Děkujeme Vám, že máte zájem stahovat soubor:
Vyčkejte prosím, až uplyne odpočet, poté můžete začít stahovat:
Tento návod je za postavu bojovníka.
Den 1
Začínáte v hospodě, kde si promluvte s Abdulem a příkazem "get up" vstaňte. Promluvte si se Shamenem. Když se budete chtít vyspat, bežte za roh za zeď. Teď ale běžte ven před hospodu. Venku před hospodou jděte k vetešníkovi, co prodává mapu. Zkuste si ji koupit, ale nepůjde to. Potřebujete zdejší menu-dináry. Příkazem "ask about money changer" se dozvíte kde asi směnárník je. Jděte tedy cestou na sever, jděte chvíli rovne a až uvidíte dvě odbočky, jděte doleva. Držte se cesty až narazíte na odbočku doprava a odbočte. Jděte chodbou rovně a před koncem odbočte doprava. Držte se cesty a až uvidíte odbočku doprava, zahněte. Držte se cesty a měli byste vidět odbočku, kde zahnete doprava. Po chvíli uvidíte zase odbočku - změna, zahněte doleva. Jděte dále a měli byste být u směnárnice. Příkazem "change money" si všechny peníze ze Spielburgu rozměňte a jděte pryč. Jděte chodbou a až narazíte na zeď, jděte doprava. Jděte dál a pak odbočte doleva.
Pokračujte a dál pak odbočte taky doleva. Furt za nosem a na odbočce doleva. Dál chodbou rovně a na konci doleva. Pak pokračujte chodbou a až budete u místa, kde se uprostřed chodba rozděluje, jděte vpravo. Vyjděte z chodby a měli byste být u směnárníka. U něj si příkazy "bargain map" a "bargain compass" kupte mapu a kompas. A nyní je čas prozkoumat město. Přesuňte se na Fountain plaza. U prodavače lamp si jednu lampu kupte "bargain lamp". Jděte na jižní cást tržnice a kupte si hrnec "bargain pottery". Od dvou koček naproti si můžete průběžně kupovat jídlo. Jděte do alchymistické laboratoře. Upoutejte alchymistovu pozornost (na něco se ho zeptejte) a pak si kupte pilulky proti jedu "buy poison pills". Můžete si koupit i Vigor pills, Healing pills a kouzelník Mana pills. Vyjděte ven. V mém případě byla už tma a tak jsem se vydal do hostince, kde jsem si pokecal se Shamenem, posadil se "sit", pokecal s Abdullem, snědl jídlo, které Shema přinesla, promluvil s ní a šel si hajnout.
Den 2
Nasnídejte se, pokecejte se Shemou a vypadněte z hospody. Před ní si můžete u květinářky koupit kytky a ty pak někomu dát. Teď se ale přesuňte na Fighter plaza. Je tady soutěž v přechodu lana. Můžete to zkusit. Až se vás vyzyvatel zeptá, napište "wager", pak "give dinar", potom "climb" a pak se jen snažte udržet rovnováhu a přejít přes lano. Získáte 5 dinárů. Teď ale běžte do Guild hall. Tam si promluvte s Rakeeshem a Uhurou. Prozkoumejte nástěnku a EOF štít a podepište se do knihy "sign book". Pak jdete dveřma doprava a bojujte jak umíte. Po souboji vyjděte z haly a jděte do druhé části náměstí. U koželuha si kupte měch na vodu "bargain waterskin" a u krejčího naproti si kupte brašnu "bargain bag" a jděte do obchodu se zbraněmi. Tam si můžete koupit dýku (!doporučuji!) a když budete mít dost peněz, pak i meč. Vyjděte ven a přesuňte se na Palace plaza. Tady se toho moc dělat nedá a tak se pustíme do prozkoumávání uliček. Z Palace plaza se dejte doleva na jih a furt rovně. Měli byste přijít k astrologovi. Promluvte s ním, řekněte mu něco ze své minulosti "tell about yourself" a pak se můžete zeptat na svou budoucnost "ask about future". Na ní se mužete zeptat i jindy.
Vraťte se na Palace plaza a dejte se doprava na sever. V chodbě odbočte doleva. Jděte rovně a na konci chodby zabočte doleva. Na dalším rozcestí se dejte doleva a na dalším doprava. Měli byste stát před dveřmi s okem. Za nima je Aziza, ale tam ještě chodit nemusíme. Teď můžete jít do hospody podívat se na Shemin tanec. Po něm si můžete objednat jídlo.To snězte a jděte spát.
Den 3
Při odchodu z hospody vám Shamen řekne že dnes bude v hostinci prorok Omar, takže večer jděte zase do hospody. Teď ale běžte směrem z města. Venku na vás ceká obchodník se saurama. Jednoho si kupte "bargain saurus". Potom si promluvte se stráží. Teď máte na výběr. Buďto si vyjet do pouště a bojovat s potvorama, na to byste si měli naplnit kůži na vodu u fontány "fill waterskin" na Fontain plaza. Nebo se můžete učit bojovat s Uhurou. Jestliže si naplníte vak vodou a pak se vrátíte ke stájím se Saury, stráž vám řekne. že byste se mohli kouknout za Dervishem do Oázy. Je to 5 obrazovek na jih a 3 na východ. Otevřete bránu "open gate" a hrdina vyleze na Saura. Jedem se tedy podívat do oázy. Po cestě můžete být kdykoliv nějakou potvoru přepadeni, tak často ukládejte pozici. Pokud nějakou potvoru zabijete, tak příkazem "search body" ji můžete prohledat. V oáze si pokecejte s Dervishem a napijte se. Vraťte se do Shapeiru a jděte třeba k výrobci zbraní, kde si můžete zahrát wrestling. Obchodníka ze zeptejte "ask about wrestling" a pak asi 2x napište "wrestling". Na námestí můžete potkat žebráka, kterému dejte centime, nebo dinár. Na konci dne tedy jděte do hospody a vyslechněte Omara. Pak si s ním promluvte. Objednejte si jídlo, jestli chcete a jděte se vyspat.
Den 4
Shamen vám ráno řekne, že před hospodou hořelo. Vyjděte před ní a pokecejte s vetešníkem o ohni.
Jdete za alchymistou a pokecejte s ním o ohni "ask about fire elemental" a "ask about flame". Potom napište "bargain incense" a dostanete nějaký prášek, jako lákadlo pro oheň. Během dne si dělejte co chcete, můžete trénovat, nakupovat, jít se podívat do poušte atd. Také můžete jít k místu s okem na dveřích, na mapě jako Enchantress. Zaťukejte "knock" na dveře. Na první otázku jako odpoveď napište jméno svého hrdiny. Na druhou otázku odpovězte Keapon Laffin (jméno prodavače v magickém krámku). Na třetí otázku odpovězte air. Na poslední otázku odpovězte Aziza. Po té co vejdete jděte směrem ke stolku. Sestupte po schodech a na otázku odpovězte yes. Pak si s ní promlvte. Zeptejte se hlavně na Elementály a na Ohnivý Elemantál "ask about elementals" a "ask about fire elemental". Když chcete odejít řekněte prostě "bye". Hospoda, najíst a spát.
Den 5
Ráno by měl být v hospodě Abdulla. Tak jestli chcete, můžete s ním pokecat. Když vyjdete před hospodu, uvidíte ohnivý elementál. Zkontrolujte jestli máte plný měch vody. Když ano, tak příkazem "use incense" rozsypávejte prášek a snažte se dostat do uličky. Oheň by měl jít za váma. Až se vám to podaří a oheň bude pořád v uličce, tak příkazem "use waterskin" na něj rozlejte vodu. Oheň se zmenší a vy ho příkazem "use lamp" zajměte a máte magickou lampu. Zbytek dne si už dělejte co chcete.
Den 6
Dělejte si co chcete.
Den 7
Ráno až se nasnídáte, jděte k Rakeeshovi do Guild hall. Dá vám odměnu 50 dinárů za záchranu města. Pak jděte k saurovi. Otevřete bránu "open gate" a jeďte asi 7 obrazovek na východ. Uvidíte strom-ženu. Zatím nic nedělejte a vraťte se do Shapeiru a jděte k Azize. Řekněte ji o stromu-ženě "ask about tree". Vraťte se ke stromu. Slezte ze saura a jděte ke stromu. Napište "tell about yourself". Pak stromu dejte vodu "give water". Obejměte strom "hug tree" a řekněte své jméno "tell your name". Vraťte se do města.
Den 8
Objednejte si snídani. Shema vám řekne, že na Palace plaza řádí Vzdušný elementál. Při odchodu vám Shamen řekne, že byste si neměli nechat ujít dnes v noci Shemin tanec. Když jsem odešel z hospody, stalo se mi, že na mě na náměstí čekal saurus. Stráž vám řekne, abyste ho dali do stájí, což se provede jaksi automaticky. Teď běžte za Azizou a zeptejte se na vzdušný elementál "ask about air elemental". Teď byste měli jít k obchodníkovi se zbraněmi. Uložte si hru a obchodníkovi řekněte o elementálu "tell about air elemental". Pokuste se vyhrát ve wrestlingu.Když se vám to podaří, dostanete měch. Jestliže máte dost peněz, jděte si koupit do magického obchodu magické lano "bargain magic rope". Také se zeptejte na zem "ask about foolers earth". Dostanete nějakou lahvičku se špínou nebo co. Jděte ke stájím se saurama a do brašny vezměte písek "pick up sand". Večer se jděte podívat na Shemin tanec, najezte se a jděte spát.
Den 9
Po snídani jděte na Palace plaza. Počkejte až bude vzdušný elementál blízko vás a snažte se do jeho středu hodit brašnu s pískem "throw bag". To elementál zpomalí. Pak už jen použijte měch "use bellows" a vzdušný vír je váš. Teď jeďte třeba do Oazy za Dervishem. Zeptejte se ho na zvíře "ask about beast", potom napište "ask about where". Seberte mu fousy "get bread". Vraťte se do města a po zbytek dne si dělejte co chcete.
Den 10
Dělejte si co chcete.
Den 11
Po ránu vám Shamen řekne, že večer bude v hospodě Omar, tak by jste ho neměli prošvihnout. Po celý den se věnujte čemu chcete a večer jděte do hospody.
Den 12
Ráno vám Shamen řekne, že ve městě řádí Zemní elemntál. Jděte za Azizou.Zeptejte se na zemní elementál. Jděte do Guild hall a zeptejte se Rakeeshe na zemní elementál. Pak se zeptejte na přírodu "ask about nature". Potom na meč "ask about flaming sword". Dostanete ohnivý meč.
Kupte si ještě jednu brašnu. Teď se chvíli toulejte ulicemi města až narazíte na zemního elementála. Bojujte s ním. Za chvíli vám uteče a tak se znova toulejte ulicemi. Narazíte na něj znova a znova vám uteče. Až na něj narazíte na potřetí, měli byste ho porazit. Potom příkazem "get earth" naberte elementála do brašny.
Den 13
Ráno jděte na Fighter plaza, kde vraťte Rakeeshovi meč "give sword".
Pak jděte za Azizou a zeptejte se na strom. Jděte k lékárníkovi a zeptejte so ho na lektvary "ask about potion" a "ask about dispel potion". Potom "ask about fruit" a "ask about plant". Jděte ke stájím. Naseďněte na saura a jeďte k Dervishovi. Tam se ho zeptejte na hádanku "ask about puzzle". Nyní se vraťte na obrazovku se Shapeirem v dálce. Odtuď jeďte na západ až dojedete ke grifinovi. Tam sesedněte ze saura. Pohněte kamenem "move rock". Seberte pírko "get feather" a jeďte ke stromu. U stromu dejte zemní elementál ke kořenům stromu "give earth". Pak ji řekněte o uzdravení "tell about healer". Strom se otočí. Teď jí povězte něco o sobě "tell about self". Nakonec ji řekněte její jméno "Julanar". Dostanete ovoce. Vraťte se do města a jděte k lékárníkovi. Dejte mu pírko a ovoce "give fear" a "give fruit". Dostanete odčarovávací lektvary.
Den 14
Po ránu vám Abdulla řekne že ve fontáně na Fontain plaza se objevil vodní elementál. Vyjděte z hospody a jděte ke stájím, kde otevřete bránu nasedněte na saura a jeďte směrem ke grifinovi. Až tam budete, jeďte ještě jednu obrazovku doleva a pak jeďte na jih asi 3 obrazovky. Budete u zvířete v kleci. Dejte mu jídlo a vodu "give food" a "give water". Zatím co bude žrát, jděte dozadu ke kleci a příkazem "get hair" ji seberte chlupy. Vraťte se ke dvířkám, dejte jí odčarovávací lektvar "give dispel potion". Vraťte se do města. Jděte na Fontain plaza a napište "drop waterskin". Hrdina kousek před fontánkou položí měch na vodu. Teď počkejte až se vodní elementál přiblíží a použijte měch "use bellows". Pak seberte měch i s elementálem. Pak jděte do Guild hall, kde dostanete nějakej dopis. Pak si po zbytek dne dělejte co chcete.
Den 15
Ráno vám Shamen řekne, že Aziza si chce s vámi zítra popovídat. Taky vám řekne aby jste šli za Uhurou a Rakeeshem do Guild hall. Objednejte si snídani a Shema vám řekne ať si jdete pro odměnu na Palace plaza. Tak tam běžte. Dostanete safírovou sponu. Teď běžte do Guild hall. Tam zase dostanete dopis. Je na něm napsáno že máte jít večer do nějaké uličky ale není to nutné k dohrání hry. Zbytek si dělejte co chcete.
Den 16
Hned po ránu jděte za Azizou. Po tom jděte do Guild hall, kde se utkáte s Rakeeshem. Celý den si pak dělejte co chcete a večer jděte do hospody.
Den 17 - 26
Cestování s karavanou.
Den 27
Po uvítání jděte do hospody. Tam si sedněte k chlápkovi s turbanem. K pití si dejte kafe "coffee". To vypijte "drink coffee" a vyjděte ven. Lehnout si můžete jenom večer. Jděte do chodbičky. Toulejte se po městě dokud nezapadne slunce. Pak se vraťte do hospody. Sedněte si k Ferrarimu. Pak dejte Ugartemu dináry "give dinar". Po rozhovoru se jděte vyspat.
Den 28
Vyjděte z hospody a jděte do uličky. Jděte furt rovně až na náměstí, kde uvidíte zadržení a odvlečení Ugarteho do žaláře. Vraťte se zpět do uličky, ze které jste přišli. Hned první odbočkou se dejte vlevo. Před vámi by měly být stráže. Jděte vpravo. Jděte rovně, než vás zastaví dívka, která chce abyste šli za ní. Jděte za ní. Vejděte do dveří nalevo. Dejte dívce šaty "give clothes" a pak i svoji VISA kartu "give Visa". Dostanete zrcátko. Vyjděte pryč. Toulejte se městem dokud nezapadne slunce a pak jděte do hospody.
Den 29
Ráno vyjděte z hospody a budete odvlečeni do vězení. Tam ukažte kočce sponu "show pin" a pak si s ní promluvte. Teď 2x napište "break down gate" a cela je otevřená. Vezměte si věci "pick up items" a utečte "escape". Ocitnete se na ulici. Odbočte doleva a sledujte cestu. Za chvíli vás zastaví Ad Avis. Po animaci se ocitnete na poušti před magickým vchodem. Použijte zrcadlo "use mirror". Až vstoupíte do jeskyně, ocitnete se v temnotě. Použijte magickou lampu "use magic lamp" a jděte doleva. Tady si uložte hru. Musíte skočit na kládu a z ní na druhý břeh. Až se vám to povede, jděte směrem k otvoru ve skále. Tu zavalíte příkazem "push rock" a jděte směrem nahoru a doprava. Jděte stále doprava dál do jeskyně. Ocitnete se v lávové jeskyni, kde se musíte vyhýbat aktivním sopkám. Jděte po cestičce do další místnosti. Tady jděte trošku nahoru, na okraj skály a použijte lano "use rope". U dveří odpovězte Suleiman. Ve vedlejší místnosti si nevšímejte pokladů a jděte dál. Po animaci sejděte z plošinky dolů. Jděte směrem k zavalenému východu. Otočte se směrem doleva. Až lampa osvítí stalaktit nebo co to je a uvidíte zářící kroužky, což je vlastně prsten, který vezmete. Zjeví se džin, ketrý vám splní 3 přání. Za prvé si přejte "wish healing". Za druhé "wish prowess" a nakonec "teleport". Ocitnete se v Raseiru na náměstí.
Jděte k paláci. Musíte se skrývat stráži nahoře. Vždy když bude obcházet stůjte. V místě kde byste měli vidět modrou vlaječku použijte lano. Vyšplhejte a rychle se dejte vpravo. Po scénce v harému se urychleně přesuňte do místnosti napravo. Nejdřív se rychle přesuňte k fontánce. Pak až Nawar odláká strážce se propližte ke stolku a když stráž která chodí, půjde doprava a nebude už vidět, jděte rovně na balkon. Použijte lano a dostaňte se na okraj římsy.
Na svíčku nejblíž před váma hoďte lahvičku se špínou "throw dirt". Potom se skrčte "duck" a snažte se dostat k dalšímu pilíři. Vždycky když Ad Avis řekne že vás zabije - skrčte se. Až budete u pilíře, hoďte po Avisovi dýku "throw dagger".
Tak to je konec.
KONEC.