Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Na začátek jenom pár slov, co v návodu najdete, co nenajdete apod. Nebudu zde uvádět kompletní popisy jednotek, mýtických jednotek, hrdinů, budov atd., protože od toho je manuál, v případě této hry vcelku povedený. Pokud nevlastníte manuál, není problém podívat se na tzv. "online graf civilizace“, což je vlastně popis všeho co u daného boha můžete budovat.
Popíšu zde pouze jednotky, budovy a božské síly, které mě něčím zaujali, nebo jsem je hodně používal apod. Nakonec je uveden popis jak projít "božskou“ kampaní, která stojí za zahrání. A podívejte se na úvodní video, je opravdu povedené !
A. Rozdíly oproti Age od Empires
1) Počet surovin je sice stejný, ale kámen byl nahrazen "Přízní“ (slouží k vyvolávání mýtických jednotek a k vynalézání božích vylepšení, maximální množství 100, pokud uctíváte Dia, tak 200).
2) Přítomnost "jednotek mýtů“ úplně mění naučené postupy z AoE.
3) Autoři už se neobtěžovali rozdělit budovy na civilní, vojenské a opevnění.
4) Farmy poskytují nekonečně jídla.
5) Bojištěm již není pouze země a voda, ale díky mýtickým jednotkám i vzduch.
6) Hrdina nemůže zemřít.
7) Nepřehlednost v tom, kolik jaká jednotka zabírá populačního místa + hromada dalších věcí, nad kterými se mi nechce přemýšlet :-).
B. Všeobecné tipy
1) Používejte hrdiny - když hrdina zemře, stačí, když je poblíž spojenecká jednotka a hrdina už zase vesele kosí všechny okolo sebe.
2) Nepodceňujte obyčejné vojáky, i když jednotky mýtů jsou o hodně silnější.
3) Pozor na populační místo, je v tom šílený bordel. Už nefunguje 1 jednotka = 1 místo, ale je to nějak takhle : vesničan = 1 místo, voják = 2 místa, hrdina = 2 místa, mýtické jednotky = 3 - 5 míst. Za uvedené počty neručím.
4) Zabírejte co nejvíc osídlení, poté co postavíte 10 domů, jste odkázání pouze na ně.
C. Civilizace, jednotky, boží síly
a) Řekové
Klasická civilizace jako v Age of Empires. Dělníci staví budovy, kácí dřevo, sklízí obilí, dolují zlato a loví zvěř. Jediná zvláštnost je společný sklad na zlato a dřevo. Mezi její silné jednotky patří pěchota, nejlépe posílená Diem. Mají nejlepší podmínky k získávání přízně, protože stačí poslat vesničany, aby se modlili u chrámu a přízeň vesele nabývá. A pokud uctíváte Dia jako hlavního boha, tak můžete mít dvojnásobný počet přízně.
Božské síly :
Blesk - stačí zamířit na jednotku a BUM - je po ní bez ohledu na to, jak je silná
Obnovení - zamiřte na své jednotky a zdraví nabývá
Oblíbené jednotky :
Hydra - dokonalá mýtická jednotka, jak bojuje, tak jí rostou hlavy až do počtu pěti hlav. Stačí armáda deseti hyder a o srandu je postaráno :-).
Obr (Titán) - mýtická jednotka, možnost dvou vylepšení (stříbrný a zlatý obr). Silná, opravdu hodně silná, léčí se pojídáním lesů nebo zlatých dolů.
Poznámka : u této i dalších civilizací uvádím jenom síly a jednotky které se mi líbí ! Každá civilizace má spousty dalších božích sil a jednotek, které jsou popsány v manuálu !!!
b) Egypťané
Tato civilizace je vcelku podobná řekům. Dělníci jsou také stavební a pracovní síla, ale protože egyptské budovy jsou náročné na stavbu, tak se staví pomaleji a tudíž je lepší poslat na stavbu dělníků víc. Další zajímavost je, že některé budovy mají egypťané zadarmo a skoro všechny budovy stojí zlato a ne dřevo. Sklady na zlato a dřevo jsou rozdělené. Podle mě má tato civilizace nejhorší podmínky pro získávání přízně - získává jí stavbou monumentů. Je 5 druhů monumentů a musí být stavěny postupně (jsou to monumenty pro vesničany, vojáky, kněží, faraóny a bohy). Ale po jejich postavení je příjem přízně 5 a příjem už nezvedne ani modlení k bohům.
Oblíbené jednotky :
Faraón - zvláštnost egyptské civilizace. Faraón dokáže posilovat budovy a skvěle bojuje proti jednotkám mýtů. Každá civilizace dostane faraóna na začátku hry a když zemře, tak vyprodukuje nového. Pokud uctíváte boha Osirise, můžete mít dva faraóny.
Předci - po stanovenou dobu se v určené oblasti vyrojí "zemřelí bojovníci“, jež povstali z mrtvých, aby bojovali za vás.
Syn Osirise - tato síla promění zvoleného faraóna na Syna Osirise, ultra-silnou jednotku, jež při boji metá blesky. Proměna trvá až do smrti faraóna.
Sfinga - moje oblíbená jednotka mýtů. Pokud jí poskytnete ještě dvě vylepšení, bude hodně rychlá a při útoku se bude měnit na pouštní vítr.
Mumie - pomalý bojovník, který může nepřítele proměnit na přisluhovače. Pět mumií spojených se synem Osirise a pár sfingami je celkem dobrá armáda.
c) Seveřané
Seveřané jsou nejvíce odlišní v hodně věcech. Mají dva druhy vesničanů - sběrače a trpaslíky. Sběrač je klasický dělník, seká dřevo a sbírá jídlo, ale zlato těží pomalu a pozor - nestaví budovy. Trpaslík je totéž co sběrač, ale dobře těží zlato a zaostává v těžbě dřeva a jídla. Jak už jsem zmínil, budovy zde nestaví dělníci, ale pěchota. Podivné, ale je to tak. Díky tomu ale můžete stavět základního bojovníka i v městském centru. Další odlišností je nepřítomnost všech skladů a sýpek - jejich nepřítomnost nahrazuje vozík tažený volem, který se může přesouvat a můžou se do něj nosit všechny suroviny. Zvláštní. Další odlišnost je v podivném způsobu získávání přízně. Pokud si vyprodukujete hrdiny, produkují přízeň sice pomalu, ale sami - jako egyptské monumenty. To je ale srabácká metoda, pravý seveřan přízeň bohů získává - jak jinak než bojem. Zabijete hodně nepřátel, budete mít hodně přízně. Jednoduché, ne ?
Božské síly :
Mráz - po seslání zatuhnou po určitou dobu jednotky na místě bez možnosti útočit.
Ragnarok - ze všech trpaslíků a dělníků udělá celkem silné hrdiny. Dobré na závěrečný útok, když už nepotřebujete suroviny.
Nidhogg - vyvolá létajícího draka.
Oblíbené jednotky :
Ledový obr - fouká mrazící vítr, který dokáže zamrazit jednotky nepřítele.
Horský obr - dokáže se krásně ohánět svým obrovským kyjem :-).
D. Návod na božskou kampaň
1. Znamení
Jednoduchá úvodní mise. Nahoře vidíte vzdálenost atlantské armády od vás. Co míle k vám, to vlna nepřátel. Až ukazatel dojde k nule, zaútočí na vás největší vlna, ale zároveň dorazí i pomocná armáda.
2. Následky
V této misi máte zničit základnu protivníka. Postavte základnu, rozběhněte výrobu surovin a vojska, s dostatečným vojskem pak zaútočte na nepřítele. Po dobu budování vojska na vás bude nepřítel posílat menší útoky z obou stran.
3. Poškrábaný povrch
Vaším úkolem je zničit 2 trojské přístavy. Další klasická mise - postavte základnu, vybudujte vojsko a zničte nepřítele. Po zničení jednoho přístavu vám dorazí posily.
4. Pěkný plán
Vaším úkolem je zničit bránu. Další z klasickým misí. Nejdříve vyběhněte zabrat alespoň dva trojské doly na zlato, které si vydolujte sami. Po vybudování vojska zaútočte na trojské brány.
5. Hlavně dostatek provazů
Ajax je pod útokem a vaším úkolem je ho zachránit. Není to nic těžkého a tak vyšlete svoje vojsko proti nepřátelskému. Potom sledujte Ajaxe do města, kde postavte armádu a zaútočte na trojský vojenský tábor.
6. Doufám, že to funguje
Dalo by se říct, že touto misí končí klasické mise a začínají ty zábavnější. Už to není samé vybuduj armádu a znič támhleto. Takže nejdřív pošlete všechny vesničany na dřevo a až budete mít 1000 jednotek dřeva, tak vesničany postavte Trojského koně. Po videu se octnete v noční Tróji. Dostaňte se k obléhacím věžím, zničte bránu a za pomocí armády, která se dostala dovnitř, rozdrťte tři pevnosti. Jako lahůdku po otevření brány dostanete dva mateorické roje jako pomoc od bohů.
7. Další bandité
Do Atlantidy se hned tak nedostanete. Musíte se pořád za přibývajících spojenců se probíjet stále dále do města až na Akropolis, kde zničte pevnost a osvoboďte Chírona.
8. Špatné zprávy
Máte 2 osady, zatím rozdělené. V jedné je zlato, ve druhé dřevo. Zásobte se surovinami, postavte silnou (opravdu silnou !) armádu a podnikněte hlavní útok na důl na severu.
9. Odhalení
Další pěkná mise. Vaším úkolem je zničit beranidlo. Vydejte se vyčistit jednotky nepřítele, zničte dva balvany, abyste zabránili příchod jednotkám nepřítele a pomocí posil, které pořád přicházejí, zničte beranidlo.
10. Cizinci
Takže jste v podsvětí. Snažte se nasbírat co nejvíc stínů, jsou opravdu užitečné. Máte najít tři ztracené relikvie. Poté je musíte donést do chrámu, kde se dozvíte, že něco není v pořádku.
11. Ztracené relikvie
Vítejte v Egyptě. Pošlete dělníky na vykopávání relikvie a postavte si pár kasáren na vybudování ochrany. Musíte chránit tři průchody a vykopat relikvii. Po jejím vykopání jste vyhráli.
12. Lehký spáč
Nejdříve osvoboďte horníky a doveďte je do vesnice (minimálně 5 jich musí přežít). Pak postavte armádu a vydejte se oživit strážce. Po celou dobu mise až k oživení strážce musíte chránit nosiče meče. Čas na tuto misi vám udává armáda, která se pomalu přibližuje.
13. Urputný boj
Dokonalá mise. Nejdříve na místo boje sešlete všechny božské síly a po porážce nepřítele vozík pošlete do města. Chraňte ho zbytky armády a pořád stavte nové vojáky na ochranu. Jak dostanete vozík za hradby, mise končí.
14. Isis, vyslyš mé prosby
Natěžte suroviny, vybudujte armádu a zničte pevnost Migdol. Pak máte klid a přes zelenou vesnici dojdete k transportní lodi a přejedete do vězení osvobodit své přátele.
15. Pojďme
Odvezte vězně k vlajce a začněte budovat armádu. Až budete mít silnou armádu, zaútočte na hradby, kde je kus Osirise. Mise končí když Osirise dostanete před hradby k vlajce.
16. Dobrá rada
Snová mise. Sledujte synka, seberte relikvii, dejte jí do chrámu. Od té doby vás budou chránit blesky. Zničte protivníky, jděte dál a zničte další protivníky. Přichází další část snu - přesuňte armádu k závalu, chraňte katapulty a zničte zával. Přichází závěrečná část snu - vyloďte se na ostrově, založte město a brutální vojsko (které si postavíte :-) pošlete ať zničí protivníkův div.
17. Jackalova pevnost
Moje oblíbená mise. Díky velkému prostoru máte obrovský příjem surovin, takže po vybudování armády (doporučuji v posledním věku uctívat Osirise, abyste si faraóna přeměnili na syna Osirise) dostaňte Amanru k části Osirise, která je na kopci na nepřátelském ostrově.
18. Daleko od domova
Další část Osirise je zarostlá ve velkém stromě. Podle mě je nejlepší taktika nasypat všechny prachy do knězů a dělníky poslat rubat strom. Protože knězi léčí a bojují celkem dobře, neměl by být problém ochránit dělníky.
19. Pozor na první krok
Osvoboďte přátele a zničte nepřátelskou základnu. Odjeďte na pirátských lodích na místo označené vlajkou, kde rozjeďte civilizaci. Vyšlete jednu loď na začátek k chrámu. Čas od času dostanete obra, tak si ho hned odvezte. Po dvanácti minutách budete objeveni a budou na vás chodit nepřátelé. Po vybudování dostatečné armády se vypravte za Kamosem a kouskem Osirise.
20. Kam patří
Konečně oživíte boha, ale před tím vás čeká pořádně tuhá mise. Máte dvě osady, těžte suroviny a vybudujte pořádnou armádu. Pak se vypravte na Osirisovu pyramidu. Po hustém boji dejte části Osirise k vlajce a postavte armádu ke vchodu do podsvětí, protože sem tam se objeví pár chimér. Až dorazí Arkantos, nechte ho, ať se probije až k pyramidě. Zde dejte jeho část k vlajce a počkejte si na (znovu)zrození boha. Nevadilo by mi, kdyby se Osiris přidal k mé armádě :-).
21. Staří přátelé
Dokonalá mise. Na začátku se změníte v pěkné kance a musíte chránit prasata (proměnění vojáci Odyssea). Cestou jich můžete spoustu osvobodit. Až se dostanete k chrámu Dia, proměníte se zpět. Teď vybudujte silnou armádu a vydejte se zničit citadelu Kirké.
22. Sever
Jak název napovídá, podíváme se do další části a to na Sever. Spojte svoje vojáky, vybudujte osadu a za stálých útoků severských mýtických jednotek budujte armádu, se kterou zničte tři chrámy.
23. Trpasličí výheň
Založte osadu a postavte si bojeschopnou armádu. Vydejte se do nitra hory, kde se probojujte až ke kovárnám. Musíte to zde chránit dvanáct minut, takže sem posílejte další a další vojáky. Asi minutu před koncem přijde silný útok. Úkolem je, aby přežila alespoň jedna kovárna.
24. Nic z okolí
V této misi se stanete obětí pěkně hnusného podvodu, ale o tom až v další misi. Po celou dobu mise chraňte Skulta a vlajkonoše. Přesunujte se stále dál, ničte chrámy a až se dostanete k závalu vybudujte základnu. Připravte pár vojáků na ochranu a stavte obléhací stroje. Po provalení návalu se na vás vrhne odporně velká armáda obrů, takže na nic nečekejte a s hrdiny, Skultem a vlajkonošem zdrhejte k vlajce nahoře. Až se dostanete ke stromům, bohové vám pomohou. Pak už je dostání se k vlajce lehké.
25. Vítaný opatrovník
Po menším boji obsaďte kopeček a postavte si na něm léčivou studánku. Pak postavte věží kolik můžete a vlajkonošem provokujte nepřátelská vojska a nalákejte je na kopec. Zaměřte se hlavně na velitele, protože po jeho smrti se k vám zbytek armády přidá. Po zabití všech tří velitelů je konec mise a dozvíte se, jak jste naletěli.
26. Unie
Jdi po cestě až dojdeš k osadě, kde dostaneš úkol. Osvobození zlatých dolů - postav armádu a jdi vyčistit doly od trollů. Zaměř se na průchod, jinak budou další a další. S armádou se skrz doly vydej k další osadě, kde na vlajkách postav věže. A teď je čas na třetího spojence. Vycvič armádu a vrhni se na osadu obrů, kde znič spodní věž.
27. Zeď Urdu
Pořádně rozjeď budování armády a ochraň místo, kudy chodí nepřítel. Až se bude zdát, že máš dostatečnou armádu, podnikni útok na osadu nepřítele. Pobij jeho jednotky a znič bránu u studny. Dostaneš za úkol zničit všechny mýtické jednotky u studny. Konec mise.
28. Pod povrchem
A je tu opět oblíbené beranidlo. Protože v podzemí se nedá stavět, pošlete tam pár "volích skladů“ a trpaslíky. Budujte armádu a vydejte se zabít ohnivé obry u beranidla.
29. Pochybní hrdinové
Pěkná mise. Všechny trpaslíky vyšlete rubat zlato. Za 400 vždy dostanete nějaké jednotky z povrchu. Za chvíli se objeví spojenec s palicí Thorova kladiva. Vyšlete svou armádu z povrchu včetně hrdinů na pročištění cesty pro kladivo. Až budete hotovi, tak dovezte kladivo ke kořenu. Všechny trpaslíky nechte kopat kořen. Dejte palici ke kořenu. Hned jak trpaslíci uvolní násadu, kladivo se spojí a uvidíte opět boha v akci.
30. Nic není ztraceno
Bránu jste sice zavřeli, ale Gargarensis se trošku naštval, takže vás čeká obléhací mise. Ale obléhat nebudete vy, ale budete obléháni :-). Máte 10 minut na opevnění a pak začnou útoky. Po 20ti minutách bránění, které se odpočítávají, dorazí armáda. Musíte vyrazit s armádou k vlajce a zaútočit na Garagrensise.
31. Vítej zpět
A zase zpátky v (ehm) Atlantidě. Trošinku se to tu změnilo a tak je potřeba udělat pár obléhacích strojů a armádu. Poté se vydejte osvobozovat vězně. Úkolem mise je zachránit 15 obyvatel Atlantidy a odvézt je na ostrov s vlajkou.
32. Místo vmých snech
A je tu poslední mise. Sny se naplnily, Atlantida je v plamenech a statečný Arkantos ji musí zachránit. Rozjeďte osadu, postavte opevnění a nasbírejte hodně surovin. Armáda stačí jen na obranu, protože na konec vše vyřeší Arkantos. Až budete mít dostatek surovin, postavte div světa. Zeus vám dá unikátní sílu, kterou použijte na Arkantose. Ten je nyní polobůh a hravě zničí sochu Poseidóna.
Z Arkantose se stane bůh a skvělá pařba je dohraná.
KONEC.