Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
A opět jednou, po dlouhé době tady máme editorial od Martina Jurči, tak si počtěte, stojí za to:
Je to už nejaká chvíľa, čo sme sa spolu zišli u editorialu, takže možno by nebolo na škodu sa trochu poohliadnuť dozadu a zhodnotiť kde sme boli, kde sme a možno aj kam smerujeme.
Už to už viac než 2 roky, ak sa dobre pamätám, čo sme vyhlásili, že program Cheater 3 nebude. Asi všetci viete, čo viedlo k tomu, že sme chceli nový program, ale už len málo z Vás asi tuší, prečo k tomu došlo. Faktom je, že na programe sme pracovali celkom traja - pričom ja na programovej časti; a poviem Vám narovinu, že každý z nás sme zaneprázdnenejší "bežným" životom, než by sme si priali. To viedlo k veľmi pomalému a zdĺhavému vývoju, behom ktorého bolo zrazu jasné, že bežný program nemá moc svetlú budúcnosť. To je spôsobené hlavne faktom, že v dnešnom svete je väčšina vecí online a tento online svet sa mení oveľa rýchlejšie, než ako je možné na tieto zmeny s bežným programom reagovať.
Možno som v momente zastavenia vývoja tieto veci videl len ja, možno aj ostatní, len si to nechceli ešte tou dobou pripustiť. Ale zhodli sme sa napokon, že by bolo lepšie ísť cestou webu. Ostávalo nám teda vymyslieť a vytvoriť novú generiáciu projektu, ktorá by bola online, a ktorá by nám umožnila flexibilne reagovať na novinky v oblasti hier i návodov a cheatov k nim.
Zo začiatku projekt vyzeral skutočne sľubne, celý tím sme si usilovne vymieňali hromadné e-maily, v ktorých sme preberali do posledných detailov všetky vlastnosti, možnosti a vymoženosti nového webu. Návrh ako taký sme dotiahli do peknej podoby a jediné, čo ostávalo, bolo web zrealizovať.
V ten moment na projekt padla skôr pochmúrna nálada - určite aj následkom minulých skúseností sme boli všetci oveľa triezvejší ohľadom našich časových možností. Veľmi rýchlo sme dospeli k tomu, že projekt je mimo naše časové možnosti a objednať si taký web na zakázku by bolo nákladné.
Nie je pravda, že by si nikto z nás nechcel spraviť čas. Aj keď ja osobne patrím k tej cynickejšej časti redakcie, aj ja mám vzťah k projektu, k tímu, ku všetkému čím sme prešli a čo sme dosiahli - a verím, že ostatní sú na tom podobne ak nie ešte silnejšie. Ale ako mnohí z Vás, ktorí pracujete, aj my máme počítačov neraz plné zuby po príchode z práce; a ak sa navyše musíme venovať podpore projektov, ktoré sme v minulosti komerčne realizovali, tak si iste viete predstaviť naše nadšenie púšťať sa do ďalšieho súkromného projektu :). Občas premýšľame (prinajmenšom ja), že sa skúsime zbaviť toho či onoho záväzku, ale sotva jeden záväzok zmizne, objaví sa iný: či už sa jedná o rodinu, deti, pracovné záležitosti, ale nový problém s niekdajším komerčným projektom, starostí neubudlo a sme na začiatku.
Nechcem ale by tento editorial vyznieval smutne či negativisticky - o to mi naozaj nejde :). Chcel som len zhrnúť fakty a poskytnúť Vám trochu náhľad do zákulisia jedno z Vašich obľúbených projektov. A verte, že aj keď asi nemáme na to, aby sme obnovili jeho niekdajšiu slávu, stále nám na ňom záleží, a tak sa aspoň snažíme zo všetkých síl udržovať súčasný stav, aj keď nám to občas kazí nedostatok príspevkov z Vašej strany :).
Takže zatiaľ sa nie je čoho (nadmerne) báť... sme tu stále pre Vás :).
Díky Martinovi, máte zase o něco víc informací, co se u nás děja a jak to vypadá s vývojem webu - no, nebo spíš nevypadá. Tady měl editorial původně skončit, ale neskončí, bude tentokrát výživnější, než obvykle. Dostali jsme totiž ještě jeden příspěveček do naší miniankety a je takový, že nám stálo za to ho tady pro vás otisknout v plném rozsahu. Poslal nám ho náš čerstvý autor návodů Viktor Fejerčák a my doufáme, že kromě pěkného návodu na Half Life: Episode Two, který najdete v obou našich návodových knihovnách, se od něj dočkáme ještě spousty dalších textů! Jeho přídspěvek k minianketě doporučujeme ke čtení i všem našim ostatním autorům, kteří možná už trochu zlenivěli a i všem těm, kteří teprve sbírají odvahu něco napsat - neváhejte, stojí to za to!
Zdravím, vím že je asi už pozdě někoho přesvědčovat, že má smysl dále pokračovat s pravidelnými updaty pro offline program Scorpion's WinCheater, ale rozhodl jsem se to ještě zkusit, i když vůbec netuším jak to bude vypadat :-).
Také vím že jsem nepodpořil Scorpion's tak, jak bych měl, ale odvahu něco napsat jsem našel před pár měsíci, kdy jsem napsal docela podrobného průvodce pro úžasné RPG Gothic 3. Na Scorpion's jsem poprvé narazil, když vyšlo na PC GTA-SA. V té době mi bylo asi tak kolem deseti let ale dnes mi je už skoro devatenáct a sebrat odvahu k napsání nějakého textu mi trvalo devět let. Jsem jen obyčejný městský kluk, který v životě asi nic velkého nedokáže a zkouší vše nové. Také má znalost českého jazyka je značně zaostává ale i přes tyto nedostatky se dá pustit do většího literárního díla v podobě návodu, průvodce atd... a podpořit našeho milovaného rádce.
Dnes je na světe mnoho podobných mladých lidí jako jsem já, co mají rádi velké zelené rostliny, DnB a tekkno, posedávaní s přáteli a projížďky autem... ale z toho všeho každý z nich čeká na další rozvoj PC her. Jsem přesvědčen že i mezi takovými lidmi se najde někdo, kdo by mohl podpořit SCOTeam se svým příspěvkem v podobě návodu, průvodce... Já jsem dostačující důkaz, i když se nijak moc nezapojuji, ale po večerech strávených s jednou s mnoha oblíbených her vás začne napadat myšlenka, že byste mohli něco napsat. Alespoň mě taková myšlenka napadá a máte možnost jsi trošku prosadit svoji nejoblíbenější hru nebo i jiné hry, které byste mohli doporučit ostatním v podobě už dvakrát zmíněném návodu, průvodci... A do jakého jiného programu než do Scorpion's WinCheater, který je s námi už možná od prvního Dooma?
Ano, dnes už máme možnost hru hrát společně s video-návodem ale dohrát hru s pomocí nějakého videa je zábavné? Myslíte, že si hru užijete naplno, když už budete přesně vědět co vás čeká a budete znát všechny lokace a překvapení ve hře? Podle psaného návodu nedokážete odhadnout přesnou pozici nepřátel nebo přesně popsanou lokaci, kterou byste měli projít. Já myslím že video-návody vás dokáží tak akorát ošidit o ten skvělí pocit z hraní. To samozřejmě platí i u psaných návodů ale není to v takové míře a slouží jen k tomu jestli se ve hře dostanete do zákysu nebo nebudete vědět jakou cestou se máte vydat. Jestli hru hrajete poprvé, tak si ji s video-návodem určitě pořádně neužijete. Ale to je jen můj názor, já bych nikdy nehrál podle videa. Možná bych se na něj podíval až bych hru dohrál.
Asi si myslíte, že psaní návodu je nuda, ale má to i svá pozitiva. Zdokonalíte se v gramatice, díky Scorpion's WinCheater možná projdu třetím ročníkem na "učňáku" s trojkou z češtiny, a to jsem zatím napsal jen tři krátké texty :-). Herní doba hry, na kterou píšete návod se ztrojnásobí, budete donuceni prozkoumávat všechny kouty ve hře a možná objevíte to, co jste už tolikrát mohli přehlédnout. Užijete si spoustu zábavy při psaní a určitě pocítíte nepopsatelný pocit, v domnění že váš text někomu při hře může pomoci... Určitě v psaní návodů a jiných textů nehledejte nic složitého, je to zábava, tak do toho! :-)
SCOTeamu bych chtěl jen popřát hodně štěstí a mnoho úspěchů s novým webem, snad budeme moct psát pořád pro Scorpion's Wincheater. Upřímně doufám, že si to pořádně rozmyslíte, byla by to obrovská škoda jen tak zahodit léta strávená při udržování programu. Jestli už to nechcete udržovat kvůli hrstce lidí, kteří ještě s radostí nahlíží do vašeho programu, tak byste ho alespoň mohli udržovat pro sebe, všechny ty lidi co se udržování programu podíleli. Já nevím co si o tom asi myslíte, nikoho z vás jsem v životě nepotkal, ale dokázat něco takového jako je vytvořit program o nejlepší zábavě na PC někdy v 90tých letech a následně ho řadu let udržovat - no, myslím si, že je to opravdu obdivuhodný výkon. Rozhodně byste to měli ještě několikrát zvážit, než se rozhodnete. Třeba by pomohlo offline verzi Cheatra trošku prosadit na novém webu a na stránky zařadit i nějaké všeobecné fórum.
P.S.: V offline verzi Scorpion's Wincheter se dá najít spousty úžasných návodů od opravdu skvělých autorů jako jsou např: Andrej Eperješi, Anh Hai Le, Jan Hlaváček, Inferno - kterému bych chtěl v tomto textu poděkovat za opravdu vynikající návod na Thief 3 : Deadly Shadows :-), a mnoho, mnoho dalších skvělých a inspirativních autorů. Jestli hledáte inspiraci, tak právě v takovém Cheateru ji rozhodně najdete :-).
Uznáte, že se na něco takového dá už jenom pěkně poděkovat! :-)
A to, to, to je vše, přátelé!