Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Úvodem :
Atlantis Evolution je čtvrtý díl vynikající ságy od Atlantis Interactive Entertainment - těm, kteří hráli předcházející díly, není třeba cokoliv vysvětlovat. Tentokrát hrajete za Curtise Hewitta, pětadvacetiletého fotografa, který se vrací ze své cesty do Patagonie na lodi Lemuria. Loď ovšem ztroskotá A Curtis se ocitne ve vzdušné lodi bohů, kteří v tomto světě vládnou pevnou rukou. Curtise chtějí ovládnout a začlenit mezi své poddané - nebo spíše otroky. Ještě lépe by bylo Curtise úplně odstranit. To ovšem nebude tak jednoduché. Grafika je úchvatná, jak jsme ostatně u série Atlantisu zvyklí. Mě osobně bylo při hraní trochu líto, že tento díl obsahuje minimum originálních logických hádanek - puzzlů, na které byly předchozí díly Atlantisu tak bohaté. Autoři tentokrát prošpikovali hru tzv. minihrami, které jsou většinou reminiscencemi na staré známé pecky z bohatýrských dob počítačového paření - Sokoban, Scorched Tanks, Frogg, Had, Arkanoid, Pong a mnohé další. Možná vám při vzpomínce ukápne slza dojetí, ale jinak není žádný velký problém tyto minihry zvládnout. Tak to by snad bylo něco málo na úvod a teď už pojďme k vlastnímu návodu.
A ještě jedno malé upozornění : je pravda, že levým myšítkem si můžete urychlit rozhovory, ale dávejte pozor ! Příliš horlivým používáním tlačítka totiž taky můžete přeskočit následnou animaci a tím pádem přijít o některé souvislosti. Takže opatrně !
1) Útěk
a) Ztroskotání
Začínáte na potápějící se lodi. Jděte ven na chodbu a dojděte až ke schůdkům na palubu. Dozvíte se, že loď se potápí a že máte hned jít nahoru. Nemůžete však odejít bez svých věcí. Jděte zpět do kajuty a vemte bednu. Klikněte na dveře a v animaci uvidíte, jak se loď potápí a vy zůstanete v záchranném člunu sami uprostřed oceánu. Na zádi loďky seberte lampu a na přídi vedle bedny nůž. Pokuste se promluvit s podivným stvořením, které se na vaší bedně usadilo. Po chvíli přiletí podivná loď, která vás i s loďkou vtáhne do svých útrob.
b) Loď
Jste ve tmě. V inventáři použijte sirky na lampu a potom lampu použijte (= vemte do ruky). Se světlem můžete obejít celou místbost. Vidíte podivné fresky na stěnách, po kliknutí se objeví různě seskupené hvězdy. Jsou to bohové Atlantisu a myslím, že můžeme udělat malou odbočku, abychom se s nimi trochu seznámili :
1) Zanat - je to mužský bůh se zdviženou rukou. Vlevo a vpravo má žluté hvězdy a nahoře a dole modré.
Na pravé stěně :
2) Sama - bohyně dne - bohyně se zdviženou hůlkou a držící slunce. Nahoře a dole má modré hvězdy.
3) Kama - bohyně noci. Bohyně se zdviženými pažemi k měsíci. NAhoře a dole má žluté hvězdy.
Na levé stěně :
4) Enna - sedící bohyně. Vlevo a vpravo má modré hvězdy, nahoře a dole žluté.
5) Cosmo - bůh smrti. God of death - bůh na oblaku vrhající ohnivé koule na démony. Má modrou hvězdu nahoře a žlutou dole.
A můžeme pokračovat v návodu. Jediné dveře jdou otevřít tlačítkem vlevo dole. V další místnosti už lampu nepotřebujete. Jděte doprava a na panel použijte nůž. Vemte si podivnou helmu a prozkoumejte místnost. Vpravo od dveří najdete podivný přístroj na zdi. Je to jakýsi monitor. Ve hře se s ním ještě setkáte víckrát. Klikněte na něj a pak na něj použijte helmu z inventáře. Tím monitor aktivujete a znovu na něj klikněte. Následuje animace, po ní se propadne podlaha a vy se i s loďkou octnete o patro níž. Stráže vás chtějí odvést. Ještě můžete sebrat vedle loďky veslo a potom budete podrobeni zkoušce. Pokud se chcete dostat z lodi ven, musíte projet na podivném vozíku dvě bludiště. Liší se jenom tím, že první je menší a druhé je větší.
Před sebou máte panel s plánkem bludiště. Nesmíte se přiblížit k pastím, které jsou na plánku značeny černými krátkými čárami a musíte projet k bílému východu na druhé straně. Vozík ovládáte čtyřmi tlačítky vpravo. Pokud neuspějete, začínáte znovu v místnosti, kde zůstala vaše loďka. Když prpojdete úspěšně obě bludiště, jste z lodi venku. Před sebou máte dvě cesty, ta vlevo je ovšem po chvíli zatarasená, takže musíte jít tou vpravo.
c) Vesnice
Cestou mluvte s každým a o všem, co se vám k rozhovoru nabídne. Po chvíli dojdete do vesnice. Obejděte ji, prozkoumejte a s každým promluvte. Jděte ke studni uprostřed, která je obklopena podivnými sochami. Jsou to bohové, se kterými jsme se už seznámili. Promluvte s člověkem, který něco chce vytáhnout ze studny na laně. Odpoví vám a potom odejde. Zůstane po něm jenom lano. Zkompletujte ho s vědrem, použijte na studni a napijte se vody. Prozkoumejte sochy kolem studně. Uvidíte na nich hvězdy jako v první místnosti v lodi. Na malé soše vlevo najdete podivný přístroj s tlačítky. Po jejich stisknutí si můžete prohlédnout obrázky.
Nyní jděte do chýše vpravo, kam předtím odešel muž od studny. Najdete ho uvnitř a můžete s ním promluvit. Když vyjdete z chýše ven, můžete ještě navštívit kqpli vlevo a kliknutím na displej na stěně se dozvědět další informace. Objeví se loď a začnou po vás pátrat stráže. Utíkejte přes most vlevo od kaple. Njeprve dojdete na rozcestí. Cestou vlevo dojdete k chýši, uvnitř najdete polovinu nějakého ornamentu a také se zde můžete schovat před strážemi. Vraťte se na rozcestí (tady se vždycky objevíte, pokud vás stráže v následující čísti hry zadrží).
d) Džungle
Nyní běžte rovně podle vody. Až přejdete dřevěný můstek, nepokračujte v cestě, ale otočte se a uvidíte další cestu. Běžte po ní, po chvíli minete odpočku vlevo, která vede k velkému stromu s dutinou, v níž se také můžete schovat. Pokračujte dál až na konec cesty. Jsou tu tři podivné pokroucené stromy a na zemi dlouhá tyč. Tu sberte a vraťte se k dřevěnému můstku. Pokračujte v původní cestě. Projdete skalami, u vody zahněte doprava a jste v jeskyni krabů.
2) Miranda
a) Krabí jeskyně
Od ústí jeskyně můžete jít buď podle stěny vlevo, nebo vpravo anebo prostředkem. Vyberte si prostřední cestu a jděte 2x dopředu. Nyní vám cestu kříží nepřetržitý zástup krabů. Pokud se pokusíte jít dál, tak vás nemilosrdně zlikvidují. Podívejte se doprava, na jakési tyči tam sedí velká ještěrka. Promluvte na ní a ona uteče. Nyní použijte tyčku z inventáře na velkou tyč. Tím se vám podaří odklonit trasu krabů a vy budete moct projít dál. Dojdete ke stěně, na které je zjevně neúplný ornament. Použijte úlomek, který jste našli v chýši a ornament zkompletujete. Propadnete se do malé jeskyňky s jediným východem. Projdete vodopádem a jedinou možnou cestou se dostanete do džungle.
b) Opět džungle
Cesta džunglí se těžko popisuje, po nějaké době už sami poznáte, kde co je a kam jít. Omezím se jen na popis úkonů, které musíte udělat. Cestu džunglí vám v jednom místě zahrazuje velká masožravá rostlina, která vás nechce pustit dál. Vraťte se zpět, v jednom místě byste měli najít červeného ptáka na větvi. Ta větev by se hodila, ale jak se zbavit toho ptáka ? Musíte najít místo, kde cestička končí - poznáte ho podle zvláštní hlavy s "živýma očima" - takové jste již viděli ve vesnici. Rozhlédněte se kolem a nanjedné rostlině najdete tučné housenky. Seberte je a odneste červenému ptákovi. Ten odletí a větev je vaše. S ní jděte k masožravé rostlině a použijte ji. Rostlina je mimo hru a vy můžete jít dál.
e) Setkání s Mirandou
Vzápětí jste chyceni do sítě a visíte hlavou dolů. Vidíte, jak k vám přichází žena. Až s ní budete moci promluvit, zeptejte se na druhé téma v pořadí - po rozhovoru vás osvobodí. Pokud to nestihnete, nezoufejte, po chvíli přijde jiná žena můžete se pokusit znova. Po osvobození promluvte se stařenou, pak projděte kolem ní k dívce - jmenuje se Miranda - promluvte i s ní a rozhlédněte se. K vašemu úžasu jste v lokaci s chýší, ve které předtím jste našli úlomek. Získáte nové šaty. Vraťe se do vesnice, Miranda půjde část cesty s vámi - její hlavička vám svítí v levém horním rohu obrazovky. Ve vesnici opět zkuste se všemi mluvit, ale jsou nyní nějak jakoby duševně postižení a všichni vás oslovují lorde Cosmo, což - jak víme - je jméno boha války. Zajděte do chýše vpravo od studny (s hlavou se živýma očima). Vpravo od hlavy je řada výklenků ve zdi. V jednom z nich najdete dálkové ovládání. Jděte ven, zajděte do kaple a tam najdete představeného venice. Promluvte s ním a zeptejte se ho na dálkové ovládání.
Vyjděte ven z kaple a jděte přímo rovně k soše. Je to socha boha Zanata. Na jeho zádech uvidíte kulatá dvířka. Použijte na ně dálkové ovládání a objeví se známý monitor. Použijte na něj helmu a klikněte na něj, Klikněte na červené tlačítko vpravo a dostanete se do úkolu. Uprostřed je vysoká zeď, vaše dělo je nalevo, pravé ovládá počítač. Střílíte střídavě a úkol je celkem jasný - musíte zlikvidovat protivníkovu horu dřív, než on zlikviduje tu vaši. Není to nic těžkého, za chvíli se vám to jistě podaří. Vesničané vám děkují a přichází Miranda. Promluvte si s ní a následuje animace, ve které opět běžíte džunglí spolu s Mirandou. Přicházíte k velkému prostranství, na kterém zrovna stráže chtějí popravit nějakou dívku. Nebojte se a jděte k nim. Kupodivu vás teď považují za někoho vysoko postaveného, protože bez odporu schovají zbraně a odejdou pryč. Zachráněná dívka ovšem projeví málo vděku a uteče.
d) Do jeskyně
Promluvte s Mirandou a nejprve jděte ke skalám za vámi. Na zemi tu najdete náhrdelník. Opět si o něm promluvte s Mirandou a potom se vydejte cestou přímo za ní. Za velkou skálou narazíte naodbočku vpravo. Důkladně ji prozkoumejte. Najdete na ní ještě jednu odbočku doprava a na jejím konci seberete z kamene dřevěný klíč. Zkompletujte ho s náhrdelníkem a vraťte se ke skále na hlavní cestu. Pokračujte rovně podle vody a pečlivě zkoumejte keře po levé straně cesty. Pod jedním z nich najdete červenou kladku. Jděte dál až na konec cesty. Postupně minete tři odbočky doleva do lesa, ale zatím si jich nevšímejte. Na konci cesty se otočte doprava. cesta pokračuje přes vodu. Mezi dvěma sloupy je tu napnutý provaz. Přejděte na druhou stranu aklikněte na úvaz provazu. Přejděte zpět a klikněte na druhý úvaz. Provaz je váš.
Nyní jděte do lesa - vyberte si libovolnou odbočku a projděte celý les. Narazíte na malou rezavou opičku a na jednom místě na pařezu najdete fialovou kladku. Na konec dojdete ke stromu s trojúhelníkovými dřevěnými dvířky. Použijte na ně dřevěný klíč a vstupte dovnitř. Na zemi vidíte kamenný poklop s kruhem a nahoře nad vámi je druhý kruh. Jednu kladku použoijte na kruh na poklopu a druhou na kruh nahoře. Pak na kladky použijte provaz a klikněte na něj. Poklop je odstraněn a vy můžete jít dolů.
e) Jeskyně
Dojděte až k vodě. Pokud se pokusíte projít k žebříku vpravo, objeví se velký pravěký vodní ještěr a slupne vás jako malinu. Seberte kamínky pod vašima nohama. Hoďte jeden do vody. Objeví se ještěr a poplave se podívat, co to bylo. Teď máte šanci - honem utíkejte doprava k žebříku. Vylezte nahoru a klikněte na provaz vpravo. Tím si přitáhnete kotvu. Klikněte na ní a už se vezete přes vodui na druhou stranu. Pozor - jakmile se objeví kresba myši, klikněte na levé tlačítko, jinak se rozmáznete o zeď ! Jestliže jste šťastně přistáli, jděte doleva k žebříku a nahoru. Projděte jeskyní až k východu. Jste na rozcestí. Cestu doleva zatím necháme být, vydejte se druhou cestou - tou vpravo. Hned po prvním kroku pokáte Chela a v animaci se přenesete do jeho chýše na stromě.
3) Záchrana Lani
Uvidíte zde i známou rezavou opičku - zkuste s ní promluvit. Potom promluvte s Chelem. Řekne vám o své ženě Lani. Je v zajetí a má se z ní stát stážce. Chel vás požádá o její záchranu. Budete přeneseni k jejímu vězení. Seberte větev na zemi a hoďte jí směrem ke strážci. Ten se půjde podívat, co to je a vy musíte honem proklouznout ke dveřím, za nimiž je Lani vězněna. Tlačítkem vlevo si je otevřete a jděte dovnitř. Přímo před vámi je sedadlo s tlačítkem. Obejděte ho, sedněte si na něj a stiskněte tlačítko. A je tu další mezihra.
Tentokrát ovládáte jakýsi létající přístroj, musíte likvidovat střelce na zemi, kteří po vás pálí (levým myšítkem), anebo se jednoduše jen vvyhýbejte jejich střelám. Modrými krystaly si můžete doplňovat životy. Jakmile se hra zrychlí, je to zna,mení, že se blíží boss. Sestřelte ho a pokračujte dál. Ještě vás čekají dva bossové najednou a ten druhý je opravdu tuhý. Jakmile se hra opět zrychlí, ukryjte se za nejbližší výstupek na zemi a čekejte, až se bossové objeví. Pak vždy ve vhodnou chvíli vyleťte nahoru, vyšlete na ně sérii střel a zase se ukryjte za výstupek. Po nějakém čase je jistě oba sundáte a je tu konec mezihry.
Vstaňte z křesla, obejděte ho a na druhém podobném křesel uvidíte Lani. Promluvte na ní, vzbuďte ji a jděte ven z budovy. Ještě můžýete promluvit se strážcem, který se vám tentokrát klaní a jděte odtud pryč. V Chelově chýši Miranda oznámí, že jde najít nějaké léčivé byliny pro Lani. Vy si můžete púromluvit s Chelem a pak můžete jít na průzkum okolí. Dál za chýší dojdete k vodě. Na opačnou stranu je rozcestí, na kterém jste už byli. Druhou cestou opět dojdete k vodě a na jednom místě jsou schody nahoru k podivnému kameni. Protože se tady už nic jiného dělat nedá, jděte si opět promluvit s Chelem. Mezitím se vrátí i Miranda se špatnými zprávami. Budete přeneseni na Skyport.
4) Skyport
a) Skyport
Nejprve seberte kamínky na zemi. V téhle části si hru raději často ukládejte, protože nesmíte být spatřeni strážemi, jinak začínáte znovu. Počkejte až přejde stráž, jděte 2x rovně, doleva a doprava do otevřených dveří. Škvírami mezi prkny vyhoďte kamínek a počkejte až strážný přejde. Jděte ven, doleva a zase doleva (před sebou vidíte strážného), 2x rovně a opět doleva do uličky. Jděte rovně až ke zdi a seberte ze země klacek (před vámi je opět strážný). Jděte zpět až k protější zdi a otočte se doleva. Strážný před vámi je k vám zády, takže dojděte k němu, vemte ho klackem a rychle utíkejte až do místa, kde jste sebrali klacek. Strážný je pryč, takže rychle rovně a doprava a pořád rovně do další lokace. Nyní - skryti za sochou - si prohlédněte situaci.
Před vámi je stážný, vpravo vidíte nosiče s bednami, jak vstupují do velké budovy. Počkejte, až nosiči zmizí a rychle utíkejte až na konec, ke zdi. Otočte se doprava a jděte až nakonec ke známému modrému monitoru. Vpravo máte dveře, monitor v tomto případě funguje jako zámek. Klikněte na něj helmou, po aktivaci ještě jednou a jste opět v mezihře. Tentokrát máte vyřešit čtyři levely známé hry Sokoban. Nic těžkého, každý ví, o co jde. Prostě dostaňte všechny bedýnky na označená místa. Víc k tomu není co psát. Pak se vám dveře vpravo otevřou.
Jděte dovnitř a seberte bednu. Jděte ven a do velké budovy, kam chodili s bednami nosiči. Opět vás nikdo nesmí uvidět ! Uvnitř rychle položte bednu na zem (klikněte na ní v inventáři a pak na zem před sebou a dalšímn kliknutím na bednu vlezete dovnitř. Budete přepraveni do další části hry - Skypalace.
b) Skypalace
Klikněte na bednu, abyste ji otevřeli. Vylezte ven a jděte doprava a ještě jednou doprava do temného kouta. Zde vemte pytel, otočte se a popojděte rovně. Vlevo je východ ven, tam ale nesmíte, protože by vás uviděl strážný. Vpravo je také strážný, ten si vás ale všímat nebude, takže klidně projděte kolem něho do chodby. Projděte chodbou a promluvte s dělníkem. No, moc se toho nedozvíte. Popojděte dopředu a otočte se. Za dělníkem je pootevřená bedna s matkama. Naberte si je, otočte se, počkejte, až strážný přejde a rychle jděte dopředu do výklenku.
Otočte se. Před sebou vpravo vidíte dalšího strážného. Hoďte před sebe matku, strážný se vydá na průzkum a vy můžete proběhnout dále dopředu. Nechoďte doprava, tam by vás uviděli ! Jděte stále dopředu (ale všimněte si vpravo odbočky do další chodby !) až dokud neuvidíte východ a uložte si hru. Nyní musíte popojít směrem k východu - strážný vás uvidí a půjde po vás - a teď se rychle otočte, běžte zpátky a odbočte doleva do chodby, na kterou jsem vás upozorňoval. Když se dostanete do chodby, zajděte za roh a jste už v klidu. Dojděte na konec chodby. Přímo před vámi jsou zavřené dveře, vpravo na zdi je displej s číselnou klávesnicí - bude potřeba zadat nějaký kód. Vlevo je na zdi známý modrý monitor. Klikněte na něj helmou pro aktivaci a jste v další mezihře, ve které máte získat kód.
Je to opět reminiscence, tentokrát na známou hru Frogg. Musíte se dostat z dolního na horní okraj obrazovky. Vyhýbejte se zvířátkům a vodu překonávejte po loďkách. Až se dostanete nahoru, dozvíte se jedno číslo z kódu. Celkem musíte přejít čtyři obrazovky, abyste se dozvěděli celý kód. Až skončíte, otočte se k displeji vpravo a naťukejte získaný kód (v mém případě to bylo 4411, ale nevím, jestli není v každé hře generován jiný kód). Pak stiskněte tlačítko úplně vpravo na kraji, kód je přijat a dveře před vmi se otevřou. Vstupte dovnitř. Jste v malé kruhové místnosti a před vámi je podivný přístroj s pěti šedými tlačítky a jedním modrým. Přenese vás do pěti různých lokací. Pro přenos musíte stisknout některé tlačítko (kromě modrého, jehož funkci bude třeba teprve zjistit) a potom kliknout na modrou spirálu uprostřed. Kam se můžete přenést :
1. Levé horní tlačítko - před apartmán bohyně Kamy
2. Levé střední tlačítko - před apartmán bohyně Samy
3. Levé dolní tlačítko - zahrada bohyně Enny
4. Pravé horní tlačítko - zahrada boha Zanata
5. Pravé střední tlačítko - návrat zpět do Skypalace
5) Zahrada Bohů
a) Dům boha Cosma
Stiskněte levé horní tlačítko a modrou spirálu. Vyjděte ven. Jděte stále po cestě (jinam se ani nedá) a promluvte se zahradníkem, na kterého cestou narazíte. Pokračujte v cetě a dojdete do centrální budovy se sloupem uprostřed. Odtud vede pět východů zhruba v tomto uspořádání :
Poradní místnost
Cosmo
Enna
Sama
Kama
Vy jste sem přišli vchodem od apartmánu bohyně Kamy. Hned u vchodu promluvte s Ennou. Kousek dál vpravo, před vchodem k apartmánu boha Cosma, vidíte bohyni Samu. Jděte k ní a promluvte si s ní. Tím jste ovšem přeskočili východ k jejímu apartmánu a ona vás tam už nebude chtít pustit. Jděte tedy k apartmánu boha Cosma.
Projděte zahradou, promluvte se strážným u vchodu a jděte dovnitř. Uslyšíte boha Cosma, jak dokončuje svou přípravu na boží poradu. Kruhovou místnost obejděte zleva. Na divanu seberte hedvábnou látku a klikněte na knihu v knihovně o kousek dál. Tím se vlevo od vás zpřístupní další modrý monitor, ale zatím se nedá použít. Ještě dále vstupte do ložnice - najdete tu boha Cosma. Jak zjistíte, je to vlastně váš dvojník. Nyní už chápete, proč vás vesničani oslovovali jeho jménem. Promluvte s ním a pak na něj použijte hedvábí. Až ho spoutáte, promluvte s ním znovu. Dozvíte se o klíči ke sloupu ohně a o tom, že tento klíč má Enna. To je zde vše, Jděte ven, do centrální budovy a do dalšího východu vpravo, vedoucího k poradní místnosti bohů.
b) Poradní místnost bohů
Opět projdete zahradou (je u každého východu) a dojdete k velkému stromu. Než si ho stihnete prohlédnout, octnete se v poradní místnosti, kde už jsou Enna, Sama a Kama. Se všemi promluvte o všech tématech a Enna vám dá klíč Cannon key. Na druhé straně místnosti si můžete prohlédnout sochu boha Zanata, které chybí oko. Jděte ven a obejděte velký strom. Prohlédněte si symboly vyryté do jeho kůry - stejné značky jste už viděli na levém horním a pravém středním tlačítku transportního přístroje. Zapamatujte si je. Ještě se podívejte postranní cestou vlevo do výklenku a zapamatujte si, že je zde na podlaze oblečení pro sluhy. Bude se vám ještě hodit. Nyní jděte opět do apartmánu boha Cosma.
a) Dům boha Cosma podruhé
Promluvte se sluhou, který čistí Cosmovu sochu. Jděte do apartmánu a promluvte si s Cosmem. Dozvíte se o druhé fázi plánu a o kombinaci čtyř různých tlačítek (dvě z nich už znáte). Klíč od bohyně Enny se použije na panel s červeným tlačítkem. Tím se aktivuje zbraň, kterou lze vyhladit všechny domorodce.
6) Zneškodnění zbraně
Vraťte se k přemisťovacímu zařízení a stiskněte levé dolní tlačítko. Po stisknutí spirály se dostanete do zahrady bohyně Enny. Projděte se v ní a na velké soše bohyně Enny najdete další dva symboly. Jeden se nachází na pravém středním a druhý na levém dolním tlačítku. Vraťte se k přemisťovači a stisněte nyní pravé hoprní tlačítko a spirálu. Přenesete se do zahrady boha Zanata. Další dva symboly nenajdete na soše, ale vpravo na zemi. První symbol je z levého dolního tlačítka a druhý je z pravého dolního (modrého) tlačítka. Nyní už znáte všechny čtyři symboly. Jděte do přemisťovače a postupně stiskněte správná tlačítka. Tedy :
Levé horní, pravé střední, levé dolní (nyní se vám aktivuje modré tlačítko) a modré tlačítko.
Po stisknutí spirály budete přeneseni ke "Sloupu ohně", což není nic jiného, než velké laserové dělo. Dojděte k jeho podstavci a klíč Cannon Key použijte do panelu uprostřed (vedle červeného tlačítka). Pod panelem se odklopí známý modrý monitor, takže na něj kikněte helmou a pak ještě jednou a nyní si zahrajete známého hada. Váš je zelený, počítač ovládá modrého. Cíl je jednoduchý - hrát déle, než počítač. Až se vám to podaří, stiskněte červené tlačítko a potom budete moci z horního panelu (nad klíčem) vzít modrý krystal. Tím je dělo mimo provoz, vraťte se k přemísťovači a použijte levé horní tlačítko a jděte do poradní místnosti bohů. Běžte k soše Zanata a použijte na ní krystal. Oko sice funguje, dveře vedle sochy se otevřou do chodby, na jejímž konci je další modrý monitor, ale i ten zatím nemůžete použít.
Jděte do Cosmova apartmánu a promluvte s Cosmem. Dozvíte se, že z apartmánu bohyně Enny je tajný přístup do laboratoře boha Zanata a že musíte nejprve sehnat 5 disků. Takže jdeme na to.
7) 5 disků a Zanatova laboratoř
V dalším textu již nebudu popisovat cestu do apartmánů jednotlivých bohů - nahoře máte plánek, z něj je jasné, který východ z centrální místnosti kam vede. Jen bych se zmínil o tom, že na cestě do apartmánů bohyně Samy a Kamy minete odbočky, které vedou k dalším "přemisťovačům". Může se vám to hodit. Všichni bohové mají v podstatě podobné apartmány, tj. velká kruhová místnost, z níž vedou dveře do ložnice a koupelny. Cestou vždy mluvte se všemi sloužícími a strážemi - ale moc se toho od nich nedovíte.
a) 1. disk
Jděte do apartmánu bohyně Kamy. Promluvte s Kamou. Najdete ji až úplně vzadu, zrovna se koupe, hmmm... Získáte od ní nějaké informace a řeknete jí o svém plánu získat všech pět disků. V jejím apartmánu najdete na poličce ležet první disk. V její ložnici ještě můžete kliknout na bustu boha Zanata (teď vidíte, že všechny sochy se "živýma očima", které jste ve hře nacházeli, jsou vlastně busty boha Zanata) a odklopí se vám další modrý monitor. Zatím ale také nejde použít.
b) 2. disk
Apartmán bohyně Samy. Promluvte s ní. Dozvíte se, že Enino apartmá bylo dříve vlastně Zanathovo. Sama vás zatím do své ložnice nepustí. Druhý disk najdete na stolku vlevo vedle Samy.
Ještě můžete zajít do Apartmánu bohyně Enny. Ta je vzadu v budoiru. Striktně vás ovšem vykáže ven, protože do její koupelny má přístup pouize služebnictvo.
c) 3. disk
Opět jdeme do apartmánu bohyně Kamy. Jděte k monitoru za bustou boha Zanata. Se dvěma disky je už přístupný. Zahrajete si první úroveň hry známé jako Hanojské věže. Nic těžkého, Dva kroužky, které vidíte z boku musíte pžemístit z prvního kolíku na třetí tak, aby byly opět ve stejném pořadí. Po úspěšném zdolání hry získáte třetí disk.
d) 4. disk
Jděte do Cosmova apartmánu. Zde jsme také - vytažením knihy z knihovny - nalezli monitor, který jsme zatím nemohli použít. Nyní se třemi disky to už nebude problém. Zahrajete si druhou úroveň Hanojských věží - tentokrát jsou kroužky tři. Opět po úspěšném zdolání získáte čtvrtý disk.
e) 5. disk
Nyní jděte do lokace, kde se nachází poradní místnost bohů. Jděte do výklenku a převlékněte se do šatů sluhy. Takto přestrojeni můžete jít do apartmánu bohyně Samy a tentokrát se dostanete i do jejího budoiru. Klikněte na kruh (snad osvětlení ?) nad jejím zrcadlem. Zpřístupní se vám další modrý monitor a vy si zahrajete třetí úroveň Hanojských věží. Možná vám dá už trochu zabrat, ale určitě ne natolik, aby bylo nutné psát nějaký podrobnější návod. Po úspěšném vyřešení získáte poslední, pátý disk.
Ještě zajděte do koupelny vlevo, najdete tam jakýsi keramický úlomek.
f) Zanatova laboratoř
Jděte do apartmánu bohyně Enny. Nyní v převleku můžete do její koupelny. Dojdete k velké uzavřené nádobě, které evidentně chybí kousek. Do chybějícího místa se bude přesně hodit úlomek, který máte v inventáři. Tím se zpřístupní známý modrý monitor. S pěti disky si můžete zahrát poslední a nejtěžší úroveň Hanojských věží. S pěti kroužky už je to docela fuška, ale protože už jste zvládli předchozí tři úrovně, tak budete vědět, jak na to. Po zdolání hry se vám vlevo otevže cesta do Zanatovy laboratoře. Jděte dovnitř, obejděte křeslo uprostřed a sedněte si do něj. Z velké obrazovky před vámi vystoupí hlava boha Zanata a vy si s ní můžete promluvit o všech tématech, která se nabízejí. Až vyčerpáte všechna témata (některá musíte i několikrát zopakovat, než budou zcela vyčerpána), můžete se zvednout a odejít pryč.
Jděte do poradní místnosti bohů a použijte modrý krystal na oko boha Zanata. Jděte do chodby k poslednímu modrému monitoru ve hře. Poslední minhra je Pong, trochu šmrncnutá arkanoidem. Vaše pálka je vlevo, počítač ovládá tu vpravo. Doporučuju ovládat myší, je to o hodně snazší a rychlejší. Musíte docílit toho, aby počítač 3x netrefil, pak jeho pálka zmizí a vaše míčky začnou létat až k jakémusi podivnému hmyzákovi na druhé straně. Musíte ho několikrát trefit, čímž ho postupně zlikvidujete. Celý postup je nutno 3x zopakovat k úplnémi vítězství.
Vraťte se do poradní místnosti. Nyní jsou zde všichni bohové, ale se žádným z nich nemůžete hovořit. Promluvte tedy s oběma strážnými u vchodu a cesta ven je volná. Jděte do Ennina apartmánu a odtud do Zanatovy laboratoře. Posaďte se do křesla a opět promluvte se Zanatem. Pak vstaňte a v animaci projdete Zanatovou obrazvkou, která se pro tu chvíli stane teleportem.
8) Poslední dobrodružství
V nové lokaci se střetnete se Zanatem a zopakujete si den, kdy Zanat zabil Tana. Vaším úkolem bude porazit Zanata a ukončit jeho existenci, jinak se stanete součástí relikviie (Relic). Vaše úloha bude ztížena tím, že v této části vystupujete pouze jako duch, čímž jsou vaše možnosti dost omezeny.
Abyste mohli vůbec kamkoliv jít, musíte nejdříve vyřešit hádanku s hvězdami. Je třeba na panelu nastavit hvězdy boha života - žlutou uprostřed nahoře a modrou uprostřed dole. Silové pole zmizí a vy se můžete pustit do řešení úkolu. Nejprve klikněte na zvonkohru na stolku před vámi vlevo. Pak jděte do levé místnosti. Zde sedí mladá Enna. Jděte až k oknu a pokuste se s ní promluvit. Bezvýsledně. Jděte o krok zpět k psacímu stolu a klikněte na svitek, který se hlásí. Je to Zanatův dopis. Klikněte na něj znovu a svitek se skutálí na zem. Po dalším kliknutí se odkutálí pryč z Ennina pokoje. Jděte také ven a nyní zajděte do místnosti vpravo. Najdete tam Enniny rodiče, Lema a Situ. Vyslechněte je, klikněte na ně (uvidíte záběr z jejich vraždy) a znovu klikněte na Situ, abyste získali její pozornost. Jděte do foyeru a Sita půjde za vámi.
Klikněte na svitek na podlaze a na Situ. Bude chtít, abyste prokázali svoji přítomnost. Klikněte tedy na zvonkohru. Sita si přečte Zanatův dopis a octnete se i s ní u vesmírné lodi. Klikněte na ní a na Situ a dozvíte se, že Enna měla řídící krystal lodi a někam ho ukryla. Jděte do Ennina pokoje, klikněte na Situ, jděte do foyeru a znovu klikněte na Situ. Nyní nezbývá, než najít krystal.
Vyjděte ven z domu a jděte po cestičce. Jděte 3x dopředu a pak doleva k soše. Klikněte na sochu a pak na modrého ptáka na stromě. Pták se vznese a přeletí na sochu a potom zpátky. Jděte dál směrem k ptákovi a vpravo na zemi najdete sluneční hodiny. Klikněte na ně, jděte zpět a opět klikněte na sochu. Nyní víte, že se pod ní nachází dutina.
Vraťte se na cestu a pokračujte dál. Na konci kamenné cestičky můžete ze země sebrat kamínky. Potom vstupte do prvního domu. Uvnutř najdete dva spící strážce. Klikněte na toho na židli. Pak jděte k oknu vpravo a klikejte na okenice. Stráže se vzbudí a strachy zalezou do skříně. Jděte ke skříni a klikněte na prkno, kterým se skříň uzavírá. Prkno zapadne a strážní už nemohou ven. Jděte ven z domu a pokračujte dále do kaple.
V kapli je třetí strážný, který zde hlídá kněžku a relikvii. Klikněte na kněžku a opět uvidíte záběr z možné buducnosti. Klikněte na relikvii a dozvíte se něco o její historii. Jděte zpět ke vchodu do kaple a ještě si povšimněte plamenu za strážným. Kdaž na něj kliknete, plamen se mírně ohne směrem ke strážnému. Toho by se dalo později využít...
Nyní je potřeba získat ke spolupráci Situ. Vraťte se k ní (čeká ve foyeru) a klikněte na ní. Postavte se do vchodu domu, vezměte kamínky z inventáře a klikněte na cestu před vámi. Sita uslyší šramot a pochopí, že má jít s vámi. Tímto způsobem ji dovedete až k soše. Klikněte na sochu a na zem okolo ní. Pak klikněte na modrého ptáka. Sita si vzpomene na skrytou dutinu. Pomocí kamínků ji doveďte dozadu ke slunečním hodinám. Sita nastaví hodiny, čímž se socha pootočí. Klikněte kamínky na sochu a jděte k ní. Opět klikněte na modrého ptáka a po jeho přeletu získá Sita krystal.
Opět pomocí kamínků doveďte Situ až do kaple. Sita řekne, že si přišla pro relikvii, což se strážnému nijak nezamlouvá. Klikněte na plamen za strážným a po animaci je strážný vyřízený. Ženy vezmou relikvii a odejdou. Jděte za nimi. Projděte domem až k vesmírné lodi. Enna s nožem v ruce chce zabránit rodičům v odchodu. Klikněte postupně na Lema, kněžku, Situ a na kočku na podlaze. Potom kliněte dvakrát na relikvii, kterou drží kněžka v ruce.
9) Finále
Po odletu rodičů s kněžkou se přenesete opět do Zanatovy laboratoře. Všichni vám děkují za záchranu a v závěrečné animaci vás létající loď vysadí i s loďkou na moře, přesně do místa, odkud vás na začátku vyzdvihla. Projedete jakousi vodní "červí dírou" a na druhé straně brzy potkáte loď, která vás zachrání. A to je... konec ??
KONEC.