Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Božskou sílu v AoM dostanete vždy po postupu do dalšího věku a jednu máte od začátku, takže ke konci ve věku Mýtů (v čestině, v anglické verzi v Age of Myt - hology) byste měli mít 4 síly. Každou můžete použít jen jednou a většina má mnoho využití a může naklonit misky vah v bitvě, nebo i v celé válce na vaši stranu.
Řecké božské síly:
1) Blesk
Bůh: Zeus
Věk: 1.
Popis: Zabije jednu libovolnou jednotku.
Využití: Téměř žádné. Tak tohle je jedna s nejslabších sil z celé hry. Při silném útoku ji použijte proti nejsilnější jednotce, ale jelikož se dá stejně jako ostatní použít jen jednou, nemá to velký význam. Jedině když bojujete proti Egypťanům, kteří si zvolili v posledním věku Osirise nebo Seveřanům uctívajícím Hel, ji sešlete na Syna Osirise a draka Nidhoga, dvě z nejsilnějších jednotek ve hře - tehdy je tato síla k nezaplacení.
2) Sentinel
Bůh: Hádes
Věk: 1.
Popis: U vámi vybraného městského centra se objeví 4 kamenní strážci, střílející šípy po nepřátelích útočících na vaše město.
Využití: Jedině jako defenzivní síla. Sentinely nejsou nijak silní (asi jako obyčejné věže) a tak je jejich význam malý. Můžete je vyčarovat hned u vašeho prvního městského centra, nebo (což je lepší) počkat a dát je k centru nejblíž nepřítele. Sentinely dokážou chvíli pozdržet i větší armádu, dokud se k ní nedostanou vaše jednotky. Velice výhodné v případě, že je větší část vašich vojáků shromážděna dál od napadeného města.
3) Lákadlo
Bůh: Poseidon
Věk: 1.
Popis: Vytvoří na daném místě kámen lákající do svého okolí divokou zvěř, kterou pak můžou vaši dělníci zabít a zužitkovat.
Využití: Hned na začátku!!! Kolem kamínku s reliéfem trojzubce uprostřed se shlukují nejrůznější zvířátka. Postavte ho někde poblíž sýpky a dělníky pošlete na slepice nebo jinou havěť, vyskytující se kolem. Po čase se u kamene shromáždí množství zvířat a vy jen pošlete na ně dělníky. Na začátku vám to ušetří čas, který byste strávili hledáním zvěře a taky suroviny, jelikož u lákadla stačí pouze jedna sýpka. To vám dá výhodu do začátku a pouze ten, kdo je rychlejší než soupeř, může vyhrát! Lákadlo se po přilákání určitého množství jídla samo rozpadne.
4) Mor
Bůh: Áres
Věk: 2.
Popis: Po použití přestanou všechny vojenské budovy v okolí pracovat na určitou dobu.
Využití: Při útoku. Když se hordy vašich jednotek snaží porazit v lítém boji nepřítele a zaručit si tak nehynoucí slávu, začne proradný váš soupeř vyrábět své vojáky v počtech ohromujících :-). A jelikož obecně jsou vaše budovy vzdálené od nepřátelského města, nestačíte si své vojáčky produkovat tak rychle jako on. A tehdy je čas na tuto sílu. Použijte ji na místo, na kterém je co nejvíc kasáren, stájí, střelnic nebo dlouhých domů. Ty přestanou makat a váš nepřítel si v nich až několik desítek sekund nic nevyrobí. To vám zaručí menší odpor a lehčí vítězství!
5) Příměří
Bůh: Hermés
Věk: 2.
Popis: Na určitou dobu na vás nepřátelé neútočí. Ale ani vy nemůžete útočit na ně. V čase použití téhle síly nikdo nesmí stavět věže a pevnosti!
Využití: Samozřejmě, v případě velikého a neočekávaného útoku je to jasné - pozdržet nepřítele a získat čas na výrobu silné armády nebo opravení věží a hradeb. Nové věže a pevnosti stavět při použití této síly nemůžete, což je škoda. Taky se dá výtečně použít při útoku: napochodujete se svou armádou dovnitř soupeřova města pod bílou vlajkou a když příměří skončí, napadnete ho zevnitř a nemusíte se probojovávat skrz obranu plnou zdí, věží a pevností.
6) Obnovení
Bůh: Aténa
Věk: 2.
Popis: Uzdraví všehny vaše jednotky v dosahu.
Využití: Tak tohle je celkem slabá síla. V případě, že máte silnou armádu, která ale přešla několika boji a její životy jsou na minimu, ji použijte. Samozřejmě, s klidem i v boji - může to přiklonit misky vah na vaši stranu a citelně pomoci vyhrát důležitou bitvu.
7) Bronz
Bůh: Dionýsius
Věk: 3.
Popis: Na určitou dobu se vaše jednotky v oblasti působení této síly zalijí do bronzu a budou mít větší štíty. Neplatí na hrdiny, mytologické jednotky a obléhací stroje.
Využití: Obranné i útočné. Když se na vás řítí početnější soupeřova armáda, nebo taky je vhodné touto silou poistit závěrečný útok na doražení nepřítele. Pamatujte, na jaké jednotky nepůsobí,a jestli ty tvoří páteř vašeho vojska, nepoužívejte ji, bylo by to totiž zbytečné. Síla platí i na lodě!
8) Kletba
Bůh: Afrodíta
Věk: 3.
Popis: Přemění několik nepřátel na prasata. Čím jsou přeměněné jednotky silnější, tím je jich proměněno méně.
Využití: Kdyby neměla Afrodíta tak dobré božské vylepšení a tak pěknou postavu:), ani by za výběr ve třetím věku nestála. Kůli síle už vůbec ne. Tohle je totiž téměř bez efektu. V případě použití na armádu se promění tak 4-6 nepřátel, což vám asi k vítězství moc nepomůže. Lepší je použití na vesničany, těch se promění o mnoho víc. A z roztomilých prasátek můžete získat po vykrmení hafo jídla, ale to v době, kdy už vaši vesničani pilně dřou na farmách, bude už jen zdržovat.
9) Podzemní průchod
Bůh: Apolón
Věk: 3.
Popis: Vytvoří průchod. Vy umístíte oba jeho konce. Když vaše jednotky vlezou do jednoho konce, automaticky vylezou z druhého. Na zničení průchodu stačí zničit jeden jeho konec.
Využití: Různé. Umístěte jeden u spojence a jeden u sebe, abyste mu mohli rychle podat pomocnou ruku (no, spíš pomocné vojáky) kdykoliv to bude potřebovat. Nebo jím spojte dvě odlehlé části vašeho království z téhož důvodu a taky můžete jeden průchod umístit za nepřítele. Ten nebude útok zezadu očekávat a vy tím získáte nemalou výhodu. Větší význam získá průchod na mořských mapách, kde jím spojte dva ostrovy. Ušetříte na přepravních lodích a je to taky o dost rychlejší a bezpečnější - jestli se loď potopí, přijdete i o posádku, což se u průchodu stát nemůže.
10) Hojnost
Bůh: Héfaistos
Věk: 4.
Popis: Vytvoří na vámi daném místě plný trezor, jenž sám vytváří jídlo, zlato a dřevo.
Využití: Hned, jak ho můžete použít, to udělejte! Tohle je jedna s nejlepších sil, protože trvá až do konce hry (i když vám můžou soupeři trezor ukrást vybitím všech vašich jednotek a budov u něj). S ním se vaše zdroje obnovují rychleji, než soupeřovy a vám zaručí dražší vylepšení, víc jednotek, lepší obranu... Výborné, když už na mapě nejsou žádné zlaté doly - s pomocí 10 karavan a plného trezoru se už o zlato starat nemusíte. Umístěte ho ale uváženě, na dobře opevněné místo, protože nepřátelé by ho taky rádi získali.
11) Blesková bouře
Bůh: Héra.
Věk: 4.
Popis: Sešle na vámi vybrané místo silnou bleskovou bouři, která dělá velké poškození jednotkám, ale je jen málo účinná proti budovám.
Využití: Typická útočná síla s velkou efektivností a možnostmi použití. Na oslabení silné nepřítelovy armády, řítící se k vám světelnou rychlostí, nebo na doražení posledních sil obránců jeho města. Účinnost je obrovská a i když někdy hned nezabije, zůstane zasaženým jednotkám jen velice málo života a vaše armáda je bez větších problémů porazí. Nepoužívejte na útok proti budovám, nemá to smysl. Bouře způsobí ohromné škody jen jednotkám a stavením jen trochu pošramotí konstrukci.
12) Zemětřesení
Bůh: Artemis.
Věk: 4.
Popis: Sešle na vámi určené místo zemětřesení ničící budovy a lehce poškozující jednotky.
Využití: Znáte ty případy, když se soupeř zakempí za obrovskými zdmi, pevnými věžemi a dělníky přeplněnými pevnostmi? Již každý pařan Age of Mythology se s tímhle zbabělým způsobem hry setkal a není to nic příjemného. A ještě když nemáte obléhací zbraně, protože jste zvyklí na souboje muž proti muži (nebo minotaur proti muži). Tak tuhle prekérní situaci vyřeší tahle síla. Zničí opevnění i jiné budovy, ale na armádu nepoužívat, těm to způsobí jen malé škody.
Egyptské božské síly:
1) Déšť
Bůh: Ra
Věk: 1.
Popis: Na určitou dobu budou všichni vesničani na mapě těžit jídlo z farem rychleji. Vaši vesničani budou nejrychlejší.
Využití: Egypťani mají oproti ostatním dvěma civilizacím výhodu: mohou stavět farmy již od prvního věku. Tak tuto sílu použijte na začátku a získáte výhodu oproti soupeřům, nebo počkejte a když se budete vzpamatovávat z velikého nepřátelského útoku a surovin nebude na rozhazovaní, bez okolků si tímhle přilepšete. Může vám to zachránit krk, jelikož soupeř vás bude chtít co nejdřív dorazit!
2) Prosperita
Bůh: Isis
Věk: 1.
Popis: Na chvíli budou těžit všichni vesničani zlato rychleji. Vaši budou opět nejrychlejší.
Využití: Stejné, jako u deště.
3) Vidění
Bůh: Seth
Věk: 1.
Popis: Na několik desítek sekund se vám odkryje vámi určená část mapy.
Využití: Buď hned na začátku, abyste nemuseli ztrácet čas průzkumem a zlato stavěním obelisků, nebo v případě chystání útoku na nepřítele. V prvním případě vám dá tato síla náskok - oblast jejího působiště je celkem velká a téměř vždy objeví něco důležitého, třeba zlatý důl, prázdné osídlení, soupeře, relikvii, stádo zvěřě... V tom druhém si počkejte tak do třetího věku, kdy se začínají obrovské střety armád (někdy i s padesáti a více vojáky). Díky použití této síly pak bez problémů objevíte slabé místo nepřátelské obrany, místo, kde shromažďuje své vojsko, nebo zjistíte počet a sílu jeho jednotek, což jsou informace, které vám velice pomohou při plánování strategie na jeho totální destrukci a následné vymazání z mapy.
4) Noc
Bůh: Bastet
Věk: 2.
Popis: Na určitou dobu se o hodně zvýší útok a rychlost všech vašich jednotek mýtů.
Využití: Na závěrečný útok! Není krásnějšího pohledu než ten na hordy sfing doprovázené tyranosuchy nebo šiky dravých mstitelů svorně bok po boku ničící vašeho nepřítele (no, možná jen zadek jednoho děvčete z naší třídy, i když má v tomhle velice silnou konkurenci:)). Tuto sílu nepoužívejte, pokud nemáte velké množství mytologických jednotek. Taky když vám na bránu zaklepe velká soupeřova armáda a vy nemáte tu svoji až tak velkou. Jen posílené nocí se vaše zvířátka nezaleknou ani hrdinů, kteří je bez ní kosí po desítkách.
5) Zamoření hady
Bůh: Anubis
Věk: 2.
Popis: Na vámi určeném místě vyleze ze zamě několik kober, útočících na vaše nepřátele. Kobry nemůžete ovládat. V případě použití na vodě se ze dna zdvihnou mořští hadi.
Využití: Tyto kobřičky jsou slabé a s jednou si bez větších problémů poradí i typický negramotný vesničan a vojákům téměř nic neudělají. Lukostřelci si s nima poradí na dálku bez strát na životech. Obsaďte jimi nějaký zlatý důl nebo neobsazené osídlení, aby se vám tam nehrabali nepřátelští dělníci. I tak za chvíli budou hadi vybiti a na to, abyste je použili na soupeřovu armádu jako například Řecké sentinely, radši ani nepomyslete. Problém bude i s těmi vesničany...
6) Pohyblivé písky
Bůh: Ptah
Věk: 2.
Popis: Všechny jednotky v působnosti této síly se přenesou na vámi určené místo.
Využití: Třikrát sláva! Konečně i Egypťanům se dostalo požehnání využitelné božské síly druhého (klasického) věku. Najde se velké množství jejího využití - na přenos posil do útokem ničeného tábora vašeho spojence nebo části vaší říše a hlavně: dostaňte se s nějakou jednotkou do nepřátelova města a překvapte je silným útokem zevnitř. Z toho se jen tak nevzpamatuje a i když vás porazí, jeho ztráty budou velké a vy ho můžete v klidu dorazit vašimi záložními jednotkami, jestli jich máte dostatečně velké množství.
7) Roj kobylek
Bůh: Háthor
Věk: 3.
Popis: Zničí soupeřovy farmy nebo rybářské lodě a zautočí na jeho vesničany.
Využití: Zaměřte tuto sílu na farmy nebo rybářské lodě a na ně zaútočí roj kobylek a mírně naruší jejich ekonomiku. Píšu mírně, protože tato síla je slabost sama a má malé pole působnosti. Nikdy nezničíte všechny jeho farmy a taky dělníci odtud rychle odběhnou jen s malými ztrátami. Farmy nejsou nijak drahé a dělníci taky ne, takže tato síla vám nijak zvlášť nepomůže.
8) Citadela
Bůh: Sachmet
Věk: 3.
Popis: Udělá z jednoho vašeho městského centra silnou a těžko zničitelnou pevnost - citadelu.
Využití: Výborná defenzivní síla! Sešlete ji na vaše městské centrum nedaleko nepřítele a okolí obsaďte dělníky a nějakou jízdou proti obléhacím strojům. Při útoku stáhněte dělníky do citadely (zvýší to její útok) a po něm je vyberte a nechte je citadelu opravit. Tak tohle je velice užitečné a na rozdíl od jiných podobných božských sil to dokáže zdržet i početnou armádu (ale ne plnou katapultů, helepolisů, petrobolů, obléhacích věží, beranidel, hetairoiů nebo balist). Citadelu si střežte jako oko v hlavě a někde poblíž mějte schovanou menší armádu, aby vám mohla sloužit ještě po mnoho hodin paření...
9) Předci
Bůh: Nefthys
Věk: 3.
Popis: Ze země vyleze třináct (ne)mrtvých válečníků, aby stanuli v chrabrém boji s nepřítelem po vašem boku. Vydrží jen určitou dobu, pak zalezou zpět do podsvětí!
Využití: Ofenzivní i defenzivní. Když už soupeřova vojska prolomila vaši obranu, nebo když vaše jednotky útočí na nepřítele, posily jsou v nedohlednu a vy nechcete riskovat potupnou prohru před jistým vitězstvím. Předci jsou celkem silní a když ještě po jejich použití sešlete na ně Noc, soupeř nemá šanci. Pravou pohromou pro tyto mumifikované kostlivce jsou ale hrdinové. Jestli má soupeř ve svém vojsku hafo hrdinů, které předci jen trošku přátelsky poškádlí, je jejich vyvolávání jen plýtváním silné božské síly.
10) Meteory
Bůh: Thowth
Věk: 4.
Popis: Na dané místo sešlete meteoritickou bouři, silně poškozující budovy a středně silnou na vojáky. Vaše a spojenecké jednotky tato síla jen odhodí a poškodí o mnoho méně, než ty soupeřovy.
Využití: Tak tohle je pecka. Jedna z nejsilnějších božských sil v celém Age of Mythology. Jako obraná i útočná, no prostě - tohle se hodí všude, kde chcete soupeřovi napravit fasádu. Zdecimuje na daném místě téměř celou obranu, při dobrém umístění zničí větší část životů soupeřovy armády a díly tomu, že nijak zvlášť neubližuje vašim a spojeneckým jednotkám, ji klidně použijte i do válečné vřavy, když nemáte jinou možnost. Tak tahle síla se hodí téměř na vše!
11) Syn Osirise
Bůh: Osiris
Věk: 4.
Popis: Změní vašeho faraona na supersilného syna Osirise, který má útok 60 a metá kolem sebe blesky.
Využití: Tak tohle hned po vyzkoumání čtvrtého věku použijte na svého faraona. Stane se z něho supersilný Syn Osirise. Střílí blesky, čímž může zranit několik soupeřových jednotek najednou. Ale držte si ho dál od bitevní vřavy pěchoty a kavalerie, až u lučištníků. Jeho blesky mají veliký dosah a on bude jako vaše najsilnější jednotka pod stálým útokem. Tak si ho chraňte a jestli hrajete proti Řekům uctívajícím Dia, ani se s ním neukazujte, dokud oni nepoužijí sílu Blesk, která ho zabíjí. Byla by škoda přijít o tak silnou jednotku kůli jedné z nejslabších božských sil!
12) Tornádo
Bůh: Hor
Věk: 4.
Popis: Na vámi určeném místě pobude pár sekund silné tornádo, ničící a odhazující jednotky i budovy.
Využití: Stejné jako třeba meteory. Má obrovskou ničivou sílu (dokáže zrušit velkou část soupeřovy armády nebo obrany), ale trvá jen velice krátce a má dost omezenou oblast působnosti.
Severské božské síly:
1) Velký lov
Bůh: Odin
Věk: 1.
Popis: Zdvounásobý vybrané stádo zvěře.
Využití: Pouze na začátku! I tak se lovu a pastevectví přestanete hned v druhém věku věnovat a přesedláte na farmaření. Ale na začátku vám to přidá výhodu oproti soupeři. A její nejlepší využití je potom, co na jednom místě shromáždíte alespoň 12 vepřů, ovcí nebo krav - nechte je vykrmit se na 300 (400 u krav) jídla a pak na ně sešlete tuhle sílu. O masové hody je pak vystaráno...
2) Trpasličí důl
Bůh: Thor
Věk: 1.
Popis: Na místě použití vytvoří zlatý důl. Čím později ho použijete, tím bude mít víc zlata.
Využití: Až když se přesunete do čtvrtého věku. Tehdy zlato v tomhle dole stoupne až na 6000. Na ostrovních mapách je tohle úplným požehnáním, protože na nich je zlata málo a mít ho o 6000 víc než soupeř se přece vyplatí, ne?
3) Špeh:
Bůh: Loki
Věk: 1.
Popis: Na určitou dobu vám propůjčí zrak zvolené nepřátelské jednotky nebo zvířete. Síla končí buď po uplynutí času, nebo po zabití téhle jednotky.
Využití: Asi stejné jako u Sethovým uctívačům známého vidění: hoďte na začátku na nepřítelova průzkumníka (ne na pomalého Egyptského kněze ale na řeckého kataskopa nebo ulfsarka u Seveřanů) a uvidíte to, co soupeř. Na začátku tak budete mít prozkoumaného víc terénu a tím budete mít lepší přehled o zlatých dolech, osídleních, poloze soupeřů, terénu mapy... Nebo počkejte na váš útok a sešlete špeha na jednotku uvnitř soupeřova města. Nemusí vám ukázat nic zajimavého, ale s trochou štěstí se dozvíte hodně o nepřátelské armádě nebo obraně!
4) Lesní požár
Bůh: Freyja
Věk: 2.
Popis: Po použití na les v něm shoří všechny stromy a poškodí ohněm přilehlé budovy a vesničany těžící dřevo.
Využití: Na pevninské mapě je tato síla poměrně zbytečná. Ale na těch ostrovních, kde je stálý hlad po surovinách, může její vhodné umístění zdecimovat soupeřovu ekonomiku. Těch pár vesničanů a nějaké to skladiště poškozené touhle silou bez problémů oželí, ale jelikož ostrovy nejsou nijak bohaté na dřevo, bude bez jeho stálého přísunu těžké stavět lodě a lučištníky. Ale pozor! Tahle síla poškodí jen stromy přilehlé k těm, co jste jí zapálili - neplýtvejte jí na malé skupinky stromů nebo dokonce ojedinělé stromečky!!!
5) Podkopání
Bůh: Heimdall
Věk: 2.
Popis: Zničí určitou malou část nepřátelských hradeb nebo věží.
Využití: Kůli malé oblasti působnosti je tato síla celkem slabá, ale při závěrečném útoku může celkem hodně pomoct. Použijte ji na hradby s velkou koncentrací nepřátelských věží a brána do soupeřova města je otevřená. Ale i tak zničíte jen málo obrany. Jedinou pomocí je to, že nepřijdete o těch nekolik málo jednotek, které byste při obléhání města bez podkopávání ztratili. Ale když se soupeř zakempí za hradbama, tahle síla může citelně urychlit vaše vítězství, jestli je seslána na správné místo.
6) Lázeňská fontána
Bůh: Forseti
Věk: 2.
Popis: Na vámi vybraném místě se zjeví fontána. Jednotky v její blízkosti se léčí.
Využití: Seveřané nemají kromě této fontány a valkýrií jiný druh léčení. Postavte ji někde blízko od místa, kde na vás útočí soupeř. Po každém jeho útoku si schovejte jednotky k lázni a nechte je tam. Po chvíli se vyléčí. Tato síla je velice silná a pomůže vám udržet soupeře pryč od vašich hradeb bez toho, abyste si museli neustále doplňovat bojující jednotky, což hodně pomůže vaší ekonomice. Tuto fontánu vám může soupeř ukrást, jestli vybije všechny vaše jednotky poblíž. Tak ji nedávejte někde až moc blízko soupeře!!!
7) Ohnivé zbraně
Bůh: Bragi
Věk: 3.
Popis: Všem vašim jednotkám se na určitou dobu zvýší útok.
Využití: Na konečný útok. Vašim jednotkám se zvýší útok a díky tomu porazíte soupeřovo vojsko rychle a jednoduše. Použijte ji taky, když se k vám hrnou obrovské hordy nepřátel a vy byste se jim se svou malou armádou nemohli postavit.
8) Chodící les
Bůh: Njord
Věk: 3.
Popis: Z několika vámi vybraných stromů se stanou silné, ale celkem pomalé chodící stromy, útočící na nepřítele.
Využití: Tak tohle je celkem slabá síla. Použijte ji někde poblíž místa, kde soupeřovi dělníci těží dřevo a pokochejte se jejich rychlým masakrem. Nebo je taky můžete povolat do bitvy sesláním této síly na stromy blízko bojujících armád. A taky nima můžete zatarasit nějakou cestu, kterou se k vám dostávají nepřátelská vojska. Stromy nemůžete ovládat, sami útočí nejdřív na jednotky a až pak na budovy. Jestli je někdo použije proti vám, nasaďte do boje hrdiny - ti by si s nimi měli poradit bez vážnějších ztrát.
9) Mráz
Bůh: Scadi
Věk: 3.
Popis: Na určitou dobu zmrazí nepřátelské jednotky v oblasti působení. Ty na vás neútočí, ale jejich štíty stoupnou na 99%.
Využití: Výtečná obranná síla. Když se na vás odevšad nahrnou hordy nepřátel a vy se jim s malinkou armádou nemůžete ani jen ukázat na oči, zmrazte je! Pak si po dobu jejich nehybnosti rychle začněte vyrábět jednotky a opravovat opevnění. Ale ať se vaše vojsko postaví i zmrazeným nepřátelům, jelikož ti sice mají obrovské štíty, což ale neznamená jejich nezranitelnost. A tak se vám podaří zabít i několik soupeřových vojáčků zazděných v ledu.
10) Nidhog
Bůh: Hel
Věk: 4.
Popis: Z jeskyně pod kořeny samotného Igdrasilu, stromu světa, vám přiletí na pomoc obrovský a silný (1800 životů) drak Nidhog. Nidhoga nemůžete nijak léčit!
Využití: Hned ho vyvolejte a pošlete v čele své armády do boje! Nidhog sám je těžko porazitelný, ale je velice pomalý. Jelikož létá, většina pěchoty a kavalerie proti němu nic nezmůže a větší pozor si musí dávat akorát na hordy egyptských knězů (priest) a řecké střílející hrdiny (Odyseus, Hyppolyta a Chyron). A taky ho chraňte před použitím Diovy božské síly Blesk, která ho dostane na jednu ránu. Byla by škoda přijít o nejsilnější jednotku ve hře kvůli tak slabé ukázce božské moci, jako je tato.
11) Vlčí smečky
Bůh: Tyr
Věk: 4.
Popis: U několika nepřátelských městských center se objeví smečky vlků, které nemůžete ovládat, ale které přesto útočí na soupeře, nejdřív na jednotky a až pak na budovy. Po určitém čase, nebo až je všechny soupeř vybije, smečky vlků zmizí.
Využití: Použijte před útokem na oslabení nepřítele. Vlci ze smeček mu pozabíjejí dělníky a tím mu na malou chvíli rozvrátí ekonomiku. Oslabí i armádu,jestli se proti nim postaví, ale na budovy nejsou nic moc. Jedinou možností, jak se můžete proti téhle síle bránit v případě, je-li tato síla seslána na vás, je hned poslat své dělníky do městského centra, aby se minimalizovaly škody a posilnil se jeho útok a shromažďovat své vojáky daleko od napadených oblastí. Vlci jsou proti nim silní a jen velká armáda je bez větších strát zlikviduje. Budovy jimi poškozané opravíte zdarma dělníky, ale vyrobit si nové vojáky vás bude stát drahé suroviny!
12) Ragnarok
Bůh: Baldr
Věk: 4.
Popis: Všichni vaši sběrači (severští dělníci) a trpaslíci se změní na silné hrdiny s bonusem proti mytologickým jednotkám.
Využití: Jen při posledním a závěrečném útoku! Z vašich malých a slabých trpajzlíků a sběračů se stanou silní hrdinové, jež se vyrovnají Hersirům. Ti rozcupují nepřátelovy mytologické jednotky na maličké kousky. Použijte, jen když si budete jisti vítězstvím, jinak by se vám obnovování dělníků značně prodražilo a zabralo vám drahocený čas.
KONEC.