven do katedrály a seberte tyč BRASS LEVER.
Vyšplhejte na vrchol zvonice a SHIELD III vložte do jeho kamenného obrazu.
Seberte SHIELD III a jděte do planetária a vložte SHIELD III do otvoru v zemi.
Jděte do místnosti s modely. Naproti dveřím visí kamenný štít. V něm se
nachází maličká klíčová dírka KEYHOLE. Na tu použijte ORNATE KEY. Místnost se
celá otočí a objeví se modely některých Aeterniských místností. V modelech si
především otevřete všechny dveře a zaplavte nižší patra zvonice. Přes zvonici
se vydejte do katedrály a vejděte do varhaníkovy komůrky. Ze stolu seberte
klíč MEDALLION KEY a z krabičky vyndejte brož BROOCH. Sejděte do místnosti
s mlýnským kolem a stiskem páčky jej zastavte. Vyjděte zpět do varhaníkovy
komůrky a na páku čouhající ze země použijte BRASS LEVER a stiskněte ji. Jděte
opět dolů a spusťte kolo. Vraťte se do chrámové lodě a zjistíte, že se
odsunula čelní deska s erby. Jděte na toto odkryté místo, odsuňte kamennou
desku a slezte do podzemí. Obejděte spícího dinosaura, nadzvedněte mříž
a zajistěte ji páčkou. Seberte čtvrtý štít SHIELD IV a trochu poškádlete
vašeho rozpůleného předchůdce. Pokračujte do další místnosti.
GEFRYEOVA CESTA
Sjeďte ledovou skluzavkou do místnosti plné jedovatého plynu. Pomocí kompasu
se dejte na severozápadní konec místnosti. Odstraňte ledový nános ze dveří,
proběhněte přes ně a zahněte doprava po schodech do Malikovy pracovny. Zde
postupně zatáhněte za pravou, pak prostřední a nakonec za levou páku. Vyhněte
se oživlé fosílii a vejděte do tajného otvoru objevivšího se v knihovně. Než
se fosílie utopí u zvonice, seberte kamenné pouzdro FOLIO FOLDER a Malikovy
záznamy MALIK NOTES. Odeberte se ke zvonici. Vylezte na její vrchol a prolezte
kamenným obrazem štítu. Ocitnete se v místnosti s modely. Zde použijte SHIELD
IV na kamenný štít. Jděte do planetária. Zde si stoupněte na kamenný výstupek
a vložte SHIELD IV do otvoru v zemi. Až se objeví otvor v zemi, seberte dýku
KNIFE a sejděte dolů. Zde se černým otvorem propadněte do místnosti s grálem.
Prohlédněte si strop a zjistěte nad kterou dlažkou se ve stropě nachází
krychlový otvor. Seberte grál GRAIL a urychleně se běžte postavit na dříve
vyhlédnutou dlažku ( je o něco vyšší než ostatní dlaždice ). Až sjede strop,
projděte dveřmi a nechte se vyvézt ke zvonici. Jděte do místnosti s mlýnským
kolem. To zastavte a přejděte do místnosti s mumií. Jedovatý plyn rychle
vyvětrá, stačí jenom opustit místnost a zase se vrátit. Mumii seberte prsten.
Vraťte se do hrobky a za mříží použijte na oraz rytíře RING, HILT, KNIFE
a SHOULDER. Vlevo od této podobizny se otevře malá skříňka, kde jsou dokumenty
vyjasňující tento případ. Nyní bude v katedrále otevřen poslední východ.
Ocitnete se v malém bludišti. Shlédněte souboj a pak pokračujte chodbou. Na
první odbočce zahněte doleva. Shlédněte další souboj. Na dveře použijte
GRAIL......E N D E
TOBIASOVA CESTA
Přijdete do maličkého bludiště, které projdete raz dva do zatopené jeskyně,
kterou již znáte. Počkejte až k vám připlave zesnulý dinosaurus, přejděte po
něm na trám před vámi a pak místnost opusťte skluzavkou vedoucí do kuchyně, ne
průchodem do Gefreyovy dílny. Z kuchyně se už známým způsobem odeberte přes
zásobárnu masa a Gefreyovu pracovnu ke zvonici.
JINÉ ZÍSKÁNÍ PRVÍHO ŠTÍTU
Ve studni u místnosti s jeřábem nastavte pravou železnou rouru pod levou tak,
že levá roura bude zasunuta do prostředního a pravá do předposledního otvoru
shora. Pokud vše probíhalo tak jak má, uslyšíte zvuk tekoucí vody. V lázních
můžete projít pravým z rozbitých zrcadel. V zrcadlově téměř stejné místnosti
jste předchozí manipulací s rourami vypustili bazének u levé stěny. Na jeho
dně najdete optickou čočku PRISM, kterou vložíte do kamenné knihy čouhající
z malé fontánky uprostřed místnosti. Fontánka vyjede o něco výš a vytlačí ze
sebe maličké kukátko. Vystupte na balisádu rozprostírající se v této místnosti
nad zrcadly, seberte ze země dvě části malby a spolu s částí malby TAPESTRY
PIECE, kterou jste našli na začátku hry v dolech, složte na stěně kompletní
malbu. Až bude malba kompletní, vaše helma vám to ohlásí. Sejděte dolů,
postavte se před pozměněnou fontánku uprostřed místnosti tak, aby jste stáli
čelem k balisádě a podívejte se do kukátka, které z fontánky vyjelo. Uvidíte
zprávu od archanděla Azraela a zároveň se po vaší levici otevře část stěny, ve
které je ukryt druhý SHIELD I.
JINÉ ZÍSKÁNÍ DRUHÉHO ŠTÍTU.
Před kruhovou místností ve které potkáte Edgara, je malé zamřížované okénko,
které můžete otevřít pomocí SHIP LEVER, kterou jste sebrali z lodi. Nic vám
nebrání sebrat SHIELD II.
JINÝ ŮTĚK Z AETERNISU
Z kruhové místnosti s mumií se odeberte vzhůru do malého pokojíčku. V jeho
horní části vložte svatý grál do výklenku ve zdi a vzniklým otvorem prolezte
do jednoduchého shluku chodeb. Chodbami dojděte k východu, který opět
otevřete použitím grálu. V další místnosti už jen opět přitisknete grál
k symbolu na dveřích, dveře otevřete a jste venku.
KONEC.